Dodaj do ulubionych

Oświadczenie w sprawie wariantów WOW

05.04.07, 01:28
Oświadczenie niniejsze jest wspólnym stanowiskiem władz samorządowych, organizacji pozarządowych, polityków oraz osób fizycznych na temat wariantów Wschodniej Obwodnicy Warszawy. Warianty te na zlecenie Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad analizowało biuro projektowe Profil Polska Sp. z o.o. w opracowaniu „Koncepcja wariantowych przebiegów trasy Wschodniej Obwodnicy Warszawy na odcinku od węzła „Marki” do węzła „Lubelska” wraz z analizą wielokryterialną”.

Jedyne, co łączy niżej wymienionych to troska o dobro Warszawy i warszawskiej aglomeracji, troska o zachowanie podwarszawskich terenów cennych przyrodniczo w stanie nienaruszonym, a także troska o przestrzeganie prawa.

Po przeanalizowaniu zaprezentowanych rozwiązań Wschodniej Obwodnicy Warszawy my, niżej podpisani:

1. Popieramy objęcie cennych przyrodniczo lasów rembertowsko-okuniewskich, zawierających się pomiędzy Zielonką, Turowem, Ossowem, Ostrowikiem, Okuniewem, Sulejówkiem oraz dzielnicami Warszawy Wesołą i Rembertowem
(zał. 1), stanowiących historyczne miejsce Bitwy Warszawskiej 1920 roku, ochroną w formie parku krajobrazowego i kulturowego.

2. Sprzeciwiamy się przebiegowi Wschodniej Obwodnicy Warszawy S17 w wariancie W3 (tzw. wariant samorządowy), który jest drastycznie szkodliwy dla środowiska przyrodniczego. Oceniamy, że warianty biegnące po terenach zarezerwowanych od lat pod budowę WOW w korytarzu Marki, Wesoła, Zakręt (zał. 2), są mniej szkodliwe dla przyrody i mogłyby być realizowane, po uwzględnieniu szczegółowych uwag i zaleceń organów ochrony przyrody wraz z urządzeniami maksymalnie chroniącymi zdrowie mieszkańców.

3. Wnioskujemy, by wyznaczanie przebiegu tras komunikacyjnych w Warszawie i okolicach było oparte jedynie na merytorycznych przesłankach i było wynikiem analiz niezależnych od inwestora specjalistów od drogownictwa i ochrony środowiska, a nie lobbyingu wpływowych osób. Apelujemy do decydentów, by szanowali prawo, istniejące plany zagospodarowania przestrzennego i wszystkie wcześniejsze ustalenia

4. Wnioskujemy też o pilne rozpatrzenie możliwości zbudowania pozamiejskiej obwodnicy Warszawy składającej się z dróg wyższych klas, poprowadzonych w sposób najmniej konfliktowy, uwzględniający zarówno interes społeczny jak i ochronę obszarów cennych przyrodniczo.

5. Apelujemy aby do czasu wybudowania pozamiejskiej obwodnicy Warszawy składającej się z dróg wyższych klas, o takie zorganizowanie ruchu, by tranzyt musiał ominąć miasto stołeczne, przez skierowanie go np. na tzw. Dużą Obwodnicę Warszawy składającą się z ciągu dróg krajowych nr 50 i 62.

Załączniki:
1. Projekt Parku Krajobrazowego im. Bitwy Warszawskiej 1920 r.
2. Warianty Wschodniej Obwodnicy Warszawy analizowane przez Profil Polska Sp. z o.o.
3. Uchwała Nr VI/56/07 Rady Miasta Zielonka z 26.03.2007 r.
4. Stanowisko Rady Dzielnicy Praga Południe m.st. Warszawy w sprawie przebiegu Wschodniej Obwodnicy Warszawy
-------------
Oświadczenie podpisali
Organizacje pozarządowe:

Liga Ochrony Przyrody Zarząd Okręgu Stołecznego
Stowarzyszenie "Eko-Ochrona"
"Zielony Wiąz" Stowarzyszenie Obrońców Naturalnych Dóbr Mazowsza
Komitet Protestacyjny Mieszkańców Gminy i Miasta Halinów
Komitet Protestacyjny Mieszkańców Sulejówka
Komitet Protestacyjny Mieszkańców Gminy Wiązowna
SISKOM - Stowarzyszenie Integracji Stołecznej Komunikacji
Stowarzyszenie Obrońców Doliny Wisły

Władze samorządowe:

Burmistrz Miasta Halinów
Starosta Powiatu Mińskiego
Przewodniczący Rady Powiatu Mińskiego
Władze Gminy Wiązowna

Politycy:

Poseł na Sejm RP Marian Piłka - PiS
Poseł na Sejm RP Henryk Kowalczyk - PiS
Senator RP Henryk Górski - PiS
Pełnomocnik PiS w Halinowie Adam Ciszkowski
Platforma Obywatelska Koło Gminne w Halinowie

Dodatkowo wsparli nas przedstawiając swoje własne opinie na temat wariantów WOW:

Rada Dzielnicy Praga Południe
Rada Miasta Zielonka
Stowarzyszenie Chrońmy Mokradła - CMok
Dr Witold Lenart z Uniwersytetu Warszawskiego, rzeczoznawca MŚ, biegły Wojewody Mazowieckiego

Więcej szczegółów na stronie:
siskom.waw.pl/s17.htm
Obserwuj wątek
      • siskom_tak Minister Szyszko już nie decyduje o WOW 05.04.07, 01:39
        DROGI Konflikt interesów ministra środowiska

        Szyszko nie decyduje już o obwodnicy

        Zdaniem burmistrza Halinowa, minister środowiska, chce zmienić przebieg trasy
        ekspresowej, by oddalić ją od swojego domu w Wesołej


        Szef resortu środowiska Jan Szyszko zostanie pozbawiony przez premiera RP
        Jarosława Kaczyńskiego prawa do decyzji, czy odsunąć planowaną wschodnią
        obwodnicę Warszawy od Wesołej, na terenie której mieszka - dowiedziała się
        wczoraj "Rz".

        -Premier uznał, że Jan Szyszko nie powinien być stroną w tej sprawie -
        powiedział nam wczoraj rzecznik rządu Jan Dziedziczak. - Pisemną decyzję w
        tej sprawie Kancelaria Premiera wyda w środę.

        Wniosek o odsunięcie Szyszki złożyła do Kancelarii Premiera ponad miesiąc
        temu burmistrz Halinowa Jolanta Damasiewicz. Według niej, doszło do
        jaskrawego konfliktu interesów: mieszkający w Wesołej Szyszko postanowił
        skierować trasę przez Halinów, żeby oddalić ją od swojego domu.

        Wczoraj do kilkunastu ministerstw i miejskich urzędów trafiło oświadczenie ze
        sprzeciwem wobec budowy trasy przez Halinów, podpisane m.in. przez polityków
        PiS: posłów Mariana Piłkę i Henryka Kowalczyka oraz senatora Henryka
        Górskiego.

        -Żona ministra jest radną w Wesołej, a Jan Szyszko nie chce zawieść jej
        wyborców i swoich sąsiadów. To prywata w czystej postaci - uważa Robert
        Chwiałkowski ze Stowarzyszenia Integracji Stołecznej Komunikacji, które
        zainicjowało zbieranie podpisów pod oświadczeniem.

        O konieczności budowy dłuższej o 9 km i droższej o kilkadziesiąt milionów
        złotych obwodnicy przez Halinów przekonują mieszkańcy Wesołej, według których
        ten wariant będzie wymagał mniej wyburzeń domów. Szef mazowieckiej Generalnej
        Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad Wojciech Dąbrowski nazwał w rozmowie
        z "Rz" wariant przebiegu trasy przez Halinów dziwolągiem na granicy
        opłacalności, na który nie stać podatników.

        GDDKiA złożyła wniosek do ministra Szyszki o ponowne rozpatrzenie decyzji o
        przebiegu trasy.

        Do resortu środowiska nie dotarła wczoraj informacja o decyzji premiera w
        sprawie Jana Szyszki. Rzecznik ministra Sławomir Mazurek powiedział
        nawet "Rz", że szef podejmie decyzję o przebiegu obwodnicy do 15 kwietnia.

        Na dzisiaj Jan Szyszko zwołał też do ministerstwa spotkanie z burmistrzami
        Wesołej i Halinowa oraz wójtem Wiązowny. Dwa tygodnie temu zaapelował do nich
        o udokumentowanie zasobów przyrodniczych ich gmin - m.in. spis ptactwa, łosi
        i lisów - który miał mu pomóc w podjęciu decyzji.

        Wschodnia obwodnica Warszawy ma być częścią pierścienia dróg ekspresowych,
        który będzie kosztował ponad14 mld zł.

        Konrad Majszyk

        www.rzeczpospolita.pl/dodatki/warszawa_070404/warszawa_a_15.html
      • robert_c Re: Oświadczenie w sprawie wariantów WOW 05.04.07, 11:12
        Gość portalu: Marek napisał(a):

        > Tyle organizacji i polityków sprzeciwia się wariantowi W3, a który wariant Ci
        > wszyscy podpisani pod oświadczeniem popierają??? (wariant W2, wariant WIIIA z
        > podwariantami W1A i W1B) Jakoś się nie doczytałem. Bardzo proszę o udzielenie
        > informacji.

        jest napisane w pkt 2:
        Oceniamy, że warianty biegnące po terenach zarezerwowanych od lat pod budowę
        WOW w korytarzu Marki, Wesoła, Zakręt (zał. 2), są mniej szkodliwe dla przyrody
        i mogłyby być realizowane, po uwzględnieniu szczegółowych uwag i zaleceń
        organów ochrony przyrody wraz z urządzeniami maksymalnie chroniącymi zdrowie
        mieszkańców.
    • stary.milosnik Warto przeczytać oświadczenie ;) 05.04.07, 09:47
      siskom_tak napisał:

      > Oświadczenie niniejsze jest wspólnym stanowiskiem władz samorządowych,
      > organizacji pozarządowych, polityków oraz osób fizycznych na temat wariantów
      > Wschodniej Obwodnicy Warszawy.
      Których władz samorządowych? Pomijając wyższe szczeble, z zainteresowanych mamy
      tylko Halinów i Wiązownę. A gdzie Sulejówek, Wesoła, Rembertów i Zielonka (nie
      podpisała się, ma za to swoje uwagi)? Może więc należałoby napisac o władzach
      niektórych miejscowości?

      > Jedyne, co łączy niżej wymienionych to troska o dobro Warszawy i warszawskiej
      > aglomeracji, troska o zachowanie podwarszawskich terenów cennych przyrodniczo
      > w stanie nienaruszonym, a także troska o przestrzeganie prawa.
      To zdanie mi się najbardziej spodobało: wydrukuję sobie większą czcionką i
      powieszę na ścianie. Szkoda że słowa te nie zostały wypowiedziane, bo ich autor
      miałby duże szanse w konkursie "Srebrne Usta"...

      Itd., itd. Z ciekawszych miejsc to jeszcze jest warte uwagi:
      > 3. Wnioskujemy, by wyznaczanie przebiegu tras komunikacyjnych w Warszawie
      > i okolicach [...] było wynikiem analiz niezależnych od inwestora
      > specjalistów od drogownictwa i ochrony środowiska, a nie lobbyingu
      > wpływowych osób.
      Ja też jestem za. Ciekawe jednak, co na końcu tego oświadczenia robią takie
      nazwiska: "Poseł na Sejm RP Marian Piłka - PiS, Poseł na Sejm RP Henryk
      Kowalczyk - PiS, Senator RP Henryk Górski - PiS". Czyżby nie były to wpływowe
      osoby lobbujące, wraz z organizacją stricte lobbystyczną SISKOM, za
      rozwiązaniem opracowanym ("analizowanym") przez prywatną firmę Profil?

      Poza tym z oświadczenia można dowiedzieć się wielu ciekawych rzeczy. Że na
      przykład dolina Wisły leży gdzieś między Sulejówkiem a Halinowem, bo tego
      właśnie terenu broni "Stowarzyszenie Obrońców Doliny Wisły". A ja głupi zawsze
      myślałem, że dolina Wisły leży między Wesołą a Starą Miłosną...

      Aż dziw, że wśród sygnatariuszy nie ma Stowarzyszenia Obrońców Doliny Rospudy,
      Światowej Organizacji Ochrony Turkucia Podjadka a także Komitetu
      Organizacyjnego Parku Krajobrazowego im. Wielkiego Naparzania, upamiętniającego
      słynną bójkę chłopaków z okolicznych wsi, która miała miejsce pod Halinowem w
      1887.
    • Gość: to ja Re: Oświadczenie w sprawie wariantów WOW IP: 194.181.0.* 05.04.07, 11:09
      Ladne zdjecia, tyle, ze pospolite. Mysle, ze wydmy Wesolej, ze starodrzewem
      wygladaly by znacznie ciekawiej. Albo zdjecie remizy wraz z laskiem i lawkami z
      podpisem - tu zamiast drzew bedzie wykop pod obwodnice. Albo zdjecia hipodromu
      otoczonego lasem - moze nawet z symulacja pokazujaca zamiast lasu estakady?
      No i tez nie rozumiem dlaczego SISKOM nie chce zajac stanowiska w kwestii
      wariantu W2? (Tzn oczywiste jest, ze dlatego, ze wtedy wszystkie argumenty i
      wielomiesieczna kampania indoktrynacyjna wziely by w leb.) Tu przypomne, ze
      kiedys to stanowisko wyrazil przy okazji dyskusji dotyczacych Radiowa, ja sobie
      odpowiednie posty zachowalem:))) - tak gdyby nagle postanowili zmianic zdanie w
      kwestii istniejacych korytarzy i tworzenia przez GDDKiA niespodzianek.
      • robert_c Re: Oświadczenie w sprawie wariantów WOW 05.04.07, 11:19
        Jesteśmy za tym, by trzymać się rezerw terenu i planów znanych od lat, chyba że
        wyjście z rezerwy jest korzystniejsze z punktu widzenia ekologicznego,
        społecznego, ekonomicznego i drogowego.
        W2 pod względem drogowym jest taki sam, jak WIIIA. Ekonomicznie i ekologicznie
        równiez.
        Jeśli nie byłoby protestów przeciw W2, to on mógłby być realizowany.
    • Gość: to ja Re: Oświadczenie w sprawie wariantów WOW IP: 194.181.0.* 05.04.07, 11:23
      Po obejzeniu mapy z przerazeniem zauwazylem, ZE WSZYSTKIE WARIANTY WOW
      przebiegaja przez planowany teren parku. Ba nawet wojskowe osiedle w Wesolej
      znajdzie sie na terenie parku (jak mniemam wykonawca mapy nie zauwazyl, ze to
      jeszcze Wesola i do tego dosc mocno zabudowana blokami).
      Dwie rady:
      1. dla wykonawcy mapy - trzeba bylo najpierw udac sie w teren i zobaczyc co sie
      zaznacza na mapie,
      2. dls SISKOM, ktory ma przyrode w tak glebokiej trosce - koniczenie musicie
      wystapic z wnioskiem o zaniechanie budowy trasy, ktora w KAZDYM wariancie
      ingeruje w cenne przyrodniczo obszary planowanego parku, moze jeszcze dodatkowo
      powinniscie wnioskowac o zburzenie wojskowych blokow, ktore rowniez - w/g
      obroncow przyrody stoja w cennym przyrodniczo obszarze, kolejne kroki powinny
      objac calkowity zakaz wjazdu czolgow na poligon i wszelkich strzelan
      artyleryjskich - w koncu jak mozna na terenie parku - taki czolg z latwoscia
      moze zniszczyc jakies drzewko!!! Nie wiem tez czy nie powinnisciwe wnioskowac o
      ekrany wzdloz linii kolejowej, ktore przeciwdzialaly by ploszeniu zwierzyny w
      parku, ktory jest w bezposrednim sasiedztwie linii kolejowej i ulicy
      Okuniewskiej?
      • Gość: to ja Re: Oświadczenie w sprawie wariantów WOW IP: 194.181.0.* 05.04.07, 11:41
        Wlasnie zauwazylem, ze jednostka w Sulejowku tez jest w parku. Tak to jest jak
        sie bierze mape, na ktorej wojskowe obiekty sa ukryte pod pozorem lasu, czy
        ogrodkow dzialkowych, zamiast sprawdzic w terenie, mysle, ze nikt, kto obejzy
        te mape nie bedzial mial najmniejszych watpliwosci co do intencji jej tworcy,
        ktory tak szanuje srodowisko, ze postanowil nie naruszac go swoja obecnoscia:)))
        • robert_c Re: Oświadczenie w sprawie wariantów WOW 06.04.07, 16:42

          Jeśli jest zbyt mało przejść nad WOW, to należało na etapie konsultacji (które były pomiędzy 1, a 21 marca) zgłosić do wojewody stosowne wnioski.
          W Waszym przypadku jest to, przed czym przestrzegamy od dawna - bezsensowne upieranie się i odsuwanie trasy w wariant, którego przydatność i sens jest mocno wątpliwa (co nawet dziecko z przedszkola powie patrzac na W3), zamiast konstruktywnej krytyki realnych wariantów trasy, doprowadzi w końcu do tego, że WOW zostanie zbudowana przez Wesołą, ale ani władze, ani mieszkańcy nie będa mieli żadnego wpływu na to, jak ta trasa wygląda.

          Założe się, że w terminie konsultacji ani władze Wesołej, ani nikt z mieszkańców tej dzielnicy nie złozył wniosków o zrobienie większej ilości przejść, kładek nad trasą. Zapewne mieszkańcy Wesołej (za sprawą populistycznych haseł pseudoekologow) poszli w protest i popieranie bezsensu, jakim jest W3. No to będzie WOW w Wesołej, ale w takim ksztalcie i formie, jak widzi to projektant.

          Owszem - warianty przez Wesolą zahaczają też o planowany park. Jednak idą jego skrajem, a nie przecinają na pół, jak W3. Zresztą pomysłodawcy tego Parku Krajobrazowego, czyli LOP i CMok stanowczo sprzeciwiają się W3, a nie mają nic przecowko wariantom W2 i WIIIA. CMok tylko sugeruje, by na terenie parku trasa poszła na estakadzie długości około 2 km. Myślę, że GDDKiA pójdzie na to i wyniesie trasę na estakady na terenie parku.

          Nie jest też prawdą, że ci, co rysowali warianty nie wiedzą jak to wygląda w terenie. Wiedzą doskonale. Tu sytuacja jest raczej odwrotna - ci co budwali domy nie wiedzieli (lub nie chcieli wiedzieć) o rezerwie pod trasę ekspresową.
          Natomiast śmiem twierdzić, ze ci, co proponowali W3 nie wiedzieli w jak cenne przyrodniczo tereny chcą wprowadzić trasę.

          Pozdrawiam.
          • Gość: to ja Re: Oświadczenie w sprawie wariantów WOW IP: *.121.225.195.static.bait.pl 07.04.07, 00:28
            Jesli ta trasa pojdzie na estakadzie przez lasy w okolicach Rembertowa - to OK.
            Inaczej zabiera sie tej dzielnicy jej najwiekszy skarb - czyli praktycznie
            nieograniczone tereny spacerowe - przecinajac zwarty bardzo w tamtych okolicach
            kompleks lesny.
            Jesli chodzi o Wesola i wnioski - to dyskusja jest raczej akademicka - z
            uzgodnien inspektora sanitarnego jasno wynika, ze duza czesc trasy i tak bedzie
            musiala byc w tunelu. Jesli MS ostatecznie uzgodni wariant przez Wesola, to
            zapewne wprowadzi jeszcze bardziej rygorystyczne wymagania.
            Oczywiscie nalezy zrozumiec czysto biznesowe przeslanki GDDKiA - zbudowac trase
            maksymalnie ekonomicznie. Stad pokazany projekt jest kuriozum i tak go chyba
            wszyscy potraktowali. Chyba inaczej nie mozna nazwac wykopu w centrum Wesolej z
            jednym, jedynym wiaduktem.
            Osobiscie bylbym nawet sklonny uznac wariant W2 za dobry - oczywiscie w tunelu
            i oczywiscie zamiast linii wysokiego napiecia, a nie rosnacego obok lasu, gdyby
            nie dwie rzeczy: beznadziejne polozenie wezla i zniszczenie ujec wody Wesolej i
            Sulejowka.
            Swoja droga ciekawe ile razy przewidywany koszt trasy przekroczyl pierwotne
            plany. Mysle, ze co najmniej jest to rzad wielkosci - uwzgledniajac estakade,
            tunel przez Wesola, no i wzrost cen ziemii.
            Jesli zas chodzi o granice parku, to bede sie upieral, ze wlaczenie w jego
            granice najgesciej zaludnionej czesci Wesolej z duza iloscia blokow, czyli
            Placu Wojska Polskiego, dla zmylenia imperialistycznego szpiega zaznaczonej na
            mapie jako las, swiadczy o tym, ze autor mapy nie ma pojecia o tym terenie i
            raczej go nie widzial osobiscie. Podobnie jednostka w Sulejowku wraz z
            widocznymi na zdjeciach Google czolgami na poligonie.
            • Gość: ais pytanie do siskom IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 10.04.07, 04:03
              jaka jest procedura i czas na skladanie wnioskow o zalozenie ekranow
              dzwiekochlonnych na tej trasie? zakladajac nawet, ze rozpoczeta by byla juz
              budowa? ile srednio kosztuje metr takiego ekranu i kto moze go sfinansowac i z
              jak wielka chęcią - jakie sa doswiadczenia w terminach i realizacji takic hprosb
              mieszkancow innych dzielnic. np ursynowa?
              zakladajac, ze np mieszkancy wystapiliby z wnioskiem ,ze trasa na calej
              dlugosci, takze w lesie ( zwlaszcza w lesie) ma miec ekrany - ochrona przyrody
              przed halasem i zapobiezenie wpadaniu zwierzat pod kola, w plocie bylyby furtki
              dla ludzi.

              nie wierze, ze w lesie zostanie zrobiona estakada - z tego co widze na planach
              siskom - bodajze na czerwono zaznaczone sa planowane estakady - sa narysowane
              wylacznie w ogolicy węzłow i przy skrzyzowaniach z drogami.
              natomiast przez caly las droga bedzie biegla po ziemi.
              zielony jest planowany tunel w wariancie przy stadninie legii, tak?
              • tomkrt Re: pytanie do siskom 10.04.07, 12:31
                Gość portalu: ais napisał(a):

                > jaka jest procedura i czas na skladanie wnioskow o zalozenie ekranow
                > dzwiekochlonnych na tej trasie? zakladajac nawet, ze rozpoczeta by byla juz
                > budowa? ile srednio kosztuje metr takiego ekranu i kto moze go sfinansowac i z
                > jak wielka chęcią - jakie sa doswiadczenia w terminach i realizacji takic hpros
                > b
                > mieszkancow innych dzielnic. np ursynowa?
                > zakladajac, ze np mieszkancy wystapiliby z wnioskiem ,ze trasa na calej
                > dlugosci, takze w lesie ( zwlaszcza w lesie) ma miec ekrany - ochrona przyrody
                > przed halasem i zapobiezenie wpadaniu zwierzat pod kola, w plocie bylyby furtki
                > dla ludzi.

                Trasa ma zaprojektowane ekrany
                w zależnosci od wariantu - długośc tych ekranów wynosi od 15 - do 19 km.
                Polecam lekture raportu o odziaływaniu na środowisko od stony 121
                www.siskom.waw.pl/materialy/s17wow/s17oos2005.pdf
                Przy trasach wysokichj klas (ekspresowe i GP) stosuuje sie takie zabezpieczenia
                aby w budynkach mieszkalnych w okolicy trasy nie były przekraczane normy.
                Projekt ekranowania wykonuje się modelując propagacje dźwięku przy założonym natężeniu ruchu i dobiera się tak ekrany aby normy nie bły przekraczane.
                Jeśli nie można tego osiągnąć w inny sposób -to takie budynki w okolicy wykupuje się i burzy lub zmienie ich przeznaczenie na usługi lub produkcje.


                Po roku od wybudowania trasy - czyli w fazie eksploatacji sprawdza się czy ekrany są skuteczne i czy nie trzeba ich uzupełnić.
                Takie obowiazki ciążą na inwestorze czyli na GDDKiA.
                Ekrany są montowane na koszt inwestora - jest to znaczący skadnik kosztów inwestycji.

                Tam gdzie nie będzie ekranów trasa bedzie ogrodzona, żeby zapobiec wtargnięciu na drogę zwierząt ale również ludzi.
                Wdłuz trasy będą zaplanowane przejscia dla zwierząt i kładki dla pieszych.

                > nie wierze, ze w lesie zostanie zrobiona estakada - z tego co widze na planach
                > siskom - bodajze na czerwono zaznaczone sa planowane estakady - sa narysowane
                > wylacznie w ogolicy węzłow i przy skrzyzowaniach z drogami.
                > natomiast przez caly las droga bedzie biegla po ziemi.
                > zielony jest planowany tunel w wariancie przy stadninie legii, tak?

                Te plany to jest część dokumentacji jaką dostał wojewoda,
                on wydając decyzje środoiwkową zaostrzyć wymagania czyli nakazać budowe wspomnianej estakady, lub nakazać budowe większeji liczny ekraów, przejsć przez zdroge itp. Do decyzji wojewody inwestor i projektant będą musieli się dostosować.
                w marcu można było składać swoje wnioski i uwagi do projektu
                bip.mazowieckie.pl/news.php?id=8394
    • Gość: to ja A moze uczciwie bylo by podlinkowac wszystko? IP: 194.181.0.* 10.04.07, 11:07
      SISKOMie - czemu podlinkowane na Waszej stronie dokumenty prezentuja stanowisko
      tylko jednej strony? Nie uwazanie, ze tak zalosne manipulowanie faktami
      powoduje, ze nie jestescie odbierani jako organizacja wiarygodna? Czemu nie ma
      nawet uzgodnien wojewodzkiego insp. sanitarno-epidemiologicznego? Czemu nie ma
      stanowiska Wesolej albo nawet Sulejowka? Albo sejmiku powiatu minskiego?
      Przeciez oni sa przeciw? Moze dlatego, ze WSZYSCY zapowiedzieli, ze rownie
      goraca beda przeciw wariantowi W2?
      • marta_ra5 Re: A moze uczciwie bylo by podlinkowac wszystko? 10.04.07, 16:21
        Gość portalu: to ja napisał(a):

        > SISKOMie - czemu podlinkowane na Waszej stronie dokumenty prezentuja
        stanowisko
        >
        > tylko jednej strony? Nie uwazanie, ze tak zalosne manipulowanie faktami
        > powoduje, ze nie jestescie odbierani jako organizacja wiarygodna?

        Całe szczęście, że są takie organizacje jak SISKOM. Może powinno ich być więcej
        po to, żeby jakieś drogi mogły powstać. Łatwo jest pisać "czemu, czemu, czemu",
        jak poniżej, podczas gdy nie zadało się sobie na tyle trudu, żeby się
        dowiedzieć, że:

        Czemu nie ma
        > nawet uzgodnien wojewodzkiego insp. sanitarno-epidemiologicznego?

        Wojewódzki Inspektor, który jest jednym z opiniujących, obok Ministra
        Środowiska, uzgodnił W1.

        Czemu nie ma
        > stanowiska Wesolej
        Stanowisko Wesołej znamy, to stanowisko Szyszki

        albo nawet Sulejowka?
        Komitet Protestacyjny Mieszkańców Sulejówka podpisał się pod Oświadczeniem

        Albo sejmiku powiatu minskiego?
        Nie wiadomo co na to sejmik powiatu mińskiego, ale rada powiatu mińskiego
        zabrała głos, przegłosowała uchwałę, Starosta Tarczyński podpisał się pod
        oświadczeniem

        > Przeciez oni sa przeciw? Moze dlatego, ze WSZYSCY zapowiedzieli, ze rownie
        > goraca beda przeciw wariantowi W2?

        Może tak jest, ale na razie nikt o tym nie wie. Może warto będzie o tym pisać,
        jak będzie wiadomo. A może warto się dowiedzieć, co na to sejmik, gościu, to ja.
        • Gość: to ja Re: A moze uczciwie bylo by podlinkowac wszystko? IP: 194.181.0.* 10.04.07, 16:53
          Wojewódzki Inspektor, który jest jednym z opiniujących, obok Ministra
          > Środowiska, uzgodnił W1.
          no wlasnie - czemu wiec SISKOM tego dokumentu nie pokazuje? Bo wymaga od
          inwestora kolosalnych nakladow i odrzuca jego (inwestora) ulubiony wariant?

          > Czemu nie ma
          > > stanowiska Wesolej
          > Stanowisko Wesołej znamy, to stanowisko Szyszki
          Pomimo wszystko, jesli ktos pretenduje do obiektywizmu, to raczej przedstawia
          formalne stanowisko wszystkich stron. Nawet poprawiony raport Profilu jest juz
          znacznie bardziej obiektywny niz zmiazdzony krytyka za totalna stronniczosc
          pierwotny dokument.

          > albo nawet Sulejowka?
          > Komitet Protestacyjny Mieszkańców Sulejówka podpisał się pod Oświadczeniem
          Ooooooo - prosze Sulejowek ma wiec nowa reprezentacje!!! Czy to nowe cialo jest
          powyzej, czy ponizej oficjalnej reprezentacji miasta? Swoja droga to dziwne,
          skoro ich wszystkie dotychczasowe wysilki polegaly na nie dopuszczeniu do
          budowy W2.

          A za sejmik przepraszam - tu rzeczyiwsice jest pomylka, myslalem o radzie.

          • sdarp Re: A moze uczciwie bylo by podlinkowac wszystko? 10.04.07, 17:35
            Gość portalu: to ja napisał(a):

            > Wojewódzki Inspektor, który jest jednym z opiniujących, obok Ministra
            > > Środowiska, uzgodnił W1.
            > no wlasnie - czemu wiec SISKOM tego dokumentu nie pokazuje? Bo wymaga od
            > inwestora kolosalnych nakladow i odrzuca jego (inwestora) ulubiony wariant?

            Może po prostu siskom nie dysponuje tym dokumentem.
            Nie był stroną w postępowaniu więc nie dostał kopii.
            Czy pisałeś do nich z prośbą o umieszecznie konkretnych dokumentów na ich stronie, podesłałeś im je w plikach lub w postaci linków ??
            I czy odpisali Ci że ich nie umieszczą ??
            Wtedy mógłbyś pisać o ich stronniczości.
            Z tego co się orientuje to SISKOM preferuje wariant idący w starych rezerwach czyli WIIIA lub W1, W2 jest dla nich wariantem akceptowalnym, a W3 nie do przyjęcia.

            > > Czemu nie ma
            > > > stanowiska Wesolej
            > > Stanowisko Wesołej znamy, to stanowisko Szyszki
            > Pomimo wszystko, jesli ktos pretenduje do obiektywizmu, to raczej przedstawia
            > formalne stanowisko wszystkich stron. Nawet poprawiony raport Profilu jest juz
            > znacznie bardziej obiektywny niz zmiazdzony krytyka za totalna stronniczosc
            > pierwotny dokument.

            cóż na oficjalnej stonie wesołej poswięconej WOW - też nie zalatuje obiektywizmem.
            Nie znajduje na niej opini dr Lenarta.

            Ale jak ktoś poczyta sobie strony poświęcone WOW z portali Halinowa i Wesołej a na koniec ze strony siskomu - to juz raczej sam sobie wyrobi zdanie na ten temat.

            > > albo nawet Sulejowka?
            > > Komitet Protestacyjny Mieszkańców Sulejówka podpisał się pod Oświadczenie
            > m
            > Ooooooo - prosze Sulejowek ma wiec nowa reprezentacje!!! Czy to nowe cialo jest
            >
            > powyzej, czy ponizej oficjalnej reprezentacji miasta? Swoja droga to dziwne,
            > skoro ich wszystkie dotychczasowe wysilki polegaly na nie dopuszczeniu do
            > budowy W2.
            >
            > A za sejmik przepraszam - tu rzeczyiwsice jest pomylka, myslalem o radzie.
            >
            z tego co się orientuje to Rada Powiatu Mińskiego ostanio ostro sie sprzeciwiła wariantowi W3 przez Halinów. Co legitymuje podpisy Starosty i przewodniczącego Rady Powiatu, które znalazły się pod wspólnym oświadczeniem.

      • Gość: zatroskany Re: Oświadczenie w sprawie wariantów WOW IP: *.mech.pw.edu.pl 04.05.07, 13:14
        Gość portalu: z Wesołej napisał(a):

        > gdzie jest ujęcie wody dla Sulejówka , gdzie jest ujęcie wody dla wesołej ,w
        > jakiej odległości od takich ujęć może przebiegać taka trasa .Może to pytanie
        > pomoże odpowiedzieć którędy może przebiegać trasa ???

        Autostrada A4 przebiega przez ujęcie wody dla Krakowa i nie było z tym problemu. Wszystko zostało dobrze zabezpieczone.
        Ujęcie wody nie jest w dzisiejszych czasach problemem przy loklaizacji tras.


    • Gość: abedan Re: Oświadczenie w sprawie wariantów WOW IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 06.06.07, 12:57
      Najwyzszy czas, aby mieszkancy i wladze Wesolej przestaly protestowac i
      zastanowily sie w jaki sposob powinna zostac zbudowana obwodnica przez Wesola,
      tak aby mieszkancy mieli z tego jak najwieksza korzysc. Dotyczy to odpowiedniej
      ilosci i miejsc usytuowania wjazdow na obwodnice, oslon akustycznych, wiaduktow
      nad drogami lokalnymi, ew. tuneli i przepustow oraz innych obiektow
      technicznych, ktore przy okazji tej inwestycji moga byc zrobione w Wesolej.
      Mam nadzieje, ze pani minister Gesicka podejmie sluszna decyzje, tak aby wow
      powstala w jak najszybszym terminie. Rozpatrywanie wariantu W3 - samorzadowego
      to jest odlozenie wykonania drogi na dlugie lata. Uwazam, ze plan obwodnic
      Warszawy tj. drogi S2, S7, S8 i S17 jest dobry i nie nalezy go zmieniac. W
      nastepnym etapie, za pare lat, przyjdzie czas na wielka obwodnice Warszawy.
      Jestem mieszkancem Wesolej -Zielonej i jestem za wariantem wow przez Wesola.

Nie pamiętasz hasła

lub ?

 

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się

Nakarm Pajacyka