rubeus 18.05.04, 19:10 Na ile przydatne będą proponowane zmiany w KM w w/w dzielnicach ? Jak dla mnie jest jedna poważna wada - brak bezpośredniego połączenia z metrem Dw. Gdański. Odpowiedz Link Zgłoś Obserwuj wątek Podgląd Opublikuj
zaciszanin Re: Zmiany na Targówku i Białołęce-na ile przydat 18.05.04, 22:31 rubeus napisał: > Na ile przydatne będą proponowane zmiany w KM w w/w dzielnicach ? > Jak dla mnie jest jedna poważna wada - brak bezpośredniego połączenia z metrem > Dw. Gdański. Witam. Z jakiej Dzielnicy brak jest połączenia z metrem? Mam nadzieję, ze nie mówisz o Białołęce Dworskiej :-D Odpowiedz Link Zgłoś
jerzy-j Re: Zmiany na Targówku i Białołęce-na ile przydat 18.05.04, 23:37 Zarówno Targówek jak i Białołęka mają bezpośrednie połączenia z metrem, że wymienie tylko linie 406, 508, 517, E-4... Odpowiedz Link Zgłoś
thomasch Re: Zmiany na Targówku i Białołęce-na ile przydat 19.05.04, 10:10 Zmiana trasy 132 umożliwi dojazd z Maniek i Grodziska do bródnowskich tramwajów (przystanek: Toruńska) oraz do linii na Jagiellońskiej. To plus. Jednak skoro 132 zostanie wycofane z Zacisza, sensowniej by było zastapić go linią 120, a nie powykręcanym 152. Z kolei jeśli chodzi o osiedla na terenie dzielnicy Białołęka, to dojazd do metra albo jest bezpośredni (Tarchomin, Nowodwory) albo wymaga tylko jednej przesiadki, co w przypadku zabudowy jednorodzinnej (Choszczówka, Białołęka Dworska) jest i tak dobrym rozwiązaniem. Odpowiedz Link Zgłoś
zaciszanin Re: Zmiany na Targówku i Białołęce-na ile przydat 19.05.04, 15:47 thomasch napisał: > Jednak skoro 132 zostanie wycofane z Zacisza, sensowniej by było zastapić go > linią 120, a nie powykręcanym 152. Musiałaby wtedy nastąpić reakcja łańcuchowa, czyli przekształcenie 345 na 114, zrobienie czegoś z 145 by nie dublowało 114 itd., itd.... Odpowiedz Link Zgłoś
pawciod Re: Zmiany na Targówku i Białołęce-na ile przydat 19.05.04, 17:35 Żadna rekacja łańcuchowa. Gówniane 152 wysyłasz na Konddratowicza, a silniejsze 120 (oby!) na Gilarską. Ot cała zabawa. Potwór 152 pozostanie, choć nie będzie już tyle bruździł. Odpowiedz Link Zgłoś
thomasch Re: Zmiany na Targówku i Białołęce-na ile przydat 19.05.04, 18:30 pawciod napisał: > Żadna rekacja łańcuchowa. Gówniane 152 wysyłasz na Konddratowicza, a silniejsze > > 120 (oby!) na Gilarską. Ot cała zabawa. Potwór 152 pozostanie, choć nie będzie > już tyle bruździł. Dokładnie. 152 i 345 na Młodzieńczej wystarczą. Odpowiedz Link Zgłoś
thomasch Re: Zmiany na Targówku i Białołęce-na ile przydat 19.05.04, 18:54 zaciszanin napisał: > thomasch napisał: > > > Jednak skoro 132 zostanie wycofane z Zacisza, sensowniej by było zastapić > go > > linią 120, a nie powykręcanym 152. > > Musiałaby wtedy nastąpić reakcja łańcuchowa, czyli przekształcenie 345 na 114, > zrobienie czegoś z 145 by nie dublowało 114 itd., itd.... Szukasz problemu chyba tam, gdzie go nie ma. Jeden kurs na godzinę mniej niż dotychczas nie zaszkodziłby Młodzieńczej. Odpowiedz Link Zgłoś
zaciszanin Re: Zmiany na Targówku i Białołęce-na ile przydat 19.05.04, 15:40 jerzy-j napisał: > Zarówno Targówek jak i Białołęka mają bezpośrednie połączenia z metrem, że > wymienie tylko linie 406, 508, 517, E-4... No, rzeczywiście 517 to prawdziwa dowozówka... Odpowiedz Link Zgłoś
jerzy-j Re: Zmiany na Targówku i Białołęce-na ile przydat 19.05.04, 16:08 zaciszanin napisał: > jerzy-j napisał: > > > Zarówno Targówek jak i Białołęka mają bezpośrednie połączenia z metrem, że > > > wymienie tylko linie 406, 508, 517, E-4... > > No, rzeczywiście 517 to prawdziwa dowozówka... Temu co pisał o braku połączenia z metrem chodziło o... brak połączenia z metrem, ani słowa nie było o dowozówce :P Odpowiedz Link Zgłoś
e-tam Re: Zmiany na Targówku i Białołęce-na ile przydat 19.05.04, 16:19 zaciszanin napisał: > Z jakiej Dzielnicy brak jest połączenia z metrem? Mam nadzieję, ze nie mówisz o > Białołęce Dworskiej :-D Chodziło chyba o te "Derby" i inne takie. Ale jak ktoś się na zadupie wyprowadza to niech nie narzeka na brak linii bezpośrednich. Odpowiedz Link Zgłoś
geograf Re: Zmiany na Targówku i Białołęce-na ile przydat 19.05.04, 16:51 jakie zmiany są planowane ? Odpowiedz Link Zgłoś
rubeus Re: Zmiany na Targówku i Białołęce-na ile przydat 19.05.04, 17:35 Tu jest tekst o tym -> serwisy.gazeta.pl/kraj/1,34309,2079043.html miasta.gazeta.pl/warszawa/1,34862,2079044.html A tu wątek na forum -> forum.gazeta.pl/forum/72,2.html?f=484&w=12724376 Odpowiedz Link Zgłoś
geograf Re: Zmiany na Targówku i Białołęce-na ile przydat 19.05.04, 21:23 nieco wcześniej dostałem ten artykuł od Sloggiego.. cóż, nie mnie to oceniać, bo ja nie bywam za często w Wawie:-) jednakże mam przeciucie,że zlikwidują darmowy autobus z Carrefoura na Targówek, bo Centrum Handlowe coś nie coś zapłaciło za takie korekty tras :-) Odpowiedz Link Zgłoś
geograf P.S. 19.05.04, 21:26 czytam ten wątek "komentujący" i śmiać mi się chce z postawy roszczeniowej co po niektórych... no ale to chyba jest cecha naszego narodu,że nigdy się nie dogodzi,bo najlepiej gdyby przystanek był pod drzwiami (ale tylko wtedy, gdfy potrzebny) i by odjeżdzały stamtąd autobusy we wszystkich możliwych kierunkach... Odpowiedz Link Zgłoś
thomasch Radni mądrzy inaczej 20.05.04, 00:38 Chodzi oczywiście o radnych Targówka (widzę, że w tej dzielnicy z kadencji na kadancję jest coraz gorzej). Radnym nie spodobała się jedynie likwidacja linii 308 (a więc domyślam się, że 152 im się spodobało), domagają się jeszcze wydłużenia 127, 160 i 512 do CH przy Głębockiej. ZTM ma przeanalizować te postulaty. Może mieszkańcy Targówka "otrzeźwieją" i następnym razem 3 razy pomyślą, zanim postawią "x" na karcie do głosowania... Odpowiedz Link Zgłoś
bbkk Re: Zmiany na Targówku i Białołęce-na ile przydat 20.05.04, 14:58 Rubeusie. Dla Ciebie metro jest głównym środkiem przemieszczania się. Natomiast np. ja nieczęsto nim jeżdżę i bardzo mnie drażni ustawianie autobusów "pod metro". Odpowiedz Link Zgłoś
sloggi Re: Zmiany na Targówku i Białołęce-na ile przydat 20.05.04, 16:03 bbkk napisała: > Rubeusie. Dla Ciebie metro jest głównym środkiem przemieszczania się. Natomiast np. ja nieczęsto nim jeżdżę i bardzo mnie drażni ustawianie autobusów "pod metro". Podpisuję się 4 łapami pod przedmówczynią. Odpowiedz Link Zgłoś
jerzy-j Re: Zmiany na Targówku i Białołęce-na ile przydat 20.05.04, 20:17 sloggi napisał: > bbkk napisała: > > > Rubeusie. Dla Ciebie metro jest głównym środkiem przemieszczania się. > Natomiast np. ja nieczęsto nim jeżdżę i bardzo mnie drażni ustawianie > autobusów "pod metro". > > Podpisuję się 4 łapami pod przedmówczynią. Ja też, nawet i ogonem :) ALE TYLKO w przypadku Targówka !!! Na Tarchominie i Ursynowie komunikacja powinna być "zrobiona" pod metro aby skrócić czas jazdy do centrum. NIESTETY tak NIE JEST... Odpowiedz Link Zgłoś
bbkk Do jerzego-j 21.05.04, 10:08 Napisz mi proszę, o ile skrócił się czas dojazdu z Tarchomina do Centrum (przy Galerii) po skróceniu E-4 do metra? Bo wcześniej (niestety dawno to już było) można było dojechać tam E-4, a teraz jest przesiadka w metro - czyli wędrówki schodami w dół i w górę, oczekiwanie na metro, itp. Jak dla mnie marne ulepszenie. Oczywiście można jechać 508 (znaczy się ja muszę do niego podjechać albo podejść 1 przystanek niestety), a w tej chwili trasa E-4 niewiele się różni od trasy 508. Ale kiedyś była wymierna różnica - jeszcze zanim skrócono E-4 do Bielańskiej. Odpowiedz Link Zgłoś
pawciod Re: Do jerzego-j 21.05.04, 11:04 Różnica jest około 3-4 minut, które 508 musi odstać na Andersa. Poza tym dzięki skróceniu E-4 można było podnieść mu częstotliwość. Odpowiedz Link Zgłoś
bbkk Re: Do jerzego-j 21.05.04, 12:50 Z mojego przystanku dojeżdżałam do Centrumów w ciągu 23 min. A teraz jadąc E- 4+metro zajmuje to ponad 30 min. i do tego muszę urządzać wędrówki po schodach. Jak dla mnie - żadna korzyść. Odpowiedz Link Zgłoś
pawciod Re: Do jerzego-j 21.05.04, 16:48 Korzyść jest taka, że masz rano E-4 co 4, a nie co 6 minut. A to jest korzyść ogromna. Odpowiedz Link Zgłoś
e-tam Re: Do jerzego-j 21.05.04, 20:12 bbkk napisała: > Z mojego przystanku dojeżdżałam do Centrumów w ciągu 23 min. A teraz jadąc E- > 4+metro zajmuje to ponad 30 min. i do tego muszę urządzać wędrówki po schodach. > > Jak dla mnie - żadna korzyść. Oczywiście przez te lata, odkąd E-4 nie dojeżdża do Politechniki, ruch smochodowy na Modlińskiej wcale nie wzrósł? Niby jakim cudem autobus, który stoi w korku na Andersa może być szybszy od metra? I pomyśl ile by trzeba było brygad na takim E-4 do Politechniki, aby zachować obecną częstotliwość. I kto by zapłacił za te brygady? Odpowiedz Link Zgłoś
bbkk Re: Do jerzego-j 24.05.04, 09:59 Jak E-4 jeździło do Politechniki to nie jeździło Andersa, więc nie stało tam w korku. Odpowiedz Link Zgłoś
jerzy-j Re: Do jerzego-j 22.05.04, 13:38 bbkk napisała: > Napisz mi proszę, o ile skrócił się czas dojazdu z Tarchomina do Centrum (przy > Galerii) po skróceniu E-4 do metra? Bo wcześniej (niestety dawno to już było) > można było dojechać tam E-4, a teraz jest przesiadka w metro - czyli wędrówki > schodami w dół i w górę, oczekiwanie na metro, itp. Jak dla mnie marne > ulepszenie. Oczywiście można jechać 508 (znaczy się ja muszę do niego podjechać > albo podejść 1 przystanek niestety), a w tej chwili trasa E-4 niewiele się różn > i > od trasy 508. Ale kiedyś była wymierna różnica - jeszcze zanim skrócono E-4 do > Bielańskiej. Zwróć uwagę na pewne zjawisko, czas jazdy do centrum, z większości dzielnic znaczni sie wydłużył w ostatnich latach (np. u mnie o całe 5 minut, a było ~15!). Powód ? Przybyło samochodów, przybyło przystanków. Gdyby E-4 nie zatrzymywało się przy Ekspresowej oraz nie robiło objazdu przez Pl. Wilsona (trzeba by zbudować zawrotkę na Słomińskiego) byłoby szybsze nawet do 5 minut... Ale i tak narazie to faktycznie niewiele, choć nabrało nieco sensu, którego brakowało Bielańskiej - było już tak blisko centrum, a trzeba było się przesiadać - teraz zysk jest większy. Natomiast gdy metro dotrze do Pl. Wilsona, a potem Huty, to dojazd do metra będzie juz bezdyskusyjnie najlepszym rozwiązaniem ! (Tylko współczuje Wam tych wyjących pod oknami tramwajów, które wraz z postawieniem nowego mostu chcą Wam zafundować - a było tak cicho i przyjemnie :)))) Odpowiedz Link Zgłoś
zaciszanin Re: Do Tarchominian... 22.05.04, 14:26 ... a morał z tego taki, że nie należy przeprowadzać się na zadupie za wszelką cenę. Ludzie, którzy tam chcieli zamieszkać, byli świadomi wyboru - albo tanie mieszkanie i trudny dojazd do gdziekolwiek, albo obecna miejscówa i wszędzie bliżej... wybrali to pierwsze, więc niech nie oczekują, że cała komunikacja miejska zostanie postawiona na głowę, by sprostać zachciankom Tarchomina i Nowodworów! Odpowiedz Link Zgłoś
bbkk Re: Do Tarchominian... 24.05.04, 10:07 Powiedz mi Iwo jaki miałeś wpływ na to gdzie mieszkasz? Więc przepraszam ale nie pieprz że każdy kto mieszka na Tarchominie sam o tym decydował. W większości przypadków rodzice mają samochody i wolą większe mieszkanie niż zastanawianie się, czy ich dziecko będzie jechało do szkoły/uczelni 1h czy 1.5h. Poza tym chyba mamy różne pojęcie "taniości". Odpowiedz Link Zgłoś
thomasch Re: Do Tarchominian... 24.05.04, 12:09 bbkk napisała: > Powiedz mi Iwo jaki miałeś wpływ na to gdzie mieszkasz? Więc przepraszam ale > nie pieprz że każdy kto mieszka na Tarchominie sam o tym decydował. W > większości przypadków rodzice mają samochody i wolą większe mieszkanie niż > zastanawianie się, czy ich dziecko będzie jechało do szkoły/uczelni 1h czy 1.5h > . > Poza tym chyba mamy różne pojęcie "taniości". Primo: przeprowadzając się, należy uwzględnić wszystkie tego konsekwencje. Jeśli ktoś się obudzi z ręką w nocniku, już po przeprowadzce, że do jego bloku zbudowanym w szczerym polu nic nie dojeżdża, to do kogo może mieć pretensję, jeśli nie do siebie? Secundo: w kwestii "taniości" - metr kwadratowy mieszkania w odrapanej kamieniczce na Nowym Mieście (okolice Zakroczymskiej) jest kilka razy droższy niż w najnowszym bloku w dzielnicy Białołęka. Płaci się nie tylko za standard, ale i za lokalizację. Odpowiedz Link Zgłoś
thomasch Re: Do jerzego-j 22.05.04, 18:17 jerzy-j napisał: > bbkk napisała: > > > Napisz mi proszę, o ile skrócił się czas dojazdu z Tarchomina do Centrum ( > przy > > Galerii) po skróceniu E-4 do metra? Bo wcześniej (niestety dawno to już by > ło) > > można było dojechać tam E-4, a teraz jest przesiadka w metro - czyli wędró > wki > > schodami w dół i w górę, oczekiwanie na metro, itp. Jak dla mnie marne > > ulepszenie. Oczywiście można jechać 508 (znaczy się ja muszę do niego > podjechać > > albo podejść 1 przystanek niestety), a w tej chwili trasa E-4 niewiele się > > różn > > i > > od trasy 508. Ale kiedyś była wymierna różnica - jeszcze zanim skrócono E- > 4 do > > Bielańskiej. > > Zwróć uwagę na pewne zjawisko, czas jazdy do centrum, z większości dzielnic > znaczni sie wydłużył w ostatnich latach (np. u mnie o całe 5 minut, a było > ~15!). Powód ? Przybyło samochodów, przybyło przystanków. > Gdyby E-4 nie zatrzymywało się przy Ekspresowej oraz nie robiło objazdu przez > Pl. Wilsona (trzeba by zbudować zawrotkę na Słomińskiego) byłoby szybsze nawet > do 5 minut... > > Ale i tak narazie to faktycznie niewiele, choć nabrało nieco sensu, którego > brakowało Bielańskiej - było już tak blisko centrum, a trzeba było się > przesiadać - teraz zysk jest większy. > Natomiast gdy metro dotrze do Pl. Wilsona, a potem Huty, to dojazd do metra > będzie juz bezdyskusyjnie najlepszym rozwiązaniem ! > (Tylko współczuje Wam tych wyjących pod oknami tramwajów, które wraz z > postawieniem nowego mostu chcą Wam zafundować - a było tak cicho i > przyjemnie :)))) 13N nie "dożyją" otwarcia mostu Północnego ;-) Odpowiedz Link Zgłoś