Dodaj do ulubionych

joga - czy ktos to cwiczy?

17.06.03, 08:48
czy to cos daje poza poprawa samopoczucia? ma ktos jakies doswiadczenia w tym
zakresie?

pozdr.
a
Obserwuj wątek
    • Gość: Dosia Re: joga - czy ktos to cwiczy? IP: 195.217.253.* 17.06.03, 14:27
      Juz kiedys pisalam troszke na ten temat.

      Mnie joga b. pomogla na bole plecow. Praktycznie po kilku zajeciach bole
      ustapily. A co sie nacierpialam...:(( teraz jest zupelnie inaczej.

      Mile jest uczucie, ze masz fajnie rozciagniete miesnie. To jest po prostu
      bardzo przyjemne, w pewnym momencie masz ochote tak ponaciagac sie w ciagu
      dnia. Super mile doswiadczenie. Oczywiscie na poczatku trzeba te wszystkie
      przykurcze miesci zlikwidowac, wiec troszke boli. Ale wszystko w swoim czasie.
      jak juz rozciagniesz te przykurcze w nastepnej kolejnosci uruchamiasz, zdaje
      sie, miesnie ktore leza "pod spodem". I to jest uczucie nie z tej ziemi.
      Przynajmniej ja to tak odczuwam. Jakbym nagle odkryla, ze mam miesnie o
      istnieniu ktorych nie wiedzialam. Kazdy zna uczucie przeciagania sie przed
      wstaniem z lozka. Przyjemne, prawda? Joga mi dostarcza przyjemnosci tego typu.

      Co do dobrego samopoczucia to jest u mnie z tym roznie. Zaraz po zajeciach
      czuje sie ok. Ale czasem np. na drugi dzien samopoczucie mam b. zle, jestem
      wrecz agresywna. Na razie tlumacze sobie to tym, ze jak sie "otwieraja" te
      wszystkie czakramy to jakas negatywna energia skumulowana w czlowieku przez
      lata, nagle zaczyna ulatywac i moze dlatego, czuje sie jakbym miala wybuchnac.
      Mam nadzieje ze to przejdzie, bo troszke sie martwie. W kazdym razie nie jest
      tak, ze zawsze czuje sie swietnie.
      • alluette Re: joga - czy ktos to cwiczy? 18.06.03, 08:06
        Dziewczyny, wielkie dzięki za informacje - teraz wiem mniej więcej czego się
        spodziewać.

        pozdr.
        a
      • Gość: jaa Re: joga - czy ktos to cwiczy? IP: *.tele2.pl 18.07.03, 11:22
        Czy JOGA, pomaga w leczeniu niepłodnosci ??
      • Gość: sylaczesc na Re: joga - czy ktos to cwiczy? IP: *.speed.planet.nl 08.08.03, 17:09
        Cesc bardzo spodobal mi sie twoj list .Bardz lubie uprawiac sport,ale ostatnio
        jestem jestem w kiepskiej formie psychicznej,mowiac w prost jestem wrecz
        agresywna.W swoim liscie podkreslilas ze joga pomaga zbic agresje polec mi
        jakoms dobra ksiazke z cwiczeniami.SYLA
      • Gość: gosia Re: joga - czy ktos to cwiczy? IP: *.cl.pl / 192.168.1.* 13.08.03, 16:24
        Cwicze od miesiąca i w 100% zgadzam sie z Dosią.

        Pozdro.
    • Gość: jo_ja Re: joga - czy ktos to cwiczy? IP: *.ziaja.com.pl / 192.168.1.* 17.06.03, 15:12
      tzw "czystą" jogę oglądałam w tv i stwierdziłam, że przy moim cholerycznym
      temperamencie nie wytrzymałabym na takich ćwiczeniach 5 minut. dałam się za to
      skusić na zajęcia o nazwie body-art ( dla mnie to połączenie jogi i
      callaneticsu ). zajęcia ciekawe, spociłam się dwa razy mocniej niż na stepie
      czy aerobicu, no i poczułam że mam jeszcze mięśnie w miejscach , o które ich
      nie podejrzewałam
      pozdrawiam
      • woman-in-love Re: joga - czy ktos to cwiczy? 17.06.03, 22:08
        Cwiczę od dwunastu lat. Nie zamierzam przestać. Jeśli
        ktos jest ciekawy, musi sam spróbować, znam skrajnie
        różne opinie na ten sam temat. Nie wszystko jest dla
        wszystkich dobre. Joga wymaga inteligentnego
        podejścia,umiejetności skupienia sie na sobie i nie
        porównywania sie z innymi. Nie jest też dla osób
        snobujących się. Jogą nie da sie popisywać. Trzeba
        zwrócić uwagę, czy po ćwiczeniach czujemy się lepiej, czy
        gorzej. czasami odzywają sie zastarzałe, zapomniane
        kontuzje. Powrót tych dolegliwości jest oznaką leczenia
        tych miejśc, które w utajeniu szykowały nam na przyszłośc
        bolesne niespodzianki. Pozdrawiam w-i-l
        • Gość: Dosia Re: joga - czy ktos to cwiczy? IP: 195.217.253.* 18.06.03, 12:06
          woman-in-love napisała:

          > Cwiczę od dwunastu lat. Nie zamierzam przestać. Jeśli
          > ktos jest ciekawy, musi sam spróbować, znam skrajnie
          > różne opinie na ten sam temat. Nie wszystko jest dla
          > wszystkich dobre. Joga wymaga inteligentnego
          > podejścia,umiejetności skupienia sie na sobie i nie
          > porównywania sie z innymi. Nie jest też dla osób
          > snobujących się. Jogą nie da sie popisywać. Trzeba
          > zwrócić uwagę, czy po ćwiczeniach czujemy się lepiej, czy
          > gorzej. czasami odzywają sie zastarzałe, zapomniane
          > kontuzje. Powrót tych dolegliwości jest oznaką leczenia
          > tych miejśc, które w utajeniu szykowały nam na przyszłośc
          > bolesne niespodzianki. Pozdrawiam w-i-l

          Woman. Moze Ty w takim razie bedziesz wiedziala jaka moze byc przyczyna zlego
          samopoczucia na drugi dzien po cwiczeniach, takiej agresji wrecz, zlosci. Czy
          to znaczy, ze powinnam przestac cwiczyc, czy to kiedys minie? Nie chcialabym
          przestawac :(
          • Gość: woman-in-love Re: joga - czy ktos to cwiczy? IP: *.dobranet.polbox.pl / 10.0.0.* 18.06.03, 23:08
            przypuszczam, że popełniasz jakiś błąd w sposobie
            ćwiczenia. Jeśli sesja nie jest "zrównoważona" -
            nastęonego dnia jest takie 'rozwibrowanie". Albo nie
            pracujesz w zgodzie z oddechem, albo za dużo jest wygięc
            w tył - nie wyrównanych przez przeciwstawne ćwiczenia,
            albo ćwiczysz zbyt intensywnie, albo na końcu jest za
            krótki relax, albo jeszcze coś innego. Czy możesz
            zdradzic, pod czyim kierunkiem ćwiczysz? Pozdrawiam w-i-l
            • Gość: Dosia Re: joga - czy ktos to cwiczy? IP: 195.217.253.* 20.06.03, 10:40
              Cwicze w Gymansionie w Focusie, przy armii krajowej. Instruktorka jest pani ok.
              50, siwe wlosy, szczupla. Niestety nie wiem jak sie nazywa. Troszke mnie jej
              cwiczenia nuza bo w kolko to samo, malo urozmaicen, lepiej jest kiedy jest
              zastepstwo i jest taka mloda pani - ona ma bardzo ciekawy zestaw. Ale nie
              zauwazylam, czy ma to wplyw na moje samopoczucie.

              Nie chcialabym rezygnowac, bo mimo wszystko bardzo mi sie podoba. Releks jest
              ok. 15 min. Staram sie wykonywac wszystkie cwiczenia dobrze, bardzo zwracam
              uwage na ulozenie ciala, ale jak czegos nie moge zrobic, lub za bardzo boli to
              sie nie katuje, bron Boze. Wszystko na spokojnie.
              • woman-in-love Re: joga - czy ktos to cwiczy? 20.06.03, 23:35
                Wygląda na to, że wszystko jest w porządku od fachowej
                strony. Może rzeczywiście wyłażą z ciała jakieś stare
                "remanenty". Chyba wiem, u kogo ćwiczysz. (Pani
                Teresa?)
                • Gość: Dosia Re: joga - czy ktos to cwiczy? IP: 195.217.253.* 23.06.03, 11:23
                  woman-in-love napisała:

                  > Wygląda na to, że wszystko jest w porządku od fachowej
                  > strony. Może rzeczywiście wyłażą z ciała jakieś stare
                  > "remanenty". Chyba wiem, u kogo ćwiczysz. (Pani
                  > Teresa?)

                  Wstyd, ale naprawde nie wiem, jak ta Pani ma na imie :( Ale jest mila,
                  taka "uspakajajaca".
              • Gość: Beata B. Re: joga - czy ktos to cwiczy? IP: *.polbox.pl 23.06.03, 09:44
                Gość portalu: Dosia napisał(a):

                > 50, siwe wlosy, szczupla. Niestety nie wiem jak sie
                nazywa. Troszke mnie jej
                > cwiczenia nuza bo w kolko to samo, malo urozmaicen,
                lepiej jest kiedy jest
                > zastepstwo i jest taka mloda pani - ona ma bardzo
                ciekawy zestaw.

                kiedy się idzie na zastępstwo to łatwo "uwieść" grupę,
                pokazac im jak
                najróżnorodniejesze pozycje. Jednak, kiedy się prowadzi
                grupę na stałe,
                to mysli się o tym, żeby ćwiczenia były dobrze zestawione
                ze sobą,
                dostosowane do grupy, sharmonizowane i tak dalej, a
                różnorodność
                czy komercyjna atrakcyjnośc zajęć odchodzi na dalszy
                plan.

                Beata B. (nauczycielka jogi)
                • Gość: Dosia Re: joga - czy ktos to cwiczy? IP: 195.217.253.* 23.06.03, 11:26
                  Gość portalu: Beata B. napisał(a):


                  >
                  > kiedy się idzie na zastępstwo to łatwo "uwieść" grupę,
                  > pokazac im jak
                  > najróżnorodniejesze pozycje. Jednak, kiedy się prowadzi
                  > grupę na stałe,
                  > to mysli się o tym, żeby ćwiczenia były dobrze zestawione
                  > ze sobą,
                  > dostosowane do grupy, sharmonizowane i tak dalej, a
                  > różnorodność
                  > czy komercyjna atrakcyjnośc zajęć odchodzi na dalszy
                  > plan.
                  >
                  > Beata B. (nauczycielka jogi)


                  na pewno masz racje. Ale mialam z ta druga pania ze 3 zajecia i nie mialam
                  wrazenia, ze jakos chce sie popisac. Bylo po prostu ciekawie, cwiczenia
                  urozmaicone, nie jakies tam super trudne, czy "atrakcyjne". Nie wierze, ze
                  dobrze dobrane cwiczenia musza polegac na robieniu przez pol zajec psa z glowa
                  w dol, albo dwoch wojownikow. To nie to ze narzekam, ale ten pies w kolko
                  zaczyna mnie powoli wkurzac...:))
    • Gość: Lilka Re: joga - czy ktos to cwiczy? IP: *.71.107.41.213.rev.coltfrance.com 04.07.03, 13:16
      a czy mogłybyscie mi powiedzieć czy dzieki jodze mozna wysmuklić nogi?
      • woman-in-love Re: joga - czy ktos to cwiczy? 15.07.03, 23:17
        trochę tak, ale nie przesadzać z oczekiwaniami
        • tormienta Re: joga - czy ktos to cwiczy? 17.07.03, 21:20
          CZeść. Mam do Was pytanko. Joga od dawna mnie pociąga. Podczas studiów
          chodziłam przez rok na zajęcia hatha jogi. Myślicie, że mogę spokojnie w domu,
          z pomocą podręczników ćwiczyć? Czy jest zbyt duże ryzyko, że będę robiła coś
          niewłaściwie i nie wiem, np. zrobię sobie krzywdę? tormienta
          • zooms Re: joga - czy ktos to cwiczy? 17.07.03, 23:14
            ćwiczę jogę od roku w szkole prowadzonej w Krakowie przez Beatę Jamińską.
            Zajęcie miałam z pięcioma róznymi osobami i każda prowadzi inaczej: jedna super
            dokładnie, druga super dynamicznie, trzecia trochę niepewnie, ale bałabym się
            po roku ćwiczeń zacząc sama. Zajęcia prowadzone są wg Iyengara i mam jego
            podręcznik. Jednak ćwiczenia pod kierunkiem, kiedy korygowane są błędy, których
            samemu się nie zauważa, są wg mnie najlepsze. Poza tym tempo ćwiczeń, układ w
            zestawieniach , żeby poruszyć wszystkie mięśnie, to jest sztuka. Rok w szkole
            Beaty ujął mi parę lat,( a mam ich już trochę) i polecam jogę ale pod
            kierunkiem doświadczonego, dobrego nauczyciela. Czuję sie znacznie
            sprawniejszą, mniej się garbię, mam więcej sił, zgrabniejsze nogi i wiem jaką
            asanę wykonać, żeby sobie pomóc przy niestrawności, przy zmęczeniu,
            przeziębieniu itp.
        • Gość: anka Re: joga - czy ktos to cwiczy? IP: *.student.pw.edu.pl / 10.4.0.* 30.07.03, 14:25
          ja cwiczylam tylko po to zeby zaliczyc WF na uczelni, a tak poza tym za zadnych
          efektow to nie daje i nie jest to przede wszytskim odpowiedzni sport dla mojej
          cierpliwosci. w przyszlym semsetrze zalicze WF chodzac na silownie
    • Gość: tormienta Re: joga - czy ktos to cwiczy? IP: *.extra.net.pl 17.07.03, 23:35
      Niestety nie mieszkam w metropolii i obawiam się, że nie ma szans na
      znalezienie trenera jogi w moich okolicach...A szkoda.
      • Gość: kk Re: joga - czy ktos to cwiczy? IP: *.jci.com 18.07.03, 17:54
        z ksiazki to nie wiem, ale z dobra kaseta mozna sie sporo samemu nauczyc.
        Polecam z Yoga Journal kasety dla poczatkujacych, z Particia Waldens i Rodney
        Yee.

        Pewnie ze lepiej z nauczycielem... ale jezeli nie masz mozliwosci, praktyka
        pary podstawowych, dokladnie opisanych/obejrzanych cwiczen to lepsze niz nic.
        • tormienta Re: joga - czy ktos to cwiczy? 19.07.03, 14:54
          Zwłaszcza, że przez rok sporo sie nauczyłam, przede wszystkim techniki
          relaksacyjne, sposób oddychania, kilka ćwiczonek rozciągajacych, itd. Odkurzę
          wiec tą wiedzę i wróce do jogi.Można gdzieś zamówić kasetki przez internet?
          • Gość: dorotaste Re: joga - czy ktos to cwiczy? IP: *.nowa-wies.sdi.tpnet.pl 19.07.03, 16:14
            Tez cwiczylam joge u Beatki Jaminskiej i polecam zwlaszcza w ciazy, bardzo
            dobrze robia te wszystkie cwiczenia. Sama uczeszczalam cala ciaze i bylam
            zachwycona. Jakos tak radosniej i lzej mi bylo. Teraz tez moze sprobuje wrocic
            chociaz mialam duza przerwe
            Dorota
          • Gość: kk Re: joga - czy ktos to cwiczy? IP: *.dsl.lsan03.pacbell.net 19.07.03, 20:01
            >Można gdzieś zamówić kasetki przez internet?

            www.yogajournal.com/
            a dokladniej
            www.yogajournal.com/shop/moreinfo.cfm?Product_ID=113
            ale na pewno da sie znalesc taniej, np. w www.half.com
            • Gość: tormienta Re: joga - czy ktos to cwiczy? IP: *.extra.net.pl 20.07.03, 10:10
              Dzięki kk za namiary. Pozdrawiam
      • woman-in-love Re: joga - czy ktos to cwiczy? 21.07.03, 22:44
        Powstało Stowarzyszenie jogi Iengara w Polsce. Odbywaja
        się szkolenia nauczycieli (ostatnio odbył sie zjazd w
        Beskidach) warto przejrzeć strone Konrada Kocota www.
        jogacentrum.pl - sa tam wymienieni nauczyciele jogi, z
        różnych, nawet małych miejscowości. Warto też wysłac do
        Konrada mail z zapytaniem - a nuż dwie ulice dalej ktoś
        uczy jogi? Ze mna tak było: szukałam jogi, a niedaleko
        mnie od dwóch lat odbywały sie zajęcia, o których nie
        wiedziałam. Pozdrawiam W-i-l
    • Gość: AsiUL Joga jest super IP: *.poznan.cvx.ppp.tpnet.pl 19.07.03, 22:36
      Oczywieście że daje:
      -chudnięcie
      -poprawę kondycji
      -duchowe oczyszczenie
      -no i to samopoczucie;-)

      polecam jogę wszystkim, serio, to fajny sposób na relaks!
    • luiza-w-ogrodzie Re: joga - czy ktos to cwiczy? 22.07.03, 04:24
      Joga poprawia nie tylko samopoczucie, ale i ogolna sprawnosc fizyczna.
      Zauwazylam ze po sesji jogi lepiej tancze i lepiej kontroluje oddech podczas
      plywania. Dobry instruktor to koniecznosc!
      w-i-l opisywala inne korzysci, wiec nie bede sie powtarzac, powien tylko ze
      zgadzaja sie z moim doswiadczeniem.

      Pozdrawiam
      Luiza-w-Ogrodzie

      Zawieszona na teczy pod gwarancja wizji
    • Gość: adinaka Re: joga - czy ktos to cwiczy? IP: *.pniewy.pl / 10.10.10.* 22.07.03, 11:33
      ćwiczę jogę- z przerwami - od 5 lat. świetnie wysmukla i rozciaga ciałko.
      gdybym była bardziej systematyczna i gdybym chciała zostać prawdziwym
      joginem ...... mogłoby być rewelacyjnie1 Polecam ci ją serdecznie!
      • Gość: jaX Rozne rodzaaje jogi IP: *.in-addr.btopenworld.com 23.07.03, 20:12
        Skad wiedziec jaki rodzaj jogi wybrac? Czy ktos wie jaka joge stosowala
        Madonna?
        • luiza-w-ogrodzie Re: Rozne rodzaje jogi 24.07.03, 01:31
          Najlepiej zaczac od Hatha-joga.
          Madonna zdaje sie robila Ashtanga - to jest w skrocie Hatha z podskokami,
          bardziej dynamiczna ale tez bardziej obciazajaca stawy.

          Milego rozciagania
          Luiza-w-Ogrodzie

          ><((((º>`·.¸¸.·´¯`·...¸><((((º>¸.
          .·´¯`·.. ><((((º>`·.¸¸.·´¯`·.¸.·´¯`·...¸><((((º>
        • patkag Re: Rozne rodzaaje jogi 14.08.03, 00:08
          Gość portalu: jaX napisał(a):

          > Skad wiedziec jaki rodzaj jogi wybrac? Czy ktos wie jaka joge stosowala
          > Madonna?

          Madonna cwiczy Jivamukti yoga - jest to jeden z 9 rodzajow Hatha Yoga. OSiem
          pozostalych to: Ashtanga, Iyengar, Viniyoga, Sivananda, Integral, Bikram,
          Kripalu, and Kundalini.
          www.jivamuktiyoga.com/fms/class_fm.html
          206.20.14.67/achal/archive/Apr98/music.htm%20
          Przebywam chwilowo w NY i zapisalam sie na silownie gdzie rowniez prowadzone
          sa zajecia z jogi - bardoz chcialabym sprobowac Jivamukti yoga ale niestety sa
          tylko jedne zajecia o godzinie, ktora mi kompletnie nie pasuje - akuratnie
          wtedy pracuje:(( wiec niestety nie moge nic wiecej powiedziec na temat tego
          rodzaju jogi....jak sie tak szczesliwie zlozy ze bede mogla sprobowac - na
          pewno dam znac.

          Patka

    • Gość: kasik Re: joga - czy ktos to cwiczy? IP: *.katowice.cvx.ppp.tpnet.pl 23.07.03, 21:06
      haha! moja kumpela cwiczy joge i zrobila sie troche nawiedzona...zaczela
      wywolywac deszcz. ale jest spox
    • Gość: joAska potrzebuje adres szkoly IP: *.bochnia.sdi.tpnet.pl 23.07.03, 23:49
      Czy "ktos" moglby polecic mi dobra szkole jogi w Krakowie i podac jej adres Z
      gory dziekuje:)
      • lunatica Re: potrzebuje adres szkoly 24.07.03, 21:08
        pl. Biskupi 18 (przy EuroDent), tel. 6339667, www.jogacentrum.pl - byłam
        wczoraj pierwszy raz. w sumie ok. i jeszcze jest w euro fitness clubie w
        herbewie na al. słowackiego 64, tel. 6342000, www.efc.pl - też w porządku, no
        i jest klimatyzacja :-)
    • corzano Joga to nie tylko wywijanie się w "precelki" 24.07.03, 08:34
      Joga to też np. bhakti-joga, której celem jest rozwój miłości do Boga.
      Niezależnie od tego ważne jest, by nie traktować jogi jako zabawy. Często
      nieświadomie można sobie zrobić krzywdę, bo manipulujemy "energiami" o których
      nic nie wiemy. Właśnie z tego powodu tak ważny jest kwalifikowany instruktor.
      To co mam na mysli pisząc "joga" to aśtanga-joga, polegajaca na powtarzaniu
      asan.
      Jeśli chodzi na aerobik i nazywa to jogą, to zupełnie inna sprawa.
      • ballerinapl Re: Joga to nie tylko wywijanie się w 'precelki' 24.07.03, 20:01
        Apropos jogi i aerobiku, to dwa tygodnia temu byla tu
        dyskusja o pilates, ktore kombinuje joge, streczing i
        balet. Dla mnie np. joga jest zbyt spokojna wiec wybrałam
        wlasnie pilates. po pierwszym dniu pekaly mi plecy, dzis
        juz jest dobrze. Moze dla laików pilates jest lepsze? Nie
        wiem, ale polecam i tak.
    • Gość: Olka Re: joga - czy ktos to cwiczy? IP: 192.9.201.* 25.07.03, 15:25
      A dobry klub z jogą w Trójmieście? najlepiej w Gdyni? Jestem w ciąży i baaardzo
      chętnie chodziłabym na zajęcia jogi... tylko nie wiem gdzie....
      • Gość: al Re: joga - czy ktos to cwiczy? IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 26.07.03, 22:06
        Gość portalu: Olka napisał(a):

        > A dobry klub z jogą w Trójmieście? najlepiej w Gdyni? Jestem w ciąży i
        > baaardzo chętnie chodziłabym na zajęcia jogi... tylko nie wiem gdzie....

        Musisz wstawac bardzo wcześnie, albo bardzo późno wyjeżdżać z Gdyni, aby
        dojechać do Katowic. A tam, już na miejscu, blisko dworca kolejowego, w
        kierunku na Chorzów Batory, wsiądziesz w bimbaj i na trzecim albo czwartym
        przystanku wysiądziesz aby udać się do:
        www.akademiajogi.pl/
        Miłych ćwiczeń życzę pod okiem dobrego fachowca.
        Ja tam wolę siłownię.

        al
      • woman-in-love Re: joga - czy ktos to cwiczy? 26.07.03, 23:23
        Poszukaj osoby - Renata Koba - to bardzo dobra
        nauczycielka działająca gdzieś w Trójmieście
        • Gość: goscgosc Re: joga - czy ktos to cwiczy? IP: *.stacje.agora.pl 27.07.03, 16:48
          niestety, jestem szalenie zapracowana osoba, w dodatku mam bardzo daleko od
          domu dokadkolwiek: pracy, kina, klubu fitness. cwicze joge od roku. ”cwicze” to
          oczywiscie napisane na wyrost. jakis czas temu na kanale Club (kablowka)
          nadawany byl program z cwiczeniami jogi: proste, w rytm oddechu, bez wkladania
          to nadmiaru filozofii. nagrywalam go na wideo i w wolnych chwilach cwiczylam.
          nie wiem, czy jeszcze jest nadawany, bo nie mam juz kablowki. oczywiscie to
          najnizszy poziom kontaktu z joga, ale lepsze to niz nic. dla mnie idealny.
          zycze powodzenia
          • Gość: rilla Re: joga - czy ktos to cwiczy? IP: *.pop.e-wro.net.pl 27.07.03, 22:02
            Mam pytanie czy w jodze robi się jakieś rzeczy głową w dól znaczy się jakies
            stanie na rękach, przewroty itp. Chcę wziąść jogę na wfie na studiach, ale nie
            robię takich rzeczy więc się zastanawiam. I jeszce jedno - czy człowiek się
            bardzo poci? Mam uczulnie na wąłsny pot (poważnie!). Dzięki za odpowiedź.
            • Gość: maxiima Re: joga - czy ktos to cwiczy? IP: *.acn.waw.pl 28.07.03, 09:12
              Gość portalu: rilla napisał(a):

              > Mam pytanie czy w jodze robi się jakieś rzeczy głową w dól znaczy się jakies
              > stanie na rękach, przewroty itp. Chcę wziąść jogę na wfie na studiach, ale
              nie
              > robię takich rzeczy więc się zastanawiam. I jeszce jedno - czy człowiek się
              > bardzo poci? Mam uczulnie na wąłsny pot (poważnie!). Dzięki za odpowiedź.
              www.joga.net.pl
            • woman-in-love Re: joga - czy ktos to cwiczy? 28.07.03, 22:09
              Robi sie rzeczy z głowa w dół (pozycje "odwrócone") ale
              jesli nie możesz - nikt cie nie będzie zmuszał.
              Oświadczysz, że tego nie możesz robic - i koniec. Co do
              uczulenie na własny pot - to inna sprawa. Spocić sie
              czasem mozna. Jesli jesteś uczulona na własny pot (czyli
              poniekąd na samą siebie) może warto byłoby przejśc jakąś
              kurację oczyszczającą ??? Pozdrawiam!
    • Gość: marzena35@gazeta.p Re: joga - czy ktos to cwiczy? IP: *.multicon.pl / 192.168.0.* 28.07.03, 21:39
      Może dać dużo, jeśli się ćwiczy prawidłowo, najlepiej z początku pod kontrolą
      instruktora lub osoby kompetentnej w tej dziedzinie. Ja ćwiczyłam kilka razy z
      koleżanką i muszę powiedzieć, że byłam mile zaskoczona rezultatami.Istotą tych
      ćwiczeń jest oprócz rozciągania równoczesne napinanie pewnych części ciała i
      rozlużnianie innych no i oczywiście przy tym głęboki oddech. Czyli niby to jest
      wysiłek, ale jednocześnie relaks. Kumpela mówi, że to pomaga znaleźć równowagę
      w życiu między pracą a wysiłkiem. Ja myśle,że to niegłupie jest.
      P.S.
      Po ćwiczeniach czuję się świetnie, choć trochę jakby "wymięta" przez to
      straszne rozciąganie.
    • Gość: Iwona Re: joga - czy ktos to cwiczy? IP: *.globema.pl 29.07.03, 10:27
      Ja tez zamierzam zaczac cwiczyc joge.
      Mieszkam w Warszawie przy Polach Mokotowskich.
      Zalezy mi na dobrej szkole i sprawdzonym instruktorze.
      Czy ktos moglby mi polecic takiego, najlepiej na adres: i_kaczmarek@o2.pl?

      Z gory dziekuje za informacje.


      • Gość: betty Re: joga - czy ktos to cwiczy? IP: *.pfizer.com 30.07.03, 10:58
        jest joga w centrum - wiec dla Ciebie blisko, zreszta poogladaj sobie ich
        strone.
        www.joga.net.pl
        betty
        • Gość: chubb chubbs Re: joga - czy ktos to cwiczy? IP: *.com / 192.168.1.* 31.07.03, 13:31
          jestem chyba jedynym facetem na tym forum. trenuje boks i cwicze na
          silowni,wazne dla mnie jest by nie miec kontuzji. wiem, ze czesc sportowcow(np.
          kusnierewicz)cwiczy hatha joga by poprzez lepsza kontrole miesni miec wieksze
          osiagniecia w swoich dziedzinach, oraz dla relaksu.czy istnieje jakis
          kompetentny podrecznik z podstawowymi cwiczeniami, ktore mozna wykonywac
          bezpiecznie bez instruktora. a moze istnieje w internecie dostepny zestaw
          cwiczen. i jeszcze male pytanko, czy system cwiczen dla panow dalece odbiega
          od systemow dla pan... czy moze nie ma zadnej roznicy?
          • Gość: marysadpoz@wp.pl Re: joga - czy ktos to cwiczy? IP: *.com / 192.168.1.* 31.07.03, 13:37
            male pytanko. czy cwiczenia jogi sa bardzo czasochlonne. chodzi mi w
            szczegolnosci o to, czy aby byly skuteczne wymagaja jednorazowo wielu minut,
            czy moze byc tez tak, ze doslownie mozna sie rozluznic po paru minutach zajec?
            • Gość: ewwwcia Re: joga - czy ktos to cwiczy? IP: *.tele2.pl 31.07.03, 15:14
              Ja kiedyś ćwiczyłam u Bielewicza (jeszcze wtedy na Smoczej). Niesamowite
              uczucie. Juz na pierwszych zajęciach odkryłam mięście o których nie mialam
              pojęcia. Szybko minely problemy z kręgosłupem, bezsennościa i depresją.
              Niestety musiałam zarzucić ćwiczenia z powodów merkantylnych. Zostalam bez
              pracy. Ale tęsknię. Jak sie odkuję, to na pewno powrócę.

            • woman-in-love Re: joga - czy ktos to cwiczy? 01.08.03, 04:13
              Gość portalu: marysadpoz@wp.pl napisał(a):

              > male pytanko. czy cwiczenia jogi sa bardzo
              czasochlonne. chodzi mi w
              > szczegolnosci o to, czy aby byly skuteczne wymagaja
              jednorazowo wielu minut,
              > czy moze byc tez tak, ze doslownie mozna sie rozluznic
              po paru minutach zajec?
              początkowo - potrzeba więcej minut, a w miarę praktyki -
              coraz szybciej dochodzi sie do pełnego efektu
              (zrelaksowania) - oczywiście, to moje zdanie, nie wiem,
              jak u innych :))
          • Gość: ewwwcia Re: joga - czy ktos to cwiczy? IP: *.tele2.pl 31.07.03, 15:22
            Gość portalu: chubb chubbs napisał(a):

            > jestem chyba jedynym facetem na tym forum. trenuje boks i cwicze na
            > silowni,wazne dla mnie jest by nie miec kontuzji. wiem, ze czesc sportowcow
            (np.
            >
            > kusnierewicz)cwiczy hatha joga by poprzez lepsza kontrole miesni miec wieksze
            > osiagniecia w swoich dziedzinach, oraz dla relaksu.czy istnieje jakis
            > kompetentny podrecznik z podstawowymi cwiczeniami, ktore mozna wykonywac
            > bezpiecznie bez instruktora. a moze istnieje w internecie dostepny zestaw
            > cwiczen. i jeszcze male pytanko, czy system cwiczen dla panow dalece odbiega
            > od systemow dla pan... czy moze nie ma zadnej roznicy?
            O ile wiem nie mozna ćwiczyc jogi bez instruktora na poziomie podstawowym.
            Opieka instruktora potrzebna jest przez jakies 3 miesiąca. Potem już można
            samemu. jesli chodzi o rżónice w ćwiczeniach dla panów i pań to nie ma tu
            specjalnego rozróżnienia. Chyba że chodzi o jakieś konkretne"przypadlości"
            Jesli jesteś tym zainteresowany najlepiej przejrzeć następujace stronki:
            www.joga.net.pl/ www.hathajoga.pl/
          • Gość: Beata Blizińska Re: joga IP: *.polbox.pl 07.08.03, 14:58
            > czy istnieje jakis
            > kompetentny podrecznik z podstawowymi cwiczeniami,
            > ktore mozna wykonywac
            > bezpiecznie bez instruktora.

            Książka: B.K.S. Iyengar napisał "Światło Jogi", gdzie
            opisał podstawowe asany, ich działanie, przeciwskazania.
            Są zdjęcia. Nie można jednak bezpiecznie ćwiczyć jogi bez
            instruktora. Należy ćwiczyć pod okiem nauczyciela
            conajmniej rok, potem można więcej ćwiczyć w domu, a na
            grupowe zajęcia chodzić tylko co jakiś czas.

            > i jeszcze male pytanko, czy system cwiczen
            > dla panow dalece odbiega
            > od systemow dla pan... czy moze nie ma zadnej
            roznicy?

            Zajęcia w dużych szkołach jogi w Warszawie sa prowadzone
            zazwyczaj przez mężczyzn i mimo, że w grupach jest 90%
            kobiet prowadzone są jakby dla mężczyzn.
            A jednak ciało mężczyzny i kobiety różni się znacznie i
            to, co dobre dla panów nie zawsze jest dobre dla pań.
            Szczególnie w czasie menstruacji kobiety powinny ćwiczyć
            zupełni inaczej, również w czasie ciąży. Nie powinno się
            tez zmuszac kobiet do wykonywania ćwiczeń siłowych w
            takim zakresie jak mężczyzn. Ćwiczenia rozciągające
            natomiast prowadzone są zbyt ostro. Kobiety są z natury
            bardziej elastyczne.
    • Gość: katriona1 Re: joga - czy ktos to cwiczy? IP: 217.98.235.* 01.08.03, 09:07
      mam małe pytanko. ponieważ mieszkam w niedużym mieście na Śląsku i jeżdzenie na
      zajęcia jogi np. do Katowic jest niemożliwe. Zamówiłam przez Internet, a
      konkretniej w Merlinie kasetę z jogą, żebym mogła ćwiczyć w domu.Jednak
      niektórzy piszą że na początku nie wolno ćwiczyć samemu, ale tylko i wyłącznie
      pod okiem instruktora.Jak to w końcu jest? Czy jak będę ćwiczyć od początku
      sama to czy mogę zrobić sobie jakąś krzywdę zamiast pożytku?
      Bardzo proszę o odpowiedz bo przyznam że jestem w kropce.
      • Gość: betty Re: joga - czy ktos to cwiczy? IP: *.pfizer.com 01.08.03, 16:57
        krzywdy pewnie sobie nie zrobisz, ale primo: nie bedzie nikogo, kto moglby
        skorygowac to co robisz (cwiczacemu czesto wydaje sie ze robi dokladnie to co
        widzi) secundo: mysle ze prawdziwego bakcyla mozna zlapac tylko na prawdziwej
        sali jogi. bez dobrego nauczyciela prawdopodobnie szybko ci sie znudzi...
        betty
    • Gość: hogata Re: joga - czy ktos to cwiczy? IP: *.acn.pl / 10.67.2.* 02.08.03, 14:44
      Powiem szczerze - 20 lat gralam w tenisa, 8 lat- zajecia
      w silowni, ale dopiero zajecia hatha jogi daja mi pelna
      satysfakcje, zarowno pod wzgledem fizycznym i
      psychicznym. To jest niesamowite jak organizm reaguje na
      te cwiczenia. Potrzebny jest do tego jednak naprawde
      godny zaufania nauczyciel-profesjonalista, zaangazowany.
      Moje poczatki z joga - w fitness clubie - wspominam z
      usmiechem, to pseudo joga, w dodatku asany wykonywane w
      nieodpowiedni sposob moga nawet zaszkodzic. Od dwoch lat
      uczestnicze w zajeciach w profesjonalnej Akademii Hatha
      Jogi i jest super.
      Cwiczac joge, nie mozna sie na nic nastawiac, niczego
      oczekiwac. Trzeba sie temu poddac, zaangazowac, a po
      pewnym czasie efekty same przyjda. Same cwiczenia nie sa
      zbyt przyjemne, to jest jednak ciezka praca, czasami do
      bolu, ale za to samopoczucie po sesji - rewelka, i
      dlatego warto czasami nawet pocierpiec.

      Podrecznik jogi, ktory moglabym polecic, to "Swiatlo
      Jogi" B.K.S. IYENGARA, to jest kompendium wiedzy o jodze.

      • woman-in-love Re: joga - czy ktos to cwiczy? 03.08.03, 09:40
        Jestem tego samego zdania co do jogi. zawdzięczam wiele
        tej metodzie i Sławkowi Bubiczowi. Nie deprecjonowałabym
        jednak "en bloc" całej jogi prowadzonej poza jego
        Akademią. Np. w Gymnazjonie są bardzo dobrze prowadzone
        sesje. (oczywiście to moje zdanie)
        • Gość: hogata Re: joga - czy ktos to cwiczy? IP: *.acn.pl / 10.67.2.* 04.08.03, 13:38
          Opisalam swoje doswiadczenia z klubu Magnum na AWF. To
          bylo 2-3 lata temu, moze teraz cos sie zmienilo. Ale i
          tak duzy pozytyw z tego - na tyle mi sie spodobalo, ze
          zaczelam szukac profesjonalistow i dzieki temu znalazlam
          Akademie S. Bubicza.
    • Gość: Wiki Re: joga - czy ktos to cwiczy? IP: *.sepolno.sdi.tpnet.pl 03.08.03, 10:34
      Zobacz stronę fred.of.pl-jest to strona instruktora jogi>Tam znajdziesz dużo
      wiadomości ,fotografii,rozważąń na interesujący Cię temat.
    • Gość: ona Re: joga - czy ktos to cwiczy? IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 06.08.03, 12:25
      Ja cwicze joge z przerwami, niestety :(. Chcialabym chodzic na zajecia,
      mieszkam w Bydgoszczy - gdzie moge chodzic na zajecia ? ? ?
    • Gość: Facet Re: joga - czy ktos to cwiczy? IP: *.uznam.net.pl / 192.168.3.* 07.08.03, 13:31
      Kochane dziewczyny,poszedlem raz na joge bo chcialem zobaczyc dlaczego zone tak
      tam ciagnie.Domyslacie sie pewnie,ze po pierwszych zajeciach zakochalem sie w
      jodze i cwicze juz bardzo dlugo.Chodze z zona systematycznie dwa razy w
      tygodniu.Jestem dygotem-mam 47 lat ale sprawnoscia i gibkoscia ciala
      przeskakuje swoje bachory(one na joge nie chodza).Zdaje sobie sprawe,ze fakt,ze
      instruktorka jest wyjatkowo piekna kobieta,sprawia,ze z tym wieksza
      przyjemnoscia chodze na zajecia.A poza tym wszelkie bole stawow ,plecow to
      zamierzchla przeszlosc.Nie musze dodawac,ze po cwiczeniach na jodze czuje sie
      tak rozciagniety,ze kochanie sie z zona to juz gimnastyczny artyzm,co oboje
      uwielbiamy.Jednym slowem-jesli tylko mozecie cwiczyc joge,robcie to.Same
      zobaczycie jakie to cudowne uczucie wyjsc z zajec i byc lekkim jak malolatki.
      Pozdrowienia .F.
      • Gość: hogata Re: joga - czy ktos to cwiczy? IP: *.acn.pl / 10.67.2.* 07.08.03, 18:19
        Tylko pozazdroscic, ze udalo ci sie razem z zona zlapac
        bakcyla jogi! Trzymajcie tak dalej! Pelna harmonia
        malzenska, pewnie dzieki temu wasz zwiazek bedzie stale
        sie umacnial i pokonacie wszystkie przeszkody, ktore
        stana wam na drodze, extra!!!
        Ze mna na zajecia jogi chodzi pan, ktory jest po 70-ce i
        radzi sobie, ze mu te "malolaty" zazdroszcza.
    • Gość: to tylko ja..:)) Re: joga - czy ktos to cwiczy? IP: *.dolsat.pl 08.08.03, 19:27
      ja mam takie malutkie pytanko..czy wie ktoś moze gdzie?? (...i czy w ogóle ??)
      znajduje sie w Łodzi jakas szkoła jogi..??pozdrawiam! pa
      • woman-in-love Re: joga - czy ktos to cwiczy? 08.08.03, 23:08
        Znam bardzo dobrego nauczyciela z łodzi (Michał
        Szczepanik) Trzeba wejsć na stronę www.jogacentrum.pl
        kliknąć 'kontakty' i tam sa podane namiary. Zyczę
        powodzenia w-i-l
        • Gość: to tylko ja.. Re: joga - czy ktos to cwiczy? IP: *.dolsat.pl 11.08.03, 19:54
          dziekujuuu bardzo...w-i-l!!!.zaraz wejdę i sprawdze!tzrymaj sie cieplutko!
    • Gość: tygru Re: joga - czy ktos to cwiczy? IP: *.acn.pl / 10.64.1.* 09.08.03, 01:31
      mam dwa laickie pytania.
      1: podejrzewam, ze aby sensownie zajac sie joga, nalezy rzucic palenie. Ale czy
      joga z jej cwiczeniami oddechowymi pomoze mi nie wrocic do nalogu (wiem, to
      nieco abstrakcyjne pytanie, a odpowiedz w duzej mierze zalezna jest od mojej
      silnej woli, ale moze ktos ma doswiadczenie w tym zakresie...)
      2: jak to jest z joga dla osob z bardzo duza nadwaga? mama przyjmuje leki
      sterydowe i ma ogromny problem... Pomyslalam, ze moze razem bysmy sprobowaly
      odnowic sie przez joge.
      Bardzo prosze o komentarze opisujace Wasze doswiadczenia w ktorymkolwiek z
      opisanych przeze mnie zakresow.
      Pozdrawiam i zazdroszcze wytrwalosci
      Agnieszka
      • Gość: hogata Re: joga - czy ktos to cwiczy? IP: *.acn.pl / 10.67.2.* 10.08.03, 09:42
        Gość portalu: tygru napisał(a):

        > mam dwa laickie pytania.
        > 1: podejrzewam, ze aby sensownie zajac sie joga, nalezy
        rzucic palenie. Ale czy
        >
        > joga z jej cwiczeniami oddechowymi pomoze mi nie wrocic
        do nalogu (wiem, to
        > nieco abstrakcyjne pytanie, a odpowiedz w duzej mierze
        zalezna jest od mojej
        > silnej woli, ale moze ktos ma doswiadczenie w tym
        zakresie...)

        Przyznam sie, ze przez 2 lata palilam (nalogowo 1,5-2
        paczek dziennie)i cwiczylam joge. Czy mi to
        przeszkadzalo? - troche sie wstydzilam, ze ktos ode mnie
        poczuje smrod papierosow. Moj nalog trwal w sumie ok. 13
        lat, nie przeszkadzal mi tez w cwiczeniach w silowni czy
        w grze w tenisa. Jednak zauwazylam, ze bezposrednio po
        zajeciach jogi nie odczuwam checi natychmiastowego
        zapalenia, tak jak to bylo po wyjsciu z silowni czy
        zejsciu z kortu.

        Jutro minie caly miesiac odkad nie pale!

        Co moge ci poradzic? - joga tego za ciebie nie zalatwi,
        moze gdy zaczniesz cwiczyc cos zrozumiesz, inaczej
        spojrzysz na siebie i swoje zycie. Zeby przestac palic
        trzeba znalezc w sobie ogromna motywacje, dojrzec do tego
        samemu.
        Tak czy inaczej - zacznij cwiczyc joge nie nastawiajac
        sie na nic, to co ma przyjsc samo sie pojawi, po jakims
        czasie.

        > 2: jak to jest z joga dla osob z bardzo duza nadwaga?
        mama przyjmuje leki
        > sterydowe i ma ogromny problem... Pomyslalam, ze moze
        razem bysmy sprobowaly
        > odnowic sie przez joge.
        > Bardzo prosze o komentarze opisujace Wasze
        doswiadczenia w ktorymkolwiek z
        > opisanych przeze mnie zakresow.
        > Pozdrawiam i zazdroszcze wytrwalosci
        > Agnieszka

        Joga jest dla wszystkich, byc moze twoja mama jakichs
        asan nie bedzie w stanie wykonac, ale to juz sprawa
        nauczyciela, zeby sie nia zajal.

        Najwazniejsze - nie szukaj przeciwwskazan, sprobujcie
        same, bo kazdy w jodze odnajduje cos innego dla siebie, a
        niektorym moze sie joga nie podobac. To jest bardzo
        indywidualna sprawa.
        • Gość: M Re: joga - czy ktos to cwiczy? IP: 195.94.201.* 11.08.03, 11:57
          Gdzie w Warszawie prowadzone sa zajecia z jogi dla kobiet w ciazy?
          • Gość: hogata Re: joga - czy ktos to cwiczy? IP: *.acn.pl / 10.67.2.* 11.08.03, 19:22
            Gość portalu: M napisał(a):

            > Gdzie w Warszawie prowadzone sa zajecia z jogi dla
            kobiet w ciazy?

            W Akademii Hatha Jogi S. Bubicza cwiczyly z nami kobiety
            w ciazy.
            Zajrzyj: www.ahj.pl
    • Gość: martusia Re: joga - czy ktos to cwiczy? IP: *.arbuzowa.2a.pl 12.08.03, 16:05
      Ćwiczę w Centrum Jogi na warszawskiej Sadybie i jestem zadowolona (karnet
      miesięczny, raz w tyg. 50 zl). Czasem na SGGW przyjeżdża z Lublina p. Henryk
      Liśkiewicz, ale trochę forsująco prowadzi zajęcia. Koleżanka ćwiczyła u
      Bielewicza i twierdzi, że też narzuca zbyt szybkie tempo. A mnie przestał boleć
      kręgosłup mimo godzin przed komputerem.
      • Gość: Aga T. Re: joga - czy ktos to cwiczy? IP: 57.66.23.* 13.08.03, 12:40
        czy moglabys podac jakis namiar na pana Henryka Liskiewicza w Lubline? Dzieki!
        • Gość: martusia Re: joga - czy ktos to cwiczy? IP: *.arbuzowa.2a.pl 13.08.03, 18:27
          Podaje adres strony Liskiewicza www.ijoga.republika.pl/.
          A moja joga z Sadyby przeniosła się na Stegny... www.joga-w-zyciu-codziennym.pl/centrum.htm
          Pozdrawiam
    • Gość: martusia Re: joga - czy ktos to cwiczy? IP: *.arbuzowa.2a.pl 13.08.03, 18:29
      A czy ktos wie, jak zostac instruktorem jogi?
      • Gość: Dania Czy ta szkoła jogi w hotelu Forum jest dobra? IP: *.mofnet.gov.pl 14.08.03, 12:49
        Czesc wszystkim
        Do tej pory cwiczylam joge sama w domu przy pomocy podrecznikow, teraz chce
        pochodzic na profesjonalne zajecia. Zajrzalam na strone www.joga.net.pl i
        podoba mi sie oferta tamtjszej szkoly (centrum adama bielewicza). Czy ktos moze
        mi cos na jej temat powiedziec? Jak tam jest? Dlaczego jest tak tanio?
        Pozdrawiam wszystkich
        • Gość: moni Re: Czy ta szkoła jogi w hotelu Forum jest dobra? IP: 195.94.201.* 14.08.03, 13:16
          Uwazam, ze cena, jaka proponuja jest normalna (140zl/mies). Chodze na zajecia
          na KOncertowa (tam mam blizej) i jestem b.zadowolona. Szkoda, ze brak im
          zaplecza - szatnie sa byle jakie, mogloby byc ladniej... Ale do jakosci zajec
          nie mam najmniejszych zastrzerzen. Teraz latem jest szczegolnie fajnie, bo
          przychodzi malo osob. W ciagu roku bywa tloczno.
          • Gość: Dania Re: Czy ta szkoła jogi w hotelu Forum jest dobra? IP: *.mofnet.gov.pl 14.08.03, 13:32
            Ok, cena normalna, ale faktycznie zaawansowani moga przychodzic w ramach tych
            140 zl ile razy zechca?
      • Gość: Beata B. Re: joga - czy ktos to cwiczy? IP: *.polbox.pl 09.09.03, 14:25
        Gość portalu: martusia napisał(a):

        > A czy ktos wie, jak zostac instruktorem jogi?

        Trzeba praktykować wiele lat, żeby zostać nauczycielem
        jogi. To nie aerobik.

        Wejdź na stronę Stowarzyszenia Jogi Iyengara - organizują
        3 letnie kursy dla nauczycieli jogi.

        A jeszcze lepiej pojechac do Indii i tam uczyć się u
        prawdziwego mistrza.
    • Gość: hey1988 Re: joga - czy ktos to cwiczy? IP: 185.238.122.* 03.12.20, 16:37
      warto poszukać zanim się zapyta Tekst linku
Inne wątki na temat:

Nie pamiętasz hasła

lub ?

 

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się

Nakarm Pajacyka