Forum Sport Narty
ZMIEŃ
    Dodaj do ulubionych

Jak sprawdzić poziom zaawansowania?

IP: 62.87.254.* 22.01.02, 08:40
    Jeżdżę na nartach od wielu lat. Na pewno nie jestem początkującym. Jednak jak
    ktoś mnie pyta o stopień zaawansowania nie jestem w stanie określić czy jest to
    średniozaawansowany, zaawansowany czy ekspert. Jaskie są kryteria? Przy doborze
    sprzętu sprzedawcy zawsze pytają się o to, więc nie jest to pytanie retoryczne.
    Nie mam najmniejszych problemów na przygotowanych stokach niezależnie od
    stopnia nachylenia, a nawet mam wrażenie że na stromych stokach radzę sobie
    lepiej niz na płaskich. Pewien problem stanowi płynna jazda po muldach. Nie
    radzę sobie w głębokim puchu. Czy jestem zaawansowany?
    Obserwuj wątek
      • Gość: Gienek Re: Jak sprawdzić poziom zaawansowania? IP: 62.233.150.* 22.01.02, 11:53
        Sprawa jest dosyć ciekawa. Sprzedawcy w sklepach posługują się klasyfikacją
        narciarzy zaczerpniętą z katalogów narciarskich. Producenci poklasyfikowali
        sprzęt: dla początkujących, średnio-zaawansowanych, zaawansowanych, ekspertów i
        zawodników - po to, aby prawidłowo dobrać narty do swoich umiejętności. Kwestia
        oceny własnego poziomu jest możliwa, chociaż najlepiej, gdyby to zrobił np.
        doświadczony instruktor. Mam gdzieś w domu książkę (w języku francuskim)pana
        Joubert`a, niegdyś trenera kadry francuskiej, o tym jak się samemu nauczyć
        bardzo dobrze jeździć na nartach. Wcześniejsza książeczka o tej samej tematyce,
        tegoż samego autora, została przetłumaczona na język polski. Tytuł, bodajże
        był "Jak się samemu nauczyć jeździć na nartach". Otóż, w obu nich, była ładnie
        podana klasyfikacja poziomu jazdy w odniesieniu do terenu i śniegu. Kwestia
        obiektywnej oceny swojego poziomu jest ważna, ponieważ często spotyka się
        opinie, że ktoś dobrze jeździ, że jeździ bardzo dobrze, że jeździ od 10 lat, że