Dodaj do ulubionych

50% emerytury współmałżonka, po jego śmierci

17.05.19, 19:15
Wystąpiłam do ZUS, aby mi płacili 50% emerytury zmarłego współmałżonka, przy jednoczesnym pobieraniu własnej emerytury. Otrzymałam odpowiedź odmowną. Służy mi odwołanie do Sądu Okręgowego- Sądu Pracy i Ubezpieczeń Społecznych.
Noszę się z zamiarem sporządzenia odwołania. Nie jestem prawnikiem i obawiam się, czy dam radę sporządzić rzeczowe uzasadnienie odwołania.
Czy ktoś z Państwa może podpowiedzieć, jakie zamieścić argumenty.
Zaznaczam, że za życia nie mieliśmy rozdzielności małżeńskiej, prowadziliśmy wspólne gospodarstwo domowe.
Mąż przepracował 25 lat, zmarł w wieku 46. Był tylko 3 lata na rencie chorobowej. Składki emerytalne współmałżonka wpłacone do ZUS powinny stanowić źródło utrzymania dla pozostającego przy życiu współmałżonka w ramach dziedziczenia.
W pięciu państwach europejskich już istnieje takie prawo: Litwa, Czechy, Włochy, Francja, Niemcy.
Czas najwyższy, aby w Polsce istniało takie prawo. Może Sąd Najwyższy podejmie uchwałę i zaleci wypłacać taką emeryturę.
Obserwuj wątek
    • engine8 Re: 50% emerytury współmałżonka, po jego śmierci 17.05.19, 21:29
      Ze ci nie bylo szkoda czasu swojego i ZUSowskiego na takie wystapienia?
      "Składki emerytalne współmałżonka wpłacone do ZUS powinny stanowić źródło utrzymania dla pozostającego przy życiu współmałżonka w ramach dziedziczenia."
      A skad ta powinnisc wzielas?
      ZUS ci nawet nie gwarantuje ze Twoje skaldki Tobie wystarcza a co dopiero wspolmazonkom...

Argumenty? Zadne nie pomoga dopuki to nie jest prawnie usankcjonowane.
      A to ze inne kraje tak maja? Trzebe sie bylo tak urodzic czy zamieszkac...

Moze Sad najwyzszy kiedys podejmie ale watpie...... Jedyne wyjscie to zwiazac sie z kims kto ma emeryture smile)