Dodaj do ulubionych

Kraje z największą liczbą samochodów

08.08.08, 16:24
Ludzie ockną się dopiero wtedy, gdy naprawdę źródła ropy będą na wykończeniu i
na jeżdżenie samochodem będą mogli sobie pozwolić tylko najbogatsi. Pytanie
tylko co z 90% pozostałych ludzi i ile wtedy będzie kosztował transport.

G.
Obserwuj wątek
    • bezportek Co bedzie, to bedzie 09.08.08, 00:49
      Akurat samochody to najmniejszy problem. W kazdej chwili mozemy
      zmniejszyc ich liczbe, pojemnosc silnikow etc. Ropy, poki co,
      przybywa szybciej niz zuzywamy. Tak, nowe zloza odkrywane sa, a
      eksploatacja starych udoskonalana - szybciej niz narasta popyt.
      Za to w pare lat zabraknie slodkiej wody, papu dla trzeciego swiata
      i filantropijnej zrzutki na czarny kontynent. Do tego ruszy kleska
      pandemii z Chin, w mig wymiecie 95% populacji i zrobi sie luzniej. A
      jesli nie pandemia, to pijany kacap wysadzi pare silosow na Syberii
      z zardzewialymi glowicami - skutek jak wyzej. Natura da sobie rade z
      nadmiernie rozmnozonym czlowiekiem, spoko.
      • zigzaur Re: Co bedzie, to bedzie 16.08.08, 09:55
        Masz rację.
        Prędzej czy później Zachodowi odechce się finansować dożywianie państw strefy
        zwrotnikowej, które odpłacają za to terroryzmem albo kupują od Moskali broń.
    • Gość: procent Brazylia jakos mogla IP: *.range81-159.btcentralplus.com 15.08.08, 20:26
      W Brazylii 90% (!!!!) nowych samochodow ma silnik flexi, czyli moze jezdzic na
      czystym etanolu E100. I faktycznie jezdzi, bo etanol jest sporo tanszy niz
      benzyna czy disel.
      Etanol to teraz 50% (!!!!) calkowitego zuzycia paliw (wszystkie samochody, stare
      nowe, autobusy, ciezarowe, itp).
      Czyli jak sie chce to mozna. Polowa ropy zastapiona etanolem!!!!!, to robi wrazenie!
        • Gość: ja Re: Brazylia jakos mogla IP: *.chello.pl 15.08.08, 20:52
          Gość portalu: x napisał(a):

          > A wiesz z czego się w Brazylii wytwarza ten tani etanol? Z trzciny cukrowej. To
          > teraz zasadź trzcinę cukrową w Polsce i zobaczymy ile taniego etanolu otrzymasz

          mozna tez go robic z burakow cukrowych ziemniakow i wielu innych roslin problem
          jest inny:
          jesli rolnicy w tym zwietrza interes to zamaist siac pszenice beda siac buraki
          i chleb potem bedzie kosztowal 10 zlotych
        • Gość: procent Re: Brazylia jakos mogla IP: *.range81-159.btcentralplus.com 15.08.08, 21:02
          Tak samo mozna powiedziec o tym ile ropy Polska moze wypompowac z ziemi czy spod
          morza...
          Artykul jest o uzaleznieniu od ropy ze wzgledu na rodzaj konsumpcji, a nie ze
          wzgledu na dostepnosc surowca.
          Tak samo mozna dystrybuowac etanol jak i rope.
          Co wiecej, etanol jest chyba w Polsce wytwarzany i to na spora skale, prawda?
          Moze nie tak tani jak brazylijski z czciny, ale przy obecych cenach ropy jest to
          juz dobra konkurencja.
          Poza tym, przy zwiekszeniu produkcji (efek skali) inne kraje w Europie produkuja
          etanol sporo taniej niz benzyne (np. 1.5pln/litr). I to nie z czciny tylko
          rodzimych zasobow.
          Czyli caly czas, jak sie chce uniezaleznic od ropy, to mozna.
          Technologia produkcji jest, cena jest konkurencyjna, silniki na etanol sa (patrz
          Brazylia), ...nie ma tylko checi...
          • szefunio1 Re: Brazylia jakos mogla 15.08.08, 22:45
            > Poza tym, przy zwiekszeniu produkcji (efek skali) inne kraje w
            > Europie produkuj a etanol sporo taniej niz benzyne (np.
            > 1.5pln/litr).

            Rzeczywiście średni koszt wytworzenia litra etanolu z buraków
            cukrowych i pszenicy to ok. 1.5 pln/litr, ale:
            1. Benzyna ma o 33% wyższą wartość energetyczną niż etanol, więc
            koszt wytworzenia etanolu wynosi 2 pln/ekwiwalent litra benzyny.
            2. Litr benzyny na rynku międzynarodowym kosztuje obecnie 1.5 pln,
            reszta z ceny, którą płacimy na stacji benzynowej to podatki.
            Etanol obciążony takimi samymi (kwotowo) podatkami co benzyna byłby
            od niej o 50 gr droższy za ekwiwalent litra benzyny.
            Obciążenie go niższymi podatkami skutkowałoby zaś koniecznością
            podwyższenia innych podatków lub cięcia wydatków (czyli różnej
            maści "socjalu")
            • Gość: Lukasz Re: Brazylia jakos mogla IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 15.08.08, 23:00
              Zwróc uwage że uzywajac etanolu dawali byśmy zarobić dla naszych
              rolników a tak kupujemy to od rosjan więc różnica 50 gr nie powinna
              być barierą. Lepiej wydać na produkcje u nas niż kupować u kogoś.
              Generalnie popawiło by to nasz bilans płatniczy ograniczyło import
              itd. Niech ktoś wkońcu ruszy w tym kraju głową
            • stasiu1973 Re: Brazylia jakos mogla 15.08.08, 23:19
              ad1. W silnikiu flexi tak. Ale w silniku zaprojektowanym wylacznie dla etanolu
              (wysoki stopien kopresji) calkowita sprawnosc energetyczna i mechaniczna jest
              lepsza dla etanolu niz benzyny w silniku benzynowym (mniej L na 100km).

              ad2. No coz, to juz jest sfera gospodarki (prze)regulowanej - wiadowmo, ze jak
              sie wepchnie palec w np. sflaczaly balon, to zrobi sie dolek... ale z drugiej
              strony zrobi sie bulwa :)
              Najlepiej wiec nic w ten balon nie wtykac...

              A poza tym, i tak za 10 lat wszyscy bedziemy jezdzic samochodami elektrycznymi,
              wiec srodek ciezkosci dyskusji o pozyskiwanie energii przeniesie sie na
              elektrownie i sieci przesylowe.
              Ale tutaj etanol caly czas ma szanse obok slonca i atomu.
              • misiu-1 Re: Brazylia jakos mogla 16.08.08, 09:03
                stasiu1973 napisał:

                > ad1. W silnikiu flexi tak. Ale w silniku zaprojektowanym wylacznie
                > dla etanolu (wysoki stopien kopresji) calkowita sprawnosc
                > energetyczna i mechaniczna jest lepsza dla etanolu niz benzyny w
                > silniku benzynowym (mniej L na 100km).

                Mylisz całkowite ciepło spalania ze sprawnością jego przetwarzania na pracę
                mechaniczną. Wypadałoby wskazać dowody na to, że silnik na alkohol będzie miał
                wyższą sprawność i to ponad 1,6 raza od silnika benzynowego. (ciepło spalania
                etanolu - 19,6MJ/l, ciepło spalania benzyny - 32MJ/l). Zważywszy, że najlepsze
                silniki wysokoprężne osiągają sprawność na poziomie 50%, będzie to dość trudne.
            • stasiu1973 Re: Brazylia jakos mogla 15.08.08, 23:43
              ..no wlasnie, a jeszcze dodam, ze jak juz samochody beda na prad, to nagle (w
              przeciagu np. kilkunastu lat) okaze sie, ze wplywy z akcyzy za paliwa i tak
              sapdna do zera. I co, rzad bedzie podnosil akcyze za prad do takiej samej stawki
              jaka jest na benzyne??!! Wtedy prad musialby kosztowac tyle, ze chleb bylby po
              20zl...

              Tesla (pionierskie auto, sportowe co prawda) ma zuzycie ok. 110Wh/km -czyli
              'spala' 0.11kWh na kazdy kilometr (1.1kWh/100km)

              Gdyby jezdzila na benzynie to pewnie spalalaby ok 10L/100km jezeli nie wiecej.
              Akcyza na kazdy km elektryczny wychodzi wiec... 0.2grosza..
              Akyza na jeden km benzynowy bylaby 16gr.
              Wplywy z tego samochodu dla fiskusa beda 80 x nizsze !!!!!!!!!!!!!!
              !!!!!!!!!!!
                • Gość: TPepe Re: Brazylia jakos mogla IP: 217.98.20.* 16.08.08, 00:57
                  Samochody elektryczne staną się konkurencyjne tylko jeśli benzyna będzie dużo
                  droższa niż adekwatna ilość energii elektrycznej, inaczej trudności z
                  "przechowywaniem" energii elektrycznej (akumulatory są ciężkie, wodór się źle
                  przechowuje i lubi wybuchać) będą brać górę.
                  Choć Brazylia jest krajem tropikalnym to burak jest wydajny i dla porównania:
                  z 1 ha produkuje się około 10t cukru
                  z 1 ha produkuje się około 7 ton cukru

                  niestety, wyprodukowanie tych 40 t buraka jest bardzo energochłonne (wymaga
                  stosowania znacznej ilości nawozu) a ekstrakcja soku z buraków wymaga
                  długotrwałego podgrzewania (a nie po prostu wyciskania jak w przypadku trzciny).
    • Gość: gosc zyczliwy Kraje z największą liczbą samochodów IP: 67.130.145.* 15.08.08, 21:13
      Jest nas dwojka w domu , mieszkamy na przedmiesciach Los Angeles
      mamy trzy samochody( dwa SUVy i mercedes) jeden jest jak jedziemy w
      weekend z psem , wiec stoi caly tydzien a dwa uzywamy na
      codzien,pala okolo 12 litrow na 1ookm (tak bym przeliczyl z
      galonow),nie sa wielkie BMWX3 Merc seri e320 , ale tu co drugi
      czlowiek ma SUV i nikt sie nie przejmuje benzyna, jest tanszaa le to
      nawet jak by byla po 5 dol za galon to niema wielkiej roznicy , tu
      mieszkaja bogaci ludzie
    • Gość: ChevyV8 Kraje z największą liczbą samochodów IP: *.ghnet.pl 15.08.08, 22:17
      Zanim ropa się skończy,powstaną nowe paliwa do silników spalinowych,więc
      ryczące monstra nigdy nie odejdą w cień na rzecz brzęczydełek elektrycznych
      czy wodorowych pierdzidełek.Już teraz można produkowac paliwo
      alkocholowe,bardzo popularne w Am Południowej,już hitlerowcy pędzili świetną
      benzynę syntetyczną na bazie węgli wszelkich odmian - Sintinę.Także spoko spoko.
    • Gość: Lukasz Opodatkujmy duże silniki IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 15.08.08, 22:29
      Opodatkujmy wszystkie samochody osobowe z silnikiem powiedzmy o
      objętości powyzej 1,6 L. Im bardziej przekroczony limit tym większy
      podatek płacony rocznie. Bardzo szybko spadła by sprzedaż dużych aut
      i zurzycie paliwa. Co miało by dobry wpływ na gospodarke i
      bezpieczenstwo energetyczne. Wpływy z podatku można by wydać na
      różne dotacje do inwestycji w zieloną energie. Kto pomysli pierwszy
      o podobnych działaniach wygra konkurencje.
    • Gość: Lukasz Naszym rolnikom zabroniono robić swoje paliwo IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 15.08.08, 22:45
      Pamiętacie jak nasi rolnicy zaczeli pędzić swoje biopaliwa w
      garażach na szweckich maszynach. Paliwo było czyściutkie i
      ekologiczne, oczywiscie komuś to przeszkadzało i zabroniono im tego
      robić. Akcyza na biopaliwa też jest wyższa. Czyje interesy
      reprezentuje nasz państwo ? Polaków czy Putina ?


      PRzeczytajcie fragment AKCYZĄ W ROLNIKA

      www.farmer.pl/technika-rolnicza/paliwa-i-biopaliwa/biopaliwa_wciaz_czekaja,62c615e4ece85aa84269.html



      • Gość: podatnik Re: Naszym rolnikom zabroniono robić swoje paliwo IP: *.com 17.08.08, 03:04
        Gość portalu: Lukasz napisał(a):

        > Pamiętacie jak nasi rolnicy zaczeli pędzić swoje biopaliwa w
        > garażach na szweckich maszynach. Paliwo było czyściutkie i
        > ekologiczne, oczywiscie komuś to przeszkadzało i zabroniono im tego
        > robić. Akcyza na biopaliwa też jest wyższa. Czyje interesy
        > reprezentuje nasz państwo ? Polaków czy Putina ?

        Nie, nie Putina. Swoje. Ale to wcale nie znaczy, że nasze, Polaków.
        Swoje to znaczy ICH, władzy. Stara, carska zasada mówi, że najlepszym
        obywatelem jest ten lichy, biedny głupi i posłuszny lump. Człowiek
        samodzielny i zasobny jest zagrożeniem dla władzy. Dlatego władza z
        takim zaangażowaniem hamuje rozwój i hoduje rzesze klientów systemu.
        Ogromne podatki potrzebne są do wykarmienia milionów posłusznych
        rencistów i klientów MOPS. I tyle. Miliardy dla kościoła, milliardy
        dla siebie i dziesiątki miliardów dla posłusznych. Skąd to wziąć? Ano
        z łupienia reszty. Coraz mniej licznej reszty.

Popularne wątki

Nie pamiętasz hasła

lub ?

 

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się

Nakarm Pajacyka