Dodaj do ulubionych

Komunikacja miejska naszych marzeń

02.11.02, 20:41
...pięknie brzmi, co?

Prawdziwą działalność EFK chciałbym rozpocząć właśnie od tego wątku. Tu
piszcie o sytuacji, problemach z komunikacją miejską w waszej dzielnicy (np.
Białołęka, Mokotów itp., itd. ... czy w moim przypadku Targówek – Zacisze) i
propozycje rozwikłania ich. Ja, aż tak dobrze nie znam sytuacji
komunikacyjnej w każdym zakątku Warszawy, więc nie będę się wymądrzał.
Najlepiej będzie, jeśli to Wy przedstawicie problemy i pomysły uzdrowienia
transportu publicznego w waszej części miasta, gdyż ZTM się do tego nie
kwapi. W ten sposób (być może) "uzbiera się" pokaźny zbiór rozwiązań
komunikacyjnych dla Stolicy. Komplecik projektów będzie można potem
przedstawić ZTMowi. Kto wie... może kiedyś nasze pomysły wejdą w życie...

Chciałbym zaprezentować moje propozycje (chronologicznie) dotyczące dzielnicy
Targówek:
[oczywiście nie liczę na realizacje wszystkich]
E-6, E-7, lub E-8 – nowa linia kursująca ekspresowa kursująca przez Targówek,
Pragę, Kamionek, Saską Kępę, Gocław, Most Siekierkowski, Czerniaków, Sadybę,
Mokotów, Służew, Służewiec, na Okęcie – Terminal 1
14 – także nowa linia (tym razem tramwajowa) łącząca Annopol z Mokotowem
(Rakowiecka) przez Most Gdański i Al. Jana Pawła II
[[Moje najnowsze pomysły (propozycje)]] - 118 przedłużyć z Bródna (od
Wysockiego): Bazyliańską, Kondratowicza, Wincentego (lub Bartniczą,
Wyszogrodzką, Chodecką, Budowlaną), Gilarską, Samarytanki, Jórskiego - przez
Zacisze i dalej Radzymińską, Trocką na Targówek. Aby poprawić komunikację na
Zaciszu, a zarazem uniemożliwić dublowanie się linii 118 i 132, sugeruję tą
drugą przedłużyć prosto Radzymińską, Targową, Kijowską do Dworca Wschodniego,
a być może korygując także trasę na Bródnie (od Malborskiej prosto
Wincentego). W wyniku tych "roszad" obie linie zyskają pożądanych pasażerów,
a i poprawi się sytuacja komunikacyjna na Zaciszu, Bródnie, Targówku oraz
zapomnianym przez ZTM, a przeżywającym boom inwestycyjny osiedlach "Viking",
Brzeziny, Kąty Grodziskie... Przedłużenie 132 wiąże się z jednej strony z
korzyściami – szybkie połączenie gm. Targówek i Białołęki z centrum miasta, z
drugiej zaś pasażerowie stracą bezpośrednie połączenie z bazarkiem „Trocka”,
a także skazani na nieuniknione korki w godzinach szczytu na Targowej –
możliwe niepunktualne kursowanie.
140 – nie lubię tej linii. Jest bardzo poprzekręcana, kursuje po prawie całej
gminie, nie można się połapać w przebiegu trasy – tylko stracony numerek.
Dlatego sugeruję poważnie zmienić trasę, trochę powydłużać...

Wiele razy na FORUM dawałem propozycje wspomożenia przeciążonych linii (190,
460, 512, 517), kursujących Radzymińską i al. Solidarności, poprzez
uruchomienie nowej linii, lub wydłużenie innej. Moja sugestia to przedłużenie
192 na Zacisze...
Oto dwie proponowane trasy:
1. ZACISZE – Codzienna - Rolanda – Gilarska – Samarytanka – Jórskiego –
Radzymińska – al. Solidarności do mostu Śląsko-Dąbrowskiego i dalej stałą
trasą.
...lub nieco dłuższy wariant trasy:
2. ZACISZE – Codzienna – Młodzieńcza – św. Wincentego – Gilarska –
Samarytanka – Jórskiego – Radzymińska – al. Solidarności i dalej na
Wyszółki...
Przystanki:
1. ZACISZE, SPÓJNI, KANAŁ BRÓDNOWSKI (<dwa nowe zespoły przystanków),
ROLANDA, SAMARYTANKA, ŁOKIETKA (Ż), JÓRSKIEGO, TROCKA, GORZYKOWSKA, PIOTRA
SKARGI, SZWEDZKA, DW. WILEŃSKI, PARK PRASKI...
2. ZACISZE,BOHUSZEWICZÓWNY (Ż), ZACISZAŃSKA (Ż), ŻUROMIŃSKA, GILARSKA (w
jedną stronę), ROLANDA, SAMARYTANKA...
Przeanalizowałem czas przejazdu przez ul. Rolanda.
Czas przejazdu linii 192:
Wyczółki – plac Hallera = ok. 55 minut
Wyczółki – Dw. Wileński = ok. 50 minut, a odcinek Dw. Wileński – Zacisze =
ok. 15 minut, co daje czas w jedną stronę 1 godzinę 5 minut całej nowej trasy
+8 min. postój na pętli. Dotychczasowa częstotliwość 192 w szczycie: co ok.
16 min., przy 10 brygadach (w dzień powszedni).

Po zmianach (krótsza trasa) 192 kursowałaby między Wyczółkami a Zaciszem,
miałaby 48 (37 + 11 nowych) przystanków i większą częstotliwość z 16 do 11
minut.
Można by też przekształcić 192 w linię przyśpieszoną 502, lub 526 (mniejsza z
tym). Wtedy nie trzeba by było zabierać brygad z innych linii, a
przekształcona w „czerwoną” 192 byłaby wydajniejsza. Dzięki jej ograniczonej
liczbie przystanków autobusy kursowały by szybciej...
345 – przekształcenie w linię zwykłą 114

Nie podoba mi się też organizacja nocników w mojej dzielnicy. Proponuję 607
wycofać z pętli na Zaciszu i przedłużyć prosto Codzienną, Rolanda, Gilarską,
Św. Wincentego, Kondratowicza, Łabiszyńską, Łojewską, Chodecką do pętli
BRÓDNO PODGRODZIE. Po tej zmianie przydało by się wyprostować 602 na Bródnie

Co o tym sądzicie?
Gdyby te propozycje zostały wcielone w życie, to na pewno podróżowało by się
nam znacznie lepiej...

[a tak na marginesie] To tylko niewielka część moich komunikacyjnych
pomysłów... :-))
Obserwuj wątek
    • matmi Re: Komunikacja miejska naszych marzeń 03.11.02, 17:44
      Jako że Targówek to dla mnie ważna dzielnica pozwoliłem sobie zabrać głos.

      > E-6, E-7, lub E-8 – nowa linia kursująca ekspresowa kursująca przez Targó
      > wek,

      Moja propozycją na linie ekspresową jest linia 460. Targówek-Trocka-
      Pratulińska-Handlowa-Gorzykowska-Radzymińska-Al. Solidarności-Metro Ratusz-
      Al. Jana Pawła II-Rondo ONZ- Świętokrzyska-Emili Plater -DC. Gdyby niemożliwa
      była zmiana 460 to można na tej trasie uruchomic właśnie np E-6 albo 5XX tylko
      zamiast w Pratulińską jechała by Trocką do Radzymińskiej, a mogła by ruszać np
      z Zacisza przez Wincentego, a kończyć nie na DC, ale udać się w kierunku np.
      Lotniska. Oczywiście to tylko moja propozycja.

      > 14 – także nowa linia (tym razem tramwajowa) łącząca Annopol z Mokotowem
      (Rakowiecka)

      Czy pętla na Rakowieckiej pomieściłaby dwie linie? Pomysł do rozważenia.

      > [[Moje najnowsze pomysły (propozycje)]] - 118 przedłużyć z Bródna (...) Aby
      poprawić komunikację na
      > Zaciszu, a zarazem uniemożliwić dublowanie się linii 118 i 132, sugeruję tą
      > drugą przedłużyć prosto (...)do Dworca Wschodniego,

      Pomysły z 118 i 132 podobają mi się patrząc z punktu widzenia mojego
      zamieszkania. W kierunku Bródna mamy 140, 145, 156 które niestety bardzo
      często przyjeżdzają wspólnie (przydałaby się zmiana w rozkładzie). Połączenie
      z Zaciszem: najlepiej pieszo, a jak już autobusem to zamiana 132 na 118 nie
      robi róznicy (choć do placu Trzech Krzyży można się szybciej dostać np 517),
      więc 132 mozna skierować w kierunku DW(Kijowska).
      Moja propozycja na trasę tych lini od skrzyżowania Wincentego/ Gilarska/
      Budowlana:
      118 - Budowlana-Chodecka-Wyszogrocka-Bartnicza-Wysockiego....
      132 - Wincentego-Malborska....

      > (...)a także skazani na nieuniknione korki w godzinach szczytu na Targowej –
      > możliwe niepunktualne kursowanie.

      i w Al. Solidarności, choć tam jest wydzielony pas dla Autobusów. Trzeba tylko
      aby był przejezdny. Czy na Targowaej da się wydzielić taki pas?

      > 140

      Trudno coś powiedzieć na temat lini "Handlowej". Można powiedzieć, że spełnia
      swoja rolę, ponieważ dowozi ludzi do Centrów Handlowych, a że tak kręci..


      > Wiele razy na FORUM dawałem propozycje wspomożenia przeciążonych linii (190,
      > 460, 512, 517), kursujących Radzymińską i al. Solidarności, poprzez
      > uruchomienie nowej linii, lub wydłużenie innej.

      Myślę, że odciążeniu lini 190 i 512 pomogłaby w/w propozycja zmiany trasy 460
      (E-6,5XX)


      > Moja sugestia to przedłużenie 192 na Zacisze...

      Nie za dużo tych lini na Zaciszu?

      > Można by też przekształcić 192 w linię przyśpieszoną 502, lub 526

      A może w/w propozycja. Zacisze-Wincentego-Trocka-Radzymińska-Al.Solidarności-
      Al. Jana pawła II-....-Wyczółki


      > 345 – przekształcenie w linię zwykłą 114

      Może dajmy zaistnieć 345. Zobaczymy za kilka miesięcy.

      > Nie podoba mi się też organizacja nocników w mojej dzielnicy.

      Co do "nocników", to napewno ich trasy są pokręcone, ale to "urok" lini nocnych


      To moja odpowiedź na twoje propozycje.
      pozdrawiam

      i czekam na następne pomysły.
      • pawciod Re: Komunikacja miejska naszych marzeń 03.11.02, 18:56
        Nie wiem dlaczego, ale zauważam w Twoich propozycjach dużą samolubność, drogi
        IWO_.

        Wszelakie Twoje propozycje są piękne i w większości słuszne.
        Jednak nikt nie skróci czasu postoju autobusów o trasie godzinnej do 8 minut.
        Ci kierowcy by nie wyrobili. Oni muszą swoje odpocząć. Jednak pierwsza Twoja
        koncepcja 192 jest logiczna i ZTM mógłby ją rozważyć.
        Mnie do głowy natomiast strzelił zupałnie inny pomysł. Gdyby na Gilarskiej
        pomiędzy Rolanda, a Św. Wincentego wybudować pętlę?... Wtedy przedłużenie 512
        nie stanowi żadnego problemu.
        460 przmienione w E-6 od dawna uważam za logiczne, jednak przedłużałbym je nie
        na lotnisko (w korkach na Żwirkach byłby niewiele szybszy od 175), a w
        kierunku Jelonek. Np.: Powstańców-Górczewska.
        Propozycje przystanków: Targówek, Pratulińska, Handlowa (na Targówek),
        Myszkowska, Piotra Skargi, Dw. Wileński, Park Praski, Miodowa, Uniwersytet,
        Nowy Swiat, Metro Świętokrzyska, Rondo ONZ, Ciepłownia Wola, Synów Pułku, Hala
        Wola, Czumy, Górce, Os. Górczewska. Brakując przystanki na Jelonkach można
        dorobić jako NA ŻĄDANIE.
        • iwo_ Re: Komunikacja miejska naszych marzeń 04.11.02, 00:43
          pawciod napisał:

          > Nie wiem dlaczego, ale zauważam w Twoich propozycjach dużą samolubność, drogi
          > IWO_.
          >

          Dzięki!
          Jak już wcześniej napisałem cierpię na syndrom (uleczalny) braku linii na
          Zaciszu.

          > Mnie do głowy natomiast strzelił zupałnie inny pomysł. Gdyby na Gilarskiej
          > pomiędzy Rolanda, a Św. Wincentego wybudować pętlę?... Wtedy przedłużenie 512
          > nie stanowi żadnego problemu.

          Ponieważ obecna pętla stoi na prywatnym terenie, gmina [sorry, teraz już
          dzielnica] musi płacić, osobom prywatnym za użytkowanie placu -coś w rodzaju
          dzierżawy. Dzielnicy Targówek jest to nie na rękę, więc najchętniej
          zlikwidowałby pętlę, a 512 wycofał z Zacisza i prosto Kondratowicza przedłużył
          na Bródno. ZTM nie chce do tego dopuścić, dlatego rozpisał już przetarg na
          wykonanie nowej pętli gdzieś na Rolanda (gdzie dokładnie - nie wiem). Po
          wybudowaniu nowego krańca być może powstanie linia uzupełniająca do 512, może
          4XX (412?), przez Gilarską i dalej gdzieś do Centrum... Na gilarskiej nie ma
          szans na wybudowanie pętli (tam gdzie napisałeś) ponieważ niedługo rozpocznie
          się budowa Nowo-Trockiej, ale kto wie... może będzie taka możliwość.
        • matmi Re: Komunikacja miejska naszych marzeń 04.11.02, 15:48
          Gdyby ta linia miała tyle przystanków nie była by linią Ekspresową, a co
          najwyżej 5XX. Uważam, że mogłoby być to też korzystne. Jednak, choć nadal
          podtrzymuje swoją propozycję (Targówek-Trocka-Pratulińska-Handlowa-Gorzykowska-
          Radzymińska-Al. Solidarności-Metro Ratusz-Al. Jana Pawła II-Rondo ONZ-
          Świętokrzyska-Emili Plater -DC), to uważam że twoja propozycja jest ciekawa.
          Jednak wydłużenie jej na Os. Górczewska, wymagałoby dodania kilku autobusów.
          Czy ktoś się w ZTM-e na to zgodzi? a może wystarczy z Świętokrzyskiej niech
          skręca w Emili Plater i do DC?
      • iwo_ Re: Komunikacja miejska naszych marzeń 04.11.02, 00:29
        matmi napisał:

        > > E-6, E-7, lub E-8 – nowa linia kursująca ekspresowa kursująca przez
        > Targó
        > > wek,
        >
        > Moja propozycją na linie ekspresową jest linia 460. Targówek-Trocka-
        > Pratulińska-Handlowa-Gorzykowska-Radzymińska-Al. Solidarności-Metro Ratusz-
        > Al. Jana Pawła II-Rondo ONZ- Świętokrzyska-Emili Plater -DC. Gdyby niemożliwa
        > była zmiana 460 to można na tej trasie uruchomic właśnie np E-6 albo 5XX
        tylko
        > zamiast w Pratulińską jechała by Trocką do Radzymińskiej, a mogła by ruszać
        np
        > z Zacisza przez Wincentego, a kończyć nie na DC, ale udać się w kierunku np.
        > Lotniska. Oczywiście to tylko moja propozycja.
        >

        W kwestii numerków; nie wiem czy „E-6” nie jest zarezerwowany dla Tarchomina,
        bowiem miała powstać linia ekspresowa z połączenia 101 i 509. Ale to sprawa
        formalna. Nie wiem czy ekspresówka na „Twojej” trasie miałaby szansę
        przebicia. Kiedyś miałem pomysł (i nawet wysyłałem pisma w tej sprawie do ZTM –
        schematy trasy, przystanki, kilkustronicowe uzasadnienie, itd. ...), otóż
        zamierzałem (o ile można to tak nazwać) utworzyć linię o numerze 526 na trasie:
        ZACISZE – Codzienna – Młodzieńcza – Św. Wincentego – Gilarska – Samarytanki –
        Jórskiego – Radzymińska – Al. Solidarności – Most Śląsko-Dąbrowski – Al.
        Solidarności – Al. Jana Pawła II – Świętokrzyska – Nowy Świat – Plac Trzech
        Krzyży – Al. Ujazdowskie – Bagatela – Puławska – Al. Wilanowska – Al. Gen W.
        Sikorskiego – Św. Bonifacego – Powsińska – Wiertnicza – WILANÓW. Jednak później
        do mnie dotarło, że taka linia nie miałaby racji bytu, gdyż trasa jest zbyt
        pokrętna. :-((

        > > 14 – także nowa linia (tym razem tramwajowa) łącząca Annopol z Moko
        > towem
        > (Rakowiecka)
        >
        > Czy pętla na Rakowieckiej pomieściłaby dwie linie? Pomysł do rozważenia.
        >

        Mogłaby to być np. linia 16. Po otwarciu stacji A17 M DW. GDAŃSKI
        prawdopodobnie, powstanie linia, która będzie towarzyszyć (do tej pory)
        osamotnionej 1. Więc dlaczego nie taka trasa? Chociaż spodziewam się raczej
        linii DWORZEC WSCHODNI – PIASKI (ew. HUTA), a 103 – likwidacja...

        > > [[Moje najnowsze pomysły (propozycje)]] - 118 przedłużyć z Bródna (...) Ab
        > y
        > poprawić komunikację na
        > > Zaciszu, a zarazem uniemożliwić dublowanie się linii 118 i 132, sugeruję t
        > ą
        > > drugą przedłużyć prosto (...)do Dworca Wschodniego,
        >
        > Pomysły z 118 i 132 podobają mi się patrząc z punktu widzenia mojego
        > zamieszkania. W kierunku Bródna mamy 140, 145, 156 które niestety bardzo
        > często przyjeżdzają wspólnie (przydałaby się zmiana w rozkładzie). Połączenie
        > z Zaciszem: najlepiej pieszo, a jak już autobusem to zamiana 132 na 118 nie
        > robi róznicy (choć do placu Trzech Krzyży można się szybciej dostać np 517),
        > więc 132 mozna skierować w kierunku DW(Kijowska).
        > Moja propozycja na trasę tych lini od skrzyżowania Wincentego/ Gilarska/
        > Budowlana:
        > 118 - Budowlana-Chodecka-Wyszogrocka-Bartnicza-Wysockiego....
        > 132 - Wincentego-Malborska....
        >

        Genialnie!!! :-)

        > > (...)a także skazani na nieuniknione korki w godzinach szczytu na Targowej
        > –
        > > możliwe niepunktualne kursowanie.
        >
        > i w Al. Solidarności, choć tam jest wydzielony pas dla Autobusów. Trzeba
        tylko
        > aby był przejezdny. Czy na Targowaej da się wydzielić taki pas?
        >

        Jak to się mówi – dla chcącego nic trudnego!, ale sądzę, że ten pomysł nie
        zyskałby aprobaty, a szczególnie u kierowców... Poza tym tworzyłyby się
        gigantyczne korki. Już teraz w godzinach szczytu Targowa stoi.

        > > 140
        >
        > Trudno coś powiedzieć na temat lini "Handlowej". Można powiedzieć, że spełnia
        > swoja rolę, ponieważ dowozi ludzi do Centrów Handlowych, a że tak kręci..
        >

        No tak... też prawda...

        > > Wiele razy na FORUM dawałem propozycje wspomożenia przeciążonych linii (19
        > 0,
        > > 460, 512, 517), kursujących Radzymińską i al. Solidarności, poprzez
        > > uruchomienie nowej linii, lub wydłużenie innej.
        >
        > Myślę, że odciążeniu lini 190 i 512 pomogłaby w/w propozycja zmiany trasy 460
        > (E-6,5XX)
        >
        >
        > > Moja sugestia to przedłużenie 192 na Zacisze...
        >
        > Nie za dużo tych lini na Zaciszu?
        >

        Trochę dużo, ale teraz cierpię na niedostatek, więc muszę jakoś zrównoważyć ;-)
        A paza tym to tylko propozycje...

        > > Można by też przekształcić 192 w linię przyśpieszoną 502, lub 526
        >
        > A może w/w propozycja. Zacisze-Wincentego-Trocka-Radzymińska-Al.Solidarności-
        > Al. Jana pawła II-....-Wyczółki
        >
        >
        > > 345 – przekształcenie w linię zwykłą 114
        >
        > Może dajmy zaistnieć 345. Zobaczymy za kilka miesięcy.
        >

        Jak na razie 345 ma się dobrze!!!

        > > Nie podoba mi się też organizacja nocników w mojej dzielnicy.
        >
        > Co do "nocników", to napewno ich trasy są pokręcone, ale to "urok" lini
        nocnych
        >

        Z tego co wiem to dużo osób z naszej dzielnicy narzeka na komunikację nocną.
        Coś słyszałem (nie wiem czy dobrze), że rewolucja ma być od nowego roku.
        • stront 526. 07.11.02, 18:34
          iwo_ napisał:

          > Linia 526.
          > ZACISZE – Codzienna – Młodzieńcza – Św. Wincentego – Gi
          > larska – Samarytanki –
          > Jórskiego – Radzymińska – Al. Solidarności – Most Śląsko-Dąbr
          > owski – Al.
          > Solidarności – Al. Jana Pawła II – Świętokrzyska – Nowy Świat
          > – Plac Trzech
          > Krzyży – Al. Ujazdowskie – Bagatela – Puławska – Al. Wi
          > lanowska – Al. Gen W.
          > Sikorskiego – Św. Bonifacego – Powsińska – Wiertnicza –
          > WILANÓW. Jednak później
          > do mnie dotarło, że taka linia nie miałaby racji bytu, gdyż trasa jest zbyt
          > pokrętna. :-((
          Może ją po prostu wyprostować? :)
          Z Trasy WZ niech wjeżdża na Krakowskie Przedmieście i dalej Nowym Swiatem -
          Belwederską - Sobieskiego - Al. Wilanowska do METRA WILANOWSKA. (zyskują
          mieszkańcy Al. Wilanowskiej)
          Obawiam się jednak, że podniosą się głosy, że to dubel dla E2 i 116.
          JST
              • iwo_ Re: Komunikacja miejska naszych marzeń :)))) 05.11.02, 18:20
                sloggi napisał:

                > Tam nie może być pętli, ze względu na to co idzie pod ziemią.
                > Rezerwa pod pętlę była do niedawna na rogu Wincentego i Budowlanej - przed
                tym
                > pięknym pawilonem, ale podobno plany zmieniono.

                Czy mógłbyś Slogguś podać szczegóły dotyczące niezrealizowanych, planowanych
                zmian dotyczących Zacisza, Bródna... ? Jakoś nie mogę ostatnio za dużo
                wyciągnąć informacji od faceta ds. ustalania tras i od Targówka. Może Ty coś
                wiesz??? Proszę!
                • sloggi Re: Komunikacja miejska naszych marzeń :)))) 05.11.02, 19:02
                  Najpierw miała być pętla u zbiegu Chodeckiej i Budowlanej, później pod tym
                  pięknym pawilonem.
                  Ostatnio gmina Targówek wyasfaltowała ulicę Łukasiewicza, żeby w razie bitwy z
                  właścicielami gruntu na Codziennej móc zrobić pętlę uliczną tzn. 512 jechałby
                  Młodzieńczą-Łukasiewicza-Młodzieńczą.
                  Wiem, że ZTM nie zamierza na stałę puścić jakiejś linii przez Rolanda.
                  • iwo_ Re: Komunikacja miejska naszych marzeń :-((( 05.11.02, 22:30
                    sloggi napisał:

                    > Najpierw miała być pętla u zbiegu Chodeckiej i Budowlanej, później pod tym
                    > pięknym pawilonem.

                    Kiedyś podobno pod bramą boczną (Chodecka/Budowlana) Cm. Bródnowskiego stawały
                    linie cmentarne? Tak słyszałem od mojej mamy, bo sam wtedy byłem za mały i
                    raczej komunikacja miejska mnie nie obchodziła... :-)

                    > Ostatnio gmina Targówek wyasfaltowała ulicę Łukasiewicza, żeby w razie bitwy
                    z
                    > właścicielami gruntu na Codziennej móc zrobić pętlę uliczną tzn. 512 jechałby
                    > Młodzieńczą-Łukasiewicza-Młodzieńczą.

                    Tak wiem co to jest pętla uliczna :-/ - inaczej zwana priorytetem ulicznym,
                    czyż nie?

                    > Wiem, że ZTM nie zamierza na stałę puścić jakiejś linii przez Rolanda.

                    To mnie tym bardzo zmartwiłeś :-((((((((

    • stront Re: Komunikacja miejska naszych marzeń 07.11.02, 18:29
      Sympatyczny pomysł z tą "czternastką" (ja tez pamiętam starą "dwunastkę"). Ale
      raczej bym na to nie liczył. Prędzej, jak to już ktoś napisał na zamianę 103 na
      14. Nowa linia (jeżeli powstanie) będzie miała za zadanie zabrac ludzi z
      ostatniej stacji metra dalej - w tym wypadku na Bielany i albo na Annopol (tam
      jednak jest już "jedynka") albo na FSO (tam jednak raczej zabierać będą 508 i
      524) a najprawdopodobniej właśnie na dw.Wschodni. Co wtedy z odcinkiem trasy
      103 przez Perzyńskiego?

      118 miałoby niemiłosiernie zakręconą trasę.

      140 można podzielić na 140 (Żerań FSO - Marki Centrum Handlowe), przedłużone do
      dw. Wschodniego 132 i linię np. 432 (szybka linia handlowa :))) z dw.
      Wschodniego - Al. Solidarności - Radzymińska - Jórskiego - Gilarska - Św.
      Wincentego - Malborska - CENTRUM HANDLOWE TARGÓWEK.

      Przydałaby się szczytówka dla 190, np. 390 z dw. wschodniego do Marek - zarówno
      przy dw. Wileńskim jak i przy wyjeździe z Marek jest niemiłosierny ścisk. Można
      też 156 dociągnąć do Wschodniego, ale wtedy pewnie szlag trafi 120 :))).

      345=114? Wtedy trzeba by odpowiednio zsynchronizować rozkłady ze 145, ale
      pomysł godny uwagi.
      JST

      • iwo_ Re: Komunikacja miejska naszych marzeń 07.11.02, 19:14
        stront napisał:

        > Sympatyczny pomysł z tą "czternastką" (ja tez pamiętam starą "dwunastkę").
        Ale
        > raczej bym na to nie liczył. Prędzej, jak to już ktoś napisał na zamianę 103
        na
        >

        Tramwaj zastępujący 103 - to był pomysł Sloggiego, bodajże na śp. forum ZTMu.

        > 14. Nowa linia (jeżeli powstanie) będzie miała za zadanie zabrac ludzi z
        > ostatniej stacji metra dalej - w tym wypadku na Bielany i albo na Annopol
        (tam
        > jednak jest już "jedynka") albo na FSO (tam jednak raczej zabierać będą 508 i
        > 524) a najprawdopodobniej właśnie na dw.Wschodni. Co wtedy z odcinkiem trasy
        > 103 przez Perzyńskiego?

        Od Ronda Babka do Kasprowicza identyczną trasę do 103 ma 148. A co szkodzi się
        przesiąść?
        >
        > 118 miałoby niemiłosiernie zakręconą trasę.
        >
        > 140 można podzielić na 140 (Żerań FSO - Marki Centrum Handlowe), przedłużone
        do
        >
        > dw. Wschodniego 132 i linię np. 432 (szybka linia handlowa :))) z dw.
        > Wschodniego - Al. Solidarności - Radzymińska - Jórskiego - Gilarska - Św.
        > Wincentego - Malborska - CENTRUM HANDLOWE TARGÓWEK.
        >
        > Przydałaby się szczytówka dla 190, np. 390 z dw. wschodniego do Marek -
        zarówno
        >
        > przy dw. Wileńskim jak i przy wyjeździe z Marek jest niemiłosierny ścisk.
        Można
        >
        > też 156 dociągnąć do Wschodniego, ale wtedy pewnie szlag trafi 120 :))).
        >
        > 345=114? Wtedy trzeba by odpowiednio zsynchronizować rozkłady ze 145, ale
        > pomysł godny uwagi.
        > JST
        >
        • stront 103 i 148. 07.11.02, 19:31
          iwo_ napisał:

          Co wtedy z odcinkiem tra
          > sy
          > > 103 przez Perzyńskiego?
          >
          > Od Ronda Babka do Kasprowicza identyczną trasę do 103 ma 148. A co szkodzi
          się
          > przesiąść?
          Problem jest taki, że 148 leci przez Jarzębskiego i Al. Zjednoczenia, a 103
          przez Perzyńskiego.
          JST

      • matmi Re: Komunikacja miejska naszych marzeń 07.11.02, 19:21

        > 140 można podzielić na 140 (Żerań FSO - Marki Centrum Handlowe), przedłużone
        do dw. Wschodniego 132 i linię np. 432 (szybka linia handlowa :))) z dw.
        > Wschodniego - Al. Solidarności - Radzymińska - Jórskiego - Gilarska - Św.
        > Wincentego - Malborska - CENTRUM HANDLOWE TARGÓWEK.


        "Urok" lini handlowych polega na tym, że musi "zgarnąć" jak najwięcej pasażerów
        i dlatego muszą mieć jak najwięcej przystanków.
        132 mogło by zmienić trase na: z dw. Wschodniego - Al. Solidarności -
        Radzymińska - Jórskiego - Gilarska - Św.
        Wincentego - Malborska - CENTRUM HANDLOWE TARGÓWEK.

        a może 140 na trasie - Żerań W - WYSOCKIEGO-BARTNICZA-REMBIELIŃSKA-BUDOWLANA-
        CHODECKA-ŁOJEWSKA-SUWALSKA-TORUŃSKA -CH Targówek-CH Marki-Radzymińska- Trocka-
        pratulińska- Hanlowa-Ossowskiego-Barkocińska- Myszkowska-Radzymińska-Stalowa
        Hit - to by była dopiero linia handlowa:)


        > Przydałaby się szczytówka dla 190, np. 390 z dw. wschodniego do Marek -
        zarówno
        > przy dw. Wileńskim jak i przy wyjeździe z Marek jest niemiłosierny ścisk.

        Tłok jest, aż do metra Ratusz, a z marek do Dw. Wschodniego jedzie 718 i 805,
        więc może proponowane 390 poprowadzić do metra Ratusz i tam do najbliższej
        pętli.


        >Można
        >też 156 dociągnąć do Wschodniego, ale wtedy pewnie szlag trafi 120 :))).


        156 dowozi ludzi do Hit-u, więc jeśli miało by jeździć do DW to musi byc jaką
        alternatywa. Albo nowy autobus, albo przystanek przy Hicie (nie popieram -
        nawet na żądanie) A na trasie DW - Huta jeździ już 103. ale gdyby wprowadzono
        proponowaną przeze mnie trase lini 140 to może 156 od wincentego-Gilarską-
        rolanda-samarytanka-łokietka -jurskiego-Radzymińska-Trocka-Targówek

        skoro 132 - Mańki-Wojdy - DW
        140 - Żerań FSO- CH Targówek-Ch Marki-Radzymińska-Hit Stalowa
        390 - CH Marki - Metro Ratusz
        156-Huta-Targówek

        to co jeździło by Budowlaną?
        i co z 120?
        • stront Re: Komunikacja miejska naszych marzeń 07.11.02, 19:36
          matmi napisał:

          > "Urok" lini handlowych polega na tym, że musi "zgarnąć" jak najwięcej
          pasażerów
          >
          > i dlatego muszą mieć jak najwięcej przystanków.
          > 132 mogło by zmienić trase na: z dw. Wschodniego - Al. Solidarności -
          > Radzymińska - Jórskiego - Gilarska - Św.
          > Wincentego - Malborska - CENTRUM HANDLOWE TARGÓWEK.
          Wtedy trzeba cos uruchomić na Mańki-Wojdy.


          > skoro 132 - Mańki-Wojdy - DW
          > 140 - Żerań FSO- CH Targówek-Ch Marki-Radzymińska-Hit Stalowa
          > 390 - CH Marki - Metro Ratusz
          > 156-Huta-Targówek
          >
          > to co jeździło by Budowlaną?
          > i co z 120?
          Może właśnie 120 puścić od Młodzieńczej - Kondratowicza - Św. Wincentego -
          Budowlaną - Chodecką - do Bródna Podgrodzia i Żerania FSO albo Chodecką -
          Bartniczą - Wysockiego - Toruńską do Żerania FSO.
          JST
          • iwo_ Re: Komunikacja miejska naszych marzeń 07.11.02, 19:49
            stront napisał:

            > Może właśnie 120 puścić od Młodzieńczej - Kondratowicza - Św. Wincentego -
            > Budowlaną - Chodecką - do Bródna Podgrodzia i Żerania FSO albo Chodecką -
            > Bartniczą - Wysockiego - Toruńską do Żerania FSO.
            > JST

            Nie bardzo mogę przychylić się do Twego pomysłu. Nie powinna powstawać druga
            linia "ala 140".
            • stront Re: Komunikacja miejska naszych marzeń 07.11.02, 20:05
              iwo_ napisał:


              > Nie bardzo mogę przychylić się do Twego pomysłu. Nie powinna powstawać druga
              > linia "ala 140".

              Można jeszcze 345 zgodnie z postulatem któregoś z kolegów zmienić w 114 i
              skierować albo 145 albo właśnie 114 przez Budowlaną.
              JST

Nie pamiętasz hasła

lub ?

 

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się

Nakarm Pajacyka