Dodaj do ulubionych

Tarchomin długo bez tramwaju

16.01.14, 08:09
Pod koniec dekady tramwaj z wysoką podłogą na ulicach Warszawy ma być już rzadkością - miasto będzie kupować nowe wagony. Nie zanosi się za to, by szybko przybyły nowe trasy - niemal do zera spadły szanse na to, że w tym roku uda się zbudować linię tramwajową w głąb Tarchomina.
warszawa.gazeta.pl/warszawa/1,34862,15281190,Tarchomin_dlugo_bez_tramwaju__Znow_poslizg_w_przetargu.html
Obserwuj wątek
    • Gość: takitak Re: Tarchomin długo bez tramwaju IP: *.jmdi.pl 16.01.14, 12:20
      i bardzo dobrze, że nie rusza budowa tramwaju w głąb Tarchomina o ile już wybudować to od razu do końcowej pętli - gdyż ludzie z Nowodworów będą mieli utrudnienia w dostaniu się do Metra Młociny - przesiadki a i tak tramwaj jedzie wolniej niż autobus o ok 10 minut z planowanej pętli Mehoffera
      • jot.be Re: Tarchomin długo bez tramwaju 16.01.14, 13:06
        Gość portalu: takitak napisał(a):

        > i bardzo dobrze, że nie rusza budowa tramwaju w głąb Tarchomina o ile już wybu
        > dować to od razu do końcowej pętli -

        To wbrew polityce ZTM - uniemożliwi się w ten sposób dokonywanie dogodnych przesiadek....
        Tego tramwaju to nie będzie jeszcze dłuuugo...a poza tym jak jeszcze trochę się pobawią to jakiś developer im zabuduje gdzieś "omyłkowo" kawałek rezerwy albo ktoś postawi jakąś samowolę i będzie na lata po inwestycji..
        • lawkeeper Re: Tarchomin długo bez tramwaju 17.01.14, 16:45
          Zazwyczaj jest tak, że kilka miesięcy przed wyborami się nic nie robi, bo:
          a) trzeba coś obiecywać w trakcie kampanii wyborczej
          b) czy warto zaczynać skoro nie ma się pewności czy się wygra w wyborach. My zaczniemy, oni skończą i sukces przypadnie im.
    • tulip70 Re: Tarchomin długo bez tramwaju - protesty 26.01.14, 21:55
      Znowu z tramwajem jest kłopot.
      Dodatkowe protesty WSPÓLNOTY MIESZKANIOWEJ "OSADA PORAJE NAGODZICÓW 6-18":
      szczegóły na stronie;
      op.win.pl/services.aspx
      Urząd Miasta odrzuca protest i żądania, ale to wszystko zajmuje czas i odwleka termin realizacji:
      "(...) zgodnie z art. 12 ust. 4d i 4f ww. ustawy, z dniem w którym decyzja nr 281/BIA/2013 z dnia 17.09.2013r o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej, wydana dla WW. inwestycji, stanie się ostateczna, wygaśnie prawo uzytkowania wieczystego ustanowione na części działki nr 109/6 z obr. 4-03-22 przeznaczonei pod inwestycję a dotychczasowym współużytkownikom wieczystym oraz właścicielom naniesień zostanie wypłacone w tym zakresie odszkodowanie, ustalone na mocy odrębnej decyzji. "
      • Gość: Ania Re: Tarchomin długo bez tramwaju - protesty IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 26.01.14, 23:14
        "Zaskarżone zostało też pozwolenie na budowę. Postępowanie odwoławcze jest w toku. Jak wyjaśniała Ivetta Biały, rzecznik prasowy wojewody mazowieckiego, zostanie rozpatrzone do 31 stycznia. – Pozwolenia ma rygor natychmiastowej wykonalności – mówi Biały. Oznacza to, że prace mogą ruszyć od razu po wydaniu orzeczenia."

        Czekamy na pozytywne wieści od p. Wojewody :)
          • Gość: nadzieja :( Re: Tarchomin długo bez tramwaju - protesty IP: *.internetdsl.tpnet.pl 28.01.14, 11:18
            ciągle o tym tramwaju z Młocin
            a tu niespodzianka!
            Tymczasem Zarząd Transportu Miejskiego wyraził zgodę na sporządzenie koncepcji dla kolejnej linii tramwajowej w naszej dzielnicy: na odcinku Żerań FSO - Stare Świdry.

            ale czy na pewno? już ze 30 lat mówi się i mówi o tramwaju wzdłuż Modlińskiej

            Opracowanie będzie podzielone na dwa etapy, do których dokumentacja ma być przygotowywana równocześnie: Żerań FSO - ul. Płochocińska oraz Płochocińska - Stare Świdry.

            Kiedy ta linia dojedzie do Winnicy, co jest planowane od lat? Jak zgrabnie ujął to rzecznik Michał Powałka: - Będzie. Kiedyś.


            wyraźnie idą wybory!

            www.gazetaecho.pl/tramwaje-na-bialoleke-wykonawce-wyloni-internetowa-aukcja_66397
            • jot.be Re: Tarchomin długo bez tramwaju - protesty 28.01.14, 11:51
              Gość portalu: nadzieja :( napisał(a):

              > ciągle o tym tramwaju z Młocin
              > a tu niespodzianka!
              > Tymczasem Zarząd Transportu Miejskiego wyraził zgodę na sporządzenie koncepc
              > ji dla kolejnej linii tramwajowej w naszej dzielnicy: na odcinku Żerań FSO - St
              > are Świdry.

              >
              > ale czy na pewno? już ze 30 lat mówi się i mówi o tramwaju wzdłuż Modlińskiej
              >

              Sporządzenie KONCEPCJI?
              Na pewno.
              Parę osób w ZTM będzie miało co robić przez parę lat.

              Pozdr
              • tarantula01 Re: Tarchomin długo bez tramwaju - protesty 28.01.14, 13:18
                To są pieniądze wyrzucone w błoto, bo taką koncepcję robić się powinno do postępowania środowiskowego, gdzie ustawowo wymagane są konsultacje społeczne i możliwe jest przyjęcie każdego rozwiązania. Jak teraz urzędnicy wydadzą pieniądze na koncepcję, która potem na etapie postępowania środowiskowego nie do końca okaże się dobra, to nie chcąc narazić się na zarzuty o niewłaściwe wydawanie pieniędzy publicznych, będą ją forsować do upadłego. Właśnie przez to Tramwaj na Tarchomin (nie wspomnę o Winnicy) leży i kwiczy, bo ktoś (BDiK) w 2007 r. zlecił koncepcję wyglądu ul. Światowida i potem oparto się o nią w postępowaniu nie słuchając mieszkańców.
      • tulip70 Re: Tarchomin długo bez tramwaju - protest 2013 28.01.14, 13:18
        www.gazetaecho.pl/tramwaje-na-bialoleke-wykonawce-wyloni-internetowa-aukcja_66397
        "
        O budowie linii tramwajowej na Tarchomin słyszymy od pięciu lat. Miała być gotowa w 2012 roku, kiedy oddawano do użytku most Północny. Co jakiś czas wydaje się, że wszystko jest już na dobrej drodze i inwestycji nic nie zagrozi. Ostatni raz o tramwaju na Tarchomin pisaliśmy we wrześniu .

        Wtedy Tramwaje Warszawskie zapowiadały, że linia będzie gotowa pod koniec 2014 roku. Termin ten znów okazał się nierealny. Inwestycję blokuje obecnie... jedno odwołanie.

        - Odwołanie od zezwolenia na realizację inwestycji złożyła do wojewody jedna osoba - potwierdza Igor Krajnow z Zarządu Transportu Miejskiego i dodaje, że wojewoda ma czas na rozpatrzenie skargi do końca stycznia. Wtedy więc najwcześniej poznamy kolejny termin.
        "
        • tarantula01 Re: Tarchomin długo bez tramwaju - protest 2013 28.01.14, 13:22
          To odwołanie niczego nie blokuje, bo Prezydent miasta wydał decyzję ZRID z rygorem natychmiastowej wykonalności. Mamy po prostu marnych urzędników w ZTMie, którzy trzęsą dupami, czy ich wniosek i decyzja się utrzyma. Jak się utrzyma, to nawet, gdy ten zdesperowany twórca protestu pójdzie do WSA i NSA, to i tak nic nie wskura, bo zanim WSA i ew. NSA rozpatrzą odwołanie, inwestycję się skończy i uruchomi, a potem dla dobra społecznego nie zlikwiduje przecież.
          • the_tree_of_truth Re: Tarchomin długo bez tramwaju - protest 2013 02.02.14, 21:27
            Tramwaj, niech będzie choć tak naprawdę będzie to gorszy śrdek transportu niż metro i na dodatek zawodny - jak uszkodzi sie jeden skład to całe tarchodwory tylko taksówkami będzie można porozwozić. Problem w tym, że nam jakiś upselling robią w stylu bierz tram z autostradą miejską. Obecne droga sobie bardzo dobrze radzi. Problematyczne są węzły ale dodakowe pasy na Światowida tego nie rozwiązą. 6 pasów podzieli dzielnicą na 2 osobne światy... To jest pomysł jakiegoś niezłego kretyna...
            • dermalamor Re: Tarchomin długo bez tramwaju - protest 2013 03.02.14, 06:39
              the_tree_of_truth napisał:

              > Tramwaj, niech będzie choć tak naprawdę będzie to gorszy śrdek transportu niż m
              > etro i na dodatek zawodny - jak uszkodzi sie jeden skład to całe tarchodwory ty
              > lko taksówkami będzie można porozwozić.

              Awarie tramwajowe zdarzają się rzadko i z reguły nie trwają dłużej niż 10-15 min. Znacznie więcej tracisz codziennie w korkach.

              > Problem w tym, że nam jakiś upselling r
              > obią w stylu bierz tram z autostradą miejską. Obecne droga sobie bardzo dobrze
              > radzi. Problematyczne są węzły ale dodakowe pasy na Światowida tego nie rozwią
              > zą. 6 pasów podzieli dzielnicą na 2 osobne światy... To jest pomysł jakiegoś ni
              > ezłego kretyna...

              Z tym się zgadzam - pchanie na siłę "prospektu Lenina" który nikomu do niczego nie jest potrzebny i podzieli osiedla...
              • Gość: Wczorajszy Re: Tarchomin długo bez tramwaju - protest 2013 IP: *.jmdi.pl 03.02.14, 08:30
                Władza Białołęki - Prospekt Światowida chce przemieć na paryskie" Szanze Lize"- szeroka arteria po środku mkną z szybkością 7 km/h turystyczne czerwone tramwaje, pod aleją Metro a po obu stronach bulwary z licznymi kawiarniami, luksusowymi restauracjami ,butikami,, teatry, muzea . Przy pętli Nowodwory Łuk Trimfalny zastąpi jedyna na Białołęce publiczna , przenośna toaleta TOI / zakupiona w ramach budżetu partypacyjnego/ Super cała Warszawa przenosi się do TarchoDworów do ekzluzywnej dzielnicy.Mieszkania 4 tys zł m2
    • Gość: itd Re: Tarchomin długo bez tramwaju IP: *.jmdi.pl 28.01.14, 11:00
      Ludzie a o czym wy piszecie o jakimś tramwaju. Już niedługo kampania wyborcza - rozpocznie się maraton - koncert obiecanek. Pani Prezydent HGW pokaże wyborcom mapkę z 2006 r / czy jeszcze ja pamiętacie/ z liniami metra i co widzimy Metro na Nowodwory- to po co tramwaj,"CHUuuurrra" PO i Pani Prezydent.
    • sorbus1 Re: Tarchomin długo bez tramwaju 10.02.14, 21:37
      gazetaecho.pl/tramwaj-na-tarchominie-zezwolenie-jest-czekamy-na-final-przetargu_66499
      Tramwaj na Tarchominie: zezwolenie jest, czekamy na finał przetargu
      Przed dwoma tygodniami pisaliśmy o proteście mieszkańca w sprawie wydania przez wojewodę pozwolenia na budowę linii tramwajowej na Tarchominie. Znamy już ostateczną decyzję.

      Wojewoda swoje pozwolenie utrzymał w mocy, oddalając skargę białołęczanina. Tym samym decyzja z rygorem natychmiastowej wykonalności jest ważna i od strony prawnej nie ma przeszkód, by inwestycję rozpocząć.

      A to będzie możliwe po rozstrzygnięciu przetargu - oferty otwarto pod koniec stycznia, trwa elektroniczna "licytacja" wykonawców. Prace mają się zacząć - jeśli nie będzie odwołań od przetargu - pod koniec marca.
      (red)
      10 lutego 2014
        • tarantula01 Re: Już rozpoczął. 13.03.14, 14:29
          Gość portalu: Rychu napisał(a):

          > Świadczą o tym wycięte drzewa na śladzie linii. Trzeba je było wyciąć przed 15.
          > 03 i to się dziś stało.

          Wg decyzji środowiskowej drzewa i krzewy można wycinać, przy zachowaniu niezbędnego minimum wycinki, do końca marca:
          radny.com.pl/dok2kadencja/pisma2tw/tram-tarch_dous130524_bosdecyzja-.pdf (str 2 - 6)
          • Gość: mieszkaniec Re: Już rozpoczął. IP: *.dynamic.chello.pl 17.03.14, 16:23
            17 pojedzie na Tarchomin

            Tramwaj z Tarchomina na Żoliborz i do Śródmieścia zamierza zafundować mieszkańcom Zarząd Transportu Miejskiego. Kursować ma tak linia 17, którą urzędnicy chcą przedłużyć na Białołękę, kiedy gotowe będzie torowisko do ul. Mehoffera. Nie czekając na koniec budowy nowej trasy przez Tarchomin, ZTM już pracuje nad wydłużeniem tego odcinka do pętli Winnica.

            - Chcemy, aby z tramwaju na Tarchominie korzystali również ci, którzy dojeżdżają na Bielany i Żoliborz. To ma być także połączenie do Śródmieścia i Dworca Centralnego. Dlatego chcemy wydłużyć "17" na Białołękę - mówi Wiesław Witek (56 l.), dyrektor Zarządu Transportu Miejskiego. "17" będzie zatem drugim, oprócz "2", tramwajem kursującym po Tarchominie. Wszystko po to, by zachęcić mieszkańców osiedla do korzystania z komunikacji szynowej. Pełną trasę nowej "17", która dziś kursuje między Służewcem a Młocinami, poznamy dopiero jesienią, kiedy dobiegną końca prace przy budowie torów od mostu Marii Curii-Skłodowskiej do ul. Mehoffera.

            Choć pod 4,5-kilometrowy odcinek tej nowej trasy nie wbito jeszcze łopaty, ZTM planuje już jej wydłużenie. - Mamy już zezwolenie na realizację inwestycji do pętli Winnica - zdradza Wiesław Witek. - Chcemy w trakcie budowy trasy do Mehoffera rozpocząć procedury przetargowe i nawet zacząć budować w międzyczasie również ten fragment - dodaje. Sam odcinek, którym ma jechać "17", będzie gotowy za mniej więcej dziesięć miesięcy. Będzie kosztował 64 mln zł. Przejazd tramwajem z Mehoffera do Młocin zajmie wówczas 21 minut.


            www.se.pl/wydarzenia/warszawa...in_386570.html
            • Gość: Luthien Re: Już rozpoczął. IP: *.internetdsl.tpnet.pl 17.03.14, 16:47
              Nikt przy zdrowych zmysłach nie będzie jechał 17-stką z Tarchomina do Centrum. Już teraz podróż tym tramwajem z Centrum do Młocin trwa wieki. Każdy, kto będzie jechał do Centrum i tak na Młocinach przesiądzie się w metro. Lepiej byłoby przywrócić sensowny autobus jakim był 510, dostawał się do Centrum w 30-40 min. Oczywiście nie ma co na to liczyć, głos ludu nie żadnego znaczenia...
              • dermalamor Re: Już rozpoczął. 17.03.14, 18:42
                Hmmm... 17 od Cm. Włoskiego do Dw. Centralnego jedzie 31 minut, od pętli przy Mehoffera będzie to pewnie jakieś 45 minut. Ten "sensowny" autobus 510 pokonywał tą trasę rozkładowo mniej więcej tyle samo czasu, obecnie 518 rozkładowo do Centralnego dojeżdża w 46 minut.
                Oczywiście, że dopóki tramwaje w tym mieście nie uzyskają w końcu priorytetów to szybciej nie będzie, przynajmniej według rozkładu, ale wolniej też nie więc nie piszcie o tych wizjach telepiącego się tramwaju i super szybkiego autobusu. Warto pamiętać o tym że 17 nie utknie w korku na Jana Pawła, przy Arkadii i teraz dodatkowo na Trasie AK...

                Co do przesiadki w metro to jeszcze zależy w które miejsce do centrum chce się dojechać, jak gdzieś po trasie metra to oczywiście że szybciej, ale jak od metra jeszcze trzeba by dojechać np. w rejon Jana Pawła to już bym polemizował nad oszczędnością czasu. Natomiast trasa tramwajowa z Tarchomina powinna być wykorzystana przede wszystkim w kierunku zachodnim, czyli przez Bemowo na Wolę. 2 po oddaniu trasy ba Bemowie powinna być właśnie ta zapowiadaną częstą linią kursującą z Tarchomina przez Młociny i Bemowo do Ronda Daszyńskiego. Ktoś powie że długa trasa, ale tramwaj to nie autobus i opóźnień w korkach nie łapie, a w razie wypadku to i tak się linie skraca, na omawianej trasie jest bardzo dużo miejsc gdzie można to zrobić bez tracenia brygad.
            • lkan Re: Już rozpoczął. 17.03.14, 18:30
              Gość portalu - mieszkaniec napisał, przytaczając słowa dyr. Witka:
              Przejazd tramwajem z Mehoffera do Młocin zajmie wówczas 21 minut.

              To już się zmieniło? Dotychczas operowano liczbą 14.

              • dermalamor Re: Już rozpoczął. 17.03.14, 18:55
                > Gość portalu - mieszkaniec napisał, przytaczając słowa dyr. Witka:
                > Przejazd tramwajem z Mehoffera do Młocin zajmie wówczas 21 minut.
                >
                > To już się zmieniło? Dotychczas operowano liczbą 14.

                SE coś pokręcił... do Mehoffera ma być ok 14 minut, do Winnicy 21. Ale to są czasy maksymalne, jak będzie zapowiadany priorytet na tym odcinku to może uda się nieco mniej minut uzyskać. Ale tylko nieco...
          • Gość: liku Re: 10 kwietnia IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 10.04.14, 19:07
            Przecież ZRID dot. tramwaju do Winnicy już jest, według Szefa ZTM-u p. Wiesława Witka: www.se.pl/wydarzenia/warszawa/17-pojedzie-na-tarchomin_386570.html "Choć pod 4,5-kilometrowy odcinek tej nowej trasy nie wbito jeszcze łopaty, ZTM planuje już jej wydłużenie. - Mamy już zezwolenie na realizację inwestycji do pętli Winnica - zdradza Wiesław Witek. - Chcemy w trakcie budowy trasy do Mehoffera rozpocząć procedury przetargowe i nawet zacząć budować w międzyczasie również ten fragment - dodaje." To że Pan Tumasz nie ma informacji o tym, to już inna sprawa
            • Gość: mieszkanie Re: 10 kwietnia IP: *.dynamic.chello.pl 10.04.14, 19:29
              Oj czlowieku, człowieku. Nie ma żadnej decyzji Zrid dla II odcinka. Dyrektor powiedział nieprawdę. Zadzwoń do ZTMu i się dopytaj najpierw bo jak na razie to Pan radny ma racje. Zbierają dopiero uzgodnienia żeby wystąpić o ten wniosek. Notabene najpierw miac być złożony do końca zeszłego. roku, potem do końca marca. Teraz mamy kwiecień i dalej cisza. Także nie powtarzaj nieprawdy
            • tarantula01 Re: 10 kwietnia 16.04.14, 21:00
              Gość portalu: liku napisał(a):

              > Przecież ZRID dot. tramwaju do Winnicy już jest, według Szefa ZTM-u p. Wiesława Witka: > www.se.pl/wydarzenia/warszawa/17-pojedzie-na-tarchomin_386570.html
              > "Choć pod 4,5-kilometrowy odcinek tej nowej trasy nie wbito jeszcze łopaty, ZTM planuje
              > już jej wydłużenie. - Mamy już zezwolenie na realizację inwestycji do pętli Winnica -
              > zdradza Wiesław Witek. - Chcemy w trakcie budowy trasy do Mehoffera rozpocząć
              > procedury przetargowe i nawet zacząć budować w międzyczasie również ten fragment -
              > dodaje." To że Pan Tumasz nie ma informacji o tym, to już inna sprawa

              Pan Tumasz już ma informację o ZRIDzie dla odc. Stefanika - Winnica. Dziś na spotkaniu w ZTMie uzyskałem informację, że wniosek na II-gi etap inwestycji został złożony 2 dni temu - w poniedziałek 14 kwietnia.
              Przewidywany termin uzyskania decyzji: czerwiec/lipiec br.

              Nieco się to różni od wersji w SE.
              • tarantula01 14 kwietnia wniosek złożony, a 17 kwietnia? 25.05.14, 07:32
                ZTM złożył wniosek o ZRID (odc. Stefanika - Winnica), 14 kwietnia:
                www.radny.com.pl/dok2kadencja/pisma2tw/tram-tarch_winnica140422terminy_ztm.jpg
                A w sieci można znaleźć:
                www.komunikaty.pl/komunikaty/p/Komunikaty/5088458
                Jeśli po 3 dniach od złożenia wniosku o wydanie ZRiD-u, umarzane jest postępowanie w jego sprawie, to znaczy, że ZTM nie ma w ogóle dokumentów na ten kawałek inwestycji. Sprawdzę i poinformuję.
                  • Gość: Wiem Re: 14 kwietnia wniosek złożony, a 17 kwietnia? IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 12.07.14, 12:35
                    Witam, początkowo według zapowiedzi ZTM mówiono, że przetarg dotyczący odcinku tramwaju z ul. Mehoffera do Winnicy miał być ogłoszony jeszcze w te wakacje, aby można było od razu po zakończeniu budowy I etapu do ul. Mehoffera przejść na etap II. Niestety z tych zapowiedzi nic nie wyjdzie, ponieważ Państwo z ZTM-u i warszawskiego ratusza oszukali ten fragment Nowodworów. W chwili obecnej nie są zapewnione środki na budowę tramwaju do Winnicy. Ostatnie informacje z 7 lipca 2014r. tvnwarszawa.tvn24.pl/informacje,news,buduja-tramwaj-na-tarchomin-kierowcy-jezdza-na-czerwonym,127564.html :

                    "- Obecnie nie jesteśmy w stanie określić terminu rozpoczęcia budowy odcinka do Winnicy- mówiła na początku czerwca w rozmowie z tvnwarszawa.pl Magdalena Potocka, rzeczniczka Zarządu Transportu Miejskiego. Jak tłumaczyła, w przypadku tego odcinka nie są jeszcze określone zasady finansowania. - Mamy zabezpieczone środki finansowe na prace projektowe i odszkodowania. Sprawa finansowania budowy zostanie najprawdopodobniej uregulowana po uzyskaniu decyzji o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej i opracowaniu dokumentacji, która określi dokładny koszt tej inwestycji - dodała."

                    Należy poczekać na wydanie ZRID-u na odcinek do Winnicy i zobaczymy co Hania ogłosi i obieca nam wszystkim. W końcu w ostatnich dniach sporo naobiecywała mieszkańcom Warszawy.

                    P.S.
                    Pragnę dodać, iż w chwili skończenia budowy tramwaju do ul. Mehoffera obietnice i bilbordy Hanny zostaną spełnione. Przecież na bilbordach widniał tekst "Tramwaj na Tarchomin" i to po wielu latach zostanie spełnione. Jednak nic nie wiadomo o tramwaju dla mieszkańców Nowodworów. Pozdrawiam

Popularne wątki

Nie pamiętasz hasła

lub ?

 

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się

Nakarm Pajacyka