Dodaj do ulubionych

drukowanie zdjęć/ustawienia w Photoshopie

19.03.08, 23:04
Jakie ustawienia zrobić w Ps, aby jakość zdjęcia była dobra i był odpowiedni
format, ściślej mówiąc, żeby po wydruku nie okazało się, że część fotki
została odcięta. Chodzi mi o standardowe wymiary: 9*13,10*15 itd. Dziękuję
Obserwuj wątek
    • hrabia.mileyski Re: drukowanie zdjęć/ustawienia w Photoshopie 19.03.08, 23:40
      Sprawa jest prosta, bo photoshop posiada mozliwość róznorakich ustawień.
      Zacznij od samego obrazka. Najlepiej jest otworzyć nowy plik (Ctrl+N) i
      poustawiać wielkość (np 10x15cm) i rozdzielczość. Do druku w warunkach domowych
      dobrze jest ustawić 150ppi.
      Nastepnie otworzyć obrazek, który chcesz drukować, chwycić miniaturkę warstwy,
      przenieść na Nowy i za pomocą Ctrl+T umiescić go tak, by pasował do jego wielkości.
      Mozna to wszystko pominąć (poza Image->Image size, gdzie ustawiamy
      rozdzielczość) i kliknąć Print (CS3).
      Tam jest okno dialogowe, gdzie praktycznie jest wszystko, co trzeba.
      • lukasz57-90 Re: drukowanie zdjęć/ustawienia w Photoshopie 20.03.08, 00:02
        hrabia.mileyski napisał:

        > Sprawa jest prosta, bo photoshop posiada mozliwość róznorakich ustawień.
        > Zacznij od samego obrazka. Najlepiej jest otworzyć nowy plik (Ctrl+N) i
        > poustawiać wielkość (np 10x15cm) i rozdzielczość. Do druku w warunkach domowych
        > dobrze jest ustawić 150ppi.
        > Nastepnie otworzyć obrazek, który chcesz drukować, chwycić miniaturkę warstwy,
        > przenieść na Nowy i za pomocą Ctrl+T umiescić go tak, by pasował do jego wielko
        > ści.
        > Mozna to wszystko pominąć (poza Image->Image size, gdzie ustawiamy
        > rozdzielczość) i kliknąć Print (CS3).
        > Tam jest okno dialogowe, gdzie praktycznie jest wszystko, co trzeba.


        ja ustawiam rozdzielczość 300ppi ( drukuje na kolorowej laserówce )
        • gomory Re: drukowanie zdjęć/ustawienia w Photoshopie 20.03.08, 06:28
          > ja ustawiam rozdzielczość 300ppi ( drukuje na kolorowej laserówce )

          Powatpiewam czy zauwazylbys jakakolwiek roznice gdybys zdjecia mial w rozdzialce 150, albo i polowe tego.
          Teoretycznie, to i 75 pikseli na cal starczy by skorzystac z tego co moze zaoferowac wiekszosc dostepnych na rynku kolorowych laserowek. Zapas rozdzielczosci jest przydatny jesli wystepuje koniecznosc przeskalowania zdjecia. Ale jak ktos drukuje z Photoshopa to i tak nic nie przeskaluje ;).
          Jesli mi nie wierzysz W polecam Ci bys zrobil test. To w miare szybko i latwo mozna zrobic, a bedziesz mial czarno na bialym tj. kolorowe na papierze ;) - czy nie oplaca sie robic mniejszych objetosciowo prac bez zadnej utraty jakosci.
          • lukasz57-90 Re: drukowanie zdjęć/ustawienia w Photoshopie 21.03.08, 22:25
            gomory napisał:

            > > ja ustawiam rozdzielczość 300ppi ( drukuje na kolorowej laserówce )
            >
            > Powatpiewam czy zauwazylbys jakakolwiek roznice gdybys zdjecia mial w rozdzialc
            > e 150, albo i polowe tego.
            > Teoretycznie, to i 75 pikseli na cal starczy by skorzystac z tego co moze zaofe
            > rowac wiekszosc dostepnych na rynku kolorowych laserowek. Zapas rozdzielczosci
            > jest przydatny jesli wystepuje koniecznosc przeskalowania zdjecia. Ale jak ktos
            > drukuje z Photoshopa to i tak nic nie przeskaluje ;).
            > Jesli mi nie wierzysz W polecam Ci bys zrobil test. To w miare szybko i latwo m
            > ozna zrobic, a bedziesz mial czarno na bialym tj. kolorowe na papierze ;) - czy
            > nie oplaca sie robic mniejszych objetosciowo prac bez zadnej utraty jakosci.


            faktycznie, miales racje. Pozdrawiam i dzieki za info :) Człowiek uczy sie całe
            życie :)


            Wesołych Świąt
            • gomory Re: drukowanie zdjęć/ustawienia w Photoshopie 22.03.08, 08:36
              Te 300 ppi wszyscy w srodowisku DTP i labach fotograficznych
              powtarzaja jak mantre ;).
              Ale rozdzielczosc powinna byc dopasowana do drukujacego urzadzenia.
              Przy najpopularniejszych plujkach o rozdzialce 600 dpi - 75 jest
              optimum.
              Przy druku offsetowym przyjmuje sie ze to bedzie ok 1,5 razy tyle
              ile liniatura z jaka bedzie sie odbywal druk. Wiec przy
              najpopularniejszym 150 lpi wystarczy, ze fotki maja 225 ppi. Cala
              rodzielczosc powyzej to tylko puste megabajty ktore spowalniaja
              prace.
              Daja to jednak ten komfort, ze jesli zleceniodawca kaze zwiekszyc
              format to jest z czego to zrobic :). Albo jesli zmieni sie rodzaj
              papieru i trzeba swiecic np. 175 a nie 150 lpi.
              Jesli ktos jest jesdnak pewny co do formatu to nie ma sensu
              powiekszac pracy bo nie ma to zadnego wplywu na zwiekszenie jakosci.

Popularne wątki

Nie pamiętasz hasła

lub ?

 

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się

Nakarm Pajacyka