Dodaj do ulubionych

Głupie i mądre sposoby na schudnięcie

25.04.07, 19:32
serwisy.gazeta.pl/zdrowie/1,56682,2144898.html
i tak się zastanawiałam dlaczego niby nie wolno jesc ziemniaków,mimo że
zawierają sporo potasu.Wolno-pod warunkiem że nie pływaja w tłuszczu i sosie i
nie jest ich 0,5 kg na talerzu.Odetchnęłam bo nie odmówie sobie młodych
ziemniaczków.
Obserwuj wątek
      • pia.ed Re: Głupie sposoby na schudnięcie 25.04.07, 23:29
        Dziwne, ze ziemniaki sa kaloryczne, a ja na diecie kartoflanej schudlam kiedys
        6 kg w bardzo szybkim tempie!
        Zdrowa ta dieta nie byla, bo bardzo jednostronna i pod koniec bylam
        oslabiona, ale efekt gwarantowany!

        Niedawno czytalam, ze ludzie starsi jesli maja za malo kolhydratow,
        to traca pamiec i szybciej sie starzeja!
      • grenka1 Mądre sposoby na schudnięcie 26.04.07, 10:14
        Oprócz wysokiej wartości kalorycznej,posiadają dużą ilość węglowodanów
        złożonych wolnowchłanialnych.

        "W diecie należy uwzględnić:
        pełnoziarniste pieczywo razowe (bez dodatku miodu) oraz pieczywo graham, kasze
        gruboziarniste, ryż nieoczyszczony, płatki zbożowe, makarony (produktów tych
        nie należy rozgotowywać) warzywa należy spożywać na surowo (błonnik),
        uwzględniając zróżnicowaną zawartość węglowodanów w 100 g produktu jadalnego.
        Do warzyw zawierających najmniej węglowodanów zalicza się: pomidory, ogórki,
        sałatę zieloną, kapustę pekińską, kalafior, rzodkiewkę, paprykę i szparagi.
        Nieco bardziej kaloryczne (25-50 kcal) są: brukselka, buraki, marchew, seler.

        Największą zawartość węglowodanów mają: ziemniaki, kukurydza, konserwowe
        ziarna groszku zielonego, fasola i inne rośliny strączkowe (ok. 70 kcal)."

        Zestawienie kalorii:


        100 kcal
        = 1 kromka chleba (40 g)
        = 3 kromki chleba chrupkiego (30 g)
        = 4 kromki chleba chrupkiego pszennego (24 g)
        = 2 małe ziemniaki (130 g)
        = 3 łyżki ryżu gotowanego (50 g)
        = 4 łyżki makaronu gotowanego (100 g)

        Jak widać z powyższego zestawienia 13 dkg ziemniaków zawiera 100 kcal, to jest
        tyle samo co 3 kromki chleba.
        A co to jest 13 dkg ziemniaków, niecała łyżka i tym się raczej nie najecie.

        --
        Marzenia miej takie, jakbyś miała żyć wiecznie.
        Żyj tak, jakbyś miała umrzeć jeszcze dziś.
        (James Dean)
      • grenka1 A zresztą 26.04.07, 10:16
        jedzcie co chcecie i ile chcecie. Przecież nikt Wam nie zabrania.
        Po miesiącu zobaczymy Wasze wyniki i porównamy z moimi.

        --
        Marzenia miej takie, jakbyś miała żyć wiecznie.
        Żyj tak, jakbyś miała umrzeć jeszcze dziś.
        (James Dean)
        • jaga_22 Re: A zresztą 26.04.07, 11:22
          Osobliwa rola węglowodanów


          Prosty zabieg systematycznego zastępowania przez dłuższy czas części lipidów
          dostarczanych w racji pokarmowej złożonymi węglowodanami może mieć korzystny
          wpływ na zapobieganie najczęściej pojawiającej się u osób starszych cukrzycy II
          typu, tym bardziej że jednocześnie unika się nadwagi. Istotne jest więc
          zwiększenie spożycia węglowodanów dobrze zachowujących swą pierwotną strukturę
          (rośliny strączkowe, pełnoziarniste produkty zbożowe, ziemniaki, owoce i warzywa).

          Przy cukrzycy nie zaleca się eliminacji węglowodanów z diety, a wręcz
          przeciwnie - dostarczanie ich w wystarczającej ilości, przy czym wybierać należy
          produkty o dobrym indeksie gli-kemicznym. Zmniejszając spożycie węglowodanów
          spowodowalibyśmy zwiększenie udziału białek i lipidów w dostarczaniu energii, co
          nie tylko powiększałoby i tak już nadmierną zawartość cukru we krwi, ale także
          nasilałoby konsekwencje naczyniowe cukrzycy (arterioskleroza, przyspieszone
          starzenie się). W istocie diety ubogie w pro-dukty roślinne są ubogie także w
          czynniki ochronne (błonnik pokarmowy i mikroskładniki pełniące funkcję
          przeciwutleniaczy). Wiele z tych podstawowych dawniej produktów, uważanych dziś
          za pokarmy energetyczne o małej wartości odżywczej, znikło z naszego menu. Tak
          się stało z warzy-wami strączkowymi, kaszami i innymi pokarmami zawierającymi
          skrobię.

          Myślę,że każdy organizm rzadzi się swoimi prawami.
            • grenka1 Zgadza się, 26.04.07, 17:27
              a 6 łyżek gotowanego ryżu, to tylko 100 cal.
              A to jest jeszcze mniej.
              Bo 20 dkg ziemniaków raczej się nie najesz,
              a 6 łyżek ryżu poczujesz w żołądku.

              --
              Marzenia miej takie, jakbyś miała żyć wiecznie.
              Żyj tak, jakbyś miała umrzeć jeszcze dziś.
              (James Dean)
                • grenka1 Zgadza się, 26.04.07, 19:46
                  To co to za danie. Niczym dla królików !!!
                  Warzywa z odrobiną ziemniaków hihihihi.

                  --
                  Marzenia miej takie, jakbyś miała żyć wiecznie.
                  Żyj tak, jakbyś miała umrzeć jeszcze dziś.
                  (James Dean)
                  • 52ania Re: Zgadza się, 26.04.07, 21:59
                    Trzeba jesc wszystko, ale z umiarem.Dla mnie najgorzej utrzymac umiar z tymi
                    słodyczami.Dwa dni powstrzymywałam się i znowu jem cukiereczki i ciasteczka.Jem
                    5 posiłków, ostatni o 18.00 i co z tego jak nie moge powstrzymac sie przed
                    słodyczami.Dzisiaj na obiad zjadlam 4 łyzki kaszy z cebulką na oliwie i 1/2 l
                    mleka zsiadłego, na deser kilka ciasteczek.Musze kupic ten chrom.Ciekawa
                    jestem, czy pomoze?
Inne wątki na temat:

Popularne wątki

Nie pamiętasz hasła

lub ?

 

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się

Nakarm Pajacyka