Dodaj do ulubionych

[Wawa] Zmiana trasy linii 410

31.10.05, 09:33
Od dnia 7.11. linia 410 zostaje wycofana z ulic: Waryńskiego, pl.
Konstytucji, Marszałkowskiej, pl. Bankowego, al. Solidarności, Górczewskiej i
Olbrachta i skierowana od ronda Jazdy Polskiej prosto Trasą Łazienkowską,
Wawelską, Grzymały-Sokołowskiego, Al. Jerozolimskimi do pętli "Dw. Zachodni".
Obserwuj wątek
      • thomasch Re: [Wawa] Zmiana trasy linii 410 31.10.05, 11:12
        sloggi napisał:

        > No zupełnie bez sensu, będzie dublować się z 408.

        Obecnie dublowało się ze wszystkimi "pięćsetkami" w ciągu Waryńskiego -
        Marszałkowska oraz z tramwajami na Marszałkowskiej i metrem (od Politechniki do
        Ratusza).
        • e-tam Re: [Wawa] Zmiana trasy linii 410 31.10.05, 12:36
          > Obecnie dublowało się ze wszystkimi "pięćsetkami" w ciągu Waryńskiego -
          > Marszałkowska oraz z tramwajami na Marszałkowskiej i metrem (od Politechniki do
          > Ratusza).

          Linia miała zapewniać połączenie Gocławia z Wolą. Dlatego ją zabrali z Wilanowa.
          Skoro nie będzie zapewniać, to powinni ją oddać z powrotem na Wilanów. Co prawda
          na takiej trasie do Zachodniego nikumu oa za bardzo się nie przyda...
          • thomasch Re: [Wawa] Zmiana trasy linii 410 31.10.05, 14:29
            e-tam napisał:

            > Linia miała zapewniać połączenie Gocławia z Wolą. Dlatego ją zabrali z
            Wilanowa
            > .
            > Skoro nie będzie zapewniać, to powinni ją oddać z powrotem na Wilanów. Co
            prawd
            > a
            > na takiej trasie do Zachodniego nikumu oa za bardzo się nie przyda...

            1. Nie wiem dlaczego tak zajadle Wilanów chce powrotu 410 - linii kursującej
            przez 3 godziny rano i 3 po południu z częstotliwością ok. 15 minut.
            2. Dla Gocławia ta linia jest od początku piątym kołem u wozu - nie jest
            alternatywą dla jakiejkolwiek innej linii w relacji Gocław - Centrum, co
            dobitnie pokazują czasy przejazdów:
            E-5 19 min.
            117 20 min.
            151 24 min.
            410 22 min.
            3. 410 nie zapewnia również szybszego połączenia z metrem: do stacji
            Politechnika jedzie tyle, co E-5 do stacji Centrum.
            4. Połączenie z Wolą było jakoby pretekstem do kierowania 410 na Gocław?
            Pierwsze słyszę. Raczej chodziło o ambicje niektórych osobników, którzy
            wszędzie kierowaliby linie przyśpieszone, nawet, jeśli - jak w tym przypadku -
            jadą tyle samo, co linie zwykłe.
            5. W zespole Centrum na przystanek 410 na Marszałkowskiej nikt nie chodził -
            osoby jadące na Gocław korzystały zawsze ze wspólnego przystanku E-5, 117 i 151
            w Alejach.
            6. Dobrze że z Marszałkowskiej wylatuje linia jadąca przez całe Śródmieście
            wzdłuż metra i tramwajów - szkoda tylko, że jedynie ta jak na razie.
            • e-tam Re: [Wawa] Zmiana trasy linii 410 31.10.05, 17:40
              > 1. Nie wiem dlaczego tak zajadle Wilanów chce powrotu 410 - linii kursującej
              > przez 3 godziny rano i 3 po południu z częstotliwością ok. 15 minut.

              To są cztery kursy na godzinę. Nawet gdyby dostosowali do tego 519, to by była
              częstotliwość 7-8 minut. To JEST ZNACZĄCA RÓŻNICA w porównaniu do obecnych 12
              minut 519.

              > 4. Połączenie z Wolą było jakoby pretekstem do kierowania 410 na Gocław?
              > Pierwsze słyszę.

              Tak było w komunikacie ZTMu. Niestety nie mogę go znaleźć... Albo wykasowali,
              albo Trasbus się myli (w co wątpię). A ja sam nie pamiętam kiedy ta zmiana miała
              miejsce.

              > 6. Dobrze że z Marszałkowskiej wylatuje linia jadąca przez całe Śródmieście
              > wzdłuż metra i tramwajów - szkoda tylko, że jedynie ta jak na razie.

              Zapotrzebowanie jest duże na skręt z Marszałkowskiej w lewo w Al. Solidarności.
              Najlepiej to widać po 171, a nawet 310. Przydałby się tramwaj tak skręcający.
              • pawciod Re: [Wawa] Zmiana trasy linii 410 31.10.05, 22:13
                Taki tramwaj to już marzenie ściętej głowy. A nie da się ukryć, że wszyskie
                linie odjezdżające z przystanku Pl. bankowy 04 w szczycie popołudniowym sa
                niemiłosiernie zapchane.
                Natomiast zmiana 410 wydaje mi się kiepska. Przede wszystkim dlatego, że przy
                Politechnice będzie daleko od metra i ludzie wrócą do sprawdzonego układu
                cokolwiek czerwonego (sporo) plus cokolwiek z Saskiej (również sporo). 10 będzie
                dalej radko, a będzie o wiele bardziej poopóźniane. No i kraniec przy Dw.
                Zachodnim nie ma sensu, gdyż już od Politechniki autobusy będą jechały zupełnie
                na pusto. teraz przynajmniej trochę Woli z tego korzysta.
                • e-tam Re: [Wawa] Zmiana trasy linii 410 31.10.05, 22:29
                  Gdyby liczba brygad się nie zmieniła, to częstotliwość chyba by była bardzo
                  dobra... I atrakcyjna. W każdym razie jedyny plus jaki widzę, to to, że teraz
                  ZTM czasy przejazdu układa raczej napięte... Więc przy tej zmianie czas
                  przejazdu, na który tak narzekacie, powinien się poprawić.
                  • pawciod Re: [Wawa] Zmiana trasy linii 410 01.11.05, 16:22
                    e-tam napisał:

                    > Gdyby liczba brygad się nie zmieniła, to częstotliwość chyba by była bardzo
                    > dobra... I atrakcyjna. W każdym razie jedyny plus jaki widzę, to to, że teraz
                    > ZTM czasy przejazdu układa raczej napięte... Więc przy tej zmianie czas
                    > przejazdu, na który tak narzekacie, powinien się poprawić.

                    Częśtotliwość i czas przejazdu 410 jest dopasowany obecnie do 522, które na
                    Wilanów ma o wiele dalej. Nie da się ukryć, że ta zmiana to powiązanie by
                    zlikwidowała. Co nie zmienia postaci rzeczy, że utrata wspólnego przystanku przy
                    Metrze może się okazać zabójcza.
            • szamot1 Re: [Wawa] Zmiana trasy linii 410 17.11.05, 20:02
              OK. Ale ta linia w tej chwili NIE JEST adresowana do ludzi chcących jechać do
              Centrum. Do tego służy E5 i pozostałe linie na tym ciągu, które powinny moim
              zdaniem zreorganizowane.

              410 dowozi do
              - węzła przy GUS-ie
              - węzła przy Pomniku Lotnika i przy Grójeckiej.

              Tą linią "wypychamy" częśc pasażerów z E5, oraz Metra i tramwajów nan odcinku
              Centrowym. I tak to powinno wyglądać. Jednak sądzę, że ta linia na odcinku
              gocławskim przegra (choc może świetnie uzupełniać 408 na pozostałym odcinku).
              Rozłoży ją (zwłąszcza w popołudniowym szczycie) jej częstotliwość. Jako jedyna
              linia w relecji TŁ > Gocław, żeby ludzi na nią przekierować, powinna mieć ją w
              okolicach 10 min. Bo w tej chwili oni albo pojadą metrem do Centrum i władują
              się w pełne E5, albo wysiądą np. na Politechnice i pójda do układu
              502,514,515,520,525.

              I jedyny ratunek dla 410 (bo w zwiększenie częstotliwości nie wierzę), to dla
              zachowania równowagi przekierowanie części z w/w linii na obwód. Gdyż ta liczba
              autobusów jest w stanie sprawnie obsłużyć oba przystanki. A ludzie będą mieli
              alternatywę w postaci kilku częstych linii z przesiadką na Saskiej. I w obecnej
              chwili żałuję, że przy manewrach z 502 i 514 nie skierowano ich zamiast w
              Marszałkowską, w Chałubińskiego.
              • pawciod Re: [Wawa] Zmiana trasy linii 410 17.11.05, 22:25
                Akurat moim zdaniem przystanki Centrum i Pl. Konstytucji mają dla osiedli, gdzie
                jest tylko jedna linia dowozowa do Centrum, znacznie większą wartość niż
                Nowowiejska.
                A na 410 dodatkowo rozkład się strasznie sypie przez korki przy wspomnianym
                pseudowęźle Pomnik Lotnika.
                • szamot1 Re: [Wawa] Zmiana trasy linii 410 17.11.05, 22:40
                  Pl Konstytucji załatwia jedna przesiadka przy Saskiej, a Centrum - chyba nie
                  musze wyjaśniać co załatwia.
                  Natomiast bezpośrednia linia przekierowuje jadących na Mokotów, Ochotę (a ponoć
                  wkrótce Wolę) na obwód. Zauważ jak wypaliło 186. Trzeba było dorzucić 404. Tu
                  jest identyczna sytuacja. To relacja, która może przynieśc wiele korzyści jeśli
                  do niej odpowiednio zachęci się ludzi. I tu widze największy problem, bo ZTM
                  jak zwykle zrobił półśrodek.
                  • pawciod Re: [Wawa] Zmiana trasy linii 410 18.11.05, 09:43
                    Tylko zauważ, że 186 było linią nową i dla żadnej z przejeżdżających przez nią
                    dzielinic nie jest linią o charakterze docentrowym. Owszem porządne połączenie
                    obwodowe Trasą Łazienkowską jest potrzebne ale zdecydowanie nie powinny być to
                    linie 502, czy 514. Najbardziej się do tego nadaje 523, gdyż grochów ma już
                    bardzo porządny dojazd do Centrum (102+tramwaje)
              • dennis_lance Re: [Wawa] Zmiana trasy linii 410 21.11.05, 09:51
                Kilka kwestii:
                - sam jestem również zwolennikiem wypychania linii z patelni i kierowania ich
                na relacje obwodowe: w związku z tym pytanie - jaką linię obwodową dostała Wola
                (Koło) za 410? A może frekwencja była na odcinku Wola - Centrum za mała? ;)
                ROTFL
                - skoro 410 nie miało frekwencji do samego centrum, to dlaczego słyszę teraz
                głosy za wzmacnianiem, po wycofaniu z centrum 410, linii łączących Gocław z
                centrum przez Poniatoszczaka?
                - dlaczego tak opornie idzie ZTMowskim miłośnikom relacji obwodowych
                wyprostowanie 523? Ten co prawda akurat przez patelnię nie jedzie, ale i tak
                się przez ścisłe centrum niepotrzebnie przepycha. Natomiast właśnie linia stała
                powinna wzmocnić relację obwodową na ul Wawelskiej, gdyż szczytowa już była
                przed modyfikacją 410 i to jako jedyna. Teraz mamy DWIE szczytowe, zaś poza
                godzinami szczytu NIE MA ANI JEDNEJ LINII na trasie obwodowej Przyczóółek
                Grochowski - Trasa Łazienkowska - Wawelska - Dw. Zachodni
                - nie chodzi mi bynajmniej o nasze 507, bo równie dobrze możemy się zastanawiać
                nad alternatywą dla kierowania go na Gocław (np. łączenie z 525, co drugi kurs
                zjazdowy rano z Międzylesia). Chodzi mi o zasadę: jeśli mówimy, że trzeba
                skonstruować szkielet sprawnego i efektywnego układu komunikacji miejskiej, to
                dlaczego zabieramy się do tego w tak nieudolny sposób? Czy naprawdę
                przekierowanie JEDNEJ linii szczytowej na ciąg obwodowy ma być podwalinami
                takiego szkieletu?! Rozumiem, że od czegoś trzeba zacząć. Tylko, że z jednej
                strony słyszę oficjalne stanowisko ZTMu przy próbach wprowadzania jakichkolwiek
                niemal modyfikacji, że nie można bo protesty etc, z drugiej zaś mowę o
                wprowadzaniu nowości (choć słusznych co do zasady), wymagających wprowadzenia
                niemal rewolucji, aby wogóle miało to ręce i nogi
                • szamot1 Re: [Wawa] Zmiana trasy linii 410 21.11.05, 14:15
                  dennis_lance napisał:

                  > Kilka kwestii:
                  > - sam jestem również zwolennikiem wypychania linii z patelni i kierowania ich
                  > na relacje obwodowe: w związku z tym pytanie - jaką linię obwodową dostała
                  > Wola
                  > (Koło) za 410? A może frekwencja była na odcinku Wola - Centrum za mała? ;)
                  > ROTFL

                  Chetnie też bym widział coś na Wolę (może byc nawet 410), najchętniej
                  całodzienne :)

                  > - skoro 410 nie miało frekwencji do samego centrum, to dlaczego słyszę teraz
                  > głosy za wzmacnianiem, po wycofaniu z centrum 410, linii łączących Gocław z
                  > centrum przez Poniatoszczaka?

                  Nie wiem skąd słyszysz. Natomiast jeśli chodzi o mnie, myślę raczej o
                  reorganizacji, niźli wzmocnieniu. Osobiście oczekiwałbym wzmocnienia
                  (pozaszczytowego!) tej relacji kosztem osłabionego 151, i przede wszystkim 111,
                  które obecnie stało się linią wybitnie lokalną.


                  > - dlaczego tak opornie idzie ZTMowskim miłośnikom relacji obwodowych
                  > wyprostowanie 523?

                  Też widziałbym ta linię przez obwód w koordynacji z ucałodziennionym 410,
                  kosztem - niegdyś całodziennego 408.
                  (Co to jest: "ZTMowski miłośnik relacji obwodowych"? ) :P

                  > powinna wzmocnić relację obwodową na ul Wawelskiej, gdyż szczytowa już była
                  > przed modyfikacją 410 i to jako jedyna. Teraz mamy DWIE szczytowe, zaś poza
                  > godzinami szczytu NIE MA ANI JEDNEJ LINII na trasie obwodowej Przyczóółek
                  > Grochowski - Trasa Łazienkowska - Wawelska - Dw. Zachodni

                  Wbrew niektórym insynuacjom, naprawdę nie znam genezy powstania projektu 410.
                  Natomiast wydaje mi sie sensowny, jako przyczółek do zgrania 523 i 410 z
                  ucałodziennieniem tej drugiej (sorry, chyba sie powrtarzam). I 410 byłby to
                  krok w dobrym kierunku. Osobiście liczę na drugi.


                  > - nie chodzi mi bynajmniej o nasze 507, bo równie dobrze możemy się
                  > zastanawiać
                  > nad alternatywą dla kierowania go na Gocław (np. łączenie z 525, co drugi
                  > kurs zjazdowy rano z Międzylesia).

                  To bym właśnie sugerował. Bo pomiajjąc to, czy 410 się utrzyma, czy tez
                  zostanie zlikwidowane - Gocław dla 507, to moim zdaniem zła opcja

                  > Chodzi mi o zasadę: jeśli mówimy, że trzeba
                  > skonstruować szkielet sprawnego i efektywnego układu komunikacji miejskiej,
                  > to dlaczego zabieramy się do tego w tak nieudolny sposób?

                  Pomyślmy...
                  - Z tego samego powodu, dla którego zostało 508, 520, 524 (pomijając
                  popmniejsze)?
                  - Presja grupy emerytów kościele o zwiększenie częstotliwości linii przy
                  peryferyjnym kosciele?
                  - Hasło radnego osiedlowego: "LINIA DO CENTRUM POD KAŻDYM BLOKIEM" (vide 111)
                  - inne.....(dopisz co chcesz)....

                  WNIOSEK: Brak rezerwy wozokilometrów?

                  > Czy naprawdę
                  > przekierowanie JEDNEJ linii szczytowej na ciąg obwodowy ma być podwalinami
                  > takiego szkieletu?! Rozumiem, że od czegoś trzeba zacząć. Tylko, że z jednej
                  > strony słyszę oficjalne stanowisko ZTMu przy próbach wprowadzania
                  > jakichkolwiek
                  > niemal modyfikacji, że nie można bo protesty etc, z drugiej zaś mowę o
                  > wprowadzaniu nowości (choć słusznych co do zasady), wymagających wprowadzenia
                  > niemal rewolucji, aby wogóle miało to ręce i nogi

                  I jeszcze długo posłuchasz. Natomiast jestem przeciwnikiem dokładania do
                  obecnego chaosu kolejnych wykręconych linii. Obecne 410 takim tworem nie jest.
                  Pzdr
                  • dennis_lance Re: [Wawa] Zmiana trasy linii 410 21.11.05, 15:11
                    > Chetnie też bym widział coś na Wolę (może byc nawet 410), najchętniej
                    > całodzienne :)

                    Ok, pod warunkiem, że po trasie 522 :P


                    > Nie wiem skąd słyszysz. Natomiast jeśli chodzi o mnie, myślę raczej o
                    > reorganizacji, niźli wzmocnieniu. Osobiście oczekiwałbym wzmocnienia
                    > (pozaszczytowego!) tej relacji kosztem osłabionego 151, i przede wszystkim
                    111, które obecnie stało się linią wybitnie lokalną.

                    To jest Twoja wizja. Powodzenia w realizacji :D Ja mam inną, chyba nieco
                    solidniej osadzoną w realiach, choć z pewnością mniej w świetlanej teorii
                    inżynierii ruchu. Ciekawe jak szybko przestaniesz nią epatować, po nieudanej
                    próbie ucałodziennienia E-5 :P


                    > Też widziałbym ta linię przez obwód w koordynacji z ucałodziennionym 410,
                    > kosztem - niegdyś całodziennego 408.
                    > (Co to jest: "ZTMowski miłośnik relacji obwodowych"? ) :P

                    Jak to "kosztem"? 408 od dawna nie jest całodziennie i nikt uszczytowiając go
                    jakoś o żadnych kosztach nie myślał! Bez skrupułów pozbawiono Twoją relację
                    obwodową linii stałej, zostawiając JEDNĄ szczytową. A teraz chcesz skierować na
                    Wawelską DWIE linie całodzienne i szczytową??? I myślisz, że ZTM na to
                    pójdzie? :D He, he... Pomijając już, że 408 jest z pewnością pierwsze od 410 do
                    ucałodziennienia. Szczególnie ze względu na fatalną KM na Lazurowej. No i Mokry
                    Ług również - patrząc na 502 i 514 - musi się doczekać niebawem linii 5xx. Dla
                    410 szczerze mówiąc miejsca tu nie widzę. Chyba, że jednak 523 pozostanie na
                    swojej trasie. Byłoby to w stylu ZTM: tworzyć nową linię (pozbawiając niektóre
                    dzielnice przy okazji efektywnego dojazdu do centrum) opowiadając przy tym o
                    inżynierii ruchu i relacjach obwodowych, jednocześnie utrzymując
                    najnaturalniejszą kandydatkę do bycia dobrą linią obwodową w ścisłym centrum,
                    miast ją właśnie stamtąd wycofać (zgodnie z prawidłami inżynierii ruchu). Ręce
                    opadają!
                    A co do mojej definicji: nie co, a kto! P.S.? :P


                    > Pomyślmy...
                    > - Z tego samego powodu, dla którego zostało 508, 520, 524 (pomijając
                    > popmniejsze)?
                    > - Presja grupy emerytów kościele o zwiększenie częstotliwości linii przy
                    > peryferyjnym kosciele?
                    > - Hasło radnego osiedlowego: "LINIA DO CENTRUM POD KAŻDYM BLOKIEM" (vide 111)
                    > - inne.....(dopisz co chcesz)....
                    >
                    > WNIOSEK: Brak rezerwy wozokilometrów?

                    No to musimy się zdecydować. Nie można być trochę w ciąży :P Albo robimy
                    porządną reorganizację - graniczącą z rewolucją - i realnie usprawniamy system
                    komunikacji, albo nie robimy nic, bo nie możemy, z jakichś tam powodów (chyba,
                    że chcemy nadal sukcesywnie zniechęcać pasażerów do korzystania z KM). Ale
                    wtedy nie uzasadniajmy pseudo-racjonalizatorskich zmian inżynierią ruchu i
                    uefektywnianiem systemu transportowego :D


                    > I jeszcze długo posłuchasz. Natomiast jestem przeciwnikiem dokładania do
                    > obecnego chaosu kolejnych wykręconych linii. Obecne 410 takim tworem nie
                    jest.

                    Tylko, że jest oderwane od rzeczywistości i obecny stan rzeczy z pewnością
                    długo się nie utrzyma. Aż się boję myśleć, co będzie dalej, bo że coś będzie,
                    to pewne. A i że nie będzie to nic sensownego to też pewne, wszak ZTM jest
                    sparaliżowany strachem przez protestujacymi. Szkoda!

                    Pzdr
                    • szamot1 Re: [Wawa] Zmiana trasy linii 410 21.11.05, 16:15
                      dennis_lance napisał:

                      > > Nie wiem skąd słyszysz. Natomiast jeśli chodzi o mnie, myślę raczej o
                      > > reorganizacji, niźli wzmocnieniu. Osobiście oczekiwałbym wzmocnienia
                      > > (pozaszczytowego!) tej relacji kosztem osłabionego 151, i przede wszystki
                      > m
                      > 111, które obecnie stało się linią wybitnie lokalną.
                      >
                      > To jest Twoja wizja. Powodzenia w realizacji :D Ja mam inną, chyba nieco
                      > solidniej osadzoną w realiach, choć z pewnością mniej w świetlanej teorii
                      > inżynierii ruchu. Ciekawe jak szybko przestaniesz nią epatować, po nieudanej
                      > próbie ucałodziennienia E-5 :P

                      Priorytetowo bym pociął 111. A ucałodziennienie E-5? - długa jest, nie kupią
                      tego. Lepiej dołożyc na polityczne krzakowozy. Poza tym Zaraz odezwie sie
                      Saska, że im mało. Wolałbym od razu coś zwykłego i na krótszej trasie. Chyba
                      taniej.


                      > obwodową linii stałej, zostawiając JEDNĄ szczytową. A teraz chcesz skierować
                      > na Wawelską DWIE linie całodzienne i szczytową???

                      Dokładnie tego bym chciał.

                      > I myślisz, że ZTM na to pójdzie?

                      Myślę, że nie. Ale chciałbym.

                      Ale musiałoby to sie stac kosztem wywalenia kolejnych dubli metra (to jedyna
                      metoda bezbolesnego odzyskania wozokilometrów). I cieszy mnie każdy jeden
                      kroczek w tym kierunku. Maksymalna liczba linii autobusowych powinna iśc po
                      jego przekątnej. Zarówno 410, jak i przewijające się 507, które chętnie
                      widziałbym przy którejś ze stacji metra, ale nie pokrywające sie z nim nz
                      zadnym kilometrze. I tendencję puszczania linii w poprzek stacji uważam za
                      dobrą i zawsze uważać za taka będę.

                      > 410 szczerze mówiąc miejsca tu nie widzę. Chyba, że jednak 523 pozostanie na
                      > swojej trasie.

                      Nie widze logiki, Właśnie te linie razem i w koordynacji maja sens! Każda z
                      osobna jeździ za rzadko.


                      > Byłoby to w stylu ZTM: tworzyć nową linię (pozbawiając niektóre
                      > dzielnice przy okazji efektywnego dojazdu do centrum) opowiadając przy tym o
                      > inżynierii ruchu i relacjach obwodowych, jednocześnie utrzymując
                      > najnaturalniejszą kandydatkę do bycia dobrą linią obwodową w ścisłym centrum,
                      > miast ją właśnie stamtąd wycofać (zgodnie z prawidłami inżynierii ruchu).

                      Nie rozumiem 410 było efektywnym dojazdem wyłącznie do M.Politechnika i Pl.
                      Konstytucji (tu się zgodzę - ten newralgiczny punkt miasta Warszawy stracił
                      szybsze połączenie z Gocławiem i jest skazany na 117). Jednak dalej 410 na
                      efektywności szybko traciło:

                      a) M.Centrum - rozwiązywało E-5, o znacznie większej częstotliwości.
                      b) Na Pl.Bankowy juz wygodniejsze było metro - ze względu na nieprzywidywalne
                      korki na Marszałkowskiej.

                      W drugim kierunku:
                      a) Centrum - przystanek w złym punkcie - E-5/117 dawało szybszy przejazd i
                      większą częstotliwośc
                      b) wspomniane 507 też by jechało z innego przystanku.
                      c) niestety bardziej nieprzewidywalne korki na TŁ niż na Poniatowskim

                      > Ręce opadają!

                      Mi nie, bo jakoś jako mieszkaniec Gocławia nigdy nie mogłem się przekonac o jej
                      efektywności na odcinkiu docentrowym

                      > A co do mojej definicji: nie co, a kto! P.S.? :P

                      uhmu... To odpowiadam, że nie jest to jednostka decyzyjna kwestii 523, a szkoda.

                      >
                      >
                      > > Pomyślmy...
                      > > - Z tego samego powodu, dla którego zostało 508, 520, 524 (pomijając
                      > > popmniejsze)?
                      > > - Presja grupy emerytów kościele o zwiększenie częstotliwości linii przy
                      > > peryferyjnym kosciele?
                      > > - Hasło radnego osiedlowego: "LINIA DO CENTRUM POD KAŻDYM BLOKIEM" (vide
                      > 111)
                      > > - inne.....(dopisz co chcesz)....
                      > >
                      > > WNIOSEK: Brak rezerwy wozokilometrów?
                      >
                      > No to musimy się zdecydować. Nie można być trochę w ciąży :P Albo robimy
                      > porządną reorganizację - graniczącą z rewolucją - i realnie usprawniamy
                      > system
                      > komunikacji, albo nie robimy nic, bo nie możemy, z jakichś tam powodów
                      > (chyba,
                      > że chcemy nadal sukcesywnie zniechęcać pasażerów do korzystania z KM).


                      Ja aktualnie obserwuję inną tendencję. Jeden krok do przodu, dwa do tyłu. Potem
                      dwa do przodu, jeden do tyłu. Generalnie moim zdaniem destrukcja systemu
                      komunikacyjnego sie zatrzymała i waha się w którą strone iść. Czas pokaże. Ale
                      i tak jestem pesymistą, więc cieszę się z rzeczy małych.


                      > Ale
                      > wtedy nie uzasadniajmy pseudo-racjonalizatorskich zmian inżynierią ruchu i
                      > uefektywnianiem systemu transportowego :D

                      Kto z ZTM-u Ci coś w taki sposób uzasadnił? Zawsze jest "W związku z
                      postulatami pasażerów..."

                      Ja piszę jako Krzysztof Szamotulski, co mi się podoba, a co nie.


                      > Tylko, że jest oderwane od rzeczywistości i obecny stan rzeczy z pewnością
                      > długo się nie utrzyma. Aż się boję myśleć, co będzie dalej, bo że coś będzie,
                      > to pewne. A i że nie będzie to nic sensownego to też pewne, wszak ZTM jest
                      > sparaliżowany strachem przez protestujacymi. Szkoda!

                      No własnie o to chodzi. Więc nie protestujcie przeciwko 410, to może się coś z
                      tego wykluje... Albo zdechnie. Wolałbym to pierwsze - wszyscy by zyskali...

                      A jeśli chodzi o Bemowo i Górczewską ;) to zgoda tam tez jest masa roboty, poza
                      tym nie dano nic w zamian, ale...
                      Nie mieszajcie do tego Gocławia. Please!!!
                      Pzdr.
                      • dennis_lance Re: [Wawa] Zmiana trasy linii 410 22.11.05, 09:38
                        > Nie widze logiki, Właśnie te linie razem i w koordynacji maja sens! Każda z
                        > osobna jeździ za rzadko.

                        Mojej logice wystarcza 523 + 408. W porównaniu z obecnym, samotnym 408, jest to
                        niemal epokowa poprawa. I chyba nie muszę Ci tłumaczyć, że wprowadzenie w życie
                        tego co byśmy chcieli, ba, nawet tego co wynikałoby z prawideł rządzących
                        pójdzie może pójść ZTM, a na co nie. OK, tobie podoba się 410 na Wawelskiej. I
                        zamarzyłeś sobie tam i 408, i 410, i 523. Fajnie, pomarzyć zawsze można :D Ja z
                        kolei, wiedząc, że ZTM NA PEWNO na to nie pójdzie (skoro najpierw "uszczytowił"
                        jedyne w tej relacji 408, a potem nie można się było przez lata
                        doprosić "wyprostowania" 523), sprzeciwiam się 410 w takiej formie. Bo wolę na
                        Wawelskiej 523, nie 410. Jestem albowiem, podobnie jak Ty, zwolennikiem
                        wzmocnienia relacji obwodowych. Faktycznego, nie prowizorycznego.
                        A co do wycofania 410 ze ścisłego centrum oraz funkcji dubla metra: generalnie
                        jestem za. Zawsze byłem. Co prawda możnaby - i nawet trzebaby - wycofać z tych
                        miejsc i ról jakieś stałe linie i to w liczbie większej niż jedna. Ale OK, krok
                        w dobrym kierunku ;) 507 sobie zawsze możemy połączyć z 525. Ale co z Wolą?
                        Pytam po raz kolejny! I nie tłumacz mi, że "Wolą też trzeba się zająć". Chirurg
                        jak tnie, to najpierw znieczula, a nie potem. NAJPIERW trzeba się było zająć
                        Wolą, a potem ciąć. Mogłoby też być równocześnie :P
                        I jescze jedno: kompletnie mija się z celem obiżanie liczby busów na
                        Marszałkowskiej, jeśli równocześnie mamy zwiększać liczbę busów w
                        Jerozolimskich. Wszak natężenie ruchu, Panie inżynierze, jest większe właśnie
                        na tej ulicy ;) A obawiam się, że kombinacje Gocławskie właśnie do tego
                        zmierzają.


                        > > > uhmu... To odpowiadam, że nie jest to jednostka decyzyjna kwestii 523, a
                        szkoda

                        Czy mam rozumieć, że umoczywszy palce w 410, nie może teraz popchnąć sprawy
                        dalej i zrobić czegoś dobrego dla 523? ;)
                        Pozdrawiam
                        • szamot1 Re: [Wawa] Zmiana trasy linii 410 22.11.05, 15:22
                          dennis_lance napisał:

                          > 507 sobie zawsze możemy połączyć z 525. Ale co z Wolą?

                          Ja po cichu cały czas po cichu marzę o wzmocnieniu 310 i skierowaniu po dawnym
                          406 na Targówek. Ale jeszcze nie skończono pętli. Aha. powinniscie wiedzeć. Na
                          Groty zmieści się przegub?
                          507 + 525 kupuję.

                          > Pytam po raz kolejny! I nie tłumacz mi, że "Wolą też trzeba się zająć".
                          > Chirurg
                          >
                          > jak tnie, to najpierw znieczula, a nie potem. NAJPIERW trzeba się było zająć
                          > Wolą, a potem ciąć. Mogłoby też być równocześnie :P

                          Najpierw uciąć sporo materiału, by się zająć sensowna naprawą odzieży..
                          Ja bym najpierw pociął 508, 524, 520... , z tych kilometrów bym dołożył na....
                          (kurde gdzieś to już chyba było...)

                          > I jescze jedno: kompletnie mija się z celem obiżanie liczby busów na
                          > Marszałkowskiej, jeśli równocześnie mamy zwiększać liczbę busów w
                          > Jerozolimskich.

                          Gdzie napisałem o zwiększeniu liczby busów? Cały czas pisze o reorganizacji (i
                          żeby było ciekawiej chodzi mi zasadniczo o międzyszczyt i święto )

                          > Wszak natężenie ruchu, Panie inżynierze, jest większe właśnie
                          > na tej ulicy ;)
                          > A obawiam się, że kombinacje Gocławskie właśnie do tego
                          > zmierzają.
                          >


                          Nie zapętlasz sie czasem w swej argumentacji?
                          Toż właśnie dlatego jestem za SILNYM obwodem, a nawet SILNYM 410, zaliczającym
                          WIĘCEJ punktów obwodowych niz Pl. Na Rozdrożu i Metro Politechnika. Czy tego
                          naprawdę nie widać?

                          Poza tym jakie kombinacje???
                          a) Pocięcie 303?,
                          b) utworzenie 509?
                          c) pocięcie 111 z 10 do 12 minut?

                          A może cos przeoczyłem?

                          >
                          > Czy mam rozumieć, że umoczywszy palce w 410, nie może teraz popchnąć sprawy
                          > dalej i zrobić czegoś dobrego dla 523? ;)

                          Nie znam kompletnie realiów i planów, ale mniemam, że tak.
                          Martwie się, że protesty dot. 523 po prostu były zbyt silne.

                          > (...) z kolei, wiedząc, że ZTM NA PEWNO na to nie pójdzie (..)

                          ..tam nie ma pojęcia NA PEWNO
                          pzdr.
                          • dennis_lance Re: [Wawa] Zmiana trasy linii 410 22.11.05, 15:37
                            > Ja po cichu cały czas po cichu marzę o wzmocnieniu 310 i skierowaniu po
                            dawnym
                            > 406 na Targówek. Ale jeszcze nie skończono pętli. Aha. powinniscie wiedzeć.
                            Na
                            > Groty zmieści się przegub?

                            Kiedyś 149 jeździło przegubowe. Nawet sztywniaki. Tuż po otwarciu sądu, a
                            jeszcze przed uruchomieniem 310. Ale problem jest inny: aby komunikacja dla
                            całego obszaru Grot była efektywna, nie powinno być postojów na "pętli" Groty.
                            Co najwyżej jakieś jedno-dwuminutowe, wyrównawcze. W przypadku linii na
                            Targówek, nie wiem, czy jest to możliwe. Zresztą Targówek trzeba pchać na
                            relację obwodową, czyli do Gdańskiego :P

                            > Nie zapętlasz sie czasem w swej argumentacji?
                            > Toż właśnie dlatego jestem za SILNYM obwodem, a nawet SILNYM 410,
                            zaliczającym
                            > WIĘCEJ punktów obwodowych niz Pl. Na Rozdrożu i Metro Politechnika. Czy tego
                            > naprawdę nie widać?

                            Relacje obwodowe - tak! Z tym, że najpierw 523. O tym też już mówiliśmy.
                            No a wzmacnianie relacji obwodowych nie wyklucza odciążenia relacji
                            centralnych, w tym przypadku Alej Jerozolimskich. Zabranie 410 z centrum z
                            pewnością jednak tego nie ułatwi, bo nawet wozy ze 151 stamtąd nie odpadną
                            (przy 507 odpadłyby).


                            > Poza tym jakie kombinacje???
                            > a) Pocięcie 303?,
                            > b) utworzenie 509?
                            > c) pocięcie 111 z 10 do 12 minut?
                            >
                            > A może cos przeoczyłem?

                            Pierwsze słyszę o 509. Przecież taka linia już jest, więc co chcesz tworzyć? A
                            111 i 303 nie mają nic do patelni, więc nie wspominaj ich niepotrzebnie.
                            Przeoczyłeś zaś właśnie te linie, które przez patelnię przejeżdżają: 117, 151,
                            E-5. Co z nimi? Udowodnij mi po prostu (jeśli już to gdzieś zrobiłeś, to podaj
                            link), że Twoja koncepcja uwalnia Aleje Jerozolimskie od części
                            przejeżdżających przez nie busów, w stopniu choć takim, jak "nasze" 507.
                            Pzdr
                            • pawciod Re: [Wawa] Zmiana trasy linii 410 22.11.05, 16:18
                              dennis_lance napisał:

                              > > Ja po cichu cały czas po cichu marzę o wzmocnieniu 310 i skierowaniu po
                              > dawnym
                              > > 406 na Targówek. Ale jeszcze nie skończono pętli. Aha. powinniscie wiedze
                              > ć.
                              > Na
                              > > Groty zmieści się przegub?
                              >
                              > Kiedyś 149 jeździło przegubowe. Nawet sztywniaki. Tuż po otwarciu sądu, a
                              > jeszcze przed uruchomieniem 310. Ale problem jest inny: aby komunikacja dla
                              > całego obszaru Grot była efektywna, nie powinno być postojów na "pętli" Groty.
                              > Co najwyżej jakieś jedno-dwuminutowe, wyrównawcze. W przypadku linii na
                              > Targówek, nie wiem, czy jest to możliwe. Zresztą Targówek trzeba pchać na
                              > relację obwodową, czyli do Gdańskiego :P

                              Tylko, że 406 przez Most Śląsko-Dąbrowski sprawdzało się o wiele lepiej niż
                              obecnie przez Most Gdański. Dw. Gdański dla Targówka jest za bardzo na północ,
                              aby się opłacało tam przesiadać do Centrum, czy Mokotowa, a na Bielany ma już
                              bezpośrednie 156. Nie ma co na siłę ludzi uszczęśliwiać, bo nie skorzystają.
                              I jestem przeciwny pryncypialnemu wyrzucaniu linii autobusowych z
                              Marszałkowskiej i Jerozolimskich. Za każdym razem trzeba przeanalizować, czy ma
                              to sens i jak się to układa z ogólnym rozkładem potoków pasażerskich. Nie można
                              działać wbrew ludziom dla idei.
                              • dennis_lance Re: [Wawa] Zmiana trasy linii 410 23.11.05, 10:46
                                > Tylko, że 406 przez Most Śląsko-Dąbrowski sprawdzało się o wiele lepiej niż
                                > obecnie przez Most Gdański. Dw. Gdański dla Targówka jest za bardzo na północ,
                                > aby się opłacało tam przesiadać do Centrum, czy Mokotowa, a na Bielany ma już
                                > bezpośrednie 156. Nie ma co na siłę ludzi uszczęśliwiać, bo nie skorzystają.
                                > I jestem przeciwny pryncypialnemu wyrzucaniu linii autobusowych z
                                > Marszałkowskiej i Jerozolimskich. Za każdym razem trzeba przeanalizować, czy
                                ma
                                > to sens i jak się to układa z ogólnym rozkładem potoków pasażerskich. Nie
                                można
                                > działać wbrew ludziom dla idei.

                                A czy ktoś chce to robić jedynie dla pryncypiów? :D Gadasz, jakbyś nas nie
                                znał :P Natomiast są pewne prawidła rządzące zarówno komunikacją miejską, jak i
                                wogóle ruchem kołowym, z którymi niestety trzeba się liczyć i działać nawet
                                czasam wbrew woli niektórych ludzi.
                                Czy ograniczaniu ruchu kołowego w centrum miasta też jesteś przeciwny? Wszak z
                                pewnością odbyłoby się to wbrew woli niektórych wygodnickich, niewyobrażających
                                sobie jechania np. do swojego biura busem??
                                • pawciod Re: [Wawa] Zmiana trasy linii 410 23.11.05, 16:41
                                  Oczywiście, że jestem za, ale z zapewnieniem odpowiedniego zastępstwa. Póki
                                  takiego nie będzie...
                                  Poza tym linie o charakterze dowozowym do Centrum powinny dowozić do Centrum, a
                                  nie do metra przystanek od Centrum. 502, czy 514 mają dojechać do Centrum jako
                                  podstawowe linie w Wesołej.
                            • szamot1 Re: [Wawa] Zmiana trasy linii 410 24.11.05, 23:59
                              > Zresztą Targówek trzeba pchać na
                              > relację obwodową, czyli do Gdańskiego :P


                              - Na początek zamieniłbym słowo "pchać na "zapewnić". Nie miałbym wówczas
                              podejrzeń co do próby nadinterpretacji moich wypowiedzi.

                              - Ma 156. Zycze mu całodziennego 103, zamiast szczytowego 406.

                              - Natomiast nie ma rzetelnego połączenia dośrodkowego. Przez analogie
                              odpowiadającego Gocławskiemu E-5, czy Bemowskiemu 171. I te chciałbym mu
                              ZAPEWNIĆ (przynajmniej w dni robocze).
    • wielbicielztm Nie chce mi się tego nawet komentować 01.11.05, 12:03
      Zmiana jest fatalna, bo:

      1. Gocław straci linię przyspieszoną do Centrum, o którą i tak długo walczył
      2. Pasażerowie jadący na Gocław straca 410 na najwazniejszym przystanku przy Metrze. Od strony Pól Mokotowskich mało będzie wsiadać.
      3. Oddala się perspektywa naprostowania 523. Wsparciem dla 408 POWINNO BYĆ 523, bo miałyby wspólne trasy od Kasprzaka aż do Przyczółka. Ponadto 523 jechałoby całą Trasą Łazienkowską aż po Wiatrak.
      410 wspomoże 408 na znacznie krótszym odcinku.

      Moim zdaniem, zmiana jest fatalna. Nie przemawiają do mnie argumenty Tomasza o czasie przejazdu. Wynika to z faktu, że ZTM ułożył go dla 410 źle, zaś dla 117, 151, E-5 znacznie lepiej. Trzeba było urwać 410 3 minuty i już by to wyglądało o wiele inaczej.

      Moje zdanie jest takie:
      - 410 do piachu
      - 523 naprostować
      - na Gocław 507
      • thomasch Re: Nie chce mi się tego nawet komentować 01.11.05, 17:03
        wielbicielztm napisał:

        > Zmiana jest fatalna, bo:
        >
        > 1. Gocław straci linię przyspieszoną do Centrum, o którą i tak długo walczył.

        Według pomiarów przeprowadzanych od dłuższego czasu, zdecydowana większość
        pasażerów wysiadała przy stacji metra, dalej - na północ 410 jechało bardzo
        luźne aż do pl. Bankowego.
        To potwierdza moją tezę, że linia jadąca w ten sposób jest dobra tylko dla
        tych, którzy dojeżdżają do metra, natomiast nie dla tych, którzy jadą do
        ścisłego Centrum. Przez Waryńskiego i pl. Konstytucji jest po prostu naokoło, a
        przesiadka do metra w celu przejechania jednej stacji mija się z celem.

        > 2. Pasażerowie jadący na Gocław straca 410 na najwazniejszym przystanku przy
        Me
        > trze. Od strony Pól Mokotowskich mało będzie wsiadać.

        Na 410 w stronę Gocławia raczej nikt nie czekał, wsiadano wtedy, gdy autobus
        akurat nadjechał.

        > 3. Oddala się perspektywa naprostowania 523.

        Wpłynęło masę protestów do ZTM, zaraz po opublikowaniu projetu zakładającego
        523 przez Wawelską.

        > Moim zdaniem, zmiana jest fatalna. Nie przemawiają do mnie argumenty Tomasza o
        > czasie przejazdu. Wynika to z faktu, że ZTM ułożył go dla 410 źle, zaś dla
        > 117, 151, E-5 znacznie lepiej. Trzeba było urwać 410 3 minuty i już by to
        wyglądało
        > o wiele inaczej.

        151 też ma zbyt długi czas przejazdu, podobnie i 117, które czasami wlecze się
        okropnie. Niewątpliwie jednak dla osób jadących z Gocławia do ścisłego Centrum
        lub do metra w kierunku Żoliborza, trasy 117 i E-5 są zdecydowanie
        korzystniejsze niż 410.

        > Moje zdanie jest takie:
        > - 410 do piachu
        > - 523 naprostować
        > - na Gocław 507

        Na Gocławiu wystarczy poprawić rozkłady i czasy przejazdów 117 i 151. Im więcej
        linii w danej relacji, tym gorsze częstotliwości.
        • wielbicielztm Re: Nie chce mi się tego nawet komentować 01.11.05, 21:50
          > Według pomiarów przeprowadzanych od dłuższego czasu, zdecydowana większość
          > pasażerów wysiadała przy stacji metra, dalej - na północ 410 jechało bardzo
          > luźne aż do pl. Bankowego.
          > To potwierdza moją tezę, że linia jadąca w ten sposób jest dobra tylko dla
          > tych, którzy dojeżdżają do metra, natomiast nie dla tych, którzy jadą do
          > ścisłego Centrum. Przez Waryńskiego i pl. Konstytucji jest po prostu naokoło,

          Zaraz... Kto powiedział, że 410 musi do Bankowego? Połaczyć z 507, dowiezie do punktów, dokąd Gocław dojazdu nie ma, frekwencja wzrośnie.

          > Na 410 w stronę Gocławia raczej nikt nie czekał, wsiadano wtedy, gdy autobus
          > akurat nadjechał.

          Tym samym potwierdzasz moją tezę, że na nowym przystanku już nikt zupełnie do 410 nie wsiądzie. Poza jakimiś zagubionymi pasażerami.

          > Wpłynęło masę protestów do ZTM, zaraz po opublikowaniu projetu zakładającego
          > 523 przez Wawelską.

          Ale i poparcie Bemowa. I chyba nie tylko. Za to w sprawie 410 wpłyną takie protesty, że protesty w sprawie 523 to przy nich małe piwo.
          Zresztą projekt wilsonowski nie wszedł w zycie, bo za bardzo odwleczono otwarcie stacji.

          > 151 też ma zbyt długi czas przejazdu, podobnie i 117, które czasami wlecze się
          > okropnie. Niewątpliwie jednak dla osób jadących z Gocławia do ścisłego Centrum
          > lub do metra w kierunku Żoliborza, trasy 117 i E-5 są zdecydowanie
          > korzystniejsze niż 410.

          blabla. Stara śpiewka. 410 pozwalało dojechać od Politechniki. A nie będzie, bo nikt nie zaryzykuje, że mu 410 ucieknie, więc będą wsiadać jak wcześniej do "byle czego" a 410 zacznie wozić muchy.

          > Na Gocławiu wystarczy poprawić rozkłady i czasy przejazdów 117 i 151.

          Bzdura [zaraz powiem czemu]

          > Im więcej
          > linii w danej relacji, tym gorsze częstotliwości.

          Więc pociąć ostro 151 albo wręcz wywalć kursy świąteczne. Brygady na 507 się znajdą.

          Uważam, że za to 410 na ZTM spadnie miażdżąca krytyka porównywalna do tej, jak chcieli uzwyklić 520. Tyle, że tym razem w 100% uzsadniona!
          • e-tam Re: Nie chce mi się tego nawet komentować 01.11.05, 22:00
            wielbicielztm napisał:

            > Uważam, że za to 410 na ZTM spadnie miażdżąca krytyka porównywalna do tej, jak
            > chcieli uzwyklić 520. Tyle, że tym razem w 100% uzsadniona!

            Do siódmego siedem dni. Prawie nikt o zmianie nie wie. Tylko zainteresowani KM.
            Postawią ludzi przed faktem dokonanym. Więc protesty na niewiele się zdadzą. W
            przypadku Wilsona prasa pisała o tym z kilkumiesięcznym wyprzedzeniem.
          • thomasch Re: Nie chce mi się tego nawet komentować 01.11.05, 22:23
            wielbicielztm napisał:
            > Zaraz... Kto powiedział, że 410 musi do Bankowego? Połaczyć z 507, dowiezie
            do
            > punktów, dokąd Gocław dojazdu nie ma, frekwencja wzrośnie.

            Nie wzrośnie - cóż ważnego znajduje się przy przystankach Karolkowa lub PKP
            Kasprzaka? A zapotrzebowania na bezpośrednią relację Gocław - Bemowo po prostu
            nie ma.

            > Tym samym potwierdzasz moją tezę, że na nowym przystanku już nikt zupełnie do
            4
            > 10 nie wsiądzie. Poza jakimiś zagubionymi pasażerami.

            Tym lepiej :-P

            >w sprawie 410 wpłyną takie protesty, że protesty w sprawie 523 to przy nich
            małe piwo.

            To nic nie da. Zaręczam.

            > Więc pociąć ostro 151 albo wręcz wywalć kursy świąteczne. Brygady na 507 się
            zn
            > ajdą.

            W jakim celu psuć jedną linię, żeby w jej miejsce wstawić drugą o identycznej
            częstotliwości i niewiele lepszym czasie przejazdu? Gocław miał zawsze
            bezpośrednie połączenie z przystankami "Torwar" i "Rozbrat".
            A zresztą - likwidacja jednej z nielicznych linii typu 1XX na Trasie
            Łazienkowskiej byłaby absurdem. Zobacz sobie, z jaką częstotliwością w DS
            kursują 182 i 188. Ich częstotliwość jest żenująca, a do tego jeżdżą parami.
            • d.z Re: Nie chce mi się tego nawet komentować 02.11.05, 08:36
              410 jako jedyna linia czerwona (416 nie liczę) łącząca Gocław z Centrum nie
              była zawieszana na czas wakacji. Teraz w czasie wakacji pogroszy się
              skomunikowanie z Centrum.
              Żeby było śmieszniej to na ztm.news wyczytałem, że 410 ma jechać Saską,
              Brazylijską, Międzynarodową do Trasy Łazienkowskiej.
              Dla mnie wystarczy jeszcze tylko dodać jej przystanek na Rozbrat i
              będzie "cacy" czyli do szybkiej likiwdacji.:)
              Układ komunikacyjny Gocławia był w miare optymalny. Teraz zaczyna się przy
              nim "majdorwać" i na dobre to nikomu nie wyjdzie.
              Gocław ma tez pecha bo jako jedno z niewielu (poza Tarchominem ale tam choć
              jakaś perspektywa jest) jest skazany na trakcję spalinową a do tramwaju
              jakiegokolwiek daleko.
              Gdyby taki tramwaj był to "majdrowanie" przy liniach nie byłoby tak odczuwalne
              teraz niestety będzie.
              Nieprawdą też jest, że sporo ludzi jechało tylko do metra Politechnika bo rano
              jak jeździłem to sporo ludzi do Centrum jechało. Teraz znów przesiądą się oni
              do E-5, które znów będzie zatłoczone ponad miarę.
              Jeśli do tego doda się zmianę rozkładu 151 (bo remont zjazdu) to tylko ciekaw
              jestem czy koordynacja ze 117 zostanie utrzymana (20 przeplatane czyli 10/10).
              Jeśli nie to się pogorszy i tyle.


              • thomasch Re: Nie chce mi się tego nawet komentować 02.11.05, 09:01
                d.z napisał:

                > 410 jako jedyna linia czerwona (416 nie liczę) łącząca Gocław z Centrum nie
                > była zawieszana na czas wakacji. Teraz w czasie wakacji pogroszy się
                > skomunikowanie z Centrum.

                151 ma do tej pory (2.11.) rozkład wakacyjny! Trzeba przywrócić wreszcie
                normalny rozkład tej linii oraz zreformować 117, by mogło częściej jeździć.


                > Żeby było śmieszniej to na ztm.news wyczytałem, że 410 ma jechać Saską,
                > Brazylijską, Międzynarodową do Trasy Łazienkowskiej.

                Jeśli zostanie zammknięta estakada wjazdowa na most - to tak. Oprócz tego
                mieszkańcy ul. Ateńskiej (odc. Brukselska - Wał M.) prostestują przeciwko
                autobusowi pod ich oknami, z którego i tak nie mogą skorzystać.

                > Dla mnie wystarczy jeszcze tylko dodać jej przystanek na Rozbrat i
                > będzie "cacy" czyli do szybkiej likiwdacji.:)

                To by nic nie zmieniło - 410 jedzie na tyle długo, że zdążyłoby obsłużyć i ten
                przystanek przy obecnym czasie przejazdu.

                > Układ komunikacyjny Gocławia był w miare optymalny. Teraz zaczyna się przy
                > nim "majdorwać" i na dobre to nikomu nie wyjdzie.
                > Gocław ma tez pecha bo jako jedno z niewielu (poza Tarchominem ale tam choć
                > jakaś perspektywa jest) jest skazany na trakcję spalinową a do tramwaju
                > jakiegokolwiek daleko.

                Pan Karos narysował na mapie linię tramwajową na Gocław ;-)

                > > do E-5, które znów będzie zatłoczone ponad miarę.

                Bo 117 za rzadko jeździ, a do Centrum dojeżdża szybciej niż 410.

                • d.z Re: Nie chce mi się tego nawet komentować 02.11.05, 09:22
                  thomasch napisał:

                  (...)
                  >
                  > Bo 117 za rzadko jeździ, a do Centrum dojeżdża szybciej niż 410.
                  >

                  To jest własnie główny problem.
                  Do rozwiązania w sposób bardzo prosty i bez zbędnych ceregieli.
                  W godzinach szczytu przydałoby się 317 na trasie Centrum Gocław.
                  Nawet nie 417 tylko 317.
                  Takie nawet "półkursowe" jak już kiedyś było 303 i 317.
                  Czyli rano na wszystkich przystankach w stronę Centrum się zatrzymuje a wraca
                  na Gocław jako przejazd techniczny a popołudniem odwrotnie.
                  Nie wiem czy potrzeba następnych linii, kursujących co 20, 30 min łączących coś
                  z czymś.
                  E-5 ekspresowo do Centrum a jego śladem 317 nie ekspresowo tylko na wszystkich
                  przystankach.
                  • thomasch Re: Nie chce mi się tego nawet komentować 02.11.05, 09:40
                    d.z napisał:

                    > thomasch napisał:
                    >
                    > (...)
                    > >
                    > > Bo 117 za rzadko jeździ, a do Centrum dojeżdża szybciej niż 410.
                    > >
                    >
                    > To jest własnie główny problem.
                    > Do rozwiązania w sposób bardzo prosty i bez zbędnych ceregieli.
                    > W godzinach szczytu przydałoby się 317 na trasie Centrum Gocław.
                    > Nawet nie 417 tylko 317.

                    Jest szansa na zreformowanie połączenia realizowanego obecnie przez rzadkie
                    117. Saska Kępa jest za, bo to jedyna linia do Centrum jadąca ciągiem
                    Brukselska - Paryska - Francuska, która na Kępę przyjeżdża już tak zapchana, że
                    ludzie ledwo mogą się wcisnąć. To jest do zrobienia.
                    • d.z Re: Nie chce mi się tego nawet komentować 02.11.05, 10:14
                      thomasch napisał:

                      >
                      > Jest szansa na zreformowanie połączenia realizowanego obecnie przez rzadkie
                      > 117. Saska Kępa jest za, bo to jedyna linia do Centrum jadąca ciągiem
                      > Brukselska - Paryska - Francuska, która na Kępę przyjeżdża już tak zapchana,
                      że
                      >
                      > ludzie ledwo mogą się wcisnąć. To jest do zrobienia.

                      I dobrze:)
                      W sumie to nawet w dni wolne od pracy (po części za sprawą bazaru na stadionie
                      117 jest zatłoczone).
                      Nalezy dodać, na przez najbliższe 10 miesięcy (choć znając warunki warszawskie
                      będzie to dłużej) 151 zniknie z Saskiej Kępy a to oznacza, że częśc ludzi z
                      Saskiej Kepy nie będzie już w Centrum miała wyboru 117 lub 151.
                      By dojechać do centralnej Saskiej Kępy z Centrum zostanie im tylo 117 co bez
                      wątpienia spowoduje wzrost liczby pasażerów z tej linii korzystających.
                      Moim zdaniem takie "półkursowe" 317 powinno pojawić się już teraz bo podaż
                      miejsc w relacji Centrum Saska Kępa spadnie o połowę (wycofanie 151).
                      • thomasch Re: Nie chce mi się tego nawet komentować 02.11.05, 10:23
                        d.z napisał:

                        > I dobrze:)
                        > W sumie to nawet w dni wolne od pracy (po części za sprawą bazaru na
                        stadionie
                        > 117 jest zatłoczone).

                        Dlatego warto zaryzykować reformę 117 jako takiej. W chwili obecnej spełnia tak
                        różne role i przebiega przez rejony o zupełnie innym zapotrzebowaniu na KM, że
                        w istocie rzeczy jest jednym z większych kuriozów w warszawskiej komunikacji.
                      • szamot1 Re: Nie chce mi się tego nawet komentować 17.11.05, 23:06
                        Według mnie najistotniejsze jest włąśnie wzmocnienie relacji docentrowej. Ale
                        również (a nawet przede wszystkim) poza szczytem. Wg. mnie spokojnie może być
                        to 117 (choćby we fragmencie).

                        Pocięte 151 (jeśli już musi ta linia istnieć) oraz 111, która z obecnym czasem
                        przejazdu nie potrzebuje takiej częstotliwości.
                        Dalej: E5 jako szcztytopwy ekspres, oraz MOCNE CAŁOTYGODNIOWO 117 na odcinku
                        Centrum - Gocław, jest dla mnie satysfakcjonujące.
                        Jak uzupełnimy to 410 - nawet w obecnej formie, choć w godz. 15-17.30
                        spróbowałbym ją jednak zagęścić i tym, samym zachęcić troche pasażerów do
                        korzystania, to ja jestem Happy.
      • pawciod Re: [Wawa] Zmiana trasy linii 410 07.11.05, 14:03
        Wycięto 3 brygady redutowskie. Frekwencja dziś rano o 7:26 była niższa od tej
        średniej z kursu o 7:15 Ale rano ta zmiana takiego znaczenia mieć nie będzie.
        Kursy z Gocławia będą punktualne i do metra dowiozą (tam wysiadało dotyczhczas
        grubo ponad 50% pasażerów). Gorzej będie pewnie po południu. Jakl sprawdzę, to
        zdam relację.
        • petrolot44 Re: [Wawa] Zmiana trasy linii 410 07.11.05, 18:59
          Ja już sprawdziłem.
          Jechałem 410 (01) z Metra Politechnika na Gocław. kurs 17:51 przyjechał o
          18:09. w środku było 6 osób. trochę osób dosiadło się na Marszałkowskiej i Pl.
          Na Rozdrożu, ale i tak były wolne miejsca siedzące.
          Autobus dojechał do pętli o 18:31 (planowany odjazd na Dw. Zachodni 18:23).
          Nawet jak na pierwszy dzień kursowania nie było rewelacyjnie. Trzeba poczekać
          kilka dni, zobaczymy za tydzień-dwa, jak się zmieni sytuacja.
          • jerzy-j Re: [Wawa] Zmiana trasy linii 410 07.11.05, 20:26
            "Dlatego warto zaryzykować reformę 117 jako takiej. W chwili obecnej spełnia
            tak
            różne role i przebiega przez rejony o zupełnie innym zapotrzebowaniu na KM, że
            w istocie rzeczy jest jednym z większych kuriozów w warszawskiej komunikacji.
            "

            Co ciekawe 117 zwykle jest jedyną linią - zarówno na Saskiej Kępie,
            Madalińskiego, i wreszcie Stegnach i Wilanowie oraz jeśli chodzi o skręt z
            Aleji w lewo w Marszałkowską jest jedyną linią, bez bezpośredniego wparcia
            innych linii. I tu kuriozalne jest to, że 117 jeździ tak często jak koty
            płaczą...
    • dennis_lance Re: [Wawa] Zmiana trasy linii 410 18.11.05, 09:41
      Niestety kolejna porażka ZTM. Napisałem zresztą do nich kilkanaście dni temu e-
      mail w tej sprawie. Dopiero wczoraj potwierdzili przekazanie go do PP.
      W kwestii meritum:
      a) jeśli komunikacja miejska na Wawelskiej jest za słaba, to raczej poza
      szczytem, kiedy nie kursuje 408; zatem kierowanie tamtędy dodatkowej linii
      szczytowej jest bezcelowe; tym bardziej, że z pewnością utrudni
      to "naprostowanie" 523, z którego celowością nikt rozumny chyba dyskutować nie
      będzie
      b) jeśli chodziło o bezpośredni dojazd z Gocławia na Zachodni, to linią
      szczytową bezpośrednie połączenie było i wcześniej realizowane (chyba nie muszę
      mówić która to linia :P)
      c) jeśli zaś chodziło o bezpośredni dojazd z Gocławia na Ochotę (od Gusu do
      Hali Kopińskiej), to wątpię szczerze mówiąc, aby frekwencja była w tej relacji
      wyższa, niż do samego centrum
      d) jeśli chodziło ZTMowi tylko o rzekomo niewystarczjącą frekwencję na 410 od
      Politechniki do Centrum, to dlaczego skierowano go na trasę, gdzie z pewnością
      nie poprawi mu się frekwencja?
      e) a co z Wolą? Chciałbym przypomnieć, że 410 jest linią przekształconą z linii
      P, która nigdy w życiu na żaden Gocław nie jeździła? Czemu ZTM modyfikując
      trasę 410 bierze na Boga pod uwagę jedynie interes Gocławia, który tę linię
      otrzymał stosunkowo niedawno "psim swędem"?!!
      I teraz co drodzy Gocławianie? Usłyszymy, że należy Wam dołożyć wozów, bo
      straciliście linię do centrum. Z tego co tu widzę i słyszałem z innych źródeł,
      takie 410 Wam się podoba. Nie protestujecie przeciw takiej zmianie, zaś
      domagacie się więcej wozów na 117 i 151??? Sprytne! Bardzo sprytne! Tylko że
      wpadliście we własne sidła, albowiem dla dokładania Wam wozów do centrum, sami
      obaliliście (do spółki z ZTMem) wszystkie argumenty. No bo skoro prawie nikt
      nie jeździł 410 do centrum, to by znaczyło, że podaż miejsc jest wystarczająca.
      Z drugiej zaś strony jeśli podaż jest teraz za mała, to jakim prawem zmieniono
      trasę 410? A może komuś po prostu taka relacja bezpośrednia była potrzebna?
      Pozdrawiam
      • e-tam Re: [Wawa] Zmiana trasy linii 410 18.11.05, 11:05
        Racja, za wyjątkiem tego, że 410 powstało z P. P się przekształciło w 406. 410
        powstało dużo później, z połowy brygad 522. Wcześniej jeździło co 8 mniut, po
        powstaniu 410 co 15 minut. Trasbus też dziwnie opisuje powstanie 410, jako
        "Uruchomienie linii jako pomocniczej dla linii 522". 410 nie pomogło 522, a
        wręcz osłabiło na Wisłostradzie. Na Woli było bez zmian.
        • dennis_lance Re: [Wawa] Zmiana trasy linii 410 18.11.05, 12:03
          Ja bym powiedział, że na północy miasta to 406 ewidentnie miało zostać zastępcą
          422. Zaś formalnie, wolskiego odcinka trasy P, w momencie kasacji tej linii,
          nie zastąpiło nic, bo faktycznie 410 powstało nieco później (jakieś 4 lata :P).
          Ale to są szczegóły. Ja miałem na myśli to, że w momencie powstania, 410 miało
          prawie identyczną trasę i pełniło identyczną funkcję, jak wcześniej P:
          supportowało 522 (wcześniej B). A chwilowe zawieruchy i czasowe matactwa ZTMu
          to już zupełnie oddzielna historia :)
          Pozdro
      • pawciod Re: [Wawa] Zmiana trasy linii 410 18.11.05, 12:31
        Argument ZTMu, że tą linią do Centrum nikt nie jeździł jest sporo przesadzony.
        Moim zdaniem, gdyby 410 zostało przedłużone do Os. Górczewska (możliwość była,
        bo były ogromne postoje i za długie czasy przejazdu) byłaby to znakomita linia
        szczytowa. A tak 410 jest zabijane i zapewne niedługo nie będzie jej miał nikt:
        ani Mokotów, ani Wola, ani Gocław.
        • dennis_lance Re: [Wawa] Zmiana trasy linii 410 18.11.05, 12:49
          Kiedyś, jeszcze na ś.p. forum ZTM, zaryzykowałem twierdzenie (wbrew uważanemu
          za eksperta, niejakiemu "Rumcajsowi"), iż 410 wcale nie musiało zostać
          skierowane do pętli Ulrychów (po powstaniu konieczności wycofania go z
          REDUTOWEJ), gdyż długość postojów sugeruje, iż, prawdopodobnie bez konieczności
          dokładania brygad, spokojnie można było jego trasę wydłużyć do Górczewskiej
          (jak 190). Podniosło się larum. Artek, zdaje się nawet Bastian i kilku innych
          krzykaczy okrzyknęło mnie "idiotą, profanem i ignorantem, który śmie
          polemizować ze znawcą". Teraz widzę, że ktoś z tej samej niemal parafii co ów
          znawca, mówi właściwie dokładnie to samo, za co ja dostałem kiedyś takie bęcki.
          Dobre! :D
          A co do 410, to ja jednak konsekwentnie widzę je w piachu :P
          • ikarusbus Re: [Wawa] Zmiana trasy linii 410 18.11.05, 12:56
            dennis_lance napisał:

            > Kiedyś, jeszcze na ś.p. forum ZTM, zaryzykowałem twierdzenie (wbrew uważanemu
            > za eksperta, niejakiemu "Rumcajsowi"), iż 410 wcale nie musiało zostać
            > skierowane do pętli Ulrychów (po powstaniu konieczności wycofania go z
            > REDUTOWEJ), gdyż długość postojów sugeruje, iż, prawdopodobnie bez
            konieczności
            >
            > dokładania brygad, spokojnie można było jego trasę wydłużyć do Górczewskiej
            > (jak 190). Podniosło się larum. Artek, zdaje się nawet Bastian i kilku innych
            > krzykaczy okrzyknęło mnie "idiotą, profanem i ignorantem, który śmie
            > polemizować ze znawcą". Teraz widzę, że ktoś z tej samej niemal parafii co ów
            > znawca, mówi właściwie dokładnie to samo, za co ja dostałem kiedyś takie
            bęcki.
            >
            > Dobre! :D
            > A co do 410, to ja jednak konsekwentnie widzę je w piachu :P


            He, wiem nawet kto !!!
            A "Forum" na stronie ZTMu tobyło forum wzajemnej adoracji!!!
            Jak się z nimi nie zgadzałeś, to Cię atokowali zewsząd, gdy to nie pomogło, do
            ignorowali.
            • wielbicielztm Re: [Wawa] Zmiana trasy linii 410 22.11.05, 00:51
              > A "Forum" na stronie ZTMu tobyło forum wzajemnej adoracji!!!

              W tej "adoracji" powstało kilka niezłych projektów, które teraz krążą po dzielnicach i może coś się z nich urodzi. Drugiej takiej kopalni dobrych pomysłów związanych z KM w Warszawie nie było.

              > Jak się z nimi nie zgadzałeś, to Cię atokowali zewsząd, gdy to nie pomogło, do
              > ignorowali.

              To nie tak było. Po prostu nie tolerowało się wypisywania głupot. Nie mówię, że było idelanie, ale brak Forum jest odczuwalny.
          • pawciod Re: [Wawa] Zmiana trasy linii 410 18.11.05, 13:22
            Jak widzę, jak ostatnio rozkłady układa ZTM, to dochodzę do wniosku, że wszystko
            da się przepchnąć. A o możliwośći przełożenia 410 mówiłem już dość dawno.
            A w obecnej formie to lepiej 410 pogrzebać, a 6 brygad przeznaczyć na jakąś
            lepszą koncepcję.
      • szamot1 Re: [Wawa] Zmiana trasy linii 410 21.11.05, 14:42

        > i co teraz co drodzy Gocławianie? Usłyszymy, że należy Wam dołożyć wozów, bo
        > straciliście linię do centrum. Z tego co tu widzę i słyszałem z innych
        > źródeł,
        > takie 410 Wam się podoba. Nie protestujecie przeciw takiej zmianie, zaś
        > domagacie się więcej wozów na 117 i 151??? Sprytne! Bardzo sprytne! Tylko że
        > wpadliście we własne sidła, albowiem dla dokładania Wam wozów do centrum,
        > sami
        > obaliliście (do spółki z ZTMem) wszystkie argumenty. No bo skoro prawie nikt
        > nie jeździł 410 do centrum, to by znaczyło, że podaż miejsc jest
        > wystarczająca.
        > Z drugiej zaś strony jeśli podaż jest teraz za mała, to jakim prawem
        > zmieniono
        > trasę 410? A może komuś po prostu taka relacja bezpośrednia była potrzebna?
        > Pozdrawiam

        Oj... Dennis Rozrabiaka w pełnej formie :)
        Na w/w kwestie odpisałem ideowo gdzieś wyżej.

        Teraz prywatnie:

        1)
        Osobiście jak jechałem do Centrum (typu Pl. Bankowy - Dw. Gdański) jeździłem
        410 i metrem. W centrum ta linia nie była ofertą ze względu na różne przystanki
        w kier. Gocławia i nieatrakcyjny czas przejazdu!!! (korki TŁ i Marszałkowska)

        2)
        Rzucam hasło:
        111: rozrzedzić: 15/20/20,
        E5 - b.z.
        151: rozrzedzić: 20/30/30
        Dodatkowa całodzienna linia zwykła (dni robocze i swieta) Saską do Centrum, a
        dalej gdziekolwiek...
        117: raczej b.z. Względnie spróbowac odzyskac z jedna brygade.
        410: całodzienne na Wolę. (świeta chętnie, lecz niekoniecznie)
        303: do piachu.

        To tak na prędce, bo mam mase roboty i nie mam czasu na analizy.
        Pzdr.
        • maciek885 Re: [Wawa] Zmiana trasy linii 410 24.11.05, 10:03
          Czyś Ty oszalał?
          111 obecnie jeździ za rzadko (szczególnie w godzinach wieczornych) a Ty chcesz je dalej niszczyć.
          Mimo kataklizmu związanego z Maissnera to wciąz jest dobra linia zapewniająca dojazd na Trakt (Goclawiowi, Anielewicza i z pl Bankowego) i póki nie bedzie możliwości przesiadki przy Nowym Świecie (na razie przystanki sa ni przypiął ni wypiął) to ta linia jest nie do ruszenia.
            • ik_maniak Re: [Wawa] Zmiana trasy linii 410 24.11.05, 12:36
              Na Rozbrat nie ma takiej liczby pasażerów, która wymagałaby zatrzymywania się
              tam 410. 151 to pokraka, ludzie jadący nim z Gocławia przesiadają się w dużej
              mierze na Saskiej. I jak tu tego nie pociąć?
              111 to kolejna pokraka i nie powinno być uznawane za dojazdówkę. Jest dobre,
              żeby sobie pozwiedzać Gocław albo Saską Kępę.
              Czas przejazdu 410 do metra jest krótszy niż e-5, a zmniejszy się jeszcze, gdy
              skończy się remont estakad przy TŁ.
              • thomasch Re: [Wawa] Zmiana trasy linii 410 24.11.05, 13:21
                ik_maniak napisała:

                > Czas przejazdu 410 do metra jest krótszy niż e-5

                Ale do Centrum jest dłuższy.
                Natomiast oczywiście - przystanki takie jak Rozbrat nie generują takich potoków
                jak np. pl. Na Rozdrożu, czy przystanki przy stacjach metra, co nie znaczy, że
                wszyscy dojeżdżają z Gocławia wyłącznie do przystanków węzłowych i
                przesiadkowych. Połączenia wewnątrzdzielnicowe i międzydzielnicowe są również
                istotne. Biorąc to pod uwagę, zmniejszenie częstotliwości 151 skutkowałoby albo
                czekaniem w nieskończoność na bezpośrednią linię w celu dojechania np. do
                Rozbratu, czy Torwaru lub też przesiadkę, która jest bardzo czasochłonna, gdyż
                o ile do Saskiej z Gocławia jest czym dojechać, o tyle linie zwykłe jadące
                Trasą (141, 182, 188) kursują bardzo rzadko. Z powrotem jest jeszcze gorzej, bo
                141 nie załapuje przystanku Torwar, a zatem zostają 182 i 188, które kursują
                zwłaszcza w święto w najlepszym przypadku co 20 min. W ten sposób na pokonanie
                stosunkowo niewielkiej odległości potrzeba by było bardzo dużo czasu.
                • dennis_lance Re: [Wawa] Zmiana trasy linii 410 25.11.05, 08:56
                  thomasch napisał:

                  > ik_maniak napisała:
                  >
                  > > Czas przejazdu 410 do metra jest krótszy niż e-5
                  >
                  > Ale do Centrum jest dłuższy.
                  > Natomiast oczywiście - przystanki takie jak Rozbrat nie generują takich
                  potoków
                  >
                  > jak np. pl. Na Rozdrożu, czy przystanki przy stacjach metra, co nie znaczy,
                  że
                  > wszyscy dojeżdżają z Gocławia wyłącznie do przystanków węzłowych i
                  > przesiadkowych. Połączenia wewnątrzdzielnicowe i międzydzielnicowe są również
                  > istotne. Biorąc to pod uwagę, zmniejszenie częstotliwości 151 skutkowałoby
                  albo
                  >
                  > czekaniem w nieskończoność na bezpośrednią linię w celu dojechania np. do
                  > Rozbratu, czy Torwaru lub też przesiadkę, która jest bardzo czasochłonna,
                  gdyż
                  > o ile do Saskiej z Gocławia jest czym dojechać, o tyle linie zwykłe jadące
                  > Trasą (141, 182, 188) kursują bardzo rzadko. Z powrotem jest jeszcze gorzej,
                  bo
                  >
                  > 141 nie załapuje przystanku Torwar, a zatem zostają 182 i 188, które kursują
                  > zwłaszcza w święto w najlepszym przypadku co 20 min. W ten sposób na
                  pokonanie
                  > stosunkowo niewielkiej odległości potrzeba by było bardzo dużo czasu.


                  I dłuższy niż 117??? A może 117 jedzie szybciej do centrum, niż 410 do
                  politechniki??? <rotfl>
                  Gdyby 410 zamieniono na 507 (wg naszego projektu), to mielibyście szybką linię
                  do centrum także w międzyszczycie i święto. I nie wierzę w to, żeby większośći
                  Gocławian bardziej potrzebny był muchowóz w krzaki (Rozbrat), niż porządna,
                  stała, przyspieszona linia zarówno do najbliższej stacji metra, jak i do
                  centrum miasta.
                  • pawciod Re: [Wawa] Zmiana trasy linii 410 25.11.05, 09:30
                    Tylko pamiętać musisz, że gocław nie ma możliwości układać komunikacji tylko
                    przez swój punkt widzenia, gdyż przynajmniej połowa linii, jak nie więcej jest
                    jednocześnie liniami dla Saskiej Kępy. I to najbardziej komplikuje sytuację.
                    gocław z miłą chęcią odda 151 wzamian za 507. Ale Saska Kępa nigdy na to nie
                    pozwoli. Trzeba więc jeszcze ten problem rozwiązać.
                    • dennis_lance Re: [Wawa] Zmiana trasy linii 410 25.11.05, 13:31
                      Ten problem można rozwiązać na wiele sposobów. Pierwszy to skrócenie linii 151
                      do pętli Zwycięzców, a tym samym zrobienie z niej linii okólnej. Tylko dla
                      Saskiej Kępy. Druga to uszczytowienie 151 z zachowaniem trasy. Wreszcie
                      trzecia - zachowanie 151 z bardzo okrojonym rozkładem. Oczywiście w każdym
                      wypadku obsłużenie linii taborem wyłącznie niskopojemnym. Pierwsza opcja
                      odpada, jeśliby się Gocław uparł na bezpośrednią linię na Rozbrat, czy do PTK.
                      W końcu 410 też traci, a 507 aż takiej częstotliwości by nie miało. Druga z
                      kolei odpada, jeśli Saska Kępa uprze się, że bus wożący po Zwycięzców i dojazd
                      do centrum (patelnia) z zespołu Stacja krwiodawstwa, muszą być stałe. Jeśliby
                      wystąpiły obie przesłanki, pozostaje wersja trzecia, też do zaakceptowania: 151
                      z częstotliwością np. 24/32/40 (z częściową koordynacją z 507). Choć wiem, że
                      niektórzy istnienie linii o takich częstotliwościach uważają z zasady za
                      pomyłkę.

                      pawciod napisał:

                      > Tylko pamiętać musisz, że gocław nie ma możliwości układać komunikacji tylko
                      > przez swój punkt widzenia, gdyż przynajmniej połowa linii, jak nie więcej jest
                      > jednocześnie liniami dla Saskiej Kępy. I to najbardziej komplikuje sytuację.
                      > gocław z miłą chęcią odda 151 wzamian za 507. Ale Saska Kępa nigdy na to nie
                      > pozwoli. Trzeba więc jeszcze ten problem rozwiązać.
                      • maciek885 Re: [Wawa] Zmiana trasy linii 410 25.11.05, 14:45
                        Myslę że częściowo odpowiedź na postulaty dotyczące 151 powinno dac ta roczna zmiana trasy.
                        Czy teraz gdy 151 jadąc od Śródmieścia i omijając Saską Kępę ma większe czy mniekjsze zapelnienie niż miesiąc temu? (przyznaję że nie mam pojęcia)
                        • wielbicielztm Re: [Wawa] Zmiana trasy linii 410 25.11.05, 22:43
                          Hmmmm... Może nawet większe niż dotąd, bo:

                          1. Zepsuli 410 i zmniejszyli podaż miejsc do Centrum. To, co pozostało (117, 151, E5) jeździ nabite.
                          2. Mimo dużej liczby przystanków prosta trasa 151 daje w kierunku Gocławia akceptowalny czas przejazdu.

                          Ale Kępa się odzwyczaja, nie ma co.
                  • thomasch Re: [Wawa] Zmiana trasy linii 410 25.11.05, 14:39
                    dennis_lance napisał:

                    > I dłuższy niż 117??? A może 117 jedzie szybciej do centrum, niż 410 do
                    > politechniki??? <rotfl>

                    117 jedzie krócej do Centrum, niż jechało 410. Rondo dmowskiego generuje
                    większe potoki niż Rondo Jazdy Polskiej.

                    > Gdyby 410 zamieniono na 507 (wg naszego projektu), to mielibyście szybką
                    linię
                    > do centrum także w międzyszczycie i święto. I nie wierzę w to, żeby
                    większośći
                    > Gocławian bardziej potrzebny był muchowóz w krzaki (Rozbrat), niż porządna,
                    > stała, przyspieszona linia zarówno do najbliższej stacji metra, jak i do
                    > centrum miasta.

                    I przystanek dla 507 na Marszałkowskiej, a pozostałych linii - w Alejach. Chyba
                    nie liczysz, że ludzie biegaliby podziemiem, żeby sprawdzić co będzie pierwsze.
                      • thomasch Re: [Wawa] Zmiana trasy linii 410 25.11.05, 14:45
                        maciek885 napisał:

                        > Tyle że na rondzie Dmowskiego jest już E-5, 117 i 151 i problemem pozostaje
                        bra
                        > k 410 na pl Konstytucji i na Waryńskiego NAD metrem.

                        Czy faktycznie tłumy potrzebują sie dostać z Gocławia akurat na pl.
                        Konstytucji? Wątpię. Dla tych którzy muszą tam dojechać jest 117 oraz
                        przesiadka z 410 do czegokolwiek przy Politechnice.
                    • dennis_lance Re: [Wawa] Zmiana trasy linii 410 25.11.05, 14:53
                      > 117 jedzie krócej do Centrum, niż jechało 410.

                      Według stref maksymalnych - 5 minut dłużej!

                      > I przystanek dla 507 na Marszałkowskiej, a pozostałych linii - w Alejach.
                      > Chyba nie liczysz, że ludzie biegaliby podziemiem, żeby sprawdzić co będzie
                      pierwsze.

                      Jak wycofamy 151 z Gocławia (skrócenie do Zwycięzców) oraz zlikwidujemy dla E-5
                      niepotrzebne przystanki Muzeum Narodowe oraz Rondo Waszyngtona, to główny
                      przystanek dla Gocławia będzie mógł być pod Cepelią (E-5 i 507). Spod forum
                      zostałoby tylko ślimakowate 117, linia raczej dla Saskiej Kępy.
                      • thomasch Re: [Wawa] Zmiana trasy linii 410 25.11.05, 16:57
                        dennis_lance napisał:

                        > > 117 jedzie krócej do Centrum, niż jechało 410.
                        >
                        > Według stref maksymalnych - 5 minut dłużej!

                        Niech będzie i 5 (chociaż na pl. Konstytucji jest nieraz niezły kocioł), ale
                        jednak. Jaki jest cel linii przyśpieszonej w relacji osiedle - centrum, jeśli
                        jedzie się dłużej niż linią zwykłą? Najkorzystniejszą opcją dla Gocławia są
                        połączenia z Centrum przez most Poniatowskiego, a nie przez Łazienkowski.


                        > Jak wycofamy 151 z Gocławia (skrócenie do Zwycięzców) oraz zlikwidujemy dla E-
                        5
                        >
                        > niepotrzebne przystanki Muzeum Narodowe oraz Rondo Waszyngtona, to główny
                        > przystanek dla Gocławia będzie mógł być pod Cepelią (E-5 i 507). Spod forum
                        > zostałoby tylko ślimakowate 117, linia raczej dla Saskiej Kępy.

                        Absurd. Bardzo dużo ludzi korzysta z E-5 przy rondzie Waszyngtona (gdzie w
                        stronę Ursusa jest alternatywą dla 517) a także przy Muzeum Narodowym, gdzie
                        wymiany też są bardzo duże.
                        • e-tam Re: [Wawa] Zmiana trasy linii 410 25.11.05, 23:04
                          > Absurd. Bardzo dużo ludzi korzysta z E-5 przy rondzie Waszyngtona (gdzie w
                          > stronę Ursusa jest alternatywą dla 517) a także przy Muzeum Narodowym, gdzie
                          > wymiany też są bardzo duże.

                          To, czy gdzieś są duże czy małe wymiany w przypadku ekspresów nie powinno mieć
                          ŻADNEGO znaczenia. Może i w przypadku linii pośpiesznych można takie argumenty
                          stosować, ale też nie do końca... (co wcale nie znaczy, że jestem za pomysłem).
                        • dennis_lance Re: [Wawa] Zmiana trasy linii 410 02.12.05, 12:59
                          > > Według stref maksymalnych - 5 minut dłużej!
                          >
                          > Niech będzie i 5 (chociaż na pl. Konstytucji jest nieraz niezły kocioł), ale
                          > jednak. Jaki jest cel linii przyśpieszonej w relacji osiedle - centrum, jeśli
                          > jedzie się dłużej niż linią zwykłą? Najkorzystniejszą opcją dla Gocławia są
                          > połączenia z Centrum przez most Poniatowskiego, a nie przez Łazienkowski.

                          Skoro nie orientujesz się w danym temacie, to spróbuj chociaż zrozumieć co się
                          do Ciebie pisze. Napisałem, że 117 jedzie wg stref maksymalnych o 5 minut
                          dłużej, niż jechało 410! A więc sens istnienia przyśpiecha nadal istniał, choż
                          może oczywiście Ty go nie dostrzegałeś :P


                          > Absurd. Bardzo dużo ludzi korzysta z E-5 przy rondzie Waszyngtona (gdzie w
                          > stronę Ursusa jest alternatywą dla 517) a także przy Muzeum Narodowym, gdzie
                          > wymiany też są bardzo duże.

                          Cóż za pewność siebie! Wiele razy jechałem 517 od strony Targówka (po południu)
                          i pod patelnię podjeżdżał pustawy. Przynajmniej w porównaniu z tym, ile ludzi
                          tam właśnie zaczęło się ładować do środka. Skąd Ty masz dane, człowieku? :rotfl
                          Przyznaj może od razu, że akurat pasuje Ci możliwość 1-4 minuty szybszego
                          dojazdu do Waszyngotona (niż 117), bo tak jest Ci po prostu wygodniej :D I nie
                          wciskaj nam ciemnoty.
                          • pawciod Re: [Wawa] Zmiana trasy linii 410 02.12.05, 13:41
                            Jako użytkownik linii gocławskic muszę zdecydowanie zaprostestować przeciwko
                            pomysłowi usunięcia E-5 z przystanków Muzeum Narodowe. Wymiany na tym przystanku
                            są spore większe na przykład niż przy Dw. Centralnym. Bo o ile po powstaniu 509
                            wymiany przy Rondzie Waszyngtona zmalały dość znacznie, to Muzeum Narodowe jest
                            drugim najbardziej potrzebnym przystankiem w Centrum z punktu widzenia gocławia.
                            I co do maksymalnego czasu przejazdu 117. Jest on zupełnie bezsensowny - jest na
                            przykład dłuższy od czasu 151, które się jednak o wiele bardziej kręci. 26 minut
                            w międzyszczycie i po południu też jest lekko przesadzone.
              • maciek885 Re: [Wawa] Zmiana trasy linii 410 24.11.05, 13:36
                Ale 111 JEST dojazdówką do Centrum (nie tylko dla Gocławia ) i jako taką należy ją traktować.
                Wciąż to jest PODSTAWOWA linia zarówno dla Gocławia , Saskiej Kępy jak i Anielewicza i pisanie o jakiś następnych cięciach jest bzdurą.

Popularne wątki

Nie pamiętasz hasła

lub ?

 

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się

Nakarm Pajacyka