Dodaj do ulubionych

Prawdy i mity na temat PKO BP

11.01.13, 12:36
Dla porządku dyskusji kolejne podtematy proszę rozpoczynać od określenia tematu.
Obserwuj wątek
    • balcerek04 Kolejki 11.01.13, 12:37
      Wg. mnie mit. W PKO BP nie czeka się dłużej niż w innych bankach. Przeciętnie. Nie mówię o sytuacjach, gdy klient przychodzi do banku ze skomplikowaną operacją, albo lubi sobie z pracownikiem pogadać ;).
      • ukryty_wafel Re: Kolejki 11.01.13, 13:44
        balcerek04 napisał:

        > Wg. mnie mit. W PKO BP nie czeka się dłużej niż w innych bankach. Przeciętnie.
        > Nie mówię o sytuacjach, gdy klient przychodzi do banku ze skomplikowaną operacj
        > ą, albo lubi sobie z pracownikiem pogadać ;).


        Potwierdzam. Ludzie wolą stać w kolejce by wypłacić 500 zł zamiast podejść do bankomatu.
        Również dlatego, że ludzie boja sie komputera. Większe kolejki widzę w innych bankach - np. m-banku czy CA
        • troublemaker69 Re: Kolejki 11.01.13, 14:35
          ukryty_wafel napisał:

          > Potwierdzam. Ludzie wolą stać w kolejce by wypłacić 500 zł zamiast podejść do b
          > ankomatu.

          Ludzie szczególnie starsi po prostu nie mają zaufania do tych plastików i innych dupereli i boją się tego. Dla nich tylko [b]prawdziwe [/b]pieniądze się liczą. Jak już mają te papierowe pieniądze w ręce to wiecie co robią? Idą opłacić nimi rachunki bo całe życie tak robili. Śmieszne? Dla mnie nie. Moja mama tak robi i nie da się przekonać żeby robić inaczej. I tu dochodzimy do kolejek... Wiecie gdzie starsi ludzie idą opłacić rachunki? Na pocztę. Na szczęście sami pracownicy banku im to doradzają wiedząc jak wysokie prowizje bierze za to PKO. Macie rację. Kolejki zmalały. Teraz są na poczcie bo bank wypchnął tam starszych ludzi za brak chęci przystosowania się do nowych czasów.
          • max.q Re: Kolejki 11.01.13, 15:36
            troublemaker69 napisał:


            > Ludzie szczególnie starsi po prostu nie mają zaufania do tych plastików i innyc
            > h dupereli i boją się tego. Dla nich tylko [b]prawdziwe [/b]pieniądze się liczą
            > . Jak już mają te papierowe pieniądze w ręce to wiecie co robią? Idą opłacić ni
            > mi rachunki bo całe życie tak robili. Śmieszne? Dla mnie nie. Moja mama tak rob
            > i i nie da się przekonać żeby robić inaczej.

            Ostatnio już nawet moja teściowa nauczyła się że jak potrzebuje zapłacic rachunki to nie biegnie do oddziału ani na poczte tylko loguje sie ! (tak, tak moja teścowa się loguje) do iPKO i sama robi przelew. Nie róbmy ze strszych ludzi bezradnych dzieci.
            • troublemaker69 Re: Kolejki 11.01.13, 15:59
              max.q napisał:

              >Nie róbmy ze strszych ludzi bez
              > radnych dzieci.

              Chciałem tylko zauważyć, że w tekście który zacytowałeś nic takiego nie napisałem ;) Brak zaufania to nie to samo.
              • max.q Re: Kolejki 11.01.13, 16:06
                troublemaker69 napisał:

                > max.q napisał:
                >
                > >Nie róbmy ze strszych ludzi bez
                > > radnych dzieci.
                >
                > Chciałem tylko zauważyć, że w tekście który zacytowałeś nic takiego nie napisał
                > em ;) Brak zaufania to nie to samo.

                Słusznie. Napisałeś
                [i]Ludzie szczególnie starsi po prostu nie mają zaufania do tych plastików i innych dupereli i boją się tego. Dla nich tylko prawdziwe pieniądze się liczą. Jak już mają te papierowe pieniądze w ręce to wiecie co robią? Idą opłacić nimi rachunki bo całe życie tak robili. Śmieszne? Dla mnie nie. Moja mama tak robi i nie da się przekonać żeby robić inaczej.[/i]
                Ja tylko podałem przykład że to nie jest reguła.
          • annafanna Re: Kolejki 11.01.13, 22:23
            Teraz obsługa klienta to sprzedaż i siła jaką obecnie ona przyjmuje sprawia, że pracownikowi ani się śni nauczyć starszą panią ipko, stracona godzina, która wg. przełożonego powinna być wykorzystana na tel. do klientów, aktywizację sprzedaży itp. Nie wspominając o dokumentach z którymi zostaje się po godzinach. Smutne, ale prawdziwe :-(
        • balcerek04 Re: Kolejki 19.02.13, 09:18
          ukryty_wafel napisał:

          > Potwierdzam. Ludzie wolą stać w kolejce by wypłacić 500 zł zamiast podejść do b
          > ankomatu.
          > Również dlatego, że ludzie boja sie komputera. Większe kolejki widzę w innych b
          > ankach - np. m-banku czy CA

          W nowym wątku wkleilem wyniki analiz, z ktorych wynika ż ew ciągu najbliższych kilku lat bedzie spadac liczba oddziałów bo będzie sie zmniejszac liczba klientów odwiedzających oddzialły. Z zagranicznych badań wynika, że za 3 lata przeciętny klient bedzie odwiedzal oddział banku raz do roku. Resztę spraw zrobi przy wykorzystaniu bankowości elektronicznej. I to będzie odpwiedż na zarzuty o kolejki. Nie bedzie kolejek bo nikt nie będzie potrzebował w nich stać.
          • skuter44 Re: Kolejki 19.02.13, 12:39
            Zaniepokoiłeś mnie. Jeśli klient przyjdzie raz na rok - wg wzorów zachodnich - to i liczba pracowników banku (sprzedawców) zmniejszy się ogromnie.
            • max.q Re: Kolejki 19.02.13, 13:09
              skuter44 napisał:

              > Zaniepokoiłeś mnie. Jeśli klient przyjdzie raz na rok - wg wzorów zachodnich -
              > to i liczba pracowników banku (sprzedawców) zmniejszy się ogromnie.

              Zmniejszy się na pewno. Czy ogromnie to już nie wiem. Po prostu będzie potrzebny inny typ pracownika. Sprzedawcy będą musieli poszukiwać klientów poza oddziałami.
              • zimna_lenka Re: Kolejki 19.02.13, 14:08
                max.q napisał:

                > Po prostu będzie potrzebny inny typ pracownika

                To raczej nie będą pracownicy. Umowa o pracę nie za bardzo tu pasuje. Myślę, że sprzedażą zajmą się "wolni strzelcy".
                • dr_wycior Re: Kolejki 21.02.13, 11:08
                  zimna_lenka napisała:

                  > max.q napisał:
                  >
                  > > Po prostu będzie potrzebny inny typ pracownika
                  >
                  > To raczej nie będą pracownicy. Umowa o pracę nie za bardzo tu pasuje. Myślę, że
                  > sprzedażą zajmą się "wolni strzelcy".

                  Tak. Może tak być.
                  Mozna sobie wyobrazić że w banku beda pracowali ludzie ktorzy realizuję dzis funkcje centralne.
                  Pozostałe osoby będą wynajmowane przez bank na rynku (nie bedą jego pracownikami) do realizacji sprzedaży albo windykacji.
                  • max.q Re: Kolejki 22.02.13, 13:34
                    dr_wycior napisała:

                    > Tak. Może tak być.
                    > Mozna sobie wyobrazić że w banku beda pracowali ludzie ktorzy realizuję dzis fu
                    > nkcje centralne.
                    > Pozostałe osoby będą wynajmowane przez bank na rynku (nie bedą jego pracownikam
                    > i) do realizacji sprzedaży albo windykacji.

                    Juz tak sie dzieje. Franczysza czy agencje to nie są pracownicy banku. Tylko bank podpisuje z takimi osobami umowy na sprzedaz pokreslonych produktów i płaci prowizje od tej sprzedaży.
      • skuter44 Re: Kolejki 11.01.13, 15:58
        balcerek04 napisał:

        > Wg. mnie mit. W PKO BP nie czeka się dłużej niż w innych bankach. Przeciętnie.
        > Nie mówię o sytuacjach, gdy klient przychodzi do banku ze skomplikowaną operacj
        > ą, albo lubi sobie z pracownikiem pogadać ;).

        Ja chciałbym wiedzieć wiarygodnie (jako lojalny klient PKO BP) jak własciwie w skali banku
        jest z tymi kolejkami, czy jest jakiś postęp (w ostatnich latach) ze zmniejszaniem kolejek w PKO BP.

        Pytałem o to już na innym wątku, nawiazując do stwierdzenia racjonalnego880 , że
        " już i tak wszyscy się skarżą na rzekome kolejki w PKO BP. Nieżyczliwi nie zauważą różnicy "

        Dlatego ponownie pytam na tym specjalistycznym wątku , z nadzieją, że że kolejki w PKO BP są coraz krótsze (choć swoim małym oddziale jak tego nie widzę0. Pytanie brzmi:
        Jak faktycznie jest z tymi kolejkami w skali banku ? Jeśli piszemy, że jest postęp , może by ten fakt jakoś udokumentować ? Jesli to nie jest tajemnicą firmy.
        • tor-r-es Re: Kolejki 11.01.13, 16:11
          a po co w ogole chodzisz do oddziału. wszystko możma załatwic zdalnie z poziomu logowania sie do konta. no chyba , że potrzebujesz kredyt, ale jego nie bierze się każdego dnia. dla mnie temat kolejek to sztuczna dyskusja bo każdy może ich uniknąć samemu wykonując operacje bankowe.
          • skuter44 Re: Kolejki 11.01.13, 17:20
            tor-r-es napisała:

            > a po co w ogole chodzisz do oddziału. wszystko możma załatwic zdalnie z poziomu
            > logowania sie do konta. no chyba , że potrzebujesz kredyt, ale jego nie bierze
            > się każdego dnia. dla mnie temat kolejek to sztuczna dyskusja bo każdy może ic
            > h uniknąć samemu wykonując operacje bankowe.

            Z poziomu logowania do konta można prawie wszystko załatwić ale nie zawsze jest dobry dostęp do infolinii i musiałem korzystać ze swojego abonamentu a poza tym męczące są dla
            mnie przesłuchania pracownika banku związane z bezpieczeństwem konta.
            Jak z tymi kolejkami w całym jest naprawdę chcę się dowiedzieć po to tylko by mieć argumenty / dowody na poprawę sytuacji, do rozmów pozytywnych o naszym banku. Nie mogę dać przykladu pozytywnego z mojego małego oddziału ale wskazuję na agencję PKO i,
            jej funkcjonowanie w soboty i brak kolejek.
        • mistrzciemnosci Re: Kolejki 15.01.13, 12:45
          Na pytanie może odpowiedzieć ten kto chodzi do oddziału. Ja nie wiem po co miał bym to robić. Jest iPKO, są bankomaty, karty. W większości wypadków to wystarcza. Poza tym jak w jednym oddziale jest kolejka to mozna iśc do innego.
          • ffryta Re: Kolejki 14.02.13, 23:06
            A ja przynajmniej raz w tygodniu jestem w oddziale i stoję w kolejce dokonując wpłat na rachunek. Potwierdzam, że 90% klientów z kolejki opłaca rachunki lub wypłaca gotówkę. IPKO i bankomaty mogą część z nich wyciągnąć z kolejki. Czas oczekiwania się skróci i będzie łatwiej, bo ja w niej zostanę. Na razie czekam na wpłatomat z prawdziwego zdarzenia, ale to jeszcze potrwa więc i kolejki nadal przede mną. Już się nauczyłem w jakich godzinach kolejki są najmniejsze i wiem, że poniedziałków trzeba unikać :)
        • ptyciooo Re: Kolejki 22.02.13, 22:28
          Witam, krótki instruktaż, jak uniknąć kolejek w PKO Banku Polskim SA:
          1) unikać dni 01,10,15,20,25
          2) unikać godzin 08:00-09:00, 15,00-16.00
          3) unikać dni, kiedy zus wypłaca emerytury:)

          Poza tym, jest ok. W każdym innym Banku jest podobnie, A najwięcej o kolejkach wiedzą te osoby, które usłyszały o nich od znajomych:)

          Moim zdaniem to mit:)
          • optim.us.prime Re: Kolejki 25.02.13, 05:34
            Ktos tu kiedy wysnul absurdalny wniosek, ze pko nie jest innowacyJnym bankiem, gdyz podchodzi z dystansem do nowosci - musi je przetestowac. O absurdalnosci tego wniosku niech sluzy nw artykul

            tech.wp.pl/kat,1009781,title,Masz-w-portfelu-taka-karte-Szybko-moga-cie-okrasc,wid,15349749,wiadomosc.html
            • skuter44 Re: Kolejki 25.02.13, 08:03
              [i]Pierwszy Najlepszy pisze:
              Ktos tu kiedy wysnul absurdalny wniosek, ze pko nie jest innowacyJnym bankiem,
              gdyż podchodzi z dystansem do nowosci - musi je przetestować. O absurdalnosci tego
              wniosku niech sluzy nw artykul.[/i]

              I co to znaczy , to o czym piszesz ? Domyślać się trzeba jakie jest Twoje zdanie. Ja domyślam się , że krytyczne .....dla jednego tylko banku...... dla PKO BP.


              zawsze możesz skonstruować klatkę Faradaya - owinięcie folią aluminiową powinno wystarczyć.
              • jeszcze_bedzie_przepieknie Re: Kolejki 25.02.13, 13:10
                skuter44 napisał:

                > I co to znaczy , to o czym piszesz ? Domyślać się trzeba jakie jest Twoje zdanie.

                Skuterze. Moim zdaniem myśleć trzeba zawsze, szczególnie na forum...
                Najprawdopodobniej chodzi o [url=https://forum.gazeta.pl/forum/w,34837,142198490,142210575,Re_oferta_operacji_innowacyjnej_.html][u]ten[/u][/url] wpis, który okazuje się nietrafiony biorąc pod uwagę fakt, że PKO jednak wprowadza ryzykowne technologie.
                • skuter44 Re: Kolejki 25.02.13, 13:33
                  Śledzić można też zawsze (wg Ciebie) nawet na forum ? Ja nie muszę sledzić nikogo, ani swoich ani czyichś myśli. Odpowiadam na ostatni wpis każdergo który ma zdanie inne albo podobne do mojego, odpowiadam kiedy uważam , że wniosę coś nowego(albo kontrowesyjnego, pobudzającego dyskusję) do tych wypowiedzi poprzednika.
                  (ale to tak na marginesie)
                  Otóż jestem zdania, że PKO BP powinien być w czołowce banków innowacyjnych. To jest jeden z elementów walki konkurencyjnej na rynku bankowym. Ma ten bank bowiem mozliwości techniczne, technologiczne, finansowe. Ponadto wypada aby bank największy- z ambicjami - chcacy pozyskiwać "najtaniej" młodych klientów - promował się ze swoimi nowościami. Te nowośći są nowościami innych (konkurujacych) banków , tj. dlatego powinny być wprowadzanymi w PKO BP w czasie zblizonym do wprowadzania przez inne banki. TO MOJE MOŻE GŁUPIE ZDANIE.
                  Przecież nie musi to być innowacyjnośc powszechna. Można te promocje nowinek traktować jako poligon doświadczalny. Ale też nadmierna ostrożnośc może równać się = utrata na zawsze klientów lubiacych nowinki.
                  A te przykłady z artykułu nic mówią. Wiadomo jak jest z kartami dotykowymi, że są niebezpieczne (ryzykowne) dla klienta i banku. Trzeba więc o tym uprzedzać klientów, trzeba ten produkt ubezpieczyć. Ale nie trzeba wycofywać się w panice.
                  Przecież wiadomo, że ochrony dobrej dla pieniędzy odbieranych kartą z bankomatu nie ma. Z odległości może mi przecież taki haker zeskanowwać dane z karty i oczyścić konto. Czy dlatego te kilkadziesiąt milionów Polaków po tej wiadomości zrezygnować ma z kart płatniczych ?
                • optim.us.prime Re: Kolejki 25.02.13, 13:49
                  Dziękuję za wyjaśnienie, właśnie o to chodziło - ktoś tu pisze bzdury, że pko wprowadza bezpieczne i sprawdzone rozwiązania. Dlatego wkleiłem artykuł, że wcale tak nie jeest. Pamiętam, że ktoś widział zagrożenie w szybkich przelewach ( ! ) a nie widzi w kartach zbliżeniowych.
                  • ciuciubabka78 Re: Kolejki 01.03.13, 09:18
                    optim.us.prime napisał(a):

                    > Dziękuję za wyjaśnienie, właśnie o to chodziło - ktoś tu pisze bzdury, że pko w
                    > prowadza bezpieczne i sprawdzone rozwiązania. Dlatego wkleiłem artykuł, że wcal
                    > e tak nie jeest. Pamiętam, że ktoś widział zagrożenie w szybkich przelewach ( !
                    > ) a nie widzi w kartach zbliżeniowych.

                    Ale artykuł, który wkleiłes nie mówi o PKO BP tylko ogólnie o kartach zbliżeniowych. W tej chwili chyba wszystkie banki je wydają klientom, więc to się zrobił standard?
                    • optim.us.prime Re: Kolejki 03.03.13, 22:04
                      Pko wprowadzal je jako pierwszy. Jak nie masz wiedzy to poczytaj a pozniej komentuj.
                      • balcerek04 Karty zbliżeniowe 04.03.13, 08:25
                        optim.us.prime napisał(a):

                        > Pko wprowadzal je jako pierwszy. Jak nie masz wiedzy to poczytaj a pozniej kome
                        > ntuj.
                        Ja nie pamiętam żeby karty zbliżeniowe pierwszy wprowadził PKO BP. Czy to nie kolejny mit. Możesz to przybliżyć?
                        • optim.us.prime Re: Karty zbliżeniowe 04.03.13, 09:01
                          oczywiście

                          www.strefabiznesu.gp24.pl/artykul/nowe-karty-zblizeniowe-dla-klientow-pko-bp-49933.html
                          • racjonalny0880 Prostujemy 04.03.13, 09:15
                            optim.us.prime napisał(a):

                            > oczywiście
                            >
                            > www.strefabiznesu.gp24.pl/artykul/nowe-karty-zblizeniowe-dla-klientow-pko-bp-49933.html

                            Karty zbliżeniowe w Polsce jako pierwszy wprowadził w 2007 r. BZ WBK. PKO BP a także Pekao SA i inne banki zdecydowały się na wydawanie tego typu kart trzy lata później, tj. w 2010 r. Trudno więc mówić, że PKO BP był z tym produktem pierwszy :).
                            Więcej na ten temat można przeczytać [url=http://www.money.pl/sekcja/karty-zblizeniowe-raport-money/] [b]TUTAJ[/b] [/url]
                            • max.q Re: Prostujemy 13.03.13, 09:40
                              racjonalny0880 napisał:

                              > optim.us.prime napisał(a):
                              >
                              > > oczywiście
                              > >
                              > > www.strefabiznesu.gp24.pl/artykul/nowe-karty-zblizeniowe-dla-klientow-pko-bp-49933.html
                              >
                              > Karty zbliżeniowe w Polsce jako pierwszy wprowadził w 2007 r. BZ WBK. PKO BP a
                              > także Pekao SA i inne banki zdecydowały się na wydawanie tego typu kart trzy la
                              > ta później, tj. w 2010 r. Trudno więc mówić, że PKO BP był z tym produktem pier
                              > wszy :).
                              > Więcej na ten temat można przeczytać [url=http://www.money.pl/sekcja/karty-zbli
                              > zeniowe-raport-money/] [b]TUTAJ[/b] [/url]

                              Moim zdaniem to nie chodzi kto był pierwszy a kto drugi ,tylko o to kto wprowadził takie rozwiązanie ,które stało się standardem na rynku ,czyli klienci je zaakceptowali na szeroką skalę.
            • racjonalny0880 PKO BP to bardzo innowacyjny Bank 25.02.13, 11:11
              optim.us.prime napisał(a):

              > Ktos tu kiedy wysnul absurdalny wniosek, ze pko nie jest innowacyJnym bankiem,
              > gdyz podchodzi z dystansem do nowosci - musi je przetestowac. O absurdalnosci t
              > ego wniosku niech sluzy nw artykul

              Jak dla mnie bank, ktory pierwszy w Polsce próbuje wprowadzić płatności przy użyciu telefonu komórkowegi jest BARDZO innowacyjny.

              prnews.pl/hydepark/iko-patnosci-mobilne-od-pko-bp-2766798.html
    • tor-r-es Tylko ceny 11.01.13, 16:23
      mitem jest dla mnie to, że klientów interesują tylko ceny. chodzi mi o oprocentowanie lokat. moi klienci często mi mówią, że w innych bankach to może i więcej za swój depozyt dostaną, ale jakoś tak wolą przyjśc do mnie :)
      • skuter44 właśnie nie ceny lecz jakość obsługi 11.01.13, 17:10
        Też zauważyłem dawno, że lojalnych klientów kształtują (tworzą, utrzymują w banku )pracownicy banku - swoją wysoką kulturą osobistą, rozmowami o sprawach prywatnych klientów (zaprzyjaźnianiem się), dobrą atmosferą w banku,...
        Ceny są najważniejsze ale dla emerytów z dużą forsą.
        Może jestem w błędzie ?
        • ukryty_wafel Re: właśnie nie ceny lecz jakość obsługi 11.01.13, 18:04
          Nie jestes wcale w błędzie. Ludzie bardzo ufają nam. Uważają, ze moga sie czuc bezpieczni.
          Dlatego tak czasami boli, jak znajdzie sie taka czarna owca, przez ktora tracimy Klienta.
          • a_grafka_2 Re: właśnie nie ceny lecz jakość obsługi 13.01.13, 21:45
            Ktoś napisał, ze prawie wszystko można załatwić zdalnie.

            Napiszę więc o pracochłonnych czynnościach,które są przyczyną kolejek:
            -zamknięcie rachunku włącznie z rozliczeniem karty
            -rezygnacja z karty kredytowej
            -roszczenie z tytułu utraty pracy lub zgonu (dot.pożyczek i karty kredytowej)
            -sprawy spadkowe
            -przekształcenia rachunku na nowa ofertę(jeśli do tego dochodzi rachunek z kredytem odnawialnym to można się liczyć z 40 minutową obsługą)
            -zajęcia egzekucyjne, które w moim oddziale stały się koszmarem (wyjaśnianie oraz przyjęcie na siebie niezadowolenia z powodu zajętych rachunków)
            -przyjęcie dokumentów związanych z restrukturyzacją kredytów

            Na obsłudze realizujemy szkolenia w Elssie,archiwizujemy materiał w niezliczonej ilości pudeł.

            Na pewno jeszcze coś dorzucicie...
            • a_grafka_2 Re: właśnie nie ceny lecz jakość obsługi 13.01.13, 21:48
              No i w tym szczególnym okresie obsługa kredytów studenckich-przygotowanie umowy wraz z załącznikami zabiera od 2 do 3 godzin.

              No a potem aneksy, aneksy, aneksy.

              Chociaż w tej ostatniej sprawie pojawiły się ułatwienia :)
    • ciuciubabka78 PKo dla młodych 22.01.13, 11:49
      Mitem jest że PKo stoi na emerytach. Ostatnio kampania SKO to dobry przyklad, że bank edekuje klienta od najmlodszych lat i potem dzięki takiej edukacji w doroslym życiu taka osoba potraktuje PKo jako bank pierwszego wyboru.
      • optim.us.prime Re: PKo dla młodych 22.01.13, 13:41
        Przecież to, że bank stoi na emerytach i rencistach nie stoi w sprzeczności z edukowaniem najmłodszych. No chyba, że 4-latki już zaliczasz do klientów banku.
        • skuter44 PKO BP dla segmentów klientów - na równi 22.01.13, 13:57
          Moje dorosłe już bardzo dzieci dopiero teraz zaczęly korzystać z usług PKO BP SA, kiedy im zademonstrowałem opcję konta internetowego iPKO (zrezygnowali z mBanku).
          Tak, że nie ma tu reguły.
          Przy okazji mieśmiało przypomniam, że jestem za innowacyjnością usług naszego banku bo
          to jest trend (nowoczesności usług) najczęściej nieodwracalny wynikajacy ze zmian w technologii w obszarze telekomunikacji, bo takie produkty/usługi przyciągają młodych klientów, bo to jest niezbędny czynnik walki konkurencyjnej. A , że "gdzie drwa się rąbie tam wióry lecą " to napewno może się wydarzyć, że nieraz jakaś innowacja może okazać się niewypałem . To wpisać trzeba w ryzyko operacyjne.
    • balcerek04 PKO nie jest państwowy 23.01.13, 09:37
      Znalazłem kolejny mit. O tym że PKO to bank państwowy. A tymczasem państwo ma juz u nas mniejszościowe udziały. I z innego wątku na forum wynika że bedą jeszcze mniejsze. Ja tylko nie uważam że to bedzie dobrze gdy SP przestanie byc akcjonariuszem banku. Do teraz nam to pomagało bo klienci czuli sie u nas pewniej.
      • optim.us.prime Re: PKO nie jest państwowy 23.01.13, 09:51
        Firma jest tego, kto ma decydujący głos w spółce. Nadal jest to SP. Więc jest to bank państwowy z puntu widzenia władztwa.
        • balcerek04 Re: PKO nie jest państwowy 23.01.13, 09:55
          optim.us.prime napisał(a):

          > Firma jest tego, kto ma decydujący głos w spółce. Nadal jest to SP. Więc jest t
          > o bank państwowy z puntu widzenia władztwa.

          Dlaczego sądzisz, ze SP ma decydujacy głos w PKO? A co z innymi akcjoanriuszami? Oni też mogą głosować.
          • optim.us.prime Re: PKO nie jest państwowy 23.01.13, 10:00
            Bo tam mówi jakiś dokument chyba statutowy banku. Że i tak mają decydujący głos na walnym zgromadzeniu.
            • balcerek04 Re: PKO nie jest państwowy 23.01.13, 10:10
              optim.us.prime napisał(a):

              > Bo tam mówi jakiś dokument chyba statutowy banku. Że i tak mają decydujący głos
              > na walnym zgromadzeniu.

              Dobrze sie na tym nieznam, ale na zdrowy rozum to i tak SP ma tyle głosów ile akcji, a to jest mniej niż 50%. Więc jak się zbierze kilku co maja mniej, ale po sumowaniu więcej, to w sumie moga SP przegłosować.
            • racjonalny0880 Re: PKO nie jest państwowy 23.01.13, 11:35
              optim.us.prime napisał(a):

              > Bo tam mówi jakiś dokument chyba statutowy banku. Że i tak mają decydujący głos
              > na walnym zgromadzeniu.

              Ten temat był już wyjasniany przy okazji dyskusji z exwokerem. Trochę wiedzy na ten temat można zaczerpnąć [url=https://forum.gazeta.pl/forum/w,34837,137599861,,sprzedaz_akcji_PKO_przez_SP.html?v=2] tutaj [/url]

              • balcerek04 Re: PKO nie jest państwowy 24.01.13, 09:51
                Po wczorajszych operacjach BGK sprzedał wszystko, a SP zostawił sbie 32%. Trudno teraz mówic że PKO to bank państwowy.
                • optim.us.prime Re: PKO nie jest państwowy 24.01.13, 09:58
                  Ze względu na akcjonariat - bank prywatny

                  Ze względu na podmiot sterujący bankiem - bank państwowy

                  To taka chimera rynku kapitałowego w wydaniu Polskim - jak sprywatyzować spółkę a jednoczesnie mieć wpływ na spółkę aby wypłacać dywidendę. Taki majstersztyk do łatania dziury budżetowej.
                  • racjonalny0880 Re: PKO nie jest państwowy 24.01.13, 10:23
                    optim.us.prime napisał(a):

                    > To taka chimera rynku kapitałowego w wydaniu Polskim - jak sprywatyzować spółkę
                    > a jednoczesnie mieć wpływ na spółkę aby wypłacać dywidendę. Taki majstersztyk
                    > do łatania dziury budżetowej.

                    Skarb Państwa będzie miał prawo do takiej dywidendy jaki udział w kapitale akcyjnym PKO BP bedzie posiadał. Jeśli ten udział wynosi dzis 32% to Skarb Państwa ma prawo do dywidendy w wysokości 32 % wypłacanej kwoty. Jeśli udzial Skarbu Państwa spadnie do 10 % to z wypłacanej dywidendy otrzyma on 10%. To jest rozwiązanie przyjęte na całym świecie.
    • balcerek04 Dwa w jednym 15.03.13, 09:44
      [url=http://prnews.pl/hydepark/kurier-rozda-karty-pko-bp-2780643.html]Tutaj [/url] są informacje, dzięki ktorym można się rozprawić z dwoma mitami na temat PKO na raz. Jeden to kolejki - wprowadzony pomysł je znacznie ogranicza, drugi to struktura wiekowa klientów banku - w artykule jest że to nie jest juz bank dla starych ludzi.
      • agrafek10 Re: Dwa w jednym 15.03.13, 21:28
        Bardzo podobają mi się nowe rozwiązania.A co sądzicie o tym artykule?

        wyborcza.biz/Gieldy/1,114507,13568749,Bankowy_gigant_czaruje__wielka_dywidenda_i____zarobki.html#BoxBizTxt
        • ukryty_wafel Re: Dwa w jednym 15.03.13, 22:03
          Ja sadze, ze super, iz mamy konkurenta, ktory nas wciaz goni, wyniki wciaz najlepsze, a najwięksi Prezesi maja premie za dobra robotę. Cieszy mnie, ze pomimo kryzysu jakos sobie radzimy. Nie mam tej typowej nardowowej cechy, ktora podsyca zawiśc do ludzi, ktorzy zarabiają duzo. jesli odwalaja solidna robote, to tylko im gratulowac.Jak patrze na info o wynagrodzeniach I premiach prezesów spółki PL2012, ktorzy dostali po 1,3 mln zł premii, za cos czego sami nie robili, efektem jest śmiesznym, majac przeciekajacy dach i pustki na stadionie, to mnie rusza.
          • agrafek10 Re: Dwa w jednym 15.03.13, 22:23
            Nio, Ty zawsze jesteś ponad typowymi Polakami :)))

            Ja też się cieszę, że dajemy radę w kryzysie.

            I tez chcę premię za dobra robotę ;)))

            <żartowałam, sama se walczę o kasę w różnych konkursach a w Warszawie organizatorzy podziękowali nam, że zebrali niezłą kasę za nasza robotę i cały urok prysł>

            samo życie Waflu miły <napisała z lekką goryczką w głosie>
            • ukryty_wafel Re: Dwa w jednym 15.03.13, 23:15
              agrafek10 napisał(a):

              > Nio, Ty zawsze jesteś ponad typowymi Polakami :)))
              >
              Tak? A to ciekawe. Nie wiedzialem.

              > Ja też się cieszę, że dajemy radę w kryzysie.
              >
              > I tez chcę premię za dobra robotę ;)))

              Życze Ci tego.
              >
              > <żartowałam, sama se walczę o kasę w różnych konkursach a w Warszawie organ
              > izatorzy podziękowali nam, że zebrali niezłą kasę za nasza robotę i cały urok p
              > rysł>

              Nie znam sprawy, wiec trudno mi sie wypowiedzieć. Ja w zyciu nie wygrałem zadnego konkursu poza rysunkowym w wieku 9 lat.

              >
              > samo życie Waflu miły <napisała z lekką goryczką w głosie>

              No coz, jakos trzeba to ciągnąć... (Teraz pomyślałem o sobie). No coz. Trze sie wyspać, jutro znowu do pracy... dobranoc
        • balcerek04 Re: Dwa w jednym 28.03.13, 13:34
          agrafek10 napisał(a):

          > Bardzo podobają mi się nowe rozwiązania.A co sądzicie o tym artykule?
          >
          > wyborcza.biz/Gieldy/1,114507,13568749,Bankowy_gigant_czaruje__wielka_dywidenda_i____zarobki.html#BoxBizTxt

          Nie wiem co ten artykuł ma wspólnego z faktami i mitami nt. Pko. Może to że obala mit że w pko kiepsko się płaci ;)
          • skuter44 trudne porównania 28.03.13, 16:37
            Artykuł ma wiele wartościowych wiadomości. Choćby takie, że trudniej jest zarządzać bankiem
            w którym o dywidencie (jej braku lub kwocie) decyduje faktycznie największy akcjonariusz, który nie może działać w wyłącznie własnym interesie, który musi uważać by swoją działalnością nie pogarszać sytuacji finansowej i społecznej państwa.
            • skuter44 Re: trudne porównania 29.03.13, 00:30
              Ktoś powie, że każdy bank (firma ) tak ma. Nie wszędzie jednak hamulcowym jest Skarb Państwa ze swoim żarłocznym budżetem.
              • balcerek04 Re: trudne porównania 30.03.13, 12:54
                skuter44 napisał:

                > Ktoś powie, że każdy bank (firma ) tak ma. Nie wszędzie jednak hamulcowym jest
                > Skarb Państwa ze swoim żarłocznym budżetem.

                Można na to patrzeć różnie. Z jednej strony skarb państwa pobiera dywydendę bo ma duże potrzeby budżetowe. Ale w innych spółkach właściciele też jak tylko mogą to biorą dywidendę. A z drugiej strony fakt że skarb państwa jest akcjonariuszem PKO wpływa na postrzeganie banku jako instytucji bardzo stabilnej i bezpiecznej. Inni nie mają tej przewagi :).
                • skuter44 Re: trudne porównania 30.03.13, 16:10
                  Mądrze zauważasz. -:)
                  Dodałbym, że w prowadzeniu polityki finansowej rząd nie podejmuje decyzji które by mocno i trwale zaszkodziły PKO BP.
    • max.p Jakość obsługi 29.08.13, 15:23
      Niska jakość obsługi w PKO to wdlug mnie mit. Gdyby tak było bank nie miał by tylu wiernych klientów.
      • troublemaker_next Re: Jakość obsługi 30.08.13, 16:46
        max.p napisał:

        > Niska jakość obsługi w PKO to wdlug mnie mit.

        To bardziej skomplikowane ;)

        Od 3-mcy nie dostaję na maila powiadomień o zmianie salda. Oczywiście nie przeszkadza to PKO BP pobierać comiesięcznych opłat [b]za usługę której nie wykonuje.[/b] Reklamowałem to przez iPKO i w ciągu kilku dni zadzwonił pracownik z informacją, że wina jest po stronie banku i zrobił przelew ze zwrotem opłat. Jak dotąd super...
        Zapytałem co dalej. Okazało się, że PKO Bank Polski [b]nadal nie będzie wykonywał usługi (no i ok.) ale również nadal będzie pobierał opłatę (??!!) [/b] bo naprawienie tego wymaga mojej wizyty w oddziale chociaż wina jest po stronie banku... :D Jeśli nie pójdę do banku to mogę najwyżej składać kolejne reklamacje na niedziałającą usługę i opłaty będą zwracane.
        Chyba tymczasowo wybiorę to drugie rozwiązanie a moja ewentualna wizyta w oddziale będzie moim ostatnim spotkaniem z tym bankiem. Oczywiście chłopaka nie winię ale debilne procedury, które z prostych rzeczy robią szambo...
      • zocha37 Re: Jakość obsługi 30.08.13, 20:53
        max.p napisał:

        > Niska jakość obsługi w PKO to wdlug mnie mit. Gdyby tak było bank nie miał by t
        > ylu wiernych klientów.

        Tak i to jak wiernych ! Moi rodzice, dziś ludzie 85-letni oszczędzali w tym banku dzieciom, wnukom, a dziś za nic nie chcą wyrazić zgody na przerzucenie swoich życiowych kilkudziesięcioletnich oszczędności do równie bezpiecznego , dużego banku, gdzie oprocentowanie lokat jest korzystniejsze.
        I na takiej wierności bank nieźle korzysta traktując takich ludzi jak dawców taniego kapitału.
        A ojcu, swego czasu młody pracownik mojego oddziału zaproponował strukturkę :D
        W końcu presja na plany przeogromna a straszak zwolnienia tłumaczy nawet takie zachowania.
        Widzę też pewną analogię do traktowania starszych pracowników. Ich poborami też się pracodawca nie przejmuje, bo przecież tacy nie odejdą, więc zapłacić trzeba młodym, ci są bardziej wymagający i jak im się nie spodoba to nie będą mieć żadnych skrupułów aby odejść.
        • elka302 Re: Jakość obsługi 30.08.13, 21:34
          zocha37 napisała:

          > Tak i to jak wiernych ! Moi rodzice, dziś ludzie 85-letni oszczędzali w tym ban
          > ku dzieciom, wnukom, a dziś za nic nie chcą wyrazić zgody na przerzucenie swoic
          > h życiowych kilkudziesięcioletnich oszczędności do równie bezpiecznego , dużego
          > banku, gdzie oprocentowanie lokat jest korzystniejsze.
          > I na takiej wierności bank nieźle korzysta traktując takich ludzi jak dawców ta
          > niego kapitału.
          > A ojcu, swego czasu młody pracownik mojego oddziału zaproponował strukturkę :D
          > W końcu presja na plany przeogromna a straszak zwolnienia tłumaczy nawet takie
          > zachowania.
          > Widzę też pewną analogię do traktowania starszych pracowników. Ich poborami też
          > się pracodawca nie przejmuje, bo przecież tacy nie odejdą, więc zapłacić trze
          > ba młodym, ci są bardziej wymagający i jak im się nie spodoba to nie będą mieć
          > żadnych skrupułów aby odejść.
          >

          Chyba coraz mniej jest tych wiernych klientów. U nas emeryci uciekają do Banku Pocztowego lub BS bo tam mają konta za darmo. Przenoszą swoje oszczędności gdyż oprocentowanie jest tam wyższe. A nam każe się porównywać ofertę przy MS, że jest konkurencyjne :-D
          Mamy tak rozmawiać z klientem aby go przekonać do naszej oferty...czyli jak?
          A na weekend ( co by nam się nie nudziło ;-) ) dostajemy od kierownictwa 7 stron A4 jak rozmawiać, prezentować ofertę, pokonywać obiekcje itd......
          Po weekendzie wypoczęci i wyedukowani co i jak mamy robić ruszamy na pole bitwy aby zdobywać punkty, których zdobywamy niestety ciągle za mało :-(
      • zocha37 Re: Jakość obsługi 30.08.13, 23:15
        max.p napisał:

        > Niska jakość obsługi w PKO to wdlug mnie mit.

        Chcesz, czy nie, to jednak nie pracownicy banku są opiniotwórczy na ten temat, [url=http://bankidlaludzi.eu/opinie/pkobp/]a Ci których obsługują[/url]
        • sytem Re: Jakość obsługi 24.03.14, 15:26
          zocha37 napisała:

          > max.p napisał:
          >
          > > Niska jakość obsługi w PKO to wdlug mnie mit.
          >
          > Chcesz, czy nie, to jednak nie pracownicy banku są opiniotwórczy na ten temat,
          > [url=http://bankidlaludzi.eu/opinie/pkobp/]a Ci których obsługują[/url]

          Jak pokazują wątki na forum w jednych badaniach klienci chwalą w innych ganią. Nie da się chyba jednoznacznie powiedzieć że jedt źle. Czyli zła jakość obsługi w PKO to mit.
          • dziura_zabita_dechami Re: Jakość obsługi 24.03.14, 17:07
            Ha ha ha skoro nie da się jednoznacznie powiedzieć, ze zła jakość obsługi to fakt, to tym bardziej nie da się powiedzieć jednoznacznie, ze zła jakość to mit.

            Coś z logika na poziomie podstawowym ( szkoła podstawowa ) dość kiepsko.
            • czekam_na Re: Jakość obsługi 24.03.14, 19:47
              Wiem , że to zadziała przeciwko mnie ale jak ja mam obsłużyć klienta z uśmiechem , miło itp. jezeli przed minutą , pod tablicą zostałam potraktowana gorzej niż ... no właśnie niż co ? , że byłam w toalecie " puścić pawia" z bezsilności .
          • barbapapa003 Re: Jakość obsługi 25.03.14, 15:02
            sytem napisał:

            > Jak pokazują wątki na forum w jednych badaniach klienci chwalą w innych ganią.
            > Nie da się chyba jednoznacznie powiedzieć że jedt źle. Czyli zła jakość obsługi
            > w PKO to mit.

            Sytem, gdzie Ty widziałeś badanie opinii klientów?? Były tu badania opinii internautów, badania typu "tajemniczy klient" ale ankietę przeprowadzoną wśród samych klientów PKO chyba przeoczyłem? ;) Poza tym jak coś piszesz to podaj przykłady takich badań. Ja pamiętam chyba ze cztery dotyczące obsługi gdzie PKO miało bardzo słabe notowania ([url=https://forum.gazeta.pl/forum/w,34837,148928354,148928354,PKO_najgorszym_bankiem_w_rankingu_za_2013.html]w tym wątku się pojawiały[/url]) i gdzieś ostatnio przemknęło się jedno gdzie PKO było chyba na trzecim miejscu. Zdecydowaną przewagę mają te "gorsze".
            Jednoznacznie stwierdzić nie można ale statystycznie już niestety tak :)
            • barbapapa003 Re: Jakość obsługi 25.03.14, 15:41
              sam napisałem:

              > Były tu badania opinii inte
              > rnautów, badania typu "tajemniczy klient" ale ankietę przeprowadzoną wśród samy
              > ch klientów PKO chyba przeoczyłem? ;)

              Jednak była ale tylko pośrednio. Wspominała o tym Mysza. Czyli mamy piąty ranking w którym PKO gwiazdą nie zostało ;) Załapało się jednak Inteligo. Aktualne gwiazdy jakości obsługi można znaleźć [url=http://www.jakoscobslugi.pl/Pelna_lista_Gwiazd_2014.pdf]tutaj[/url] a opinie (ludzi podających się za klientów) można poczytać [url=http://www.jakoscobslugi.pl/opinie/firma/334,PKO_BP]tutaj[/url]. Średnia opinia (z 1868) 3 gwiazdki na 5 możliwych, dostatecznie znaczy ;)
          • d.p.r Re: Jakość obsługi 17.04.14, 08:51
            sytem napisał:

            > Jak pokazują wątki na forum w jednych badaniach klienci chwalą w innych ganią.
            > Nie da się chyba jednoznacznie powiedzieć że jedt źle. Czyli zła jakość obsługi
            > w PKO to mit.

            Oczywiście że to mit. Na mnie żaden klient nigdy się nie poskarżył ;)
Inne wątki na temat:

Nie pamiętasz hasła

lub ?

 

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się

Nakarm Pajacyka