Dodaj do ulubionych

Zmiana trasy 527 a szansa wykazania się radnych

17.08.12, 11:31
Szanowni Radni,
z uwagi na niespodziewaną awarię budowanej stacji metra Powiśle, Ratusz planuje pozostawić po wakacjach linię 527 w niezmienionej postaci, czyli na trasie SzG - Arkadia.
Doskonale Państwo wiedzą co to znaczy:
- od września osoby dojeżdżające do pracy będą od Cmentarza Bródnowskiego stać w PERMANENTNYM KORKU do Ronda Żaba o ile nie do Dworca Gdańskiego.
Zwracam się zatem do Państwa, aby wymóc na ZTM przywrócenie trasy poprzedniej, czyli SzG->Młodzieńcza->Kondratowicza->Dw. Wileński->Metro Ratusz-Arsenał->Esperanto.

A jeśli to się nie uda (choć mam nadzieję, że mają Państwo wystarczająco dużo energii i możliwości wpływu na ZTM) to postuluję o likwidację przystanków na Pradze Północ, przez które 527 staje się niemal zwykłym autobusem, a nie pospiesznym. Chodzi oczywiście o przystanek Kołowa, oraz ewentualnie Rondo Starzyńskiego. Po tej trasie jedzie linia 500 oraz w większości 227, zatem po co dublować przystanki?
527 z założenia miało przewieźć w szybkim tempie pasażerów z Grodziska do Śródmieścia, a obecnie stało się pociągiem zatrzymującym się niemalże na każdym przystanku. Pomijam już ustawienie rozkładu jazdy w ten sposób, że aby nie być ZA SZYBKO na kolejnym przystanku, kierowca jedzie albo 40 km/h albo "wietrzy" autobus na co drugim przystanku.

Przy okazji zapraszam forumowiczów do dyskusji, czy mój pomysł jest dobry, czy nie.
Pozdrawiam,
Tomek
Obserwuj wątek
    • tw.zecik Re: Zmiana trasy 527 a szansa wykazania się radny 17.08.12, 15:20
      old.school napisał:

      > (choć mam nadzieję, że mają Państwo wystarczająco dużo energii i możliwości wpływu na ZTM)

      Energii, no może dobrej chęci radnym bym nie odmówił, ale możliwości wpływu na ZTM mają znikome. ZTM to państwo w mieście i jeżeli ZTM-owi nie będzie pasowała proponowana zmiana (a z zasady nie pasuje) to nie ma zmiłuj, pomoże chyba tylko bomba atomowa.
      • poulq Re: Zmiana trasy 527 a szansa wykazania się radny 20.08.12, 10:04
        Absolutnie się zgadzam. Również codziennie jeździmy z żoną z głębockiej 527. O ile w wakacje dojazd przez gdanski jest szybszy o tyle już widze pierwszy śnieg... pierwszy deszczowy dzień lun dzień ze stłuczką na wincentego. Wszyscy będziemy kisili się w ekspresowych 500 i 527 w korku.
        Dopóki nie ma szerokiego wincentego nie ma co tam puszczać linii ekspresowych. Przecież dojazd z dzielnicy musi być jakoś zdywersyfikowany, jeden autobus jednym mostem, drugi drugim mostem. Jaki wszyscy jadą gadńskim i coś się dzieje to nie ma żadnej alternatywy.
        Gdzie można się podpisać? smile
    • piotrusx Re: Zmiana trasy 527 a szansa wykazania się radny 18.08.12, 11:02
      Zgadzam się. Stara trasa jest o wiele lepsza.
      Osobiście przez nowe rozwiązanie musiałem zrezygnować z podróży 527 do pracy na rzecz 132 - obecnie wychodzi mi o wiele szybciej.
      Choć należy przyznać, że przystanek 527 na starej trasie - Młodzieńcza - też był "killerem" dla tego połączenia, zwłaszcza w godzinach szczytu w kierunku Centrum.
      • kosiarz1980 Re: Zmiana trasy 527 a szansa wykazania się radny 20.08.12, 14:20
        Zupełnie się nie zgadzam. Trasa przez Most Gdański jest o wiele bardziej optymalna. Nawet jeśli podróż 527 w godzinach 7-9,16-18 potrwa tyle samo czasu co przez Ratusz Arsenał, to już poza godzinami szczytu jest o wiele szybsza. Zastanawia mnie tylko skąd tak wydłużony w obecnym rozkładzie czas przejazdu. Jeszcze jak pomiatam 2 lata temu autobus poza szczytem miał w rozkładzie 23 minuty dojazdu do metra i dokładnie w tyle minut dojeżdżał.Pomiatam jak żona jeżdziała o 6:20 do Metra Dw. Gdański 18-20 min,a później klneła, że wstaje tak rano,a trasę do Metra Ratusz w 35-40 min pokonuje smile
        • bartek742 Re: Zmiana trasy 527 a szansa wykazania się radny 20.08.12, 15:01
          > Zupełnie się nie zgadzam. Trasa przez Most Gdański jest o wiele bardziej optyma
          > lna. Nawet jeśli podróż 527 w godzinach 7-9,16-18 potrwa tyle samo czasu co prz
          > ez Ratusz Arsenał, to już poza godzinami szczytu jest o wiele szybsza. Zastanaw
          > ia mnie tylko skąd tak wydłużony w obecnym rozkładzie czas przejazdu. Jeszcze j
          > ak pomiatam 2 lata temu autobus poza szczytem miał w rozkładzie 23 minuty dojaz
          > du do metra i dokładnie w tyle minut dojeżdżał.Pomiatam jak żona jeżdziała o 6:
          > 20 do Metra Dw. Gdański 18-20 min,a później klneła, że wstaje tak rano,a trasę
          > do Metra Ratusz w 35-40 min pokonuje smile

          Pełna zgoda. Napisałem nawet liścik do ZTM, żeby zostawili na trasie przez Gdański.
        • poulq Re: Zmiana trasy 527 a szansa wykazania się radny 21.08.12, 08:50
          Po pierwsze to w godzinach szczytu podróż na gadański np z przystanku magiczna nie bedzie trwała 30 minut jak podróż na ratusz arsenał. Nie ma takiej możliwości w okresie niewakacyjnym. Po drugi, jeszcze gorzej jest w drodze powrotnej, wtedy od żaby do kondratowicza to jest odcinek, który jedzie się 30-40 min. Po trzecie chyba właśnie chodzi o to, żeby w godzinach szczytu jechał szybko a nie poza godzinami szczytu. Skoro ogromna większość pasażerów w tym czasie korzysta z komunikacji właśnie w godzinach szczytu. Doskonale zdaje sobie sprawę, że w dzień pracujący o godzinie 12.00 szybciej jest pojechać na gdański niż na ratusz... Ale co z tego? Po piąte, na gdański już jeździ i to często 500, którą można złapać przy ratuszu i zielonym zaciszu. Jak ktoś wraca z babki lub z gdańskiego, również może podjechać 500 do zielonego zacisza i złapać 120 lub 527. Na tym polega dywersyfikacja połączeń, żeby nie wszystkie opcje transportu dotyczyły tego samego mostu.

          • bartek742 Re: Zmiana trasy 527 a szansa wykazania się radny 21.08.12, 09:22
            Po piąte, na gdański już jeździ i to często 500, którą możn
            > a złapać przy ratuszu i zielonym zaciszu. Jak ktoś wraca z babki lub z gdańskie
            > go, również może podjechać 500 do zielonego zacisza i złapać 120 lub 527. Na ty
            > m polega dywersyfikacja połączeń, żeby nie wszystkie opcje transportu dotyczyły
            > tego samego mostu.
            >

            Do Arsenału jeździ 190, do Wileniaka 120, można podjechać i się przesiąść.
    • weteranka Re: Zmiana trasy 527 a szansa wykazania się radny 20.08.12, 23:22
      A mnie aktualna trasa 527 bardzo odpowiada i optuję za pozostawieniem jej bez zmian. Tym bardziej, że przed nami wiele perturbacji, m.in.: "Zamknięciu ( w niedalekiej przyszłości-przyp. mój) mostu Grota ma towarzyszyć rozbiórka i odbudowa Trasy AK nad Wisłostradą, Kępą Potocką i ul. Gdańską. Pozostałe wiadukty i kładki aż do Powązek przejdą zaś remont. Cały ruch podczas tych prac musi się zmieścić na jednej jezdni. Będą też zwężane lub zamykane wszystkie przecznice.
      Kierowcy ze zgrozą myślą o tym, co się będzie działo przez najbliższe lata w północnej części Warszawy. W drugiej połowie roku powinny się zacząć prace przy poszerzaniu mostu Grota-Roweckiego. [...]". Sytuacja osób dojeżdżających do metra stanie się niełatwa.I wtedy 527 dla wielu z nas wybawieniem się okaże. Dla mnie rondo Babka to już prawie Centrum, z którego przemieszczanie się w różnych kierunkach nietrudne dzięki autobusom, tramwajom i metru.
    • bialoleka.jest.jedna Re: Zmiana trasy 527 a szansa wykazania się radny 21.08.12, 11:32
      Ile osób, tyle opinii. I chyba tylko 2 szybkie linie przez most Gdański i Śląsko-Dąbrowski pogodziłyby mieszkańców Zielonej Białołęki.

      Fakty są takie, że kiedy 527 jeździło Gdańskim, zawsze stało się w korku na Wincentego. I to się nie zmieni. A biorąc pod uwagę sajgon przy Wileńskim i moście Świętokrzyskim można spodziewać się sytuacji znacznie gorszej niż 2-3 lata temu. Można zatem zapomnieć o szybkiej linii przez Gdański.

      527 powinno wrócić na bezpieczniejszą trasę, czyli na Radzymińską i bus-pas.
      Jak ktoś się upiera na kwitnięcie w korku, zawsze może się przesiąść do 500 i doturlać się do Gdanskiego.

      I jak ktoś wcześnie zaważył, 527 dowozi nie tylko do metra, ale także do kilku innych punktów docelowych i przesiadkowych (Stare Miasto, Bankowy, Jana Pawła II, Towarowa).

      Ja póki co rozstałem się ze 120 i powoli żegnam się z 527...
          • poulq Re: Zmiana trasy 527 a szansa wykazania się radny 22.08.12, 09:35
            Zgadzam się, ja również od wczesnej wiosny na rowerze do pracy jadę a mam 23 km w jedną stronę na daleki Służewiec. Ale idzie jesień, potem zima i ciężko w deszczu i wietrze taki odcinek jechać. A będzie jak mówisz 527 będzie stało od Kondratowicza w korku, 500 w korku, 120 to linia lokalna do przemieszczania się w granicach dzielnicy. A 132, no cóż, 132 jak ktoś jedzie do części biurowej Warszawy to zwyczajne cofanie się i dokładanie kolejnych 15 minut do podróży do pracy.
            Jedynym rozsądnym rozwiązaniem są dwie linie ekspresowe, jedna gdańskim, druga przez wileński. Każdy sobie wybierze co woli...
            • old.school Re: Zmiana trasy 527 a szansa wykazania się radny 22.08.12, 10:10
              Celowo w tytule wskazałem radnych, bo byłem ciekaw, czy w ogóle zabiorą głos w dyskusji.
              Niestety, ani Panie Borowska i Drojewska, ani Panowie Roszak czy Jaworski nie uaktywnili się w tym temacie.
              Szkoda, bo sprawa jest istotna z punktu widzenia wielu mieszkańców Zielonej Białołęki.

              A tak - po raz kolejny musimy wziąć sprawy w swoje ręce.
              • bialoleka.jest.jedna Re: Zmiana trasy 527 a szansa wykazania się radny 22.08.12, 10:43
                Pan Jaworski ujawni się, jak będzie możliwość poinformowania, że dzielnica dostanie kilkaset tysięcz na inwestycje, jak tylko uzyska akceptację rad, zarządów i skarbników; Pan Roszak po opublikowaniu artykułu w prasie na temat alternatywnego przebiegu trasy, która powstanie (albo i nie) za 20 lat; a Pani Borowska, kiedy jej Stowarzyszenie będzie zbierało podpisy pod akcją "namalujmy dzieciom przejścia dla pieszych, w 2015 roku". Pani Drojewska się nie ujawni.
                I tyle w tym temacie.
                • pierwszy-z-brzegu Re: Zmiana trasy 527 a szansa wykazania się radny 22.08.12, 14:21
                  witam i z góry przepraszam za sprzeczne ze sztuką mieszanie wątków, ale temat radnych spowodował, że tak mnie właśnie "naszło", a nie udało mi się z kolei odnaleźć odpowiedniego wątku.

                  Wydaje mi się, że właśnie przy okazji innego wątku jeden/na z radnych informował/a swego czasu o rychłej perspektywie uczynienia gruntowego fragmentu ul.Brzeziny fragmentem utwardzonym. Może przy tej okazji radni się uaktywnią, bo do tej pory utrzymuje się status quo, choć materiał (kostka) jest już zwieziona. No chyba, że to czyjaś prywatna własność, ale sądząc po ilości to musiałby robić 100% betonowe podwórko. W sumie jest już "betonowa dolina" może być i betonowe podwórko smile
                  A wracając do tematu z góry dziękuję za informacje na ten temat od któregoś z radnych lub innej zorientowanej osoby.
                  • bialoleka.jest.jedna nowe 527 od 17 września 11.09.12, 19:39
                    Potwierdzone!
                    Od 17 września trasa:
                    OS. DERBY - Skarbka z Gór - Berensona - Głębocka - Św. Wincentego - Kondratowicza - Młodzieńcza - Radzymińska - al. Solidarności - most Śląsko-Dąbrowski - al. Solidarności - METRO RATUSZ-ARSENAŁ

                    Nie wiem, czy któryś radny się zainteresował sprawą. Sądzę, że powrót na tę trasę to raczej efekt stanowiska wyrażonego przez mieszkańców.
                    • piotrusx Re: nowe 527 od 17 września 11.09.12, 20:25
                      bialoleka.jest.jedna napisał:

                      > Potwierdzone!
                      > Od 17 września trasa:
                      > OS. DERBY - Skarbka z Gór - Berensona - Głębocka - Św. Wincentego - Kondratowic
                      > za - Młodzieńcza - Radzymińska - al. Solidarności - most Śląsko-Dąbrowski - al.
                      > Solidarności - METRO RATUSZ-ARSENAŁ

                      a to trasa w obydwie strony?
                      • piojawor Re: nowe 527 od 17 września 12.09.12, 00:16
                        Zgodnie z ustaleniami z początku września z dyrekcją ZTM ( niezwłocznie po zakończeniu remontu ul. Skarbka z Gór (od 17.09) autobus 527 wjedzie w Skarbka z Gór.
                        Cieszę się, że ZTM przychyliło się także do wniosku Zarządu Dzielnicy puszczenia już od 17.09 autobusu 527 przez Most Śląsko-Dąbrowski.
                        • tw.zecik Re: nowe 527 od 17 września 12.09.12, 00:28
                          piojawor napisał:

                          > Zgodnie z ustaleniami z początku września z dyrekcją ZTM ( niezwłocznie po zako
                          > ńczeniu remontu ul. Skarbka z Gór (od 17.09) autobus 527 wjedzie w Skarbka z Gó
                          > r.

                          Przecież nie została wyremontowana cała ulica, zostały bardzo duże fragmenty z kostki.

                          > Cieszę się, że ZTM przychyliło się także do wniosku Zarządu Dzielnicy puszczeni
                          > a już od 17.09 autobusu 527 przez Most Śląsko-Dąbrowski.
                          >

                          Chyba raczej, jak to napisał sibellius, na wniosek pracownika ZTM-u czytaj tutaj smile
                            • tw.zecik Re: nowe 527 od 17 września 13.09.12, 10:21
                              old.school napisał:

                              > > Przecież nie została wyremontowana cała ulica, zostały bardzo duże fragme
                              > nty z kostki.<
                              >
                              > Jak możesz dyskontować tak wielki sukces naszej dzielnicy? Wstydź się!!!

                              To nie jest sukces, to jedynie naprawa błędów i zaniedbań z przeszłości. Ile jeszcze do naprawy zostało? A ile nie da się naprawić?
                        • bialoleka.jest.jedna Re: nowe 527 od 17 września 12.09.12, 08:26
                          > Cieszę się, że ZTM przychyliło się także do wniosku Zarządu Dzielnicy puszczeni
                          > a już od 17.09 autobusu 527 przez Most Śląsko-Dąbrowski.

                          Ot i mamy już ojca sukcesu.
                          Szkoda, że Zarząd Dzielnicy nie jest tak skuteczny w innych sprawach smile
                          np.:
                          - przebudowa skrzyżowania Zaułek-Berensona
                          - zwiększenie ilości (lub dopuszczenie autobusów wielkopojemnych) 132 w szczycie
                          - wytyczenie bezpiecznych przejść dla pieszych
                          - przyspieszenie budowy wiaduktu nad Trasą Toruńską (wiele miesięcy opóźnienia, a pracowników na budowie brak)
                          • tw.zecik Re: Pasażerowie, pogratulujmy sobie skuteczności! 13.09.12, 14:26
                            bialoleka.jest.jedna napisał:

                            > Ze strony ZTM:
                            >
                            > "W związku z otwarciem po przebudowie ul. Skarbka z Gór oraz uwzględniając l
                            > iczne postulaty pasażerów
                            w sprawie przywrócenia linii 527 na Trasę W-Z"
                            >
                            > To tyle w kwestii wniosku Zarządu Dzielnicy w sprawie zmiany trasy 527.
                            >

                            Ja już kiedyś pisałem na forum co dzielnica może ZTM-owi zrobić. W wielkim skrócie: Zarząd Dzielnicy może ZTM-owi "skoczyć", bo dyrektor ZTM ma więcej do powiedzenia na mieście, niż burmistrzowie dzielnic.
                            • piojawor Re: Pasażerowie, pogratulujmy sobie skuteczności! 14.09.12, 16:40
                              Z pozdrowieniami. Więcej normalności, mniej propagandy.
                              www.bialoleka.waw.pl/data/notices/mx-2310u_20120914_120157.pdf
                              Na szczęście jest mnóstwo mieszkańców, którzy zgłaszają swoje postulaty do Zarządu Dzielnicy a nie uprawiają dziwną propagandę pisząc o sobie "Białołęka jest jedna" smile
                                • piojawor Re: Pasażerowie, pogratulujmy sobie skuteczności! 16.09.12, 11:43
                                  old.school napisał:

                                  > Panie Piotrze,
                                  > większość z nas tutejszych stałych forumowiczów (o ile dobrze wiem) już w SIERP
                                  > NIU pisała maile i listy do ZTM z prośbą o przywrócenie wcześniejszej trasy 527
                                  > .
                                  >
                                  > Zatem niestety, ale po raz kolejny Pana post trafił kulą w płot.
                                  > Pozdrawiam,
                                  > Tomek

                                  Ma Pan 100 % rację. Samorząd jest po to, żeby realizować postulaty mieszkańców - jeżeli ma tylko takie możliwości.
                                  Dlatego np. wspólnie ze wspólnotami z Regat podejmujemy działania w celu zamiany autobusu Z20 na stały i puszczenie go do metra itd itd

                                  Wkurza mnie po prostu postawa pewnego mieszkańca z Lewandowa, który na wszelkich możliwych płaszczyznach i forach utrudnia zamiast pomagać. Dodatkowo robi przy tym politykę nie wiadomo po co.
                                  • piotrusx Re: Pasażerowie, pogratulujmy sobie skuteczności! 16.09.12, 14:20
                                    piojawor napisał:

                                    > Wkurza mnie po prostu postawa pewnego mieszkańca z Lewandowa, który na wszelkic
                                    > h możliwych płaszczyznach i forach utrudnia zamiast pomagać. Dodatkowo robi prz
                                    > y tym politykę nie wiadomo po co.

                                    Ale taka postawa wynika właśnie z polityki.
                                    Proszę porównać infrastrukturę Tarchomina np. z infrastrukturą okolicy ul. Lewandów? Przecież jest to przepaść. Nie wydaje mi się abym płacił mniejszy podatek niż mieszkańcy Tarchomina.
                                    Fajne, że 527 będzie jeździło w obie strony Głębocką. Wg mnie bardzo potrzebna zmiana.
                                    No ale np. chciałbym tam dojść w czasie deszczu lub zaraz po deszczu. Chyba nie wielkie wymaganie? Idzie jesień.
                                    Zapraszam Pana na spacer tą ulicą, chodnikiem, co prawda niedawno ułożonym, co się bardzo chwali. Tak wielkie rozlewiska wody się tu tworzą, że nawet pasażerowie czekający na "nowych" przystankach dla własnego bezpieczeństwa muszą się odsuwać kilkadziesiąt metrów, aby nie mieć zniszczonego ubrania. Mogę zagwarantować, że w czasie deszczowej aury nie dotrze Pan z osiedli wokół tej ulicy bez zniszczonego ubrania. Nie mówiąc już o tym, żeby jakieś wiaty przystankowe tu stanęły... Samochody jadące tą ulicą tworzą fale wody zalewające całą szerokość chodnika łącznie z ogrodzeniami posesji...
                                    Kolejnym tematem może być temat "rzeka" jedyna i słuszna poczta na Skarbka z Gór. Niedługo będą o niej powstawać kawały jak o Wąchocku. Ostatnio zorientowałem się, że szybciej załatwiam sprawę jadąc na pocztę przy ul. Kondratowicza, łącznie z dojazdem... przecież to paranoja...
                                    To tylko takie dwie myśli "na gorąco" z ostatnich dni życia na "Białołęce 2". Itd itd.
                                    Dlatego niektórzy się zachowują jak się zachowują...


                                  • bialoleka.jest.jedna Re: Pasażerowie, pogratulujmy sobie skuteczności! 16.09.12, 20:40
                                    Oj Panie Piotrze Jaworski,
                                    zacznę od końca Pana wypowiedzi. Twierdzi Pan, że prowadzę politykę. Hm, wystartował Pan w wyborach, uzyskał pan 600 głosów, dostał się do Rady Dzielnicy i myśli, że jest POLITYKIEM, a wszyscy krytykujący działalność Zarządu Dzielnicy prowadzą POLITYKĘ. Panie Piotrze, proszę zejść na ziemię.

                                    Wkurza pana postawa niektórych mieszkańców Lewandowa? No cóż. Proszę się z tym pogodzić, że są tacy, którzy nie będą przyklaskiwać złym decyzjom i działaniom (albo braku działania). Może Pan ignorować, banować, ironizować. A ja mam prawo krytykować.

                                    Dziwi się, że są mieszkańcy na Lewandowie zawiedzeni działalnością Zarządu Dzielnicy?
                                    A co w ciągu ostatnich 5 lat zrobiono dla tej okolicy?
                                    Nawet chodnik, który tu położono jest zasługą mieszkańców Lewandowa a nie władz Dzielnicy. Bez naszych dziesiątków pism, telefonów, nalegań i tłumaczeń nikt by się nie zainteresował tą ulicą i jej mieszkańcami i nikt w UD, ZDM się nie interesował. Pisze Pan o przemianowaniu linii zastępczej Z20 na stałą, ale nie wiem Pan pewnie o naszych pismach sprzed kilku lat o wydłużeniu wszystkich kursów 120 na Olesin. ZTM miesiącami się zapierał, ale w końcu, po kolejnych listach, petycji, odpuścił i ulżył użytkownikom komunikacji miejskiej.

                                    A co dzielnica zrobiła, by ułatwić dzieciom z Lewandowa dojście do szkoły? Spotykała się z posłami, przesyłała pisma między urzędami, a bezpiecznego skrzyżowania jak nie było, tak nie ma.
                                    A my załatwiliśmy chodnik na Głębockiej i dojście do przystanku autobusowego. Nie, to nie jest politykowanie. To jest wzięcie spraw we własne ręce. Albo inaczej mówiąc robienie waszej roboty. W tym sensie musi Pan przyznać, że jednak pomagamy, a nie przeszkadzamy.
                              • gabiszonka Re: Pasażerowie, pogratulujmy sobie skuteczności! 14.09.12, 20:29
                                piojawor napisał:

                                > Z pozdrowieniami. Więcej normalności, mniej propagandy.
                                > www.bialoleka.waw.pl/data/notices/mx-2310u_20120914_120157.pdf
                                > Na szczęście jest mnóstwo mieszkańców, którzy zgłaszają swoje postulaty do Zarz
                                > ądu Dzielnicy a nie uprawiają dziwną propagandę pisząc o sobie "Białołęka jest
                                > jedna" smile
                                >
                                Białołęka nie jest JEDNA skoro zabiera się autobusy ludziom do pracy i dzieciom do szkoły!!!!!! Takie działania są beznadziejne i mam nadzieje, że Pana ostatnie!!!!!
                              • bialoleka.jest.jedna Re: Pasażerowie, pogratulujmy sobie skuteczności! 14.09.12, 21:03
                                > Więcej normalności, mniej propagandy.

                                o to właśnie chciałbym zaapelować.

                                Jak sam Pan raczył wspomnieć i jak poinformował ZTM zmiana trasy 527 jest efektem licznych postulatów pasażerów. Bardzo miło z waszej strony, że nie wpadliście na pomysł, żeby blokować to, czego potrzebują pasażerowie.

                                A propos propagandy... jak się posuwają prace na Zaułku?
                                Sukces ogłoszono już w lutym, tymczasem...
                                • marasia Re: Pasażerowie, pogratulujmy sobie skuteczności! 16.09.12, 00:55
                                  a ja pragnę "podziękować" sąsiadom z derbów za petycje o zabranie 527 z Ostródzkiej. Efekt jest taki, że jedyny autobus komunikujący nas z metrem czyli 132, w godzinach szczytu w okolicach Vikingów jest napakowany tak, że nie da się do niego wsiąść. No ale oczywiście co tam kilkadziesiąt osób z domków. To nie wielkie osiedla z tysiącami potencjalnych głosów. Szuflandia rządzi.
                                  • bialoleka.jest.jedna Re: Pasażerowie, pogratulujmy sobie skuteczności! 16.09.12, 08:29
                                    Dotychczasowy układ był tylko tymczasowy i trochę średnio dostosowany do potrzeb tej okolicy. W skali ogólnej.
                                    Można przypuszczać, że teraz więcej osób (szczególnie te z głębi osiedla) będzie korzystało z 527. Dodatkowo ZTM dołożył więcej autobusów na 132. W porannym szczycie jedzie co 8-10 min, w popołudniowym co 15. Należy postarać się, by choć część szczytowych była przegubowa.
                                  • tw.zecik Re: Pasażerowie, pogratulujmy sobie skuteczności! 16.09.12, 11:28
                                    marasia napisał:

                                    > a ja pragnę "podziękować" sąsiadom z derbów za petycje o zabranie 527 z Ostródz
                                    > kiej. Efekt jest taki, że jedyny autobus komunikujący nas z metrem czyli 132, w
                                    > godzinach szczytu w okolicach Vikingów jest napakowany tak, że nie da się do n
                                    > iego wsiąść. No ale oczywiście co tam kilkadziesiąt osób z domków. To nie wielk
                                    > ie osiedla z tysiącami potencjalnych głosów. Szuflandia rządzi.

                                    A ja myślę, że zamiast "histeryzować", trzeba słać pisma do ZTM-u, żeby dodatkowe brygady w godzinach szczytu były autobusami przegubowymi.
                                    • nurma Re: Pasażerowie, pogratulujmy sobie skuteczności! 16.09.12, 22:21
                                      Gratuluję ,ale ...egoizmu.Bo w imię czego tak walczyliście "sąsiedzi" z Derb?Czy chodziło Wam o tych kilka minut / zresztą tylko w jedną stronę/ które może zaoszczędziliście , czy o utrudnienie życia "tym z domków".A co tam,niech jeżdżą samochodami bogacze przebrzydli! Już doświadczyliśmy niegdyś barykady na Współczesnej. Zupełnie rzeczowe uwagi zecika i marasi{pod którymi podpisuję się}nazywacie histerią .Czy tak trudno zrozumieć , że chodzi głównie o skomunikowanie z wschodnią częścią Warszawy?Powiedzcie uczciwie ,co tak naprawdę zyskaliście przez to,że 527 nie jeżdzi Ostródzką /w jedną stronę oczywiście/a co my straciliśmy,zwłaszcza ,że zmieniona trasa 132 służy także Derbom.No ,ale skoro jest nas zbyt nieliczna grupa,aby warto było zabiegać o nasze głosy.kłóćcie się dalej .kto bardziej zasłużony -mieszkańcy Derb czy radni. Ech,szkoda gadać...
                                  • kaman7 Re: Pasażerowie, pogratulujmy sobie skuteczności! 16.09.12, 21:04
                                    Zmiana trasy linii 527 powoduje brak bezpośredniego skomunikowania dużego obszaru ZB (ul. Ostródzka i przyległe) ze wschodnią częścią Bródna, w tym z CH Targówek (przystanek pod wiaduktem jest sporo oddalony). Czy naprawdę uważacie Państwo, że o to chodziło i takie rozwiązanie jest dobre dla większości? Myślę, że osoby interweniujące w ZTM-ie pomyślały wyłącznie o własnym interesie, a nie WSZYSTKICH mieszkańców ZB. A szkoda, bo w ten sposób zamiast integracji pogłębia się tylko dystans pomiędzy mieszkańcami ZB zamieszkującymi dwie różne strony Rowu Brzezińskiego...
                                    • tw.zecik Re: Pasażerowie, pogratulujmy sobie skuteczności! 16.09.12, 21:42
                                      kaman7 napisał(a):

                                      > Zmiana trasy linii 527 powoduje brak bezpośredniego skomunikowania dużego obsza
                                      > ru ZB (ul. Ostródzka i przyległe) ze wschodnią częścią Bródna, w tym z CH Targó
                                      > wek (przystanek pod wiaduktem jest sporo oddalony). Czy naprawdę uważacie Państ
                                      > wo, że o to chodziło i takie rozwiązanie jest dobre dla większości? Myślę, że o
                                      > soby interweniujące w ZTM-ie pomyślały wyłącznie o własnym interesie, a nie WSZ
                                      > YSTKICH mieszkańców ZB. A szkoda, bo w ten sposób zamiast integracji pogłębia s
                                      > ię tylko dystans pomiędzy mieszkańcami ZB zamieszkującymi dwie różne strony Row
                                      > u Brzezińskiego...

                                      Również jestem zdania, że poprzednie rozwiązanie było lepsze.
                                        • tw.zecik Re: Pasażerowie, pogratulujmy sobie skuteczności! 17.09.12, 15:12
                                          nurma napisała:

                                          > Chociaż miło,że zecik chyba przemyślał ich uwagi,skoro wyraził po
                                          > gląd,że jednak poprzednie rozwiązanie było lepsze.

                                          Nie przypominam sobie, żebym lobbował za zmianami tras obu linii, także nie musiałem niczego sobie przemyśliwać smile . Częściej korzystałem ze 132 (a po ostatnich zmianach w rozkładach 527 w ogóle mi nie pasuje, nawet do powrotu z pracy) i stara trasa absolutnie mi nie przeszkadzała.
                                          • nurma Re: Pasażerowie, pogratulujmy sobie skuteczności! 18.09.12, 01:04
                                            Zecik,rzeczywiście nie lobbowałeś-przepraszam.Wkurzyłam się za "histeryzowanie",bo dezaprobata dla zmian była wyrażona w sposób wyważony a pisanie w tej sprawie jakichkolwiek petycji przecież nic nie da.Liczący się elektorat to nie słabo zaludnione osiedla domków . A ponadto skoro tak chciała większość,to kto by się przejmował nami - małymi żuczkami z okolic np.Vikingów?Gwoli prawdzie trzeba jednak dodać,że "domkowi"też mają swoje "zasługi",jeśli chodzi o budowanie więzi sąiedzkich.Może akurat nie dotyczy tych z Vikingów,ale przecież nie mało było protestów przeciw budowie wielomieszkaniowych osiedli.A to przecież w końcu dzięki tym osiedlom trochę pomyślano o rozwoju także tego zakątka ZB ,między innymi komunikacji.Bez nich -jak 10 lat temu najbliższy przystanek /i jedyny/ byłby pewnie przy TT,bo nikt dla kilkudziesięciu domków z samochodami nie uruchomiłby linii autobusowej.A więc odegrali się i mamy remis w stosunkach międzysąsiedzkich.Ciekawe,czemu mnie to nie dziwi...
                                            • bialoleka.jest.jedna Re: Pasażerowie, pogratulujmy sobie skuteczności! 18.09.12, 10:12
                                              Myślę, że użyte określenia "odegrali się" jest bardzo niesprawiedliwe.
                                              Trasa 527, do której przyzwyczaili się mieszkańcy Ostródzkiej i okolic była tymczasowa i spowodowana tylko brakiem odpowiedniej pętli i umożliwienia zawrócenia w inny sposób. A więc 527 tak jeździło, bo nie mogło inaczej. Od kilku lat trwało dostosowywanie infrastruktury drogowej do puszczenia 527 Głębocka w obie strony. I w końcu to się stało. Rzeczywiście stało się to z jakąś szkodą dla mieszkańców Vikinga, ale nie była to ani chęć zemsty, ani odgrywanie się. Był to dawny plan ZTM, który teraz się zrealizował.

                                              Petycje i pisma mieszkańców dotyczyły powrotu na starą trasę (Radzymińską).

                                              Komunikacja zbiorowa działa zgodnie z zasadami podaży i popytu. Dlatego na Tarchominie jest kilka linii czerwonych jeżdżących co 5 min, na Derbach-Lewandowie jedna czerwona i 2-3 czarne, na Ostródzkiej 2-3 czarne. I tak jak pani napisała: "to przecież w końcu dzięki tym osiedlom trochę pomyślano o rozwoju także tego zakątka ZB, między innymi komunikacji."

                                              Rzeczywiście nie da się dojechać z Ostródzkiej do CH Targówek bez przesiadki. Ale z przesiadką już się da. Mało kto dziś podróżuje bez przesiadki. A autobusów mamy więcej. Taka jest teraz polityka ZTM.

                                              A czy mieszkańcy domków zgodziliby się, by jakiś autobus przejeżdżał Współczesną i Starej Gruszy do Głębockiej?
                                            • tw.zecik Re: Pasażerowie, pogratulujmy sobie skuteczności! 18.09.12, 11:00
                                              nurma napisała:

                                              > Zecik,rzeczywiście nie lobbowałeś-przepraszam.Wkurzyłam się za "histeryzowanie"
                                              > ,bo dezaprobata dla zmian była wyrażona w sposób wyważony a pisanie w tej spraw
                                              > ie jakichkolwiek petycji przecież nic nie da.Liczący się elektorat to nie słab
                                              > o zaludnione osiedla domków . A ponadto skoro tak chciała większość,to kto by s
                                              > ię przejmował nami - małymi żuczkami z okolic np.Vikingów?Gwoli prawdzie trzeba
                                              > jednak dodać,że "domkowi"też mają swoje "zasługi",jeśli chodzi o budowanie wię
                                              > zi sąiedzkich.Może akurat nie dotyczy tych z Vikingów,ale przecież nie mało był
                                              > o protestów przeciw budowie wielomieszkaniowych osiedli.A to przecież w końcu
                                              > dzięki tym osiedlom trochę pomyślano o rozwoju także tego zakątka ZB ,między in
                                              > nymi komunikacji.Bez nich -jak 10 lat temu najbliższy przystanek /i jedyny/ był
                                              > by pewnie przy TT,bo nikt dla kilkudziesięciu domków z samochodami nie uruchomi
                                              > łby linii autobusowej.A więc odegrali się i mamy remis w stosunkach międzysąsie
                                              > dzkich.Ciekawe,czemu mnie to nie dziwi...

                                              Halo, po to "histeryzowanie" było w cudzysłowie, żeby nikogo nie wkurzyć smile . Sam mieszkam na Derbach i z tego co wiem było większe lobbowanie, żeby 132 nie jeździło przez Oknicką "bo się jest 5 minut później w domu", a na 527 na końcówkę trasy (nie dotyczy pętli na Derbach) chyba nikt nie narzekał. Zawsze się znajdzie ktoś taki, kto uważa swoją naj, naj, najbliższą okolicę za pępek świata i chyba się na to nic nie poradzi.
                                  • gosczb Re: Pasażerowie, pogratulujmy sobie skuteczności! 19.09.12, 11:45
                                    Przyłączam się do tej wypowiedzi. Nie mam nic przeciwko skierowaniu 527 na os. Derby, ale co mają mieszkańcy Ostródzkiej w zamian? Mamy TYLKO JEDEN autobus, który jeżdzi do "miasta", do tego w godzinach porannych "pęka w szwach". Jedna linia to zdecydowanie za mało. Tu też mieszkają ludzie, dzieci dojeżdżające do szkół i na zajęcia dodatkowe, których niestety w naszych okolocach nie ma

      • nurma Re: to nie mieszkańcy ZB zmienili trasę 527!!! 19.09.12, 13:49
        "białołęko" - zmień login,bo okazuje się,że Białołęka nie jest jedna!A po drugie - skoro jest to wyłącznie decyzja ZTM , a nie wynik starań kogokolwiek,to po co sobie gratulujecie ? Tak czy inaczej myślę ,że 527 gdyby jeżdziło Ostródzką /jak poprzednio/nie stałoby to na przeszkodzie dojazdu na Derby /jak teraz/.I nawet gdyby oznaczałoby to w drodze powrotnej kilka czy kilkanaście minut dłużej dla tych,co mieszkają bliżej Głębockiej/bo nie dla całych Derb/,to przecież można było pomyśleć też o sąsiadach .Zresztą ile nieraz traci się minut oczekując na autobus.No a nam zostały w zasadzie lokalne i przepełnione autobusy jadące z taką częstliwością,że straty czasu są nieporównywalne z tymi wyliczonymi przez kogoś minutami.A do tego trzeba wziąc pod uwagę konieczność licznych przesiadek ,a więc kolejne zmarnowane minuty.Wprawdzie piszę trochę sobie a muzom,ale czuję się sprowokowana tytułowym wezwaniem
        • old.school Re: to nie mieszkańcy ZB zmienili trasę 527!!! 19.09.12, 14:39
          Jako autor wątku przeklejam swojego posta z powyżej, bo może nikt go nie przeczyta:

          Ja również to uczyniłem - czyli napisałem do ZTM. Tak jak Sibeliuss. Mimo że mieszkam na SzG.
          A czy Wy tylko potraficie obrzucać inwektywami ludzi z osiedli Derby, czy też działacie coś w "realu"? Bo w sieci narzekać każdy potrafi.
          BTW czy zauważyliście, że w rannym szczycie 132 jeździ co 8-10 minut a nie co 20?
          Czy też to umknęło Waszej uwadze?
          Na marginiesie: mieszkam na SzG ale jeżdżę 132, bo mi jest po prostu wygodniej. Ale nie wylewam bruzdów na ludzi ze SzG czy z Ostródzkiej, tylko DZIAŁAM!!!

          Poza tym my wszyscy, czyli Sibeliuss, Białołęka jest jedna, TW Zecik i ja od początku postulowaliśmy przywrócenie trasy 527 od Wincentego przez Radzymińską do Śródmieścia a nie likwidację przejazdu przez Ostródzką!!!

          Czytanie ze zrozumieniem się kłania.
          Zachęcam również do przeczytania mojego pierwszego tytułowego postu. Czy gdziekolwiek w nim wspomniałem o "zdjęciu" z trasy 527 Ostródzkiej? Nie! I poszukaj w innych postach - że mi to w ogóle nie przeszkadzało. Mało tego - byłem przeciwny jako jeden z niewielu, by 527 jeździło tylko Głębocką. Co również można znaleźć.
          • nurma Re: to nie mieszkańcy ZB zmienili trasę 527!!! 19.09.12, 17:20
            Oczywiście gdyby ograniczyć się do Twojego wpisu rozpoczynającego wątek,jak i wpisów póżniejszych Twoich i osób myślących podobnie,miałbyś rację zarzucając mi brak umiejętności czytania ze zrozumieniem.Sam zresztą piszesz - "jako jeden z niewielu".Ja natomiast miałam na myśli tych,którzy skrupulatnie wyliczali ,ile to minut dłużej jadą do domu ulicą Ostródzką .Brałam pod uwage znane mi poglądy wielu osób wyrażone także na innych wątkach dot.trasy 527.Konieczność skrótowego pisania spowodowała zapewne,że nie zrozumieliśmy się.Oczywiście też uważam,że trasa do Metra Arsenał jest lepsza/chociaż dłuższa/niż na Dw.Gdański.Szczególnie cenne jest połączenie z Dw.Wileńskim, Starym Miastem czy w ogóle z centrum miasta.Szkoda,że przy okazji pozbawiono tej dogodności mieszkańców Ostródzkiej na wiadomym odcinku.Żadną miarą zmiany dot.132 tego nie rekompensują.
          • sibeliuss Re: to nie mieszkańcy ZB zmienili trasę 527!!! 19.09.12, 19:22
            Mnie tam zgrzewało, czy 527 jedzie Ostródzką, czy Głębocką - mnie interesował powrót na Radzymińską. Teraz kolejnym krokiem jest nacisk na ZTM, żeby 132 jechało w godzinach szczytu przegubowe, a w międzyszczycie i dni wolne od pracy częściej.

            Poza tym każdy, kto mi napisze, że dojazd 132 do metra jest gorszy niż 527 będzie przeze mnie wyśmiewany. Kolor cyferek i 5 na początku numeru w tej kwestii o niczym nie świadczy. Linia 527 jedzie z SzG do metra 31 minut i często przekracza ten czas, linia 132 jedzie 20 minut. Jeśli do 20 minut dodamy 8 minut jazdy i ok 2-3 minut oczekiwania na metro to wychodzi dokładnie na to samo. Tak - czy nie?
            • old.school Re: to nie mieszkańcy ZB zmienili trasę 527!!! 19.09.12, 20:29
              Sibeliuss,
              Idąc tokiem rozumowania pewnych ludzi powinienem teraz słać skargi i wnioski do ZTM. Dlaczego?
              Ano dlatego że przy poprzedniej trasie 527 miałem przystanek 20 metrów od domu, a teraz muszę przejść całe (o mój Boże!) 200. I tak jak dzisiaj deszcz padał, a ja sierota bez parasolki...
              I zawsze jest tak, że moja sprawa jest bardziej mojsza jak twojsza wink
              Ale nie o to chodzi.
              Proponuję ludziom z Ostródzkiej, żeby zmobilizowali się tak, jak potrafili się zmobilizować w jednej konkretnej sprawie ludzie ze Skarbka. I razem słać pisma do ZTM, razem lobbować, razem męczyć radnych - może coś wskórają?
              Ja np. zapytam się ZTM, czy wielkim problemem jest przywrócenie dawnego przystanku - pętli na SzG jako przystanku stałego a nie "na żądanie" smile
              I zgadzam się z Tobą, że lepszy dojazd do metra jest linią 132 a nie 527 smile I mało tego - na Marymoncie jest szansa jeszcze na miejsce siedzące w wagonie, a na Bankowym można się już nie zmieścić wink Czy może się mylę?
          • kaman7 Re: to nie mieszkańcy ZB zmienili trasę 527!!! 19.09.12, 20:23
            Przyznając, że osoby lobbujące za nową trasą 527 nie miały intencji wycofania jej z Ostródzkiej oraz doskonale rozumiejąc potrzeby mieszkańców wspomnianej ulicy uważam, że powinniśmy pomyśleć o docelowym rozwiązaniu tego problemu. Obecna sytuacja komunikacyjna jest dalece niesatysfakcjonująca dla wielu mieszkańców ZB i dlatego konieczne jest uruchomienie nowej linii autobusowej, która, moim zdaniem, powinna jeździć prastarą (pierwotną) trasą 527 (CH Arkadia – Berensona z pominięciem przystanków: Rondo Starzyńskiego, Kołowa i Malborska). Zadowoliłoby to nie tylko mieszkańców Ostródzkiej, ale i dla pozostałych stanowiłoby alternatywę dla obecnego przebiegu trasy 527. Wiem, że jest wiele osób, również mieszkających przy Skarbka z Gór, którym trasa przez Most Gdański podobała się bardziej niż obecna przez Most Śląsko-Dąbrowski. Oczywiście ZTM zapewne powie, że nie ma na to funduszy, ale gdybyśmy wszyscy zgodzili się np. na kursowanie 527 w godzinach szczytu nie co 6 min., a co 8 min.(w zamian za możliwość skorzystania z nowej linii), i w ten sposób „wygospodarowali” kilka kursów, to być może przy również dobrej woli ze strony ZTM-u uruchomienie nowej linii byłoby możliwe... Zapewne jednak jest tak, że wszystko wymaga czasu.
            • old.school Re: to nie mieszkańcy ZB zmienili trasę 527!!! 19.09.12, 20:34
              Kaman,
              naprawdę nie wierzę w to co piszesz.
              Człowieku, wysiadając na przystanku Wincentego/Młodzieńcza masz 50 metrów i wsiadasz w 500 lub w 227 i jedziesz do samiuśkiej Arkadii!
              Mój Drogi, czy przejście dla Ciebie 50 metrów przekracza Twoje możliwości?
              Ja teraz muszę wysiąść na Bankowym i przesiadać się dalej na Wolę, bo przecież 527 na Bankowym kończy bieg. I pewnie zimą będzie mi zimno stać na przystanku.
              Ale czy to znaczy że mam pisać do ZTM by dla mnie wydłużyli trasę i zdublowali kolejną linię, skoro mam 160, 190, 512 i tramwaje?
              No bez przesady!

Popularne wątki

Nie pamiętasz hasła

lub ?

 

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się

Nakarm Pajacyka