Dodaj do ulubionych

„Prawoskręt” z ul.Głębockiej w Trasę Toruńską

06.02.06, 11:36
Zapewne każdy z nas miał okazję stać w korku, który ostatnio regularnie
tworzy się na ul.Głębockiej, po północnej stronie wiaduktu przebiegającego
nad Trasą Toruńską (dalej TT). Jedyna w okolicy ulica wiodąca na Bródno i
Targówek krzyżuje się tam z drogami wjazdowymi i zjazdowymi z TT. W tym
miejscu znajduje się także wjazd na Osiedle Brzeziny (Agroman).

Za kilka lat ten problem będzie rozwiązany, przy okazji wielkiej przebudowy
Trasy Toruńskiej do klasy S (pisałem o tym w wątku Info o inwestycjach drogowych - czy potrzebne? ). Ale co
można zrobić teraz? Przy Głębockiej powstają nowe osiedla mieszkaniowe i
samochodów będzie szybko przybywać.

Jednym z pomysłów na rozwiązanie tego problemu jest zbudowanie
tzw. „prawoskretu”.
Ma to być krótki kawałeczek nowej ulicy, która rozpoczyna się w okolicach
tego feralnego skrzyżowania a kończy na TT. Jadąc Głębocką w stronę Bródna,
ma być PO PRAWEJ STRONIE tej ulicy. Czyli dokładnie odwrotnie („lustrzane
odbicie”wink do aktualnego zjazdu/wjazdu z/na TT. Co nam to da? Myślę, że
zasadniczo zmieni sytuację. Korzystać z „prawoskretu” będą przede wszystkim
jadący Głębocką z północy i zjeżdżający na TT w stronę Mostu Grota (nie będą
musieli skręcać w lewo, jak w chwili obecnej). Gdyby ta droga była
dwukierunkowa, to pojada nią dodatkowo samochody jadące TT od Marek i
skręcające w stronę Bródna.

Okazuje się, że nasi urzędnicy już od pewnego dyskutują o tym „prawoskręcie”.
Spójrzcie na to pismo Urzędu Dzielnicy z marca 2005r . Jak
widać, myśleli nawet o tymczasowym wykonaniu tej drogi z płyt betonowych lub
destruktu.

OKAZUJE SIĘ, ŻE TA SPRAWA JEST POWIĄZANA Z „BARYKADĄ” NA MOSTKU NA
WSPÓŁCZESNEJ! Wg tego pisma, zbudowanie drogi (cytuję) „pozwoli zażegnać
lokalny spór”. Czy mamy to interpretować, że jeżeli powstanie „prawoskret”,
to udrożnią mostek?
Przyznam się, że nie rozumiem do końca tej argumentacji…

CZY KTOŚ MOŻE WIE, JAKI JEST AKTUALNY STAN TEJ SPRAWY?


MYSLĘ, ŻE W NASZYM WSPÓLNYM INTERESIE JEST, ABY „PRAWOSKRĘT” POWSTAŁ JAK
NAJSZYBCIEJ. DLATEGO ZACHĘCAM WSZYSTKICH ZAINTERESOWANYCH DO „BOMBARDOWANIA”
URZĘDU DZIELNICY, ZDM, PREZYDENTA MIASTA ITD. PISMAMI W TEJ SPRAWIE.
Mam nadzieję, że to chociaż trochę przyspieszy realizację tej drogi.
Obserwuj wątek
    • michalom Re: „Prawoskręt” z ul.Głębockiej w Tr 06.02.06, 18:06
      tak jak pisałem w innym miejscu, pomysł "udrożnienia" mostku, o którym piszesz,
      uważam z różnych powodów za barbarzyński. Zwracam uwagę, że skrzyżopwanie, o
      którym piszesz, zatłoczyłoby się jeszcze bardziej.

      Nie wiem, czy sam "prawoskręt" załatwia sprawę; jeżeli to chyba tylko dla
      wyjeżdząjących z osiedla Brzeziny i ew. Głębockiej na TT. A co z ruchem
      wjeżdząjących od Marek z TT na wiadukt i na Brzeziny ?

      Natomiast "prawoskręt" plus małe rondo to chyba byłoby to.
      • compet_pl Re: „Prawoskręt” z ul.Głębockiej w Trasę Toruńską 07.02.06, 07:16
        michalom napisał:
        > tak jak pisałem w innym miejscu, pomysł "udrożnienia" mostku, o którym
        > piszesz, uważam z różnych powodów za barbarzyński
        Czytałem ten post, ale proponuję kontynuować dyskusję o "barykadzie" w tamtym
        wątku. Nawiasem mówiąc, o powiązaniu sprawy "prawoskrętu" ze
        sprawą "udrożnienia" napisał w swoim piśmie Burmistrz, a nie ja...

        michalom napisał:
        > Zwracam uwagę, że skrzyżopwanie, o którym piszesz, zatłoczyłoby się jeszcze
        > bardziej
        Wybacz, ale mam trochę inne zdanie na ten temat. Myślę, że się zgodzisz ze mną,
        że powstanie nowej ulicy nie powoduje (samo w sobie) zwiększenia ruchu.
        Zwiększenie ruchu następuje wyłącznie, gdy zwiększa się ilość samochodów.
        Tym samym, udrożnienie mostku nie spowoduje, moim zdaniem, zwiększenia ilości
        samochodów na tym skrzyżowaniu. Część samochodów zamiast pojechać Głębocką,
        pojechałaby Współczesną. Ale w końcu i tak wszyscy trafią na to samo
        skrzyżowanie.

        michalom napisał:
        > Nie wiem, czy sam "prawoskręt" załatwia sprawę; jeżeli to chyba
        > tylko dla wyjeżdząjących z osiedla Brzeziny i ew. Głębockiej na TT. A co z
        > ruchem wjeżdząjących od Marek z TT na wiadukt i na Brzeziny ?
        Ooooo, tutaj zdecydowanie będę bronił swego! Nawet jeżeli „prawoskręt” będzie
        tylko wąską ulicą jednokierunkową (od Głębokiej do TT), to i tak znacznie
        odciąży to skrzyżowanie. Widziałeś może jak ono wygląda rano, gdy wszyscy
        spieszą się do pracy? Na skrzyżowaniu jest długa kolejka jadących Głębocką z
        północy, zjeżdżający na TT w stronę Mostu Grota. Wszyscy chcą oczywiście
        skręcić w lewo, bo to jedyna możliwość.
        W moim poscie napisałem też, że ideałem byłaby sytuacja, gdyby „prawoskręt” był
        drogą dwukierunkową. Powstałaby nowa droga dla pojazdów jadących z Marek i
        skręcających w stronę Bródna. Jedynym kierunkiem „kolizyjnym” byłby
        wjazd/wyjazd z Osiedla Brzeziny (Agroman). Ale słyszałem, że podobno mają
        zbudować inny wjazd na osiedle – bardziej na północ, co rozwiązałoby
        ostatecznie wszystkie problemy. MIELIBYŚMY WTEDY PRAWDZIWY WĘZEŁ BEZKOLIZYJNY
        (pół tzw. koniczynki)!

        michalom napisał:
        > Natomiast "prawoskręt" plus małe rondo to chyba byłoby to.
        Gdyby „prawoskręt” był dwukierunkowy, to rondo byłoby całkowicie zbyteczne,
        prawda?
        • michalom Re: „Prawoskręt” z ul.Głębockiej w Tr 08.02.06, 16:29
          Co do Twoich uwag dotyczących prawoskrętu - dwukierunkowego - przy obecnym
          natężeniu ruchu, to OK. Swoją drogą nie wiem jaki geniusz wymyślił taką
          organizację ruchu, że zjazd z TT na Głebocką od strony Marek jest tylko przed
          wiaduktem Głębockiej. Tam powinien być tylko zjazd dla jadących Głębocką na
          północ. Za wiaduktem (jadąc od Marek) powinien być, tak jak piszesz, zjazd na
          wiadukt i rownoległy do niego "prawoskręt" dla jadących Głębocką z Białołęki na
          TT w kierunku centtrum.

          Proponowane przeze mnie rondo nie jest alternatywą, ale uzupełnieniem
          proponowanego przez Ciebie prawoskrętu. Mysle,że "upłynniłoby" ruch i uczyniłoby
          go bardziej bezpiecznym. Tali jest sens przekształcania ruchliwych skrzyżowań w
          ronda.

          Z dwukierunkowytm "prawoskrętem" na skrzyżowaniu prawdopodobnie byłoby wyraźnie
          luźniej także przy większym ruchu. Co nie znaczy, że przez Współczesną i
          Brzeziny należy wpuszczać z Ostródzkiej ruch na to skrzyżowanie - znasz mój
          pogląd na ten temat.
          • kynast1 Re: „Prawoskręt” z ul.Głębockiej w Tr 13.09.06, 12:53
            Może tuż przed wyborami należy odświeżyć sprawę skrzyżowania Małej Brzozy i ul.
            Głębockiej. Może od Kandydatów w wyborach poznamy najnowsze plany zmiany tego
            skrzyżowania.


            Kandydaci w wyborach do dzieła!!!!!!!! Zróbcie coś z tym skrzyżowaniem.!!!!
      • kynast1 Re: „Prawoskręt” z ul.Głębockiej w Tr 13.09.06, 13:09
        a może Stowarzyszeniu nie zalezy na rozwiązaniu tego tematu? Ile czasu można
        jeszcze czekać, aby rozpoczęto tam jakieś prace? rok, dwa, trzy czy też jeszcze
        do kolejnych wyborów. Wcześniej już chyba Policja postawi tam człowieka, który
        będzie kierował ruchemwink
        • barwa1 Re: „Prawoskręt” z ul.Głębockiej w Tr 29.09.06, 12:27
          kynast1 napisał:

          > a może Stowarzyszeniu nie zalezy na rozwiązaniu tego tematu?

          Nie miałam czasu zajrzeć do tego wątku wcześniej - piknik pochłonął mnie
          całkiem smile)
          Ale dziś chcę zwrócić uwagę kynasta i innych osób, że stowarzyszenie nie jest
          organizacja samą dla siebie. Jesteśmy Waszymi sąsiadami, którym zależy... na
          bardzo wielu sprawach, które są do rozwiązania na naszym terenie.
          Nie oznacza to jednak, że jako osoby pracujące społecznie, mamy OBOWIĄZKI!
          Zajmujemy się tym, czym umiemy, o czym wiemy i na co pozwala nam czas.
          Bardzo zależy nam na tym byście, sąsiedzi, wspierali nas swoją wiedzą, ale
          przede wszystkim aktywnością! Nie jesteśmy tu po to, by robić coś za kogoś, ale
          żeby wspólnie z Wami pracować na naszą rzecz.
          Zatem, knyst1, skoro masz orientację w sprawach "drogowych" - pomóż nam!
          Będziemy wdzięczni.
          SZB.ALicja
    • szb.waldek.roszak SZB PLANUJE AKCJĘ W TEJ SPRAWIE 13.09.06, 13:21
      Witam!

      Od dawna dyskutujemy na ten temat. Stowarzyszenie Zielona Białołęka planuje
      (zaraz po PIKNIKU) przeprowadzenie
      większej akcji w tej sprawie. Zainteresowanie tematem, jak widać na przykład tutaj, jest spore.

      Gdzieś słyszałem, że ZDM planuje zbudowanie ronda w tym miejscu. To rozwiąże
      sytuację w bardzo znikomym stopniu. Stłuczek będzie pewnie trochę mniej, bo po
      rondzie trzeba jechać wolniej. Myślę, że KORKI BĘDĄ JEDNAK JESZCZE WIĘKSZE!

      Uważam, że do tej sprawy należy podejść trochę szerzej. Za kilka lat (2008?)
      rozpocznie się wielka przebudowa Trasy Toruńskiej (TT) do ekspresowej S8. Trzeba to wykorzystać i spowodować, żeby PRZY TEJ OKAZJI
      PRZEBUDOWANO CAŁY WĘZEŁ!!!

      Tematy drogowe bardzo mnie interesują, więc śledzę dokładnie całą procedurę.
      Mam mapki ze wstępnymi założeniami projektu. Na razie wygląda to kiepsko.
      Jedyną planowaną zmianą jest dobudowanie dodatkowego zjazdu z S8 na Bródno.

      O ile mi wiadomo budowa S8 właśnie otrzymała tzw. decyzję środowiskową. Teraz
      więc przyszedł czas na projektowanie. Trzeba więc DZIAŁAĆ TERAZ!!! Jest to
      jedyna szansa, aby to zrobić porządnie!

      Przygotujemy propozycję zmian po naszej stronie. Potrzebny jest, jako minimum,
      zjazd z Głębockiej na TT/S8 (w stronę Mostu Grota), czyli ten
      słynny „prawoskręt”. Dodatkowo zjazd z TT/S8 (jadąc od Marek) na Głębocką.
      Obydwie drogi obok siebie, aby nie zajmować zbyt dużo miejsca. Da to nam
      taką „mini koniczynkę”.

      Jest też problem wjazdu/wyjazdu na osiedle Agroman (Brzeziny). Słyszałem, że
      planowane jest jego przesunięcie bardziej na północ. Czy ktoś może to
      potwierdzić?

      Propozycję zmian, o których pisałem powyżej, zamieścimy oczywiście na forum do
      dyskusji. Skierujemy pisma do GDDKiA, ZDM i innych podobnych instytucji.

      Aby pisma miały odpowiednią siłę przebicia, trzeba będzie też pewnie poprzeć je
      wielką ilością zebranych podpisów, akcjami medialnymi z prasą, tv itd.

      Kto mógłby nam pomóc w tym zakresie?


      Pozdrawiam serdecznie

      Waldek
      Stowarzyszenie Zielona Białołęka
      (vel compet_pl)
      • f.l.y pismo od.... 25.09.06, 13:18
        pozwolę sobie wkleić pisma, które napisała i otrzymała jedna z mieszkanek
        osiedla Brzeziny I

        Pan Michał Lesiński

        Kierownik Biura Inżynierii Ruchu

        Urząd Marszałkowski Województwa Mazowieckiego







        Szanowny Panie,





        Piszę do Pana w sprawie skandalicznego rozwiązania wyjazdu z osiedla
        mieszkaniowego, w którym mam przyjemność mieszkać.



        Mieszkam na osiedlu „Brzeziny”, które znajduje się w rozwijającej się szybko
        części miasta w sąsiedztwie Trasy Toruńskiej i ulicy Głębockiej. Wyjazd z
        mojego osiedla jest możliwy tylko przez ulicę Małej Brzozy i Głębocką. Niestety
        nawet wyjazd w prawo na Trasę Toruńską wymaga przejechania przez ulicę
        Głębocką, gdyż ktoś zapomniał wykonać kawałek estakady. W godzinach szczytu już
        w chwili obecnej trzeba czekać kilka minut na możliwość wyjazdu. Niemal
        codziennie mają miejsca stłuczki. Tymczasem w tej okolicy niebawem będą
        oddawane do użytku kolejne osiedla mieszkaniowe i sytuacja ulegnie znacznemu
        pogorszeniu.



        Wobec powyższego pragnę prosić o ustawienie sygnalizacji świetlnej na
        skrzyżowaniu ulic Małej Brzozy i Głębockiej, co ułatwi niezmiernie wyjazd z
        osiedla zwłaszcza rodzicom zawożącym rano dzieci do szkoły rejonowej na ulicę
        Berensona, a także tym wszystkim, którzy zamierzają skręcić w prawo na Trasę
        Toruńską. Ponadto warto się zastanowić nad dostosowaniem ulic Starej Gruszy i
        Współczesnej do przejęcia części ruchu z osiedla. Gdyby otwarto ten przejazd,
        to stanowiłoby to ułatwienie dla osób chcących włączyć się do ruchu Trasą
        Toruńską, a także tych, którzy udają się w kierunku szkoły na ulicy Juranda ze
        Spychowa lub w kierunku Płud czy Legionowa. Oczywiście pojawią się natychmiast
        przeciwnicy takiego rozwiązania, ale sądzę, że będzie ich znacznie mniej niż
        zwolenników, gdyż w tej chwili paraliż komunikacyjny osiedli „Brzeziny
        I,II,III,IV” jest bardzo mocno odczuwalny przez mieszkańców.



        Mam nadzieję, że moje uwagi będą pomocne przy tworzeniu nowych rozwiązań
        komunikacyjnych dla miasta. Nie wiem czy rozwiązanie tych problemów znajduje
        się w zakresie Pana kompetencji, ale mam nadzieję, że przekaże Pan te sugestie
        osobom uprawnionym. Z góry dziękuję za poświęcenie tej sprawie swojego czasu.



        Pozostaję z poważaniem,
        --------------------

        i odpowiedz:

        Użytkownik Tomasz Komorzycki napisał:
        >W odpowiedzi na Pani e-mail z dnia 4.09.2006r. w sprawie utrudnionego wyjazdu
        z osiedla "Brzeziny" znajdującego się w sasiedztwie Trasy Toruńskiej i ul.
        Głebockiej, Zarząd Dróg Miejskich uprzejmie informuje, że jest na etapie
        opracowywania dokumentacji projektowej na budowę ronda wraz z łącznicami na
        skrzyżowaniu ul. Głębockiej z ul. Małej Brzozy, które znacznie usprawni ruch w
        tamtym rejonie i poprawi jego bezpieczeństwo. Zadanie do swojej realizacji
        będzie wymagłao wykupu terenu. Jeżeli proces przygotowania inwestycji
        przebiegnie sprawnie i zostaną zarezerwowane środki na ten cel to zadanie
        powinno zostać wykonane w latach 2007-2008. Jednoczesnie informujemy, że ZDM
        nie przewiduje budowy sygnalizacji na przedmiotowym skrzyżowaniu.
        >
        >z poważaniem Tomasz Komorzycki ZDM


        niniejsze otrzymałam w dzisiejszej poczcie osiedlowej
          • xvts Re: pismo od....-dzieki F.l.y. 26.09.06, 12:56
            Rondo w tym miejscu nic nie usprawni, wybudują pewnie taki wypierdek o średnicy
            wewnętrznej 5 m przez którego środek będą jeździć autobusy bo inaczej się nie
            zmieszczą. Wybudowanie drugiej nitki zjazdu/wjazdu (czyli pełnej koniczynki jak
            przystało w cywilizowanym świecie) z głębockiej na toruńską po zachodniej
            stronie wiaduktu byłoby o niebo lepszym rozwiązaniem umożliwiającym
            bezkolizyjne poruszanie się w tym miejscu.

            Co ciekawe po drugiej stronie TT (strona południowa)planowana jest budowa
            łącznicy jednokierunkowej, po zachodniej stronie ulicy głębockiej (czyli po
            stronie carefoura) O tym przeczytacie tu
            www.siskom.waw.pl/materialy/s8/trasa-ak-opis.jpg
    • szb.waldek.roszak Co planuje GDDKiA przy przebudowie TT do S8? 29.09.06, 10:43
      Na rozprawie środowiskowej
      zaprezentowano mapki koncepcji przebudowy węzła z Głębocką.

      TUTAJ znajdziecie wycinek tej mapki. Jak
      widać, planowany jest wyłącznie dodatkowy zjazd z TT/S8 po stronie Carrefour’a,
      jadąc od Mostu Grota w stronę Marek.

      Niestety NIE MA NASZEGO „PRAWOSKRĘTU”, który jest tak potrzeby.
      sad((


      Jak już pisałem, za kilka dni planujemy rozpocząć dużą
      akcję nacisku na naszych urzędników w tej sprawie. Oczywiście poinformujemy Was
      o wszystkim i (co najważniejsze) poprosimy o pomoc.


      Waldek (compet_pl)
      Stowarzyszenie Zielona Białołęka
      • chaladia Re: Co planuje GDDKiA przy przebudowie TT do S8? 29.09.06, 11:13
        Toż to najgłupszy możliwy do wymyślenia wariant.
        Trzweba walczyć, ale jak słyszę, że coś jest "środowiskowe" albo "ekologiczne",
        to wiem, że to jest do d...

        Jeśli dla jakiejś przyczyny nie mogą załatwić prawoskrętu (nieosiągalny
        właściciel gruntu, albo co?) to może lepiej byłoby zrobić przejazd wzdłuż
        kanałku i ogrodzenia Vikinga aż do Ostródzkiej. Sporo to pomoże - choć i tak
        prawoskręt wcześniej czy później powstać by musiał...
      • corfu Rondo, przebudowa, prawoskręt 29.09.06, 19:59
        Waldek,

        Odesłałeś mnie do dyskusji na tym wątku, no cóż…

        Nowe informacje, jakie pozyskałem w ostatnim czasie przedstawiłem tutaj

        forum.gazeta.pl/forum/72,2.html?f=36264&w=49437773
        Tak masz racje nie wypowiadam się zbyt często, gdyż jestem zwolennikiem
        konkretnych działań i sprawdzonych informacji.

        Jak widać moje informacje zostały potwierdzone na dzisiejszej Radzie Dzielnicy,
        czyli okazuje się, że jest kilka źródeł pozyskiwania informacji.

        Potwierdzam przebudowę skrzyżowania i budowę prawoskrętu przy ul. Małej Brzozy
        oraz budowę ronda w odległości około 200m od tego skrzyżowania. Przeznaczone
        zostały na ten cel środki pieniężne. Inwestycja stała się jednym z priorytetów
        Dzielnicy, do tego stopnia, że zamierzają przejąć ten odcinek drogi od ZDM.

        Pozdrawiam
        Corfu



        • mieszbia Skrzyżowanie ulic Głębockiej i Małej Brzozy. 02.11.06, 09:53
          Zostało wszczęte postępowanie administracyjne dla wniosku o ustaleniu
          lokalizacji inwestycji celu publicznego dla inwestycji polegającej na:
          "przebudowie skrzyżowania ulic Głębockiej i Małęj Brzozy (dz. nr. ew. 31/2,
          33/1 w obrębie 4-09-28; 1/1, 2/3, 3/13, 6/1; 1/9 w obrębie 4-09-01; 1/87, 1/88,
          2/1, 2/2, 3/23, 4/3, 5, 6, 7, 8, 9, w obrębie 4-16-38) na terenie Dzielnicy
          Białołęka m.st. Warszawy na wniosek Zarządu Dróg Miejskich".

          Miejmy nadzieję,że inwestycja ta zostanie zrealizowana jak najszybciej.

          Pozdrawiam,Piotr Łokieć.


            • waldek_roszak Nie sądzę, że w tym roku... 27.11.06, 14:01
              wawa1234 napisała:
              > czy ktoś zna hipotetyczny termin rozpoczęcia prac na tym skrzyżowaniu. Jak
              > widziałem ostatnio zatoczki autobusowe sa już prawie na wykończeniu. Czy
              > możliwe jest jeszcze rozpoczęcie prac w tym roku?


              Witam!

              Aktualnie obserwowana budowa chodnika wzdłuż Głębockiej wraz z 6 zatokami
              autobusowymi, to realizacja przetargu ogłoszonego 11 sierpnia tego roku. W tym
              przetargu niestety NIE MA MOWY O PRZEBUDOWIE SKRZYŻOWANIA GŁĘBOCKIEJ Z TT.

              Sprawa tej przebudowy to na dzisiaj niestety odległa rzecz. Rozpoczęto jakieś
              postępowanie administracyjne z tym związane. Były spotkania UD z ZDM. Planuje
              się jakieś rondo, które rozwiąże tylko część problemów. Nie znam jeszcze
              szczegółów.

              Sprawa jest niezmiernie ważna. TO MUSI BYĆ JEDEN Z PRIORYTETÓW W NAJBLIŻSZYM
              CZASIE.


              Pozdrowienia

              Waldek Roszak
              • wawa1234 Re: Nie sądzę, że w tym roku... 27.11.06, 14:39
                Mieszbia we wcześniejszym wątku pisał o ropoczeciu na poczatku listopada
                procedury administracyjnej, czyli sprawa jest w bardzo poczatkowej fazie?
                A czy na tym spotkaniu przyjęto jakies rozwiązanie tj. czy rondo czy coś innego?

                pozdrawiam
                Waldek
                • waldek_roszak Re: Nie sądzę, że w tym roku... 27.11.06, 14:47
                  wawa1234 napisała:
                  > Mieszbia we wcześniejszym wątku pisał o ropoczeciu na poczatku listopada
                  > procedury administracyjnej, czyli sprawa jest w bardzo poczatkowej fazie?
                  > A czy na tym spotkaniu przyjęto jakies rozwiązanie tj. czy rondo czy coś
                  innego


                  Tak, Piotr napisał o rozpoczęciu procedury administracyjnej. Zapewne potrzebny
                  będzie wykup terenu. Trzeba zrobić projekt. Potem przetarg. Itd., itd.
                  Wydaje mi się, że sprawa jest na etapie tworzenia koncepcji, jak rozwiązać ten
                  węzeł gordyjski. Wiem, że jakiś czas temu odbyło się spotkanie ZDM, UD i
                  Transprojektu w tej sprawie.

                  Chcę to sprawdzić przy pierwszej sposobności.


                  Pozdrowienia

                  Waldek Roszak
                  • mieszbia Re: Nie sądzę, że w tym roku... 27.11.06, 15:43
                    Cytat z
                    Protokół Nr N/06
                    z Nadzwyczajnej Sesji Rady Dzielnicy Białołęka m. st. Warszawy
                    z dnia 19 października 2006 roku.

                    "...Uzupełniając wypowiedź przedmówcy, Pan Tadeusz Semetkowski powiedział, że
                    to nie jest takie proste rondo, tylko pewnego rodzaju rozwiązanie, które nie
                    będzie w tym miejscu, gdzie się znajduje obecne skrzyżowanie i zjazd,
                    lewoskręt, do Trasy Armii Krajowej. Tylko o wiele wcześniej i będzie pewnego
                    rodzaju docelowym rozwiązaniem, biorąc pod uwagę, że Trasa Nowo-Wincentego
                    pójdzie na wiadukcie górą i ono pozostanie. Także nie jest to tymczasowe
                    rozwiązanie, które będzie utrudniało, tylko ono usprawni i upłynni ruch i
                    będzie za razem duża przebudowa dróg dojazdowych do Armii Krajowej. Będzie
                    wybudowane prawe ucho, czyli będzie oprócz tego ronda również taki zjazd
                    bezpośrednio na Trasę Armii Krajowej bez tego lewoskrętu. Środki, jakie Miasto
                    przeznacza, czyli 5 mln. zł. świadczą o tym, że to nie jest tylko w jednym
                    punkcie wybudowanie ronda. Miał Radny rację, że ono by tylko spowolniło.
                    Natomiast to rondo z tymi rozwiązaniami, które są zaproponowane i budową
                    dodatkowych dróg lokalnych ono upłynni ruch w tamtym rejonie."
                    • chaladia Re: Nie sądzę, że w tym roku... 27.11.06, 19:51
                      Opis jakiś nie-inżynierski. Niewiele zrozumiałem.
                      Jeżeli Waldek Roszak potrzebowałby jakiejś konsulatacji inżyniera budownictwa
                      lądowego (nie-drogowca), to służę.
                      Odnośnie samego projektu, to oawiam się, że trzeba zacząć od koncepcyjnego
                      choćby projektu TOG, która tamtędy ma przejść. Jak się dowiemy, gdzie będą
                      podpory, zjazdy itd, to będziemy wiedzieć, gdzie i ile mniejsca zostało na ten
                      nasz mini-węzeł komunikacyjny. No i jeszcze dobrze by było zostawić jakąś
                      rezerwę na torowisko tramwajowe...
                      • corfu Re: Nie sądzę, że w tym roku... 28.11.06, 23:13
                        Witam,
                        Tak jak pisałem wcześniej, informacje są aktulane.
                        Miałem w ręku pierwsze rysunki projektu rowiązań komunikacyjnych rozjazdów przy
                        wiadukcie jak również oddalonego ronda.
                        Tak jak same rozjazdy są zaprojektowane we właściwy sposób, czyli bezkolizyjnie
                        tak rondo jest jeszcze w fazie rozważań.
                        Oczywiście czas?
                        Według mojego doświadczenia, jeżeli prace rozpoczną się pod koniec przyszłego
                        roku, to i tak będzie to sukces. Oczywiście też jestem zainteresowany ich jak
                        najszybszym rozpoczęciem, lecz procedury są nieubłagane.
                        Jest tylko jedna szansa że "nowy garnitur" uprości odpowiednie przepisy.
                        Corfu
                        • marasia Re: Nie sądzę, że w tym roku... 28.11.06, 23:25
                          przepraszam, jeśli wzbudzę oburzenie ale... a wystarczyłoby udrożnić mostek na
                          Współczesnej i położyć kawałek asfaltu na niej i kilku śpiących policjantów.
                          Mieszkańcy Agromana nie musieliby stać w korkach w oczekiwaniu na przebicie się
                          przez Głębocką, bo pojechaliby przez Ostródzką i Współczesną, oczywiście, nie
                          rozpędzając się zanadto. Mieszkańcy Współczesnej otrzymaliby nową nawierzchnię
                          i nie brnęłiby w błocku po kostki, a przy tym mieliby ekspressowy dojazd na
                          Bródno czy do Carrefoura. I byłoby to rozwiazanie tymczasowe, do momentu
                          wykonania omawianego prawoskrętu, czyli na 1-2 lata. I nie trzebaby na to
                          wykładać milinów złotych i nie trzebaby tracić czasu na uzgodniania....
                          • gienek76 Re: Nie sądzę, że w tym roku... 29.11.06, 11:08
                            Niewykluczone że do tego dojdzie - skoro prace nad przebudową skrzyżowania będa
                            trwały tak długo. Wczoraj w godzinach wieczornych korek na tym skrzyżowaniu
                            zaczynał się już na wysokości Kondratowicza. Wystarczy jedna mała stłuczka a o
                            nią w tym miejscu jest bardzo łatwo i mamy całkowitą blokadę.
                            Czy można tę sprawę jakoś przyśpieszyć. Już niedługo Agroman odda kolejne
                            mieszkania na Lewandowie a wówczas dojdą kolejne samochody?
                            Nowo wybudowane zatoki autobusowe ułatwią zapewne komunikację pieszym, ale do
                            zmotoryzowanych będą to dodatkowe ograniczenia.

                            Pozdrawiam
                            Gienek
                            • chaladia Re: Nie sądzę, że w tym roku... 29.11.06, 18:55
                              Prace będą trwały długo, bo głupia procedure przetargów publicznych taka jest.
                              Ale mam pomysł, trochę to prowizorka, lecz większość infrastruktury na ZB to
                              większa lub mniejsza prowizorka jest... otóż:
                              1. Wykup gruntów pod to skrzyżowanie nie podlega na szczęście procedurze PP,
                              więc można to załatwić stosunkowo szybko.
                              2. Skoro grunt pod prawoskręt zostanie wykupiony, to będzie to pas łączący TT z
                              uliczką prowadzącą do "Agromana".
                              3. Proponowałbym w takim razie wykonać prowizoryczny szutrowy prawoskręt i
                              przykryć go destruktem, jeśli się jakiś dostanie przy okazji lenich remontów
                              ulic. I taka prowizorka starczy nam szczęślwie na ten rok czy półtora, zanim
                              się zbuduje skrzyżowanie docelowe...

                              Waldku, co o tym myślisz?
Inne wątki na temat:

Nie pamiętasz hasła

lub ?

 

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się

Nakarm Pajacyka