Dodaj do ulubionych

SKM 2 dojazdy do Centrum

18.10.15, 23:11
Niestety mam nikłą przyjemność dojeżdżania SKM do W-wa. Niestety pracuję na Służewcu i jest to jedyny środek lokomocji w tamtą stronę. Wsiadam w Wesołej, a raczej wpycham się, o osobach w Rembertowie to już nie wspomnę - części z nich nie udaje się ta sztuczka.
Jeśli my coś nie zrobimy, to dalej będziemy jeździć w uwłaczających warunkach.
Dlatego może jest ktoś kto potrafi pisać, powoływać się na paragrafy, artykuły, tak aby zmusić Zarząd Transportu Miejskiego do doczepienia chociaż dodatkowego składu, nie mówiąc już o częstszym kursowaniu pociągu w godzinach największego szczytu.
Zwierzęta przewożone mają swoje procedury, a my ludzie?? Płacimy za bilety, więc chyba minimum nam się należy?
Obserwuj wątek
    • atenka5 Re: SKM 2 dojazdy do Centrum 19.10.15, 08:48
      Ja nie wiem dla kogo jest ta skm-ka. Chyba dla młodych, zdrowych itd. Ja byłam w ciąży i chciałam bardzo pracować do rozwiązania ale było ciasno i zasłabłam. Więcej już do pracy nie pojechałam.
    • tomjani Re: SKM 2 dojazdy do Centrum 10.03.16, 09:42
      mksta napisała:

      > Dlatego może jest ktoś kto potrafi pisać, powoływać się na paragrafy, artykuły,
      > tak aby zmusić Zarząd Transportu Miejskiego do doczepienia chociaż dodatkowego
      > składu, nie mówiąc już o częstszym kursowaniu pociągu w godzinach największego
      > szczytu.

      Niestety obawiam się że tak łatwo nie będzie. "Dodatkowego składu" tj drugiego sześcioczłonu 27WE "Elf" niedasie doczepić, bo wówczas nie zmieści się przy peronach. Także zwiększenie częstotliwości kursowania linii S-2 nie wchodzi w grę, bowiem dla ZTM absolutnym priorytetem mają być regularne, rozłożone co kwadrans kursy pociągów lotniskowych: S-2, S-3 oraz KML z których właśnie S-2 kursuje najczęściej, bo co pół godziny podczas gdy pozostałe - co godzinę. Nie można zatem zwiększyć częstotliwości odjazdów S-2 np. co 20 minut, bo zaburzy to regularność na stacji Lotnisko Chopina, do konieczności oczekiwania w tunelu na zwolnienie toru stacyjnego włącznie.
      Widzę w tej sytuacji następujące rozwiązania:
      1. Wydłużenie niektórych sześcioczłonów "Elf" do ośmio- a może dziesięcioczłonów (o ile te ostatnie będą się jeszcze mieścić przy peronach). Ich konstrukcja to umożliwia, jednak PESA musiałaby wyprodukować dodatkowe człony a ZTM znaleźć na to kasę.
      2. Dogęszczenie kursów SKM w godzinach szczytu, poprzez uruchomienie linii S-20 relacji Sulejówek Miłosna - Warszawa Zachodnia, które zabierałyby część pasażerów jadących tylko do centrum Warszawy. Obawiam się jednak że najstarsze składy SKM typu 14WE które obecnie zwykle stoją w rezerwie okazałyby się na linii siedleckiej zawalidrogami, mając mniejszą prędkość max. oraz dużo gorsze przyspieszenie od Elfów, Flirtów a nawet zmodernizowanych kibli EN57AKM oraz EN57AL.
      3. Zwiększenie częstotliwości kursowania pociągów KM. Chyba już obecnie ma to miejsce: w rozkładzie pojawiło się kilka kursów relacji Warszawa Rembertów - Warszawa Zachodnia, które ułatwiają życie przynajmniej części podróżnych z Rembertowa. Być może udałoby się je wydłużyć przynajmniej do Sulejówka - Miłosnej, o ile tylko czas ich postoju na stacji końcowej będzie na tyle krótki aby nie blokować toru dodatkowego SKM-kom. Gorzej będzie z ich wydłużeniem w stronę Służewca: z powodu robót torowych na szlaku Okęcie - Piaseczno nie bardzo jest gdzie zawracać: obie stacje są rozbabrane, a pomiędzy nimi jest tylko jeden tor na którym więcej pociągów się nie zmieści. Sam zaś Służewiec ZTCW nie jest w myśl przepisów PKP stacją lecz jedynie przystankiem osobowym i posterunkiem odgałęźnym, na którym zawracanie pociągów jest niedozwolone, mimo że układ torowy na to pozwala. Wszystko zatem zależy od... rembertowian, do których pozostaje zaapelować aby o ile tylko nie jadą na Służewiec - starali się unikać zawalonych pasażerami SKM-ek na rzecz dodatkowych pociągów KM gdy te zostaną uruchomione.

Popularne wątki

Nie pamiętasz hasła

lub ?

 

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się

Nakarm Pajacyka