Forum Sport Rowery
ZMIEŃ
    Dodaj do ulubionych

    Trenazer -jak zaczac?

    IP: *.adsl.inetia.pl 11.02.07, 09:49
    Czasu ostatnio nie mam , a i pogoda nie sprzyja wiec zdecydowalem sie na
    zakup takiego cudenka:www.allegro.pl/show_item.php?item=164503086.
    Moze ktos opisze swoje poczatki z jazdy na trenazerach. Troche jest
    informacji w sieci o metodach treningu, ale szczerze mowiac wolalbym sie tego
    dowiedziec od kogos kto sie troche z tym pomeczyl.
    Obserwuj wątek
      • spector1 Re: Trenazer -jak zaczac? 11.02.07, 13:42
        Gość portalu: beldin napisał(a):

        > Czasu ostatnio nie mam , a i pogoda nie sprzyja wiec zdecydowalem sie na
        > zakup takiego cudenka:www.allegro.pl/show_item.php?item=164503086
        > Moze ktos opisze swoje poczatki z jazdy na trenazerach. Troche jest
        > informacji w sieci o metodach treningu, ale szczerze mowiac wolalbym sie tego
        > dowiedziec od kogos kto sie troche z tym pomeczyl.

        Osobiscie do treningu nie uzywam trenazera lecz rollers.
        Poczatek jazdy na rolkach byl jedynie innym rodzajem jazdy,zadna rewolucja.
        Po kilku minutach nie mialem problemow z jazda na rolkach.
        Technika jazdy poprawila sie dramatycznie(efektywnosc pedalowania, trzymanie
        linii jazdy, dobor ekonomicznej pozycji do TT).

        www.amazon.com/exec/obidos/ASIN/B000BMBWUY/nextag-sg-20/ref=nosim
        Zasady treningu na rolkach czy trenazerze sa takie same.

        Szczegolnie do jazdy na rolkach kola musza byc idealnie wycentrowane, wskazane
        sa opony z gladkim bieznikiem napompowane na max.

        Do treningu wskazany jest tez pulsometr.
        Prawie caly trening nalezy potraktowac jako budowanie tzw. bazy tj na spokojna
        jazde przy Hr 65-75%Hrmax.
        Trenowac mozna np 4-5x w tygodniu po 1h.
        Postep nalezy mierzyc wykorzystujac licznik i pulsometr.
        W miare wytrenowania zwiekszac sie bedzie dystans jaki przejedzie sie
        przez godzine np.przy stalym np.Hr=70%Hrmax.
        Taki pomiar co tydzien da dobry obraz naszego treningu.

        Rolki czy trenazer sa doskonalym testem ustawienia blokow, siodelka, kierownicy.
        Nie moze wystepowac podczas treningu nawet najmniejszy bol kolan czy stop.
        Nalezy tak ustawic bloki,siodelko kierownice aby bol kolan nie dokuczal podczas
        jazdy.

        Spector




        • Gość: jackk3 Re: Trenazer -jak zaczac? IP: *.abhsia.telus.net 12.02.07, 06:32
          Niestety musze sie z Toba nie zgodzic. Zasady treningu na rolkach czy
          trenazerze sa rozne. W zasadzie rolki nie nadaja sie za bardzo do powaznego
          treningu. Za wyjatkie polepszenia tzw. 'spin' i byc moze prowadzenia roweru wg
          mnie rolki maja bardzo ograniczone zastosowanie. Niektore rzeczy sa na nich
          bardzo trudne a niektore wrecz niemozliwe (np. trening na bardzo twarde
          przelozenia przy niskiej kadencji). Nie bardzo rozumiem jak rolki moga pomagac
          przy doborze pozycji na czsowkach? Oczywiscie kola musza byc wycentrowane ale
          najwazniejsza jest rama (musi byc prosta) i headset ktory musi byc dokladnie
          wyregulowany. Wg mnie jezdenie na trenazerze budujac tylko baze to stara
          szkola, baze mozna budowac ale tylko do czasu. Wg mnie trenazer jst
          nieslychanie przydatny do budowania sily, wytrzymalosci silowej. Mozemy
          kontrolowac swoj wysilek, jest duza powtarzalnosc wynikow. Interwaly to podstawa
          Oczywiscie zakladam ze baza jest, ale bez przesady. Sam spedzam obecnie 7-9
          godzin tygodniowo na trenazerze (plus silownia) i nie wytrzymal bym tylko
          krecenia. Czas mija bardzo szybko (chociaz boli tak samo) jak robie super-duper
          interwaly, ale jak na drugi dzien mam lekka jazde na 60 min. to dluzy sie
          niemilosiernie. Na rolki to wskakuje raz na 2 tygodnie i uwazam ze to wystarczy.
          Pzdr
          BTW, czy robiles kiedys izolowany trening na jedna noge? W tym roku
          zdecydowalem sie robic to regularnie w zimie (1x tydzien przez 3 tygodnie,
          potem 1 tydzien przerwy) i musze powiedziec ze jest to przyslowiowy bol w tylek
          (bardzo nieprzyjemne cwiczenie) ale rezultaty sa naprawde niezle. Opinie sa
          podzielone na temat tego cwiczenia, podobno ryzyko kontuzji duze. Zaczynalem od
          chyba 2 minut na noge, na razie doszedlem do 3 setow po 8 minut na noge (z
          przerwami 1 min). A jakie jest twoje zdanie?
          • spector1 Re: Trenazer -jak zaczac? 12.02.07, 17:22
            Wg mnie trenazer jest wygodniejszy w uzyciu i bezpieczniejszy dla
            poczatkujacych czy zawodowcow rozgrzewajacych sie przed startem TT.

            Trening na rolkach w porownaniu do jazdy na podstawce nie jest nudny a
            interwaly na 53/12 to kwestia jedynie techniki.Rolki musza byc wysokiej klasy
            bo w typowych lozyska siadaja po 3000 km oraz szybko zdzieraja sie opony.
            Wprawdzie latwo lozyska wymienic, ale to zawsze klopot.
            Nawet 3 godz jazda na rolkach to nie problem.
            Z potem tez nie ma problemu wystarczy wentylator ustawiony na 3ke w odleglosci
            1,5m + opaska na glowe.
            Z reguly jezdzilem 10cm od krawedzi rolki poniewaz chodzily ciszej przy
            predkosciach powyzej 40 km/h.
            Rolki nierownomiernym szumem natychmiast akcentuja kwadratowe pedalowanie
            czego nie mozna powiedziec o podstawce.
            Krecenie jedna noga rolki b.szybko skoryguja.
            Jedynie dosc trudna jest na rolkach jazda bez trzymania.

            Oczywiscie,ze interwaly to podstawa dla zaawansowanych gdy maja oni zaliczona
            baze.
            Od bazy nalezy zaczac.Poza tym nie wiadomo w jakiej formie jest zalozyciel
            watku. Dlatego nigdy nie polecam interwalow osobie bez formy.
            Najpierw trzeba zaliczyc baze a pozniej przejsc do interwalow.
            To nie jest jedynie kwestia formy lecz elementarna zasada unikania kontuzji.

            Trening silowy jest pomocny ale nie on decyduje o formie w sezonie.
            Dobrze jest odskakiwac kilkaset metrow na kilometrowym podjezdzie
            lub skoczyc za ucieczka z pr. 60km/h.Do tego potrzebna jest masa miesniowa.
            W wyscigu powyzej godziny takie atuty nie zadecyduja o sukcesie.
            Takze w treningu silowym musi byc pewne umiarkowanie.

            Spector

      • Gość: jackk3 Re: Trenazer -jak zaczac? IP: *.abhsia.telus.net 12.02.07, 06:11
        Jaki jest twoj cel? Co chesz osiagnac w nadchodzacym sezonie? Trenazer jest
        raczej przeznaczony dla ludzi ktorzy mysla powaznie o rowerze.
        1. Przez pierwszy miesiac po prostu krec. Nie jezdij wiecej jak 2 dni pod rzad.
        Panuje opinia ze trening wewnatrz powinien byc okolo 25% krotszy niz na
        zewnatrz (czyli 1 godz. na trenazerze to jak 1.25 na zewnatrz).
        2. Krec wysokie kadencje (co najmniej 95) nic tak nie robi na spin jak
        kontrolowana jazda w domu
        3. Przez pierwszy miesiac uzywaj niezbyt twardych przelozen ale tez
        powinienes 'czuc' jazde (to nie jest rekreacja)
        4. Spraw sobie wiatrak
        5. Trening na trenazerze moze byc bardzo monotonny, musisz przejsc przez ten
        pierwszy miesiac, pozniej bedzie lepiej
        6. Musisz ochranizc rower, rame pot dziala destrukcyjnie (rdza) no chyba ze
        jest caly z karbonu.
        7. Proponowal bym na poczatek nie wiecej jak 3-4x na tydzien, po miesiacu
        pogadamy.
        8. Zawsze zaczynaj od rozgrzewki i koncz na tzw. 'cooldown'.
        Pzdr
        Ten link nie dziala.
        • Gość: beldin Re: Trenazer -jak zaczac? IP: *.adsl.inetia.pl 12.02.07, 22:19
          Co roku (od kilkunastu lat) w sezonie, u mnie marzec-wrzesien przejezdzalem na
          rowerze okolo 5000-6000 km . W tym roku z powodu pracy nie sadze zebym mial
          czas na czesta jazde , ale chcialbym co jakis czas poscic sie na wycieczke 120-
          160 km..Jestem prawie pewny ze nie bede mial czasu na dojscie do takiej formy
          krecac na tradycyjnym rowerku. Jezdze sam, w swoim tempie(mtb), nie mam zamiaru
          sie scigac.Uwielbiam jezdzic w okolice Slezy , Barda (wiec gorki).Trenazer ma
          slyzyc glownie do tego zeby tylek i cala reszta nie bolaly po 20-30km:). Sadze
          ze po tym co przeczytalem na forum i w internecie dam sobie rade z treningiem i
          nie zajade sie na tym wynalazku.Tu link ktory powinien
          dzialac:www.allegro.pl/item165003670_trenazer_tacx_t_1850_satori_podstawk
          a_bikestacja.html
          • spector1 Re: Trenazer -jak zaczac? 12.02.07, 23:17
            www.allegro.pl/item165003670_trenazer_tacx_t_1850_satori_podstawka_bikestacja.html

            To chyba ten link.


            Z tego co piszesz wynika,ze nalezysz do zaawansowanych.
            Nie bedziesz wiec miec zadnych problemow z treningiem jaki sugeruje Jack.

            Spector
              • Gość: jackk3 Re: Trenazer -jak zaczac? IP: *.abhsia.telus.net 25.02.07, 19:58
                Czolem.
                Trudno jest porownac trenazery.
                www.allegro.pl/item168548852_trenazer_elite_mag_elastogel_tacx_f_bike.html#photo
                Ten powyzej to moj. Ma tylko 5 stopni trudnosci ale to calkowicie wystarcza
                (Jan go uzywa wiec mysle za dla mnie tez jest dobry). Dodam ze ja jezdze na
                rowerze szosowy.
                1. 39x17 na 1 - glownie rozgrzewka i cooldown (5min.)
                2. 39x17 na 2 - spin, odnowa (recovery) - czasy rozne od 45 do 90 min.czesto
                tez jest czescia rozgrzewki
                3. 39x17 na 3 - to glownie trening w tlenie (endurance) ktory moze tez stac sie
                tzw. tempo ride, czas od 30min. do 60 i wiecej
                4. 53x17 az do 53x12 na 5 - low cadence interwaly, czas od kilku minut az do 10
                5. 39x17 na 5 - interwaly z kadencja TT (czyli okolo 92-94) w tz. supertreshold
                (czyli tetno na czasowce w moim przypadku 168-172 to sa zajebiscie ciezkie
                treningi, cas od 4min az do 15min w zaleznosci od zaawansowania
                Bardzo wiec ciezko porownac obciazenia.
                Kazdy wiec trenin zaczynam od rozgrzewki (co najmniej 15mni.) i koncze cooldown
                (co najmniej 10). Polecam kupno jakiejs ksiazki naprawde warto bo to temat
                rzeka. Trening na trenazerze jest w dalszym ciagu bardzo niedoceniany.
                Pzdr
                • lemuriza Re: Trenazer -jak zaczac? 04.03.07, 10:47
                  Ciekawa jestem czy ktoś z Was "jeździ" na rowerze stacjonarnym? A jesli tak to
                  jak duzo jeździcie i jakie macie doświadczenia.
                  Tak jak kiedys pisałam kupilismy w grudniu stacjonarny rower uzywany, głownie
                  ze wzgledu na moje uszkodzone kolano. Początkowo w euforii jeździłam na nim po
                  30 km dziennie, ale niestety kolano zaczęło boleć ( takie bóle przeciążeniowe).
                  Tak więc zmniejszyłam dystanse i w sumie od końcówki grudnia do teraz
                  przejechałam na nim tylko trochę ponad 300 km.
                  Niby nudne takie domowe kręcenie, ale miałam cel - odbudowa mięsnia po
                  operacji. Udało się:).
                  I jeszcze jedna śmieszna rzecz związana z rowerem stacjonarnym - nigdy nie
                  jeździłam w noskach czy SPD, a do roweru sacjonarnego mąż załozył noski:).
                  Efekt jest taki, że jak wyjechalismy tydzień temu na rower zwykły to bardzo mi
                  tych nosków brakowało:). Siła przyzywczajenia.
      • Gość: kondor Re: Trenazer -jak zaczac? IP: 80.50.234.* 04.03.07, 19:29
        To i ja dorzucę coś od siebie.Myślę że to co tutaj napiszę będzie zrozumiałe
        dla tych co kręcą na stacjonarnym.Jak widać nie jest to lekki chleb.Nie należy
        jednak przygodę z trenażerem rozpoczynać od tego podanego przykładu.

        Godz 17.20 ręcznik o wymiarach 100x45 waga 17 dkg
        Godz 18.20 ręcznik waży 40dkg.Nie liczę tego co poszło w spodenki i mała kałuża
        pod rowerkiem.Kadencja 95-100 ostatnie 2 min 115-120.
        Co do rowerka to najzwyklejszy magnetic -HMS z 8-śmio stopniowym
        przełożeniem.Ten opisany przeze mnie przykład kręciłem na drugim
        przełożeniu.Jak wyczówam może to być to samo co 39x15.
        Kadencja 96 (24 na 15sek)co daje prędkość 30km/h

        beldin-moja propozycja to dziesięcio-minutówki tzn 10 minut lżejsze przełożenie
        i szybciej,a nastepnie troszke twardsze i wolniej.Godzinka dziennie na początek
        wystarczy
    Inne wątki na temat:

    Popularne wątki

    Nie pamiętasz hasła

    lub ?

     

    Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się

    Nakarm Pajacyka