Dodaj do ulubionych

[Łódź] Mało zmian

18.05.05, 23:02
Łódź ma wyjątkowo stabliny układ komunikacyjny.
Ale są też rejony, gdzie komunikacja jest dostateczna, może ma na to wpływ
powolny rozwój miasta?
Obserwuj wątek
    • geograf Re: [Łódź] Mało zmian 18.05.05, 23:12
      Powolny rozwój i brak silnych osobowości,które przepchnęłyby POTRZEBNE zmiany (a jest takich wiele, np. linie nocne).
      Jak na razie zmieniono ukłąd linii tramwajowych, z pwodzeniem, teraz czekamy aż urzędnicy ZDiTu łaskawiej spojrza na komunikację miejską,która jest tu o wiele mniej ważniejsza od dróg.
            • geograf Re: [Łódź] Mało zmian 18.05.05, 23:36
              Liściasta jest asfaltowa tylko między Zgierską, a Włókniarzy.
              Treaktorowa do Liściastej? Nie wiem,nigdy nie byłem.
              Marcinie-to są tereny NAPRAWDĘ rzadko zaludnione, na dodatek stricte o charakterze wiejskim/letniskowym...
                • geograf Re: [Łódź] Mało zmian 18.05.05, 23:42
                  Tam jest przede wszystkim utwardzona droga. Nie wiem jak wygląda zaludnienie, nigdy nie byłem. Na dodatek 67 dowozi niektórych na Zjazdową...
                  Ale nie oszukujmy się-takie linie jak 67, 88, 91, 71 to absurd przy wielkości taboru,który go obsługuje. Np. opd pewnego czasu na stałe na 67 w weekendy jeździ Ikarus!

                  W Łodzi jest mało zmian-co też jest minusem, bo pewne zmiany musza być. A jeśli już są-to tylko wydłużenie, przy braku podwyższenia częstotliwości.
                  Jest wiele problemów do rozwiązania-np. kwestia Rudy Pabianickiej i 50-tki jeżdżącej "do nikąd". Więc to nie jest tak,że obecny system jest optymalny.
            • zamek Traktorowa i Liściasta 19.05.05, 14:01
              W kwestii tych obu ulic plany dość mocno kłamią. Liściasta jest asfaltowa od
              Zgierskiej przez Włókniarzy po koniec osiedla domków, które się znajduje między
              Włókniarzy a torem kolejowym. Tenże tor Liściasta przecina jako szutrówka,
              którą jest już aż do końca. Niedawno po drugiej stronie toru w rejonie
              Liściastej powstało nowe osiedle willowe, zatem należy się spodziewać, iż
              mieszkańcy doprowadzą do utwardzenia ulicy.
              Do Liściastej dochodzą Brukowa i Traktorowa, przecinając po drodze potok
              Sokołówkę. Obie ulice od strony Teofilowa są wyasfaltowane, jednak Traktorowa z
              bardzo porządnej i szerokiej dość nagle zmienia się w niemal polną drogę, która
              rzeczkę przekracza raczej jak grobla, niż jak most. Z kolei na Brukowej asfalt
              kończy się wkrótce za przejazdem kolejowym na Teresy, a potem jest dość
              szeroko, ale szutrowo. Nawiasem mówiąc - dolina Sokołówki to jeden z
              ładniejszych krajobrazowo obszarów w granicach Łodzi. Przy Traktorowej i
              Brukowej oraz przy dalszej Liściastej i ulicach przyległych (jak np. "prawdziwy
              Żabieniec" - krańcówka tramwajowa i dworzec kolejowy o tej nazwie leżą w
              miejscu, które z Żabieńcem nie ma nic wspólnego!) stoją nieliczne jednorodzinne
              domy i generalnie komunikacja miejska nie bardzo ma tam rację bytu.
    • thomasch Re: [Łódź] Mało zmian 18.05.05, 23:30
      sloggi napisał:

      > Łódź ma wyjątkowo stabliny układ komunikacyjny.
      > Ale są też rejony, gdzie komunikacja jest dostateczna, może ma na to wpływ
      > powolny rozwój miasta?

      Wolę ten stabilny układ niż comiesięczne zmiany w Warszawie. Po dłuższej
      nieobecności (zwłaszcza po wakacjach) trudno się nieraz połapać, co gdzie
      jeździ.
        • geograf Re: [Łódź] Mało zmian 18.05.05, 23:38
          81 i 87 to właściwie jedna linia,na dwóch odcinkach obsługująca różne fragmenty osiedli przemysłowych. Co w tym złego, skoro następuje synchronizacja (jako-taka) na odcinku wspólnym?
          Pokrywanie sie linii 95, 98 i 99 z tramwajami jest zaszłością hisotryczną,ale to 95 cieszy się średnią popularnością (którą można zwiększyć zmieniając/wydłużając trasę na Dąbrowie). Reszta-tak jakby popularna i potrzebna. Co w tym złego?

          A jaki jest sens pokrywania się niektórych 5xx z metrem i tramwajami, niektórych linii tramwajowych z kolejką podziemną, hę?
            • geograf Re: [Łódź] Mało zmian 18.05.05, 23:43
              Są zwykłe, ale przyspieszone w centrum za sprawą małej ilości przystanków.
              99 i 98 docierają do osiedli/części osiedli, które nie mają połączenia z centrum za sprawą tramwajów badź z cześciami centrum, gdzie takowe docierają. Co w tym złego?
              "4" i tak będzie się jeszcze pokrywała z metrem. "15" również, a nawet bardziej, po kolejnych otwarciach stacji. No i ? Przeciez nie można usunąć wszystkiego,co sie pokrywa.
        • thomasch Re: [Łódź] Mało zmian 19.05.05, 11:39
          sloggi napisał:

          > Ale czy ma sens tworzenie par linii (np. 81 i 87)?
          > Albo linie 9x pokrywające się z torowiskiem?

          Tych linii (9X) w Łodzi jest zaledwie parę - w Warszawie mnóstwo (101 - od
          Żerania do Wschodniego wzdłuż torów, 103 od Wschodniego do Broniewskiego, 125 -
          od Wiatracznej do Połczyńskiej, 127 - od ronda Żaba do metra Centrum, 144 - od
          FSO do Wschodniego, 148 - od Broniewskiego do Rakowieckiej, 169 - od ronada
          Żaba do Wschodniego, 170 od Ząbkowskiej do Stawek, 171 - od Kercelaka do metra
          Centrum, 190 - cała Trasa W-Z, 416 - od Odrowąża do ronda Waszyngtona, 500 - od
          ronda Żaba do Dw. Centralnego, 505 - od metra Centrum do Wyścigów, 510 - od
          Potockiej do Dw. Centralnego, 515 - od PKS Marymont do Politechniki, 517 - od
          Wileńskiego do pl. Zawiszy, 518 - od Międzyparkowej do FSO, 519 od Marymontu do
          Politechniki, 520 - ciąg Broniewskiego, od pl. Wilsona do Politechniki, 521 od
          Gocławka do pl. Zawiszy, 524 - od pl. Wilsona do Królikarni. Czyli łącznie
          linii, które biegną wzdłuż torów na znacznym odcinku trasy (niekiedy przez
          większość trasy) jest ponad 20.

Popularne wątki

Nie pamiętasz hasła

lub ?

 

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się

Nakarm Pajacyka