Dodaj do ulubionych

Tłok w busach jest efektem celowego działania ZTM

17.07.04, 18:26
Oczywiście powyższe wszyscy wiemy ale do tej pory wiedzieliśmy to
nieoficjalnie, były to domysły, przed kilkoma minutami w telewizji
regionalnej ZTM POTWIERDZIŁ nasze ponure przypuszczenia...

Przy okazji materiału o linii turystycznej 400, przytoczono wypowiedź
blondynki z ZTM'u, która z uśmiechem na ustach oświadczyła, że "LINIA 180
JEŹDZI CAŁY CZAS ZAPEŁNIONA".

Jak wszyscy wiemy linia 180 obsługiwana przez zbyt rzadko kursujące krótkie
wozy "przyjaznej komunikacji" Connexu znajduje się w absolutnej czołówce
(pierwsza dziesiątka na 100%, może nawet pierwsza piątka) najbardziej
zatłoczonych linii stolicy.

Tak więc skoro ZTM jest DUMNY z tego, że stworzył linię, w której ludzie
podróżują jak sardynki w puszce, tzn. że TŁOK w komunikacji miejskiej jest
CELEM, do którego ZTM DĄŻY !!!


PS Jeśli się mylę, to ZTM zdementuje ów wypowiedź jako oficjalne stanowsko
organizacji. To byłoby nawet wskazane, zwłaszcza, że ów blondi wykazała się
niewiedzą, stwierdzając także, że linia 180 jeździ przez cały Trakt
Królewski, co jest nieprawdą...

Dziękuję za uwagę i zachęcam do rozpowszechniania powyżego tekstu, bo wciąż
są ludzie, którzy tego żenującego zjawiska nie dostrzegają, a warto ich
oświecić... :)
Obserwuj wątek
    • e-tam Re: Tłok w busach jest efektem celowego działania 18.07.04, 11:44
      jerzy-j napisał:
      > PS Jeśli się mylę, to ZTM zdementuje ów wypowiedź jako oficjalne stanowsko
      > organizacji. To byłoby nawet wskazane, zwłaszcza, że ów blondi wykazała się
      > niewiedzą, stwierdzając także, że linia 180 jeździ przez cały Trakt
      > Królewski, co jest nieprawdą...

      No to już wiem kto tę ulotkę co je rozdają w 400 redagował :-). Blondi :-) Tam
      też było o *całym* Trakcie.

      A ja tu widzę inną nieprawidłowość. Skoro przy okazji omawiania linii
      turystycznych pada stwierdzenie, że jedna z tych linii jeździ cały czas
      zapełniona, znaczy to według nich że jest pelna turystów. I to jest
      najsmutniejsze. Bo ilu pasażerów 180 to turyści? Wczoraj jechałem 180. Tłoku nie
      było. Można powiedzieć że był luz (weekend). Ani jednego turysty. 95% pasażerów
      to emeryci. I to nie jacyś "zagramaniczni". Polacy. A jak wiadomo polskiego
      emeryta na turystykę nie stać. Jak widać po raz kolejny "tubylcy" czyli
      mieszkańcy Sielc, Sadyby czy Muranowa nie są dostrzegani. Za to są widoczne
      promile (a może i mniej?) turystów.
    • wielbicielztm Re: Tłok w busach jest efektem celowego działania 11.09.04, 23:09
      jerzy-j napisał:

      > Oczywiście powyższe wszyscy wiemy ale do tej pory wiedzieliśmy to
      > nieoficjalnie, były to domysły, przed kilkoma minutami w telewizji
      > regionalnej ZTM POTWIERDZIŁ nasze ponure przypuszczenia...
      >
      > Przy okazji materiału o linii turystycznej 400, przytoczono wypowiedź
      > blondynki z ZTM'u, która z uśmiechem na ustach oświadczyła, że "LINIA 180
      > JEŹDZI CAŁY CZAS ZAPEŁNIONA".

      ZTM potwierdził tylko, że ma rzeczników prasowych ciemnych jaka tabaka w roku.
      Gadają głupoty, że aż żal czasami słuchać.
      Za tłok nalezy winić Kaczyńskiego i całą Radę Warszawy. Przez tyle miesięcy nie
      sypneli groszem na KM (a wiadomo, że wydatki rosną z roku na rok) a o wspólnym
      bilecie nie wspomnę. To są winowajcy.
      • jerzy-j Re: Tłok w busach jest efektem celowego działania 12.09.04, 19:54
        Nie kłoćmy się już. Ja też nie będę :) Co do 151, to najlepiej pytajcie o
        zdanie... Gocławian. Zapewniam, że pod adresem tej linii będą prawie same
        superlatywy słane. Mam trochę do czynienia z Gocławianami i takie 117 czy 410
        dla nich nie istnieją. Trzy Pały, przesiadka na kładce i E-5 to podstawa. Ale
        151 także, oferuje ona nie tylko dojazd ucznoim do szkół przy przystanku
        Rozbrat ale także najlepsze połączenie z Centrum w godzinach ciemiężącego Aleje
        Jerozolimskie tłoku. Takie są fakty. Sam kiedyś byłem zwolennikiem teorii 410 -
        > 5xx, 151 -> 351. Teraz uważam, że byłby to błąd.
        • thomasch Re: Tłok w busach jest efektem celowego działania 12.09.04, 20:14
          jerzy-j napisał:

          > Nie kłoćmy się już. Ja też nie będę :) Co do 151, to najlepiej pytajcie o
          > zdanie... Gocławian.

          W moim przypadku - korzystam z tej linii kilka razy w tygodniu, więc dlatego
          bronię tej linii w obecnym kształcie, gdyż uważam, że sprawdza się bardzo
          dobrze.

          > Zapewniam, że pod adresem tej linii będą prawie same
          > superlatywy słane.

          Nie na forum ZTM. Tam przeważają mieszkańcy Wilgi, którzy są w stanie iść od
          Bora tylko od E-5, 111 kręci ale dojeżdża pod dom, więc też jest dobre, a
          wszystko inne jest "fe".

          > Mam trochę do czynienia z Gocławianami i takie 117 czy 410
          > dla nich nie istnieją.

          Jadąc od/do mamy nigdy nie korzystam ze 117 (tłok, niepunktualność)

          > Trzy Pały

          Też korzystałem, ale gdy jeździło Meissnera. Teraz unikam, gdyż warto było
          jechać naokoło przez Międzynarodową i Brazylijską, skoro dojeżdżało się na
          docelowe miejsce. Teraz już mi się nie opłaca - jechać naokoło i przesiadać się
          na 1 przystanek lub iść kawał na piechotę.

          > przesiadka na kładce

          Ta przesiadka lepiej wychodzi, gdy się jedzie z Gocławia. W przeciwnym kierunku
          na 1 bus w kierunku Gocławia pzypadają pasażerowie z 4 busów, które w tym
          czasie jechały TŁ.

          > E-5 to podstawa.

          Teraz niestety jest bardzo okrojone.

          > Ale
          > 151 także, oferuje ona nie tylko dojazd ucznoim do szkół przy przystanku
          > Rozbrat ale także najlepsze połączenie z Centrum w godzinach ciemiężącego
          Aleje
          >
          > Jerozolimskie tłoku. Takie są fakty. Sam kiedyś byłem zwolennikiem teorii
          410 -
          > > 5xx, 151 -> 351. Teraz uważam, że byłby to błąd.

          Szkoły, szkołami. Ten etap życia mam - na szczęście - już dawno za sobą :-) Ta
          linia jest po prostu potrzebna i to na tej trasie i z tą częstotliwością. Linia
          przez Waryńskiego na Gocław (410, czy też 5XX nie ma sensu).
              • d.z Re: Tłok w busach jest efektem celowego działania 13.09.04, 11:12
                Ja już od pewnego czasu pisałem, że układ komunikacyjny Gocławia jest w miarę
                optymalny.
                Poczekajmy do momentu oddania następnego odcinka trasy siekierkowskiej.
                Ja z Gocławia jeżdżę do Centrum z przystanku Wał Gocławski.
                Ze zdziwieniem stwierdza, że do Centrum jadę 20 minut.
                To samo linią 410 z przystanku Abrahama. Wsiadam o 17.40 i jestem pod domami
                centrum ok. 18.00.
                Ja tylko bym chciał aby nikt niczego nie psuł i tyle.
                By lepiej wykorzystać autobusy wydaje mi się, że można by jakoś postarać się o
                synchronizację rozkładów jazdy bo nadal jest tak, że przez czas jakiś czegoś
                nie ma a potem jedzie parę na raz.
                • thomasch Re: Tłok w busach jest efektem celowego działania 13.09.04, 12:06
                  d.z napisał:

                  > Ja już od pewnego czasu pisałem, że układ komunikacyjny Gocławia jest w miarę
                  > optymalny.
                  > Poczekajmy do momentu oddania następnego odcinka trasy siekierkowskiej.
                  > Ja z Gocławia jeżdżę do Centrum z przystanku Wał Gocławski.
                  > Ze zdziwieniem stwierdza, że do Centrum jadę 20 minut.
                  > To samo linią 410 z przystanku Abrahama. Wsiadam o 17.40 i jestem pod domami
                  > centrum ok. 18.00.

                  O.K. - przystanki Abrahama i Wał Gocławski na żadnej zmianie nie stracą, gdyż
                  są usytuowane przy wyjeździe z osiedla. Postaraj się jednak zrozumieć osoby
                  mieszkające na skraju osiedla (np. między Jugosłowiańską a Wałem Miedzeszyńskim
                  [bloki przy Manteuffla], czy też w rejonie jeziorka przy Abrahama), skąd do
                  najbliższego przystanku jest daleko. Moim zdaniem zmiany dotyczące Gocławia
                  powinny iść w tym kierunku, by mieszkańcom wszystkich 4 osiedli gocławskich
                  zapewnić dostęp do KM, bez kilometrowych spacerów np. z zakupami.

                  > Ja tylko bym chciał aby nikt niczego nie psuł i tyle.
                  > By lepiej wykorzystać autobusy wydaje mi się, że można by jakoś postarać się
                  o
                  > synchronizację rozkładów jazdy bo nadal jest tak, że przez czas jakiś czegoś
                  > nie ma a potem jedzie parę na raz.

                  Na temat braku synchronizacji linii ruszających z Gocławia już kiedyś pisałem.
                  Jednak póki co taka sytuacja jest prawie wszędzie w Warszawie i wątpię, żeby w
                  najbliższym czasie uległa poprawie :-(

          • pawciod Re: Tłok w busach jest efektem celowego działania 20.09.04, 09:08
            thomasch napisał:
            > Nie na forum ZTM. Tam przeważają mieszkańcy Wilgi, którzy są w stanie iść od
            > Bora tylko od E-5, 111 kręci ale dojeżdża pod dom, więc też jest dobre, a
            > wszystko inne jest "fe".

            Tak. Faktycznie, jak się idzie 1000 metrów, to te 300 kolejnych nie zrobi Ci
            już różnicy.
            • thomasch Re: Tłok w busach jest efektem celowego działania 20.09.04, 10:34
              pawciod napisał:

              > Tak. Faktycznie, jak się idzie 1000 metrów, to te 300 kolejnych nie zrobi Ci
              > już różnicy.

              "Dalsza" Wilga, tj. za kościołem św. Patryka ma bardzo daleko do przystanku.
              Ale jeśli ktoś bierze mieszkanie, widząc jaki jest układ ulic (same ciągi
              pieszo-jezdne)i brak ulicy tzw. zbiorczej, która jest zdolna pomieścić autobus,
              sam skazuje się na spacery. Gocław zaplanowano tak, że autobus jest w stanie
              pojechać tylko 6 ulicami (Bora, Fieldorfa, tzw. "jajo" czyli: Abrahama,
              Meissnera, Jugosłowiańska, Umińskiego). Być może w przyszłości będzie to
              możliwe także na nowej ulicy o roboczej nazwie Nowo-Anińska, ale póki co, nie
              wybudowano przystanków na istniejącym odcinku, a ulica urywa się w polu (tak
              było przynajmniej w zeszłym roku, gdy wybrałem się tam na spacer).
                • thomasch Re: Tłok w busach jest efektem celowego działania 20.09.04, 22:40
                  pawciod napisał:

                  > Tylko dlaczego chcesz tych ludzi jeszcze pognębiać zmuszając ichdo przesiadki
                  > jeszcze na ich osiedlu???

                  Do jakiej przesiadki??? To mieszkańcy Jantara muszą się się przesiadać, gdyż
                  ani w zespole Meissnera ani Dedala nie ma ŻADNEJ linii do Centrum. Wskaż mi
                  zespół przystankowy np. na Bródnie, Targówku, czy Jelonkach, z którego nie ma
                  ani jednej linii jadącej do Śródmieścia.
                      • jerzy-j Re: Tłok w busach jest efektem celowego działania 20.09.04, 23:04
                        Tomasch, trochę obiektywizmu :P
                        Nie może być tak, żeby pół osiedla cierpiało, bo komuś się nie chce przejść
                        300m... Zwłaszcza, że 111 nie jest jedyną linią w okolicy, w korek można
                        wepchać np. 151, które nie jest tak kluczową linią dla Wilgi. Poza tym, nie
                        długo problem powinien przestać być aktualny, po wydłużeniu Bora.
                        • thomasch Re: Tłok w busach jest efektem celowego działania 20.09.04, 23:59
                          jerzy-j napisał:

                          > Tomasch, trochę obiektywizmu :P
                          > Nie może być tak, żeby pół osiedla cierpiało, bo komuś się nie chce przejść
                          > 300m...

                          No wiesz, trudno o obiektywizm, jeśli:
                          - o wprowadzenie jakiejkolwiek linii na Meissnera mieszkańcy walczyli 15 lat
                          - kiedy wybudowano wreszcie przystanki ZTM chciał puścić tamtędy... 303.
                          Dopiero po licznych petycjach i postulatach popartych przez radę osiedla
                          puszczono 123 (po miesiącu od wybudowania przystanków)
                          - walka o 111 trwała pół roku

                          >Zwłaszcza, że 111 nie jest jedyną linią w okolicy, w korek można
                          > wepchać np. 151, które nie jest tak kluczową linią dla Wilgi.

                          ZTM ma inne plany w kwestii przebiegu linii 151 przez Gocław. A Wilga ma
                          zresztą jeszcze 303 :-P


                          > Poza tym, nie
                          > długo problem powinien przestać być aktualny, po wydłużeniu Bora.

                          Otóż to! :-)))
                                • pawciod Re: Tłok w busach jest efektem celowego działania 22.09.04, 08:10
                                  Moim zdaniem dolecelowo komunikacja na Gocławiu powinna wyglądać tak:
                                  111 - ESPERANTO-...-Bora-Komorowskiego-Meissnera-Fieldorfa-Bora-Komorowskiego-
                                  GOCŁAW (8/10/11//15)
                                  117 - WILANÓW-...-Bora-Komorowskiego-Abrahama-Fieldorfa-Jugosłowiańska-GOCŁAW
                                  (15/20/15//20)
                                  123 - DW. WSCHODNI (KIJOWSKA)-...-Bora-Komorowskiego-Meissnera-Jugosłowiańska-
                                  Bora-Komorowskiego-Umińskiego-Fieldorfa-...-DW. WSCHODNI (LUBELSKA)
                                  (10/18/10//15)
                                  141 - MARYSIN-...-Ostrobramska-Fieldorfa-Wał MIedzeszyński-Trasa Siekierkowska-
                                  Al. Witosa-Sobieskiego-...-BOKSERSKA (8/15/12//20)
                                  143 - REMBERTÓW-AON-...-Ostrobramska-Al. Stanów Zjednoczonych-Most Łazienkowski-
                                  Czerniakowska-Chełmska-Sobieskiego-...-NATOLIN PŁN. (15/20/15//25)
                                  147 - DW. WSCHODNI (KIJOWSKA)-...-Bora-Komorowskiego-Trasa Siekierkowska-Wał
                                  Miedzeszyński-...-WIŚNIOWA GÓRA (30/30/30//25)
                                  151 - EMILII PLATER-...-Bora-Komorowskiego-Fieldorfa-Umińskiego-GOCŁAW
                                  (8/15/11//20)
                                  301 - WIATRACZNA-...-Fieldorfa-Nowoanińska-Rechniewskiego-Umińskiego-Bora-
                                  Komorowskiego-Meissnera-Fieldorfa-Wał Miedzeszyński-...-RAKOWIECKA-KOŚCIÓŁ
                                  (10/18/10//-)
                                  303 - HUTA-...-Bora-Komorowskiego-Abrahama-Umińskiego-GOCŁAW (8/-/11//-)
                                  410 - ULRYCHÓW-...-Bora-Komorowskiego-GCOŁAW (15/-/15//-)
                                  416 - BRÓDNO (SUWALSKA)-...-Bora-Komorowskiego-Trasa Siekierkowska-...-URSYNÓW
                                  PŁD. (15/30/15/-)
                                  E-5 - URSUS-NIEDŹWIADEK-...-Bora-Komorowskiego-GOCŁAW (8/-/10//-)
                                  610 - OS. GÓRCZEWSKA-...-Bora-Komorowskiego-Meissnera-Jugosłowiańska-Bora-
                                  Komorowskiego-Umińskiego-Fieldorfa-...-MIĘDZYLESIE
                                  614 - OS. GÓRCZEWSKA-...-Bora-Komorowskiego-Meissnera-Jugosłowiańska-Bora-
                                  Komorowskiego-Umińskiego-Fieldorfa-...-STARA MIŁOSNA

                                  KOMENTARZ:
                                  1. Rozważałem tylko przebieg tras na Gocławiu i pozostałą bezsensowność
                                  pomijałem.
                                  2. Każda ćwirtka okręgu ma linię całodzienną do Centrum i każda przecina
                                  skrzyżowanie środkowe.
                                  3. Osiedla po północnej stronnie Bora-Komorowskiego ponieważ są większe od
                                  swoich południowych sąsiadów jako wsparcie dojazdu do Centrum otrzymują 3203.
                                  4. 147 zostało wciągnięte w całość osiedla jako wsparcie Bora-Komorwoskiego w
                                  momencie wyciągnięcia 123 na prawie całe koło.
                                  5. 117 jako jedyne obsługuje dwie ćwiartki koła, gdyż spośród 1xx ma najkrótszy
                                  czas dojazdu do Centrum.
                                  6. Zmiana tras 141 i 143 podyktowana jest faktem, że na odcinku Gocław-Stegny
                                  oraz Stegny-Służew jest dużo wyższe wykorzystanie miejsc niż na odpowiednich
                                  odcinkach Saska Kępa-Sielce-Stegny i Stegny-Ursynów.
                                  7. Częstotliwości są kompromisem pomiędzy znajomoscią ZTMu, a faktycznymi
                                  potrzebami ze wskazaniem na to pierwsze.
                                  • jerzy-j Re: Tłok w busach jest efektem celowego działania 22.09.04, 10:25
                                    Pomarzyć zawsze warto, fajnie byłoby mieć takie 141. Z uwagi na Wałbrzyską co
                                    8/12 minut, bo akurat z wykorzystaniem 143 na Trasie S. nie jest tak pięknie,
                                    choć to pewnie też wina kiepskiej częstotliwości - ludzie idą do metra, potem
                                    tłoczą się w czerwonych na Trasie Ł...

                                    Co do 416, to akurat ta linia opróżnia się jadąc w kierunku Bródna na
                                    Meissnera, więc w tą stronę trasę bym zostawił. W przeciwną niekoniecznie ale
                                    skoro 141 ma jechać przez Wał, no to i 416 też musi.
    • thomasch Re: Tłok w busach jest efektem celowego działania 22.09.04, 12:18

      O! Taki projekt jest bardzo dobry! Tyle, że dopóki nie powstaną przystanki na
      Abrahama (tam jest jeden ex-przystanek przy Fieldorfa, a potrzeba jeszcze 3
      (Orlik 01 i 02, Abrahama 04), Jugosłowiańskiej (Meissnera 04, Manteuffla 01 i
      02), Nowoanińskiej (tam jest jedna zatoka tylko przy Fieldorfa, przydałoby się
      jeszcze w rejonie uliczki do Promenady oraz na Rechniewskiego - po kasacji
      progów zwalniających)- niestety nierealny.
      • pawciod Re: Tłok w busach jest efektem celowego działania 22.09.04, 12:43
        Miło że się zgadzamy. Po powrocie normalnego rozkładu na 141 jeszcze raz się
        przeliczę z brygadami 141 i 143 i pisemko do ZTMu poślę.
        A co do mojego projektu, to poza Rechniewskiego zmiany są jak nabardziej
        realne. Pomiędzy Jugosłowiańską i Wałem ma się budować supermarket więc wtedy
        jest szansa na szeroką Jugosłowiańską. Na Abrahama dużo nie brakuje. Przystanek
        przy jeziorku w stronę pętli można postawić na chodniku koło budynku Abrahama
        12 likwdiując kilka miejsc parkingowych, w drugą stronę potrzeba
        kilkudziesięciu płyt. Jajgorzej jest z Abrahama 04, ale kilka zatpok
        postojowych adaptowanych na przystanki też już mamy.

Popularne wątki

Nie pamiętasz hasła

lub ?

 

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się

Nakarm Pajacyka