Dodaj do ulubionych

graficy proszeni o głos!

02.07.10, 12:06
Witam, przy okazji promocji wody mineralnej, która wyróżnia się dość eleganckim designem butelki, narodził mi się taki temat. Etykieta została zaprojektowana przez Andrzeja Pągowskiego, stąd dla porównania chciałam znaleźć inne przykłady opakowań stworzonych przez polskich artystów (opakowań dla dużych marek, masowych zaznaczam). Nie ma. Popytałam tu i ówdzie i nie ma. Może ktoś z Was obdarzony dobrą pamięcią, podsunie mi jakiś przykład?
No i po drugie, woda ciiiiiiii... chce promować się jako woda elegancka, dla osób obdarzonych dobrym gustem etc. Czy Polacy interesują się takimi rzeczami? Co wynika z Waszego doświadczenia zawodowego, czy jest u nas rynek na "rzeczy ładne"?

Zdjęcia są na moim fotoforum a temat
projektowania opakowań poruszyłam w wywiadzie z Andrzejem Pągowskim: www.scribd.com/doc/33773509/Wywiad-z-Andrzejem-P%C4%85gowskim
Obserwuj wątek
    • camel_3d Re: graficy proszeni o głos! 02.07.10, 14:19
      powiem ci jak wyglada to w DE.
      elegancka woda...jest bez etykietki. w dosc drogiej restauracji serwwana jest
      woda, ktorej butelka kosztuje ok 5€. Nie pytaj czemu..moze po prostu taki
      marketing. Po pierwsze butelka jest szklana, po drugie nie ma zadnych etykietek.
      Po trzecie ma ladny, estetyczny korek a nie wulgarna zakretke:) i po czwarte
      nazwa wody i firma jest wytloczona ladnie na denku.

      To co widac w projekcie p. pagowskiego zalatuje lakko pseudopatriotyzmem dla
      masowek. Chopin itd... dla mnei ogolnie dosc kiepski pomys..i z elegancja nie ma
      nic wspolnego.
      • socialplayer Re: graficy proszeni o głos! 02.07.10, 15:04
        camel_3d napisał:

        > powiem ci jak wyglada to w DE.
        > elegancka woda...jest bez etykietki. w dosc drogiej restauracji serwwana jest
        > woda, ktorej butelka kosztuje ok 5€. Nie pytaj czemu..moze po prostu taki
        > marketing. Po pierwsze butelka jest szklana, po drugie nie ma zadnych etykietek
        > .
        > Po trzecie ma ladny, estetyczny korek a nie wulgarna zakretke:) i po czwarte
        > nazwa wody i firma jest wytloczona ladnie na denku.
        >
        > To co widac w projekcie p. pagowskiego zalatuje lakko pseudopatriotyzmem dla
        > masowek. Chopin itd... dla mnei ogolnie dosc kiepski pomys..i z elegancja nie m
        > a
        > nic wspolnego

        dzięki za odp. może źle się wyraziłam mówiąc o elegancji ale rozumiem co masz na myśli.
        zgłębiając temat widziałam masę fantastycznych projektów, jak wiele z tej strony www.finewaters.com/ czy takie odjazdy: www.artstore.pl/wp-content/gfx/evian2005.jpg
        www.artstore.pl/wp-content/gfx/evian.jpg
        takich rzeczy (choć nie u nas w kraju) jest mnóstwo.

        perlage kosztuje jednak nadal poniżej dwóch złotych, więc ta powiedzmy "elegancja" staje się dostępna dla każdego - i przez to wcale niekoniecznie gorsza.
        inna kwestia, że Chopin w tym roku wygląda z lodówki;)
      • kustosz-sztuki Re: graficy proszeni o głos! 02.07.10, 16:19
        camel_3d - To co widac w projekcie p. pagowskiego zalatuje lakko
        pseudopatriotyzmem - przecież etykieta była tworzona specjalnie na
        Rok Chopinowski - jak inna powinna być?

        Perlage w plastikowej butelce jest (pewnie) dlatego, że dociera do
        grupy osób chcących kupić sobie dobrą wodę wysokiej jakości i
        elegancką, ale na szklaną ich nie stać (perrier za 6-8zł) lub po
        prostu nie jest to miejsce na wodę w szklanej butelce (spacer w
        parku, przejażdżka na rowerze).

        Perlage to w chwili obecnej wypełnianie niszy na Polskim rynku. No
        nie było takiej wody do teraz.
        • camel_3d Re: graficy proszeni o głos! 09.07.10, 09:06
          to ze projektowane na rok chopinowski nie musi zaraz z biegu oznaczac, ze jest
          eleganckie bo chopina ma na etykietce.
          Dla mnie na pewno woda w plastikowej butelce z plastikowa zakretka nei bedzie
          elegancka. I na 100% nie postawilbym takiego czegos na stole do obiadu dla
          gosci. O jakosci wody nic nie wiem.
    • yagnik Re: graficy proszeni o głos! 02.07.10, 23:54
      A ja nie bardzo rozumiem co chcesz wiedzieć i po co :-)

      Chcesz wiedzieć czy dużo się projektuje rzeczy ładnych czy może pytasz nas jak
      potencjalnych konsumentów eleganckiej wody mineralnej poniżej 2 zł? :-)

      A może chcesz wiedzieć czy projekt jest ładny? Hm? :-)
    • gomory Re: graficy proszeni o głos! 09.07.10, 14:44
      Jak na moj gust ta butelka moze stanac obok zywca, Vita, Gerber-a i
      elegancja szczegolniej ich nie przycmi. Byc moze na zywo zrobilaby
      wieksze wrazenie ;).
      W bogatszym spoleczenstwie latwiej o ekonomiczny snobizm i nabywanie
      prestizowych dobr. Rynek na rzeczy "szczegolne" jest wiekszy w
      Niemczech, Francji czy chociazby Rosji niz w Polsce. Ale sa tez
      kraje gdzie jest mniejszy od naszego. No ale jakis tam mamy :).
    • rzeka.chaosu Re: graficy proszeni o głos! 04.08.10, 14:55
      Wodą zainteresują się pewnie "kolekcjonerzy sztuki" i osoby o "wyrafinowanym
      guście estetycznym". ;P Jasne, że jest popyt, taka woda raczej nie będzie
      produkowana masowo i pewnie będzie dużo droższa. Koneserzy się zawsze znajdą.
      Przecież nie kupią tej wody tylko dlatego że chce im się pić (filtrowana kranówa
      nawet do tego wystarczy), ale dorobią sobie do niej zaproponowaną przez was
      ideologię. Co im sprzedacie w to uwierzą.

      >> czy jest u nas rynek na "rzeczy ładne"?

      Owszem.
      • yagnik Re: graficy proszeni o głos! 14.08.10, 23:20
        rzeka.chaosu napisała:

        > Wodą zainteresują się pewnie "kolekcjonerzy sztuki" i osoby o "wyrafinowanym
        > guście estetycznym". ;P Jasne, że jest popyt, taka woda raczej nie będzie
        > produkowana masowo i pewnie będzie dużo droższa. Koneserzy się zawsze znajdą.
        > Przecież nie kupią tej wody tylko dlatego że chce im się pić (filtrowana kranów
        > a
        > nawet do tego wystarczy), ale dorobią sobie do niej zaproponowaną przez was
        > ideologię. Co im sprzedacie w to uwierzą.

        Woda o której jest mowa nie jest jakimś luksusowym wytworem, dzisiaj sobie ją
        oglądałam w sklepie, kosztuje ok. 1,40 ma ładną, pięknie wyprofilowaną butelkę
        ale nie jest ona szklana to jest od razu na minus, z mojego punktu widzenia
        oczywiście.

        Krótko i na temat: NI TO PIES NI WYDRA, niska cena, butla nie jest szklana ale
        design na wysokim poziomie, zawartości nie oceniam. Stoi obok Perrier'a ale z
        drugiej strony miała Kingę Pienińską w szkle w tej samej cenie mniej więcej:
        www.wodamineralna.pl/kinga/Szklane%20butelki.html
        Myślę że woda zniknie za jakiś czas dlatego że właściwie nie wiadomo dla jakiej
        jest grupy konsumentów :-) poza tym każdy z nas wie że w butelce kryje się
        zwykła Ciiisowianka :-D
    • 33qq Re: graficy proszeni o głos! 16.08.10, 21:12
      Ciężka sprawa. Nie bardzo widać jak ta butelka wygląda, na stronie Cisowianki
      też trudno się dopatrzeć tej "designerskiej" edycji, jest reklamowana przez
      babkę w stylowym aucie, ale sama flaszka lub chociażby etykieta nie jest
      promowana. Nie widziałem butelki na półce więc trudni się odnieś do produktu,
      ale z tego co widać na miniaturkach to nawet sam jubilat szanowny bardziej jest
      podobny do banknotu chyba 20 złotowego z PRLu niż do plakatów Pągowskiego.

Nie pamiętasz hasła

lub ?

 

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się

Nakarm Pajacyka