Dodaj do ulubionych

Zmiany przystankowe we wschodniej części Białołęki

16.05.11, 15:16
www.ztm.waw.pl/zmiany.php?c=102&i=1240&l=1
Czyżby tak mało osób korzystało z linii 120?
Obserwuj wątek
    • sanusza Re: Zmiany przystankowe we wschodniej części Biał 17.05.11, 17:27
      to jest konsekwencja ZTM, kiedyś toczyły się burzliwe rozmowy i debaty nt. wprowadzenia większości przystanków na żądanie z uwagi na możliwość szybszego przejazdu autobusu, a co do linii 120 mam nieodparte wrażenie, że coraz lepiej jest wykorzystywana, w sensie jest coraz więcej pasażerów
    • bialoleka.jest.jedna Re: Zmiany przystankowe we wschodniej części Biał 18.05.11, 20:45
      Jest to po części nasza "wina".
      Wnioskowaliśmy o przekształcenie linii 120 w linię pośpieszną i usunięcie z jej rozkładu kilku przystanków (w lwiej części na ul. Radzymińskiej) tak, by po zebraniu mieszkańców Białołęki, Targówka i Zacisza poleciała prosto do Targowej.
      ZTM najwyraźniej uznał, że wystarczy zamiana przystanków ze stałych na warunkowe.

      120 jest ostatnio bardzo popularną linią, zwłaszcza w porównaniu do sytuacji z 2009, 2010 roku. Zdarza się, że na przystanku Lewandów czy Małej Brzozy autobus jest obłożony już w 70%.
        • bialoleka.jest.jedna Re: Zmiany przystankowe we wschodniej części Biał 19.05.11, 10:10
          Wdrażanie zmian jest bardzo trudne.
          ZTM jest przekonane, że komunikacja zbiorowa na ZB funkcjonuje dostatecznie dobrze.

          W ciągu ostatnich kilkunastu miesięcy wprowadzono kilka zmian, które w pewien sposób ułatwiły komunikację. Czujemy się sprawcami lub współautorami kilku zmian. Dzięki między innymi naszym staraniom zbudowano nowe przystanki, skierowano wszystkie autobusy linii 120 (też wielkogabarytowe) na Olesin (wcześniej część jeździła tylko na Bródno), zwiększono tabor dla 527, zostanie wytyczony buspas na ul. Radzymińskiej. W kwestiach tych pisaliśmy do ZTM wielokrotnie.

          Według nas komunikacja na ZB staje się coraz lepsza, nadrabiamy zaległości, choć oczywiście wiadomo, że chciałoby się więcej. Z wielką nadzieją obserwujemy remont Trasy Toruńskiej. Liczymy, że również tam zostanie utworzony buspas (o ile, będzie taka potrzeba) i dzięki temu zostanie ułatwiony dojazd do metra Marymont.

          Proponowaliśmy także wydłużenie którejś linii kończącej trasę przy CH Marki, na osiedla Derby-Lewandów. Póki co bezskutecznie.
          • bialy1972 Re: Zmiany przystankowe we wschodniej części Biał 19.05.11, 15:43
            Tak, dostatecznie dobrze - jak dla kogo...
            Chyba nikt, z tych co tak sądzą nie próbował dojść do przystanku autobusowego z osiedli szeregówek i bliźniaków na końcu Kątów Grodziskich.
            A szczególnie po zmroku, z wózkiem dziecięcym i przy złej pogodzie, nie wspominając o zimie. Dopiero jak kogoś samochody rozjadą i zrobi się głośno w telewizji to moze w końcu przeniosą ten nieszczęsny nieużywany przystanek na rogu Zdziarskiej i Kątów Grodz., albo zrobią dodatkowy (bo o chodnikach i oświetleniu żeby dojść do przystanku obecnego to już nawet nie marzę).
            • pierwszy-z-brzegu Re: Zmiany przystankowe we wschodniej części Biał 19.05.11, 16:11
              - bialy1972 - trafienie w punkt!! Swego czasu (rok 2010) mocno lansowany był pomysł usytuowania przystanku linii 120 mniej więcej na wysokości posesji nr 111 przy ul. Kąty Grodziskie. Podejmowane były nawet liczne interpelacje m.in. radnych, był też realizowany program interwencyjny - nieistniejącej już - TVN Warszawa, w którym to przedstawiciel ZTM obiecał nawet pomoc. Tymczasem... wydaje się, że już w roku bieżącym temat ucichł zupełnie...
              A może przedstawicielom Inicjatywy "Białołęka Jest Jedna" uda się "zasięgnąć języka" co też słychać w tej sprawie? Z góry dzięki!
              • agnieszkaborowska Re: Zmiany przystankowe we wschodniej części Biał 23.05.11, 15:27
                We wrześniu ubiegłego roku zostało przełamane podpisanie porozumienia pomiędzy ZTM a ZDM w wyniku którego ZTM może budować przystanki na drogach ZDM.

                Według ZTM w okolicach miesięcy letnich tego roku będzie wybudowany przystanek na wysokości Kąty Grodziskie 111.

                Jest na liście przystanków priorytetowych do realizacji w całej Warszawie jako 6 lub 7. W chwili obecnej trwają sprawy związane z organizacją inwestycji.

                Powstanie tego przystanku, przełamanie sytuacji w której nie można bylo podpisać porozumienia - to jedna z inicjatyw Mojej Białołęki wespół z mieszkańcami Kątów oraz mieszkańcami Miasteczka Regaty. Opisywana przez Gazetę Wyborczą www.mojabialoleka.pl/szczegoly/article/336.html

                W ubiegłum tygodniu napisałam interpelację radnej w sprawie przejść dla pieszych na Kątach.
                www.agnieszkaborowska.pl/aktualnosci/szczegoly/article/436.html
                • bialy1972 Re: Zmiany przystankowe we wschodniej części Biał 24.05.11, 08:48
                  Jaka organizacja inwestycji??? Żeby postawić słupek stalowy z oznakowaniem przystanku??? Jak chcą to sam im zabetonuję ten słupek (bez żadnej organizacji - godzina pracy). Jedyne co to rozkłady jazdy do aktualizacji, ale i tak co jakiś czas je zmieniają - więc jaki to problem przy okazji uwzględnić dodatkowy przystanek?
                  Ściemniają... bo nie chce się nikomu ruszyć żeby coś zmienić...
                    • bialoleka.jest.jedna Re: Zmiany przystankowe we wschodniej części Biał 24.05.11, 15:46
                      my prosiliśmy ze 2 lata. W końcu się udało. 2 zwykłe słupki.
                      Oczywiście chroniczna przepychanka między ZDM, ZTM i kilkoma pomniejszymi urzędami.
                      Ręce opadają, ile to trwa. Najbardziej wkurzająca jest urzędnicza grzeczność w stylu "Szanowny Panie, uprzejmie informujemy, że... przeprowadzone przez nas badania wykorzystania linii... instytucją odpowiedzialną... nie leży w kompetencjach urzędu... Nie planujemy w najbliższym czasie... "
                      A tak naprawdę ma się wrażenie, że urzędy te robią wszystko co w ich mocy, żeby ludziom nie ułatwić.

                      Oczywiście wszystko tyle trwa, gdy proszą o to zwykli mieszkańcy. Nabiera dziwnego tempa, gdy sprawa dotyczy "ważniejszych mieszkańców dzielnicy".
                      • pierwszy-z-brzegu Re: Zmiany przystankowe we wschodniej części Biał 24.05.11, 17:17
                        super, dzięki za krzepiące informacje p. Agnieszko. Co do organizacji to może i tak jest, bo oprócz tego przysłowiowego słupka jakieś mini zatoczki też przecież trzeba zaprojektować (tam gdzie jest to możliwe), albo przynajmniej betonowe płyty ułożyć na poboczu, dalej wymalować oznakowanie poziome na jezdni, wreszczie nazwać jakoś przystanek i wprowadzić do ewidencji. Niby nie jest to budowa "węzła Marsa" ale zawsze coś, a wiadomo że u nas takie "coś" swoje musi potrwać. Najważniejsze jednak, że coś się w tym temacie "kręci".
                        "Okolice miesięcy letnich" to już chyba całkiem niedługo wink więc zobaczymy jak to faktycznie będzie wyglądać
                        • pierwszy-z-brzegu Re: Zmiany przystankowe we wschodniej części Biał 27.09.11, 15:45
                          Pani Agnieszko (zwracam się do Radnej Pani Agnieszki Borkowskiej), w nawiązaniu do naszego dialogu sprzed kilku miesięcy muszę z przykrością stwierdzić, iż obecnie jest już raczej PO "okolicach miesięcy letnich", a przystanku autobusowego w okolicach posesji nr 111 na ul. Kąty Grodziskie nadal brak, podobnie zresztą jak oświetlenia tej ulicy, "pociągniętego" dalej w kierunku nowo wybudowanych osiedli. Ta inwestycja datowana była z kolei na połowę września, o ile dobrze przypominam sobie deklaracje...

                          Czy dysponuje Pani może najświeższymi informacjami / propozycjami konkretnych nowych dat dla obu tych inwestycji? Czy rok bieżący jest w ogóle realny, biorąc pod uwagę zbliżający się okres zimowy?

                          z góry thx za odpowiedź
                          • bialoleka.jest.jedna ? 28.09.11, 13:59
                            Przecież ci nasi radni nic nie potrafią załatwić. Warszawa się rozwija, Tarchomin się rozwija a u nas?
                            Jedyne co umieją, to zbierać podpisy i słać sobie samym i swoim kolegom interpelacje. I potem wielce zdziwieni, że miasto im odmawia.
                            Po co nam radni, po co nam cała ta "substancja samorządowa", skoro oni nic nie mogą zrobić, tylko muszą się prosić o wszystko a władze miasta mają ich w poważaniu. Podobnie białołęccy radni miejscy, którzy są tylko maszynką do glosowania i lansowania się w mediach przed wyborami.
                            Miasto wydaje ogromne miliony złotych na jakieś kosmiczne przystanki, psujące się fontanny, sztuczne rzeki, muzea, parkingi, z których nikt nie korzysta, bo są położone w idiotycznych miejscach a nie ma tysięcy złotych - czyli procenta tego co się trwoni - na budowę PODSTAWOWEJ infrastruktury typu przystanek, chodnik, oświetlenie, sygnalizacja świetlna.

                            DRODZY RADNI, POWIEDZCIE JAK TO JEST MOŻLIWE?
                            Ratusz robi sobie z wami co chce, ZDM, ZTM i każda inna jednostka podobnie.

                            Chętnie bym zobaczył spis spraw, które udało się zrobić. Które zrobiono! Nie interesują mnie wysłane pisma, interesują mnie ukończone i załatwione sprawy. Co udało się zrobić przez rok ciężkiej pracy, za którą mamy być wdzięczni?
                            Słynne, planowane już kilka lat temu szkoły, widziałem na własne oczy, więc już wiem. A reszta?

                            Oczywiście odpowiedzi pewnie znowu nie otrzymam smile
                              • pierwszy-z-brzegu Re: ? 29.09.11, 17:57
                                w tym akurat przypadku, tzn. dwóch przypadkach (przystanek i oświetlenie) prace - nazwijmy je "koncepcyjno-dokumentacyjne" były już b.mocno zaawansowane i moje pytanie nie miało być w żadnej mierze ironiczne, ale wydawało mi się po prostu że Pani Agnieszka - właśnie jako radna - ma większą wiedzę/możliwość zasięgnięcia tej wiedzy, o aktualnym losie inwestycji, niż ktokolwiek inny. Ale póki co odpowiedzi się nie doczekałem... No nic będę czekał.
                          • pierwszy-z-brzegu Re: Zmiany przystankowe we wschodniej części Biał 08.07.14, 17:44
                            Ooo! Trzy latka minęły jak z bicza strzelił wink i wydaje się, że wreszcie z białołęckich mgieł wyłania się przystanek autobusowy na wysokości posesji nr 111 przy ul. Kąty Grodziskie. Co prawda tylko w jedną stronę, ponieważ po przeciwnej brak chętnych do zrzeczenia się prawa własności do ułamkowej części swojej działki, tak jak uczyniła to Wspólnota spod numeru 111, ale zawsze to coś i już połowa sukcesu!
                            I cóż, pomimo tempa w jakim sprawa się toczyła, wypada podziękować wszystkim zaangażowanym, w szczególności Pani Radnej oraz kolejnym Zarządom Wspólnoty Kąty Grodziskie 111, które nie ustawały w staraniach o dopięcie swego, przez co nam wszystkim z okolic będzie teraz nieco lżej [przynajmniej w jedną stronę] wink
                  • agnieszkaborowska Re: Zmiany przystankowe we wschodniej części Biał 26.10.11, 11:33
                    O nie zauważyłam, że wrócono do tego tego wątku smile
                    Po pierwsze - w sprawie tego przystanku jak i na przeciw - jestem w bieżącym kontakcie z przedstawicielami Państwa osiedli i nie za bardzo rozumiem te połajanki na forum. W sprawie przystanku trwają uregulowania własności. Jeśli są pytania - proszę je zadawac bezpośrednio przyjętą przez nas drogą komunikacji lub przedstawicielom osiedli.
                    • jolsaw1 Re: Zmiany przystankowe we wschodniej części Biał 27.10.11, 08:57
                      Chcę poruszyć sprawę dojazdu do gimnazjum na Ostródzkiej z okolic ul. Lewandów/ granica Marki -czyli najbardziej wschodniej Białołęki. Napisałam w tej sprawie do ZTM, ale jeszcze nie otrzymałam odpowiedzi. Do szkoły można dojechać 304 z przystanku Oknicka lub Lewandów (co komu pasuje). Jednak z powrotem trzeba wracać transportem łamanym, bo 304 już tą trasą nie wraca. I tu zaczyna się kabaret. Można wracać nawet 4 autobusami (!!!!), a w najlepszym przypadku 2- jeśli się dzieciak wstrzeli w odpowiednią godzinę. Najbardziej śmieszy mnie powrót przez ŁABISZYŃSKĄ (sic!!!). Zapraszam do sprawdzenia w wyszukiwarce połączeń ZTM. Sądzę, że trzeba coś z tym fantem zrobić.
                      • bialoleka.jest.jedna Re: Zmiany przystankowe we wschodniej części Biał 27.10.11, 09:47
                        najlepszym rozwiązaniem byłoby puszczenie 527 Berensona-Oknicka-Lewandów-Głębocka w obu kierunkach. Wówczas należałoby tylko dojść ze szkoły do Skarbka. Co prawda kawałek jest (10 min marszu?), ale lepiej to, niż kombinacje, o których pani pisze. Zresztą takie kombinacje wykonuje się przy każdej okazji (przychodnie, poczta, sklepy) niby stosunkowo blisko (jak na białołęckie warunki), a trzeba się przesiadać, czekać na przystanku lub iść 30 min w deszczu o śniegu. ZTM zapiera się rękoma i nogami przed tym informując, Derby muszą mieć szybkie połączenie z Centrum i nie może tracić czasu na pętelki po osiedlach a po drugie że Lewandów ma 120, 132, i 732.
                        Owszem 120 w porządku, ale 132 tylko w jedną stronę, a 732 co 30 min. 304 ni przypiął, ni przyłatał.
                        Podjazd 527 tą trasą to dodatkowe 4 min. Dla jadących tym autobusem chyba nie ma większej różnicy czy jadą 37, czy 42 min z Centrum. Dla mieszkańców wschodnich rubieży dzielnicy to duże ułatwienie.

                        Ostatnio robiono badania wykorzystania komunikacji na ul. Lewandów. Możemy więc w niedługim czasie spodziewać się odpowiedzi.

                        Druga możliwość. małe przetasowanie 120 i 134.

                        120 na trasie: Lewandów-Oknicka-Berensona-Ostródzka-Mochtyńska-Kobiałka-Olesin
                        134 na trasie: Ostródzka-Berensona-Kąty Grodziskie-Zdziarska (problem ze skrętem, może dałoby się wykorzystać starą pętlę na Mańki-Wojdy do nawrotki. dziwne rozwiązanie, ale mało to takich jest na ZB?)-Ruskowy Bród-Olesin
                        • sibeliuss Re: Zmiany przystankowe we wschodniej części Biał 27.10.11, 10:02
                          I dlatego 527 powinno jechać Głębocką-Lewandów-Oknicką-Berensona-Kątami Grodziskimi-Zdziarską-Ostródzką-Berensona do Skarbka z Gór.

                          Te dodatkowe 10 minut dla jadących autobusem chyba nie zrobi większej różnicy, a ludziom z Kątów Grodziskich i Maniek-Wojd da duże ułatwienie i skomunikuje z metrem bez uciążliwej przesiadki. Czyż to nie jest racjonalne wykorzystanie linii? Postuluję też dodanie przystanków przy Malborskiej i Bohuszewiczówny (dostęp do rekreacji w Lesie Bródnowskim), Tużycka (dom kultury Zacisze), Radzymińska (całodobowe Tesco).

                          Powiesz, że to głupoty - owszem, ale głupotą jest każde wyginanie linii autobusowej tylko dlatego, że ktoś kupił mieszkanie na Wygwizdowie i chce mieć częsty autobus jadący do metra nawet kosztem tych, którzy do tej pory mieli normalny dojazd.

                          ps. jeśli nie poruszasz się po dzielnicy to nie pisz bzdur, pętla na Mańkach przestała istnieć w maju i pięknie porosła perzem, to obecnie łąka.
                          • bialoleka.jest.jedna Re: Zmiany przystankowe we wschodniej części Biał 27.10.11, 10:39
                            Piszesz o Lewandowie wygwizdów, jakby Derby i cała reszta ZB była centrum. Dziwne.
                            Jest różnica między kursem dłuższym o 4 min dającym korzyść potencjalnie 3000 osobom mieszkających w ok. ul. Lewandów a Twoimi "pomysłami".
                            Wiem, że pętla przy Zdziarskiej zarosła. Ale czy to oznacza, że nie można tego zmienić?
                            Skoro ludzie muszą dostać się z Lewandowa na Ostródzką, to dlaczego miasto raczy ich łaskawie połączeniem z Kątami Grodziskimi??? I to nie jest kwestia 20-30 osób. Na wschód od Głębockiej mieszka tyle sam ludzi co na Derbach.

                            Zresztą to była propozycja. Z powodu lokowania wszelkich inwestycji publicznych i większości prywatnych w ok. ul. Ostródzkiej i Skarbka z Gór i braku znośnego skomunikowania z nimi reszty okolicy, problemem jest korzystanie z tych dobrodziejstw.
                            • jolsaw1 Re: Zmiany przystankowe we wschodniej części Biał 27.10.11, 10:53
                              Zgadzam sie z przedmówcą. Lewandów i okolice oraz pólnocna ZB to nie jest żaden wygwizdów, a Derby nie są pępkiem świata. Połączenia powinny zostać zmienione tak, mieszkańcy całej ZB mogli korzystać z komunikacji miejskiej. Wystarczy trochę wysiłku ze strony ZTM i konsultacje społeczne. Szacuje sie, że w okolicy Lewandów -Oknicka- Berensona (od ul. Zaułek) aż do granicy Marek mieszka około 4 tysięcy osób. I ciągle wprowadzają się nowi.
                              Życzę Sibeliussowi więcej życzliwości i zrozumienia w stosunku do innych ludzi.
                            • gosczb Re: Zmiany przystankowe we wschodniej części Biał 27.10.11, 10:56
                              rozumiem i tych, którzy mieszkają na Skarbka, tych na Ostródzkiej i tych we wschodniej części. Kazdy z nas chce mieć wygodne połączenie z centrum. Uważam jednak, że wydłużanie tras autobusów nie jest dobrym rozwiązanie. Tym sposobem dojazd do centrum będzie wydłużał się coraz bardziej. Lepszym rozwiązaniem jest "wywalczenie" nowej linii, tak, żeby wszyscy w miarę sprawnie dojechali do centrum
                          • bialoleka.jest.jedna Re: Zmiany przystankowe we wschodniej części Biał 27.10.11, 11:16
                            Derby i Lewandów
                            imageshack.us/photo/my-images/600/derbylewandw.jpg/

                            a czy puszczenie 527 na os. Derby nie jest właśnie łamaniem trasy, żeby komuś ułatwić? Dlaczego 527 może tracić 10-15 min na podjechanie i wyjechanie po mieszkańców nowszych Derbów a nie może 5 min, żeby podjechać po mieszkańców Lewandowa?
                            Przecież dłuższa trasa 527 to automatycznie mniej kursów.
                            Co ciekawsze mieszkańcy Derbów mają swoją ul. Magiczną, mieszkańcy Lewandowa (os. Victoria Dom, Lewandów Park, liczne domki) muszą drałować do ul. Lewandów, bo nie ma połączenia z Głębocką ani Trasą Toruńską. W tym drugim przypadku brakuje 3-5 m (!!!) drogi.
                              • bialoleka.jest.jedna Re: Zmiany przystankowe we wschodniej części Biał 27.10.11, 13:15
                                gosczb napisała:

                                > też uważam, że 527 nie powinno wjeżdżać w ul. Skarbka

                                Nie twierdzę że nie powinno. Skoro jest to jedyny sposób, żeby 527 wracało tą samą trasą, to w porządku. Ale skoro ułatwia się jednemu dużemu osiedlu, to nie powinno się zapominać o drugim.
                                Póki co, wszystko dostosowuje się pod Derby, a Lewandów i mieszkańcy domków mają dużo gorzej.
                                  • bialoleka.jest.jedna Re: Zmiany przystankowe we wschodniej części Biał 27.10.11, 14:01
                                    czemu nie?
                                    z tą różnicą, że 132 i tak musi do Głębockiej dojechać, żeby przeskoczyć na drugą stronę TT. Więc pytanie czy warto, skoro jest 134?

                                    a może skoro 120 ma służyć głównie jako dojazd do Szpitala, CH Targówek i jako środek komunikujący Zacisze z Targówkiem i Pragą (bo tak pisze zawsze ZTM) warto przebudować cały system?

                                    osłabić nieco 120 i zrobić z niego na ZB krążownik szkolny
                                    osłabić nieco 527 i dać dwukierunkowo na Głębocką
                                    zostawić 132 na obecnej trasie, ale ją znacznie wzmocnić
                                    wzmocnić 134 i przedłużyć do Marymontu

                                    Pomysły wymagające analizy. Trzeba pamiętać, że jeśli wszystko się dobrze ułoży, za jakiś czas otworzą most północny, skończą remont TT i będzie można dojechać np. z Derbów do Marymontu w 20 min.
                                    • jolsaw1 Re: Zmiany przystankowe we wschodniej części Biał 27.10.11, 14:10
                                      Nasi radni ( nie mówię tu o pani Borowskiej, bo ona działa na wielu frontach) powinni wsłuchać się w głosy mieszkańców i razem zadziałać, by poprawić i usprawnić komunikację. Ale jak to zwykle bywa uaktywnią się za 3 lata.
                                      Chyba nie pozostaje nam nic innego jak samym pisać pisma i słać do urzędów, bo jedną Borowską u nas i jednym Tumaszem w tamtej części Białołęki nic nie zwojujemy. Mamy takich radnych jakich sami (niestety) wybraliśmy.
                                      • sibeliuss Re: Zmiany przystankowe we wschodniej części Biał 27.10.11, 14:13
                                        Ludzie bezmyślnie głosują na partię a nie na osoby. Znam przykład radnego z SLD, który w bardzo katolickiej gminie wiejskiej zrobił taką rewolucję, że żaden inny tego nie uczyniłby (wodociąg, drogi etc.). Miał jednego wroga popieranego przez plebana, ale tamten cały czas ględził tylko o pomniku JP II przed budynkiem gminy.
                                    • zzielonej Re: Zmiany przystankowe we wschodniej części Biał 28.10.11, 09:08
                                      Osłabić 120 i zrobić krążownik szkolny !!!!!!!!!!!! co za pomysł ? To po to walczyliśmy o częstsze kursowanie 120 żeby teraz osłabiać . Chyba nie wiecie, ile ludzi jeżdzi 120. Moim zdaniem i tak trzeba kursy zagęścić. Dla niektórych osiedli jest to jedyna linia. Poza tym szkolny jest 304 i to trzeba nad nim pomyśleć żeby dowoził rozsądnie i bezpiecznie dzieci do szkół. Nie pozwolimy zabrać 120 !!!!!!!
                                      • jolsaw1 Re: Zmiany przystankowe we wschodniej części Biał 28.10.11, 10:04
                                        Wiadomo, że nikt nigdy nie będzie w 100% zadowolony. Skoro 304 to szkolny autobus to puścić go tak, by wszystkie dzieci te z Derb i Lewandowa mogły z niego korzystać zarówno w drodze do szkoły i jak i powrotnej. Natomiast jeśli chodzi o 120,132, 527 to trzeba usprawnić komunikację tak, by było ona dostępna dla jak największej ilości mieszkańców ZB, a nie tylko mieszkańców wybranego osiedla. I wszelkie krzyki, że puszczanie tych linii na wschodnią część ZB tjest nieekonomiczne, bo inni tracą cenne "5" minut - są absurdalne. Linia 527 zmienia trasę zgodnie z postępem budowy kolejnych numerów na Derbach. To dlaczego w ten sam sposób nie można potraktować mieszkańców Lewandowa i okolic albo pólnocnej ZB? Czy oni są gorsi?
                                        • 2bialoleka Re: Zmiany przystankowe we wschodniej części Biał 28.10.11, 10:30
                                          Nie bardzo rozumiem co masz na myśli.
                                          Jak chcesz się wydostać z DB po "osłabieniu" 527 i 120 które proponune B.J.J.???
                                          Samolotem?? Pieszo?? Rowerem w zimie??
                                          Jak sam napisałeś nie zapominaj o tym, że 527 i 120 służy też ludzom z pragi i targówka.
                                          NA dzień dzisiejszy uważam ,że KONIECZNE JEST PONOWNE ZWIĘKSZENIE CZĘSTOTLIWOŚCI KURSOWANIA 527 i 120, 132, 134.
                                          Pozamknięciu Wileniaka ZDM zachęca do przesiadek na komuniakację tylko jakoś im się zapomniało o zwiększeniu liczby kursów autobusów na ZB


                                          • bialoleka.jest.jedna Re: Zmiany przystankowe we wschodniej części Biał 28.10.11, 10:59
                                            Problem zwiekszania liczby autobusow i wprowadzenie nowej linii pospiesznej jest przez nas - i nie tylko - cyklicznie poruszany. Odpowiedzi sa zawsze takie same. Czasem madrzejsze, czasem glupsze, ale zawsze koncza sie tak samo. Nie ma zalog i pojazdow. z powazaniem.

                                            jeslio ktos umie przekonac ZTM, zeby zwiekszono WSZYSTKIE linie, to dobrze. Poki co raczej kiepsko to wyglada. Co kilka miesiecy dorzuca 1-2 autobusy.

                                            Chcialem tylko podkreslic, ze moze warto powalczyc o to, zeby po otwarciu nowej TT utworzyc buspas, po ktorym autobus (jakkolwike sie go nazwie i jakkolwiek sie go pusci po ZB) smignie z Glebockiej czy Ostrodzkiej do Marymontu w 15 min.
                                            To mnie wiecej tyle, ile sie czasem jedzie 120 z Ronda Maej Brzozy do Ratusza. Na Targowku. No, ewentualnie do Budowlanej (pardon, Matki Teresy z Kalkuty).

                                            Powtarzam, nie mam nic obliczonego. Rzucam alternatywny pomysl. Pod rozwage.
    • bialoleka.jest.jedna Nowy przystanek ZTM - Internetowa 18.01.12, 09:48
      Kiedy zaczęliśmy starać się o ten przystanek w 2009 roku na ul. Lewandów nie było praktyczne niczego. Ani chodnika, ani przystanków. Wydostanie się z osiedla graniczyło niekiedy z cudem. Jakiś czas udało się zbudować chodnik, dziś pojawiły się wnioskowane przez nas przystanki.
      Sytuacja trochę dziwna. W maju 2011 jeden z deweloperów zbudował własne przystanki 200-300 metrów dalej. Przez 3 lata ZDM, ZTM i Inżynier ruchu ustalali szczegóły inwestycji. Dobrze, że przystanki w końcu powstały, choć trochę razi w oczy brak koordynacji tych "inwestycji". Wystarczyłby pewnie, położony po środku. No cóż. Gdyby proces budowy przystanków nie trwał 3 lata, a urzędnicy konsultowali się wtedy kiedy trzeba, a nie wtedy kiedy im to potrzebne do przeciągnięcia w czasie inwestycji, pewnie by to lepiej wyglądało.

      Ale przystanki są!
Inne wątki na temat:

Popularne wątki

Nie pamiętasz hasła

lub ?

 

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się

Nakarm Pajacyka