Dodaj do ulubionych

A tramwaju nie będzie hahaha!

IP: *.centertel.pl 08.12.07, 17:53
www.siskom.waw.pl/artykuly/071205-dz1.jpg
Poniewaz nie umiecie robic zadym to nie bedziecie mieli ludzkiego
dojazdu do pracy. Ani metra. Dzieki ze na mnie glosowaliscie- mam
nadzieje ze to powtorzycie. (Znowu dam Wam jakies ladne mapki...).
Caluski. HGW.
Obserwuj wątek
    • herox Re: A tramwaju nie będzie hahaha! 14.12.07, 10:47
      Kolejne potwierdzenie, że nie będzie ani tramwaju ani rozbudowy
      Modlińskiej:

      www.gazetaecho.pl/cgi-bin/echo/echo/echo/B-2007-12_14-1
      podziękujmy burmistrzowi, radnym i samej przewspaniałej HGW.
      Dziękujemy, że chociaż spalarnia będzie w terminie.
          • herox Re: Swiatełko w tunelu?! 18.12.07, 12:08
            Jakie światełko?
            Gość mówi o tramwaju po moście północnym.
            Zaniechany został tramwaj do Żerania i rozbudowa Modlińskiej. Te
            inwestycje mają być za jakieś 10-20 lat.
            Parę tygodni temu burmistrz kłamał w żywe oczy mieszkańcom, że
            wszystko jest zapewnione.
            Tramwaj po moście północnym może powstanie w okolicach 2014-2015,
            ale:
            - nie będzie pętli w Winnicy, bo nie potrafią dokończyć budowy
            Światowida
            - tramwajarze już zastrzegli sobie nib-pętlę tymczasową gdzieś w
            środku Tarchomina i nie zamierzają rozszerzać linii na całą długość
            Światowida
            - skrzyżowanie trasy mostu z Modlińską nie będzie wykonane zgodnie z
            projektem, tylko pozostanie prowizoryczne do czasu rozbudowy
            Modlińskiej, która to właśnie została wstrzymana.
            - brak wykupionych gruntów powoduje, że raczej budowa mostu
            rozpocznie się znacznie później, niż teraz zakładają.

            Widać, jak priorytetowe inwestycje na Euro spowodują całkowite
            zamknięcie Białołęki. Widać, jak burmistrz działa na szkodę własnej
            dzielnicy.
            Widać, jak radni mu przyklaskują i jedynym ich celem działania jest
            politykierstwo polegające na przypodobaniu się HGW.
        • herox Re: A tramwaju nie będzie hahaha! 04.01.08, 08:50
          tarantula01 napisał:

          > Wykonawcę przebudowy Modlińskiej na odcinku most nad kanałem
          > żerańskim - ul. Aluzyjna wybrano. Jest to firma BAKS Sp. z o.o. -
          26
          > listopada 2007 roku podpisano z nią umowę na wykonanie
          dokumentacji
          > projektowej.

          Podejrzana ta informacja - na pewno by się tym pochwalili.
          Czy widziałeś jakieś dokumenty, czy to tylko zasłyszane gdzieś?
          Przecież umowa miała być podpisana w grudniu, a nie wierzę, że tak
          się pospieszyli.
          Obawiam się, że w ZDM mają już dosyć Twoich kontroli i na odczepnego
          podrzucili taką plotkę.
          Zarządaj dostępu do dokumentów.
          • tomkrt Re: A tramwaju nie będzie hahaha! 04.01.08, 09:06
            herox napisał:

            > Podejrzana ta informacja - na pewno by się tym pochwalili.
            > Czy widziałeś jakieś dokumenty, czy to tylko zasłyszane gdzieś?
            > Przecież umowa miała być podpisana w grudniu, a nie wierzę, że tak
            > się pospieszyli.
            > Obawiam się, że w ZDM mają już dosyć Twoich kontroli i na odczepnego
            > podrzucili taką plotkę.
            > Zarządaj dostępu do dokumentów.

            Czy to wystarczy jako dowód ?

            gimli-1.um.warszawa.pl/przetargi/szczegoly.asp?id=28287
            • herox Re: A tramwaju nie będzie hahaha! 04.01.08, 10:03
              > Czy to wystarczy jako dowód ?

              Dzięki, faktycznie jakoś dziwnie bez echa przeszło.
              Swoją drogą cały czas nie mogę zrozumieć dlaczego odcinek most Grota-
              Konwaliowa robił Transprojekt, a teraz kolejny raz ten sam odcinek
              ma zaprojektować inna firma.

              Czyżby chodziło o odsunięcie w czasie budowy tego pierwszego odcinka?
              Wszak jest argument, że prace projektowe trwają.

              Po raz kolejny powtórzę: nie wierzę w jakąkolwiek modernizację
              Modlińskiej nawet na najmniejszym odcinku. Miasto się z tego
              wycofało, a projekt będzie leżał w szufladzie.
                • tomkrt Re: A tramwaju nie będzie hahaha! 04.01.08, 13:38
                  Zakres prac zleconych BAKSowi obejmuje całość potrzebnej dokumentacj oraz uzyskanie wszystkich decyzji (środowiskowej, lokalizacyjnej,, pozowolenia na budowę) wraz z przygotowaniem materiałów do przetargu na wyłonienie wykonawcy.
                  Można powiedzieć - full opcja. Termin realizacji - to 20 miesięcy od daty podpisania umowy stąd ten 26 lipiec.
                  To nie jest aż tak dużo czasu jak na tak obszerny porojekt. Uzyskiwanie wszystkich decyzji administracyjnych trwa. Drugą czasochłonną częścią są podziały geodezyjne.
                  Jak wszystko dobrze pójdzie to do końca 2009 powinien być wyłoniony wykonawca prac.
          • tarantula01 Re: A tramwaju nie będzie hahaha! 04.01.08, 13:46
            herox napisał:
            > Czy widziałeś jakieś dokumenty, czy to tylko zasłyszane gdzieś?

            ZDM na moje zapytanie:
            www.radny.com.pl/pisma/zdm/zdm-modlinska20071130_zdm-proj.doc
            odpisał w taki sposób:
            www.radny.com.pl/pisma/zdm/zdm-modlinska20071218_zdm-proj.jpg
            • herox Re: A tramwaju nie będzie hahaha! 04.01.08, 14:30
              Widać, że faktycznie jakieś ruchy próbują markować, tylko o ile
              dobrze pamiętam to WPI nie ma wpisanych kwot na przebudowę
              Modlińskiej w tym wiaduktów przed rokiem 2015.

              Ale takie nękanie pismami i zaprzęgnięcie burmistrza do mocniejszego
              lobbingu może jakieś wymierne efekty przynieść.
              Trzymam kciuki.
                • tarantula01 Re: A tramwaju nie będzie hahaha! 05.01.08, 00:49
                  Nie obejmuje. Zakres prac kończy się na moście nad kanałem
                  żerańskim. A co do wyglądu skrzyżowania z Konwaliową, to wiadukt w
                  tym miejscu (w ciągu Modlińskiej) uważam za zły pomysł:
                  radny.com.pl/pisma/zdm/zdm-modlinska20070921_zdm-kow.doc
                  radny.com.pl/pisma/zdm/zdm-modlinska20070921_zdm-kow-zal1.jpg
                  radny.com.pl/pisma/zdm/zdm-modlinska20070921_zdm-kow-zal2.jpg
                  radny.com.pl/pisma/zdm/zdm-modlinska20070921_zdm-kow-zal3.jpg
                  radny.com.pl/pisma/zdm/zdm-modlinska20070921_zdm-kow-zal4.jpg
                  radny.com.pl/pisma/zdm/zdm-modlinska20070921_zdm-kow-zal5.jpg
                    • tarantula01 Re: A tramwaju nie będzie hahaha! 07.01.08, 23:49
                      Nie do końca - będzie przecież w końcu tez i most Północny. Gdy
                      powstanie, to natężenie ruchu na Modlińskiej od Obrazkowej do wjazdu
                      na most Grota zmaleje o ok. 50%. Poza tym jednocześnie powstac ma
                      most Krasińskiego - kolejna alternatywa dla mostu Grota.
                      I najważniejsze - po oddaniu do użytku obu mostów, most Grota
                      zacznie być przebudowywany, a wraz z nim także jezdnie prowadzące z
                      Modlińskiej/Jagiellońskiej i na Modlińską/Jagiellońską. Tzn. przez
                      jakiś rok czasu nie będzie można wogóle wjechać na most z
                      Modlińskiej.
                      • herox Re: A tramwaju nie będzie hahaha! 08.01.08, 09:39
                        Czyli potwierdzasz, że ostatecznie zrezygnowano z tramwaju do
                        Żerania. Z poszerzenia Modlińskiej także zapewne zaraz zrezygnują.

                        A także prawdą jest taka oto informacja (z forum Gazety Echo):

                        Na Tarchominie pojadą tramwaje. Inwestorem będzie Zarząd Transportu
                        Miejskiego. Tramwaje przeprawią się przez Wisłę mostem Północnym.
                        Nieco inaczej wygląda już sytuacja na odcinku Tarchomin-Żerań wzdłuż
                        Modlińskiej. Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad chce
                        przebudować węzeł Trasy Toruńskiej, ato niestety oznacza, że dla
                        tramwajów nie wystarczy już miejsca. ZTM uspokaja, że w
                        ostateczności tramwaj pojedzie w tunelu.

                        Źródło: Super Express
                        • tarantula01 Re: A tramwaju nie będzie hahaha! 08.01.08, 23:03
                          herox napisał:

                          > Czyli potwierdzasz, że ostatecznie zrezygnowano z tramwaju do
                          > Żerania. Z poszerzenia Modlińskiej także zapewne zaraz zrezygnują.

                          Tak, potwierdzam, choć mam nadzieję, że uda się tę linię
                          przeforsować. Obecnie pewna jest tylko linia wzdłuż MP.

                          > Nieco inaczej wygląda już sytuacja na odcinku Tarchomin-Żerań
                          > wzdłuż Modlińskiej. Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad
                          > chce przebudować węzeł Trasy Toruńskiej, ato niestety oznacza, że
                          > dla tramwajów nie wystarczy już miejsca. ZTM uspokaja, że w
                          > ostateczności tramwaj pojedzie w tunelu.
                          >
                          > Źródło: Super Express

                          A to już fantazja czystej postaci - projekt przebudowy węzła TT z
                          Modlińską w żaden sposób nie powoduje utrudnień w poprowadzeniu
                          linii tramwajowej z pętli Żerań na północ do Tarchomin:

                          fragmenty protokołu z Rady Technicznej w GDDKiA (odbyła się 22 maja
                          2007 r.), na której poruszano m.in. problem lokalizacji linii
                          tramwajowej w rejonie węzła Modlińska:
                          „... pkt 14. odnośnie wniosku w brzmieniu: należy zachować rezerwę
                          terenu dla przedłu-żenia trasy tramwajowej w kierunku północnym z
                          pętli „Żerań” w węźle „Modlińska” zgodnie z posiadaną przez ZDM
                          koncepcją.
                          Biuro Projektowe wyjaśniło, że na etapie przygotowywania materiałów
                          do decyzji lo-kalizacyjnej, zapoznano się z materiałami będącymi w
                          posiadaniu ZDM tj. Studium wykonal-ności dla projektu: „Obsługa
                          osiedla Tarchomin komunikacją tramwajową”.
                          Według posiadanych przez Biuro informacji, nie zapadła decyzja co do
                          sposobu prze-prowadzenia linii tramwajowej w rejonie
                          węzła „Modlińska”, w związku z tym na obecnym etapie uwzględnianie w
                          pasie drogi ekspresowej rezerwy dla linii tramwajowej. Wyjaśniło
                          także, że nowe rozwiązania projektowe nie ingerują w teren
                          przewidywany w studium trasy tramwajowej.
                          Pan Dyrektor Mieczysław Reksnis poprosił o informację, jak
                          będzie wyglądała współ-praca pomiędzy „Tramwajami Warszawskimi”, a
                          GDDKiA w momencie, gdy zostanie spre-cyzowany sposób przebiegu linii
                          tramwajowej przez rejon węzła.
                          W odpowiedzi Pan Dyrektor Wojciech Dąbrowski poinformował,
                          że projekt taki bę-dzie zaopiniowany przez GDDKiA i jeżeli nie
                          będzie sprzeczny z rozwiązaniami komunika-cyjnymi Trasy Armii
                          Krajowej nie widzi przeszkód w jego realizacji. Natomiast GDDKiA nie
                          będzie nabywało terenu pod inwestycję „Tramwajów Warszawskich”
                          Ustalono: w materiałach do decyzji lokalizacyjnej przebieg linii
                          rozgraniczających w tym rejonie nie będzie obejmował rezerwy na
                          przeprowadzenie trasy tramwajowej.

                          GDDKiA nie wystąpiła jeszcze o decyzję lokalizacyjną, a tę dostaje
                          od wojewody, ale uzgadnia ją też miasto.
                          Wszystkie obecne łącznice prowadzące z Modlińskiej/Jagiellońskiej na
                          most i w drugą stronę muszą być w zasadzie zbudowane od nowa
                          (przedtem zburzone).
                          Pod jezdnią prowadzącą z Modlińskiej na most jest przejście, które
                          na 90% jest rezerwą pod linię tramwajową.
                          • herox Re: A tramwaju nie będzie hahaha! 09.01.08, 09:44
                            tarantula01 napisał:
                            > A to już fantazja czystej postaci - projekt przebudowy węzła TT z
                            > Modlińską w żaden sposób nie powoduje utrudnień w poprowadzeniu
                            > linii tramwajowej z pętli Żerań na północ do Tarchomin:

                            Fantazja? Ale ta fantazja jest bardzo na rękę niektórym śmiesznym
                            ludkom z ratusza i ZTMu. Mówią o tym w tym artykule:

                            "Budowa odnogi z Żerania może być przesunięta w mglistą przyszłość. -
                            Nie rezygnujemy z niej, ale pojawiły się pewne kłopoty z jej
                            wytyczeniem w rejonie węzła z Trasą Toruńską, który ma przebudowywać
                            Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad. Wiadukty drogowe
                            trzeba by podwyższać albo tramwaj skierować do tunelu. Liczymy na
                            to, że znajdzie się jakieś wyjście z sytuacji - mówi Leszek Ruta,
                            szef ZTM."

                            miasta.gazeta.pl/warszawa/1,34862,4820886.html
                            • tarantula01 Re: A tramwaju nie będzie hahaha! 18.01.08, 15:19
                              Właśnie rozpoczęło się postępowanie w sprawie decyzji lokalizacyjnej
                              dla przebudowy TT i T-AK do parametrów S8.
                              Stosowne postulaty, eliminujące z drogi tramwajowi jakieś łącznice
                              węzła Modlińska da się złożyć. Pytanie, czy będa uwzględnione.
            • tarantula01 Harmonogram prac przy Modlińskiej 12.02.08, 16:31
              Czas szybko mija i już prawie 3 m-ce od podpisania umowy za nami, wg
              harmonogramu prac powinny być już koncepcje poszczególnych
              skrzyżowań i pierwsze materiały poglądowe "dla oka":
              radny.com.pl/pisma/zdm/zdm-modlinska20080204_zdm-proj.jpg
    • herox Re: A tramwaju nie będzie hahaha! 08.01.08, 16:40
      Dodam jeszcze bardzo ciekawą sprawę:
      właśnie została podpisana umowa z Tramwajami Warszawskimi, która
      reguluje kwestie płatności na najbliższe lata i przenosi
      odpowiedzialność za budowę nowych linii na ZTM. W skutek tej umowy
      wszystkie planowane inwestycje przez TW zostały anulowane w tym ta
      pt. "Obłsuga osiedla Tarchomin komunikacją tramwajową", która
      obejmowała linię z Żerania i przez most północny.

      ZTM w nowych planach umieścił tylko mały odcinek przez most
      północny, ALE NIE PRZEZ CAŁY TARCHOMIN tylko do pętli tymczasowej,
      gdzieś w okolicach Ćmielowskiej. Pętla w Winnicy i budowa dalszej
      linii zostały ZANIECHANE.

      • jurek_dzbonie Re: A tramwaju nie będzie hahaha! 08.01.08, 16:55
        > ZTM w nowych planach umieścił tylko mały odcinek przez most
        > północny, ALE NIE PRZEZ CAŁY TARCHOMIN

        W manipulacji to tu dupa jestes - to 80% trasy.

        > Pętla w Winnicy i budowa dalszej linii zostały ZANIECHANE.

        ZONK - nie zostaly - czytac ze zrozumienim co pisza.
          • mkm_101 Re: A tramwaju nie będzie hahaha! 16.01.08, 00:52
            > Z suchych umów, które do tej pory są znane tak właśnie wynika:
            > linia tramwajowa tylko po MP i do pętli przy
            > Światowida/Ćmielowskiej/Botewa.
            Z ciekawości - co to za umowy?
            WPI przewiduje 130mln zł na "budowę linii tramwajowej na Tarchomin"
            co przy obecnych cenach pozwoliłoby na budowę 7-10 km torowiska (w
            zależności od technologii)- czyli na całości ul. Światowida.

            mkm101
            tramwar.republika.pl
            • tarantula01 Re: A tramwaju nie będzie hahaha! 16.01.08, 13:32
              Umowa na projektowanie TMP z torowiskiem tramwajowym
              Umowa wieloletnia miasto-TW

              Wycena z X'2006 r dla całej trasy tramwajowej z Młocin przez most do
              Tarchomina i Winnicy, z odcinkiem Żerań-Talarowa - całość o długości
              12,6 km opiewa na sumę 187 500 000 zł (infrastruktura torowa bez
              parkingu P&R). Zrezygnowano z odcinka Żerań-Talarowa (długość 4 km)
              i w WPI zapisano te owe 130 mln zł. Tylko, że to jest w cenach z
              2006 r. a powinno być w cenach obecnych. Jeżeli koszty budowy w tym
              czasie wzrosły tylko o 10%, to powinno być wpisane 143 mln, a jeśli
              o 20% to powinno być 156 mln zł. w każdym razie zabraknie na cały
              odcinek tramwaju wzdłuż Swiatowida - wystarczy dla 1 etapu do pętli
              Ćmielowska.
              • herox Re: A tramwaju nie będzie hahaha! 16.01.08, 14:37
                tarantula01 napisał:

                > Jeżeli koszty budowy w tym
                > czasie wzrosły tylko o 10%, to powinno być wpisane 143 mln, a
                jeśli
                > o 20% to powinno być 156 mln zł. w każdym razie zabraknie na cały
                > odcinek tramwaju wzdłuż Swiatowida - wystarczy dla 1 etapu do
                pętli
                > Ćmielowska.

                Czy burmistrz i radni nie mogą podjąć jakiś inicjatyw w walce o
                normalną linię tramwajową a nie jakąś szczątkową, która nic nie da?
                Czy sesje rady to jeszcze jakieś będą, czy już całkowicie zawieszono
                działalność?
                Czy to wszystko jest przez dzielnicę tak spokojnie przyjmowane?

                A spalarnia jako ciepła posadka dla burmistrzunia już się buduje,
                tak?

                • qnegunda Re: A tramwaju nie będzie hahaha! 16.01.08, 16:43
                  > Czy burmistrz i radni nie mogą podjąć jakiś inicjatyw w walce o
                  > normalną linię tramwajową a nie jakąś szczątkową, która nic nie da?

                  Okolice Cmielowskiej, gdzie ma byc petla w I etapie, to centrum
                  Tarchomina misiaczku.
              • mkm_101 Re: A tramwaju nie będzie hahaha! 16.01.08, 15:35
                > Wycena z X'2006 r dla całej trasy tramwajowej z Młocin przez most
                > do Tarchomina i Winnicy, z odcinkiem Żerań-Talarowa - całość o
                > długości 12,6 km opiewa na sumę 187 500 000 zł (infrastruktura
                > torowa bez parkingu P&R).
                1) Wycena obejmuje budowę 12,6km na odcinkach Żerań FSO-Winnica oraz
                węzeł Pułkowa-Nowoprojektowana czyli całość trasy (w tym praktycznie
                zarzucony przez ZTM/miasto odcinek wzdłuż Modlińskiej).
                2) Koszt budowy 1 km torowiska wymosi w zależności od technologii 10
                do 17 mln zł (ceny z 2007r.) plus około 3 mln/km za infrastrukturę
                sieci napowietrzej (razem z podstacjami).
                130mln wystarcza więc na około 6,5-8 km torowiska
                3) WPI sugeruje że koszt budowy torowiska wzdłuż TMP jest włączony
                do kosztu budowy TMP, a więc należałoby go odliczyć od tych 130 mln
                zł (chyba że w ten sposób miasto ukryło wzrost kosdztów budowy
                TMP)

                mkm101
                tramwar.republika.pl
    • Gość: Jack Re: A tramwaju nie będzie hahaha! IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 10.01.08, 08:54
      Pytanie do zorientowanych (głównie do Tarantuli). Jak to jest, że
      Tramwaje Warszawskie z jednej strony utrzymują "głupie" linie np. tą
      wzdłuż Marszałkowskiej-Andersa itd. dublującą się z metrem, a z
      drugiej rezygnują z budowy trasy, która pomogłaby rozładować korki
      na Modlińskiej. Ja dostrzegam jeszcze dodatkową zaletę rozwijania
      komunikacji wzdłuż Wisły na prawym brzegu. Jest to integracja
      dzielnic prawobrzeżnej Warszawy. W tej chwili władze Warszawy
      (zlokalizowane niestety na lewym brzegu) uważają za naturalne, że
      ludzie mieszkający na prawy brzegu pracują po drugiej stronie rzeki.
      Według mnie powinno się przynajmniej starać ten stan rzeczy
      zmieniać. Miasto powinno zachęcać zarówno inwestorów jak i
      pojedynczych mieszkańców do szukania, czy tworzenia miejsc pracy
      również po prawej stronie. Natomiast jak się spojrzy na mapę
      inwestycji miejskich to dysproporcja na korzyść lewego brzegu jest
      przerażająca.
      Na zakończenie mała złośliwość. W rozbudowanej Czajce niewielu ludzi
      znajdzie zatrudnienie.

      • Gość: Rychu Re: A tramwaju nie będzie hahaha! IP: *.spray.net.pl 10.01.08, 10:41
        > Pytanie do zorientowanych (głównie do Tarantuli). Jak to jest, że
        > Tramwaje Warszawskie z jednej strony utrzymują "głupie" linie np.
        > tą wzdłuż Marszałkowskiej-Andersa

        Metro misiaczku nie ma stacji co skrzyzowanie. Z
        Marszalkowskiej/Andersa nalezy wywalic autobusy, a tramwaje bez
        problemu wezma na siebie pelna funkcje dowozowa.
        • Gość: Jack Re: A tramwaju nie będzie hahaha! IP: *.jmdi.pl 12.01.08, 10:19
          > Metro misiaczku nie ma stacji co skrzyzowanie. Z
          > Marszalkowskiej/Andersa nalezy wywalic autobusy, a tramwaje bez
          > problemu wezma na siebie pelna funkcje dowozowa.

          Słaby argument. Jeżeli to jest powód utrzymywania tej trasy
          tramwajowej, to spokojnie można ją zastąpić wahadłowymi autobusami w
          wybranych miejscach. Natomiast jak już powstaną stacje Pl.
          Konstytucji i Muranów to właściwie cała linia tramwajowa jest
          zupełnie zbędna. To tak jak swego czasu zwolennicy linii nr 4
          walczyli o jej pozostawienie w dawnej postaci, czyli ze skrętem na
          Pl. bankowym na most Śląsko Dąbrowski, bo nie chce im się tam
          przejść paru kroków.
          Dla mnie TW to instytucja anachroniczna mocno nawiązująca w stylu
          działania do PKP. Im zwyczajnie nie zależy, żeby racjonalnie
          zarządzać i rozwijać infrastrukturę komunikacyjną w Warszawie.
          • Gość: Rychu Re: A tramwaju nie będzie hahaha! IP: *.spray.net.pl 12.01.08, 10:58
            > Słaby argument.

            Juz w 'Misiu' bylo, ze piechota zdrowiej.

            > Natomiast jak już powstaną stacje Pl. Konstytucji i Muranów

            Zapomnij o tym. Powstana nie wczesniej jak 2040 roku jesli wogole.
            Te stacje nie sa do niczego potrzebne. Metro to nie tramwaj. Tramwaj
            swietnie uzupelnia metro.

            > To tak jak swego czasu zwolennicy linii nr 4
            > walczyli o jej pozostawienie w dawnej postaci, czyli ze skrętem na
            > Pl. bankowym na most Śląsko Dąbrowski, bo nie chce im się tam
            > przejść paru kroków.

            I wygrali. Nikt nie wsiada na Pl. Bankowym i nie wysiada na M Ratusz
            z linii 4.

            > Dla mnie TW to instytucja anachroniczna mocno nawiązująca w stylu
            > działania do PKP.

            Nic nie wiesz o TW jak i PKP.
          • tarantula01 Re: A tramwaju nie będzie hahaha! 14.01.08, 14:37
            Gość portalu: Jack napisał(a):
            > Im [TW] zwyczajnie nie zależy, żeby racjonalnie zarządzać i
            > rozwijać infrastrukturę komunikacyjną w Warszawie.

            Masz rację, że TW powinny uzywać wszelkich środków, aby "powiększać
            swoje wpływy" w komunikacji zbiorowej obsługującej miasto. Im
            większa sieć tramwajowa w danym rejonie miasta, tym mniej autobusów
            jeździ w te rejony i tym samym tramwaje mają wiecej pieniędzy od ZTM
            (tym bardziej, ze podobna sprzyja temu polityka transportowa miasta -
            preferuje transport szynowy). Gdy muszą konkurować z autobusami, to
            siłą rzeczy dostają tylko część z pieniędzy przewidzianych do
            wydania na obsługę komunikacyjną danego rejonu miasta.
            • mkm_101 Re: A tramwaju nie będzie hahaha! 16.01.08, 00:57
              >tarantula01 napisał:

              > Masz rację, że TW powinny uzywać wszelkich środków, by "powiększać
              > swoje wpływy" w komunikacji zbiorowej obsługującej miasto.
              Tzn jakich środków i po co?
              Wg projektu umowy wieloletniej TW-ZTM to ZTM (czytaj: miasto) będzie
              odpowiedzialny za rozbudowę sieci tramwajowej a nie TW, a sama umowa
              nie przewiduje znaczącego wzrostu pracy przewozowej wykonywanej
              przez TW, wykonywanej zresztą (co jasno określono) w zasadzie na
              istniejącej już sieci.

              mkm101
              tramwar.republika.pl
              • tarantula01 Re: A tramwaju nie będzie hahaha! 16.01.08, 13:37
                ZTM płaci przewoźnikom za wozokilometry i jeśli TW nie będą dążyć do
                rozbudowy torowiska w mieście, to zwiększenie wozokilometrów może
                nastapić wskutek zwiększenia ilości kursujących tramwajów. Ale
                wzrost ilości kursujących tramwajów na istniejącej sieci powodować
                będzie w perspektywie czasu korki tramwajowe i spowolnienie
                prędkości podróżnej w całej sieci. Ponadto tabor TW jest w takim
                stanie, że jeśli nastapią zakupy nowych wagonów, to te nowe nie będa
                jeździły ze starymi, bo stare są już dawno zamortyzowane i powinny
                iść na złom (ich reanimacja jest niewspółmierna do zysku które mogą
                generować). a dochodza naturalne ubytki w taborze wskutek stłuczek i
                powazniejszych wypadków.
                • mkm_101 Re: A tramwaju nie będzie hahaha! 16.01.08, 15:38
                  Przeczytaj ponownie projekt umowy wieloletniej TW-ZTM.
                  Niezależnie od rozwoju sieci, umowa przewiduje że TW dostanie
                  pieniądze tylko za obsługę instniejącej obecnie sieci z małymi
                  dodatkami (Krasińskiego i Powstańców Śląskich).
                  TW nie ma żadnego interesu w dalszym rozwijaniu sieci bo i tak (wg
                  projektu umowy) nie będzie obsługiwało nowych odcinków.

                  mkm101
                  tramwar.republika.pl
                  • tarantula01 Re: A tramwaju nie będzie hahaha! 16.01.08, 21:26
                    mkm_101 napisał:

                    > TW nie ma żadnego interesu w dalszym rozwijaniu sieci bo i tak (wg
                    > projektu umowy) nie będzie obsługiwało nowych odcinków.

                    Z tego wynika, że na rynek przewozów tramwajowych miasto chce
                    dopuścić nowy podmiot. Czy to ma się odbyć np. przez podział TW na
                    dwie spółki, z których każda będzie miała po dwie zajezdnie? Czy
                    jedną z zajezdni miasto (o ile to miasto jest właścicielem) chce
                    dzierżawić innej firmie. Czy miasto chce wybudować w Białołęce (tak
                    jak SUiKZP przewiduje) nową zajezdnię, czy też ma to robić prywatny
                    podmiot?

                    Powiedz mi, czy TW starały się o inne zapisy w umowie, aby
                    gwarantować sobie obsługę nowobudowanych fragmentów sieci?
                    • herox Re: A tramwaju nie będzie hahaha! 17.01.08, 08:55
                      tarantula01 napisał:

                      > Powiedz mi, czy TW starały się o inne zapisy w umowie, aby
                      > gwarantować sobie obsługę nowobudowanych fragmentów sieci?

                      A może po prostu ta umowa jest pierwszym namacalnym dowodem na to,
                      że nie będzie żadnej rozbudowy sieci tramwajowej?
                      Stwierdzono, że autobusy dłuższe o 1.5 m rozwiążą problem.
                    • mkm_101 Re: A tramwaju nie będzie hahaha! 17.01.08, 17:23
                      > Z tego wynika, że na rynek przewozów tramwajowych miasto chce
                      > dopuścić nowy podmiot.
                      Możliwe. Pytanie tylko czy ktokolwiek się skusi, i czy ewentualna
                      cena wozokm owego przewoźnika nie będzie wyższa niż TW.

                      > Czy to ma się odbyć np. przez podział TW na
                      > dwie spółki, z których każda będzie miała po dwie zajezdnie?
                      Nie sadzę, wyszło by to przy okazji rozmów na temat umowy
                      wieloletniej. Żadna z tak podzielonych spółek nie byłaby w stanie
                      wypełnić zobowiązań z planowanej umowy wieloletniej, zaraz zresztą
                      odezwałby się bank kredytujący inwestycje TW.

                      > Czy jedną z zajezdni miasto (o ile to miasto jest właścicielem)
                      > chce dzierżawić innej firmie.
                      Właścicielem wszystkich zajezdni jest TW. Samo TW nie wpuści
                      konkurenta na swoje zajezdnie, zwłaszcza że w tej chwili już są na
                      granicy pojemności. Miasto może ewentualnie próbować wymusić
                      (poprzez nadzór właścicielski) ale wtedy podpada to pod działanie na
                      szkodę własnej spółki. Tak więc i tu - nie sądzę.

                      > Czy miasto chce wybudować w Białołęce (tak jak SUiKZP przewiduje)
                      > nową zajezdnię, czy też ma to robić prywatny podmiot?
                      Nie wiem, w udostępnionych dokumentach nie ma mowy o budowie
                      zajezdni na Annopolu (ale w umowie wieloletniej nic na ten temat nie
                      musi być napisane). Prywatny podmiot mógłby sobie wybudować taką
                      zajezdnię, tyle że jeśli miałby obsługiwać linię na Tarchomin to
                      przy braku odcinka na Modlińskiej (prawie przesądzonym) dojazdy
                      odbywałyby się przez pół Warszawy - wątpię by było to opłacalne.
                      Jeśli rzeczywiście wejdzie na tę trasę prywatny operator to raczej
                      będzie szukał miejsca pod zajezdnię gdzieś na Bielanach (mniej strat
                      czasowych i mniejsze koszty zapłaty dla TW za udostępnienie
                      infrastruktury). Tyle że tam kiepsko z potencjalnymi lokalizacjami.

                      > Powiedz mi, czy TW starały się o inne zapisy w umowie, aby
                      > gwarantować sobie obsługę nowobudowanych fragmentów sieci?
                      Nie wiem. Trudno mi cokolwiek na ten temat gdybać.

                      mkm101
                      tramwar.republika.pl
                        • herox Re: A tramwaju nie będzie hahaha! 18.01.08, 13:05
                          tarantula01 napisał:

                          > Z tego wynika, ze po zbudowaniu do nas linii, problemem zacznie
                          być
                          > tabor, a raczej jego upchnięcie w zajezdniach.
                          > Ciekawe pytani trafią do ZTM-u.
                          >
                          > Pozdrawiam

                          Ja podejrzewam, że jest te niejasności pokazują, że po cichaczu
                          planowane jest wycofanie się z wszelkich linii tramwajowych na
                          Tarchomin.
                          Zresztą ten plan poprowadzenia tylko przez most do Ćmielowskiej jest
                          totalnie bez sensu. Kosztuje dużo a nie rozwiązuje żadnych problemów.
                          Bez prawdziwej pętli i trasy przez Modlińską będą to tylko wyrzucone
                          pieniądze.
                          Wszyscy doskonale o tym wiedzą, więc nawet nie rezerwują kasy na
                          tabor.

                          A przecież miał to być "szybki" tramwaj - a kasy na sterowanie
                          ruchem na skrzyżowaniach i zapewnienie priorytetów tramwajom na
                          pewno w tych 130 mln. nie ma.
                          • tarantula01 Re: A tramwaju nie będzie hahaha! 18.01.08, 14:29
                            > > tarantula01 napisał:
                            > > Z tego wynika, ze po zbudowaniu do nas linii, problemem zacznie
                            > > być tabor, a raczej jego upchnięcie w zajezdniach.
                            > > Ciekawe pytania trafią do ZTM-u.
                            > >
                            > > Pozdrawiam

                            > herox napisał:
                            > Ja podejrzewam, że jest te niejasności pokazują, że po cichaczu
                            > planowane jest wycofanie się z wszelkich linii tramwajowych na
                            > Tarchomin.
                            > Zresztą ten plan poprowadzenia tylko przez most do Ćmielowskiej
                            > jest totalnie bez sensu. Kosztuje dużo a nie rozwiązuje żadnych
                            > problemów.

                            Rozwiązuje o tyle, że powoduje wycofanie linii autobusowych z
                            Tarchomina jadących do metra (508 i E-4) - skraca je do lokalnych
                            dowożących w obrębie osiedla Nowodwory i Tarchomin do tramwaju.
                            Jednocześnie zostawione muszą być linie jadące Modlińską i potem
                            Jagiellońską oraz dodatkowo 186, 404, 510. Ogółem niewielkie
                            oszczędności na taborze autobusowym w stosunku do tego co miało być
                            w opcji pełnej tramwaju.

                            > Bez prawdziwej pętli i trasy przez Modlińską będą to tylko
                            > wyrzucone pieniądze.

                            Z linią wzdłuż Modlińskiej, komunikacja tramwajowa miałaby wszystkie
                            zalety (np. możliwość objazdu na wypadek awarii na moście Północnym).

                            > Wszyscy doskonale o tym wiedzą, więc nawet nie rezerwują kasy na
                            > tabor.

                            Na tabor potrzeba według cen z X'2006 (ale przy pełnej realizacji
                            linii) jakieś 600 mln. Do Ćmielowskiej torowisko jest o długości ok.
                            5,5 km (ok. 40% długości pierwotnie planowanej linii) , toteż
                            odpowiednio mniej wyda się na tabor - ok. 240 mln.
                            W świetle wcześniejszej dyskusji nie wiadomo jeszcze kto wyda.

                            > A przecież miał to być "szybki" tramwaj - a kasy na sterowanie
                            > ruchem na skrzyżowaniach i zapewnienie priorytetów tramwajom na
                            > pewno w tych 130 mln. nie ma.
                            130 mln uwzględnia wszystkie fajerwerki jeśli chodzi o torowisko i
                            trakcję.

                            Jest jeszcze jedno źródło funduszy na tę inwestycję: dotacja z UE i
                            jeśli wystapi się z wnioskiem o pokrycie np. 65% kosztów inwestycji
                            z funduszy, to "wpadłoby" dodatkowe 240 mln zł. A jeśli ubiegać się
                            o dofinansowanie w 85% przez UE, to byłoby to ok. 720 mln zł. Tylko
                            najpierw trzeba wydać pieniądze na inwestycję, a potem otrzymuje się
                            zwrot jej kosztów.
                            Wymagałoby to znalezienia w WPI pełnej kwoty na tramwaj (i wzdłuż
                            Modlińskiej) z założeniem, że potem duża część tych pieniędzy wróci
                            do budżetu miasta. Nie wiem czy taka księgowość jest dopuszczalna w
                            samorządzie.

                            Pozdrawiam
                            Wojciech Tumasz
                            radny dz. Białołęka
                            • mkm_101 Re: A tramwaju nie będzie hahaha! 18.01.08, 21:08
                              > Do Ćmielowskiej torowisko jest o długości ok.
                              > 5,5 km (ok. 40% długości pierwotnie planowanej linii) , toteż
                              > odpowiednio mniej wyda się na tabor - ok. 240 mln.
                              Nie wiem czego uparłeś się tak na tę Ćmielowską.
                              W WPI przewiduje się że koszt odcinka wzdłuż TMP zostanie pokryty z
                              pieniędzy na TMP, tak więc te 130mln wypadałoby na odcink od TMP do
                              pętli - w tym układzie pętli Winnica.
                              Masz jakieś dane/dokumenty sugerujące że jest inaczej?

                              > Jest jeszcze jedno źródło funduszy na tę inwestycję: dotacja z UE
                              Pytanie - kto o nią wystąpi?

                              > jeśli wystapi się z wnioskiem o pokrycie np. 65% kosztów
                              > inwestycji z funduszy, to "wpadłoby" dodatkowe 240 mln zł. A jeśli
                              > ubiegać się o dofinansowanie w 85% przez UE, to byłoby to ok. 720
                              > mln zł.
                              To nie jest kwestia o ile % się wystąpi - % dofinansowania ustala
                              MRR w porozumieniu z UE. Dla projektów indykatywnych (tu: metro)
                              wynosi on 50%, dla konkursowych na razie nie jest ustalony. Tyle że
                              po dofinansowaniu metra raczej nie ma co liczyć na więcej niż 1-2
                              projekty z W-wy i to raczej mniejsze (reszta Polski tego dopilnuje)

                              > Tylko najpierw trzeba wydać pieniądze na inwestycję, a potem
                              > otrzymuje się zwrot jej kosztów. Nie wiem czy taka księgowość
                              > jest dopuszczalna w samorządzie.
                              Z ZPORR 2004-2007 miasto Warszawa dostala dofinansowanie na
                              przebudowę Ronda Starzyńskiego i węzła Łopuszańska-Aleje. Sprawdź
                              jaka tam była konstrukcja finansowa.

                              mkm101
                              tramwar.republika.pl
                              • tarantula01 Re: A tramwaju nie będzie hahaha! 18.01.08, 23:03
                                > > tarantual01 napisał:
                                > > Do Ćmielowskiej torowisko jest o długości ok.
                                > > 5,5 km (ok. 40% długości pierwotnie planowanej linii) , toteż
                                > > odpowiednio mniej wyda się na tabor - ok. 240 mln.

                                > mkm_101 napisał:
                                > Nie wiem czego uparłeś się tak na tę Ćmielowską.
                                > W WPI przewiduje się że koszt odcinka wzdłuż TMP zostanie pokryty
                                > z pieniędzy na TMP, tak więc te 130mln wypadałoby na odcink od TMP
                                > do pętli - w tym układzie pętli Winnica.
                                > Masz jakieś dane/dokumenty sugerujące że jest inaczej?

                                Tak - zarzucono projekt realizacji ul. Światowida od Lesnej Polanki
                                do Modlińskiej. Czyli jeśli ma powstac tylko linia tramwajowa, to
                                jakoś trzeba pozyskać grunt. Na drogi jest chociaż specustawa...
                                Dobra, ostatecznie można zrobić linię do pętli Nowodwory, tylko
                                jakoś nikt na spotkaniach tego "nie widzi" - to tam jest taka duża
                                pętla?

                                > > Jest jeszcze jedno źródło funduszy na tę inwestycję: dotacja z
                                > > UE

                                > Pytanie - kto o nią wystąpi?

                                Inwestor, czyli na dziś ZTM?

                                > > Tylko najpierw trzeba wydać pieniądze na inwestycję, a potem
                                > > otrzymuje się zwrot jej kosztów. Nie wiem czy taka księgowość
                                > > jest dopuszczalna w samorządzie.

                                > Z ZPORR 2004-2007 miasto Warszawa dostala dofinansowanie na
                                > przebudowę Ronda Starzyńskiego i węzła Łopuszańska-Aleje. Sprawdź
                                > jaka tam była konstrukcja finansowa.

                                O ile dobrze pamiętam, to właśnie taka, że po zbudowaniu i
                                rozliczeniu faktur miasto dostało zwrot.
                                • mkm_101 Re: A tramwaju nie będzie hahaha! 18.01.08, 23:40
                                  > Tak - zarzucono projekt realizacji ul. Światowida od Lesnej
                                  > Polanki do Modlińskiej. Czyli jeśli ma powstac tylko linia
                                  > tramwajowa, to jakoś trzeba pozyskać grunt. Na drogi jest chociaż
                                  > specustawa...
                                  Rzeczywiście nie ma w WPI. To utrudnia ale nie uniemożliwia budowy
                                  linii tramwajowej. Ulicę przesunięto na bardzo odległą przyszłość
                                  czy całkiem zarzucono?

                                  > Dobra, ostatecznie można zrobić linię do pętli Nowodwory, tylko
                                  > jakoś nikt na spotkaniach tego "nie widzi" - to tam jest taka duża
                                  > pętla?
                                  Niekoniecznie. Poza tym SW tego nie przewiduje, myślę że również
                                  MPZP (o ile taki dla tego obszaru istnieje).

                                  Wygląda więc na to że zostanie nędzny ogryzek.

                                  > > > Jest jedno źródło funduszy na tę inwestycję: dotacja z UE
                                  > > Pytanie - kto o nią wystąpi?
                                  > Inwestor, czyli na dziś ZTM?
                                  A tabor?

                                  > O ile dobrze pamiętam, to właśnie taka, że po zbudowaniu i
                                  > rozliczeniu faktur miasto dostało zwrot.
                                  Czyli jest to możliwe.

                                  mkm101
                                  tramwar.republika.pl
                        • mkm_101 Re: A tramwaju nie będzie hahaha! 18.01.08, 20:52
                          > Z tego wynika, ze po zbudowaniu do nas linii, problemem zacznie
                          > być tabor, a raczej jego upchnięcie w zajezdniach.
                          Przy całej linii - może być.
                          Przy tylko odnodze TMP-Winnica to się da upchnąć na jedynej mającej
                          jeszcze rezerwy zajezdni R-4 Żoliborz - przy czym te rezerwy to w
                          niewielkim stopniu istniejące tory, w większym stopniu to kawałek
                          pola pod ewentualne tory postojowe (przy czym te dodatkowe tory do
                          wybudowania nie są TW w tej chwili potrzebne więc nadal jest to
                          kawałek pola)

                          > Ciekawe pytania trafią do ZTM-u.
                          Czekamy na pytania i odpowiedzi

                          mkm101
                          tramwar.republika.pl

                          • Gość: ajja Re: A tramwaju nie będzie hahaha! IP: *.chello.pl 22.01.08, 21:20
                            Tylko nie rozumiem dlaczego ten burmistrz Białołęki robi to
                            spotkanko a propos komunikacji. Nawet tramwaju nie będzie a przecież
                            nie powinno być żadnych wątpliwości, że na Tarchominie niezbędne
                            jest METRO. Przede wszystkim jest mniej uciążliwe niż hałaśliwe
                            tramwaje i o wiele szybsze.
                            • jurek_dzbonie Re: A tramwaju nie będzie hahaha! 23.01.08, 09:56
                              Tarchomin potrzebuje tramwaju, bo ten mozna wybudowac rekatywnie
                              szybko. Metro na Tarchomin jak dotrze w 2040 to bedzie dobrze, a
                              moze nie dotrzec nigdy.
                              Jak juz piszesz o glosnych tramwajach, to pamietaj, ze metro jest
                              jeszcze glosniejsze, a wibracje wywolywane przez przejezdzajace
                              pociagi niszcza okoliczne budynki.
    • herox Kolejne potwierdzenie 23.01.08, 11:36
      Kolejne potwierdzenie, tego o czym pisałem wiele, wiele miesięcy
      temu, jak większość piała z zachwytu na HGW i burmistrzuniem, jak to
      oni wspaniale rozwiną Białołękę:

      www.siskom.waw.pl/artykuly/2008/080121-polska.jpg
      Przynajmniej za kadencji burmistrzunia uda się wybudować spalarnię i
      nowoczesny bazar wietnamski. Gratulacje - wyborcy tym razem na pewno
      tego nie zapomną.
      • herox Re: A tramwaju nie będzie hahaha! 24.01.08, 10:19
        Dzięki,
        świetna synteza problemu.

        Co na to mieszkańcy?
        Wszystko jest OK?
        Nadal siedzicie cichutko i klaszczecie w łapki na widok HGW i
        burmistrzunia?
        Spalarnia, jako główna inwestycja wam wystarczy, tak?
      • tarantula01 wezel Modlinska, a tramwaj 24.01.08, 16:52
        Dziś spotkałem się z dyr. Rutą i uświadomiłem go (ZTM nie był
        powiadomiony o tym), ze biegnie procedura ustalenia lokalizacji dla
        przebudowywanych Tras AK i Toruńskiej z mostem Grota do drogi
        ekspresowej, a co za tym idzie ważą się losy kształtu węzła
        Modlińska (może ulec przebudowie, jesli taka decyzja zapadnie w
        mieście, a potem przyjmie ją wojewoda).
        Dodatkowo (mam nadzieję) przekonałem, żeby wystąpić jako miasto -
        dzielnica to zaraz zrobi - do wojewody, aby kształt węzła przyjął
        wygląd jak na rysunku (wariant przebiegu linii z SW dla tramwaju do
        Tarchomina):
        www.radny.com.pl/pisma/tw/ki20080118-zal3.jpg
        w ten sposób w przyszłości będzie łatwiej budować tramwaj do
        Tarchomina.

        Ponadto we wniosku, GDDKiA sama złozyła dokumenty, z których wynika,
        że:
        1. Łącznice: most - Modlińska (zarówno wjazd, jak i zjazd) planowane
        są o przekroju 2 pasów ruchu (obie będa zburzone i wykonane od nowa).
        2. Jezdnia, którą wjeżdża się z Jagiellońskiej na most będzie
        podporządkowana wjazdowi z Modlińskiej, zaś w miejscu, gdzie obie
        jezdnie (z Modlińskiej i Jagiellońskiej) spotykają się, na pewnym
        odcinku będa 3 pasy ruchu.
        3. Pozostałe łącznice będą modernizowane, bez zmiany ich położenia i
        przekrojów.
Inne wątki na temat:

Popularne wątki

Nie pamiętasz hasła

lub ?

 

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się

Nakarm Pajacyka