Dodaj do ulubionych

Zmiany w komunikacji na Tarchominie - propozycje

17.10.12, 12:55
Mam kilka "luźnych" propozycji. Proszę o opinie.

508 - Nowodwory-Ordonówny-Mehoffera-TMP-Młociny (przystanki: Nowodwory, Strumykowa, Pasłęcka, Chęcińska (NZ), Henryków, Klasyków, Ratusz Białołęka, Młociny
Zalety: Odciąża linię 511, daje połączenie z metrem osiedlom przy Strumykowej i Pasłęckiej oraz daje połączenie z Młocinami dla przesiadających się na Modlińskiej


126 - (stara trasa)
Tarchomin-Świderska-Mehoffera-Modlińska-Toruńska-Wysockiego-Barticza-Wyszogrodzka-Chodecka-Kondratowicza-Św. Wincentego-CH Targówek (lub CH Marki)
Zalety: jeździ szybciej, daje lepsze połączenie Tarchomina z Bródnem i połączenie z PKP Toruńska

133 połaczone z 152 - Choszczówka-Mehoffera-Światowida-Modlińska-Klasyków-Bohaterów-Wałuszewska-Zyrardowska-Białołęka Dworska
Zalety: Połączenie z większej ilości przystanków z PKP Płudy, dojazd do szkoły przy Podróżniczej bez konieczności przesiadania się

302 lub 144 - Stara trasa do Ratusz Białołęka a potem: Modlińska-Płochocińska-Kupiecka-Marywilska-Żerań (z podjazdem do Polfy).
Zalety: Połączenie Tarchomina i pętli Żerań z PKP Żerań, Polfą, firmami przy Odlewniczej, i centrum Marywilska.


509 - bz (zmiejszenie czestotliwości- część pasażerów przejmie 516)

511 - bz (zmniejszenie częstotliwości - część pasażerów przejmie nowa 508)

516 - wydłużenie trasy do Dw. Wschodniego przez pl. Hallera z przystankami nż. na Jagiellońskiej
Zalety: Całodzienne i szybsze niż 302 połączenie z Dworcem Wschodnim.
Obserwuj wątek
    • qnegunda Re: Zmiany w komunikacji na Tarchominie - propozy 18.10.12, 07:13
      > 508

      Nie wróci - zapomnij o tym.

      > 126

      Zostanie przedłużone na powrót do M1 po obecnej trasie.

      > 133 połaczone z 152

      Obecne 2 linie sprawują się bardzo dobrze i zapewniają kierowcom godziwe warunki na jednym z krańców.

      > 302 lub 144

      302 i na obecnej trasie.

      > 516

      516 jest dowozówką i taka pozostanie. FSO to dla niego i tak zbyt długa trasa.

      A poza tym - żadnych marzeń.
      • tridlle Re: Zmiany w komunikacji na Tarchominie - propozy 18.10.12, 09:05
        > > 508
        > Nie wróci - zapomnij o tym.
        Nie zapomnę.

        > > 126
        > Zostanie przedłużone na powrót do M1 po obecnej trasie.
        To może włączyć mu jeszcze obsługę ul. Kobiałka i Berensona.

        > > 133 połaczone z 152
        > Obecne 2 linie sprawują się bardzo dobrze i zapewniają kierowcom godziwe warunk
        > i na jednym z krańców.
        Lepiej się sprawowały jak jeździły na Żerań, a warunki były tam jeszcze lepsze.
        Teraz poproszę jeszcze napisać jak się sprawowały jako połączone.

        > > 302 lub 144
        > 302 i na obecnej trasie.
        302 jeździ już prawie puste, bo pasażerowie to największy wróg ZTM.

        > 516 jest dowozówką i taka pozostanie. FSO to dla niego i tak zbyt długa trasa.
        Każda linia jest dowozówką.
        Jak trasy są zbyt długie to może zmniejszymy wszystko do 3 przystanków.

        • qnegunda Re: Zmiany w komunikacji na Tarchominie - propozy 18.10.12, 10:46
          > > > 508
          > Nie zapomnę.

          Skombinuj sobie z MZA albo ITS tablicę od ś.p. 508, powieś nad łóżkiem i się do niej módl. Linia 508 powinna zniknąć natychmiast po otwarciu Mostu Północnego a nie dogorywać jeszcze pół roku.

          A reszta - każdy może mieć jakieś życzenia pod kątem swoich prywatnych potrzeb. Tyle, że niekoniecznie inni tego potrzebują, więc te życzenia realizowane nie będą. Prywatne potrzeby realizuje np MPT.
          • tridlle Re: Zmiany w komunikacji na Tarchominie - propozy 18.10.12, 11:04
            Czytaj ze zrozumieniem.
            Nie chodzi o przywrócenie 508 na starej trasie tylko na nowej.
            Zabrali 508 nie dając nic w zamian. 511 dostało dodatkowe przystanki, ale nie dostało całego taboru z linii 508.
            Poza tym nie ma połączenia Ratusza z Młocinami, a powinno być, bo to ważny punkt przesiadkowy.

            Co do życzeń to się zgadzam. ZTM działa pod siebie i nie będzie robić pasażerom dobrze. Co najwyżej tym pracującym w ZTM. Jak się innym nie podoba mogą jeździć samochodami.
            • qnegunda Re: Zmiany w komunikacji na Tarchominie - propozy 18.10.12, 11:35
              > Zabrali 508 nie dając nic w zamian.

              Masz dojazd do centrum przez Północny. Potrzebującym dojazdu na Marymont w zupełności wystarcza podbite 510. Od otwarcia Północnego 508 woziło muchy. Pewnie, że 508 się odrodzi - może na południu Warszawy w postaci całotygodniowej linii z Metra Wilanowska do Miasteczka Wilanów.

              > 511 dostało dodatkowe przystanki, ale nie dostało całego taboru z linii 508.

              Wozy które podbiły częstotliwość to spadły według niektórych z nieba.
              • tridlle Re: Zmiany w komunikacji na Tarchominie - propozy 18.10.12, 12:14
                qnegunda napisała:

                > > Zabrali 508 nie dając nic w zamian.
                >
                > Masz dojazd do centrum przez Północny. Potrzebującym dojazdu na Marymont w zupe
                > łności wystarcza podbite 510. Od otwarcia Północnego 508 woziło muchy.

                Mam bezpośredni dojazd do najbliższej stacji metra jaką są Młociny z Ratusza Białołęka?


                > > 511 dostało dodatkowe przystanki, ale nie dostało całego taboru z linii 5
                > 08.
                >
                > Wozy które podbiły częstotliwość to spadły według niektórych z nieba.

                Znów się kłania zrozumienie tekstu. 508 jeździło bardzo często, a 511 jeździ rzadziej i dostało dodatkowe przystanki. Wiesz jaki jest teraz tłok w 511?
                Muchy go nie powodują, ale zmniejszenie ilości autobusów już tak. Poza tym trasa 508 była zła, a moja propozycja jest lepsza.

                Linia 510 pewnie zostanie skasowana na czas remontu mostu i już nie wróci.

                Pasażerowie piechotą, a ZTM będzie mógł żyć z samych dotacji nic nie robiąc.
                • qnegunda Re: Zmiany w komunikacji na Tarchominie - propozy 18.10.12, 12:36
                  > Mam bezpośredni dojazd do najbliższej stacji metra jaką są Młociny z Ratusza Białołęka?

                  Masz Marymont i Plac Wilsona. To też bliskie stacje. Korzystający z 511 i bronili się rękami i nogami przed skierowaniem linii na Młociny. Zawsze możesz zamiast jęczeć zaplanować sobie inaczej dojazd.

                  > Na protesty mieszkańców ZTM nie odpowiada

                  W ostatnim okresie tak co 15 minut - rzeczywiście często. Liczba pasażerów na kurs spadła o ponad połowę po otwarciu Północnego. 510 na tej relacji wystarcza i ma jeszcze luzy.

                  > Linia 510 pewnie zostanie skasowana na czas remontu mostu i już nie wróci.

                  Ciekawe skąd ta informacja.
                  • tridlle Re: Zmiany w komunikacji na Tarchominie - propozy 18.10.12, 12:51
                    > Masz Marymont i Plac Wilsona. To też bliskie stacje. Korzystający z 511 i broni
                    > li się rękami i nogami przed skierowaniem linii na Młociny. Zawsze możesz zamia
                    > st jęczeć zaplanować sobie inaczej dojazd.

                    Jasne. Można też przestać być uciążliwym dla ZTM i zacząć chodzić piechotą.
                    Dojazdu nie mogę zaplanować, bo ZTM ciągle zmniejsza ilość dostępnej komunikacji.

                    > > Na protesty mieszkańców ZTM nie odpowiada
                    >
                    > W ostatnim okresie tak co 15 minut - rzeczywiście często.

                    Przynajmniej wiem, że pracujesz w ZTM i jest dużo skarg.

                    > > Linia 510 pewnie zostanie skasowana na czas remontu mostu i już nie wróci
                    > Ciekawe skąd ta informacja.

                    To nie informacja, a domysł wynikający z moich doświadczeń w korzystaniu z usług ZTM.
    • Gość: gość Re: IP: *.ip.netia.com.pl 18.10.12, 09:50
      ja mam uwagi do 503. jak ktoś sugeruje tak i ja siępod tym podpisuje że powinna linia być podzielona i "śmigać" na odcinku Nowodwory - Pl. Piłsudskiego !!! nie wiem czy w szczycie nie powinni dołozyć 186 bo stłoczone jeżdżą... reszta chyba bez zmian
      • tridlle Re: 18.10.12, 10:01
        Gość portalu: gość napisał(a):

        > ja mam uwagi do 503. jak ktoś sugeruje tak i ja siępod tym podpisuje że powinna
        > linia być podzielona

        Ok, ale co ma dać to dzielenie linii oprócz przesiadki?
        • Gość: zasada Re: IP: *.dynamic.chello.pl 18.10.12, 10:33
          Co ma dać?
          Na pewno da lepszą punktualność i częstotliwość linii, 503 w obecnym kształcie jadąc przez CAŁĄ Warszawę jest bardzo brygado-chłonne i nie punktualne, a jeśli już ktoś chcę jechać dalej w okolicę Natolina, bardziej opłacalnym rozwiązaniem dla niego będzie metro.
          Co do wcześniejszych słów, że 510 jest szybsze od 157, a no jest tylko, że jadąc do Centrum z Tarchomina, pasażerowie prędzej wybiorą jazdę metrem, niż kursującym niepunktualnie i co 20/30 minut 510, a 157 obsłużyłoby pasażerów na pl.Wilsona, CH Arkadia można by było wtedy 503, tudzież 518 wycofać z mostu Grota i powrócić do pierwotnej wersji przez most Gdański. Brygady z 510 i 157 połączyć i wyjdzie całkiem niezła częstotliwość.
          Pozdrawiam :)
              • qnegunda Re: 18.10.12, 11:46
                > Warto, abyś przeczytał/a całość, wtedy może zrozumiesz o co chodzi,

                Aha - wycofujesz linie wirtualną albo nie piszesz o Warszawie?
                • Gość: zasada Re: IP: *.dynamic.chello.pl 18.10.12, 12:31
                  Wcześniej pisałem o rozdzieleniu 503 na dwie linie, więc 518 byłoby najodpowiedniejszym numerem na odcinku Tarchomina - Krakowskie Przedmieście.
                  > Aha - wycofujesz linie wirtualną albo nie piszesz o Warszawie?
                  Niczego nie wycofuję, bo nie mam takiej mocy sprawczej, to tylko propozycja. Rozumiem, że może się wielu osobą nie podobać, ale jak też parę osób tu pisało, podoba im się ten pomysł.
                  Są za i przeciw, pochwalam to, bo każdy ma swoje zdanie, ale u Ciebie dostrzegam malkontentyzm i agresje słowną, która nie jest nikomu potrzebna. A czytanie tekstu pisanego nie należy do Twoich mocnych stron.
                  • qnegunda Re: 18.10.12, 12:37
                    > Wcześniej pisałem o rozdzieleniu 503 na dwie linie,

                    Nie po to je łączono, żeby teraz je dzielić.

                    > u Ciebie dostrzegam malkontentyzm i agresje słowną, która nie jest nikomu potrzebna

                    Nic na to nie poradzę, że tak reaguje na wypisywanie debilizmów.
                    • Gość: zasada Re: IP: *.dynamic.chello.pl 18.10.12, 12:48
                      > > Wcześniej pisałem o rozdzieleniu 503 na dwie linie,
                      >
                      > Nie po to je łączono, żeby teraz je dzielić.
                      Była to zmiana spowodowana remontem Krakowskiego Przedmieścia, celem zmniejszenia ilości linii tam kursujących. Remont się skończył, więc 503 powinno powrócić do stanu sprzed remontu, tak samo jak 518, oczywiście w moim mniemaniu, Tobie może się ten pomysł nie podobać, ok masz takie prawo i to rozumiem.
                      > > u Ciebie dostrzegam malkontentyzm i agresje słowną, która nie jest nikomu
                      > potrzebna
                      >
                      > Nic na to nie poradzę, że tak reaguje na wypisywanie debilizmów.
                      Natomiast nie rozumiem Twojej flustracji i chęci obrażania drugiej osoby. Masz rację, nic na to nie poradzisz, bo kulturę albo się ma albo nie.
                      • qnegunda Re: 18.10.12, 13:46
                        > Była to zmiana spowodowana remontem Krakowskiego Przedmieścia

                        Nie prawda. Linie połączono długo przed remontem.

                        > Natomiast nie rozumiem Twojej flustracji

                        Co to jest flustracja?
                        • Gość: zasada Re: IP: *.dynamic.chello.pl 18.10.12, 14:31
                          > > Była to zmiana spowodowana remontem Krakowskiego Przedmieścia
                          >
                          > Nie prawda. Linie połączono długo przed remontem.
                          To drogi pracowniku ZTM, sprawdź jeszcze raz, bo pracując w tej instytucji powinieneś świecić informacjami na ten temat.
                          > > Natomiast nie rozumiem Twojej flustracji
                          >
                          > Co to jest flustracja?
                          Ok możesz mnie łapać za słówka, zgadzam się źle napisałem. I mam do Ciebie prośbę, więcej merytoryki, mniej szczekania. Jak to mówią, najmniejsze psy najgłośniej szczekają.
                          • qnegunda Re: 18.10.12, 14:39
                            > To drogi pracowniku ZTM

                            To twoje flustracje?

                            Co do 503 masz racje - okolice remontu Krakowskiego. W tym, że powodem była konieczność odzyskania brygad dla linii objazdowych, a nie zmniejszenie ilości na objeździe.
                            • Gość: zasada Re: IP: *.dynamic.chello.pl 18.10.12, 15:34
                              > Co do 503 masz racje - okolice remontu Krakowskiego. W tym, że powodem była kon
                              > ieczność odzyskania brygad dla linii objazdowych, a nie zmniejszenie ilości na
                              > objeździe
                              No raczej to drugie, odsyłam do strony link
                            • dermalamor Re: 18.10.12, 16:21
                              qnegunda napisała:

                              > Co do 503 masz racje - okolice remontu Krakowskiego. W tym, że powodem była kon
                              > ieczność odzyskania brygad dla linii objazdowych, a nie zmniejszenie ilości na
                              > objeździe.

                              A także zmniejszenie ilości autobusów kursujących Nowym Światem (bo to kupcy z tej ulicy robili szum). Dla mnie to akurat była bardzo dobra decyzja i linia 503 jest jedną z niewielu, która akurat na tak długiej trasie się sprawdza. Co prawda nikt tym nie jeździ z Nowodworów na Natolin, ale już na Dolny Mokotów a w drugą stronę na Żoliborz jak najbardziej. Szkoda tylko że nie przez Gdański jak kiedyś, ale to akurat decyzja związana z obawą przed korkami (objazdy Pragi).

                              Pomimo że jestem przeciwko tak długim liniom, to akurat 503 uważam za ok. Wcześniejsze 518 kończyło za wcześnie swoją trasę.
              • sibeliuss Re: 18.10.12, 12:55
                Gość portalu: zasada napisał(a):

                > Warto, abyś przeczytał/a całość, wtedy może zrozumiesz o co chodzi, a takie czy
                > tanie po łebkach postów i wtrącanie swojego głosu, mija się z celem.

                qnegunda to dawny pawel.777 - to samo chamstwo i bezczelny sposób pisania obrażający rozmówcę.
                • qnegunda Re: 18.10.12, 14:06
                  > qnegunda to dawny pawel.777

                  Taaa.... Nie znam gościa, a szkoda, bo był lepszy ode mnie w łomotaniu debilnych pomysłów.
          • tridlle Re: 18.10.12, 11:15
            Przesiadki to samo zło wymyślone przez ZTM celem ograniczenia chętnych na niektóre linie.

            Punktualności nie poprawi dzielenie linii, bo korków to nie zmniejszy.
            Dzielenie linii skutkuje często zmniejszeniem zainteresowania co oczywiście poprawia punktualność, bo wiadomo, że wożenie powietrza jest bardziej opłacalne.


              • tridlle Re: 18.10.12, 11:39
                Gość portalu: zasada napisał(a):

                > Właśnie, że poprawi, bo będzie mniej punktów, gdzie te korki się tworzą.
                > Nie sądzę, aby linia łącząca Tarchomin i Krakowskie Przedmieście stała się niea
                > trakcyjna i woziła powietrze

                Punktów będzie tyle samo z tą różnicą, że się rozłożą na dwa autobusy. Dla osoby jadącej obiema liniami dojdzie zatem oczekiwanie na przesiadkę, a w korkach i tak będzie stała.
                Znaczy, że wyjdzie na tym gorzej.
                Rozdrabnianie linii przez często pogarsza sprawę, a wymaga zaangażowania dodatkowego taboru.
            • dermalamor Re: 18.10.12, 16:33
              tridlle napisał(a):

              > Przesiadki to samo zło wymyślone przez ZTM celem ograniczenia chętnych na niekt
              > óre linie.
              >

              Przesadzasz (choć w przypadku niektórych linii rację bym Ci przyznał). Przesiadki nie są złe o ile są dobrze pomyślane. Generalnie komunikacja w Warszawie powinna się opierać na szynach, a do nich powinny dowozić autobusy. Jeszcze raczkujemy w tym temacie (i nie chodzi mi wcale o gęstość sieci metra, której... nie mamy) i dlatego nie jest to wprowadzane rygorystycznie, ale pewne założenia i zmiana przyzwyczajeń już są.

              Jeśli zaś chodzi o rejon Tarchomina i Nowodworów, to na chwilę obecną z linii, które powinny kursować gdzieś dalej niż do najbliższego węzła to widzę: 186 (doskonała linia obwodowa, choć trochę za rzadko jeździ), 503 i 509 (rolę tego ostatniego przejmie zapewne 21 po zmartwychwstaniu, o ile kiedyś powstanie tramwaj z Żerania na Pragę).

              Jeśli zaś chodzi o połączenia Mostem Północnym, to jest pewna szansa że budowa tramwaju wgłąb osiedla jednak ruszy w przyszłym roku, więc ta komunikację przejmie szyna. Poza czestym wahadełkiem do Młocin planowana jest też tutaj linia 17 (510 bye bye) oraz mam nadzieję że coś w paśmie Powstańców Śląskich. Powiem szczerze, że mi brakuje obecnie takiego połączenia autobusowego, obwodowego, które do czasu budowy tramwaju jednak powstać powinno - na tej trasie korków nie ma, linia typowo międzydzielnicowa odciążająca i metro, i tramwaje.
              • tridlle Re: 19.10.12, 15:44
                dermalamor napisał:

                > Przesadzasz (choć w przypadku niektórych linii rację bym Ci przyznał). Przesiad
                > ki nie są złe o ile są dobrze pomyślane. Generalnie komunikacja w Warszawie pow
                > inna się opierać na szynach, a do nich powinny dowozić autobusy.

                Oczywiście nie chodzi mi o skrajność, bo niektóre przesiadki są dobre.
                Co do szyn to w swoich propozycjach starałem się je brać pod uwagę, a mianowicie:

                126 - do PKP Toruńska
                133-152 - PKP Płudy
                302 - PKP Żerań

                508, 511,510,503, 101, E do metra

                509,516 do nowego metra i PKP Wschodnia i dworzec autobusowy przy Lubelskiej.
    • jacek.marszalek1 Re: Zmiany w komunikacji na Tarchominie - propozy 19.10.12, 18:24
      Moim zdaniem trzeba przekształcić linię 302 w 144 ponieważ jedna linia 509 nie wystarczy do Dw.Wileńskiego i dojazd do Dw.Wschodniego albo przedłużyć linię 103 mostem Skłodowskiej-Curie , Modlińską , Jagiellońską , rondo Starzyńskiego , Starzyńskiego , Namysłowska , Szymanowskiego i Pl.Hallera ponieważ będzie połączenie Woli i Bielan jak dotychczas a mieszkańcy Bielan będą mieli nowe połączenie z Białołęką i Pl.Hallera na Pradze Północ a z Pl.Hallera a mieszkańcy ulicy Starzyńskiego będą mieli połączenie z Dw.Zachodnim którego teraz nie mają. Pozdrawiam Jacek Marszałek.
Inne wątki na temat:

Popularne wątki

Nie pamiętasz hasła

lub ?

 

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się

Nakarm Pajacyka