Dodaj do ulubionych

zimowanie pelargonii zwisających?

07.11.11, 00:07
Przeczytałam różne wątki o zimowaniu pelargonii ale mam nadal wątpliwości, więc mam nadzieję, że wybaczycie mi powtarzanie tematu. Czy pelargonie zwisające faktycznie nie nadają się do zimowania? Przeniosłam je na zabudowaną loggię, gdzie w zimie będzie pewnie koło 10 stopni, i dużo światła. Miałam nadzieję, że przetrwają, ale teraz się waham, czy jest sens je trzymać? A jeśli tak, to kiedy i ile należy je przyciąć? Są bardzo długie i obficie kwitną. Czy obcina się tylko przekwitnięte pędy po kolei, czy wszystkie na raz?

I jeszcze jedno - zauważyłam na nich mszyce. Czy w związku z tym jeszcze mniejsze są szanse na zimowanie? Tzn z mszycami mogę walczyć, ale może ich obecność znaczy, że roślina będzie słabsza? Nie znam się na tym zupełnie...

Nie zależy mi na tym jakoś bardzo, chciałam sprobować, bo są ładne, a miejsce mam - ale jak ma być sporo zachodu a mały efekt, to nie ma sensu...

Z góry więc dziękuję za poradę i pozdrawiam!
Obserwuj wątek
    • mamap Re: zimowanie pelargonii zwisających? 07.11.11, 12:32
      Niech sobie zwisaja i kwitna,nic nie przycinaj-obrywaj przekwitle kwiatki tylko. Nawet jak czesc zmarnieje to inne beda cieszyc oko. Jedna z moich dwoch zwisajacych przetrwala zime. Stojace juz 4 rok szaleja -jeszcze kwitna na podworku, zal zabierac na klatke. Mszyce czyms popsikaj.
        • dagusia333 Re: zimowanie pelargonii zwisających? 07.11.11, 19:43
          Pomyśl, czy będziesz w stanie w zimie tolerować prze co najmniej pół roku w miejscu zimowania śmietnik, który niewątpliwie będzie się tworzył z opadania zasychających liści i płatków.Trzeba je też będzie od czasu do czasu podlać, wiosną przyciąć.Jednak pozostawienie w starej ziemi nie gwarantuje w przyszłym sezonie obfitego kwitnienia.Suma, sumarum ja wolę sadzić nowe, choć oczywiście też jesienią gdy są jeszcze ładne trochę serce mnie boli gdy muszę je wyrzucić.Jednak zostawiam do zmarznęcia wtedy trochę mniej boli.