Dodaj do ulubionych

Kombud - Nowy budynek nr 4 !!!

03.11.06, 09:06
Witam,
Wszystko wskazuje na to, że zamieszkam w nowym budynku budowanym przez firmę
Kombud z numerem 4. Podobno ma być oddany pod konie roku 2007. Jestem ciekaw
czy mam już może jakiś potencjalnych sąsidów??
Obserwuj wątek
      • zmienmyto Re: Kombud - Nowy budynek nr 4 !!! 03.11.06, 11:20
        ależ ty jesteś nieużyty człowieku. W naszych warunkach nowe mieszkanie to
        wydarzenie na skale życia, pozwól się nacieszyć człowiekowi.

        No Gratuluje, Gratuluje nowego domciu. A posprawdzajcie wszystkie kąty, warto
        wziąć na odbiór jakiegoś inżyniera nadzoru. Laicy nie wszystko dostrzegą od
        razu!!!! :)
    • anitaja Re: Kombud - Nowy budynek nr 4 !!! 11.11.06, 11:59
      wspołczucia, ja tez kupilam u nich, nie wywiazują sie z umowy, nie ma tam
      kompetentnych pracowników, kłamią i zwodzą, braki i niedociągnięcia jak się
      tłumaczą z oszczędności, poczytajcie sobie wątki na forum developerzy
      • 111a4 Re: Kombud - Nowy budynek nr 4 !!! 11.11.06, 22:37
        moge prosic o linka do forum deweloperzy?????zalamana jestem. wydawało mi sie
        ze ta firma jest ok. Czy mozesz podac jakies szczególy? jesli chodzi o
        niewywiazywanie sie z umowy, jakie niedociagniecia masz na mysli? Bardzo prosze
        o jakies info. nie podpisałam umowy jeszcze i wazne jest dla mnie wszystko!
        • teeo24 Re: Kombud - Nowy budynek nr 4 !!! 12.11.06, 12:06
          Nie ma aż tak źle chyba, fakt faktem moją trochę opóźnień z budynkiem nr 7, ale
          w wypadku 4 już się zabezpieczyli, termin oddania budynku planują na koniec
          2007r., a w umowie dla bezpieczeństwa i tak jest termin 31 marzec 2008. Dach i
          tak ma być płaski wiec, chyba już go nie zmienią jak w przypadku 7. Na razie
          więcej zaszczerzeń nie słyszałem do kombudu - noo może po za "kompetentnym" p.
          Bartkiem, z którym miałem już nie wątpliwą przyjemność porozmawiać. Jednym
          słowem: Pożyjemy - zobaczymy. W 2008 Wam napiszę czy mój optymizm był
          uzasadniony, czy też nie.
          Pozdrawiam.

          P.s. na formu Developerzy o Kombudzie rewelacji nie ma, ale o Feniksie to się
          można naczytać.
    • darekjen Re: Kombud - Nowy budynek nr 4 !!! 13.11.06, 21:24
      witam cię serdecznie polecam wątek który założyłem parę miesięcy temu
      forum.gazeta.pl/forum/72,2.html?f=322&w=43262512&a=43262512
      ale już ci współczuje. Pełna niekompetencja nawet po odbiorze mieszkań ludzie narzekają aż miło, garaże zalewa, domofony i drzwi w klatkach tragedia, płytki odchodzą są przypadki że pękają rury z centralnego ogrzewania w posadzkach,słyszałem o zalewaniu mieszkań. A doprosi się o naprawy w ramach gwarancji jeszcze większy koszmar.
      No ale z drugiej strony może i lepiej trochę wycierpiec i miec nowe niż za tą samą kase używane. Pomimo tych wszyskich problemów a było ich sporo i nawet jeszcze są jestem w miarę zadowolony
      • teeo24 Re: Kombud - Nowy budynek nr 4 !!! 17.11.06, 13:57
        A pro po liczników, to bodajże we własnym zakresie nalezy podpisywać umowy z
        dostaczycielami mediów.
        A z drugiej strony to mam nadzieję, że również będę zadowolony z mieszkania,
        gdyż już zdecydowałem się na nowy budynek kombudu - mam nadzieje, że nie jestem
        niepoprawnym optymistą.
        Pozdrawiam,
      • darekjen Re: Kombud - Nowy budynek nr 4 !!! 18.11.06, 07:58
        He He jak wybudują to bede sie dopiero martwic. Ale poważnie teraz to troche za puzno na narzekanie, mieszkanie kupione więc po co się martwic na zapas. Jeżeli to ma byc nowoczesna szybka kolej miejska jakl zapewniaja to nie powinna robic za dużo chałasu
            • teeo24 Re: Kombud - Nowy budynek nr 4 !!! 18.11.06, 17:48
              także myślę, że skoro kolej ma być szybka i nowoczesna, to i chałasować za
              bardzo nie powinna. Po za tym, podobno jacyś projektnaci coś tam już tworzyli i
              kto wie czy tego jakoś sensowanie nie zabudują czy przynajmniej nie odizolują. W
              każdym razie i tak mieszkanie mam mieć z balkonem i oknami do srodka placu, więc
              nie powinno to być z byt uciążliwe. No i również uważam, że za nim to szybka
              kolej będzie gotowa to jeszcze wiele wody w gostynce przepłynie.
              Pozdrawiam.
              • 111a4 Re: Kombud - Nowy budynek nr 4 !!! 18.11.06, 22:00
                o kolei tez słyszałam. ale to troche czasu pewnie upłynie...zreszta w moim
                mieszkaniu okna beda na plac zabaw wiec jakos sie tym nie martwie!!!!Bedzie
                dobrze. Umowa podpisana i nie moge sie juz doczekac ...
      • jolanta8 Re: Kombud - Nowy budynek nr 4 !!! 02.12.06, 21:32
        Witam wszystkich orzyszłych sąsiadów:)
        w trym tygodniu podpisaliśmy umowe na na mieszkanie w bloku nr4 (jak Oni to
        nazywaja czasowo :)
        mieszkanie mamy południowo-północne jedne okna zestr kolei a drugi od placu
        ale z tym ,ze tam ma być nowoczesna szybka kolej miejska tego nie słyszałam i
        nie powiem, żebym była z tego powodu zadowolona
        co do teminu odbioru mieszkania, tez twierdzili że moze beda na grudzien 2007
        ale jak czytam o budynku nr7 to jest to raczej watpliwe, chociaz kto wie....

        mój nr gg 5016320 jeżeli ktos ma ochote pogadac to zapraszam
        pozdrawiam
    • anitaja Re: Kombud - Nowy budynek nr 4 !!! 24.09.07, 22:34
      Właśnie wróciłam z 3 spotkania wspólnoty jaka zawiązała się na
      budynku nr 7 (który Kombud oddał w tym roku, choć jak się dzisiaj
      okazało wcale jeszcze nie oddał). I sytuacja jest DRAMATYCZNA!!!
      Prawdopodobnie nasze próby załatwienia czegoś z Kombudem skończą się
      w sądzie. Nieruchomości jest wykonana nie zgodnie z projektem,
      mnóstwo zalań (mieszkania, garaże, balkony, piwnice), niedoróbki (w
      mieszkaniach i częściach wspólnych), totalna fuszerka, syf i
      zgnilizna. A będzie jeszcze gorzej, bo jesień i zima przed nami.
      Kombud po sprzedaży mieszkań ma wszystko w d…. Odbiór części
      wspólnej został dokonany przez Zarządce (wyznaczonego przez Kombud,
      czyli tak jakby sam sobie odbierał), a nie uwzględniał całej litanii
      niedoskonałości, nie wspominając tego wszystkiego z czym boryka się
      każdy z właścicieli. Zarząd wybrany przez wspólnotę odbija się o
      Kombudu jak od ściany, inwestor Poland Alloys nawet nie odpisuje na
      pisma (nie wspominając na spotkaniu), zarządca jest niekompetentny.
      Jeśli jeszcze możecie omijajcie Kombud dużym łukiem, poszukajcie
      czegoś na rynku wtórnym. Ja już tęsknie do mojego bloku z lat 70 z
      wielkiej płyty.
    • anitaja Re: Kombud - Nowy budynek nr 4 !!! 23.10.07, 21:16
      zapraszam przyszłych mieszkańców budynku nr 4 na spotkanie wspólnoty
      budynku nr 7 (jeszcze nie jest oddany do końca), posłuchacie jakie
      cuda wychodzą, o co będziemy się sądzić, myślę że się wycofacie,
      pozdrawiam towarzyszy niedoli
        • anitaja Re: Kombud - Nowy budynek nr 4 !!! 25.10.07, 15:02
          przeczytajcie proszę mojego posta z 24.09 tam opisałam w skrócie,
          posiedzenia ostatnio trwają bardzo długo, pani Ania przestaje być
          naszym zarządcą (w poniedziałek odbędzie się konkurs na nowego
          zarządcę) jeśli możecie starajcie się, żeby u Was nie pełnił tej
          funkcji nikt z Kombudu, bo to co się dzieje woła o pomstę!!
          • heroe Re: Kombud - Nowy budynek nr 4 !!! 11.11.07, 19:23
            Witam!Czy ktoś z Was ma aktualne zdjecia z budowy bunydku nr 4?
            Prosilbym o kontakt :-) Odwolujac sie do ostatnich postów z tego co
            mi niedawno powiedziano w Kombudzie oddanie mieszkan ma byc na
            przelomie grudnia/stycznia...na wejscie i poogladanie mieszkania
            bedziemy musieli poczekac do grudnia a mialo byc tak pieknie bo w
            listopadzie...

            i jeszcze pytanko z innej beczki:czy ktos z obecnych mieszkancow juz
            zbudowanych (i oddanych) budynkow moze szczerze napisac jak
            przedstawia sie poziom komfortu mieszkania (czy sciany sa na tyle
            grube ze nie slychac sasiadow, jak wyglada sprawa z oplata
            wspolnotowa - duże wahania??, jakiej jakości sa sciany - kladliscie
            gladzie czy bylo to zbedne)
            • arkadiuso79 Re: Kombud - Nowy budynek nr 4 !!! 12.11.07, 19:57
              czesc
              no to widze ze coraz bardziej sie to przeciaga mi kobieta z kombudu mowila ze
              bedzie mozna zobaczyc w lisotpadzie na bank tzn wczesniej tez mi mowila ze
              bedzie mozna zobaczyc mieszkanie we wrzesniu a oddane bedzie na bank pod koniec
              roku
              teraz jak dzwonilem dowiedziedzialem sie ze zobaczyc moze bedzie mozna w grudniu
              o ile kierownik budowy sie zgodzi a oddanie bedzie w marcu
              mi tam za bardzo sie nie spieszy wiec spoko lepiej niech zrobia dokladniej a
              wolniej hehe
              a co do wspolnoty podobno ma byc 2 zlote od metra
              • heroe Re: Kombud - Nowy budynek nr 4 !!! 18.11.07, 19:15
                Czesc,
                byłem dzisiaj zobaczyc jak posuwaja sie prace...budynek jest juz
                ocieplony - nie ma rusztowan. Okna wiadomo wstawione ;-) wiec prace
                sa teraz prowadzone w srodku ;-))) babeczka mowila ze oddanie ma byc
                pod koniec roku/poczatek nowego wiec mam nadzieje ze jednak uda sie
                to w tym terminie zalatwic
                • darekjen Re: Kombud - Nowy budynek nr 4 !!! 20.11.07, 12:50
                  Powiem wam tak .Mieszkam w pierwszym budynku jaki wybudowali. Zróbcie jak powiedziała Anitaja po pierwsze zrezygnujcie z Kombudu jako zarządca ponieważ jest to porażka totalna.Załatwienie czegokolwiek wołało o pomstę do nieba nie mmówiąc o kosztach utrzymania .stawki za windę , sprzątanie , smieci ,ubezpieczenie wzieli z kosmosu umowy były podpisane na takie stawki że szok.
                  Teraz zarządzami sami i powiem że za mieszkanie 78m płacę 270zł bez funduszu remontowego.
                  I powiem że niesądze by blok oddali w Grudniu/Styczniu.
                  Po pierwsze nie jest cały ocieplony ,wokół i wewnątrz budynku tzn. plac to wielki teren budowy a żaden inspektor nie dopuści ludzi do takiego bloku.
                  Tak jak mówiłem we wcześniejszym poście słyszałem jak rozmawiali w Kombudzie miedzy sobą i mówili o marcu
            • iw0ska Re: Kombud - Nowy budynek nr 4 !!! 23.11.07, 13:32
              Witam Nowych sasiadów!
              Faktycznie budowa się posunęła mocno do przodu...., co do "4" to
              może nie jest do Końca jeszcze otynkowana od strony zewnętrznej
              (patrz strona wschodnia bloku) ale cała reszta z zewnatrz wygląda
              już nawet nawet... co do terminów.... z tego to wiem to raczej nie
              ma co liczyć na miesiąc grudzień na oddanie... ale raczej powinni
              dotrzymać terminu z umowy. niestety w części mieszkań nie ma jeszcze
              porobionych tynków i wylanych posadzek no chyba że coś się zmieniło
              od jakiegoś tygodnia.... Chyba cieszyć sie mogą osoby które zakupiły
              mieszkania od strony juz stojącego budynku (chyba nr 2 albo 3) tam
              mieszkania w zasadzie są już "wykończone"
              Ja niestety bede musiała jeszcze troche poczekać nawet nie mogę
              popatrzyć we własne okienka jak przyjeżdzam oglądać - widok mam
              na "dziedziniec"

              Pozdrawiam
              • sebcio-4 Re: Kombud - Nowy budynek nr 4 !!! 26.11.07, 14:46
                WITAM NOWYCH ZNAJOMYCH Z 4
                Budynek OK, mieszkanko super, byłem już w środku ( trochę
                nielegalnie ale już 2 razy) a więc tak wylewki , tynki ,(parapety
                wewnętrzne mimo że w umowie miało ich niebyć tak jak płytek na
                balkonie )ściany super po tych tynkach gipsowych, wylewki równe
                tylko wiadomo trzeba sprawdzić poziomicą.
                Tak więc w środku wszystko jest gotowe , może zostało im trochę
                ścianek działowych do zrobienia+klatka schodowa. Od środka budynek
                też fajnie wygląda, jak narazie jestem zadowolony z mojej strony to
                już okna pomyli.
                Do zobaczenia
                • teeo24 Re: Kombud - Nowy budynek nr 4 !!! 27.11.07, 09:43
                  Witam, może sąsiad zdradzi sekret "trochę nielegalnych" wizyt w
                  budynku nr 4, gdyż z chęcią bym skorzystał. Co do płytek na balkonie
                  i parapetów to rzeczywiście ciekawa sprawa - może mnie też mile
                  zaskoczą (oby nie odwrotnie). Chociaż, nie brzmi optymistycznie to
                  co można na temat budynku nr 7 wyczytać, i mam głęboką nadzieję, że
                  Nas nie bedzie to dotyczyć. W każdym razie na pewno warto wziąć pod
                  uwagę doświadczenia ludzi, którzy odebrali już mieszkania od
                  Kombudu, i raczyli się z nami swoimi doznaniami podzielić w ramach
                  tego forum.
                  A swoją drogą, widziałem dziś "fantastyczne" żółte wstawki na Naszym
                  bloku - niesamowite.
                  Pozdrawiam.
                  • jolanta8 Re: Kombud - Nowy budynek nr 4 !!! 27.11.07, 15:25
                    co do żóltych wstawek, sa bardzo ładne i delikatne
                    bardzo mi sie podoba

                    co do wejścia : za niedługo będzie można poogladać
                    na poczatku grudnia więc po co to robić teraz "nielegalnie" ;)

                    oby nas mile zaskoczyli
                    ja już sie boje co to będzie

                    ale te parapety wewn i płytki na balkonie....nononono :)

                    pozdrawiam
                • maaggie Re: Kombud - Nowy budynek nr 4 !!! 12.01.08, 12:38
                  Witam wszystkich:)
                  W zeszłym tygodniu oglądałam swoje mieszkanie w budynku nr 4.
                  Są parapety wewnętrzne i wykafelkowany balkon, czego nie było w
                  umowie.W dalszym ciągu układają kafelki na klatkach
                  schodowych.Wewnątrz płyty gipsowe połączone tylko gładzią bez siatki
                  i wg mnie troszkę małe kaloryfery.Nie są wstawione jeszcze drzwi
                  wejściowe.Komórki lokatorskie usytuowane przy wejściu do budynku,
                  przestrzeń poprzedzielana ściankami z metalowej siatki, dla każdego
                  po jednym boxie:) Planowany termin oddania definitywnie w marcu!!
    • ewada2003 Re: Kombud - Nowy budynek nr 5 !!! 08.01.08, 09:15
      Witam wszystkich

      Ja kupiłem mieszkanie w budynku nr 5 i wygląda na to że będę musiał
      jeszcze poczekać przynajmniej do maja (z nieoficjalnego źródła)

      Chętnie jednak poczytam opinie kolegów i koleżanek z "4" na temat
      stanu, jakości, odbioru ...itp
    • teeo24 Re: Kombud - Odbiór mieszkania 14.01.08, 15:06
      Witam,
      Mam pytanie, czy na odbiór mieszkania Wybieracie się sami, czy może
      z jakimś fachowcem, który się na tym zna. Dodam tylko, że na sztuce
      budowania znam się jak na fizyce kwantowej (o ile coś takiego jest)
      i z chęcią skozystałbym z czyjejś pomocy w tym zakresie.

      A swoją drogą to zamieniłem dziś kilka słów z kieronikiem budowy w
      trakcie oglądania mieszkania, odnośnie odbiorów. Z tego co sie od
      niego dowiedziałem, to mieszkania będą oddawać lokatorom w okolicach
      marca, ale dziennie odbywać się będą 3, 4 odbiory, a biorąc pod
      uwagę, że mamy ok. 90 mieszkań to torchę to potrwa.
      Pozdrawiam.
      • ewada2003 Re: Kombud - Odbiór mieszkania 15.01.08, 19:21
        Witam
        Mimo że na budowlance znam się chyba nieco lepiej niż kolega
        (zreszta na fizyce też:))) to jednak wolę się "ubezpieczyć" i
        skorzystać z rad fachowca, w umowie mamy zapisane że po odbiorze nie
        możemy wnosić żadnych roszczeń.....ale również że w odbiorze może
        uczestniczyć "...osoba trzecia z głosem doradczym..." więc myslę że
        nie ma sie nad czym zastanawiać

        Na codzień pracuje na budowach (w branży elektrycznej) należy
        również pamiętać że nie możecie sprawdzić instalacji elektrycznej bo
        nie będziecie mieli prądu (brak licznika) więc należy zapisac to w
        protokole...wykonawca powinien też pokazac nam protokoły z pomiarów
        elektrycznych
        pozdrawiam
        • anitaja Re: Kombud - Odbiór mieszkania 16.01.08, 15:53
          Trochę Wam jednak współczuje, bo to taki fajny czas powinien być....
          Nowe mieszkanie. Niestety z Kombudem nie będzie tak różowo.
          Pamietajcie, jeżeli będą chcieli Wam wcisnąć panią zarządce A.W., to
          zmieńcie ją jak najszybciej, my przez jej niekompetencje jesteśmy
          rok w plecy (o pieniądzach nie wspominając).
          A co do niedoskonałości z którymi my pobrykamy się, to:
          - kiepska akustyka, przez kominy wentylacyjne słychać co ogląda
          sąsiad w TV (czasem czuć co ma na obiad:)
          - domofon, bardzo nowoczesny na pierwszy rzut oka, działa w
          następujący sposób: słyszę domofon, idę do okna i przez okno
          pytam/krzyczę: do kogo?, uzyskawszy zadowolającą odpowiedź
          instruuje "petenta", żeby raz jeszcze zadzwonił wtedy mu otworzę -
          niezły folklor:)
          - balkon ciągle zalany
          - usterki zgłaszane na odbiorze, po 9 miesiącach, nadal nie usunięte
          - drobnostki jak krzywe ściany sami poprawialiśmy
          - na klatce schodowej farba sypie się tu i ówdzie
          - w piwnicach stoi woda
          - przeboje z zarządcą wyznaczonym przez Kombud, to historia na
          osobny post

          pozdrawiam
          • ewada2003 Re: Kombud - Odbiór mieszkania 21.01.08, 15:59
            Mam pytanie do koleżanki z "siódemki" czy jak zrezygnowaliście z
            zarządcy kombudu to teraz wszystkie sprawy związane z
            funkcjonowaniem budynku (umowy, przeglądy itp)prowadzicie sami -
            tzn. zarząd przez was (z was) wybrany czy wzieliscie kogoś z
            zewnątrz - firmę lub osobę prywatną z licencją?
                • kinioslawa Re: Kombud - Odbiór mieszkania 10.02.08, 17:05
                  jolanta8 napisała:

                  > wiecie czy juz zaczynaja oddawać mieszkania do użytku ?

                  Odbiory mają zacząć się w okolicach 18 lutego. Koło 15 będą znane terminy, kiedy
                  kto ma odbiór. Ma być oddawana klatka po klatce, od pierwszego piętra, po 3
                  mieszkania dziennie. Zejdzie do końca marca. Tak mi ostatnio powiedziano w
                  Kombudzie.
                  • agabalaj1 Re: Kombud - Odbiór mieszkania 13.02.08, 10:33
                    Witam wszystkich mieszkańców "czwórki".
                    Wczoraj dzwoniłam do Kombudu, mam termin odbioru mieszkanka na
                    10.03... dopiero... no ale wreszcie to jakaś konkretna informacja.
                    (Segment F, drugie piętro)
                    W starszych wpisach na forum można doczytać, co Kombud zawalił przy
                    poprzednich budynkach, więc trzeba się przygotować na co zwrócić
                    szczególną uwagę. Doradzam również wziąć ze sobą "fachowca", żeby
                    nam doradził przy odbiorze, i absolutnie nie podpisywać odbioru
                    przed usunięciem ewentualnuch usterek.
                    Jedno jest pocieszające, że kierownik budowy naszego bloku jest nowy
                    (poprzednie inwestycje nadzorował inny człowiek) i może u nas będzie
                    lepiej to wszystko wyglądało.
                    Ja swoje nowe mieszkanko już widziałam, jak dla mnie jest super, ale
                    fachowca na odbiór wezmę :)

                    Pozdrawiam
                    :)
                    • agabalaj1 Re: Kombud - Odbiór mieszkania 13.02.08, 10:43
                      Doczytałam się, że poprzednie wpisy są zarchiwizowane, trzeba wejść
                      na poniższy link:

                      forum.gazeta.pl/forum/72,2.html?f=322&w=43262512&a=43262512

                      Poniżej skopiowałam dwa wpisy z odbioru poprzednich bloków, włos się
                      jeży ale nadal mam nadzieję, że u nas pójdzie bez problemów.

                      "Re: odbiór mieszkania od developera KOMBUD
                      maksiunio1 13.06.06, 14:39 zarchiwizowany
                      hmm...
                      u mnie odbior mieszkania byl troszke inny. Moje mieszkanie kupowane
                      bylo w 4
                      ratach. Po wplaceniu 3 mogle sie juz wprowadzic. Wtedy byly
                      prowadzone jeszcze
                      prace wykonczeniowe wokol budynku. Przez ten okres nie mialem jeszcze
                      "odebranego" mieszkania, a mieszkajac wynajdowalem rozne usterki,
                      ktore na
                      bierzaco byly naprawiane.
                      Z podstawowych to:
                      komin wentylacyjny byl zle zrobiony. (wlasciwie kratki wentylacyjne
                      byly w zlych
                      miejscach) Sam wezwalem kominiarza ktory posprawdzal wszystko i
                      stwierdzil, ze
                      trzeba poprawic.
                      Okno bylo zle zamontowane.
                      Glowna rura odprowadzajaca wode z mieszkania przeciekala do sasiada
                      i piwnicy.
                      I to byly te male problemy. :)
                      Z wiekszych to rozpadla sie scianka z cegly rozdzielajaca balkony.
                      Cos sie
                      opierali zeby ja zrobic. /nie wiedziec dlaczego/ Wiec powiedzialem,
                      ze poki to
                      nie bedzie zrobione, poki nie bedzie parkingu, i poki nie uprzatna
                      terenu wokol,
                      to ostatniej raty im nie zaplace.. :) No i zrobili.
                      Nie wiem co moge ci jeszcze poradzic.
                      Mysle, ze na pewno kilka drobiazgow wyjdzie w praniu, ale na pewno
                      bedziesz miec
                      jakis okres "reklamacji", i beda to na biezaco naprawiac.
                      Aha! Nie daj sie wrobic, ze jesli po odebraniu mieszkania beda
                      wychodzic jakies
                      usterki, to ze oni beda je naprawiac z funduszu remontowego. Jesli
                      to beda wady
                      konstrukcyjne to naprawa tylko w ramach gwarancji!!
                      W moim przypadku bylo tak jak zaczely odpadac dachowki z daszku nad
                      klatka
                      schodowa. Oni to naprawia ale z funduszu remontowego. Pogonilem. Zle
                      zrobili, to
                      maja poprawic.
                      Re: odbiór mieszkania od developera KOMBUD
                      darekjen 22.06.06, 21:09 zarchiwizowany
                      Kolega od znajomej odbierał teraz u nich TRAGEDIA!!!
                      Sruby w klamkach okiennych przewiercone na wylot okna, okna uwalone
                      z zaprawy, uszczelki pozgniatane
                      Nie podłączona wentylacja
                      Przewody z wody i odpływy wyciągnięte leżą na podłodze , nie
                      rozprowadzone pod biały montarz ,
                      Kaloryfer w łazience zawieszony na otworze z wentylacyji
                      Drzwi wejściowe do mieszkania tak nisko, że prawdopodobnie panel nie
                      wejdzie
                      Gładzie tylko na składaniach płyt
                      Brak balustrad na balkonach
                      Lużne gniazdka
                      Jak powiedział, że nie odbierze klient się na niego wydarł że
                      blokuje im robotę
                      A nadmieniam ,że blok dalej nie odebrany przez Inspektora
                      Tak wiec szlak mnie już trafia jak pomyślę co u mnie zchrzanili,
                      mimo, że blok nie odebrany umówiłem się na wtorek na odbiór żeby
                      zobaczyć co spartolili i niech już naprawiają bo szkoda czasu a
                      odbiorę po zrobieniu i odebraniu przez Insp.Nad.Bud"
                      • 111a4 Re: Kombud - Odbiór mieszkania 14.02.08, 21:56
                        Ja bylam w kombudzie przedwczoraj,mowil mi ze od piatku odbiory
                        mieszkan. Dzis dzwonil zeby sie na odbiór umówil,godziny troche
                        dziwne jak dla mnie bo pracuje do południa - jak pewnie wiekszosc.
                        Ale nic - wazne ze chca oddac. Powiedziano mi ze teraz jest odbior
                        tzw usterkowy,czyli teraz jest czas na wynalezienie usterek...Ale ja
                        i tak nie wiem na co zwrócic uwage...Jakiego fachowca zabrac? Macie
                        pomysły? Odbieram mieszkanie w przyszly wtorek,26.02. Mialam byc
                        pierwsza w ten wtorek - 12.02,podobno pierwszy dokonuje tez ogledzin
                        i odbioru klatki schodowej - tak mi dzis powiedziano,ale na
                        szczescie mi ten wtorek kompletnie nie pasuje!Pozdrawiam
                        • teeo24 Re: Kombud - Odbiór mieszkania 15.02.08, 14:09
                          Witam,

                          Niestety segment B oddają dopiero na końcu, w zaiązku z czym odbiór
                          mieszkania mam w okolicach 25 marca. Będę bardzo wdzięczny, jeśli
                          ktoś będzie tak miły i przkaza swoje doświadczenia na temat odbioru
                          jego mieszkania w budynku nr 4.
                          Jesli chodzi o fachowca, to ja myślę nad zabraniem ze sobą
                          inspektora nadzoru budowlanego, ponoć są tacy w Tychach, a biorąc
                          pod uwagę moją znajomość zagadnień budowlanych to jedyne sensowne
                          rozwiązanie. Pozdrawiam.
                          • kinioslawa Re: Kombud - Odbiór mieszkania 15.02.08, 19:00
                            teeo24 napisał:

                            > Witam,
                            >
                            > Niestety segment B oddają dopiero na końcu, w zaiązku z czym odbiór
                            > mieszkania mam w okolicach 25 marca. Będę bardzo wdzięczny, jeśli
                            > ktoś będzie tak miły i przkaza swoje doświadczenia na temat odbioru
                            > jego mieszkania w budynku nr 4.
                            No właśnie, ja też na samym końcu.
                            A zna ktoś może namiary na taką osobę/firmę, która świadczy usługi związane z
                            odbiorem mieszkania?
                            • mariolak1608 Re: Kombud - Odbiór mieszkania 20.02.08, 13:31
                              Witam, niestet nie znam firmy która zajmowała by się odbiorem
                              mieszkania-ale wystarczy, że zabierzesz ze sobą osobę która ma
                              pojęcie o budownictwie.Ja miałam gościa który później u nas
                              remontował i On praktycznie we współpracy z nami odbieram z nami to
                              mieszkanie.Mieliśmy ponad 30 usterek.To wpradzie nie jest Wasz blok-
                              ale "Siódemka" czyli ten który stoi obok waszego.Trzeba szczególną
                              uwagę zwracać na drzwi wejściowe (czy mają wszystkie zaczepy) i czy
                              nie podrapane, na ściany czy proste, na okna czy nie podrapane i
                              przypalone na podłączenia wszelakie-czy są tam podłączone gdzie
                              chciałeś i się kłócić poprostu o wszystko.My odbieraliśmy mieszkanie
                              5x i uwierz mi, nie odbieraj mieszkania z usterkami-bo wtedy kombud
                              już w niczym nie pomoże.Życzę powodzenia!
                                • bakm Re: Kto juz odebral mieszkanie? 25.02.08, 16:10
                                  witam wszytkich sąsiadów,

                                  dziś byłem odbierać mieszkanie (blok nr 4), towarzyszył mi inżynier
                                  (chyba kierownik budowy). Gdy czytałem posty wcześniej to się trochę
                                  wystraszyłem ale nie jest tak źle:
                                  W mieszkaniu stwierdziłem kilka usterek (przy czym część znalazł sam
                                  inżynier kombudu - znalazł i nawet nie pytając sam wpisał do
                                  protokołu)
                                  Inżynier sam nalegał żebym dokładnie wszystko posprawdzał bo jak
                                  mówił ma jeszcze wszystkie ekipy na budowie więc szybko usuną
                                  wszystkie usterki.
                                  Oto co znaleźliśmy:
                                  - drzwi wejściowe - do regulacji bo gdy były zamknięte to szarpiąc
                                  za klamkę wyczuwałem lekki luz. A propos drzwi - generalnie sa fajne
                                  i wyglądają na solidne ale nie podoba mi się wykończenie na samym
                                  dole, ostatnie 10cm jest tak jakby "doklejone" i gdy się człowiek
                                  przypatrzy to widać taki poziomy pasek. Jak wyjaśniał inzynier teraz
                                  to jest ponoć standard w drzwiach a ten pasek na dole słuzy do
                                  obcinania przy dopasowaniu drzwi. Nie bardzo mi się to podobało ale
                                  co tam, z zewnątrz nie będzie nic widać bo zamontowany jeszcze
                                  będzie próg dębowy "dziś go jeszcze nie było"
                                  - okno - w jednem z okien stwierdziliśmy uszczerbienie profilu okna
                                  - nie ma wpływu na funkcjonalność, nawet za bardzo nie widać ale co
                                  tam, płacę za nowe. Mają wymienić.
                                  - w jednym miejscu posadzka była lekko wykriszona (przy ścianie.
                                  Mają naprawić.
                                  - w innym miejscu na posadzce było pęknięcie długości około metra,
                                  niezbyt widoczne, ledwie rysa ale inżynier wpisał (nie bardzo wiem
                                  co mogą z tym zrobić ale co tam)
                                  - w przedpokoju na podłodze komuś wylało się trochę gipsu albo
                                  cementu i są nierówności - będą usunięte.
                                  - domofonu nie dało się sprawdzić bo nie było prądu w instalacji
                                  (tak samo z dzwonkiem).
                                  w jednym z pokoi ze ściany wystawał korek rozporowy... inżynier też
                                  się zdziwił.
                                  - w piwnicy nie działało światło
                                  - na klatce schodowej "boczki" schodów malowane na biało były
                                  wybrudzone farbą, którą malowano poręcze,
                                  a tak poza tym to wszystko ok - mieszkanie mi się podoba, usterki
                                  mają usunąć w dwa tygodnie ale inzynier powiedział że będzie
                                  szybciej bo to drobnostki.

                                  Bardzo mi się podobała postawa Pana inzyniera który sam nalegał żeby
                                  wszystko dokładnie posprawdzać (również w otoczeniu mieszkania).
                                  Zobaczymy jak będzie wyglądał odbiór nr dwa ;-)

                                  Do zobaczenia pod blokiem ;-)

                                  Marek

                                  • agabalaj Re: Kto juz odebral mieszkanie? 25.02.08, 21:48
                                    Witam Sąsiadów,
                                    Ja odbieram mieszkanko jutro. Cieszę się, że przebiega to
                                    bezboleśnie. Na mnie przy pierwszym oglądaniu Szef naszej budowy też
                                    zrobił dobre wrażenie :)
                                    Jutro napiszę jak poszło u nas.
                                    Pozdrawiam
                                    • agabalaj Re: Kto juz odebral mieszkanie? 28.02.08, 11:05
                                      Mój odbiór poszedł dosyć sprawnie, rzeczywiście Kierownik budowy,
                                      który nam towarzyszył jest bardzo kompetentny i również sprawdza
                                      wszystko. Niestety nie obyło się bez drobnych usterek:
                                      - nie działał domofon,
                                      - okno balkonowe nie domykało sie od dołu,
                                      - drzwi wejściowe do wyregolowania (szpara między futryną a
                                      skrzydłem)
                                      - podłoga na balkonie pochlapana farbą z malowania barierki.
                                      To na szczęście naprawdę drobiazgi.
                                      Doradzam wziąść ze sobą poziomicę i sprawdzić piony, u nas jedna
                                      ściana z pionem nie miała wiele wspólnego - do poprawy :( dobrze,że
                                      mamy taką możliwość, aby te wszystkie usterki pousuwać :)
                                      Za dwa tygodnie mam nadzieję, że dostanę już klucze.
                                      Kierownik powiedział nam, że odbiory idą dość sprawnie i mniej
                                      więcej połowa jest bez żadnych usterek.
                                      Kaloryfery grzeją, szczelność instalacji wodnej już sprawdzali.
                                      Prąd i woda zostaje podłączona po podpisaniu odpowiedniej umowy z
                                      dostawcą (każdy oczywiście indywidualnie), więc po pozytywnym
                                      odbiorze trzeba się jeszcze uzbroić w cierpliwość i swoje w różnych
                                      instytucjach odstać (bo bez prądu i wody remontu nie zaczniemy...).
                                      Życzę powodzenia.
                                      Do zobaczenia.
                                      A.
                                      • sebcio-4 Re: Kto juz odebral mieszkanie? 29.02.08, 12:42
                                        Witam
                                        Też ostatnio byłem na odbiorze i po za drobnostkami to wszystko ok.
                                        Interesuje mnie sprawa na zewnątrz budynku głównie elewacja w
                                        miejscach rogowych,w miejscach gdzie łączą się budynki - wiadomo że
                                        budynek budowany był segmentowo a nie np : jeden odlew, są już duże
                                        szczeliny -pęknięcia . Wiadomo że wtych miejscach są zrobione
                                        specjalne dylatacje ale powinny być wykonanej inaczej.W przypadku
                                        deszczu , mrozu ,dostanie się wody w te szczeliny pod akryl który
                                        jest na elewacji będie powodowało jego niszczenie odpadanie, moim
                                        zdaniem powino to być wykonane innym materiałem elastycznym.
                                        Poinformowałem o tym kierownika ale stwierdził że to już tak musi
                                        być i nic z tym nie zrobią - szkoda. Mam tylko pytanie czy jak za
                                        dwa lata to już niebędzie szczelina tylko znacznie większe
                                        zniszczenia na elewacji czy uznają reklamację.
                                        Pozdrawiam, do zobaczenia.
                                        • wampajer Re: Kto juz odebral mieszkanie? 29.02.08, 20:23
                                          Witam!

                                          Moje wątpliwości budzą natomiast wszelkie miejsca styku ścian budynku z
                                          nawierzchnią wykonaną z kostki bauma. Problem mógłby dotyczyć nawet całego
                                          obwodu budynku(!). Szczelina pomiędzy kostką a ścianą budynku jest niewielka i
                                          nieregularna. Pytanie, co będzie się działo w przypadku, gdy grunt zacznie
                                          przemarzać? Czy kostka podniesie się i uszkodzi dolną część elewacji? Czy jest
                                          na sali ekspert ds. budowlanych? :)

                                          Pozdrawiam,

                                          w.
                                          • ewada2003 Re: Kto juz odebral mieszkanie? 02.03.08, 23:01
                                            kostka raczej się nie podniesie, gorzej jak podbudowa pod kostke
                                            została źle zrobiona i w miejscach o wiekszym ruchu kostka moze się
                                            zapadać tworząc dziury, przykład mamy jak jedziemy ulicą Barona przy
                                            naszych blokach gdzie po budowie zostały same nierówności. Moje
                                            mieszkanie jest w 5tce więc jeszcze wszystkiego nie widziałem.
                                            Uważam że np. po roku powinniśmy zrobić przegląd gwarancyjny
                                            wszystkich robót zewnętrznych poza mieszkaniami z udziałem eksperta
                                            w sprawach budowlanych bo i tak wszystkie niedoróbki wyjdą póżniej.
                                            Zastanawia mnie czy piszecie do protokołu odbioru że nie można
                                            sprawdzić instalacji elektrycznej bo przecież nie ma prądu!
                                            pozdrawiam
                                            • stabifix Re: Pytanie do mieszkańców budynku 4 !!! 10.03.08, 20:19
                                              Mam kupione mieszkanie w budynku nr 5. Początkowo odbiór miał być w kwietniu
                                              teraz podobno w czerwcu. Na umowie mam odbiór do 30.o9.2008 jednak niepokoi mnie
                                              to ciągłe przesuwanie przewidywanych terminów, tym bardziej, że budynek jest
                                              praktycznie skończony. Jak było w przypadku budynku 4, czy termin też był
                                              przesuwany i czy Kombud nie przekroczył terminu z umowy. Jest to dla mnie o tyle
                                              istotne, że muszę sprzedać swoje dotychczasowe mieszkanie. Z góry dziękuję za
                                              odpowiedzi.
                                              • jolanta8 Re: Pytanie do mieszkańców budynku 4 !!! 10.03.08, 22:12
                                                hej

                                                u nas było tak, ze obiecywali podobnie jak Tobie z odbiorem

                                                nie pamiętam dokładnie jaka była pierwsza data, bodajże listopad, później ze w
                                                grudniu a w końcu odbieramy w marcu a dokładnie w środę,
                                                ale terminu nie przekroczyli
                                                na umowie mamy odbiór do 31.03.2008

                                                będzie dobrze

                                                powodzenia

                                                J.
                                                • arkadiuso79 Re: Pytanie do mieszkańców budynku 4 !!! 11.03.08, 00:12
                                                  No u mnie juz tak ciekawie nie było znalazłem około 15 usterek
                                                  ale nie jakies super wielkie rzeczy np dwa zacieki w kuchni i pokoju ciekawostka
                                                  ze kierownik budowy mi powiedział ze mi to mój malarz zamaluje hehe,pęknieta
                                                  posadzka parapety na balkonach niezabepieczone można sie nieżle pociąc nawet już
                                                  przy odbiorze,acha no i jeszcze mi mój znajomy elektryk wykrył ze sa zle
                                                  gniazdka w kuchni podłaczone badz tez żle opisane na tablicy