Dodaj do ulubionych

Cel forum - przypomnienie dla pracowników Centrali

17.07.12, 12:11
"Forum moje kieruję do wszystkich obecnych i byłych pracowników Banku PKO BP SA, którzy doświadczyli mobbingu bądź byli ich świadkami. Forum ma na celu również wspieranie się w trudnych momentach pracy. Trzymajmy się razem, pomagajmy sobie.
Życie mamy tylko jedno! "

Nie reagujmy na inne wpisy nie związane z tematyką forum!
Obserwuj wątek
        • skuter44 Re: Cel forum - przypomnienie dla pracowników Cen 19.07.12, 11:30
          Dobrze, że o mobbingu coraz mniej czytamy, tu na forum specjalnie poświęconemu zjawisku mobbingu. Założyciel jest jednak cierpliwy i toleruje wszelkie wpisy, też nie na temat.
          Ja zaś fakt spadku wpisów o mobbingu odbieram prymitywnie i wprost . Sądzę, że zjawisko to w banku maleje.
        • ukryty_wafel Re: Cel forum - przypomnienie dla pracowników Cen 19.07.12, 20:44
          No niestety dla niektórych frustratów i przedstawicieli Konkurencji, Centrala jest niczym innym jak wielkim siedliskiem zła. Taka teza pokazuje, że wielu ludzi nie widzi niczego poza końcem swojego nosa. I dlatego to Forum stało się właśnie dla Konkurencji doskonałym miejsce napuszczania jednych na drugich i obrażania ludzi pod płaszczykiem rzekomej troski o "uciskanych" i "niezadowolonych".

          • skuter44 Re: Cel forum - przypomnienie dla pracowników Cen 19.07.12, 21:36
            Nie rozumiem. Wynika z tego, że Centrala pracuje tylko dla Centrali (nie dla banku ?) , jest siedliskiem zła dla banku, jej pracownicy dla siebie ?

            Ludzie. Nie róbcie mi wody z mózgu. Tu powinna być odpowiedzialna dyskusja, oceny, opinie, wypowiedzi ? Jeśli by było tak jak piszecie, to banku tego dano już by nie było.

            Sam ciągle głosiłem - Centrala jest nadmiernie rozbudowana, departamentów jest za dużo. Ale przecież tak do końca nie wiem czy mam rację. Na problem funkcjonowania Centrali patrzę bowiem historycznie, z punktu widzenia teorii zarządzania, z pozycji terenowego b.pracownika - w sumie nie mogę być obiektywny. Dlatego wysoce sobie cenię odpowiedzi forumowiczów, którzy podjęli temat i napisali ,że nie mam racji. Szczególnie cenię uzasadnienie moich adwersarzy. Z wieloma z ich opiniami musiałem się zgodzić.
            Chyba na tym polega dyskusja na forum. Nic nie daje negowane wszystkiego i wszystkich,
            inaczej myślących. Chyba, że chodzi o rozwalenie tego wartościowego miejsca wymiany
            poglądów, ważnego (wg mnie) kanału informacji dla zarządzających bankiem o konkretnych przypadkach mobbingu i innych nieprawidłowościach.
      • ukryty_wafel Re: Cel forum - przypomnienie dla pracowników Cen 19.07.12, 20:42
        exworker napisał:

        > Pijawska nabrała wody w usta.

        Nikt nie nabrał wody w usta. Odpowiedziano Ci w innym wątku, i tego co tam Ci napisano po prostu nie zrozumiałeś :-)

        >Oni myślą, że forum to przedłużenie banku gdzie z
        > ludźmi można wszystko.

        Nikt tak nie myśli poza Tobą.

        >Bardzo się mylicie - bagienko kończy się na Was.

        Na nas - a co Ty wiesz o nas? Według Ciebie w Centrali się tylko opierniczają, piją kawkę i robią tabelki oraz prezentacje. Taka jest Twoja "znajomość" centrali. Czyli żadna!
        I to jest właśnie zabawne. Tam pracuje 2000 ludzi! Obrażasz taką ilość ludzi Konkurencja...
        I taka jest Twoja wiarygodność jak to jak opisujesz Centralę. ;-)
        • pracownik987 Re: Cel forum - przypomnienie dla pracowników Cen 19.07.12, 21:45
          Mam doświadczenie i Oddziałowe i Centralowe. Też myslałam, na początku, ze w Centrali jest lajcik :) Niestety nie wiecie nawet jaka jest presja.
          W innym wątku wypisywane są pretensje, że pracownicy Centrali nieraz 'zlewają' telefony. Bardzo często zdarza się, że za daną rzecz odpowedzialna jest jedna osoba. Wyobraźcie sobie, jak ma pracowac, jak non stop dzwonią telefony z oddziałów z problemem. Wiem że ten problem jest mega ważny dla dzwoniącego, niekiedy klient stoi przy ladzie, ale po odebraniu n-tego telefonu mam dość. Od tego są Rod-y. Oni powinni sie kontaktowac z Centralą. Powinni też rozwiazywać problemy, które niekiedy się powtarzają w regionie. Lepiej odebrać 12 /11 telefonów z ROD niż nieraz dziesiątki dziennie z oddziałów. Jestem pracownikiem Centrali i tego sie nie wstydzę, pracuję ponad 13 lat w banku (najdłuzszy czas w oddziałach) i powiem wszędzie dobrze gdzie nas nie ma. Znam dużo osób z oddziałów które przeszły do Centrali i po pół roku zrezygnowały z prośbą o powrót do Oddziału - u nas tez nie jest lekko i cukierkowo. I jak czytam, że my jesteśmy pijawkami - to mi sie krew burzy - domyslam się że Oddziały patrzą najczęściej na Centralę w perspektywy sprzedaży i tzw 'poganiaczy'. Pamietajcie że w Centrali pracują nie tylko 'poganiacze', pracuja tam też ludzie, którzy odpowidają za systemy, procedury, bezpieczeństwo, legislację, rachunkowość i tak bym długo wymieniała...... pozdrawiam
          • ad63 Re: Cel forum - przypomnienie dla pracowników Cen 23.07.12, 23:18
            A czy pracujesz za całe 1400 netto?
            Chyba jednak Ci się opłaca "cierpieć" w Centrali?
            A zastanowiłeś się nad tym dlaczego ludziska szukają pomocy u Ciebie zamiast w ROD?
            A może jest tak, że tej pomocy z ROD nie otrzymali - a ten biedny szarak z dołu musi coś wiążącego powiedzieć wk...mu klientowi?
            Czy zwykły ludek na ladzie jest od poprawy przepływu informacji w tym Banku? Czy nie ma "ekspertów" biorących kasę na Puławkiej za usprawnienie tego procesu? Bo jak znam życie to są. I biorą za to MEGA kasę.
            Jak to świadczy o efektywności struktury orgazniacycjnej?
            • pracownik987 Re: Cel forum - przypomnienie dla pracowników Cen 24.07.12, 22:17
              Ja się nie wymiguje od pracy i staram sie odpowiadać na wszystkie zapytania mailowe lubpodczas rozmowy przez telefon. Tylko zastanawiam się, dlaczego exworker wiesza psy na pracownikach centrali i mierzy ich jedna miarą. Bardzo dobrze rozumiem i znam pracę w oddziale i wiem że wku....ony klient to nie jest coś co lubią pracownicy. Proszę zrozumieć też nas, którzy nie są tylko do odbierania telefonów, mają swoje zadania (i to nie jest picie kawy), też mają cele postawione przez dyrektorów. Też dostajemy zje...ki od dyrekcji, czego nie wykonamy w terminie. Pomyłka wykonana przez nas nieraz wiąże się z bardzo dużymi konsekwencjami w skali Banku (kary pieniężne nałożone na Bank, zmiany w systemach, itp). A co do struktury organizacyjnej - niestety jest mega rozbudowana, że nie życzę nikomu uzgadniać jakiejkolwoek zmiany w przepisach :(, systemach - to niestety droga przez mękę. Wiem że każdy patrzy ze swojej perspektywy, ale na Puławskiej pracują też ludzie, którym zależy na organizacji i oddziałach. Więc proszę nie szufladkować nas jako tylko tych od tabelkowych poganiaczy.
                    • ukryty_wafel Re: Cel forum - przypomnienie dla pracowników Cen 24.07.12, 22:55
                      A Konkurencja wciaz zaklinasz rzeczywistość. Gdyby to byla prawda Konkurencja, ton pomysl sobie, ze w tych niepewnych czasach, kryzys, recesja i padziocha, etc. Raitingi doluja, gdy Minister Skarbu RP ogłasza, ze otwiera ksiege zakupów i zbiera chętnych na tylko 7.5% akcji tego jak Ty mówisz najgorszego wg Ciebie banku, który według Ciebie cały jest do d....u - i gdy w pare godzin znajduje chętnych, którzy bez mrugmiecia okiem, wyciągają z własnej kieszeni, 3 mld złotych, to według Ciebie oni pewnie nie wiedzieli co robią, exworkera nie słuchają tylko wyrzucają swoją kasę w błoto, czy w tych kryzysowych latach inwestują to w bezpieczny i perspektywiczny biznes?
                      zadałem Ci Konkurencja to pytanie dwa razy, a Ty pitolisz ciagle swoje.
                      Jak myślisz. Czy ktoś wierzy szaleńcowi, który wieszczy upadek Banku, czy niezależnym i dobrze oplacanym i doswiadczonym analitykom i maklerom, którzy za dobre inwestycje maja nienajgorsze prowizje?
                      Czkaj na Pulawska, rzygaj na Centrale, ale powiedz: czemu Twoje brednie maja być bardziej wiarygodne niż osoby wykładajace grube miliony, którzy inwestują dzisiaj tylko w bezpieczne transakcje i uznają PKO za doskonała inwestycje?
                        • ukryty_wafel Re: Cel forum - przypomnienie dla pracowników Cen 24.07.12, 23:05
                          exworker napisał:

                          > Klient nadal nie dotarł ?

                          Jaki znowu Klient?
                          Wszyscy dotarli :)

                          >Pewnie już dziś nie dotrze. Pominę milczeniem Twój wp
                          > is - najzwyczajnie nie chce mi się komentować tych bzdur. Ale oczywiście masz r
                          > ację.

                          Pomijane moje wpisy, bo nie masz nic tresciwego i sensownego do powiedzenia.
                          Poza pomowieniami i ublizaniem Konkurencja.
                          Ot i wszystko.
                          • exworker Re: Cel forum - przypomnienie dla pracowników Cen 25.07.12, 05:40
                            Kim trzeba być, żeby podejrzewać kogoś, że może pisać z konkurencyjnego banku ???
                            Po pierwsze konkurencja doskonale sobie radzi z bankozaurem, po drugie żaden poważny bank nie delegowałby kogoś to pisaniny na forum, po trzecie chyba osądzasz po sobie i dajesz kolejny dowód, że piszesz z polecenia.
                            • ukryty_wafel Re: Cel forum - przypomnienie dla pracowników Cen 25.07.12, 06:52
                              exworker napisał:

                              > Kim trzeba być, żeby podejrzewać kogoś, że może pisać z konkurencyjnego banku ?
                              > ??

                              Średnio inteligentnym człowiekiem Konkurencja wystarczy być - jak mawiał mistrz Joda :)
                              Wystarczy mieć tez dobra pamiec :)

                              > Po pierwsze konkurencja doskonale sobie radzi z bankozaurem,

                              I tu się mylisz. Ma spora zagwozdke.

                              > po drugie żaden po
                              > ważny bank nie delegowałby kogoś to pisaniny na forum,

                              Nie musi delegowac :) myślisz, ze tu są ludzie wyznaczeni do pisania.
                              Wystarczy ze masz żal do swojego byłego Pracodawcy i w Twojej pracy zawodowej wpadają na "genialny" powód by połączyć przyjemne z pożytecznym.
                              Ale pocieszen Cię. Faktycznie wierze, ze nieświadomie dzialasz na szkodę Banku a de facto na rzecz Konkurencji. Ja daje ze jesteś emerytownym Dyrektorem któregoś z Oddziałów.
                              Jak pisałem pasujesz mi do takiego jednego, którego trzeba było wynieść razem z krzeslem, bo inaczej nie dało mu się odkręcić d.... od stołka bo mu odbiło.

                              > po trzecie chyba osądzas
                              > z po sobie

                              Wszystko nas Exworker różni. A to jedna rzecz z tych wielu różnic. Ja nigdy nie sadze po sobie.

                              > i dajesz kolejny dowód, że piszesz z polecenia.

                              No widzisz, wciąż sądzisz po sobie. Otóż średnio inteligentny facet zrozumialby, ze nie ma takich pieniędzy, które zmusilyby kogokolwiek do pisania tutaj.
                              Tu można pisać tylko z przekonania, ze pisanie tutaj ma sens.
                              Albo ma się niezły ubaw, dlatego ja stawiam, ze pisząc tak, iż spelniasz marzenia Konkurencji do zatruwania pracownikow Banku, stawiam iż jesteś emerytem.
                              Bo Twoja wiedza o Banku jest archaiczna i szczatkowa.
                              A Ty dalej idź za swoimi rojeniami. Sam się wykonczysz.
                    • racjonalny0880 Re: Cel forum - przypomnienie dla pracowników Cen 25.07.12, 06:19
                      exworker napisał:

                      > Moja nie moja, rynek tak ocenia - lider w negatywnych kometarzach, utrata kont
                      > osobistych, sfrustrowana i wyniszczona załoga z pierwszej linii, betonowi manag
                      > erowie rodem ze zjadów KC PZPR.

                      ARGUMENTY: rynek świstaku ocenia PKO BP tak:
                      "PKO Bank Polski jest liderem polskiego sektora bankowego. Skonsolidowany zysk netto PKO Banku Polskiego za I kwartał 2012 rok wyniósł 1,005 mld zł. Bank jest regularnie nagradzany w prestiżowych rankingach. Został uhonorowany nagrodą „Bank of the Year in Poland” przyznawaną przez międzynarodowy miesięcznik The Banker. Doceniono zarówno jego wyniki finansowe, jak i kompleksową modernizację. Instytut Rachunkowości i Podatków uhonorował Raport roczny PKO Banku Polskiego za 2010 rok Nagrodą Główną w konkursie „The Best Annual Report” w kategorii Banki i instytucje finansowe. Dwa produkty PKO Banku Polskiego: kredyt gotówkowy i lokata bankowa, zostały nagrodzone przez miesięcznik Reader's Digest certyfikatami "Produkt Roku 2011" jako najczęściej i najchętniej wybierane przez klientów. Bank jest też m.in. laureatem "Złotego Bankiera" za najlepszy na rynku kredyt hipoteczny, zwycięzcą konkursu "Bank Przyjazny dla Przedsiębiorców", posiadaczem certyfikatu "Firma Przyjazna Klientowi" oraz najlepszym bankiem komercyjnym według Warsaw Business Journal. Innowacyjne rozwiązania bankowości korporacyjnej PKO Banku Polskiego zostały nagrodzone w konkursie Europrodukt. Bank otrzymał w ostatniej edycji tego konkursu trzy statuetki w kategorii produkt - za rachunek płacowy i skonsolidowany oraz rachunek escrow. Ponadto system bankowości elektronicznej iPKO Biznes po raz drugi zdobył Medal Europejski. PKO Bank Polski jest również najsilniejszym wizerunkowo bankiem w kraju, o czym świadczy pozycja lidera rankingu "Top Marka" według magazynu Press oraz tytuł Marki Godnej Zaufania przyznany przez miesięcznik Reader’s Digest. Jest także najdroższą marką na polskim rynku bankowym. Specjaliści z magazynu The Banker wycenili jej wartość na 1,5 mld dolarów, a w rankingu Rzeczpospolitej „Polskie Marki 2011” jej wartość została określona na 3,75 mld złotych. Jest także najbardziej wartościowym krajowym bankiem, jak wynika z rankingu „100 najcenniejszych firm Newsweeka”. Działalność filantropijna PKO Banku Polskiego została doceniona przez Akademię Rozwoju Filantropii w Polsce, która przyznała Bankowi oraz Inteligo Financial Services statuetkę Dobroczyńcy Roku 2010, oraz przez Forum Darczyńców w Polsce, które przyznało Bankowi Nagrodę Specjalną za długoletnie i konsekwentne wspieranie działań społecznie użytecznych."
                      • exworker Re: Cel forum - przypomnienie dla pracowników Cen 25.07.12, 06:35
                        Możesz uszanować cel, dla jakiego powstalo to forum ????

                        Forum moje kieruję do wszystkich obecnych i byłych pracowników Banku PKO BP SA, którzy doświadczyli mobbingu bądź byli ich świadkami. Forum ma na celu również wspieranie się w trudnych momentach pracy. Trzymajmy się razem, pomagajmy sobie.
                        Życie mamy tylko jedno!

                        Twoje rankingi w tym forum świadczą o psychozie. Uszanuj inne zdanie, ludzi którzy chcą tu pisać, o Ty expercie występujący pod 4 nickami.
                        • ukryty_wafel Re: Cel forum - przypomnienie dla pracowników Cen 25.07.12, 07:03
                          Exworkerze, to co Ty piszesz świadczy o pgarszajacym się Twoim stanem psychicznym i o depresji jaka zaczynasz przeżywać i psychozie, która Ciebie wyniszcza.

                          Ja tu przyszedlem popisac, ciesząc się i będąc dumnym z tego, ze pracuje w naszym Banku widząc, ze jest wiele niezadowolonych osób, które tutaj narzucają wizje nieprawdziwa, bo większość pracownikow, ponad 70% według przeróżnych badań, jest zadowolona z tego, iż tu pracują a ma tym forum twierdzi się cos innego. Ja przyszedłem dla równowagi.
                          I czuje dumę z mojego Banku ilekroć racjonalny, ekspert napiszą dobre słowo o banki.
                          Zrozum wreszcie, ze Bank nie jest doskonała instytucja, Swiat to nie raj, i zawsze, w każdej firmie znajda się niezadowoleni pracownicy, niezadowoleni szczególnie z zarobków.

                          Ale to nie oni kształtują ostateczny obraz Banku ale robi to ta większość zadowolonych oraz niezależne instytucje, które maja swoje możliwości obiektywnej oceny Banku i te największe ostatnio oceny przyznają PKO BP.
                            • lukaj1953 Re: Cel forum - przypomnienie dla pracowników Cen 25.07.12, 19:28
                              dużo pracowników czyta i tu nie pisze, nie chcąc się tarzać w błotku.
                              Mają ludziska wyrobione zdanie:kto tu prawdziwy, a kto lis.
                              Nawet kilku lisów o różnych nickach nie poprawi złego nastawienia pracowników do pracodawcy.
                              Poprawi to częściowo kasa,być może najbliższe podwyżki?Warto by zadbać o to.
                              Szkoda,że prezes nie pomyślał o "wakacyjnych-urlopowych" nagrodach-na wzór świątecznych.
                              O tym się mówi w o-łach, a rankingi ?szef przeczyta-przekaże,czasami podyskutują i do roboty.Tacy są właśnie nasi pracownicy, odpowiedzialni za sprzedaż,odpowiedzialni pod każdym względem,pomimo nawału pracy:nemo,likwidacje,zaświadczenia,skarbce,kredyty,depozyty,opi,fundusze,obligacje i po jaką cholerę:kontakty,platiny,karty celów,czek -listy i Bóg wie co jeszcze!
                              Może szanowni nadzorcy i ekonomowie(nie ekonomiści) pomyślicie-jak by tu im ulżyć, a nie wcisnąć kolejną tabelkę?!Ale czym się wtedy będziecie zajmować,nad czym pracować?Jak żyć?jak żyć?
              • ad63 Re: Cel forum - przypomnienie dla pracowników Cen 25.07.12, 21:28
                Jestem w stanie zrozumieć Twój punkt widzenia. Uważam, że co do zasady na większości stanowisk w banku, praca nie jest lekka, łatwa i przyjemna. W Centrali też. Znam dość dobrze kilka osób tam pracujących i wiem, że i tam bywa nie różowo. Wiem też, że i w Centrali i w Oddziałach pracują ludzie, różni. Jedni lepsi, drudzy nieco mniej. Większość nas szaraczków postrzega jednak centralę nie jako osoby, współpracowników tej samej organizacji lecz jako organ nacisku, represji, często źródło niezrozumiałych, bezsensowych poleceń. Jako tych onych, tych całkiem pozbawionych empatii i zrozumienia dla innych.
                To dobrze, że nam to uzmysławiasz. Bo pomimo gniewu jaki w nas panuje nie wolno generalizować. Nigdy. Na pewno i na Puławskiej są dobrzy ludzie, sympatyczni i pracowici koledzy. I dobrze, że pokazujesz swój punkt widzenia.
                Jednak nie powinniśmy się też licytować, czyja praca jest ważniejsza, bo większość stanowisk w tym banku ma swoje konkretnie przypisane zadania i tak na prawdę wszystkie są ważne (no może poza komórką zajmującą się wewnętrznym pijarem).
                Co do osób przechodzących z Puławskiej do pracy w tzw. "terenie" - to przyznasz, że nie była to raczej migracja na stanowiska ladowe do detalu.
                Niestety trzeba to jasno powiedzieć, że największy bank detaliczny w Polsce, żyjący w dużej mierze z klienta detalicznego, paskudnie traktuje pracowników bezpośrednio obsługujący ten obszar i klientów z tego obszaru. I żadne akcje propagandowe nie poprawią postrzegania tej grupy ludzi, jeśli realia się nie zmienią. Jeżeli ci najmniej zarabiający nie dostaną odczuwalnych podwyżek, jeżeli osoby mobbingujące nie zaczną z hukiem wylatywać z roboty za swoje działania, jeżeli pracodawca nie będzie surowo karał, tych przełożonych, którzy ośmielą sią złamać jakikolwiek przepis Kodeksu Pracy, to ŻADANA propaganda nie spowoduje poprawy nastrojów.

                P.S.
                Tak na marginesie. Może nie głupio byłoby zrobić, wszystkim tym, którzy reprezentują pracodawcę, szkolenie np. w ELLSIE zakończone testem ze znajomości tego wydawałoby się podstawowego dokumentu, jakim jest Kodeks Pracy oraz z regulaminu pracy. :)
                  • exworker Re: Cel forum - przypomnienie dla pracowników Cen 26.07.12, 05:25
                    Cieszę się expercie, że wreszcie podejmujesz jakąś dyskusję bez cytowania rankingów - to duży postęp.

                    Co do znajomości KP przez szefów trzeba sobie zadać pytanie skąd płynie obecna polityka postępowania wobec pracowników - mobbing, pozbywanie się ludzi w białych rękawiczkach, zabieranie premii itp. Patologiczne działania są tak prowadzone, aby były zgodne z kodeksem pracy - mówiąc inaczej - są tak prowadzone aby nie można było powoływać się na KP.
                    • ukryty_wafel Nikt niczego nie zrobi za Ciebie 26.07.12, 07:04
                      exworker napisał:

                      > Cieszę się expercie, że wreszcie podejmujesz jakąś dyskusję bez cytowania ranki
                      > ngów - to duży postęp.

                      Ja tez cieszę się, ze się uspokoiłes, nie bluzgasz do ludzi, nie obrzucasz ich inwektywami.
                      Wierze, ze jesteś na dobrej drodze. Jeszcze nadal mnie z kimś mylisz, bo ja żadnym ekspertem nie jestem, ale postęp widzę i to mnie cieszy.

                      >
                      > Co do znajomości KP przez szefów

                      Rozumiem, ze uogolniasz? Bo przecież nie sprawdzales wszystkich ludzi na stanowiskach w Banku? Ty tez byłeś szefem, więc pewnie sądzisz po sobie?
                      Powiem Ci, ze jesteś w błędzie. Ale już spieszę wyjaśnić. Otóż na większości kierunków studiów związanych z zarządzaniem, jest przynajmniej jeden semestr związany z prawem pracy.
                      Ja np. Na swoich studiach, miałem prawo pracy. I uwierz mi, ze znajomość prawa nie czyni kogoś od razu lepszym, doskonałym, nieomylnym i ludzkim managerem.

                      >trzeba sobie zadać pytanie skąd płynie obecna
                      > polityka postępowania wobec pracowników - mobbing,

                      Mobbing to patologia. Taka sama jak pedofila, molestowanie seksualne i fraudy pracownicze i wiele innych. Na nie nigdy nie ma przyzwolenia. Jeśli takie patologie występują, każdy ma obowiązek powiadamiania odpowiednich osób i struktur o tychże.
                      Ponieważ w odróżnieniu od Ciebie pracuje w tym banku i powiem wiecej, sam doświadczyłem mobbingu od byłego już swojego przełożonego powiem Ci skąd się mobbing bierze.
                      Otóż z wychowania, braków w wiedzy zarzadczej, nieznajomosci podstaw psychologii i wielu innych. W mobbowaniu pierwszym powodem poniżania podwładnych, jest bycie samemu ofiara poniżania w dzieciństwie. Dla przykładu, ponieważ nagminnie w Polsce rodzice stosują systemy kar i nagród, przy czym istnieje przyzwolenie na bicie dzieci, to te bite dzieci maja wydrukowane, iż można dla "dobra" wyższego poniżać słabszego. To jest podstawa mobbingu.
                      Druga podstawa jest strach. Ludzie się boja. Zamiast się odwinąć, siedzą cicho.
                      Licząc, ze ich to co spotyka Kolegę, ich ominie. W naszym Banku istnieje komórka compliance, istnieje whistleblowing, istnieje możliwość ochrony, jest nawet komórka antyfraudowa, a ludzie wola cierpieć i pitolic, ze nikt im nie chce pomoc. Otóż są tacy ludzie, ale widza, ze niestety lata demoralizacji sprawiły, ze proste poinformowanie o patologiach właściwych osób, potrafi ich środowisko uzdrowić. Nie angażuje się jasnowidzow. To, ze ktoś cos wie nie oznacza, ze wiedza o tym wszyscy. Strach pracownikow napędza mobberow i sprawia, ze oni czuja się bezkarni. Ja swojego mobbera się pozbylem.


                      >pozbywanie się ludzi w biały
                      > ch rękawiczkach, zabieranie premii itp.

                      Od razu oddziel, zbieranie premii od jej nie dawania bo pracownik po prostu nie wyrobił się w pracy albo popełnia błędy. Wielu ludzi, którym naprawdę nie powinno się dawać premii są przekonani, ze im się należy. Premia jest elementem zarządzania. Jest motywatorem, ale nie jest obligatoryjna.

                      >Patologiczne działania są tak prowadzon
                      > e, aby były zgodne z kodeksem pracy - mówiąc inaczej - są tak prowadzone aby ni
                      > e można było powoływać się na KP.

                      I tu się mylisz. Ale ok. Niech więc każdy chroni swój tyłek, zbiera dowody, świadków by na takie okoliczności wybronić się w Sadzie pracy. Niestety żyjemy w czasach gdzie trzeba walczyć o swoje, bo nikt nie będzie nic nam dawał. Ten kto czeka, ze ktoś cos zrobi za nich a oni sami nic nie robią, dawno minęły...
                      • exworker Re: Nikt niczego nie zrobi za Ciebie 27.07.12, 06:05
                        > Wierze, ze jesteś na dobrej drodze. Jeszcze nadal mnie z kimś mylisz, bo ja żad
                        > nym ekspertem nie jestem, ale postęp widzę i to mnie cieszy.

                        No oczywiście, że nie jesteś expertem. No może od worda - kopiuj - wklej.

                        > > Co do znajomości KP przez szefów
                        >
                        > Rozumiem, ze uogolniasz? Bo przecież nie sprawdzales wszystkich ludzi na stanow
                        > iskach w Banku? Ty tez byłeś szefem, więc pewnie sądzisz po sobie?
                        > Powiem Ci, ze jesteś w błędzie. Ale już spieszę wyjaśnić. Otóż na większości ki
                        > erunków studiów związanych z zarządzaniem, jest przynajmniej jeden semestr zwią
                        > zany z prawem pracy.

                        Nie, nie sprawdzałem wszystkich. Nie mówię, że 100% jest złych. Mówię, że instytucja promuje szefów psychopatów - zaznałem to na włąsnej skórze, skórze kolegów a przede wszystkim setki jeśli nie tysiące wpisów na tym forum ( pamiętajmy, że pisze tu garstka tych, którzy chcieliby pisać ale się boją ) świadczy o prawdziwości mojej tezy.

                        > Mobbing to patologia. Taka sama jak pedofila, molestowanie seksualne i fraudy p
                        > racownicze i wiele innych. Na nie nigdy nie ma przyzwolenia. Jeśli takie patolo
                        > gie występują, każdy ma obowiązek powiadamiania odpowiednich osób i struktur o
                        > tychże.

                        Znajm pojęcia. Zalecenie - mniej słowotoku więcej treści. Twoje komórki i komisje to jedna wielka ściema.

                        >
                        > >pozbywanie się ludzi w biały
                        > > ch rękawiczkach, zabieranie premii itp.
                        >
                        > Od razu oddziel, zbieranie premii od jej nie dawania bo pracownik po prostu nie
                        > wyrobił się w pracy albo popełnia błędy. Wielu ludzi, którym naprawdę nie powi
                        > nno się dawać premii są przekonani, ze im się należy. Premia jest elementem zar
                        > ządzania. Jest motywatorem, ale nie jest obligatoryjna.

                        Hura - masz rację !!!!! O to chodzi !!! Zawsze znajdzie się argument, żeby zabrać premię, skrytykować ( przecież w tym gąszczu przepisów nikt tak naprawdę już nie wie, czy postępuje zgodnie z procedurą czy nie ). Nie wspomnę o naradach typu - na Wasze miejsce jest 10 chętnych, walczcie o siebie, o etat itp itp. Znam ludzi którzy zaczęli nagrywać takie rozmowy.

                        > >Patologiczne działania są tak prowadzon
                        > > e, aby były zgodne z kodeksem pracy - mówiąc inaczej - są tak prowadzone
                        > aby ni
                        > > e można było powoływać się na KP.
                        >
                        > I tu się mylisz. Ale ok. Niech więc każdy chroni swój tyłek, zbiera dowody, świ
                        > adków by na takie okoliczności wybronić się w Sadzie pracy. Niestety żyjemy w c
                        > zasach gdzie trzeba walczyć o swoje, bo nikt nie będzie nic nam dawał. Ten kto
                        > czeka, ze ktoś cos zrobi za nich a oni sami nic nie robią, dawno minęły...

                        Patrz mój wpis wyżej. Nie mylę się.
                        • ukryty_wafel Re: Nikt niczego nie zrobi za Ciebie 27.07.12, 07:24
                          exworker napisał:



                          > No oczywiście, że nie jesteś expertem. No może od worda - kopiuj - wklej.

                          Tak, a Ty wiesz wszystko i jestesnw stanie to ocenić - rozumiem, ze Ty Maestro jesteś w tej technice :)

                          >

                          >
                          > Nie, nie sprawdzałem wszystkich.

                          Czyli nie wiedziałem co mówisz,

                          > Nie mówię, że 100% jest złych.

                          To ilu jest złych? I jak to zmierzyles?

                          >Mówię, że insty
                          > tucja promuje szefów psychopatów -

                          Jak promuje?
                          Napisz a odpowiem Ci potem na resztę kwestii. Pamiętaj, ze uogolnianie na bazie własnych przeżyć i odczuć jest nic nie warte.

                          • exworker Re: Nikt niczego nie zrobi za Ciebie 27.07.12, 09:04
                            Wszystko nie wiem ale na pewni wiem ( i inni czytelnicy ), że Twoje wpisy są śmieszne co do formy i treści merytorycznej w tym wiedzy o banku i ekonomii.

                            Jakbyś się uczył statystyki a nie PIJARU to byś wiedział, że jest coś takiego jak próbka statystyczna. Otóż moją próbką jest grono osób jakie poznałem w banku przez 9 lat pracy. Jest to próbka reprezentatywna. Kolejną próbką jest liczba wpisów pozytywnych i negatywnych na tym forum. Wynik takiej próbki można z przybliżeniem extrapolować na całą zbiorowość. To są fakty a nie jakieś bredzenie o świstaku, rankingach, podważanie czyjejś wiarygodności itp.

                            Normalnie promuje psychopatów - jeżeli zaleca się dyrektorom aby wysyłali mailowo ponaglenia itp. do podwładnych siędzących biurko obok, aby przedkładali pracownikom wypowiedzenia in blanco celem zmotywowania, aby mówili im, ile jest osób na ich miejsce, aby nie przyjmowali żadnych głosów odmiennych od jedynej właściwej linii. To są pierwsze z brzegu przykłady. Znam bardziej drastyczne.

                            Nic nie wiesz o tym banku. To skandal, żeby centrala tak mało wiedziała o instytucji którą "zarządza". Najpierw muszą zniknąć tacy ludzie jak Ty - głusi na krytykę - aby ten bank przestał schodzić na psy.
Inne wątki na temat:

Popularne wątki

Nie pamiętasz hasła

lub ?

 

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się

Nakarm Pajacyka