Dodaj do ulubionych

[Warszawa] Duble pozostają

25.05.05, 11:03
Na skutek protestów dublujące metro i tramwaje, rzadko kursujące linie
autobusowe pozostaną. Kuriozum w postaci linii 504 stanie się jeszcze
bardziej absurdalne. Zdubluje metro już nie tylko na Ursynowie i Mokotowie,
ale także na Śródmieściu i Żoliborzu. "Gratulacje" dla warszawskiego ZTM!
Artykuł:
miasta.gazeta.pl/warszawa/1,34862,2728912.html
Obserwuj wątek
    • geograf Re: [Warszawa] Duble pozostają 25.05.05, 13:13
      Ale 504 dojeżdza tylko do Centralnego, więc jak może dublować metro na Żoliborzu?
      Może odważniejsze zmiany poczynią po otwarciu Słowackiego?
      Jednakże-nie warto robić tak,że na trasie metra stawiamy TYLKO na metro. Jest to błędna polityka, krótkowzroczna. Nie wszyscy chcą i potrzebują jeździć metrem, musi być jakaś naziemna alternatywa.
      • thomasch Re: [Warszawa] Duble pozostają 25.05.05, 13:20
        geograf napisał:

        > Ale 504 dojeżdza tylko do Centralnego, więc jak może dublować metro na
        Żoliborz
        > u?

        Ma być wydłużone Świętokrzyską, Marszałkowską, Andersa, Mickiewicza na Marymont-
        Rudę (Gwiaździsta). Czyli oprócz odcinka metra, z którym dublowało sie do tej
        pory, dojdzie odcinek Świętokrzyska - pl. Wilsona.

        > Może odważniejsze zmiany poczynią po otwarciu Słowackiego?

        To właśnie ma być po otwarciu.

        > Jednakże-nie warto robić tak,że na trasie metra stawiamy TYLKO na metro. Jest
        t
        > o błędna polityka, krótkowzroczna. Nie wszyscy chcą i potrzebują jeździć
        metrem
        > , musi być jakaś naziemna alternatywa.

        Niech będzie alternatywa, ale nie w postaci aż tylu linii z których
        przyśpieszone (504, 508, 520) mają identyczny układ przystanków jak stacje
        metra. Zresztą jak może być alternatywą dla metra takie 504, czy 508 z kursami
        co 20 min.?
        • geograf Re: [Warszawa] Duble pozostają 25.05.05, 15:33
          ojezusiesłodkimaryjodziewico!

          504 na Gwiaździstą? A po co? Przeciez jeździ ta, 519, które też jeździ Marszałkowską?
          Ciekawe czy zmienią częstotliwość 504:>?

          Owszem, zbyt dużo linii dubluje metro.
          Ale spójrz na to z innej strony, właśnie ze strony częstotliwości. Te linie nie są zagrożeniem dla metra. Korzystają z nich albo wygodni,którym nie chce się przesiadać na metro (np. na Pl. Wilsona-nawiasem mówiąc to niezbyt wygodna jest tam przesiadka....), albo którym pasuje bezpośredni dojazd tymi pośpiechami- i to jest alternatywa. Dużo ludzi woli poczekać dłużej, ale jechac bezpośrednio. Szczególnie w Wawie widac ten przesiadkowstręt;)
          • thomasch Re: [Warszawa] Duble pozostają 25.05.05, 16:19
            geograf napisał:

            > ojezusiesłodkimaryjodziewico!
            >
            > 504 na Gwiaździstą? A po co? Przeciez jeździ ta, 519, które też jeździ
            Marszałk
            > owską?
            > Ciekawe czy zmienią częstotliwość 504:>?

            519 będzie skrócone od południa do Dw. Centralnego. Częstotliwość 504 wyniesie
            20/25/25.

            > Owszem, zbyt dużo linii dubluje metro.

            No właśnie.

            > Ale spójrz na to z innej strony, właśnie ze strony częstotliwości. Te linie
            nie
            > są zagrożeniem dla metra.

            Jest jeden, ale za to ważny powód, by je stamtąd zabrać: ich utrzymywanie
            powoduje, że nie da się poprawić KM tam, gdzie metro i tramwaje nie docierają.
            Wozy z "odzysku" miały być przekierowane do osiedli leżących z dala od trasy
            metra i sieci tramwajowej.

            • geograf Szczegóły zmian 25.05.05, 17:07
              Trzeba przyznać,że zmiany są iście rewolucyjne,jak to w Warszawie...
              Dużo utworzonych linii, wiele pociętych, zmienionych...
              Dziwne. Wiele nowych linii na Centralny (515 skorzysta), na Hutę (aż tyle potrzebnych w imie dowozu do metra?) itp...
              Oraz chęć zmiany trasy E-1. A juz się cieszyłem, że będę miał dobrą linię niedaleko mieszkania...:|

              ====
              Nowe trasy i linie

              101 - zastąpi linię 509 na dotychczasowej trasie z Nowodworów przez Pragę do stacji Politechnika (co 15 w godzinach szczytu, co 20 minut poza szczytem i co pół godziny w dni wolne) • 114 - nowa linia z Bródna-Podgrodzia trasą 524 przez Chodecką, Bartniczą, Wysockiego, Trasę Toruńską, most Grota, Wisłostradę, Krasińskiego, pl. Wilsona, Słowackiego, Żeromskiego, Przybyszewskiego, Kasprowicza do Huty (co 8-15-20 min) • 118 - z Bródna do pl. Trzech Krzyży, Nowym Światem, Al. Jerozolimskimi i dalej jak 524 Marszałkowską, Waryńskiego, Puławską, Domaniewską, Modzelewskiego, Orzycką, Gotarda do Bokserskiej na Służewcu (co 14-18-22 minut) • 128 - zamiast na Mariensztat pojedzie ze Szczęśliwic do Dw. Centralnego, stąd trasą likwidowanej linii 148 (al. Niepodległości, Rakowiecką, Kazimierzowską, Woronicza do Spartańskiej - co pół godziny przez cały tydzień) • 132 - zastąpi linię 148 na Bielanach - z os. Mańki-Wojdy przez Bródno, Trasę Toruńską, Wisłostradę, Krasińskiego (przez pl. Wilsona), Broniewskiego, Jarzębskiego, al. Zjednoczenia, Kasprowicza, Przy Agorze, Marymoncką, Pułkową, Dzierżoniowską, Żubrową, Wóycickiego do Cmentarza Północnego (co 18-24-30 min) • 193 - trasa wydłużona z Ursynowa przez Wałbrzyską, al. Lotników, Modzelewskiego, Orzycką, Gotarda do Bokserskiej (co 10-12-15 min) 303 - trasa skrócona: Huta - Kasprowicza - pl. Wilsona (co 10 minut) • 405 - nowa linia z os. Ostrobramska przez Trasę Łazienkowską, Waryńskiego, Marszałkowską, Al. Jerozolimskimi, Popularną, Chrobrego, Ryżową, Dzieci Warszawy, Sławka, Pużaka, Kompanii Kordian, Spisaka, Al. Jerozolimskimi do osiedla Starodęby w Ursusie (co 12 min tylko w godz. szczytu) • 407 - nowa linia z Chomiczówki przez Conrada, Wólczyńską, Żeromskiego, Słowackiego do pl. Wilsona (co 8 min tylko w godzinach szczytu) • 504 - z Kabat do ronda ONZ, stąd Świętokrzyską, Marszałkowską, Andersa, Mickiewicza, Klaudyny, Podleśną do Gwiaździstej (co 20-25-25) • 515 - zamiast na Bielany dojedzie z Rembertowa tylko do Dworca Centralnego (co 10-15-15 min) • 516 - nowa linia z Nowodworów trasą linii 509 do ronda Waszyngtona, stąd Saską na Gocław (co 10-20-20 min) • 519 - trasa skrócona: Wilanów - Dworzec Centralny (co 10-20-20 min) • 522 - trasa wydłużona z Woli do Wilanowa i dalej do Powsina • E-1 - nowa trasa: Metro Wilanowska, al. Wilanowska, Sikorskiego, św. Bonifacego, Trakt Królewski, Miodowa, Trasa W-Z, Targowa, 11 Listopada, Odrowąża, Wysockiego na Bródno (co 5 min w godz. szczytu) • E-4 - z pl. Wilsona w kierunku Nowodworów będzie wracać przez ul. Słowackiego (co 3-10-15 minut).



              Wrócą na ul. Słowackiego

              110 (pl. Wilsona - Wólka Węglowa), 116 (Chomiczówka - Stegny), 195 (Huta - Natolin), 409 (Metro Politechnika - Wólka Węglowa), 508 (Nowodwory - Dworzec Zachodni, co 15/20/30 minut), 701 (pl. Wilsona - Łomianki), 708 (pl. Wilsona - Truskaw) i 726 (pl. Wilsona - Sieraków).

              Linie przewidziane do likwidacji

              148, 315, 356, 509, 524 i E-3.
                  • thomasch Re: Szczegóły zmian 25.05.05, 17:57
                    geograf napisał:

                    > na Żoliborz....

                    Z Żoliborza na Nowy Świat są przecież 116, 122 i 195. E-1 to szczytowy dodatek.
                    P.S. Żoliborz administracyjnie kończy się na Trasie AK. Dalej są Bielany. Jeśli
                    masz na myśli Żoliborz w administracyjnym rozumieniu, to nie jest to zła
                    okolica, z tym, że mieszka tam wiele osób starszych, trochę wścibskich, którym
                    wszystko przeszkadza. Z kolei blokowiska na północ od Trasy AK - Ruda,
                    Wrzeciono, Wawrzyszew, Chomiczówka to osiedla blokersów.
                    • geograf Re: Szczegóły zmian 25.05.05, 18:09
                      Mam na myśli administracyjny Żoliborz.
                      Osiedle blokersów? Myślałem,że Gocław najgorszy pod tym względem?
                      Ale na serio: gdzie ich nie ma? W Łodzi Dąbrowa jest najstarszym osiedlem (90 na 100 osób to emeryci badź renciści), a jest to bardzo niebezpieczna, dresiarska okolica...

                      Byłeś już na Chojach? Może w końcu, zwiedzając Łódź, wybierzesz się za kolej obwodową?;)
                      • thomasch Re: Szczegóły zmian 25.05.05, 18:14
                        geograf napisał:

                        > Mam na myśli administracyjny Żoliborz.
                        > Osiedle blokersów? Myślałem,że Gocław najgorszy pod tym względem?

                        Wrzeciono i Chomiczówka są gorsze. Naprawdę :-)

                        > Ale na serio: gdzie ich nie ma? W Łodzi Dąbrowa jest najstarszym osiedlem (90
                        n
                        > a 100 osób to emeryci badź renciści), a jest to bardzo niebezpieczna,
                        dresiarsk
                        > a okolica...

                        Na pl. Wilsona (wieczorem) też jest pełno blokersów. W parku Żeromskiego
                        dresiarze napadli kiedyś na moich znajomych (Żoliborzan), którzy poszli sobie
                        tam wieczorkiem na piwo po skoczonej sesji. (Teraz park jest zamknięty).

                        > Byłeś już na Chojach? Może w końcu, zwiedzając Łódź, wybierzesz się za kolej
                        ob
                        > wodową?;)

                        Byłem "za" ale na północ, może w końcu wybiorę się na południe. Na południe
                        najdalej dotarłem na pl. Reymonta. Kiedyś byłem też po coś na Przybyszewskiego.
                        • geograf Re: Szczegóły zmian 25.05.05, 22:42
                          Ech.,..facet. Siedząc w centrum naprawdę nie poznasz tego miasta. Obejrzyj Plac Niepodległości (i tory!), blokowiska, przejedx się na Stawy Jana, Rudę, Łaskowice...itd.
                          • thomasch Re: Szczegóły zmian 26.05.05, 00:29
                            geograf napisał:

                            > Ech.,..facet. Siedząc w centrum naprawdę nie poznasz tego miasta. Obejrzyj
                            Plac
                            > Niepodległości (i tory!), blokowiska, przejedx się na Stawy Jana, Rudę,
                            Łaskow
                            > ice...itd.
                            >

                            Tylko centra są (lub nie są - jak w przypadku Warszawy - miastami). Blokowiska,
                            to blokowiska.
                            • geograf Re: Szczegóły zmian 26.05.05, 09:53
                              Kolejny fundamentalista:/
                              Przykro mi to mówić, ale blokowiska też są częścią miasta. Tu ludzie mieszkają, jeżdża stąd codziennie do pracy (np. w centrum), one są. I nie znikną szybko, bo nawet w NRDówku szybko nie zniknęły.
                              Tym bardziej, że na Dołach jest Kirchol, na Radogoszczu muzeum, są jeszcze Stoki, Stawy Jana i Ruda (Rudzka Góra) itd itd.
                              Wiem,że blokowiska są takie same wszedzie,ale linie tramwajowe nie;)
                              • thomasch Re: Szczegóły zmian 26.05.05, 13:07
                                geograf napisał:

                                > Kolejny fundamentalista:/
                                > Przykro mi to mówić, ale blokowiska też są częścią miasta. Tu ludzie
                                mieszkają,
                                > jeżdża stąd codziennie do pracy (np. w centrum), one są. I nie znikną
                                szybko,
                                > bo nawet w NRDówku szybko nie zniknęły.

                                Uznaję fakt, że one są, no bo cóż innego pozostaje, jednak nie tworzą one tzw.
                                tkanki miejskiej. Są to luźno porozrzucane betonowe pudełka. Jeśli chodzi o
                                stadardy mieszkań - pomieszczenia w blokach są dla mnie za niskie, za małe
                                (można dostać klaustrofobii w pokoju, który ma 10 m2 (a znam osoby, które
                                mieszkają w czymś takim, np. 2 pokoje po 10 m2 + jeden 15 m2). Zero
                                przestrzeni, ciasnota, a w blokach z lat 60-tych - ciemne kuchnie z oknem na
                                pokój). W związku z małymi pomieszczeniami są małe okna, ściany z betonowych
                                płyt są cienkie (latem szybko się nagrzewają, zimą szybko przemarzają) itd.

                                > Tym bardziej, że na Dołach jest Kirchol, na Radogoszczu muzeum, są jeszcze
                                Stok
                                > i, Stawy Jana i Ruda (Rudzka Góra) itd itd.

                                Oczywiście, na peryferyjnych dzielnicach oprócz blkowisk są ładne, nierzadko
                                historyczne miejsca. Jednak trudno je wielokrotnie zaliczyć do terenów stricto
                                miejskich. Część z nich to zwyczajne wsie w administracyjnych granicach miasta
                                (np. Andrzejów w Łodzi, czy Siekierki w Warszawie)

                                > Wiem,że blokowiska są takie same wszedzie,ale linie tramwajowe nie;)

                                I tylko dlatego wybiorę się na Chojny :-)
                                • geograf Re: Szczegóły zmian 29.05.05, 14:40
                                  Owszem, blokowiska nie tworza tkanki miejskiej, utrudniają identyfikację z miastem i nie są zbyt ładne, jednak...Niew iem,ja jestem dziwny. Mnie coś pasjonuje w blokowiskach...coś w nich jest, tylko nie wiem co, a tym baredziej nie umiem tego określić. Oczywiście np. warszawskie blookowiska-BARDZO gęsto zabudowane mnie odrzucają,ale niektóre inne..
                                  Fakt, mieszkania są małe i brzydkie, jak np. na "tymczasowym" osiedlu Dąbrowa. Ale np. Teofilów został bardzo ładnie zaprojektowany,do tego jest zielony...


                                  Andrzejów i tak jest szczytem miejskości przy takich Łaskowicach,czy Wiączyniu :)

                                  Na Chojny, czy Kurczaki?
                                  Zapraszam!
      • d.z Re: [Warszawa] Duble pozostają 27.05.05, 12:28
        Gocław zły???
        Mieszkam od 1979 i uważam Gocław za jedno z lepszych osiedli.
        Komunikację też miał dobrą do czasu likwidacji 303 ale widocznie co niektórzy
        muszą się przekonać na włąsne oczy jak wyglądają puste przegubowce jadące co
        chwila z Gocławia na Tarchomin...
          • d.z Re: [Warszawa] Duble pozostają 27.05.05, 13:25
            sloggi napisał:

            > Patrzę na 123 i 416.
            > O ile czas świetności 123 możemy uznać za miniony, o tyle 416 jest linia nie
            > lubianą przez ZTM. A czy na 516 będą jeździły przeguby - na początku pewnie
            tak
            > .
            Mnie dziwi to, że w relacji Gocław Praga aż tyle połaczeń musi być.
            Wszak można było 123 wydłużyć gdzieś i po kłopocie.
            Gdyby potoki pasażerskie aż takie były to 416 kursowałoby częsciej a na 123
            znów pojawiłby się przeguby.
            Podaż będzie większa od popytu ale widocznie tak musi być.
        • thomasch Re: [Warszawa] Duble pozostają 27.05.05, 13:24
          d.z napisał:

          > Gocław zły???
          > Mieszkam od 1979 i uważam Gocław za jedno z lepszych osiedli.

          Cóż, kwestia gustu. Szczerze przyznam, że trudniej o szpetniejszą ulicę niż
          Bora-Komorowskiego z prowizorycznymi parkingami, ogrodzonymi siatką z drutem
          kolczastym. Do tego te ohydne budki stojące tyłem do ulicy, zza których jadąc
          ulicą nic innego nie widać.

          > Komunikację też miał dobrą do czasu likwidacji 303 ale widocznie co niektórzy
          > muszą się przekonać na włąsne oczy jak wyglądają puste przegubowce jadące co
          > chwila z Gocławia na Tarchomin...

          Jeśli chodzi o komunikację, to jedno z nielicznych osiedli z KM skoncentrowaną
          na jednej ulicy. Z wielu części Gocławia dojście na najbliższy przystanek
          zajmuje 15 min. piechotą (odległość 1 km). Do tego przeważają linie okresowe, z
          których 416 ma marną częstotliwość, a 410 bardzo okrojone ramy godzin
          kursowania.
          • d.z Re: [Warszawa] Duble pozostają 27.05.05, 13:27
            thomasch napisał:

            > których 416 ma marną częstotliwość, a 410 bardzo okrojone ramy godzin
            > kursowania.


            no właśnie.
            Ja to bym zwyczjanie 516 prosto puścił przez Bora do pętli a 410 wygiął na
            UmiNskiego.
            • thomasch Re: [Warszawa] Duble pozostają 27.05.05, 13:42
              d.z napisał:

              > Ja to bym zwyczjanie 516 prosto puścił przez Bora do pętli a 410 wygiął na
              > UmiNskiego.

              Ale skoro 316/416 ma jechać prosto Bora i TS, to 516 staje się tam też zbędne.
              Chyba, że: 123 - Meissnera-Jugosłowiańska-Umińskiego, 410 - Bora-Fieldorfa-
              Umińskiego-pętla, 416(316) i 516 - prosto Bora z koordynacją rozkładów. Póki co
              jednak nie ma ani docelowych przystanków na Umińskiego (przy pętli już pół roku
              są prowizorki) ani na Jugosłowiańskiej. Obie inwestycje miały być zrobione
              przed rozpoczęciem przebudowy Bora, aby było jak wytyczyć objazdy. Przebudowa
              Bora jak wiadomo nie rozpocznie się w najbliższym czasie.
          • thomasch Re: [Warszawa] Duble pozostają 29.05.05, 19:40
            geograf napisał:

            > a ja słyszałem,że Gocław to niezłe siedlisko dresiarstwa...
            > ;)
            >
            Bo jest siedliskiem tego typu elementu. Są tam jednak gorsze i lepsze części -
            zdecydowanie najgorzej jest na osiedlu Orlik (rejon ul. Abrahama) - nad
            jeziorkiem dresiarstwo z całego Gocławia spędza swój wolny czas w jedyny
            możliwy dla nich sposób (kilka lat temu zakatowano tam jakiegoś chłopaka z
            Rembertowa. Bardzo nieciekawie jest też w rejonie poczty (Gocław-Iskra)- tam
            pomiedzy blokami jest taka przestrzeń z murkami, gdzie przesiadują dresy (po
            nocy teren wygląda jak śmietnisko - pełno butelek, puszek itd.). Jednak tego
            typu miejsca funkcjonują także w najlepsze w innych blokowiskach - Bródno,
            okolice sklepu przy Chodeckiej/Wyszogrodzkiej otoczone zawsze lumpami i
            dresami, Łojewska - tam parę osób też w ostanich latach skończyło spacer na
            chirurgii bądź w kostnicy, Wrzeciono - tam to w ogóle się lepiej nie pojawiać,
            Chomiczówka... Wymieniać można w nieskończoność.
            • d.z Re: [Warszawa] Duble pozostają 29.05.05, 21:14
              thomasch napisał:

              > geograf napisał:
              >
              > > a ja słyszałem,że Gocław to niezłe siedlisko dresiarstwa...
              > > ;)
              > >
              > Bo jest siedliskiem tego typu elementu. Są tam jednak gorsze i lepsze części -

              > zdecydowanie najgorzej jest na osiedlu Orlik (rejon ul. Abrahama)

              Od 1979 roku mieszkam na ulicy Rogalskiego (zaraz przy Abrahama) byc moze nie
              zwracam uwagi ale naprawde ciezko mi powiedziec aby dresiarstwo bylo...
              Ostatnio coraz czesciej zdarza mi sie do domu stanowczo za pozno wracac i
              jedyne co slysze to spiew ptakow.

              Ja tam osobiscie bardziej nie lubie Ursynowa ale gusta i odczucia nie podelgaja
              itp. itd. ... :)
      • thomasch Re: [Warszawa] Duble pozostają 11.08.05, 14:46
        sloggi napisał:

        > Czy już coś wiadomo o zmianach od 1.09 ?

        Mam pewne nieoficjalne przecieki, ale powiem krótko: na rewolucyjne zmiany się
        nie zanosi. Parę zmian przystankowych (autobusy), 4 na Potocką, 15 przez
        Słowackiego, przywrócenie kursowania zawieszonych linii, dwie korekty trasowe
        (autobusowe). Moja kumpela jak będzie coś wiedziała, to da mi znać :-) Swoją
        drogą otrzymała niedawno dość ciekawą odpowiedź na oficjalne pismo z ZTM.
        Najciekawszy fragment dotyczył wiat przystankowych. Jak będę miał skan lub
        kserówkę, obiecuję zacytować :-P
        • geograf Re: [Warszawa] Duble pozostają 11.08.05, 16:09
          Czy trasa "15" przez Stawki jest taka zła?
          Przywrócenie tej linii na Słowackiego to kolejny dosyć długi warszawski dubel...jest na to potrzeba? (Nie to, że będe wybrzydzał z powodu kolejnej linii tramwajowej przy domu;)

          E-1 mają zlikwidować w końcu, czy nie?
          • thomasch Re: [Warszawa] Duble pozostają 11.08.05, 17:49
            geograf napisał:

            > Czy trasa "15" przez Stawki jest taka zła?

            Gdyby 15 jeździło przez Stawki, na Słowackiego zostałaby tylko 4. Poza tym
            rondo Babki Radka jest przeciążone. Ilość linii i składów bije wszelkie
            rekordy, a do tego na 99% 'szóstka' tam zostanie, więc 15 - wyleci.

            > Przywrócenie tej linii na Słowackiego to kolejny dosyć długi warszawski
            dubel..

            Ale mniej szkodliwy, niż autobusowe duble metra i tramwajów.

            > E-1 mają zlikwidować w końcu, czy nie?

            Po wyborach dopiero, aby nie psuć notowań PiS-u i Kaczki.
            • geograf Re: [Warszawa] Duble pozostają 11.08.05, 17:57
              thomasch napisał:

              > Gdyby 15 jeździło przez Stawki, na Słowackiego zostałaby tylko 4. Poza tym
              > rondo Babki Radka jest przeciążone. Ilość linii i składów bije wszelkie
              > rekordy, a do tego na 99% 'szóstka' tam zostanie, więc 15 - wyleci.
              >

              No dobra, masz rację.

              > Ale mniej szkodliwy, niż autobusowe duble metra i tramwajów.
              >

              Hehe, poczekajmy na otworzenie stacji Marymont:]
              • jerzy-j Re: [Warszawa] Duble pozostają 11.08.05, 19:30
                > E-1 mają zlikwidować w końcu, czy nie?

                > Po wyborach dopiero, aby nie psuć notowań PiS-u i Kaczki.

                Ciekawa teza :)) Gdyby tak komunikacja miejska miała wpływ na wynik wyborów, to
                chyba generał byłby prezydentem :P (bo Edzio za stary...)

                A tak swoją drogą szkoda, że nie ma wyborów bezpośrednich do władz ZTM. Raz, że
                frekwencja byłaby imponująca, myślę, że 5, no 15% max :) A dwa, to chętnie bym
                posłuchał obietnic przedwyborczych, które oczywiście i tak nigdy nie są
                spełniane... "Każdy autobus co 3 minuty" itp... :D:D:D
            • wielbicielztm Re: [Warszawa] Duble pozostają 11.08.05, 23:58
              thomasch napisał:

              > > Czy trasa "15" przez Stawki jest taka zła?
              >
              > Gdyby 15 jeździło przez Stawki, na Słowackiego zostałaby tylko 4. Poza tym
              > rondo Babki Radka jest przeciążone. Ilość linii i składów bije wszelkie
              > rekordy, a do tego na 99% 'szóstka' tam zostanie, więc 15 - wyleci.

              Chwila, moment!! Co to się te objazdowe trasy tak nagle spodobały??
              I tak pewnie 6 zostanie (co pozwala na inne ciekawe zmiany - np. 103 na
              Targówek, kasację 406)

              > > Przywrócenie tej linii na Słowackiego to kolejny dosyć długi warszawski
              > dubel..
              >
              > Ale mniej szkodliwy, niż autobusowe duble metra i tramwajów.

              E tam dubel. Tramy mają bardzo dużo przystanków, których metro nie obsługuje.
              Te linie mają pełne prawo tamtedy jeździc bez robienia konkurencji metru.

              > > E-1 mają zlikwidować w końcu, czy nie?
              >
              > Po wyborach dopiero, aby nie psuć notowań PiS-u i Kaczki.

              To jest żałosne. Podobnie jak żałosnie mały jest wpływ takich rzeczy na
              notowania. Myślę jednak, że likwidacja E1 wcale nie jest taka pewna, o ile
              tylko pozostawią ją na jakiś czas oraz przeniosą na Pl. Wilsona.

              Pozdrawiam.
              • e-tam Re: [Warszawa] Duble pozostają 12.08.05, 00:18
                Z Życia Warszawy:
                <cytat>
                Komunikacyjna reforma odłożona

                Po oddaniu ul. Słowackiego zmieni się niewiele

                Z dużej chmury mały deszcz. Nie mamy co liczyć na obiecywaną przez władze
                poprawę komunikacji. Przynajmniej w najbliższych miesiącach.

                Okazją do tego, by z dzielnicy do dzielnicy jechać szybciej i sprawniej, miało
                być oddanie do ruchu ul. Słowackiego. Zamknięto ją trzy lata temu. Będzie
                otwarta pod koniec sierpnia.

                Urzędnicy Zarządu Transportu Miejskiego opracowali projekt reformy. Konsultowali
                ją z mieszkańcami i władzami poszczególnych dzielnic. Presja mieszkańców
                sprawiła, że zostawiono w spokoju linię 520 – zagrożoną skróceniem do stacji
                metra Politechnika.

                Niestety, okazuje się, że ze zmian nici! Bo z chwilą oddania do ruchu ul.
                Słowackiego, na swoje stare trasy wrócą jedynie tramwaje i autobusy, które
                kursowały tamtędy trzy lata temu (szczegóły w tabeli obok). Dlaczego ZTM
                zrezygnował z wprowadzenia zmian?

                – Chcemy dopracować projekt tej reformy – tłumaczy Igor Krajnow, rzecznik ZTM. –
                Tak, aby podobała się jak największej liczbie osób. Nie jest powiedziane, że nie
                wejdzie w życie, tylko stanie się to później – dodaje.

                Kiedy? Tego dokładnie rzecznik nie potrafi określić. Krajnow twierdzi, że dobrą
                okazją byłby dzień, w którym tramwaje pojadą nową linią z Bemowa na Piaski,
                czyli nie wcześniej niż 1 listopada.

                Ale na przełomie października i listopada nigdy w historii warszawskiej
                komunikacji nie robiono rewolucji. Z dwóch powodów. Po pierwsze – trwa już rok
                szkolny i sporo wozów obsługuje trasy, którymi jeżdżą uczniowie i studenci. Po
                drugie – wszyscy są zajęci wtedy opracowaniem tras linii cmentarnych.

                Jak mówią nasi informatorzy, jest jeszcze jeden powód, dla którego odłożono
                wprowadzenie zmian. W dziale zajmującym się planowaniem komunikacji doszło do
                zmian personalnych. I nowa ekipa chce zrobić wszystko po swojemu.

                Przypomnijmy: na reformie sporo osób miało zyskać. Planowano np. linię 114 która
                z Bródna jechałaby do Huty. Trasę 118 chciano wydłużyć do Bokserskiej. Nowa,
                przyśpieszona linia 405 połączyłaby Ursus z os. Ostrobramska.
                </cytat>

                Niestety tabelki do neta nie dali :-(. Takie to jest ŻW... Zmiany personalne -
                już się boję 8-/
                  • jerzy-j Re: [Warszawa] Duble pozostają 12.08.05, 09:23
                    No na 118 i 405 to by rzeczywiście ktoś zyskał. 2 akapity wcześniej (studenci i
                    cmentarze) są jeszcze większe bzdury - ale "gazeta" LOL

                    A co do nowej ekipy, to skoro jest się na dnie, to podobno można już się tylko
                    od niego odbić. No ja mam nadzieję, że tak się stanie, bo ile można czekać na
                    autobus by potem się do niego nie zmieścić...
                    • zaciszanin Re: [Warszawa] Duble pozostają 27.08.05, 15:45
                      Zarząd Transportu Miejskiego informuje, że planowane są następujące zmiany w
                      układzie linii komunikacyjnych:

                      od dnia 1 września br.:

                      - skierowanie trasy linii 15 między skrzyżowaniami ulic
                      Andersa/Stawki/Muranowska i Słowackiego/Popieluszki/Potocka: Mickiewicza –
                      pl.Wilsona – Słowackiego;
                      skierowanie - w celu poprawy dojazdu do stacji metra PLAC WILSONA z Bródna i
                      Bielan – linii okresowej 356 na zmienioną trasę: BRÓDNO-PODGRODZIE – Chodecka –
                      Wyszogrodzka – Bartnicza – Wysockiego – Toruńska – Most Grota-Roweckiego –
                      Wisłostrada – Krasińskiego – pl.Wilsona – Słowackiego – Żeromskiego –
                      Kasprowicza – HUTA;
                      - likwidacja linii 315;

                      - od dnia 5 września br.:
                      uruchomienie linii okresowej 405 na trasie: OS. OSTROBRAMSKA – Radziewiczówny –
                      Ostrobramska – Trasa Łazienkowska – Waryńskiego – Marszałkowska –
                      Al.Jerozolimskie (powrót: Al.Jerozolimskie – Niemcewicza – Grójecka –
                      Al.Jerozolimskie) – Popularna – Bolesława Chrobrego – Ryżowa – Dzieci Warszawy –
                      Walerego Sławka – Pużaka – Kompanii Kordian – Spisaka (powrót: Sosnkowskiego –
                      Pużaka) – Al.Jerozolimskie – STRODĘBY;
                      skierowanie linii okresowej 408 na zmienioną trasę: OS. GÓRCZEWSKA - ... -
                      Strażacka – gen. Chruściela – Paderewskiego – Czwartaków – MOKRY ŁUG.

                      www.zoliborz.org.pl/
                      To tyle z wrześniowych rewelacji.
                        • jerzy-j Re: [Warszawa] Duble pozostają 28.08.05, 08:13
                          405 to dowód na brak pomysłu na komunikację an Trasie Łazienkowskiej... A
                          wydawać by się mogło, że to takie proste...

                          PS Na upartego można sobie porównać sytuację jaka będzie panować po wydłużeniu
                          408 w północnym Rembertowie z tą w dzielnicy Wilanów, w rejonach obsługiwanych
                          przez 163 (zwłaszcza) i 164. Ale nie wiem czy to w ogóle ma jakiś sens, bo o
                          jakości komunikacji w poszczególnych dzielnicach jak widać nie świadczy logika,
                          tylko...
                          • wielbicielztm Re: [Warszawa] Duble pozostają 28.08.05, 21:09
                            > PS Na upartego można sobie porównać sytuację jaka będzie panować po
                            wydłużeniu
                            > 408 w północnym Rembertowie z tą w dzielnicy Wilanów, w rejonach
                            obsługiwanych
                            > przez 163 (zwłaszcza) i 164. Ale nie wiem czy to w ogóle ma jakiś sens, bo o
                            > jakości komunikacji w poszczególnych dzielnicach jak widać nie świadczy
                            logika,

                            Nie można porównywać. Rembertów stara się poprawić komunikację, Wilanów nic nie
                            robi. Rembertów współpracuje z ZTM, Wilanów nie współpracuje. W Rembertowie się
                            poprawia, w Wilanowie...
                            Stegny, Sadyba to samo. Szczyt ich mozliwości to pisma o Warneńską dla 503.
                      • geograf Re: [Warszawa] Duble pozostają 28.08.05, 13:24
                        1. Gdzie sa Strodeby?
                        2. Po co wyginac linie 356 przez Plac Wilsona? Teraz na Armii Krajowej z tego co
                        wiem wcale puste nie jezdzi,na dodatek jest to szybsza droga anizeli nadrabianie
                        drogi przez Plac.
                        Ale nie bede narzekal.Kolejna linia z domu na Plac Wilsona;)
            • michael112 Re: [Warszawa] Duble pozostają 07.12.05, 09:45
              thomasch napisał:
              > Gdyby 15 jeździło przez Stawki, na Słowackiego zostałaby tylko 4. Poza tym
              > rondo Babki Radka jest przeciążone. Ilość linii i składów bije wszelkie
              > rekordy, a do tego na 99% 'szóstka' tam zostanie, więc 15 - wyleci.

              A Słowackiego musi jeździć coś więcej? To jest krótki odcinek, jeżdżą tam
              autobusy. Szóstka jedzie w innym kierunku niz 15, więc jej tu nie mieszaj.

Popularne wątki

Nie pamiętasz hasła

lub ?

 

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się

Nakarm Pajacyka