Dodaj do ulubionych

[Wawa] Pomysł na linię 508

01.08.05, 23:26
Chciałbym poddać pod Waszą krytykę pomysł, który ostatnio usłyszałem i wydał
mi się obiecujący. Chodzi o uporządkowanie linii 508, która - jak wiadomo -
jest kuriozum ze swoją częstotliwością i przydługaśną trasą. Jest to związane
z wymaganiami Żoliborza, który koniecznie musi mieć linię do Zachodniego.

Może udałoby się połaczyć linię 508 z 518 w taki sposób, że linia jechałaby
do Wilsona jak 508, potem na Trakt do Alej Jerozolimskich i dalej już prosto.
Plusy rozwiązania:

- 508 mogłoby mieć lepszą częstotliwość
- Żoliborz ma linię do Zachodniego
- odciążenie 175

Tarchomin nic prawie nie traci - 518 nie jest jakąś szczególnie wazną linią a
dojazd do Starzyniaka ostatnio się poprawił i jest optymalny bez 518.
Potrzebne byłyby przetasowania na Tarchominie (508 nie kluczy a 518 tak i to
pewien problem nie wdając się w szczegóły)

Czekam na wasze opinie.
Obserwuj wątek
      • wielbicielztm Re: [Wawa] Pomysł na linię 508 02.08.05, 01:00
        Nie można na dzień dzisiejszy (ani skrócić), bo Żoliborz nie chce oddać
        połączenia z Zachodnim. Na Zachodni nia ma jak dać 157, bo to by rozwiązało
        sprawę. W kazdym razie 508 musi być. Mi hcodzi o to, żeby tę linię jakos
        poprawić.
        • jerzy-j Re: [Wawa] Pomysł na linię 508 02.08.05, 02:32
          508 + 510 = 5xx : Nowodwory - Tarchomin (przez przystanek Picassa) - Modlińska -
          Most Grota - Plac Wilsona - Popiełuszki - Jana Pawła II - Aleje Jerozolimskie -
          Dw. Zachodni.

          Nikt nie traci (na Potoku obecnie ciekawsze linie są na górze niż na dole!!!) -
          zysk jest oczywisty w psotaci uproszczenia systemu komunikacyjnego - odpada
          jeden kadłubek, na który w dzień powszedni i tak nikt nie czeka, bo jest E-4, a
          w weekend nic się nie psuje, tylko jest prościej i bardziej cywilizowanie!
          • wielbicielztm Re: [Wawa] Pomysł na linię 508 02.08.05, 12:24
            Tak nie za bardzo można, bo Hala Marymoncka potrzebuje połączenia i z Potokiem,
            i z Tarchominem. Zresztą byłyby problemy z przystankiem na skrzyżowaniu
            Popiełuszki/Krasińskiego. Drugi problem to przystanek w stronę Zachodniego przy
            Centralnym. Byłby dokładnie nie tam, gdzie powinien - linię tarchomińską
            powinno się zatrzymać razem z 517, zeby się wspomagały.

            Zresztą nie skomentowałeś zaproponowanej przeze mnie koncepcji.
            • jerzy-j Re: [Wawa] Pomysł na linię 508 02.08.05, 20:28
              Dojazd do Hali Marymonckiej mnie przekonuje - nie dobrze byłoby tak połączyć
              508 i 510 jak proponowałem.

              Co do zaproponowanej przez Ciebie koncepcji, to ciężko mi się ustosunkować, bo
              nie mam pełnego rozeznania w sytuacji. Natomiast mogę powiedzieć od czego by
              zależała moja opinia - pozytywna, bądź negatywna: od tego czy czas jazdy na
              Trakt Królewski (Stare Miasto, UW!) wydłużyłby się czy nie oraz czy takie
              kluczenie (najpierw Wilson, potem Aleje) nie wpłynęłoby na punktualność linii.
              Jeśli w obu powyższych byłyby odpowiedzi wykluczające te zagrożenia, to choć
              nie podobają mi się takie dziwolągi w stylu ze Szczecina do Gdańska przez
              Rzeszów, to lepsze to niż kadłubkowe 508, które należy włączyć wówczas w E-4.

              Tak generalnie to jestem zwolennikiem poglądu, że 508 wcale nie musi jechać na
              Zachodni, nie musi być linii na Zachodni z Tarchomina. A wtedy 508 w ogóle
              traci sens i wszystko się ładnie układa. A jak ktoś musi do Zachodniego, to
              186/404 i przesiadka w 184 czy 523 zaraz przed dworcem!
              • wielbicielztm Re: [Wawa] Pomysł na linię 508 02.08.05, 22:18
                1. Dojazd na Trakt by się wcale nie wydłużył (rozkładowo), ale jest to poniekąd
                spowodowane kiepskimi czasami na 518. Porównywałem rozkłady - wychodzi na to
                samo.
                2. Dojazd do Centrum wydłuża się o ok 5-7 minut.

                Jestem zdania, że zdecydowanie nie musi być linii z Tarchomina na Zachodni jak
                508 (186 jest lepsze bo szybsze). Radni Białołęki to zdanie podzielają.
                Żoliborz jednak chce zachowania 508 (i 515, i 519, ...) i dlatego moja
                propozycja.
    • red122 [Wawa] 508 + 518 = 5** ; 404 ---> 5** 02.08.05, 22:50
      Moja koncepcja:
      Połączenie linii 508 z 518 w linię 5** (nowe, bezpośrednie połączenie Ursynowa
      z Nowodworami), przekształcenie linii 404 w linię 5** na skorygowanej trasie:
      Nowodwory ---> Dworzec Zachodni ---> Nowodwory (całotygodniowe, bezpośrednie,
      szybkie połączenie Nowodworów, Tarchomina i Żoliborza z Dworcem Zachodnim),
      wydłużenie linii 158 Alejami Jerozolimskimi (powrót: Aleje Jerozolimskie,
      Niemcewicza, Grójecka, Aleje Jerozolimskie) do krańca 'CH Reduta' (odciążenie
      linii 517, rekompensata podaży miejsc w relacji między Rondem Dmowskiego a
      Dworcem Zachodnim w związku z wycofaniem linii 508, poprawa obsługi
      komunikacyjnej Alej Jerozolimskich na odcinku nie obsługiwanym przez tramwaj).
      Przy okazji, w celu umożliwienia mieszkańcom Urusa i Włoch jak najszybszego
      przejazdu z miejsca zamieszkania do centrum Warszawy, linia 517 powinna zostać
      wycofana z ulic: Grójecka - Kopińska - Grzymały i skierowana na trasę:
      TARGÓWEK - ... - Aleje Jerozolimskie - ... - OSIEDLE NIEDŹWIADEK (powrót:
      OSIEDLE NIEDŹWIADEK - ... - Aleje Jerozolimskie - Niemcewicza - Grójecka -
      Aleje Jerozolimskie - ... - TARGÓWEK).

      www.ztm.waw.pl
      • wielbicielztm Re: [Wawa] 508 + 518 = 5** ; 404 ---> 5** 02.08.05, 23:44
        Po pierwsze, to nie pisz ciurkiem, bo nic nie można zrozumieć.
        a dalej:

        1. Chodziło Ci chyba o połaczenie 503 i 518. Jest ono prawdopodobne i
        rozważane, ale ma kilka bardzo poważnych wad:
        - przydługa trasa to potencjalna mała punktualność
        - albo będzie za rzadko, albo kolejne brygady "utoną" na Tarhcominie
        - niewydoga dla kierowców

        2. 158 (lub 151) można, owszem, wydłużyć lecz to jest szczegół kosmetyczny

        3. 404 nie powinno być w żadnym wypadku ucałodzienniane. Dojdą nowe przystanki,
        bo osłabi się 186, linie straci największy walor - niewielką ich liczbę
        Do tego nie będzie jej przy Bitwy a z tego punktu jeździ na Wolę, Bielany i
        Tarchomin mnóstwo ludzi. Jestem na nie.

        4. 517 mozna prostowac, ale Ochota (przystanek Hala Kopińska) musi mieć
        rekompensate. Przy planowanym naprostowaniu 523 tej rekompensaty nie będzie.
        Toteż proponuję 517 nie ruszać.
        • red122 [Wawa] 503 + 518 = 5** ; 404 ---> 5** ( E - * ) 03.08.05, 01:03
          Tak, miałem na myśli 503+518.
          Z 404 nie musi być tak pesymistycznie, jak piszesz: nie musi
          przybywać nowych przystanków (wręcz przeciwnie, powinno być ich jak
          najmniej); można linię 404 przekształcić też w całotygodniową E-*; po
          dłuższym zastanowieniu doszedłem do wniosku, że linia 404 powinna
          pozostać na pętli PLAC NARUTOWICZA (ale koniecznie być wydłużona do
          NOWODWORÓW).
          Hala Kopińska i tak już niedługo 'padnie'...
          • wielbicielztm Re: [Wawa] 503 + 518 = 5** ; 404 ---> 5** ( E 03.08.05, 09:11
            Jasne, że nie musi być pesymistycznie, lecz 404 ma największa szanse pozostać
            szybkie w tej formie, co jest. Numer 404/E-x jest tutaj kwestią najmniej
            istotną. Zobaczymy, co ZTM będzie robił w ciągu najbliższych miesięcy po
            zmianach personalnych, jakie się tam dokonały. Może jest powód do umiarkowanego
            optymizmu?
            Co zaś się tyczy 404, tu nie o Naruciaka chodzi, lecz o przystanek Bitwy
            Warszawskiej. Tam się ludzie przesiadają z tramwajów i wręcz szturmują linie
            186/404. Dlatego powinny one tam pozostać mimo iż 404 nie jest już w stanie
            zaliczyć w prosty sposób Dw. Zachodniego. Do Ronda Zesłańców nie jest jednak
            jakoś obłędnie daleko.

            I co masz na myśli odnośnie Hali Kopińskiej? Plajtę? Ale przystanek nie służy
            tylko kupcom, tylko okolicznym osiedlom.
            • red122 [Wawa] 508 + 518 = 5** ; 404 ---> 5** ( E* ) 09.08.05, 21:48
              Odnośnie Hali Kopińskiej miałem na myśli plajtę. Mieszkańcy
              okolicy Hali Kopińskiej mają jeszcze wiele innych linii
              oprócz 517, m. in. wiele linii tramwajowych na Grójeckiej.

              BIURO KOMUNIKACJI ( miejskiej ) m. st. Warszawy:
              bkomunikacji@warszawa.um.gov.pl

              www.zdm.waw.pl
              www.zom.waw.pl
    • geograf Re: [Wawa] Pomysł na linię 508 03.08.05, 01:49
      1. Czwarta linia z Wilsona na Trakt?
      Dla mnie "bomba":/

      2. Zoliborz nie ma bezposredniego polaczenia z Zachodnim. Skandal.
      A przesiadki to w Warszawie slowo-tabu?

      3. Linia 508 w obecnym ksztalcie to jakas porazka. Do piachu, zamiast innych
      500-ek na Marszalkowskiej. (chociaz jakaies ofiary jeszcze byc musza)...
    • zetkalg Re: [Wawa] Pomysł na linię 508 06.08.05, 22:57
      wielbicielztm napisał:

      > Chciałbym poddać pod Waszą krytykę pomysł, który ostatnio usłyszałem i wydał
      > mi się obiecujący. Chodzi o uporządkowanie linii 508, która - jak wiadomo -
      > jest kuriozum ze swoją częstotliwością i przydługaśną trasą. Jest to związane
      > z wymaganiami Żoliborza, który koniecznie musi mieć linię do Zachodniego.
      >
      > Może udałoby się połaczyć linię 508 z 518 w taki sposób, że linia jechałaby
      > do Wilsona jak 508, potem na Trakt do Alej Jerozolimskich i dalej już prosto.
      > Plusy rozwiązania:
      >
      > - 508 mogłoby mieć lepszą częstotliwość
      > - Żoliborz ma linię do Zachodniego
      > - odciążenie 175
      >
      > Tarchomin nic prawie nie traci - 518 nie jest jakąś szczególnie wazną linią a
      > dojazd do Starzyniaka ostatnio się poprawił i jest optymalny bez 518.
      > Potrzebne byłyby przetasowania na Tarchominie (508 nie kluczy a 518 tak i to
      > pewien problem nie wdając się w szczegóły)
      >
      > Czekam na wasze opinie.


      1) 508 skrócić do Wilsona , pasażerowie z Nowodworów wręcz pokochali przesiadkę,
      mało kto teraz jeździ 508 bezpośrednio do Centrum.
      2) skoro musi pozostać bezpośrednie połączenie Pl. Wilsona z Dw Zachodnim to
      albo kierujemy 520 ale jako zwyklaka albo 121 (może wtedy ktoś zacznie tym
      jeździć) albo 110. Częstotliwość w sam raz na Zachodni.
      3) Polączenie 503+518 stanowczo odpada, to topienie brygad w błoto
      4)Już prędzej widziałbym 518 w duecie ze 175 na Lotnisko, bo teraz 175 jeździ
      przeładowane. Obie z częstotliwością 15/15/20 (rano w stronę LOtniska, brak
      koordynacji ze względu na trochę większą częstotliwość 518)
      • wielbicielztm Re: [Wawa] Pomysł na linię 508 07.08.05, 15:38
        > 1) 508 skrócić do Wilsona , pasażerowie z Nowodworów wręcz pokochali
        przesiadkę

        Czytałeś nieuważnie. Polityczne przyczyny pozostawienie 508 nie sa spowodowane
        przez Tarchomin, lecz Żoliborz.

        > 2) skoro musi pozostać bezpośrednie połączenie Pl. Wilsona z Dw Zachodnim to
        > albo kierujemy 520 ale jako zwyklaka albo 121 (może wtedy ktoś zacznie tym
        > jeździć) albo 110. Częstotliwość w sam raz na Zachodni.

        BArdzo zły pomysł. 520 absolutnie by nie przeszło - protesty murowane. Zresztą
        ta linia jechałaby makabrycznie naokoło. 121 i 110 też naokoło. Trasa 121 jest
        dobra - ta linia sprawdza się jako lokalna dowozówka. A 110 w Centrum? Totalne
        nieporozumienie - znacznie większe niż 508.

        > 3) Polączenie 503+518 stanowczo odpada, to topienie brygad w błoto

        Jakieś argumenty? Gdzie by miało słabą frekwencje? Na którym odcinku? Wręcz
        przeciwnie - kasując 518 trochę brygad odzyskujemy.

        > 4)Już prędzej widziałbym 518 w duecie ze 175 na Lotnisko, bo teraz 175 jeździ
        > przeładowane. Obie z częstotliwością 15/15/20 (rano w stronę LOtniska, brak
        > koordynacji ze względu na trochę większą częstotliwość 518)

        Linia z Tarchomina na Lotnisko to by tym bardziej było topienie brygad w błocie.
        • zetkalg Re: [Wawa] Pomysł na linię 508 07.08.05, 23:40
          widzę że kolega nie zna zasad tworzenia układu tras
          1) linię 508 należy skrócić, gdyż ma być dowozówką z Tarchomina Nowodworów i
          ciągu ulicy Modlińskiej do metra. POlityka nic mnie nie obchodzi, zaproponowałem
          jakieś rozwiązanie, które rekompensuje skrócenie 508. Dlaczego 520 (jako linia
          typu 100) lub 110 lub 121? Otóz, te linie mają fatalną częstotliwość,
          wystarczjącą dla potoków pasażerskich z Żoliborza. Nie marnujemy zbytnio brygad
          a same takie linie rokują nadzieję na ponowne skrócenie do Wilsona. Szkoda
          brygad, zwłaszcza wilekojemnych na dublowanie się z metrem i liniami
          tramwajowymi. pozostawienie linii 508 to brak polityki komunikacyjnej, ale skoro
          ma się już coś zostawiać to tylko linie z kiepską częstotliwością. na Pl.
          Wilsoan wtedy by się ciut rozlużniło. 520 to linia do podziału na pół
          503 +518=503 kategorycznie odpada. BRygady ewidentnie się marnują. wystarczy
          skalkulować brygady. Jaki ma cel łączenie linii, które jechałyby w porannym
          szczycie do połowy trasy pełne z częstotliwością co 8 minut a drugą połowę trasy
          puste. łączenie dla samego łączenia to idiotyzm
          LInia 175 wymaga albo wspomogania przez dodatkową linię albo zwiększenia
          częstotliwości. Tu się nie upieram. 518 sparwdza się doskonale na dotychczasowej
          trasie.
          • wielbicielztm Re: [Wawa] Pomysł na linię 508 08.08.05, 00:36
            zetkalg napisał:

            > 1) linię 508 należy skrócić, gdyż ma być dowozówką z Tarchomina Nowodworów i
            > ciągu ulicy Modlińskiej do metra.

            Owszem, ale...

            > POlityka nic mnie nie obchodzi,

            Tu jest pies pogrzebany! Żeby zmarginalizowac - co jest oczywiście potrzebne -
            wpływ polityki na KM trzeba naprawde wielkich zmian personalnych w urzędach. No
            i Kaczkę z jeko kliką pogonić. Ale to tak na marginesie.
            A bez tego nie ruszysz 508.

            zaproponowałe
            > m
            > jakieś rozwiązanie, które rekompensuje skrócenie 508. Dlaczego 520 (jako linia
            > typu 100) lub 110 lub 121? Otóz, te linie mają fatalną częstotliwość,
            > wystarczjącą dla potoków pasażerskich z Żoliborza.

            520 fatalną? Nie zgadzam się - jest częstsze niż 508. 110 i 121 owszem, ale ich
            przydatność po skierowaniu na Zachodni będzie znikoma. To dopiero jest
            marnowanie brygad! Na lipnych, rzadko kursujących liniach. To ja już wolę, żeby
            brygady trwonić na linie o trasach prostych, sensownych - choćby doblowały
            metro.

            Nie marnujemy zbytnio brygad
            > a same takie linie rokują nadzieję na ponowne skrócenie do Wilsona.

            A widzisz! Czyli jednak polityka Cię obchodzi!
            Proponujesz linię badziewną, żeby ją potem skasować. Toż to czysta polityka i
            próba zamknięcia ust krzykaczom z Żoliborza.

            > Szkoda
            > brygad, zwłaszcza wilekojemnych na dublowanie się z metrem i liniami
            > tramwajowymi. pozostawienie linii 508 to brak polityki komunikacyjnej, ale
            skor
            > o
            > ma się już coś zostawiać to tylko linie z kiepską częstotliwością.

            Nie podzielam Twojego zdania. Przynajmniej nie do końca. Jak już dublowac
            metro, to liniami sensownymi. Z Tarchomina ktoś tym 508 pojedzie do Centrum i
            ma jakiś zysk. 110 nie pojedzie w zasadzie nikt. 121 tym bardziej. To jeszcze
            gorsze marnowanie pieniędzy.

            > 520 to linia do podziału na pół

            Nie zgadzam się. Znakomita frekwencja mówi sama za siebie. Mozna ją uwzyklić,
            nieco pociąć, ale skracać nie polecam. Nawet ZTM w pierwotnym - jak się teraz
            okazuje całkiem odwaznym - projekcie tego nie chciał.

            > 503 +518=503 kategorycznie odpada. BRygady ewidentnie się marnują. wystarczy
            > skalkulować brygady. Jaki ma cel łączenie linii, które jechałyby w porannym
            > szczycie do połowy trasy pełne z częstotliwością co 8 minut a drugą połowę
            tras
            > y
            > puste.

            Ale one i tak drugą połowę jadą puste obojętnie czy na dłuższej czy krótszej
            trasie!! Przecież autobusy się nie zdematerializują. Przynajmniej muszą zjechać
            do zajezdni.
            Pomysł z 503-518 tez ma podtekst polityczny, bo pozwala "ograniczyć liczbę
            linii na Krakowskim". Ale w ZTM jest teraz nowa koncepcja, więc może nic z tego
            nie wyjdzie.

            łączenie dla samego łączenia to idiotyzm
            > LInia 175 wymaga albo wspomogania przez dodatkową linię albo zwiększenia
            > częstotliwości.

            Tak, ale niekoniecznie linią o tak podobnej trasie. Wzmocnienie jast
            najpilniejsze chyba z Traktu do Centrum. Na Żwirkach można wzmocnić cokolwiek -
            436, 512 i tez będzie dobrze...

            >Tu się nie upieram. 518 sparwdza się doskonale na dotychczasowe

            E tam. Wcale się nie sprawdza. Fatalny czas przejazdu - zawyżony na całej
            trasie nawet o 10 minut zniechęca mnie do niej zupełnie. Choc ma jeden "fajny"
            przystanek - dla wybranych kursów, nigdzie nie ujęty - ani w rozkładach, ani na
            przystankach. Przystanek z osobistego nadania przez Kaczyńskiego. :-[

            Pozdrawiam i czekam na polemikę.
            • espero22 Re: [Wawa] Pomysł na linię 508 09.08.05, 11:03
              A ja mam lepszy pomysł :
              519 Dw.Centralny - Powsin Park Kultury
              508 Gwiaździsta - Dw.Zachodni
              E-4 zwiększenie częstotliwości rekompensujące likwidacje 508 z odcinka
              Nowodwory-Pl.Wilsona

              Efekt : nikt nie traci, jedna linia mniej dubluje metro
              • wielbicielztm Re: [Wawa] Pomysł na linię 508 09.08.05, 22:55
                Złe pomysły:

                1. linia z Gwiaździstej na Zachodni jest bez sensu, bo z Potoku i Rudej
                szybciej dojedzie się 186, chociaż ma przystanek dopiero na Rondzie Zesłańców.

                2. 519 powinno wylecieć z Powsina, żeby mozna mu było poprawić częstotliwość na
                Sobieskiego. Brygady nie mogą jeździć puste po Powsinie.

                3. Zwiększenie częstotliwości E4 to za mało, bo trzeba jeszcze uporządkować
                przystanki na Modlińskiej. Na Konwaliowej 511 sobie nie poradzi, na
                Płochocińskiej to w ogóle nic by nie było do Wilsona.
                • zetkalg Re: [Wawa] Pomysł na linię 508 10.08.05, 00:26
                  zgodzę się, że pomysły nie najlepsze, Ale patrząc na takie solówkowe 1xx z
                  Gwiaździstej na Zachodni (wszak ma ono być dowozówką do metra dl Os Potok i
                  Marymontu zgraną ze 157 i linią na zachodni dla Pl. Wilsona. Lepsze to niż 508.
                  Wozy wielkopojemne są bardziej cenne. co w takim razie proponujecie na Zachodni
                  z Wilsona? Mi tylko przychodzi do głowy jedno najlogiczniejsze rozwiązanie:
                  Węzeł przesiadkowy Pl. Wilsona-> Metro plus łapanie jakieś linii jadącej po
                  trasie 508, które zostanie skrócone do Wilsona. 520, też powinno zostać skrócone
                  niezależnie od frekwencji od strony Bielan. Przecież taka przesiadka byłaby
                  wygodna, pod warunkiem, że linia 1xx po trasie 520 jeździła by dostatecznie często
                  • wielbicielztm Re: [Wawa] Pomysł na linię 508 10.08.05, 12:12
                    Nie podoba mi się pomysł linii zwykłej i to nowej dla zastąpienia 508. To by
                    było przeznaniem się do słabości wobec rozwydrzonych radnych. Zwróć uwagę, że
                    skierowanie 508 Krakowskim pozwoli na zminimalizowania dubla metra -
                    praktycznie będzie on tylko do Dw. Gdańskiego. Na dalszym odcinku i tak musi
                    jeździć 518, więc przeguby z 508 wcale by się nie marnowały. Puste by na pewno
                    nie jeździły. Z kolei dojazd z Krakowskiego na Zachodni też taki zły nie jest.
                    Może się komuś przydać.

Popularne wątki

Nie pamiętasz hasła

lub ?

 

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się

Nakarm Pajacyka