Dodaj do ulubionych

Współczesny j.polski

23.10.11, 14:50
Dzień dobry,
mam na imię Maria, jestem emerytowaną nauczycielką Forum czytam już od dawna, ale ostatnio męczy mnie pewna sprawa i liczę na żywą dyskusję. Jak oceniacie stan współczesnej polszczyzny? mnie np. bardzo przeszkadza to,ze wszędzie jest dużo wyrazów z j. angielskiego, czasami nawet oglądając telewizję czy czytając gazetę, nie wiem, o co chodzi. A może to tylko ja jestem taka zacofana? A jak z językiem w telewizji? Nie uważacie, że jest w nim więcej potoczności, niż w naszych czasach? A język młodzieży i wulgaryzmy? Jak to wszytko oceniacie? Co z tym polskim naszymi oczami?
Obserwuj wątek
    • anerim Re: Współczesny j.polski 23.10.11, 15:37
      Pamiętam szok jaki przeżyłam, gdy pierwszy raz usłyszałam takie słowa oficjalnie, w filmie, chyba u Pasikowskiego. I się zaczęło. Wychowana w komunie stwierdziłam, ze słusznie miniony okres, to był czas niewinności. Przyszła wolność i wlał się wraz z nią cały rynsztok i tak już zostało. Razi, oczywiście, że razi. Jednak są pewne nisze i w nie się chowamsmile
      • waga_1949 Re: Współczesny j.polski 23.10.11, 15:51
        Rażą mnie te spolszczone wtręty z angielskiego, oj, rażą. Ale wkurza mnie też, jak spiker np. w RMF FM mówi "jedynaście", "jedynastka", podczas gdy nie powie "jedyn", tylko "jeden".Z czasów sprzed kilku lat, gdy jeszcze oglądałam tv pamiętam,że na pasku informacji aż roiło się od błędów co było zauważalne nawet przez takiego laika jak ja. A teraz nie oglądam tv, wolę książki. Jedyne błędy z jakimi mam do czynienia (nie licząc życiowych) to te,które popełnia moja wnuczka piątoklasistka (a robi ich niestety bardzo dużo). No i sporo ich na forach.
        • nikodem123 Re: Współczesny j.polski 27.03.12, 22:49
          Ale wkurza mnie też, jak spiker np. w RMF FM mówi "jedynaście", "jedynastka", podczas gdy nie powie "jedyn", tylko "jeden".

A mnie takie regionalizmy cieszą!
          Zawsze nam wmawiano, że jest tylko jeden język polski.