Dodaj do ulubionych

nie działa myszka ani touchpad

02.06.20, 07:29
laptop Toshiba, Win7, co robić? jestem całkowitym laikiem komputerowym
znalazłam mysz w panelu sterowania, wyświetla sie komunikat: nie mozna połączyć się ze sterownikiem
urządzenia wskazującego synaptics.........
Obserwuj wątek
    • wariant_b Re: nie działa myszka ani touchpad 02.06.20, 15:03
      awi.ka napisała:

> ... nie mozna połączyć się ze sterownikiem urządzenia wskazującego synaptics.........

Urządzenie wskazujące firmy Synaptics to właśnie ten nie działający touchpad.
      Przy odrobinie szczęścia powinno wystarczyć pobranie sterowników touchpada
      dla twojego modelu laptopa ze strony Toshiby, odinstalowanie w panelu sterowania
      całego oprogramowania, które zostało wydane przez Synaptics, usunięcie
      w menedżerze urządzeń sterowników touchpada i ew.myszki, restart systemu
      i ewentualne zainstalowanie pobranego od Toshiby oprogramowania.

Kłopot w tym, że jak na razie nie widać racjonalnych powodów, dla których
      miałyby nie działać zarówno touchpad jak i myszka. Być może warto więc
      poprosić o pomoc kogoś lepiej zorientowanego w tematyce komputerowej.
      Należałoby uruchomić laptop z pendrive'a lub krążka z Windows PE lub linuxem
      i sprawdzenie, czy mysz i touchpad działają poprawnie. Warto przy okazji
      zdiagnozować dysk i obejrzeć dzienniki zdarzeń systemu. No i przypomnieć
      sobie, czy awarii nie poprzedziły jakieś zmiany w systemie - instalacja nowego
      lub aktualizacje istniejącego oprogramowania, zresetowanie lub zawieszenie systemu, etc.
      • awi.ka Re: nie działa myszka ani touchpad 02.06.20, 21:30