Dodaj do ulubionych

aparat cyfrowy, czy analogowy?

IP: 2.4.STABLE* / 10.176.100.* 14.05.02, 10:08
Jestem fotografikiem amatorem. Robię około 500 zdjęć rocznie (głównie podczas
zagranicznych wojaży) i chcę aby były jak najlepsze. Planuję w najbliższej
przyszłości kupić aparat fotograficzny za około 1500,00 zł. Czy mogę prosić o
polecenie marki i modelu aparatu, który byłby dostępny w Polsce ?
Miesiąc temu byłam na wycieczce w Londynie z dwoma kolegami, którzy tuż przed
nią nabyli nowe aparaty w podobnej cenie około 1700,00 zł. Jeden kolega nabył
cyfrowy Olympus, a drugi „zwykły” Canon. Po wywołaniu zdjęć na których często
były identyczne ujęcia okazało się , że te robione „zwykłym” aparatem są
wyraźniejsze, mają lepsze nasycenie barw. Do tej pory byłam przekonana, że
aparaty robiące zdjęcia w technologii cyfrowej są lepsze. Teraz mam poważne
wątpliwości co do tego, więc proszę o wyjaśnienie na jakie parametry aparatu
należy zwrócić uwagę przy wyborze modelu ?
Obserwuj wątek
    • Gość: Doki Re: aparat cyfrowy, czy analogowy? IP: *.turboline.skynet.be 14.05.02, 11:38
      Hmmm, nic dziwnego, cyfrowy aparat za 1700 zl, czyli jakies 400 funtow, nie
      moze sie rownac z klasycznym aparatem na filmy.
      Wg miesiecznika Personal Computer World z kwietnia tego roku "Best Buy" w tej
      kategorii to Olympus C4040 Zoom, ale on kosztuje 575 funtow bez VATu.
      Generalnie aby aparat cyfrowy dawal jakosc zdjec porownywalna z filmem
      maloobrazkowym, powinien miec co najmniej 3 megapixele. Poza tym wazne jest:
      1. Ilosc pamieci dostarczonej z aparatem. Pamiec jest dosc droga, a robiac
      tyle zdjec bedziesz musiala jeszcze i tak dokupic; nie godz sie na nic ponizej
      64 MB, a najlepiej 128 MB, ewentualnie dolicz do ceny koszt zakupu takiej
      ilosci pamieci.
      2. Rodzaj pamieci. Compact Flash (CF) jest najkorzystniejszy, bo produkowane
      sa twarde dyski tej wielkosci (Microdrive, producenci to np. IBM i Iomega),