Dodaj do ulubionych

1, 2, 3 i 21 - Żerań i zmiany

06.04.04, 17:10
Dzisiaj jadąc 33 przylookałem ulotkę informujacą o zmianach w komunikacji w
najbliższym czasie. Oprócz spraw bieżących dotyczących Świąt zapowiedziane
były zmiany dotyczace linii 2, 3 i 21. Od 19 kwietnia do 6 czerwca 3 ma
zostać zawieszone, 2 skrócone do Annopola, a 21 wydłużone do Gocławka.
Dodatkowo zostanie uruchomiona linia 204 z Dworca Wschodniego po obecniej
trasie 3 do Żerania Wschodniego. O 1 nic nie wspomnieli - wróci pewnie na
Annopol. Denerwuje mnie jedno - linia 3 jest jedną z najważniejszych linii
praskich i jeje zawieszenie na prawie dwa miesiące na pewno nie obejdzie się
bez zamieszania. To, że idioci pracują w ZTM jest powszechnie wiadome, ale
być takimi debilami z urzędu i jeszcze za to bulić kasę to już szczyt
niekompetencji! Już lepiej gdyby zawieszono linię 1 lub 32, ale nie 3!!!
Wiadomo, że ani 204, ani 21 (o badziewnej częstotliwości) nie zastapią 3,
więc może 169 na próbę wydłużyć 169 do Wiatracznej gdzie pasażerowie mają
dodatkowo 9, 24 i 44?
Obserwuj wątek
      • sloggi Re: 1, 2, 3 i 21 - Żerań i zmiany 06.04.04, 17:16
        zaciszanin napisał:

        > Abstrachując od dywagacji, po co komu nowe torowisko na Żeraniu Wschodnim?
        Czy nie lepiej było powiększyć pętlę annopolską i odciąć tory do Żerania?! 8-o

        Jak chciałbyś ją powiększyć? Do wewnątrz?
        Nie doceniasz Żerania Wschodniego, który się powoli budzi do życia. Myślisz
        bardzo krótkowzrocznie.
        • zaciszanin Re: 1, 2, 3 i 21 - Żerań i zmiany 06.04.04, 17:25
          sloggi napisał:

          > Jak chciałbyś ją powiększyć? Do wewnątrz?
          > Nie doceniasz Żerania Wschodniego, który się powoli budzi do życia. Myślisz
          > bardzo krótkowzrocznie.

          1. Dobudować jedno żeberko.
          2. Budzi do życia? Budują się tam wielkie osiedla na miarę Bemowa czy o prostu
          krowy pasą?
          3. Nie da się MYŚLEĆ krótkowzrocznie ;-P
          • geograf Re: 1, 2, 3 i 21 - Żerań i zmiany 06.04.04, 22:02
            Zaciszaninie-w mowie potocznej DA się myśleć krótkowzrocznie.
            I Ty to robisz.nie powinno się likwidować ŻADNEJ trasy tramwajowej. Nie bawmy się w tych,co na zachodzie teraz odbudowywują swoje sieci tramwajowe.
            Nie muszą na Żerań jeździć 2 linie tramwajowe. Niech jeździ tam jedna-jeśli Annopol pomieści jedną więcej. Nie opłaca się l;ikwidować trasy. Owszem,nie będzie pracowało już tam tylu ludzi,co kiedyś,ale pamiętajmy,że budowa od nowa-jest znacznie droższa od utrzymywania. Zlikwidować jest łątwo...póxniej tylko w brodę się pluje.

            P.S. Ja wiem Zaciszaninie,że najlepiej jakby wyrwać stamtąd tory, i położyć odnogę z Bródna na Zacisze-ale tak się nie da.
    • i-see Re: 1, 2, 3 i 21 - Żerań i zmiany 06.04.04, 19:44
      21 ma zastąpić 3 na odcinku wileński - goclawek a brygady z 3 zapewne zostaną
      rozdzielne na 21 i 25...
      mnie bardziej zastanawia przydługa trasa 204...
      Co do 1 to na rozkładach jest ze na Żerań jeździ do 11 kwietnia i w weekend 17-
      18 kwietnia...
      • thomasch Re: 1, 2, 3 i 21 - Żerań i zmiany 07.04.04, 20:27
        Podzielam zdanie Zaciszanina o bezsensowności remontu i eksploatacji linii
        tramwajowej na odcinku Annopol - Żerań Wschodni. Mimo, że jak wiecie, jestem
        zwolennikiem transportu szynowego, to jednak w przypadku akurat tego odcinka
        koszty utrzymywania linii tramwajowej, która nie jest i nie będzie nigdy
        popularna - mija się z celem. Miejsce dawnych zakładów - molochów zajmują teraz
        hurtownie i magazyny, do których jeżdżą TIR-y a nie pasażerowie komunikacji
        miejskiej, zaś utrzymywanie linii jedynie dla magazynowych cieci jest
        bezsensowne. W Warszawie mamy do czynienia z sytuacją kuriozalną - tam, gdzie
        mieszkają ludzie - nie ma połączeń tramwajowych, są zaś tam, gdzie są
        poprzemysłowe pustkowia. Poza tym plany zagospodarowania nie wskazują na to, że
        kiedykolwiek powstanie tam jakieś osiedle, któremu ta linia by się przydała. a
        zatem zamiast inwestować w bezsensowny remont - lepiej dołożyć kasy i wybudować
        odnogę od ul. Rembielińskiej, by komunikacją tramwajową objąć wszchodnią część
        Bródna, gdzie mieszkają ludzie.
            • zaciszanin Re: 1, 2, 3 i 21 - Żerań i zmiany 09.04.04, 15:08
              Po zeszłorocznych biletowych przygodach w pociągu, jeśli miałbym wybierać, to
              wolałbym zasuwać na hulajnodze ;-) Na szczęście pozostaje mi tramwaj i
              przesiadki, pozostaje mi tylko liczyć na synchronizację z prawdziwego
              zdarzenia...
                • zaciszanin Re: 1, 2, 3 i 21 - Żerań i zmiany 09.04.04, 15:25
                  sloggi napisał:

                  > Wystarczyło kupić bilet wsiadając na początku składu :P

                  Niestety nie zostałem poinformowany o odmiennych biletach jednodniowych przez
                  Jarosława Andrzeja Gackiego, z którym jechałem - kto, jak kto, ale ta osoba
                  powinna się na tym znać :-] Mniejsza o to, więcej już w pociąg nie wsiądę, więc
                  rady sa zbędne :-P
                    • thomasch Re: 1, 2, 3 i 21 - Żerań i zmiany 18.04.04, 18:14
                      Zamieszanie z trójką wynika z braku alternatywnej pętli na Bródnie. Wątpię
                      jednak by wzmocnione 21 cieszyło się dużą frekwencją na odc. rondo
                      Starzyńskiego - Żerań. Lepiej by było może 21 zostawić bez zmian, a 3 skierować
                      z Gocławka do ZOO?
                    • geograf Re: 1, 2, 3 i 21 - Żerań i zmiany 18.04.04, 22:36
                      o dżizas.
                      padłem.
                      tylko nie wiem czy ze śmniechu,czy z niedowierzania...
                      1)jaki ma sens linia autobusowa zastępcza jadąca równolegle do kilku innych linii tramwajowych? Kto tym będzie jechał? Mam wrażenie,ze szybciej dojechałoby się z jedną przesiadką (bo krócej czekało by się na pojazd...), ale tramwajem. Na niekorzyść autobusu świadczy ułożenie przystanków...
                      2)Nie lepiej byłoby wzmocnić 25, osłabić 7 (żeby na Okęciu liczba odjazdów tych dwóch linii była taka sama) albo coś w podobie? mam wrażenie,że 25 będzie jakby bardziej pełniejsze teraz...

                      ale w sumie na Wawie ja się nie znam:-)
                      to miasto cały czas mnie zadziwia
                      • zaciszanin Re: 1, 2, 3, 21 i 204 - relacja 19.04.04, 19:54
                        Poszedłem, zjeździłem, wróciłem, ale po kolei:
                        Wracając z korepetycji na Gocławku ledwo co wyrobiłem się na 21. Frekwencja
                        rosła z każdym przystankiem, tak, że przy Kijowskiej zapełnienie było 70%. Była
                        godzina 16:35 gdy przeszedłem na przystanek 204 w stronę Bródna. Niestety (jak
                        się później okazało) wóź z R-10 na brygadzie 1 się zepsuł, tak, że dziura w
                        rozkładzie trwala do 16:53, kiedy to zjawioła się 2 brygada - ze "Stalowej".
                        Frekwencja na całym półkursie marna, co najwyżej 20 osób (max). W drugą stronę
                        wręcz przeciwnie. Już na Odlewniczej pasażerowie nie mieścili się w solówce.
                        Część musiała poczekać na 326. Na Inowłodzkiej wsiadło zaledwie parę z około 20
                        osób. Rozluźniło się dopiero na Kondratowicza.
                        Wnioski:
                        Zamiast przebudowywać torowisko na Żeraniu Wschodnim i kierowania tam 2 i 3
                        należałoby uruchomić linię stałą (np. 166) w miejsce 204 i 326 na trasie:
                        Bródno-Podgrodzie - Chodecka - Kondratowicza - Rembielińska - Annopol - Żerań
                        Wschodni co 10 min (3 brygady). Sam kierowca 204 skomentował odcinek od
                        Ronda "Żaba" do Dworca Wschodniego, jako "głupi kaprys ZTMu". Co do zmian
                        doraźnych. Wg mnie 21 powinno powrócić na dawną trasę z dawną częstotliwością,
                        3 powinno wylądować na Czynszowej, a 204 zostać skrócone do Ronda "Żaba".
                        • pawciod Re: 1, 2, 3, 21 i 204 - relacja 19.04.04, 21:05
                          Z tą 3 byłyby na Czynszowej pewne probelmy, gdyż pętla jest raczje mała, a 23
                          ma raczej dość mocną częstotliwość. Mogłyby więc wystąpić problemy z postojami,
                          bo te na Gocławku muszą być ułożone dla odmiany pod 6. Poza tym koncedpcja
                          poprawy zmian doraźnych jest sensowna, ale poprawiać tego na miesiąc chyba by
                          nie było sensu. Zanim ZTM by się dał przekonać, byłaby musztarda po obiedzie.
                          Co do propozycji długofalowych. Mogłyby być problemy z miejscem pod 204 na
                          Podgrodziu, a to tam musiałyby być weszystkie postoje, bo te na Żeraniu na
                          pewno byłyby zredukowane do zera.
                          Co do propozycji 25 i 7. Wszystko pięknie, tylko dokładanie czegokolwiek do 25
                          jest bardzo brygadochłonne z racji długości trasy.
                          • zaciszanin Re: 1, 2, 3, 21 i 204 - relacja 19.04.04, 22:01
                            pawciod napisał:

                            > Z tą 3 byłyby na Czynszowej pewne probelmy, gdyż pętla jest raczje mała, a 23
                            > ma raczej dość mocną częstotliwość. Mogłyby więc wystąpić problemy z
                            postojami,
                            >
                            > bo te na Gocławku muszą być ułożone dla odmiany pod 6. Poza tym koncedpcja
                            > poprawy zmian doraźnych jest sensowna, ale poprawiać tego na miesiąc chyba by
                            > nie było sensu. Zanim ZTM by się dał przekonać, byłaby musztarda po obiedzie.
                            > Co do propozycji długofalowych. Mogłyby być problemy z miejscem pod 204 na
                            > Podgrodziu, a to tam musiałyby być weszystkie postoje, bo te na Żeraniu na
                            > pewno byłyby zredukowane do zera.

                            Co do linii 3 - 4 brygady wystarczyły by spokojnie by rozkład był identyczny do
                            obecnego na pozostawionym odcinku. 1xx można by ulokować na stanowisku 01, 02,
                            z 127 i 356 lub 169. Do 1998 roku krańcowało tam 14 linii, a pętla wytrzymywała
                            natężenie.

Nie pamiętasz hasła

lub ?

 

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się

Nakarm Pajacyka