Dodaj do ulubionych

obróbka zdjęć - proszę podpowiedzcie:-)

IP: 195.150.82.* 27.04.10, 10:08
Szukam darmowego, zajmującego mało miejsca, nierozbudowanego, łatwego w
obsłudze(!) programu do obróbki zdjęć. Polećcie coś :-). wszelkie "molochy" -
odpadają, jak dla mnie na tym etapie przerost formy nad potrzebami. Zależy mi
też, aby nie mulił (komp nie jest najwyższej jakości)

Zerknęłam tak na szybko na fotoscape. Jak tam się kadruje (dlaczego w
pixelach, a nie w cm?).
Jestem zielona, a muszę kilka zdjęć "podrasować" (może to będzie początek
większej przygody?).

W którym programie najłatwiej i najszybciej na jednym zdjęciu, o wybranym
formacie wkleić kilka portretów?
Obserwuj wątek
    • Gość: Romek Re: obróbka zdjęć - proszę podpowiedzcie:-) IP: *.warszawa.mm.pl 27.04.10, 10:41
      Jest kilka małych, darmowych i polskojęzycznych programów którymi można się
      fotkami pobawić. Jest GIMP, IrfanWiev...
      Osobiście używam Irfana, jak pobierzesz do niego pluginy, masz możliwość prostej
      obróbki plików RAW, edycji kolorów czy redukcji czerwonych oczu. Rozmiary można
      robić w cm, calach i pikselach. Łatwe zmienianie rozmiarów zdjęć, nakładanie
      efektów typu rozmycie, krople wody, czy napisy... pobaw się, programik krosty i
      przyjemny dla kogoś kto nie chce zaawansowanych molochów.
      Irfan
      Pluginy lub
      tutaj
      Nakładka
      PL

Linki przykładowe, jak poszukasz w necie to znajdziesz być może coś więcej,
      pluginów jest do wyboru do koloru.
    • Gość: lajosz Re: obróbka zdjęć - proszę podpowiedzcie:-) IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 27.04.10, 10:58
      Romek słusznie prawi, ale nie zniechęcaj się do (jak to ujęłaś) molochów.
      Jeśli się przemożesz i zaczniesz pracować na takim np. Corelu, to po pokonaniu
      pierwszych odruchów niechęci, powoli będziesz odkrywać coraz to ciekawsze rzeczy
      oraz fakt, że wcale nie jest to takie trudne jak się początkowo wydawało. Nie