Dodaj do ulubionych

jak się liczy oglądalność?

02.03.09, 15:48
Media informują, że wczorajszy odcinek
*Rancza* oglądało przed telewizorami
10 milionów telewidzów.
Jest to już czwarta część i - jak sądzę _
będzie trzymała widownię w napięciu
każdej niedzieli w porze najlepszej
do oglądania telewizji,
No to pytam - jak się taką oglądalność
liczy żeby wiedzieć, że oglądaczy było
10 milionów, a nie np. 9 milionów.
Wie ktoś z państwa? Pytam serio.
A na marginesie: też oglądałam i zauważyłam
bardzo korzystne zmiany. Głowni bohaterowie
są już bardziej podobni do *normalnych*
ludzi, a nie jak w poprzednich odcinkach.
Wójt został upity i wykorzystany uczuciowo
przez seksowną brunetkę, natomiast proboszcz
stwierdził, że do szczęścia potrzebny jest
mu syn i te funkcję pełni na plebanii nowy
wikary, który stał się oczkiem w głowie
dla gospodyni księży. Fajny odcinek.
Obserwuj wątek
    • jagodajna Re: jak się liczy oglądalność? 02.03.09, 16:21
      Takie cosik znalazłam, ale czy to wiarygodne...

      Telemetria to ciągły elektroniczny pomiar widowni telewizyjnej. W wylosowanych gospodarstwach domowych zamontowane są niewielkie urządzenia elektroniczne - telemetry, które podłączone do dostępnego w domu sprzętu telewizyjnego, zapamiętują zarówno moment włączenia i wyłączenia telewizora, jak i nazwę odbieranej stacji.

      Badany przy pomocy specjalnego pilota telemetrycznego rejestruje się, informując system, że właśnie zaczął lub skończył oglądać telewizję. Zgromadzone w ten sposób informacje transmitowane są poprzez modem do centrum obliczeniowego TNS OBOP.

      Centralny komputer TNS OBOP łączy się automatycznie i bezgłośnie z miernikiem zainstalowanym w domu i pobiera dane z poprzedniego dnia. Następnie dane o oglądalności są kompilowane z danymi z monitoringu programowego i reklamowego, a potem przeliczane. Dzięki temu serwis telemetryczny dostarcza z dokładnością do jednej minuty dane o widowni dowolnie definiowanych pasm dla ponad 200 stacji telewizyjnych. Baza danych telemetrycznych zawiera również informacje o czasie emisji i oglądalności programów TV, bloków reklamowych i pojedynczych reklamówek dla najważniejszych stacji telewizyjnych.

      TNS OBOP bada oglądalność wszystkich stacji dostępnych na rynku polskim. Monitoringiem programowo reklamowym objęte są następujące stacje: TVP1, TVP2, Polsat, TVN, TVN Siedem, TV4, TVP Kultura, TVP Polonia, TVP Info, TVP Warszawa.
      Monitoringiem tylko reklamowym objęte są stacje: 4fun TV, Ale Kino, Animal Planet, AXN, Canal+, Canal+ Niebieski, Cartoon Network, Discovery, Hallmark, Hyper, Jetix, Kino Polska, Minimini, MTV, National Geographic, Planete, Polsat 2 International, Polsat Cafe, Polsat Sport, Superstacja, TCM, Tele 5, Tv Puls, TVN 24, TVN Style, TVN Turbo, TVP Historia, TVP Sport, TVP Wrocław, VH1, VIVA Polska, Zig Zap, Zone Club, Zone Europa, Zone Reality.
          • super222 Re: jak się liczy oglądalność? 04.03.09, 09:05
            No! sagitariusie954, a jak będziesz interpretował to?

            Będą również mierzone głośności reklam, za pomoca
            algorytmu (!!!???wink).
            *...poziom głośności emitowanych reklam i telesprzedaży
            nie może przekraczać poziomu głośności audycji je poprzedzających
            i następujących po nich) (po mojemu to jest: PRZED i PO).
            ------
            Tak zdecydowała Krajowa Rada Radiofonii i Telewizji.
            ------
            No to jak to będzie? Co to jest algorytm.

Popularne wątki

Nie pamiętasz hasła

lub ?

 

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się

Nakarm Pajacyka