Dodaj do ulubionych

No i pięknie, w korku aż do śmierci...

17.12.10, 09:49
warszawa.gazeta.pl/warszawa/1,95190,8831706,Wielkie_ciecia_wylotowek__W_korkach_juz_na_zawsze_.html
Obserwuj wątek
    • maw01 Re: No i pięknie, w korku aż do śmierci... 17.12.10, 10:32
      Ja już się z tym pogodziłem. Codziennie objeżdżam korek w Krakowskiej, by dostać się do centrum Raszyna. Na dojazd potrzebuję zamiast 5 minut od 0,5-1,5 godz. Najgorsze jest to, że korki tworzą się także w innych uliczkach.
      Jeśli macie ochotę na lekturę o obwodnicy zapraszam tu www.siskom.waw.pl/sal-wol.htm, lub dla tych co mają więcej czasu i silniejsze nerwy www.skyscrapercity.com/showthread.php?t=258102
    • jacek-wisniewski Re: No i pięknie, w korku aż do śmierci... 17.12.10, 15:38
      Od kilku miesięcy piszę, że obwodnicy Raszyna nie robi się pomimo tego, że GDDKiA mogłaby budować. Jest decyzja środowiskowa, uzgodnione rozwiązanie projektowe, wycięte drzewa przy katowickiej. W ramach wyborów "dostawałem" od przeciwników rzekomym zablokowaniem tej inwestycji. A dziś proszę. Okazało sie, że to nie Wiśniewski a brak kasy. Czy moi przeciwnicy teraz naskoczą na Donalda Tuska?
      A może podpowiadany wariant przez kogoś na tym forum, tj. blkokada drogi krajowej w Piątek ( ministrowie jadą do domów ) pomogłaby myśleć im pozytywnie o naszej obwodnicy?
        • tygrysow Re: Podziękujmy naszm zasmarkanym (eko)społecznik 19.12.10, 00:40
          TAK.Gdyby nie ONI to mielibyśmy 1000 km autostrat, koleje wielkich prędkości, w ogóle świat bez wad. A myślałem,że kampania się skończyła,.Ale chyba się myliłem,już się zaczyna. trzeba meć naprawdę nas...ne pod kopułą ,żeby Wiśniewskiego obarczać za brak drogi S8. Minęło już 600 dni od niesławnego upadku decyzji lokalizacyjnej. I co? i nic. Żadnych nowych projektów i nowych decyzji co do wykonania nowego projektu(jedynie wpis na listę -może do 2015).Kasy niet. Firma projektująca ta sama co poprzednio, urzędnicy w większości Ci sami(szefa zwinęło ABW). Kasę wzięto za bubel projektowy i inwestycja za 2 mld została uwalona przez amatorskie wiejskie stowarzyszenia ludzi ,którym chciano bezsensownie zburzyć domy(nie uwzględniając wcześniejszych uzgodnień i planów przestrzennych),oszukując i łamiąc prawo(przyznał do NSA). I jeśli ktoś tutaj na tym forum napisze ,że Wiśniewski jest winien braku obwodnicy Raszyna, to jest idiotą.
      • jacek-wisniewski Re: Podziękujmy naszm zasmarkanym (eko)społecznik 19.12.10, 00:37
        W szkole podstawowej jest taki punkt programu: "czytanie ze zrozumieniem". Warto trenować.
        Z obwodnicą Raszyna jest tak, że nawet gdyby nie było protestów, to i tak GDDKiA nie miałoby na nią kasy. Patrz odcinek węzeł Opacz - węzeł Łopuszańska. Od wrzesnia jest wybrany wykonawca a umowy nie ma podpisanej.
        Może spróbuje inaczej. Z OBWODNICĄ RASZYNA JEST TAK, ŻE NAWET GDYBY NIE BYŁO PROTESTÓW, TO I TAK GDDKIA NIE MIAŁOBY NA NIĄ KASY. PATRZ ODCINEK WĘZEŁ OPACZ - WĘZEŁ ŁOPUSZAŃSKA. OD WRZEŚNIA JEST WYBRANY WYKONAWCA A UMOWY NIE MA PODPISANEJ.
        I moze jeszcze raz: Z OBWODNICĄ RASZYNA JEST TAK, ŻE NAWET GDYBY NIE BYŁO PROTESTÓW, TO I TAK GDDKIA NIE MIAŁOBY NA NIĄ KASY. PATRZ ODCINEK WĘZEŁ OPACZ - WĘZEŁ ŁOPUSZAŃSKA. OD WRZEŚNIA JEST WYBRANY WYKONAWCA A UMOWY NIE MA PODPISANEJ.
        Czy teraz już jest zrozumiałe to co się dzieje z naszą obwodnicą?
        • popiskiwacz Re: Podziękujmy naszm zasmarkanym (eko)społecznik 19.12.10, 00:46
          z p.jackiem jest tak, jak go wyrzucili z rady szkoły, to sie procesował (i chyba nadal to robi), jak miał prowadzić interesa to dziwnym trafem sie zwijały a jak startuje w wyborach to dziwnym trafem nie ma chętnych by na gębę głosować, probować chciał ze wszystkimi i jakość nikt go nie chce - a tera popiera i za chwile już nie
          Ile zaremba z nim wytrzyma?
          • jacek-wisniewski Re: Podziękujmy naszm zasmarkanym (eko)społecznik 19.12.10, 01:02
            O i "posikiwacz". No, no, no... Do niektórych informacja, że Januszek przegrał dociera powoli. Rozumiem, ze to etap odreagowania. Prosze bardzo. Można powypisywać pod "posikiwaczem" co ślina na język przyniesie. Zawsze lepsze to niż, np. wyżywanie się na rodzinie w domu. No proszę, to już mnie wyrzucili z rady szkoły? I te "interesa" zwijające się i ta zmienność uczuć. ten wiśniewski to musi "zły człowiek jest". A no i jeszcze sam się chwali. Na dwa IP i dwa łacza telefoniczne. Taka to zaraza. I do tego nocna.
            • stoper57 Re: Podziękujmy naszm zasmarkanym (eko)społecznik 19.12.10, 07:20
              w takim razie dzielni społecznicy -Wiśniewski i tygrysow- podajcie jakiekolwiek przykłady swoich osiągnięć w ramach różnych komitetów " niezgody na.."
              Po prostu - jakie macie sukcesy w planowaniu i budowaniu drogi Salomea-Wolica/Sękocin ?
              Co jest waszą zasługą?
              A czego "zidiociali" forumowicze nie chcą zauważyć?
              • jacek-wisniewski Re: Podziękujmy naszm zasmarkanym (eko)społecznik 19.12.10, 08:37
                Nie "zidiociali". Ja uważam, że większość pisząc nieprawdę na nasz temat robi to z pełną premedytacją "wyborczą".
                A to co uważam za sukces zmian projektu to:
                1. Zmniejszenie powierzchni wykupów w Sękocinie Nowym, Sękocinie Starym i Sękocinie Lesie.
                2. Dodatkowy przejazd pomiędzy Sękocinem Starym a Sękocinem Nowym przy ul. Sadowej.
                3. Dodatkowe ekrany i zbiorniki wód opadowych.
                4. Zwrócenie uwagi na to, że węzeł w lesie jest projektowany na istniejącej oczyszczalni ścieków IBL - u.
                5. Zwężenie rozwiązań komunikacyjnych dróg serwisowych w Wypędach i Puchałach ( te same drogi na węższym pasie wykupów ).
                6. Zmiana projektu wiaduktu przy ul. Pruszkowskiej ( np. likwidacja zbiornika odkrytego retencyjnego w środku wsi ).
                7. Dodatkowe połaczenie Szyszkowa - drogi serwisowe po "naszej stronie" co odciąży Pruszkowską i Godebskiego.
                8. Przeprojektowanie dróg serwisowych w Sękocinie Nowym tak, że nie jest już możliwy do realizacji wariant z drogą serwisową po wschodniej stronie Al. krakowskiej do skrzyżowania w Jankach ( postulat właścicieli magazynów i firm z tej strony Al. Krakowskiej ).
                To te ważniejsze osiągnięcia. Ważniejsze dla mieszkańców Gminy Raszyn. Tak ważne, że brak ich uwzględnienia ograniczałby rozwój naszej gminy. Dla nas istotne było to, że ich realizacja nie przekreślała nie tylko budowy drogi ale wręcz poprawiała jej funkcjonowanie.
        • tygrysow buta, pycha, korupcja i lekceważenie 19.12.10, 20:58
          Stoperku odpowiedz (może być wierszem) na pytanie: czy gdyby projekt był dobrze przygotowany to Wiśniewscy i etc mieliby jakiekolwiek szanse obalić projekt za 2 mld zł przy obowiązującej specustawie ? Takich projektów drogowych jest teraz w Polsce setkie i jak mniemam przy każdej są protesty a jednak dochodzą do skutku(np.kraków ma 60% obwodnicy). Dlaczego są budowane ? Dlatego,bo nikt przy nich nie mataczył,nie kręcił własnych lodów,zrobił porządne konsultacje i wariantowanie projektów. A u nas co? Były już Wójt zamiast pomagać,antagonizował.Zamiast znajdować kompromisy,oszukiwał ludzi ,że im pomoże. Zamiast spojrzeć trzeźwo na sprawę błędów administracyjnych to uważał,że nie ma sprawy i ludzie się czepiają, a średnio rozgarnięty człowiek widział,że ten projekt to KNOT. nawet nie zadał sobie trudu sprostować NEGATYWNĄ opinię swojej gminy z 2004 roku. I jego bezdenna wiara ,że ludzie są głupi i nie będą bronic swoich domów i lasów oraz totalne lekceważenie lokalnej społeczności przez GDDKiA.
          PS.A co do petycji o budowę dróg to chętnie się podpiszę
          • ccelofan Re: buta, pycha, korupcja i lekceważenie 19.12.10, 21:15
            tygrysow napisał:

            > I jego bezdenna wiara ,że ludzie są głupi i nie będą bronic swoich domów i
            > lasów oraz totalne lekceważenie lokalnej społeczności przez GDDKiA.

            Brawo tygrysow!!!
            Stoper = Rajkowski.
            Przepięknie wypunktowałeś tego p.....a.
              • stoper57 Re: buta, pycha, korupcja i lekceważenie 19.12.10, 22:21
                cyt tygrysow " bronić swych domów i lasów..." - a któż to taką hekatombę gotował i komu?
                myślisz tygrysow, że jak trąba większa to muzyk/muzyka wyższej kategorii?
                lasy, już Ci kiedyś to pisałem, tnie Magdalenka pod budowę nowych domów, lasy wartościowe, stare, ale prywatne. Te za przeproszeniem obs...ne krzaki dookoła skrzyżowania to nie las.
                A te wyburzane domy, to chyba w każdym możliwym wariancie nie do uniknięcia?
                Podtrzymuję swoją opinię, że wasza działalność nie przyspieszyła i nie przyspieszy budowy tej drogi. Pewnie w tym, nie dla wszystkich wygodnym wariancie ( z tzw węzłem Magdalenka w Sękocinie Lesie), byłaby już budowana.
                Uwarunkowaliście swoje zgody czy nie zgody od włączenia do inwestycji węzła dla obwodnicy Lesznowoli (721 bis) w Sękocinie Nowym. Co kiedyś było w planowane, a poźniej nie było.
                Lesznowola 721 bis ma wariantowaną również przy szkole w Słominie i po aktualnym śladzie 721.( A pani Maria Jolanta popierała Rajkowskiego), więc kto przy czym dzisiaj się upiera?
                Nie jest moją ideą skopanie Wiśniewskiego i reszty działaczy, myślę że nie jest to również ideą innych waszych oponentów. My (sąsiedzi) NIE CHCEMY JUŻ ZAKORKOWANEGO WJAZDU do Warszawy
                A Raszynianie ZAKORKOWANEGO RASZYNA i tysięcy samochodów na Al Krakowskiej codziennie.
                A mamy prawo sądzić, że wasza działalność niekoniecznie temu służy.
                • tygrysow Re: buta, pycha, korupcja i lekceważenie 19.12.10, 23:38
                  przeginasz z kłamstwami i tyle. Obsrane krzaki dookoła skrzyżowania i cały las wzdłuż 721(ponAD 5 HA) do Paszkowa ,który również miałby pójść pod nóż w przypadku wariantu z węzłem w Sękocinie lesie. W wariancie w Sękocinie nowym 0 lasu i o wiele mniej domów będzie narażonych. Cały czas nie rozumiesz ,że TRZEBA PODDAĆ POD WARIANTOWANIE POŁĄCZENIE 721 i aL,KRAKOWSKĄ z S8. Tego nigdy nie zrobiono,a powinno było to być zrobione. Następna rzecz to wyburzenia domów .Skąd wiesz ,że niektórych domów nie da się uratować skoro nie zbadano tego. Następne projekty ,że i owszem można co nieco uratować przez zawężenie pasa drogowego. Czy było planowane połaczenie 721 w Sękocinie to proponuje pozostawić poza dyskusją, bo twój faworyt Wójt R. podpisał porozumienie z Marią Jolantą w 2002(chociaż ściemniał,że tego nie zrobił) i ją później również oszukał. Nie ją jedną zresztą.Swoich mieszkańców również,którym pomógł Wiśniewski. Inaczej mieliby już zburzone domy.I to za bezcen. Myślę,że Batycka nie zna Zaręby i był to według mnie błąd,że on się z nią przed wyborami nie spotkał. Ona dba o interes swojej gminy i widocznie uznała,że Rajko po 1 turze miał większe szanse. nikt nigdy nie twierdził,że nasza działalnośc przyspieszy budowę, my twierdzimy,że nasza działalność spowoduje lepszy wariant jej budowy i mniejszą inwazyjnośc dla środowiska. W jednym sie zgadzamy ,my też chcemy dobrego wjazdu do Warszawy ,który nie przechodzi przez Raszyn i Magdalenkę i Lesznowolę o czym zawsze zapominasz.Niestety.
                  • stoper57 Re: buta, pycha, korupcja i lekceważenie 20.12.10, 07:11
                    - z kłamstwami się nie przegina, nie ma wśród normalnych ludzi "limitu Kłamstw" poniżej dopiero którego są niewiarygodni (chyba że funkcjonujesz wg zasady "sprawiedliwość...po naszej stronie..")
                    -cały las do Paszkowa to kilkaset ha, a i te 5 nie wiem wg jakiego przelicznika, kiedyś byo 3,5?
                    -dlaczego trzeba poddać pod wariantowanie połączenie 721 z Al Krak? To nie wpłynie na odkorkowanie Janek i Raszyna, a skutecznie opóźnia S-W
                    -zapytaj p Marii Jolanty dlaczego poparła Rajkowskiego, czyżby nie czuła się oszukana?
                    -z dbałością MJ B-W to prawda, tylko od dawna na pierwszym miejcsu są tzw inwestorzy lokalni (vide Wólka Kos. i okolice)
                    -cieszę się, że potwierdziłeś - nie przyspieszyliście
                    -cieszę się, że też chciałbyś normalnie dojeżdżać do stolicy - wreszcie jeden wspólny cel
                    Ps Ja nie jestem (powtarzam się) przeciwnikiem modernizacji 721- ta droga to lokalne kuriozum niekompetencji - remont? sprzed kilu lat, tranzyt wokoło Warszawy, tys Tirow
                    ale 721 nie moze powstrzymywac S+W


                    0
                    • grocholica Re: buta, pycha, korupcja i lekceważenie 20.12.10, 07:32
                      A ja rozumiem ludzi, kt orzy nie chcą stracić domu, albo co jeszcze gorsze zostać w bezpośrednim sąsiedztwie źle zaprojektowanej drogi.

                      Łatwo wymagać od innych - niech się poświęcą. No to ja wymagam od Pana - proszę się poświęcić i chociażby przesiąść na pociąg; trzeba było przekonać swojego guru do inwestowania w prostopadły do Krakowskiej transport lokalny tak jak pani wójt z Lesznowoli.
                      I aktywnego uczestnictwa w działaniach ponadlokalnych na rzecz poprawy jakości połaczeń kolejowych. a może jakby był naprawdę skutecznym politykiem i to w dodatku PO to jego partyjna koleżanka nie wybudowałaby rogatek na Okęciu zamykających dyskusje o tramwaju do Raszyna.

                      Na jakiejś stronie, i to chyba Siskomu, czytałam analize, że bez zmian typu komunikacja publiczna po wybudowaniu obwodnicy raszyna (też tam trochę chodzilo o zjazdy i wjazdy) po pewnym czasie krakowską będzie przejżdżać 1,5 x tyle samochodów co obecnie! I co wtedy powiemy?
                    • tygrysow pytania na razie bez odpowiedzi 20.12.10, 17:17
                      Drogi adwersarzu! czy 3,5 ha czy 5 czy jeden dom czy 14? to są właśnie pytania na które powinien dać odpowiedź dobrze zrobiony wariantowy projekt. Bez niego możemy tak bez końca. i to samo dotyczy połączenia dwóch dróg krajowych czy tu czy gdzie indziej? Inaczej mamy sytuacje jak w Torunia gdzie GDDKIA i miasto zaprojektowało dwa oddzielne projekty dwóch ważnych inwestycji,które nie schodziły się w pionie smile. Tutaj podobnie tylko,że w poziomie. Poprzedni projekt Węzła Magdalenka był zrobiony jako pełen węzeł bezkolizyjny dla drogi ekspresowej i wojewódzkiej jedno-jezdniowej,kiedy było wiadomo,że drogi ekspresowej tutaj nie będzie a droga wojewódzka musi być poszerzona do dwóch jezdni(bo powyżej 16tys.pojazdów) i jej korytarz jest w innym miejscu. Ten węzeł był marnotrawstwem pieniędzy i był niezgodny z przepisami. Mamy pisemną podpisaną rezygnację z budowy tego Węzła. Obydwie drogi DW721 i łącznik są na podobnym etapie projektowania prac czyli na etapie robienia ROŚ. Dobrze by było,aby obydwa ROŚ odpowiadały na pytanie : Gdzie połączenie? A co do S8 to powtórzę my też jesteśmy za a nawet przeciw smile
          • robert_c Re: buta, pycha, korupcja i lekceważenie 20.12.10, 09:54
            tygrysow napisał:

            > czy gdyby projekt był dobrz
            > e przygotowany to Wiśniewscy i etc mieliby jakiekolwiek szanse obalić projekt z
            > a 2 mld zł przy obowiązującej specustawie ? Takich projektów drogowych jest ter
            > az w Polsce setkie i jak mniemam przy każdej są protesty a jednak dochodzą do s
            > kutku(np.kraków ma 60% obwodnicy). Dlaczego są budowane ? Dlatego,bo nikt przy
            > nich nie mataczył,nie kręcił własnych lodów,zrobił porządne konsultacje i waria
            > ntowanie projektów.

            To wszystko ładne, co Pan pisze, Panie Mamak, jednak proszę wziąć pod uwagę co następuje:
            1. Decyzja lokalizacyjna dla TSW padła z powodów błędów formalnych, a nie z błędów w projektowaniu.
            2. To co teraz się dzieje z tworzonymi planami DW 721 to właśnie krecenie lodów. Jeśli jest Pan za poprawnym wariantowaniem, to proszę pokazać wariant 721 z węzłem Magdalenka. Nie ma takiego wariantu, a być powinien.
            3. Dokumentacja dla DW721 jest naciągana pod zamówienie kilku osób.

            Tym samym wszelkie decyzje dla DW721 będą tak samo uwalone, gdy ktoś przeciw nim zaprotestuje (a zaprotestuje).

            • tygrysow może jakieś konkrety p.Chwiałkowski? 20.12.10, 16:28
              może jakieś konkrety? nazwiska,firmy. I od razu do ABW proponuję. A jeśli Pan nie zna to prosilbym nie siać fermentu. Już raz na jakimś forum pisał Pan o interesach Struzika związanymi z DW721.(oczywiście same plewy,bez żadnych konkretów). Mam nadzieję,że ktoś kiedyś wam dobierze sie do d.... za ten czarny PR.
              • robert_c Re: może jakieś konkrety p.Chwiałkowski? 20.12.10, 19:48
                Konkret jeden podałem - brak wariantu DW 721 z węzłem Magdalenka, czyli wariantu zgodnego z aktualnie obowiązującym planem zagospodarowania województwa.
                Reszta znajdzie się w odwołaniu od decyzji środowiskowej. A przeglądając dokumentację widać, że jest ich cała masa i w całej procedurze brakuje jakiejkolwiek rzetelności.
                  • robert_c Blokokada 23.12.10, 11:13
                    tygrysow napisał:

                    > czyli co? SISKOM będzie blokował nową drogę? to ciekawe,ciekawe

                    Bezsensowną drogę i decyzje wydawane na podstawie prywaty? - tak.

                    W dokumentacji dla nowej 721 brak jakiejkolwiek rzetelności, a powstanie drogi w wariancie wypaczonym i przyjętym pod interesy niewielkiej grupki ludzi, nie służy wcale celowi jakim jest budowa dróg.
                    721 to element obwodnicy. Jeśli projekt nie przewiduje powiązania z planowaną Paszkowianką, to jest sprzeczny z planami województwa, a wręcz powstanie takiej drogi byłoby niekorzystane.
                    • tygrysow Ko-ko-ko-ko 23.12.10, 15:41
                      roberciku co ty p.....sz. Paszkowianka nie ma żadnej ważnej decyzji administracyjnej , nie została zwariantowana, nie ma ROś. Twoje pisanie o czyichś prywatnych interesach w przypadku 721 jestem pewien ,że wyjdzie na jaw i jak napisałeś nie będzie służyło celom budowy dróg tranzytowych,a co do interesów niech SISKOM upubliczni lepiej, skąd ma pieniądze na działalność . I radzę ci, poczytaj uważnie plany województwa-strona 73. A jeśli chcesz budować drogi to najprostsza droga do tego to zostać ministrem infrastruktury, podobno ostatnio Grabarczyk ma nie najlepszą prasę.
                      • robert_c Re: Ko-ko-ko-ko 24.12.10, 14:26
                        tygrysow napisał:

                        > Paszkowianka nie ma żadnej ważnej decyzji administracyjnej ,

                        Tak samo, jak 721

                        > niech SISKOM upubliczni lepiej, skąd ma pieniądze na działalność .

                        Jest upublicznione od dawna:
                        siskom.waw.pl/siskom-sprawozdania.htm
                        A teraz Ty upublicznij skąd pieniadze na działalność ma Twoja 721.
                        • tygrysow Re: Ko-ko-ko-ko 24.12.10, 16:15
                          Ja w przeciwieństwie do Ciebie nie powołuję się na żadne nieistniejące decyzje administracyjne. Szukajcie a znajdziecie na stronie stowarzyszenie,nic trudnego. Może znajdziesz jeszcze kilka wartościowych informacji o naszej gehennie
                          • robert_c Re: Ko-ko-ko-ko 25.12.10, 02:11
                            Gdzie ja się powołałem na jakieś decyzje administracyjne? Pisałem tylko o planie zagospodarowania województwa.

                            Zadałem też pytanie gdzie znajdę rozliczenie finansowe Twojej organizacji (innymi słowy - kto Wam płaci). Na Waszej stronie nie mogę go znaleźć. Byłbyś tak łaskawy i wskazał je poprzez link do konkretnej strony lub dokumentu?
                            • grocholica Re: Ko-ko-ko-ko 25.12.10, 21:00
                              Zastwnawiają mnie uwagi z wAtku pod jednym z artykułów GW, czy może się Pan jakoś do tego odnieść, bo to jednak trochę powstrzymuje przzed poparciem Państwa pomysłów
                              forum.gazeta.pl/forum/w,752,120200134,120214170,ssikomuchy_przedstwaja_sie_jako_organizacja.html
                              • tygrysow Sis-ko-ko-ko-ko-m 26.12.10, 15:24
                                Z całą pewnością jest zadziwiająca zbieżność punktów widzenia GDDKiA i Siskomu(to się zdarza). Najgorsze jest to, że opiniotwórcze gazety(GW,TVN,ŻW) powołując się na organizacje pozarządowe w większości przypadków pokazują tyllo i wyłącznie opinie SISKOM-u często ich nie weryfikując gdzie indziej ( w naszym przypadku często tak jest) tym samym wykrzywiając debatę publiczną. Być może SISKOM jako organizacja pozarządowa już w tej chwili, to sprytny zabieg marketingowy, aby skanalizować przebieg debaty publicznej. Ja osobiście nie wierzę też w ich sprawozdanie finansowe. Z dużym prawdopodobieństwem tak rozbudowany serwis informacyjny wymaga dużo większych nakładów niż to co prezentują na stronie. Kilku członków ich kierownictwa startowło z list partyjnych do samorządu. Ale w końcu każdemu wolno. Ale zadziwiające jest to,że np.mocno krytykują MZDW i marszałka Struzika a często odpuszczają GDDKiA i Wojewodzie.
                                • popapraniec_raszynski zadziwiajaca zbieznosc 28.12.10, 18:25
                                  > Z całą pewnością jest zadziwiająca zbieżność punktów widzenia GDDKiA i Siskomu(
                                  > to się zdarza). Najgorsze jest to, że opiniotwórcze gazety(GW,TVN,ŻW) powołując
                                  > się na organizacje pozarządowe w większości przypadków

                                  Najbardziej zadziwiajaca jest zbieznosc, ze partia okupujaca Polske oglasza ciecie budzetu na drogi tuz PO wyborach samorzadowych.
                                  A jeszcze bardziej zadziwiaja slupki PO-parcia. Ale cóż przejęcie mediów i robienie wody z mozgu + dramatyczny stan edukacji i brak jakiegokolwiek niezaleznego myslenia skutkuja tym co mamy.
                                  Inwestycje zaczynaja sie zwracac...
      • kjwojtas Wszyscy 20.12.10, 07:45
        Czytam notki wątku z coraz wiekszym zdegustowaniem; czy naprawdę w Raszynie wypowiadają się tylko ludzie o poziomie przygłupów?
        Wyjaśnię.
        Przekonuje mnie bardziej argumentacja Wiśniewskiego. I co z tego?
        Ano nic. Czy rozważania o tym, kto ma, czy miał, rację zmieniaja sytuację? Nie. Ponieważ i tak nie ma pieniedzy na realizację.
        Co zatem?
        Proponuję przestać bić pianę na ten temat i zastanowić się jak rozwiązać (poprawić) sytuację komunikacyjna w Gminie Raszyn (bo po prawdzie to mam głęboko w d... Lesznowolę, Nadarzyn, czy Tarczyn, o ruchu tranzytowym nie wspominając), przy świadomości, że nie ma szans, aby jakieś nowe drogi powstały w najbliższym 10-cioleciu.

        Śmieszy mnie rozważanie wartości inwestycji w Słominie, gdzie czeka nas II Irlandia z wieloma osiedlami postawionymi pod klucz, a pies z kulawą nogą się tam nie pojawia - nawet szkoda pieniedzy na ochroniarzy.

        I to by było na tyle.
    • robert_c Trasa Salomea-Wolica padła przez protesty 20.12.10, 09:41
      Nie jest prawdą to, co napisał pan Wiśniewski.

      W Programie Budowy Dróg Krajowych na lata 2011-15 nikt nie wstrzymuje inwestycji, które są już w budowie. S8 Trasa Salomea-Wolica miała być w budowie już od 2009 roku. I gdyby nie protesty garstki ludzi, tej inwestycji nikt by już nie wstrzymał. Już w 2011 roku byłaby obwodnica Raszyna!!!

      Jako, że protesty opóźniły budowe, pieniądze zarezerwowane na Salomea-Wolica przeznaczono na inwestycje w innych częściach Polski. A teraz na rozpoczynanie nowych inwestycji brakuje już kasy.
      Trasa Salomea-Wolica znalazła się na liście rezerwowej do rozpoczęcia przed 2013 rokiem. Jednak rokowania są takie, że prawie nic z tej listy nie ruszy z budową. Do 2013 roku zostaną zbudowane te drogi, które są już w budowie. Potem nastanie 3-4 albo i wiecej lat kompletnej posuchy.
      • pablopic Re: Trasa Salomea-Wolica padła przez protesty 20.12.10, 09:46
        > W Programie Budowy Dróg Krajowych na lata 2011-15 nikt nie wstrzymuje inwestycj
        > i, które są już w budowie. S8 Trasa Salomea-Wolica miała być w budowie już od 2
        > 009 roku. I gdyby nie protesty garstki ludzi, tej inwestycji nikt by już nie ws
        > trzymał. Już w 2011 roku byłaby obwodnica Raszyna!!!


        To wiedzą wszyscy oprócz tych, którzy protestowali, a ktorzy obecnie przejawiają jakąś odwrotną logikę, z której wynika że byli za pomimo że przeciw...
      • tygrysow Re: Trasa Salomea-Wolica padła przez protesty 20.12.10, 15:15
        Panie Chwiałkowski proszę nie kłamać. Z wyroku wynika,że nie tylko błędy formalne ale również błędy projektowe (m.in brak wariantowania). Proszę DOKŁADNIE PRZECZYTAĆ WYROK. Zresztą SISKOM nie po raz pierwszy wprowadza ludzi w błąd co do tej(s8) i drugiej inwestycji(721BIS). Co do waszych gróźb o uwalenie inwestycji to też się nie boimy, bo mamy nadzieję,że przy porządnych projektach wyjdzie na nasze, a nie na Wasze.Powoli już wychodzi. A co do protestów to z pewnościa będą jak przy każdej inwestycji w aglomeracj Warszawskiej. Zresztą jeśli faktycznie jesteście za rozwiązaniem konfliktu to powinniście chcieć wariantowego rozwiązania a nie pisać paszkwile i listy do RDOS i MZDW. 721 bis jest jedyną drogą wojewódzką ,która ma niezabudowany korytarz przestrzenny i chwała Wójtowej za to. Zamiast ją chwalić to mieszacie ja zbłotem i piszecie głupoty o jakiś interesach. A prawda jest taka,może nie zdaje sobie Pan sprawy,że poprzedni projekt był wysoce korupcyjny.Każdy u nas o tym wie.
      • tygrysow Re: Trasa Salomea-Wolica padła przez protesty 20.12.10, 15:43
        A co do uwalania to chyba Siskom ma tutaj większe zasługi niż jak piszesz "garstka" ludzi z Sękocina(choć to nie prawda,za PZP opowiedział się cała gmina Lesznowola uchwalając plan i Zarząd gminy Raszyn podpisując uzgodnienie tego planu w 2002 roku). Do dzisiaj nie ma via baltica ,skarb Panstwa ma zapłacić kare w wysokości 40 mln zł dla budimexu, nie mówiąc o wyrzuconych w błoto inwestycjach. I niie piszę tego,że nie jestem za ochroną Rospudy,bo jestem .Tylko pisze po to,żeby pokazać,że warto coś uchylić,żeby zaprojektować coś mniej inwazyjnego i bardziej funkcjonalnego. Poprzedni projekt S8 to bubel w całej rozciągłości.
      • jacek-wisniewski Re: Trasa Salomea-Wolica padła przez protesty 20.12.10, 20:27
        Po pierwsze: mam 4 warianty 721 bis. Jeden z nich to tzw. "wariant zero". Ze skrzyżowaniem w tym samym miejscu co obecnie. Więc panie Robercie? Nawiasem mówiąc żaden z nich mi się nie podoba. Każdy wymaga poprawek.
        Po drugie: nigdzie nie napisałem, że wstrzymali kase na rozpoczete inwestycje. To byłaby bzdura. Jednak dla odcinka warszawskiego wyłoniono już wykonawcę. A taki przetarg sugeruje, że inwestor ma pieniądze na budowę. Czemu do dziś nikt nie podpisał umowy, a odcinek ten wpisano do "zamrażarki"?
        Panie Robercie, od roku piszę, że GDDKiA kombinuje z nasza obwodnicą. Od roku pytam się o przyczyne braku realizacji pomimo porozumienia z mieszkańcami Raszyna.
        Rok temu osoba, która jest bardziej znana z udziału w sporach z GDDKiA niż ja poinformowała, ze dopóki Warszawa nie upora się z "dyrektywą pyłową" na węzeł warszawski nie będzie jednego Euro. I to moim zdaniem jest jedyne logiczne wytłumaczenie. Szkoda, że jakies "patafiany" wola wypisywać bzdury na ludzi z Sekocinów niż przyznać się do położenia sprawy budowy dróg.
        • robert_c Re: Trasa Salomea-Wolica padła przez protesty 22.12.10, 10:47
          jacek-wisniewski napisał:

          > Po pierwsze: mam 4 warianty 721 bis. Jeden z nich to tzw. "wariant zero". Ze sk
          > rzyżowaniem w tym samym miejscu co obecnie. Więc panie Robercie? Nawiasem mówią
          > c żaden z nich mi się nie podoba. Każdy wymaga poprawek.

          Warianty są nie tylko w planie, ale też i w niwelecie oraz realizacyjne.
          Przez brak węzła tak można pewien wariant zdegradować, że staje się on mniej wydajny od innych.
          W wariantach 721 brakuje wariantowania połączenia 721 z DK7. To jest zasadniczy błąd w tej dokumentacji.

          > Po drugie: nigdzie nie napisałem, że wstrzymali kase na rozpoczete inwestycje.
          > To byłaby bzdura. Jednak dla odcinka warszawskiego wyłoniono już wykonawcę. A t
          > aki przetarg sugeruje, że inwestor ma pieniądze na budowę. Czemu do dziś nikt n
          > ie podpisał umowy, a odcinek ten wpisano do "zamrażarki"?

          Przecież na to odpowiedziałem - nikt nie wycina dróg, które są już w budowie.
          Budowa oznacza, że została podpisana umowa z wykonawcą.
          TSW powinna być już w budowie od najmniej roku i mniej więcej w 50% zaawansowania. Wtedy nikt by tej trasy nie wyciął z programu, a jej otwarcie byłoby jesienią 2011.

          > Rok temu osoba, która jest bardziej znana z udziału w sporach z GDDKiA niż ja p
          > oinformowała, ze dopóki Warszawa nie upora się z "dyrektywą pyłową" na węzeł wa
          > rszawski nie będzie jednego Euro.

          To kompletna bzdura. Domyślam się o jakiej osobie jest mowa i stwierdzam, że ta osoba nie ma większego pojęcia o tym co mówi.
          • robert_c Re: Trasa Salomea-Wolica padła przez protesty 22.12.10, 10:49
            o tym, że budowa TSW została opóźniona przez niewielką grupkę ludzi mowi też dziś na łamach GW wicewójt Raszyna

            Wicewójt Chmielewski przyznaje, że budowa pewnie by już trwała, gdyby nie sprzeciw grupki mieszkańców z okolicy. - Były w sumie 34 protesty, ale największe pretensje mam do kilku osób.

            Więcej... warszawa.gazeta.pl/warszawa/1,95190,8854316,Raszyn__albo_nowa_wylotowka__albo_blokada_starej_.html#ixzz18pgF06Xp
      • stoper57 Re: Jest nadzieja? 20.12.10, 20:51
        nadzieja jest - drogi nie ma

        Wszystkim sympatykom i adwersarzom życzę Spokojnych, Wesołych Świat i pogody ducha na Nowy Rok - Stoper57

        na 2010 dyskutowania, przynajmniej mnie - wystarczy

Popularne wątki

Nie pamiętasz hasła

lub ?

 

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się

Nakarm Pajacyka