Dodaj do ulubionych

Socjologia - jakie to studia?

04.08.05, 18:24
czy moze mi ktoś wyjaśnić, czym właściwie sa studia socjologiczne?
Obserwuj wątek
        • ginny22 Re: Socjologia - jakie to studia? 05.08.05, 09:46
          Jestem studentką IS UW, więc informacje, które ci podam, będą tyczyły tej
          uczelni - nie piszesz, gdzie się dostałaś i czy był to wybór świadomy, co jest
          wazne.
          Socjologia jest nauką społeczną, czymś na zbiegu filozofii, antropologii i
          ekonomii. Uczy, kim jest człowiek w społeczeństwie, czym jest samo
          społeczeństwo, jak działają instytucje, mechanizmy rynkowe, tłum, naród,
          polityka. Jest dziedziną bardzo szeroką, w której odnajdują się i
          licealne "umysły ścisłe" (statystyka i przedmioty bardziej zaawansowane, które
          dla mnie są czarną magią) jak i "humaniści" (którzy idą bardziej w stronę
          socjologii sztuki, kultury, etniczności, wsi i miasta...). Niebywale poszerza
          horyzonty, uczy niestandartowego myślenia i pomaga lepiej rozumieć świat, w
          którym zyjemy (a czasem nawet pokazuje narzędzia, dzięki którym mozna go
          troszkę ulepszyć).
          U mnie najpierw uczyliśmy się historii i wspólczesności socjologii, historii
          społeczeństw, antropologii, statytyki i metodologii badań, psychologii,
          filozofii, ekonomii, a potem każdy sam zaczyna dobierać sobie przedmioty -
          socjologia jest na tyle pojemna, że nie da się poznać jej całkowicie.
          Jeszcze jakieś pytania? :)
          • malawariatka1 Re: Socjologia - jakie to studia? 05.08.05, 18:25
            Bardzo bardzo Ci dziekuje:) Chodzi o to, że to jedyne dzienne studia które mi
            zostały, bo jestem po prostu głupia. Upierałam się, ze pomimo dobrze zdanej
            matury, nie chce iść na studia i zaczełam tego żałować, wiec pozstanowiłam to
            zmienić
          • anusia202 Re: Socjologia - jakie to studia? 06.08.05, 20:51