Dodaj do ulubionych

<<<<<<<<416>>>>>&#

30.09.05, 23:10
To jaką ta linia ma częstotliwość zakrawa na skandal!!!autobusy co pół
godziny rzadko kiedy w ogóle dotrzymują rozkładu,tabor makabryczny sama stare
rzęchy!!!!przed wakacjami i tak miała żałosną częstotliwość ale teraz to
tragedia!!!i jak zwykle nikogo to nie obchodzi!!!co za ludzie co za kraj!!!Ta
linia obsługuję wielkie osiedla mieszkaniowe<Bródno,Pragę,Saską
Kępę,Gocław,Stegny i Ursynów a jezdzi jak jakiś pks na zatyłczu zadupnym!!!!!
jestem wściekła bo jestem skazana na tą linię i codzienne dojazdy z ursynowa
na gocław!!!!!pomocy co zrobic żeby to coś jeżdziło co 15min?To kuriozalna
sytuacja a najlepsze jest to że mimo tak marnej częstotliwości 416-stka ma
niezłą frekwencję,gdyby odjąc nieco przystanków i zwiększyć
częstotliwość,zmienić nieco tabor byłaby zajefajna linia,a frekwencja
murowana!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!POMOCY
Obserwuj wątek
    • wielbicielztm Bo 416 jest bez przyszłości w obecnym kształcie. 30.09.05, 23:32
      Po uruchomieniu 509, które łaczy Gocław z Dw. Wileńskim dni 416 są policzone.

      Linia ta zostanie zmieniona w zwykłą, ale to nie powinno jej zaszkodzić pod
      warunkiem utrzymania dobrego czasu przejazdu. Jednoczesne skorygowanie trasy na
      Pradze Pn. (przez Zacisze lub ul. Św. Wincentego) i Ursynowie (wydłużenie do
      NAtolina Płn.) przysporzyłoby jej nowych pasażerów.

      Jesli Ci się chce, to pisz do ZTM, by zwiększył częstotliwość. Najlepiej do co
      15 w szczycie i co 20 poza szczytem. Wskazana także byłaby koorsynacja z 509 i
      ewentualnie 143 na odcinku Witosa-Gocław.
    • e-tam Re: <<<<<<<<416&# 01.10.05, 00:47
      Najgłupsze jest to, że linia w g. szczytu miała nawet dobre zapełnienie.
      Natomiast w międzyszczycie były pustki. Przynajmniej na lewym brzegu. I to by
      się zgadzało - na większe odległości emeryci (szczególnie aktywni w
      miedzyszczycie) raczej nie jeżdżą. Jeśli już musili ciachać, to lepiej by było
      gdyby zostawili co 15 minut w g. szczytu, a międzyszczyt zupełnie wycieli. No
      ale jest to spadek po 318...
      • zaciszanin Re: 416 01.10.05, 10:12
        Do autorki tematu:

        Księga zażaleń ZTM: 636 36 80 - tylko tą drogą, bądź listownie masz szansę
        cokolwiek zdziałać.
        • sloggi Re: 416 01.10.05, 14:32
          Wczoraj pokonałem 416 całą trasę, mimo fatalnej częstotliwości wielu liniom
          życzę takiego zapełnienia.
          • senyszynka Re: 416 01.10.05, 17:27
            Dzięki za odpowiedzi!Tylko,że wiem jak te telefony się skończą,każą mi zbierać
            podpisy,zwalą na braki w taborze,na brak frekwencji etc.Chyba się przerzucę na
            metro,chociaz z ursynowa na gocław to troche nie po drodzę,moja koleżanka która
            też jest skazana na 416 ma jeszcze większego pecha bo jeździ 416 z bródna na
            gocław i nie ma innego wyjscia a na bródno musi jeszcze dojechać 176 z
            białołęki,średnio 30minut czekania w zimie na autobus nie uśmiecha się nam ale
            cóż-żyjemy w Polsce.
            • wielbicielztm Re: 416 01.10.05, 22:31
              ŹLE JEŹDZI!!!!!!

              176 do Ronda Starzyńskiego i niech wsiada w 509. Absolutnie niech nie korzysta
              z 416 w kierunku Gocławia tylko niech jedzie do przesiadki w linię znacznie
              częstszą. W przeciwnym kierunku to obojętne w co wsiądzie.
            • e-tam Re: 416 01.10.05, 22:59
              senyszynka napisała:

              > białołęki,średnio 30minut czekania w zimie na autobus nie uśmiecha się nam ale
              > cóż-żyjemy w Polsce.

              Hm... Teoretycznie przy częstotliwości 30 minut średni czas oczekiwania wynosi
              15 minut. Teoretycznie, bo ktoś może być szczęściarzem albo pechowcem i wtedy
              mogą być pewne odchyły od tych 15 minut ;-).

              • senyszynka Re: 416 01.10.05, 23:21
                ja zazwyczaj mam pecha.i wychodzi 30 minut a 416 ma tendencje do łapania
                niezłych opóźnień ale trudno się dziwić,żeby przy tak karkołomnej i korkogennej
                trasie był punktualny.Jakby jeżdził w szczycie co 12-15min byłabym very happy a
                koleżanka nie lubi pragi i okolic ronda starzyńskiego i dlatego przesiada się w
                ten żałosny 416.Też jej mówiłam żeby jeździła 509,ale cóż...jej wybór
                chciałabym mieć taki.
                  • senyszynka Re: 416 05.10.05, 20:48
                    Wczoraj 416 miał być o 9;34 czekałam od9;24 nie przyjechał w ogóle,nastepny był
                    o 10;03,także czekałam sobie dokładnie 39minut na ten wyklętą linię!!!!!jak już
                    przyjechał to jechał jak na wycieczkę krajoznawczą i łapał wszystkie możliwe
                    światła!!@!Kierowca w ogóle się nie poczuwał do tego żeby nadrobić opóznienie i
                    nie liczył się z tym że tacy ludzie jak ja kipiący dostający piany na widok
                    40minutowego opóżnienia chcą jakiejs rekompensaty za stracony czas i
                    nerwy.Miałam akurat bardzo ważne wykłady i nie zdążyłam!!a o między7-9 autobus
                    jest nabity do granic możliwości,więc jednak takich nieszczęśników skazanych na
                    416 jest cała rzesza!!!!tylko nikt nie ma czasu wnieść skargę na ztm.Bo to jest
                    kuriozum,żeby w środu 2milionowewgo miasta pseudo przyśpieszona linia jeżdziła
                    co pól godziny.Prawdziwe oblężenie przeżywałaby gdyby jeżdziła częściej,bo jest
                    wygodnym połączeniem wielu dzielnic. APELUJE DO ZTM BŁAGAM PRZYŚPIESZCIE TĘ
                    LINIĘ NIECH JEŻDZI CHOCIAŻ C0 12-15MINUT W SZCZYCIE I 20-22POZA NIM.
                    • wielbicielztm Re: 416 05.10.05, 21:20
                      Linia 416 kwalifikuje się do głębokiej reformy. Na obecnej trasie nie ma sensu pchać w nią dodatkowych brygad. Trasa na Bródnie jest nieatrakcyjna, poniewaz dubluje tramwaje. Z kolei na Ursynowie linia powinna wjeżdżać wgłąb dzielnicy. Natomiast na Gocławiu linia mogłaby jechać prosto Bora obsługując większą część osiedla oraz przystanek przesiadkowy na Wale Miedzeszyńskim.

                      Jeżeli linia zostałaby w ten sposób zmodyfikowana, to frekwencja uzasadniałaby lepszą częstotliwość a może nawet zmianę w linię całotygodniową. Może tylko niekoniecznie przyspieszoną.
                    • pawciod Re: 416 05.10.05, 21:41
                      Na 416 stwierdziłem już dwie szczytowe wtyczki. Jedna (C8) przejeżdża przez
                      Gocław około 7:20 w stronę Ursynowa. O drugiej (C7) wiem, że robi kółko rano i
                      dwa popołudniu.
                      • e-tam Re: 416 05.10.05, 21:46
                        Wtyczki na takiej linii? I to są całki??? LOL. Chyba im do reszty odbiiło. A co
                        do czasu przejazdu, to wiadomo, że coś musi być nie tak skoro przez większą
                        część dnia, czy to g. szczytu czy międzyszczyt, czas przejazdu jest taki sam. Co
                        prawda łatwiej wtedy rozkład zapamiętać...
                        • jerzy-j Re: 416 05.10.05, 22:01
                          Trasa od Wileńskiego do Stokłosów jest dobra (Bora prosto TAK ale wcześniej nie
                          było jak, więc trasa przez Fieldorfa, to do zmiany ale kosmetycznej). Na
                          Bródnie nie wiem ale na Ursynowie powinien jechać do Geant'a (pętla Ursynów
                          Południowy).

                          Oprócz absurdalnych całek są absurdalne zjazdy - o 10.45 oprócz normalnego
                          kursu z Ursynowa jedzie zjazd na Chełmską, jakby nie mógł 15 minut później w
                          połowie taktu...
                          • sloggi Re: 416 (+ pytanie) 05.10.05, 22:26
                            Zacznę od pytania - czy ktos z Was ma mozliwość bieżącego obserwowania linii 416?
                            Pytam, bo ja pracując na Bródnie widzę wozy na tej linii. Jest to linia, która
                            mimo dublowania tramwajów nie cierpi na brak powodzenia. Jej minusem jest
                            fatalny rozkład i częstotliwość. Ponadto układ trasy na Bródnie nie pozwala jej
                            być "szybszą wersją" 169. Jeśliby linię tę od Suwalskiej prosto do ronda przy
                            Toruńskiej i w stronę Ursynowa skierować Łabiszyńską, Kondratowicza i Chodecką
                            (z przystankami Turmoncka nż, Łabiszyńska) to zapełnienie tej linii jeszcze
                            bardziej wzrosłoby.
                            • pawciod Re: 416 (+ pytanie) 06.10.05, 11:00
                              Ja 416 dość reularnie obserwuję na Trasie Siekierkowskiej. I stwierdzam, że
                              zapełnienie jest bardzo zmienne, dyż zależy w dużej mierze od chwilowego układu
                              z 143, a czasami też i z 301. generalnie jest jednak tak, że grubo ponad 90%
                              pasażerów przejeżdżających z gocławia przez Most wysiada na przystankach Al.
                              Witosa, Dolina Służewiecka i Nowoursynowska, a na Ursynów jadą już niedobitki.
                              A te wtyczki to są dodatki. Żeby nie było.
                              • jerzy-j Re: 416 (+ pytanie) 06.10.05, 12:29
                                > generalnie jest jednak tak, że grubo ponad 90%
                                > pasażerów przejeżdżających z gocławia przez Most wysiada na przystankach Al.
                                > Witosa, Dolina Służewiecka i Nowoursynowska, a na Ursynów jadą już niedobitki.

                                W rzeczy samej! Ale na tych 4 przystankach przed Ursynowem też wsiadają ludzie
                                i tu 416 się sprawdza jako wsparcie dla 195 (no na Witosa to jest tylko
                                416...). 195, które nie jeździ znowu za często jak na taką trasę! Dlatego trasa
                                jest OK, choć mi się amrzy od Stokłosów - Al. KEN, Ciszewskiego, Roentgena,
                                Płaskowickiej do pętli pod GO Sportem!
                                • wielbicielztm Re: 416 (+ pytanie) 06.10.05, 13:46
                                  > W rzeczy samej! Ale na tych 4 przystankach przed Ursynowem też wsiadają ludzie
                                  > i tu 416 się sprawdza jako wsparcie dla 195 (no na Witosa to jest tylko
                                  > 416...). 195, które nie jeździ znowu za często jak na taką trasę! Dlatego
                                  > trasa

                                  a 166?

                                  > jest OK, choć mi się amrzy od Stokłosów - Al. KEN, Ciszewskiego, Roentgena,
                                  > Płaskowickiej do pętli pod GO Sportem!

                                  Może być. Ważne, by go choć trochę wydłużyć. I zmienić w czarną, bp od Wileniaka do Gocławia dwa pośpiechy niepotrzebne a napozostałych odcinkach ta linia z pośpiechem ma niewiele wspólnego.
                                  • jerzy-j Re: 416 (+ pytanie) 06.10.05, 18:43
                                    > a 166?

                                    166 wspiera 195 na odcinku, na którym ja jeżdzę ale później skręca w
                                    Nowoursynowską i tyle go widzieli. 416 można dojechać aż na Ursynów. Niby (w
                                    obu kierunkach) 195 i 416 nie mają ani jednego wspólnego przystanku na
                                    Ursynowie ale tak naprawdę jadą w ten sam rejon, więc daje więcej niż 166,
                                    które na dobrą częstotliwość też się chyba nie doczeka...
                                    • wielbicielztm Re: 416 (+ pytanie) 06.10.05, 19:41
                                      Myślę, że częstotliwości 166 byłaby nawet do zaakceptowania pod warunkiem ustawienia równych taktów i wprowadzenia koordynacji ze 195. To powinno być teoretycznie łatwe, ale jak zwykle "niedasie". Przynajmniej na razie.

                                      A może udałoby się 416 zmienić w linię 166 z identycznymi taktami jak 166. Wtedy skoordynować je ze sobą a także ze 195. Na Witosa by to na pewno ine zaszkodziło.
                                          • pawciod Re: 416 (+ pytanie) 06.10.05, 23:30
                                            Pomarzyć można. Do tego potrzeba całkiem sporej rewolucji (mam własną
                                            koncepcję). Przede wszystkim 416, która w obecnej formie na 1xx jednak się nie
                                            nadaje. Jestem w fazie liczenia rozkładów, aby siuę upewnić, ile brygad do tego
                                            jest potrzebnych.
                                            • wielbicielztm Re: 416 (+ pytanie) 07.10.05, 12:36
                                              Nadaje, nadaje jak najbardziej. Po likwidacji 303 i prawdopodobnym okrojeniu rozkładu 111 wzdłuż Saskiej nowa 1xx się przyda. Także przesiadka nad Wałem Miedzeszyńskim z Wawra. Atrakcyjność trasy na Bródmie łatwo poprawić kierując linię przez Wincentego lub przez Zacisze. Natomiast na Ursynowie wystarczy toto gdzieś wydłużyć. Do Natolina chociażby.
                                              • jerzy-j Re: 416 (+ pytanie) 07.10.05, 19:35
                                                Już rozumiem. Myślałem, że chcesz połączyć 166 i 416 w jedno :)) Teraz wszystko
                                                jasne! I 15 minut to dobra częstotliwość jak na warszawskie warunki!

                                                Co do Ursynowa, to pchanie wszystkiego na Natolin to też mijanie się z celem.
                                                Tam jest cała komunikacja do reformy od 1995 roku... 10 lat po otwarciu metra
                                                nadal jest źle, bo zamiast być jak powinno jest kupa muchowozów.
                                                A powinny być dwie częste dowozówki do metra obejmujące Ursynów od Doliny
                                                Służewieckiej po Wąwozową i do tego dopasowane trasy linii autobusowych
                                                wyjeżdzających poza osiedle.
                                                A obecnie jest 179, którego nie nazwałbym dowozówką do metra, bo jeździ zbyt
                                                rzadko. Oraz kupa linii przywleczonych z innych rejonów miasta, które oprócz
                                                wywożenia Ursynowian poza osiedle próbują sie odnaleźć w roli linii dowozowych
                                                (107,136,143,166!,185,193,195,504,505) i im to nie wychodzi, bo są zbyt
                                                rzadkie...
                                                Nie zrozumcie mnie źle - nie chodzi mi o wywalenie tych linii z Ursynowa, a o
                                                stworzenie dwóch linii objeżdżających całe osiedle (jedna linia nie przejdzie z
                                                uwagi na komplikację trasy-dwie wygodniej zaplanować) - częstych, obsługiwanych
                                                krótkim taborem i dowożacych ludzi do metra i po całym osiedlu. I dopiero do
                                                tych dwóch linii dopasować pozostałe!

Popularne wątki

Nie pamiętasz hasła

lub ?

 

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się

Nakarm Pajacyka