Dodaj do ulubionych

Bilansowanie diety

23.05.11, 17:23
Mam pytanie.Jak zbilansować dietę wegetariańską bo mam anemię.Nie jem mięsa już ponad 20 lat i mam teraz złe wyniki badań.
Obserwuj wątek
    • iuscogens Re: Bilansowanie diety 23.05.11, 22:56
      Musisz coś więcej napisać o swojej diecie, polecam też wątki z działu nasze zdrowie na wegedzieciaku, temat był wałkowany 100 tysięcy razy. Ze swojej strony polecam regularne picie pokrzywy i dużo wit. C w diecie.
        • iuscogens Re: Bilansowanie diety 24.05.11, 00:01
          Anemię?? To z badań krwi wynika. No i inne objawy. Poczytaj wegedzieciaka, tam naprawdę jest mnóstwo o tym. Robiłaś badania? Na jakiej podstawie sądzisz, że masz anemię?
          I samo laktovo nic nie da, chodzi o to czy się zdrowo odżywiasz czy raczej średnio.
          • ditta12 Re: Bilansowanie diety 24.05.11, 06:34
            Robiłam badanie krwi i wyszła anemia.
            <I samo laktovo nic nie da, chodzi o to czy się zdrowo odżywiasz czy raczej średnio.>
            Jem wszystko włącznie z jajkami ,serem,mlekiem,oczywiście oprócz mięcha,jajka bardzo rzadko.
            Popiję wywar z pokrzyw jak radzisz.
            Dzięki za odpowiedż :)
                • ditta12 Re: Bilansowanie diety 31.05.11, 20:25
                  Na śiadanie:chleb z żółtym serem,masłem i rzodkiewkami,oraz sałata.
                  Obiad:kalafior,ziemniaki,jogurt grecki ze szczypiorkiem,pomidor.
                  Na kolacje pewnie zjem chleb z żółtym serem,sałatą i ogórkiem.
                  • 83kimi Re: Bilansowanie diety 31.05.11, 20:47
                    ditta12 napisała:

                    > Na śiadanie:chleb z żółtym serem,masłem i rzodkiewkami,oraz sałata.
                    > Obiad:kalafior,ziemniaki,jogurt grecki ze szczypiorkiem,pomidor.
                    > Na kolacje pewnie zjem chleb z żółtym serem,sałatą i ogórkiem.

                    Jest trochę warzyw, ale i tak za ubogo. Jeśli na śniadanie zjadłaś żółty ser, to na kolację lepiej zjeść coś innego, choćby ser biały. Dodałabym natkę pietruszki, co najmniej 2 łyżki dziennie. Jeśli jesz jajko, to koniecznie z natką, dzięki temu zwiększysz przyswajalność żelaza. Nie napisałaś jaki chleb, jeśli biały, to zamień na pełnoziarnisty. Dodaj więcej ziaren, orzechy. Czy jadasz rośliny strączkowe (soczewicę, cieciorkę, fasolę, groch itp)? Powinno być ich w diecie dużo. Do kanapek możesz sobie robić pasty właśnie z różnych strączkowych, z avocado...
                    Na wegedzieciak jest mnóstwo fajnych przepisów i pomysłów.
      • ditta12 Re: Bilansowanie diety 31.05.11, 21:29
        Dzięki.
        Napisałam co jadłam dzisiaj.Jutro gotuję barszcz ukraiński z fasolą.Jem awokado,cieciorkę,soję,natkę,dużo orzechów,różne rzeczy.Możliwe że dostałam anemii po dolegliwościach gastrycznych?
        Zaraz zrobię ten napar z pokrzywy i wypiję bo faktycznie dobry na anemię.:)
        • 83kimi Re: Bilansowanie diety 31.05.11, 23:28
          Nie wiem, czy dolegliwości gastryczne mogły mieć wpływ, jeśli były długotrwałe, to może i tak. Moja znajoma miała anemię przez obfite miesiączki, lekarz przepisał jej żelazo. Może warto skonsultowac się ze specjalistą?
            • szuwary4 Re: Bilansowanie diety 01.06.11, 17:57
              Nastały czasy. w których bardzo trudno uzyskać z jedzenia ( i nie tylko wegetariańskiego) wystarczajace organizmowi ilości: witamin , minerałów, pierwiastków śladowych i aminokwasów, choćby to jedzenie było jak najbardziej urozmaicone. Nie ma rady - trzeba suplementować. Na forum fundacji Viva w dziale "Zdrowie", znajdziesz dużo na ten temat.
              • ditta12 Re: Bilansowanie diety 02.06.11, 07:45
                Czytałam że wegetarianie miewają chroniczną anemię z powodu braku pewnych elementów .Mam bogatą dietę jako laktoowowegetarianka.To co robią veganie?Suplementują?
                Zastanawiam się nad kwasami Omeg3 których potrzebuję ale przecież to chyba z ryby produkują.
                A z czego robią witaminę B12?Syntetycznie?
                  • ditta12 Re: Bilansowanie diety 03.06.11, 18:33
                    W jenternecie :)


                    <Tylko skrajnie głupi wegetarianin zapada na anemię-przy takim bogactwie witamin,surówek,owoców>

                    No to może jestem głupia po przeczytaniu właśnie takiego cytatu,nie w Tinie ani w Fakcie.
                    Zastanawia mnie o jakie jeszcze owoce i warzywa chodzi.
                    • 83kimi Re: Bilansowanie diety 03.06.11, 22:38
                      ditta12 napisała:

                      > W jenternecie :)
                      >
                      >
                      > <Tylko skrajnie głupi wegetarianin zapada na anemię-przy takim bogactwie wi
                      > tamin,surówek,owoców>
                      >
                      > No to może jestem głupia po przeczytaniu właśnie takiego cytatu,nie w Tinie ani
                      > w Fakcie.
                      > Zastanawia mnie o jakie jeszcze owoce i warzywa chodzi.

                      O wszystkie, o urozmaicanie jadłospisu. Innymi słowy chodzi o to, aby nie jeść 2 razy dziennie chleba z żółtym serem, tylko różne produkty.
                      • ditta12 Re: Bilansowanie diety 04.06.11, 08:10
                        83kimi napisała:
                        <O wszystkie, o urozmaicanie jadłospisu. Innymi słowy chodzi o to, aby nie jeść
                        > 2 razy dziennie chleba z żółtym serem, tylko różne produkty.>

                        Wymień jakie bo jadam wszelkie dostępne na rynku,no może nie te bardzo drogie bo mnie nie stać.Czuję że złośliwość przemawia przez Ciebie ale co tam.Ja mam problem z anemią a mięsa i ryb nie jadam ponad 20 lat i myślę że dobrze byłoby się zastanowić jak temu zapobiec a nie zasadzać trutkę na szczury.:D
                        • znana.jako.ggigus no to jak masz problem 06.06.11, 22:25
                          z anemia, to jak ci radza, zadbaj o urozmaicenie.
                          jesz za duzo produktow mleczynch wg mnie, masz szanse na podwyzszony cholersterol
                          rady powyzej, jakich Ci udzielila 83kimi, sa bdb, musisz je tylko zastosowac
                          proste
                • iuscogens Re: Bilansowanie diety 14.07.11, 08:40
                  ditta12 napisała:

                  > Czytałam że wegetarianie miewają chroniczną anemię z powodu braku pewnych eleme
                  > ntów .Mam bogatą dietę jako laktoowowegetarianka.To co robią veganie?Suplement
                  > ują?
                  > Zastanawiam się nad kwasami Omeg3 których potrzebuję ale przecież to chyba z ry
                  > by produkują.
                  > A z czego robią witaminę B12?Syntetycznie?

                  Omegi można dostarczyć z siemienia lnianego.
    • seth.destructor Re: Bilansowanie diety 07.06.11, 00:17
      Przydałaby ci się dieta pod tytułem inna jarzyna na każdy dzień. Więcej czasu w kuchni. Najlepiej piec własny chleb niż jeść to białe świństwo. Nie polecam kupnych pełnoziarnistych, po nich niektóre osoby mają problemy z jelitami. Chyba, że w okolicy masz dobrą piekarnię, która nie zwiększa produkcji przez dodawanie niepotrzebnej chemii.
      • ditta12 Re: Bilansowanie diety 07.06.11, 12:17
        Chyba już mi przeszła ta anemia bo się opaliłam a jak wiadomo anemicy się nie opalają.Znaczy że było to związane z chorobą gastryczną.
        Wyżywiam się nieźle,urozmaicenie i przez 20 lat nie miałam takiego problemu.
        Pozdrawiam :)
        • szuwary4 Re: Bilansowanie diety 12.06.11, 10:29
          Chyba juz ci przeszła anemia, bo się opaliłaś? Czy ty to mówisz poważnie? Na takiej podstawie wnioskujesz o jednym z najwazniejszych wskaźników zdrowia? Jesli chcesz wiedzieć czy ci przeszła anemia, to zrób sobie badania podstawowe na morfologie krwi i jesli nawet wskaźniki mieszczą się w normie, ale siegają dolnych granic, to natychmiast proś o skierowanie na badanie poziomu b12 i ferrytyny. ANEMIA MOZE WYNIKAC Z NIEDOBORÓW ZELAZA, ALE I Z NIEDOBORÓW B12 (ANEMIA ZŁOSLIWA). Jesli faktycznie dwadziescia lat pozostawałas na wegańskiej diecie pozbawionej mleka, jaj i nie suplementowałas wit.b12, to możesz mieć niedobory, a znaczne niedobory b12, to naprawdę poważne i nieodwracalne skutki w układzie krwionosnym i nerwowym. Jesli wyniki z badania b12 są ponizej połowy normy to znaczy, ze we krwi jeszcze ta witamina jest, ale organizm juz zaczął naruszać zapasy komórkowe. Poza tym trzeba wiedzieć, ze b12 nawet wprowadzona do organizmu, musi być przeniesiona przez specjalną proteinę transportową z żołądka do jelita cienkiego , bo wchłania się właśnie stamtąd. Zatem zaburzenia żołądkowe , nawet przy dostatecznej podaży b12 mogą powodować jej niedobory. Przy czym: do własciwego wchłaniania i wykorzystania w organizmie b12, potrzebne są w dostatecznej ilosci wit.E, B6 i jony wapnia. Jeszcze raz cię namawiam, zrób sobie wymienione badania, bo bez nich ryzykujesz zdrowiem.
            • ditta12 Re: tak 20 lat wegańskiej 12.06.11, 18:11
              znana.jako.ggigus napisała:

              > diety z serami 2-3 razy dziennie
              > brawa za logikę i czytanie postów>

              Ser żółty jest mi potrzebny z powodu innego schorzenia,mój organizm się go domaga i już.
              Czytanie postów jest interesujące czasem a co z moją logiką to nie wiem gdzie tkwi błąd,może mnie oświecisz?
                • ditta12 Re: no to nie bylo akurato do ciebie 13.06.11, 08:20
                  Ja złośliwa?Poprosiłam o pomoc i od niektórych osób otrzymałam bardzo dobre rady.Piję herbatkę pokrzywową i fajnie,o to mi chodziło.
                  Jako laktoowowegetarianka z długim stażem nie miałam jak dotąd problemów a że coś tam,to nic,już tego nie ma,czuję się silna,anemia przeszła.
                  • iuscogens Re: no to nie bylo akurato do ciebie 14.07.11, 08:44
                    Chciałam tylko dodać, ze łączenie produktów żelazowych z wapniowymi (nabiał, którego sporo jesz), znacznie zmniejsza przyswajanie żelaza. To może być przyczyna a, zresztą rzucanie się na nabiał to dość częsty bład żywieniwy wege.
                    Co z tego, że zjesz razowy chleb bogaty w zelazo jak go jesz z serem i już żelazo ze zbóż gorzej się wchłonie.
                    • ditta12 Re: no to nie bylo akurato do ciebie 14.07.11, 17:25
                      Nie jem nabiału w ogromnych ilościach,podałam coś co akurat w danym dniu spożywałam.
                      Głównie warzywa,owoce,jajko może raz na miesiąc,sera białego prawie wcale,żółty częściej,mleka wcale nie używam.To chyba niewiele tego nabiału.
    • helenazielinska Re: Bilansowanie diety 10.09.11, 13:27
      "Przy anemii sugeruję zapoznanie się z ofertą suplementów diety CHELA-FERR ®, będących najlepiej przyswajalnym suplementem żelaza dostępnym na rynku, posiadających rekomendację Instytutu Matki i Dziecka. Z przyjemnością udzielę dalszych informacji i odpowiem na pytania dotyczących suplementów żelaza Olimp CHELA-FERR ®
      ____________________________________________
      Helena Zielinska
      eRzecznik CHELA-FERR ®
      www.chelaferr.pl/"
Inne wątki na temat:

Nie pamiętasz hasła

lub ?

 

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się

Nakarm Pajacyka