Dodaj do ulubionych

Żegańska trasą tranzytową dla TIRów

IP: *.devs.futuro.pl 01.09.09, 10:39
Z forum Muratora:

Ostatnio wpadła w nasze ręce ulotka o takiej treści:

JESTEŚMY MIESZKAŃCAMI MIĘDZYLECIA

Chcemy, aby ulica Żegańska była przebudowana wraz z tunelem do ul.
Zwoleńskiej. Tak przewidywały Plany Zagospodarowania Przestrzennego
Wawra i do tej pory czekaliśmy na realizacje tej inwestycji....

ZOSTALIŚMY OSZUKANI !!!

Prowadzona jest procedura SPECUSTAWY dotycząca przebudowy ul.
Żegańskiej jako arterii czteropasmowej z pasem zieleni, tunelem o
parametrach autostrady, przewidziane są ekrany 3 metrowe aby stłumić
hałas.
Nasza główna ulica jest tylko fragmentem TRASY NA ZAPORZE łączącej
lewobrzeżną Warszawę.
Przyjęte parametry techniczne jednoznacznie dowodzą, że będzie to
TRASA TRANZYTOWA - również dla TIR'ów.
Musimy zdać sobie sprawę, że cały ruch zostanie wtłoczony w centrum
Międzylesia dzięki 3 rondom.
Zaplanowano przejścia podziemne, aby przedostać się na drugą stronę
ulicy, na wysokości Urzędu Gminy Wawer.
Na Dzieci Polskich będą kładki. Powstanie nowe Międzylesie ale już
brutalnie rozerwane na dwie części, trudną do sforsowania rzeką
pojazdów.
Spotęgowany hałas, zwiększona emisja spalin i zapylenia, drgania
budynków od ruchu ciężkich pojazdów.
Tuż obok Centrum Zdrowia Dziecka zostanie zniszczony Mazowiecki Park
Krajobrazowy.

NIE ZOSTAŁY OGŁOSZONE KONSULTACJE SPOŁECZNE.

Urząd Dzielnicy i nasi radni pozbawiają społeczeństwo możliwości
decyzji o przyszłości Międzylesia...... Z rozmachem planują
wyburzenia budynków mieszkalnych, usługowych, nawet budynek Liceum.
Poszerzają Zwoleńską do kanałku na 36m i planują wyburzyć stare
domy, niszcząc nie tylko budowle, ale i całe życie ludzi nie
spodziewających się WYWŁASZCZEŃ.

LICZNE PROSTESTY MOGĄ URATOWAĆ NASZE MIĘDZYLESIE!!!

Chcemy aby Aleja Dzieci Polskich, Żegańska i Zwoleńska wraz z
tunelem pod torami pozostały drogami lokalnymi a Mazowiecki Park
Krajobrazowy nie został zniszczony.

ŻĄDAMY OBWIESZCZENIA KONSULTACJI( SPOŁECZNYCH
31.08.2009 XXXII Sesja Rady Dzielnicy Wawer o godzinie 17:00

Przyjdźcie na tę Sesję - sala konferencyjna nr 115 (łącznik I
piętro)
Obserwuj wątek
    • Gość: okolicznik Re: Żegańska trasą tranzytową dla TIRów IP: *.met.pl 02.09.09, 09:05
      A skąd miałeś te ulotkę? Ja mieszkam po drugiej stronie torów i
      jestem ciekaw co i jak. Czy ktoś był na tej sesji, o której wspomina
      autor tego wątku/
      Bo to co piszesz jest oburzajace, choc jak mnie pamięć nie myli, to
      w planach jest ulica Nowozwoleńska, która ma biec w kierunku
      południowo-zachodnim od obecnej Zwoleńskiej, w kierunki łączenia się
      Traktu z Wałem. Tak zapamietałem, ale moze trochę czas wymazał mi
      szczegóły.
        • Gość: olek Re: Żegańska trasą tranzytową dla TIRów IP: 195.242.183.* 03.09.09, 11:36
          Jak Was czytam to ukazuję mi się typowy porter Polaka - pieniacza, warchoła,
          który dla swojej racji jest w stanie w zapalczywości wykrzyczeć "liberum veto"
          nie zważając na dobro ogółu i szkody jakie czyni reszcie społeczeństwa i kraju,
          blokując jakikolwiek postęp.
          Każdy chce dróg, mostów, wiaduktów pod jednym warunkiem - byle nie u siebie. Nie
          ma znaczenia że ktoś mieszka w mieście (czasami nawet prawie w centrum) on chce
          mieć u siebie "wsi spokojna, wsi wesoła".
          Nie ma co się dziwić że jesteśmy "wsią" w UE, bez infrastruktury, wsią która
          dalej się cofa poprzez takich pieniaczy i zielonych ekoterrorystów.
          Z czasem staniemy się rodzajem skansenu do którego nawet nie będzie będzie jak
          przyjechać (no bo po czym ?). Podczas gdy reszta świata (ta mądrzejsza i
          bardzie postępowa) odsadzi nas na lata świetlne w rozwoju.
              • Gość: okolicznik Re: Żegańska trasą tranzytową dla TIRów IP: *.met.pl 03.09.09, 14:42
                przecież łykneła (raczej jej mąż, w dość podejrzanych
                okolicznościach) kamienicę w centrum Warszawy - jej wartośc rynkowa
                ok. 9 mln zł. Mając taką kasę też nie chciałbym mieszkać tam gdzie
                ona - mały ogród, duży ruch samochodów, naprzeciwko przedszkole.
                Ona ma gdzieś naszą lokalną społeczność. Jak ją wybiorą na drugą
                kadencję, to zapewne wyprowadzi się do Konstacina - tam będzie
                blisko mieszkać panów Waltera i Wejcherta - w końcu dała im 500 na
                stadion Lrgii, to napewno znajda jej jakąś działkę w okolicy :-)
                • aleonka Re: Żegańska trasą tranzytową dla TIRów 05.09.09, 13:25
                  Spotkanie protestacyjne w sprawie Trasy na Zaporze pod Urzędem Gmniy
                  w najbliższy poniedziałek o 18.00.
                  Nie jesteśmy przeciw drodze, ale chcemy drogi o statucie drogi
                  lokalnej, a nie drogi krajowej 2x2 pasy łączącej most na zaporze z
                  trasą wylotową na Mińsk. Od kiedy to "obwodnice" prowadzi się przez
                  centra miejscowości - to dopiero skansen w myśleniu. Wyszków długo
                  walczył i wreszcie ma spokojne centrum, ale my możemy jeszcze coś
                  zdziałać by ciężarówki nie jeździły przez Międzylesie, a nie przez
                  kolejne 30 lat wydeptywać ścieżki po urzędach.
                  Przydźcie w poniedziałek.
                  • Gość: olek Re: Żegańska trasą tranzytową dla TIRów IP: *.krasnystaw.net 05.09.09, 18:15
                    Znów będą protestować, mącić wodę, rozdzierać szaty. Ludzie nie dajcie się
                    namówić na tą prowokację garstki oszołomów. Chcecie dróg, postępu, komunikacji,
                    porządnych rozwiązań architektonicznych ? czy może wiecznych korków,
                    malkontenctwa, narzekania że czegoś nie ma albo co by było gdyby.
                    W tym samym czasie powstanie POW i tam pójdzie główny ruch tranzytowy, tą drogą
                    będzie się odbywał tranzyt lokalny. Osobiście mieszkam przy trasie
                    siekierkowskiej i nie narzekam, cenię sobie te kilka pasów porządnej
                    bezkolizyjnej drogi a jak chce przyrody, króliczków czy lasu to po prostu
                    wyjeżdżam poza miasto. I marzy mi się że kiedyś powstaną porządne wylotówki z
                    miasta, które pozwolą jak najszybciej opuścić tą betonową pustkę. A nie jak
                    teraz przez takich oszołomów człowiek musi stać w ogromnych korkach by się
                    wydostać z Wawy.
                    • Gość: Katka Re: Żegańska trasą tranzytową dla TIRów IP: *.dynamic.gprs.plus.pl 07.09.09, 23:24
                      cyt:
                      "A nie jak teraz przez takich oszołomów człowiek musi stać w
                      ogromnych korkach by się wydostać z Wawy."

                      jasne, zrób beton w Międzylesiu, to dalej bedziesz uciekać - az w
                      końcu nie będzie GDZIE się wydostać, bo wszędzie beton;(

                      sam jesteś oszołom, jak tego nie rozumiesz - jesteśmy ZA drogą, ZA
                      tunelem, ale dla Ciebie to droga szybkiego ruchu, byś mógł
                      nasmrodzić spalinami w Międzylesiu, jak będziesz jechał "poza
                      beton". Dobra komuikacja nie oznacza tylko autostardy, na warunki
                      wawerskie wystarczy dobra droga z bezkolozyjnym przejazdem, nie
                      potrzeba tranzytu z trasy mińskiej

                  • dorota_marek_wawa Re: Żegańska trasą tranzytową dla TIRów 05.09.09, 19:24
                    Skansenem, to jest nie ta trasa, ktorej powstanie popieram, ale cale miedzylesie. Mieszkam w Aninie i zawsze jak tam jade, to jakbym znalazla sie w malym miasteczku. Sklepy w ktorych ciagle nacinaja, stare walace sie rudery...
                    Chcecie mieszkac na wsi, to sobie sie tam przeprowadzcie. Droga dwupasmowa nikomu nie zaszkodzi, ba sprawi, ze dzielnica nie bedzie sie blokowac, i bedzie mozna sie z niej wreszcie wydostac.
                    Tylko znowu grupa oszolomow reprezentujaca 0,5 % mieszkancow to zniszczy. Tak jak zniszczyliscie Wawerską reforme komunikacji...
                  • Gość: fan_admina Re: Żegańska trasą tranzytową dla TIRów IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 06.09.09, 08:11
                    A jednak znów muszę interweniować.
                    O tym już wkrótce szerzej napiszę na lokalnym falenickim portalu.
                    Dziś powiem tylko tyle - ktoś chce Wam zrobić wodę z mózgu.
                    Nigdy będąc burmistrzem, czy prezydentem szrokopojętej Warszawy nie
                    zgodziłbym się, aby utopić pieniądze w jednopasmową Zegańską i
                    jednopasmowy tunel a'la Dźwigowa. Czy Bora- Komorowskiego to
                    autostrada? Trasa na Zaporze to sen marzenie, który jeśli się ziści
                    to już za życia naszych wnuków. Pamiętaj też, że dojazd do szpitali
                    ma wartość ludzkiego życia, a "centrum Międzylesia w którym się
                    urodziłem i mieszkałem przez 28 lat należy zbudować na nowo.
                    Szerzej już niebawem (...)
                    ***
                    Ojciec protestować? Protestować, protestować - byle z głową ...
                    • Gość: też międzylesianka Re: Żegańska trasą tranzytową dla TIRów IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 06.09.09, 19:20

                      A czy u nas to juz nie może byc porządnej drogi lokalnej tylko od
                      razu czteropasmowa trasa tranzytowa.
                      dla Uwazam ze chba ktos by zdrowo upadl na glowe jezeli przez srodek
                      osiedla budowałby taką trase. Po pierwsze tu jest ciasno, po drugie
                      co parę metrow odchodza w bok uliczki zwłaszcza na Aleji Dzieci
                      Polskich. Ciekawe jak porobiliby dojazdy do domów jak wiekszość tych
                      uliczek kończy sie kanałkiem od strony Anina, a ściana lasu od
                      strony Radosci.
                      Dzielnica to powinna właśnie zabiegać o prządną jakość uliczek
                      lokalnych i osiedlowych a nie krajowych. O te niech zabiegają ci na
                      wyższych stołkach.
    • Gość: Krzysiek_S Re: Żegańska trasą tranzytową dla TIRów IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 07.09.09, 11:29
      Nie wiem, kto ma w tym interes żeby pisać takie bzdury, no ale fakty są takie:
      - trasa Na Zaporze będzie miała parametry drogi głównej!a nie expresowej. Trasa
      główna będzie się kończyła na rondzie przy Mrówczej.
      Dalej do Wesołej będzie to już ulica zbiorcza, czyli coś w rodzaju ulicy
      Lucerny, czy Trakt Lubelski.
      - od ronda z Pożaryskiego do CZD ulica Żegańska i Aleja Dzieci Polskich ma dwie
      jezdnie po dwa pasy i tak zostanie .
      - inwestycja budowy tunelu pod torami kolejowymi będzie miała swój zasięg od
      ronda z Pożaryskiego do Mrówczej i tam faktycznie powstaną dwie jezdnie po dwa
      pasy z tunelem.
      - dalej od Mrówczej do mostu na Zaporze ulica Zwoleńska do Motylkowej pójdzie
      po starym śladzie, są rozważane dwie koncepcje z jezdnią po jednym pasie ruchu w
      obie strony i jezdnią z dwoma pasami ruchu... Od Motylowej ulica pójdzie nowym
      śladem do Wału Miedzeszyńskiego dlalej Mostem na Zaporze i do ulicy Powsińskiej.
      - ulica będzie miała charakter lokalny, zadanie połączenia południowych dzielnic
      Warszawy .
      - ruch tranzytowy pójdzie trasą S 2 lub Trasą Siekierkowską , Marsa.
      - żeby zbudować tunel trzeba będzie wyburzyć zabudowę północną Zegańskiej od
      Pożaryskiego do torów[ raczej w złym stanie, mało reprezentacyjna], żadnego
      liceum tam nie ma na drodze.
      - trzeba będzie też przejąć część działek przy Mrówczej/ Zwoleńskiej żeby
      zbudować rondo i zjazd do tunelu.
      - inną kwestią i inwestycją jest budowa Trasy na Zaporze , przy tej inwestycji
      faktycznie trzeba będzie wyburezyć częśc domo od Mrówczej do Motylkowej wzdłuż
      Zwoleńskiej.
      - faktem jest to że taka ulica stała by się główną arterią lokalną Wawra, coś na
      wzór Alei KEN na Ursynowie, odbywa się tam jakiś tranzyt?
      - oddzielną kwestią jest wybudowanie łącznika z Wesołą, wtedy puści się też ruch
      lokalny z Wesołej.
      - tunel musi powstać, każdy to powinien popierać stojąc w korku na przejeźdźie
      kolejowym, drugą kwestią jest to że planowany jest większy ruch kolejowy[ powrót
      SKM i zwiększona ilość podróży koleją do centrum] , więc tunel jest konieczny.













      • Gość: Fan _Admina Rozdziobią nas kruki, rozjadą nas TIR-y IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 07.09.09, 18:16
        Cieszę się, że Olek i Krzysiek_S postawili kropkę nad "i"
        Mnie pozostało to tylko jakoś ogarnąć, całość tam, gdzie zwykle, a fragment
        poniżej:-)
        "...Będąc wiernym fanem admina GW ze smutkiem muszę odnotować fakt, że poziom
        wiedzy o Wawrze sporej części piszących na łamach forum Wyborczej jest …żenująco
        niski.
        A wydaje się, że czytając Informator Wawra, Mieszkańca i nawet Kurier wawerski (
        tylko w wersji papierowej) znajomość tego, co władza zamierza i co robi powinna
        być większa.
        Dziwić nie może, że próba wymuszenia wniesienia pod obrady sierpniowej sesji
        Rady dz. Wawer sprawy protestu przeciwko przebudowie ww. ulic została sprawnie
        „spacyfikowana”, jak czytamy w ostatnim Mieszkańcu.
        Bo też nasi radni z troską pochylają się nad tą sprawą. Na dowód tego można
        przytoczyć dwa fakty ( oba zostały zaprotokółowane na sesyjnych posiedzeniach).
        Pierwszy – radni postulowali usunięcie tablic informacyjnych ( jedna wisi przy
        wjeździe do urzędu), jakoby jadąc prosto ul. Żegańską można dojechać utwardzoną
        ulicą aż do Starej Miłosnej. Trochę to przypomina postawę strusia, ale co tam –
        liczy się efekt.
        Druga – burmistrz Wawra p. J. Duchnowski starł się niejako z wice- Prezydentem
        Warszawy, który obiecał swoim sąsiadom ze St. Miłosnej, że jeszcze w tym roku
        otrzymają wygodne połączenie z Międzylesiem.
        Nasz burmistrz powiedział „nie” dla połączenia i przebudowy Al. Dzieci Polskich
        aż do momentu zakończenia prac nad międzyleskim tunelem.
        Nie jest, więc prawdą, że nasi przedstawiciele o nas nie dbają. Bo też nie
        należy pytać, co Wawer zrobił dla nas, ale co my zrobiliśmy dla niego? Z tego,
        co pamiętam wyborów do rady osiedla Międzylesie nie trzeba było organizować,
        ponieważ ilość kandydatów była mniejsza od ilości miejsc. Gdzie wtedy byli
        protestujący? Może prowadzili swoje małe sklepiki, może odpoczywali na
        wersalkach przed telewizorami? Chcecie decydować? Nie da się tego robić siedząc
        w domu.
        Słusznie otrzymaliście informację, że sprawa jest jeszcze zbyt niedojrzała i
        wymaga pracy w komisjach.
        Chcąc wiedzieć więcej wystarczy śledzić poczynania komisji Samorządowej, która
        chyba, jako jedyna spotyka się regularnie.."
        • Gość: Cassia Re: Rozdziobią nas kruki, rozjadą nas TIR-y IP: *.dynamic.gprs.plus.pl 07.09.09, 23:16
          widać, że radni Wawra działają - powyższe dwie informacje wygladają
          jak ulotka propagandowa ekipy rządzącej

          Prawda jest niestety inna
          Drogi Fanie Admina, jesli wiedzę czerpiesz z gazet, zwłaszcza
          lokalnych i zarządzanych przez osobę pracujacą w Urzędzie Dzielnicy,
          to poziom Twoje wiedzy jest żenujacy.
          Popatrz na dokumenty, porozmawiaj z ludźmi - i przede wszystkim nie
          wychwalaj radnych ani burmistrza (he he, burmistrz sie postawił
          Wojciechowiczowi ;) - kto Ci takich głupot naopowiadał? partyjna
          zależność tutaj nie pozwala na tzw. stawianie się). Ani burmistrz
          ani radni nie zrobili NIC.
          • Gość: Fan_Admina Re: Rozdziobią nas kruki...do Cassi i nie tylko IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 08.09.09, 16:56
            Droga Cassiu,

            Bardzo dziękuję za komplement, chociaż gdybyś zapytała p. Burmistrza
            ( jak widzisz przez szacunek, zawsze z wielkiej litery), to On
            odebrałby to nie, jako komplement, ale jako potwarz, że oto ja
            niegodny uznawany jestem za sympatyka obozu rządzącego ( Nie
            wyczuwasz sarkazmu?, Naprawdę?).
            **
            Jak może już wiesz, łączy nas ( tzn. mnie) z Adminem GW – szorstka,
            męska przyjaźń ( też pewnie jednostronna?),
            co w praktyce oznacza, że jest to moje trzecie i ostatnie „ wejście”
            na ten wątek.
            Więc nawet gdybyś chciała mnie jeszcze komplementować, to mogę już
            tylko odpowiedzieć na lokalnym portalu.
            **
            Podtrzymuję, że z wiedzą wśród mieszkańców Wawra nie jest za dobrze.
            Nie chcę absolutnie gasić niczyjej inwencji ( wręcz przeciwnie moja
            rola sprowadza się do czynienia twórczego fermentu).
            I tu przykład – post „okolicznika”.
            - Zaproponowane rozwiązanie jest nie tylko cofaniem wskazówek
            zegara, ale jest fizycznie niemożliwe.
            PKP nigdy nie zgodzą się na uruchomienie przejazdu w Aninie, nie
            mówiąc już o Wawrze ( tam go nawet nie da się zlokalizować) – powód?
            - Zbyt mała odległość pomiędzy PKP Anin i Międzylesie. Aby przejazdy
            mogły funkcjonować musi to być minimum 3 km.
            O tym już nie raz można było przeczytać na tym forum. O tym
            wspomniał na jednej z wiosennych sesji radny z Anina ( a to dowód,
            że jednak radni myślą, jak robić nic robiąc – znów ten sarkazm:-))
            **
            Międzylesie to już nie senne osiedle, ale ważny węzeł komunikacyjny–
            tak ważny, że stosowanie półśrodków będzie jedną wielką porażką.
            Jadąc z północy na południe, z zachodu na wschód nie da się ominąć
            tego gordyjskiego węzła.
            To właśnie tu, na rondach można usłyszeć: „ jak chcesz w ryja, to
            się zatrzymaj”, dlatego Władza nie może mieć pretekstu do „uwalenia”
            tego projektu, bo „tomkrt” ma rację pisząc niżej:
            *
            „Protesty i upieranie się przy przekroju 1x2 mogą doprowadzić tylko
            do jednego, dadzą powód na zaniechanie realizacji tej inwestycji w
            ogóle. Szczególnie, że ratusz poszukuje oszczędności inwestycji do
            wykreślenia lub przełożenia realizacji po 2015.”
            *
            - Pewne projekty są nagłaśniane medialnie z nadzieją, że zaraz
            pojawią się protesty, które zapewnią władzy alibi – „ no, nie możemy
            nic robić, bo protestują”
            - Inwestycja związana z budową tunelu, wyburzeniami, budową nowej
            ulicy, zapewnieniem objazdów podejrzewam, jest i tak zbyt dużym
            wyzwaniem dla naszych samorządowców i włodarzy.
            *
            To protesty i brak pieniędzy sprawiają, że ludzie latami czekają na
            chodnik, przystanek. To taki samograj. Bo czy nie szkoda pieniędzy
            na jakieś tam obrzeża?
            *
            W jednym, droga Cassiu masz niewątpliwą rację – mam szacunek do
            słowa pisanego i drukowanego, stąd jeżeli czytam, że projektanci
            wybrali wariant optymalny i najmniej szkodliwy mieszkańcom, to im
            wierzę ( dzięki, „tomkrt” za link:-)).
            *

            Cassiu, współczuję Ci, – jeżeli zbudowałaś dom przy drodze
            asfaltowej, lub przy szerokiej, gruntowej ścieżce musiałaś liczyć
            się z tym, że cywilizacja kiedyś do Ciebie przyjdzie i upomni się o
            swoje.
            To prawda, kiedyś było to i 30 lat, ale Warszawa ma aspiracje do
            bycia prawie 4 mln. metropolią, ( co, by to słowo nie oznaczało), a
            to sprawia, że czas spokoju i ciszy skraca się dramatycznie.
            Pozdrawiam serdecznie i życzę wytrwałości w protestowaniu.
            (po 15 - stu latach „walki” będziesz już z łatwością odczytywać
            znaki :-) )


        • tomkrt Re: Rozdziobią nas kruki, rozjadą nas TIR-y 07.09.09, 23:50
          Dla tych co nie widzieli, dokumentację środowiskową dot. tej inwestycji można zobaczyć na stronie SISKOMU
          www.siskom.waw.pl/trasa-na-zaporze.htm#tunel
          Jak już to wcześniej powiedziano to będzie część planowanej Trasy na Zaporze która będzie drogą o charakterze lokalnym i powstanie dużo później niż Południowa obwodnica Warszawy czy modernizacja Dolinki Służewieckiej.

          Nie przekrój świadczy o tranzytowości trasy ale klasa techniczna i zastosowane rozwiązania bezkolizyjne których na trasie na Zaporze nie przewiduje się oraz ograniczona dostępność.
          W Warszawie jest cała masa dróg o przekroju 2x2 o charakterze lokalnym (w klasie technicznej głównej lub zbiorczej) np. wspomniany KEN.
          Droga lokalna w odróżnieniu od trannzytowej ma większą dostępnosć, czyli można stosować gęściej skrzyżowania, zjazdy, można dopuścić obsługę posesji czy wyznaczyć wzdłuż miejsca parkingowe.

          Żaden normalnie myślący kierowa TIRa nie będzie się pchał przez te ronda i światła, mając do wyboru Południowoą obwodnicę Warszawy lub przebudowany ciąg dolinki Służewieckiej.
          No chyba że ma cel lub źródło podróży w tej okolicy, wtedy pojedzie niezależnie od przekroju i od tego czy powstanie tunel, czy też zostanie przejazd.
          Mówienie o TIRach jakie rozjadą Wawer jest czystą demagogią.

          Dlaczego konieczny jest przekrój 2x2 - z kilku powodów
          Po pierwsze Wawer w tym Miedzylesie bardzo się rozijają - rozrastają.
          A sieć drogowa jest bardzo uboga i niewystarczająca szczególnie w relacjach wschód - zachód.
          Trzeba zmodernizować linię kolejową aby mogły nią bezpieczniej jeździć pociągi i to z wyższymi prędkościami oraz częściej - niestety przy okazji zwiększy się efekt barierowy na tej linii.

          Należy pamietać, że jak pojawi się tunel, to przejazdy okoliczne w promieniu 3 km będą do likwidacji - ubędzie przepraw przez tory i te co pozostaną będą bardziej obciążone. Przekrój 1x2 dla tunelu nie będzie wystarczający.

          Przekrój 1x2 jest bardzo wrażliwy i łatwo na nim powstają blokady i zburzenia ruchu. Wystarczy stłuczka i tunel stoii przynajmniej w jednym kierunku, jakiś samochód się rozkraczy, lub dostawcza zaparkuje pod sklepem na awaryjnych bo "musi dostarczyć towar" i trzeba go wymijać po pasie przeznaczonym do ruchu w przeciwnym kierunku.

          O tym w jakiej klasie i w jakim przekroju budować poszczególne odcinki trasy na Zaporze można jeszcze podyskutować bo to jest inwestycja która powstanie dopiero ok 2030 roku.
          Ale kwestia przekoju tunelu pod linią kolejową jest bezdyskusyjna - powinien powstać w przekroju 2x2 w przeciwnym razie będzie to krótkowzroczność, niegospodarność i głupota.
          Protesty i upieranie się przy przekroju 1x2 mogą dorpowadzić tylko do jednego, dadzą powód na zaniechanie realizacji tej inwestycji w ogóle. Szczególnie, że ratusz poszukuje oszczędności iwnestycji do wykreślenia lub przełożenia realizacji po 2015.
    • Gość: okolicznik Re: Żegańska trasą tranzytową dla TIRów IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 07.09.09, 23:59
      Biorac pod uwage budowe nowych tras
      nikt nie wspomnial,
      ze przeciez ulica Kajki ma bardzo bogate rezerwy terenowe
      do tego niewykorzystany przejazd kolejowy
      zarowno w Aninie jak i w Wawrze
      robimy przejazd z rondem w Aninie z wylotem na Lucerny
      i mamy problem komunikacyjny Miedzylesia zmniejszony o 50%
      a i zmiana ustawy o odleglosciach przejazdu od wiaduktu
      nie powinna byc problemem.
      Przeciez Minister i Prezydent W. to ta sama opcja
      • Gość: realokolicznik Re: Żegańska trasą tranzytową dla TIRów IP: *.met.pl 08.09.09, 08:53
        zgadza się, ale jeśli wybierzemy Twoja wersję, która jest tańsza, to
        okaże się, że "znajomi królika" mało zarobią. A jak mało zarobią, to
        mniej do podziału będzie :-((
        A więc trzeba wybrać wersję droższą, gdzie będzie można mieć wpływ
        na wilele rzeczy (przetargów), bo im więcej inwestycja kosztuje, tym
        większa jest prowizja - proste :-)
        Pamiętasz chyba film "Miś"? Tam też okazało się, że im miś będzie
        droższy, tym większa dola do podziału - od tamtej pory nic się nie
        zmieniło. Widać, że niektórzy z rządzących uważają ten film za swoją
        Biblię.
        • Gość: Gość Re: Żegańska trasą tranzytową dla TIRów IP: 83.238.103.* 10.09.09, 09:59
          A na Zwoleńskiej jest niby inna sytuacja niż na Kajki?? tez chodnik
          bardzo często jest tylko po jednej stronie drogi bo nie ma miejsca
          aby zrobić po dwóch stronach!!!! i jakoś mimo to chcą wepchnąć nam
          Trase na Zaporze!!! dlaczego tylko mieszkańcy Miedzylesia mają
          cierpieć?? jak już budujemy to budujmy na całej linii... jak
          Zwoleńska to i Kajki... a co tam... przecież to dla dobra ogółu i
          wogóle - to jest napisane z sarkazmem aby nie było wątpliwości

          Mieszkańcy Starej Miłosnej, Wesołej, Mińska Mazowieckiego itp
          niech odwalą się do Międzylesia i jeżdża Czecha gdzie jest 2x2 i
          można ją jeszcze poszerzyć. Nie będzie wtedy korków w Międzylesiu
    • qszyhu Tak dla poszerzenia Żegańskiej 19.09.09, 00:32
      Nareszcie coś się ruszyło wokół przebudowy centrum Międzylesia. Obecnie - wąska jezdnia, drewniane bieda-domki - przypomina ono raczej zaniedbaną wieś gminną na ścianie wschodniej niż podobno prestiżową dzielnicę Warszawy.

      Mam wrażenie, że krzykliwy protest w sprawie poszerzenia Żegańskiej prowadzą głównie właściciele tych budek i "kupcy" tam handlujący. Wygodniej jest utrzymać status quo i czerpać zyski z kurnika niż zainwestować w przyzwoity lokal. Czyż nie? Czyż nie z tego samego powodu blokowaliście powstanie centrum handlowego na terenie dawnego ZWAR-u? Skutek: "centrum" handlowym Międzylesia stała się Biedronka, która wkrótce puści Was z torbami. Ha ha ha...

      Dwupasmowa ulica Dzieci Polski musi mieć dwupasmową kontynuację na Żegańskiej. To oczywiste i logiczne. Im wcześniej, tym lepiej. Do dzieła!
      • Gość: andrzej Re: Tak dla poszerzenia Żegańskiej IP: *.centertel.pl 19.09.09, 23:49
        Chcemy bezkolizyjnej przeprawy przez tory ale wyżej ... wzdłuż ulicy
        Północnej ... tak jak to było planowane od wielu lat ... Jest tam
        pozostawiony pas około 60 metrów na drogę i wiadukt.

        Wiadukt czy tunel to już kwestia kalkulacji kosztów .... W
        Międzylesiu wody gruntowe są bardzo wysoko ... Na głębokości 2
        metrów jest już woda ... Także wiadukt .... nawet wysoki ... bo tory
        są dość wysoko ... wydaje się być lepszym rozwiązaniem.

        Rozbudowa Zwoleńskiej oraz Żegańskiej kosztem takich wyburzeń oraz
        zniszczeniem ŻYCIA LOKALNEJ SPOŁECZNOŚCI jest pomysłem z pogranicza
        ABSURDU inżynieri drogowej.

        Gdzie będziemy robić zakupy? Gdzie będziemy spacerować?
        • Gość: miedzylesianin Re: Tak dla poszerzenia Żegańskiej IP: *.opera-mini.net 20.09.09, 10:15
          Nie. Dwupasmówka niczego nie zniszczy. Poza kupcam- żłodziejami, przez których mieszkańcy międzylesia muszą jeździć do innych dzielnic. Wszyscy sąsiedzi , których pytałem popierają przebudowę Zegańskiej i liczą,że przy okazji pojawi sie wreszcie na międzylesiu Lidl, albo Tesco. Wszyscy najchętniej z dymem puściliby każdego loklanego kupca. Nie możemy sie doczekać ich końca, kiedy wreszcie buldożery wyburzą te złodziejskie budy. Mamy nadzieje, że z nimi w środku. Nie możemy sie doczekać porządnej, dwupasmowej Zegańskiej.
          • miedzylesianin1 Re: Tak dla poszerzenia Żegańskiej 20.09.09, 10:56
            Ponad 95% społeczeństwa mieszkającego w Międzylesiu chce tefgo
            tunelu. Chcą tez tego pozostali mieszkańcy innych cześci Warszawy,
            którzy teraz musza stać w gigantycznych korkach. Napewno też chcą
            rodziny dzieci wożonych karetkami do CZD, jak i rodziny ofiar
            wypadków, którzy przwowżeni są do szpitala PKP, chcą tez zapewne
            chorzy na serce (Anin-kardiologia). Krótko mówiąc wszyscy chcą. Kto
            nie chce? Garstka pseudokupców z drewnianych bud wzdłuż Żegańskiej.
            Taka jest prawda.
            Jak długo garstka handlarzyków będzie rządzić całą naszą dzielnicą?
            Chcemy tunelu i to jak najszybciej!!!
            • aninianin Re: Tak dla poszerzenia Żegańskiej 20.09.09, 11:25
              Trzeba napisac w tej sprawie do miediow. Nie moze byc tak, ze grupka kupcow i zyjacych z nich rodzin jest przedstawiana jako glos mieszkancow dzielnicy. Czy to nomalne, ze obecnie ja i moja rodzina jeździmy na miedzylesie, przy ktorym mieszkamy tylko w ostatecznosci? Bo nie stac nas na ceny, ktore dyktuja. Przeciez tak sie nie da zyc...
        • Gość: Fan_Admina Re: Tak dla poszerzenia Żegańskiej IP: *.dynamic.gprs.plus.pl 20.09.09, 19:28
          Panie Andrzeju,

          Pozwoli Pan, że nieco rozwinę przedstawioną przez Pana sytuację
          panująca w M.
          2001 – radni gminy Wawer uchwalają, czy też podpisują się pod
          wnioskiem o budowie wiaduktu w M. Wiadukt ma być niejako przerzucony
          nad torami po istniejącym „śladzie Żegańskiej i Zwoleńskiej.
          Mieszkańcy mogą oglądać projekt wiaduktu na czwartym, bądź trzecim
          piętrze wawerskiego ratusza.
          Lata mijają, chociaż nie bezproduktywnie - protest m.in. właściciela
          narożnego domu, który wówczas jeszcze blokuje możliwość skrętu w
          prawo od strony Otwocka na najmniejszym rondzie w stolicy i protesty
          200 kupców ( za „Linią Otwocką”) przeciwko zaadaptowaniu starej hali
          FAE K. Szpotańskiego na Ferrio Wawer sprawiają, że po 5 latach
          pojawia się nowy pomysł – budowa tunelu. Obecna ekipa rządząca
          tłumaczy tą zmianę – dobrem mieszkańców.
          Tunel, choć 50 % droższy od wiaduktu pozwala stanowi mniejsze
          spustoszenie w obrazie przestrzennym M. i mieszkańcy oraz kierowcy
          nie będą musieli wspinać się po zbyt stromym wiadukcie.
          Rzadko, kiedy ktoś decyduje się na budowę drogi w „szczerym polu”,
          chyba, że będzie to np. POW, dla której rezerwy poczyniono jeszcze w
          latach 30 –tych ub.stulecia. Z reguły jest tak, że większość dróg
          powstaje po istniejącym śladzie lub na jego przedłużeniu, tak jest
          po prostu sensownie i bardziej ekonomicznie. Pańska propozycja
          wydaje się być nieco spóźniona, bo firma kończy projektowanie tunelu
          i lada dzień zgłosi się z fakturą do kasy jednej z miejskich spółek.
          Jak to możliwe, że ani poprzednia ekipa, ani obecna, która rządzi
          Wawrem nie wpadła na pomysł ul. Północnej? Napisałem „nieco
          spóźniony”, bo postawienie budynku na wyjeździe z tunelu daje Panu i
          innym obrońcom starówki w M. ( bardzo mi się podoba to określenie)
          chwilę oddechu. Na pewno pomaga Wam również pustka w kasie
          miejskiej, więc wg. mnie ćwiczymy ten temat tylko na sucho – minie
          kolejne 5 lat zanim coś się w tej materii zacznie dziać.
          Martwi się Pan wysokim poziomem wód gruntowych – nie znam w M. domu,
          który nie może mieć piwnicy o standardowej wysokości, ale znam takie
          miejsca w Wawrze, gdzie po wbiciu szpadla pojawia się woda. Z
          odprowadzeniem wody, jak podkreślają projektanci nie będzie żadnego
          problemu – problemem jest tylko kolektor „W”, który tak jakby zaczął
          się spóźniać,
          a jego spóźnienie to kolejna chwila oddechu dla wszystkich
          protestujących.
          Na koniec pozwolę sobie wskazać stanowisko radnych, na których
          zapewne i Pan glosował w ostatnich wyborach, którzy jednak optują za
          zmianą Żegańskiej w coś przypominającego ul. Bora- Komorowskiego.
          Budując tunel i kładki dla pieszych o odpowiedniej wysokości na
          pewno w skuteczny sposób będzie można powstrzymać tiry, których
          podobnie jak Pan nie chcą mieć u siebie mieszkańcy Wesołej.
          Podrzucanie zaś drogi mieszkańcom Północnej uznać należy za żart i
          to żart niesmaczny.
          Pozdrawiam serdecznie,


          • Gość: wlodek Re: Tak dla poszerzenia Żegańskiej IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 20.09.09, 21:13
            Koniec drugiej kadencji Gminy Wawer to pomysły budowy wiaduktu i trasy na
            Zaporze, nie w śladzie Zwolńska - Żegańska, a po, teraz tak nazywanym układzie
            ulicy Połnocnej. Wiadukt miał powstać razem z trasą Na Zaporze za zakładami
            ZWAR. Wówczas nie było pomysłu wprowadzenia ruchu do Międzylesia. Jednak w lutym
            2006 roku odbyło się spotkanie z projektantami koncepcyjnego rozwiązania
            przebudowy ciągu ulic Żegańskiej i Zwoleńskiej, na odcinku od ul. Pożaryskiego
            do ul. Mrówczej. Wtedy to projektanci krytycznie odnieśli się do rozwiązania
            BPRW, które zakładało budowę wiaduktu nad torami. w 2007 roku pokazano koncepcję
            układ tunelu w osi ulic Zwoleńska - Żegańska
            (www.gazetaecho.pl/cgi-bin/echo/iwa/2007_06_08/6)
        • qszyhu Re: Tak dla poszerzenia Żegańskiej 20.09.09, 23:39
          Gość portalu: andrzej napisał(a):

          > Chcemy bezkolizyjnej przeprawy przez tory ale wyżej ... wzdłuż
          ulicy
          > Północnej ... tak jak to było planowane od wielu lat ... Jest tam
          > pozostawiony pas około 60 metrów na drogę i wiadukt.
          >
          > Wiadukt czy tunel to już kwestia kalkulacji kosztów .... W
          > Międzylesiu wody gruntowe są bardzo wysoko ... Na głębokości 2
          > metrów jest już woda ... Także wiadukt .... nawet wysoki ... bo
          tory
          > są dość wysoko ... wydaje się być lepszym rozwiązaniem.
          >
          > Rozbudowa Zwoleńskiej oraz Żegańskiej kosztem takich wyburzeń oraz
          > zniszczeniem ŻYCIA LOKALNEJ SPOŁECZNOŚCI jest pomysłem z
          pogranicza
          > ABSURDU inżynieri drogowej.
          >
          > Gdzie będziemy robić zakupy? Gdzie będziemy spacerować?

          Nie zawracajmy Wisły kijem. Rysują plany tunelu i poszerzonej
          Żegańskiej - i niech tak pozostanie. Był czas na dyskusję, teraz
          czas na działanie, a nie wymyślanie różnych księżycowych rozwiązań.
          • Gość: andrzej Re: Tak dla poszerzenia Żegańskiej IP: *.centertel.pl 22.09.09, 01:23
            A cóż w tym jest księżycowego?

            Trasa na Zaporze jeśli musi powstać przecina górą już Zwoleńska,
            łukiem wpada w pas nieużytków wzdłuż Północnej, przecina tory
            (tunelem lub wiaduktem ... nawet jeśli wysoki .... cóż z tego?).
            Potem przez te post-przemysłowe rudery łączy się z rondem na
            Pożarskiego i wpada dalej w Al. Dzieci Polskich ... lub leci wzdłuż
            Hafciarskiej ... dalej, tak jak planowali to ludzie, którzy trochę
            myśleli ....

            Dlaczego musimy akceptować plan, czy projekt najmniej korzystny dla
            nas mieszkańców Międzylesia i najdroższy z możliwych (wyburzenia i
            tunel)?

            PS. Co do Tesco w Międzylesiu, czy Carefoura ... to po co nam Tesco
            skoro jest Biedronka? Czy tak trudno przejechać się do Reala na
            Płowieckiej? Co tam takiego wyjątkowego mają? Zeszyty po 20 groszy
            taniej i podmalowane czerwonym spray'em mięso?
            • Gość: Fan_Admina Re: Tak dla poszerzenia Żegańskiej IP: *.dynamic.gprs.plus.pl 22.09.09, 08:10
              Panie Andrzeju,

              Jak widzę ujawnił się żegański Rejtan, szkoda tylko, ze tak późno?
              Gdzie Pan był ze swoim pomysłem w 2001 roku?
              Czy nie widzi Pan, że działa Pan na szkodę Wawerczyków i mieszkańców
              Warszawy, bo już nie tylko Miedzylesian? Bieszczady są jeszcze
              wolne – mieszkając w mieście nie mieszka się na samotnej wyspie.
              Opowiadacie głupoty ( inaczej tego nazwać nie można) po okolicznych
              kościołach i mącicie ludziom w głowach. Najpierw odebraliście im
              wiadukt, który byłby taki bardzo lokalny. Aby komuś nie przyszło do
              głowy wybudowanie go obok - postawiono stację BP. Potem
              zaciągnęliście hamulec na przekształceniu „przemysłowej ruiny” –
              hali FAE K. Szpotański w miejsce spotkań mieszkańców Wawra. Później
              łaskawie stwierdziliście, że Biedronka jest OK., cofając zgodę
              Lidlowi. Czy Pan chce nas obrazić mówiąc róbcie zakupy w Realu? Ten
              Real nie będzie tam wiecznie, a w perspektywie powstanie obok
              osiedle na 30 tys. ludzi. Czy Biedronka to szczyt naszych
              możliwości? Kto marzy o pałacu ma szansę na zbudowanie domu, kto
              myśli tylko o zabudowie balkonu nigdy z obskurnego mieszkania nie
              wyjdzie. Na koniec jak dzieci daliście sobie odebrać basen. Boiska
              przy SP 138 dotąd nie ma. To, co Pan proponuje to utrzymanie za
              wszelką cenę obecnego obrazu międzyleskiej starówki, to skazywanie
              młodego pokolenia na wstawanie o 6 rano, aby było wstanie dojechać
              do szkoły na 8.00. Na koniec proszę pamiętać, że niczego nie buduje
              się z myślą o przeszłości, ale zawsze z myślą o przyszłości, która
              jak Pan zapewne doskonale wie zaczyna się dziś, nie jutro. Dlatego
              Trasa na Zaporze musi powstać, bo im więcej alternatywnych połączeń
              tym lepiej. I jeszcze jedno – przez dwadzieścia lat nie jesteśmy w
              stanie poradzić sobie z drogami, zdrowiem, KRUS-em, ZUS-em, coraz
              bardziej szwankuje edukacja.
              ...Czy dzięki takim postawom, jaką i Pan reprezentuje?
                • Gość: m. Re: Tak dla poszerzenia Żegańskiej IP: *.devs.futuro.pl 24.09.09, 08:30
                  "tak jak było to planowane" (ponad 70 lat temu)
                  "a nie za setki milionów złotych" (inne warianty są za darmo)
                  "w środku osady Międzylesie" (jaki środek, jaka osada)
                  "zabijając" przy tym życie "lokalnej społeczności",
                  "miasteczko" pełne energii i "miłych" ludzi - strasznie prymitywne,
                  zmień płytę bo wali po oczach taką manipulacją że osiągasz efekt
                  odwrotny od zamierzonego.
                  Swoją drogą, za kasę, czy dałeś d... jak maszyna i się postawiłeś
                  gdzieś tuż przy Żagańskiej czy Zwoleńskiej?
                  • Gość: andrzej Re: Tak dla poszerzenia Żegańskiej IP: *.centertel.pl 25.09.09, 01:00
                    Wybór jest prosty:

                    wariant A: tzw. inżynieria drogowa w gumiakach, prosto palcem
                    po mapie bo najłatwiej i szybko, wyburzyć Miedzylesie, poszastać
                    pieniędzmi podatników na odszkodowania i tunel, zbudować tunel plus
                    dwupasmówkę efekt znika Miedzylesie.

                    wariant B: tzw. inżynieria wrażliwa społecznie, dwupasmówka i
                    tunel biegną wzdłuż Północnej, nie ma wyburzeń, zostaje Zwoleńska i
                    Żegańska jako lokalne drogi (nawet mogą być deptaki), życie kwitnie,
                    my mieszkańcy, mamy sklepy i usługi ... efekt jest bezkolizyjna
                    przeprawa przezv tory, Miedzylesie pozostaje niewielką warszawską
                    osadą


                    Który wariant jest lepszy? Odpowiedź należy do ciebie.
                      • raul.2 Re: Tak dla poszerzenia Żegańskiej 25.09.09, 16:25
                        Wybieram wariant A /zdecydowanie/.
                        Dość już blokowania wszystkich pomysłów, a powoływanie się na argumenty, które
                        wylicza p.Andrzej są mocno spóźnione i nieracjonalne.
                        Trzeba zadbać o estetykę Międzylesia, a nie wyłącznie dbać o własne interesy.
                        Tak, tak własne interesy.
                    • Gość: m. Re: Tak dla poszerzenia Żegańskiej IP: *.devs.futuro.pl 26.09.09, 12:08
                      o, już lepiej (te gumiaki są niezłe, tylko po co ta osada - to już
                      bardziej pasuje wieś jak Pan ma ochotę nazywać jakoś Międzylesie).
                      Dalej post trąci manipulacją, ale nie tak wyraźnie.
                      Niestety Panie Andrzej, wydaje mi się, że czas wybierania wariantów
                      już minął. Swoją drogą wywalenie tych bud na Żagańskiej nie byłoby
                      złe. No i pisze Pan dość enigmatycznie o połączeniu z Trasą na
                      Zaporze (forsowany przez Pana wariant na pewno dokuczy kupie innych
                      mieszkańców, to juz chyba lepiej niech sobie budują w śladzie
                      Żagańskiej i Zwoleńskiej)
                            • Gość: andrzej Re: Tak dla poszerzenia Żegańskiej IP: *.centertel.pl 01.10.09, 23:14
                              Ton tej wypowiedzi balansuje na granicy zdrowego rozsądku i
                              racjonalizmu.

                              Czy chcesz zastąpić obecne centrum ... naszą "starówkę" ...
                              dwupasmową trasą otoczoną ekranami ?

                              Jeśli tak to wybierz się na obecny Wał Międzeszyński i postój tam w
                              godzinach szczytu. Czy tak ma wygladać osada Międzylesie za kilka
                              lat?

                              Dziwię się niefrasobliwości twojej wypowiedzi. Moźe mieszkasz w
                              Aninie, albo Radości?
                          • Gość: andrzej Re: Tak dla poszerzenia Żegańskiej IP: *.centertel.pl 01.10.09, 23:25
                            Każda praca ... w tym praca kupca ... wymaga wysiłku i trudu.

                            Wysiłek i trud z kolei .... w każdej pracy zasługuje na szcunek i
                            podziw.

                            PS. Ja też jestem mieszkańcem Miedzylesia i nie popieram wariantu A
                            .. wiec stwierdzenie "WSZYSCY mieszakńcy Międzylesia" ... nie jest
                            logicznie prawdziwe. Popieram wariant B/ czyli tunel lub wiadukt
                            wzdłuż pasa nieużytków za ul. Północną. Wariant logiczny i tańszy.
                            • Gość: m. Re: Tak dla poszerzenia Żegańskiej IP: *.devs.futuro.pl 02.10.09, 07:37
                              qrcze, czy myślisz Panie "Osada Miedzylesie", że na forum masz do
                              czynienia z debilami, którymi można dowolnie manipulować?
                              Po kiego używasz wyrazów "logiczny", "tańszy" naganiając na
                              wymyślony przez siebie "wariant B"?
                              Robiłes badania, liczyłes, masz do tego kompetencje?
                              Pisz normalnie: "wydaje mi się", "odnosze wrażenie", "według mnie"
                              ew. "ksiądz powiedzial że ma byc ... ", a nie manipuluj.
                              • Gość: andrzej Re: Tak dla poszerzenia Żegańskiej IP: *.centertel.pl 02.10.09, 23:05
                                No więc ... odnoszę wrażenie, że wariant B/ jest dużo lepszy od
                                beznadziejnego rozwalania połowy Miedzylesia ... bo komuś nie
                                chciało się POMYŚLEĆ.

                                Wydaje mi się, że wariant A/ jednak nie powstanie ... bo jest
                                tragicznie NIEUDANY.

                                Według mnie powstanie wariant B/, jeśli już ....

                                A co do księdza nie wiem ... bo dawno go nie widzialem.
                            • aninianin Re: Tak dla poszerzenia Żegańskiej 02.10.09, 07:38
                              Zobaczcie co sie tu dzieje: Przebudowy nie chce grupa 40 kupców i ich rodzin jeżdzących sobie co roku zagranicę na wakacje z naszych pieniedzy. Na forum pisze w kółko to samo jedna osoba , za każdym razem zmieniając nick,żeby stworzyć wrażenie , że to zdanie mieszkańców. Ale jak sie przyjrzycie dokładnie to widać,że te wszystkie wypowiedzi są dokładną kalką. W ten właśnie sposób złodzieje z międzylesia manipulują opinią i naginają rzeczywistość. Niedlugo wybory. Tak naparwde ci zlodzieje nie maja nawet pol procenta glosow. My mamy 99%. Wiec wystarczy sie zmobilizowac i zobowiazac kandydatow na radnych do jasnego zdeklarowania sie czy sa z nami, czy z ta grupa oszolomow. A potem wydac lokalizacje i jak nie wyjda po dobroci to wyrzucic ich z bud z policją. Mieli dosc czasu, zeby ucywilizowac swoj handel, a jak nie chca, to moga z rodzinami jesc ze smietnikow, ich wybor.
                              Nie dajmy sie szantazowac grupce darmozjadow!!!
                            • aninianin Re: Tak dla poszerzenia Żegańskiej 02.10.09, 07:41
                              Panie Andrzej: NIKT, NIKT NIKT a rozmawialem z wieloma mieszkancami miedzylesia nie jest przeciwny wariantowi A. Wszyscy sa zadowleni, ze znikna Wasze budy. Jest was, kupcow-darmozjadow z 40 osob + zyjace z nas wasze rodzinki, wiec laskawie nie uwazajcie sie za reprezentacje osiedla, ktore Was serdecznie nienawidzi. 99,9% mieszkancow jest za natychmiastowa przebudowa Zwolenskiej!! Nie uda Wam sie juz niczego ugrac.
                              • miedzylesianin1 Re: Tak dla poszerzenia Żegańskiej 02.10.09, 12:36
                                Duuuuuże TAK dla wariantu A
                                PRECZ Z BUDAMI Z VII w. chcemy aby nasze centrum było normalne, a
                                nie obskurne!!!

                                Nasi pseudo kupcy nadają sie do zamkniętego leczenia. Dlaczego? Bo
                                nikt przy zdrowych zmysłach nie powie, że te śmierdzące budy są
                                naszą wizytówką, że mamy byc z nich dumni. Przeciez gołym okiem
                                widać te koszmarki. Najwyższy czas to zmienić i planowana inwestycja
                                jest b. dobrą okolicznością, która może zmienić ten stan rzeczy.
                                A więc do dzieła i zlikwidujmy ten pseudohandel.
                                • Gość: andrzej Re: Tak dla poszerzenia Żegańskiej IP: *.centertel.pl 02.10.09, 23:00
                                  Jakie będzie TO NORMALNE centrum .... dwupasmówka plus ekrany jak na
                                  Wale Międzeszyńskim?

                                  Nie ma mowy !!! Nie chodzi tu o kupców, czy ich lokale ... Chodzi
                                  o ŻYCIE ludzi i osady.

                                  Wariant A/ nie powstanie. Nie ma nawet mowy. Dwupasmówka przez
                                  laski na Mrówczej ... to jedyny sposób rozwiązania sprawy.

                                  PS. Twoja złość i nienawiść do właścicieli sklepów na Żegańskiej
                                  ... wykracza poza przyjęte NORMY.
                                      • Gość: andrzej Re: Tak dla poszerzenia Żegańskiej IP: *.centertel.pl 03.10.09, 08:55
                                        Nie chodzi tu o kupców ... Chodzi o byt i życie OSADY MIĘDZYLESIE ...

                                        O życie lokalnej społeczności.

                                        PS. A może jesteś dyrektorem dzielnicowym sklepów Biedronka i
                                        lobbujesz tu tak uparcie ... aby zwiększyć obroty lokalnej Biedronki.
                                        Nie o kupców i marże tu chodzi ... a raczej o absyrdalny plan
                                        budowania dwupasmowej trasy w CENTRUM osady Międzylesie!
                                        • Gość: rhemek Re: Tak dla poszerzenia Żegańskiej IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 03.10.09, 09:38
                                          Ty chyba nie dość że jesteś kupcem, ale dodatkowo nie z Międzylesia.
                                          Inaczej wiedziałbyś,że Zegańska jest na dużym odcinku ... dwupasmowa!! I co to tam zmieniło? Tak sa dwa pasy i nikt nie narzeka. Nikogo od niczego to nie odcięło. To pokazuje , jak demagogiczne są Twoje argumenty.
                                          Ps: Dzieki Wam , cholerni kupcy ta biedronka to jedyny sklep w okolicy, gdzie da sie cos kupic w normalnej cenie. Niestety powstanie innych zablokowaliście. Ile daliście w łape radnym,że dbaja o Wasze tyłki a nie o interes mieszkańców?
                                          • miedzylesianin1 Re: Tak dla poszerzenia Żegańskiej 03.10.09, 10:40
                                            Najbardziej mnie ubawił fragment wypowiedzi andrzeja, że martwi
                                            się , tu cytat: "Chodzi o byt i życie OSADY MIĘDZYLESIE ...

                                            O życie lokalnej społeczności. "

                                            Faktycznie, na Żegańskiej skupia się całe naszeżycie - wszystkich
                                            Mieszkańców :-) Chłopie, przestań walić banialuki, napisz szczerze,
                                            że chodzi Ci o własny kupiecki interes, że jak Cię wywalą z tą bądą
                                            na bruk, to nie masz pomysłu na dalszy biznes, że nigdzie oprócz
                                            Międzylesia mógłbyś wciskać towar z marżą przekraczającą grubo
                                            zdrowy rozsądek - nie chcę pisać, że ponad 150%, bo wiem, że
                                            niektórzy z Was niegardzą marżą w wysokości i 300%, ale to na
                                            marginesie.
                                            Ponad 80% mieszkańców napewno chce tego tunelu w wariancie A i niech
                                            tak będzie. Nie ma co wciskać tu ludziom ciem,noty, że dzieci nie
                                            będą mogły przejść na drugą stronę. Będą mogły i napewno bardziej
                                            bezpieczniej niz teraz. A więc lobbujmy na rzecz wariantu A.
                                            • Gość: andrzej Re: NIE dla poszerzenia Żegańskiej ! IP: *.centertel.pl 07.10.09, 01:57
                                              Tak jak pisałem w innym poście ... Twoja nienawiść do ludzi
                                              prowadzących sklepy na Żegańskiej ... daleko przekracza przyjęte
                                              społeczne normy.

                                              Być może miałeś tam jakieś traumatyczne przeżycie w dzieciństwie ...
                                              Być może zostawiła cię tam niechcący mama.

                                              Jakko mieszkaniec Anina powinieneś skupić się na otwarciu przejazdu
                                              w Aninie ... Tak skierować swoją negatywną energię ... Dojazd do
                                              domu blokuje Wam nieżyciowy przepis PKP o odległościach między
                                              przejazdami (powyżej 2 kilometrów). Przepis, który nijak się ma do
                                              potrzeb kilkumilionowego miasta. Przejazdem w Aninie omijałbyś
                                              Międzylesie ... i trauma z dzieciństwa związana ze sklepami na
                                              Żegańskiej odeszłaby w ZAPOMNIENIE.

                                              Przeprawa przez tory w Międzylesiu ... chociaż możnaby zrobić ją
                                              również w Aninie ... jest tylko możliwa pasem nieużytków wzdłuż
                                              ulicy Północnej. Tak chce większoiść mieszkańców Międzylesia ... i
                                              TAK BĘDZIE!
                                              • aninianin Re: NIE dla poszerzenia Żegańskiej ! 07.10.09, 07:58
                                                NIe kupcze: zapewniam cie ze TAK NIE BEDZIE!!!!
                                                Nikt Was, zlodziei w okolicy nie popiera.
                                                I inwestycja na 100% pojdzie ulica Zegańską. Wiem, bo mam znajomości w ratuszu.
                                                Przegraliscie, i baardzo, ale to bardzo sie z tego powodu cieszę.
                                                Wreszcie będzie normalnie, a Wasze budy pojdą pod spychacze. Osttanio slyszalem, jak jedna z wlascicielek takich bud tlumaczyla sie ,dlaczego ma do wyboru tylko 3 rodzaje papierosow: Bo ja mam zarobek tylko 30 groszy na paczce i nie moge wiecej wziaść , bo jest cena... Cholerni SPEKULANCI.
                                                • miedzylesianin1 Re: NIE dla poszerzenia Żegańskiej ! 07.10.09, 09:22
                                                  TAK dla poszerzenia Żegańskiej
                                                  TAK dla likwidacji starych i rozwalajacych sie bud pseudokupców

                                                  TAK dla zmian w centrum Miedzylesia
                                                  NIE dla przeprawy wzdłuż ul. Północnej
                                                  NIE dla grupki zdesperowanych pseudokupców, którzy blokują
                                                  wszystko, co zagraża im interesom

                                                  NIE dla ludzi, którzy blokują od lat rozwój wolnego handlu w
                                                  Miedzylesiu

                                                  NIE dla zacofania na ul. Żegańskiej



                                                  Chcemy zmian, chemy, aby nasze Miedzylesie wyglądało normalnie, a
                                                  nie jak stary, śmierdzący i rozsypujacy się bazar rodem z ubiegłej
                                                  epoki!!! Dlaczego inne dzielnice potrafią rozwijać swoje centrum, a
                                                  my nie? Dlaczego skazujecie nas, mieszkańców Miedzylesia i okolic na
                                                  tandetę? Ile to jeszcze będzie trwało?
                                                  Ja się wstydzę za swoje Miedzylesie - jak przyjeżdżają znajomi np. z
                                                  Otwocka, to robia WIELKIE OCZY na widok "centrum" przy Żegańskiej i
                                                  pytaja się: CO TO????? Są w szoku. I ja się im nie dziwię, bo ul.
                                                  Żegańska na odcinku od torów do Pożaryskiego jest NAJBRZYDSZĄ ULICĄ
                                                  W WARSZAWIE!!!!! Nie wstyd Wam, niby kupcy? To Wy tworzycie ten
                                                  wizerunek, to Wy psujecie nam opinię, to przez Was mówią o nas, że
                                                  zyjemy w XVII wieku!!! Tak tworzycie życie lokalne wzdłuż
                                                  Żegańskiej, że niepotraficie nawet wywalczyć prostego chodnika,
                                                  niepotraficie posprzątać wokół swoich "byznesów", nic nie robicie,
                                                  tylko narzekacie i boicie się, że w końcu przyjdzie dzień, kiedy
                                                  bedziecie musieli zamknąć te budy.
                                                  Ten czas własnie nadszedł i my mieszkańcy Miedzylesia ZROBIMY
                                                  WSZYSTKO, aby zmienić wizerunek Międzylesia i aby w końcu było
                                                  NORMALNIE!!!
    • Gość: hmm Re: Żegańska trasą tranzytową dla TIRów IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 08.10.09, 21:21
      największym problemem nie jest budowa tunelu, drogi dwupasmowej,
      wyburzeń. ale to, co zrobić, aby po połączeniu starej miłosny z
      międzylesiem nie zrobiła sie obwodnica dla lubliniaków, wociaków,
      itd. i co najgorsze tirów, ciężarówek, autobusów. już teraz mimo
      fatalnej płytowej drogi setki a może i ponad tysiąc samochodów
      dziennie przejeżdża tędy, zamiast traktem brzeskim i bronisława
      czecha. robią sobie skrót lub po prostu omijają korki na trakcie
      brzeskim i br.czecha i przy torach na rondzie. mieszkam w st.mił. i
      mogę stwierdzić , że jest coraz gorzej.zarówno st.mil. jak i
      międyzlesie zmieniły się ze spokojnych dzielnic w mini obwodnicę.a
      nie są do tego w ogóle przystosowane.

      kolejny problem, to te cholerne samochody parkujące wzdłuż
      al.dz.polskich, które z jezdni dwupasmowej robią
      jednopasmową.szczególnie na wysokości CZD.
      • miedzylesianin1 Re: Żegańska trasą tranzytową dla TIRów 10.10.09, 10:16
        Widzę, że ostatnie 10 postów pisze jedna i ta sama osoba. Po co
        prowadzisz dialog sam z sobą. To dziecinanda.
        Obejrzałem w necie 2 proponowane projekty budowy tunelu. I powiem
        szczerze - wariant 1 jest o niebo lepszy i tańszy z wariantem
        drugim, który wydłuży trasę, a co za tem idzie będzie droższy.
        W wariancie 1 większość budynków na Żegańskiej należy do miasta,
        więc nie będzie problemu z ich wykupem. W wariancie 2 jest więcej
        budynków do wykupienia od prywatnych włascicieli niż w wariancie 1.
        Następne co mnie uderzyło po oczach, to brak sensu zakrzywiania
        trasy i omijania byłego Zwaru. Przecież w wariancie 1 nic nie trzeba
        omijać, na drodze nie stoi zaden pomnik zieleni, ani żaden zabytek,
        więc pytam po co? Po to tylko aby garstka pseudokupców mogła dalej
        handlować drożyżną w brudnych budach? To chyba jest arument nie na
        miejscu.
        W wariancie drugim będzie bardzo dużo do wycięcia drzew, które rosą
        tam od dziesiątków lat i tworzą wspaniały pas zieleni - dając nam
        tlen i chroniąc przed chałasem. Dopiero wycięcie tych drzew
        spowoduje degradację środowiska. W okolicach ulicy północej jest
        lasek, czasami mozna tam spotkać bażanty, tak jak w lasku od strony
        kanałku.
        Czy ktoś z Was drocy kupcy wziął to pod uwagę, czy macie w głębokim
        poważaniu przyrodę. Was interesuje tylko stara drewniana buda.
        Mam nadzieję (i zrobię wszystko co mogę), że wygra wariant tańszy
        (budowa m.in. z moich podatków) i bardziej przyjazdny środowisku.
        Jeśłi boicie się o "rozdzielenie" Międzylesia, to ono i tak jest
        rozdzielone, a poszerzenie ulicy nic tu nie zmieni. wystarczą dwa
        przejścia dla pieszych (przy romdzie koło Pożaryskiego i przy
        torach) tak jak jest teraz. Ew. można pokusić się o kładkę dla
        pieszych na wys. Urzędu dzielnicy lub okolicy i mamy super
        rozwiązanie. Ja nie widzę problemu.
        Ja wiem czemu nasi wspaniali pseudokupcy walczą o wariant 2. Otóż
        większość z nich prowadzi działalność w komunalnych budynkach i z
        chwilą wybrania wariantu 2 będą potem nękać nasz urząd, aby
        wyremontować im budynki lub wybudować nowe, bo są własnością miasta
        i że szpecą wizerunek itd. I w ten sposób będą mieli upieczone 2
        gąski na jednym ogniu - będą prowadzić dalej swój małoetyczny biznes
        w odnowionych lub nowych budynkach z naszych pieniędzy. Powiem
        krótko - cwaniacy.
        Więc drodzy mieszkańcy Międzylesia, nie dajcie się zwieść słowom
        obrońcom wariantu 2, oni chcą nas popprostu wyrolować. Taka jest
        prawda i tylko od nas zależy, czy się damy garstce pseudokupcom,
        cwaniakom, czy też nie.
        Do boju, ślijmy do Urzędu pisma z poparciem wariantu 1, tzn.
        poszerzenia Żegańskiej, bez żadnych przesunięć na północ.
        • raul.2 Re: Tak dla wariantu A 10.10.09, 12:16
          Nic dodać, nic ująć.
          Lepiej bym tego nie ujął. Wszystkie aspekty za wariantem A popieram.
          Nic gorszego jak brudne zapyziałe budy nie może nas spotkać. Chyba Międzylesie
          zasługuje na lepszy los.
          Mieszkańcy /rdzenni lub przybysze, ale zakochani w Międzylesiu/, nie pozwólcie
          na bezczelność i pazerność pseudo-kupców, którzy mieszkają na ogół w innych
          miejscowościach, a szarogęsią się u nas.
          TAK ZA TUNELEM i POSZERZENIEM ŻEGAŃSKIEJ. WARIANT A !
    • aninianin Re: NIE MA przeciwników tunelu pod torami w międz 09.10.09, 21:48
      Jak widać poza pomówieniami nie potrafi Pan nic napisać.
      Posty pana zostały zgłoszone do administracji.
      Zastanowię sie później co z tym zrobić.

      Brak pozwolenia na budowę dotyczy tylko samej ulicy Zwoleńskiej. I jest to związane z planowaną i odwlekaną w czasie przebudową.
      Natomiast w samym Międzylesiu istnieje wiele miejsc, gdzie od dawna mogłyby powstac odpowiednie obiekty. Tylko dziwnym zbiegiem okoliczności nie powstają.
      Nie znam prawnego statusu budynków. Może rzeczywiście należą one do do miasta. Ale nie wiem, co to ma wspólnego z samą przebudową.

      • Gość: mecenas Re: NIE MA przeciwników tunelu pod torami w międz IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 09.10.09, 22:15
        Właśnie w poprzednim poście napisałem Panu, dla czego obiekty nie
        powstają a Pan nadal z uporem maniaka będzie ludziom wciskał kit.
        No, ale niestety....
        Obiekty nie powstają po stronie północnej, ponieważ 3/4 budynków
        łącznie z budynkiem straży pożarnej budynkiem gdzie znajduje się
        fryzjer i dalej są budynkami komunalnymi proszę to sprawdzić zanim
        napisze pan kolejnego pustego posta pozostałe osoby nie dostały
        pozwolenia na budowę, chociaż starają się o nie od 1994 roku.
        Przypominam Panu szanowny Panie taksówkarzu, że nie ma przeciwników
        budowy tunelu, więc nie wiem, co na celu miał Pański post...
        • Gość: Rhemek Re: NIE MA przeciwników tunelu pod torami w międz IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 09.10.09, 22:33
          To do mnie?? Nastepna blędna informacja:)) Czekam na nastepne. :))

          A zeby nie prowokować: Moje posty, ktorych nazwalem kupcow z Miedzylesia złodziejami w ferworze niepotrzebnych emocji nie odnosiły sie do osiedla warszawskiego. Mialem na mysli zupelnie inne miejsce. Jaką: moja tajemnica. jest ich w Polsce troche. Jesli ktorys z kupcow poczul sie dotknięty to przepraszam i moge jedynie za uzyte sformułowania przeprosic. Ponadto nigdy nie wzywalem do spalenia kogokowiek , takiego postu na tym forum nie ma. Opisywalem tylko hipotetyczna sytuację. Za co tez przepraszam.

          Przeczytałem cała dyskusję. i bije się w piersi: Jestem winien jej poziomu, dałem sie sprowokować. Od tej chwili dyskutujmy merytorycznie.

          Wracając do dyskusji: pisalem: nie wiem jaki jest stan prawny tych budynkow. Trzeba sie powaznie zastanowic, co z nimi zrobic. I pzrestac pisac, a wziąść sie do roboty. Bo niestety moze sie zdarzyc ,że przebudowa ruszy za 20-30 lat...









          • Gość: mecenas Re: NIE MA przeciwników tunelu pod torami w międz IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 09.10.09, 23:05
            Może się zdarzyć niestety, że za 20 albo 30 lat a wina leży po
            stronie zielonego Mazowsza oni blokują, aby blokować bez żadnego
            merytorycznego powodu jak juz pisałem od bardzo dawna planuje się
            przebudowę ulicy Żegańskiej ulica wygląda jak wygląda dla osób,
            które dopiero, co się wprowadziły może wyglądać krótko mówiąc
            wieśniacko, ale taka juz dola tych ludzi, że zamknęło się kółeczko
            nie ma pozwolenia, bo jest przebudowa nie ma przebudowy ulica
            wygląda jak wygląda. Dla ludzi mieszkających tutaj od dawna powinno
            być jasne, że mieszkają najzwyczajniej w lesie nie jeden warszawiak
            mieszkający na marszałkowskiej chętnie by się z wami zamienił oddał
            By spaliny klaksony wrednych sąsiadów za las i świeże powietrze. I
            nie mówię tutaj żeby od razu blokować inwestycję, która jest
            nieunikniona i potrzebna jak nic, co jest w tej chwili naprawdę
            niezbędne. Zgodni są i kupcy i mieszkańcy i niektórzy ludzie, co się
            dopiero wprowadzili, bo zamienili właśnie marszałkowską na kawałek
            ciszy a miasto planuje zrobić tutaj drugie Piaseczno. Tunel jest
            potrzebny, ale powinniśmy wykazać troszkę inicjatywy i postarać się
            o dobro nie tylko obok siebie, ale dobro sąsiadów czy znajomych.
            Nie sztuka wyciąć drzewa i postawić kino…

            Abstrahując dla kogoś, kto kocha kino tak naprawdę jasne jest, że
            stare dobre jednosalowe kina są fajniejsze niż wielkie multipleksy
            gdzie ludzie chodzą na komedie romantyczne swoją drogą komedie
            romantyczną to się ogląda z dziewczyną albo z żoną w domu do kina
            się idzie zobaczyć efekty dźwiękowe i wizualne…
            Drogi aninianinie, dla czego nie powalczyć o otwarcie starego
            dobrego kina w Aninie przy kościele… i emitować jakieś dobre
            klasyczne filmy nie koniecznie najnowsze jest mnóstwo amatorów
            takiego kina.

            • Gość: Rhemek Re: NIE MA przeciwników tunelu pod torami w międz IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 09.10.09, 23:31
              Drogi Mecenasie, a wiesz,że o tym myślałem? Zeby poorzmawiac z proboszczem o otwarciu kina studyjnego w dawnym budybku Wrzosu? To mogłaby byc naprawde fajna rzecz.
              Moze z tą przebudowa masz rację: Ja dałem się troche wkręcić, bo w pewnym momencie autentycznie miałem wrażenie, że kupcy chca całkowicie zatrzymać inwestycje. A już pomyśły o wyprowadzeniu ruchu na sąsiednią ulicę, zakrawały na nonsens. Ja jestem jak najbardziej za zachowaniem zielonego charakteru dzielnicy. MPK uwazam za najwiekszy skarb. Tak, uwielbiam patzrec na te ogromne drzewa , ktore stoja przy ulicach i nadaja dzielnicy taki dziwny, nierealny klimat.
              Widzisz, ja jestem jednak za dwupasmową, a to s tego powodu,że 1-dno pasmowa szybko się zakorkuje. Kierowcy nie myśla logicznie, i nawet jak bedzie 1 pas to beda probowali jechać. I zakorkują jeszcze bardziej, niz jest dzisiaj. Ja bym sie nie obawial o ruch tranzytowy: Wszak w koncu powstanie poludniowa obwodnica warszawy o Ona go przejmie.
              Wiesz, staram sie szanowac nawet kupcow z miedzylesia, ale naparwde mam do nich pecha: zawsze probuja mnie naciagac na cenach, na marzach, dziwnie reaguja na karty... A pozniej czlowiek sie zraza, i czuje do nich taki, jakby to ujac? Uraz?
              Ja ze swojej strony jeszcze raz przepraszam za wciagniecie sie w pyskowke. Kazda strona ma swoje argumenty, i tylko razem mozemy osiagnac konsensus.

              • miedzylesianin1 TAK dla wariantu A 10.10.09, 19:43


                Widzę, że ostatnie 10 postów pisze jedna i ta sama osoba. Po co
                prowadzisz dialog sam z sobą. To dziecinanda.
                Obejrzałem w necie 2 proponowane projekty budowy tunelu. I powiem
                szczerze - wariant 1 jest o niebo lepszy i tańszy z wariantem
                drugim, który wydłuży trasę, a co za tem idzie będzie droższy.
                W wariancie 1 większość budynków na Żegańskiej należy do miasta,
                więc nie będzie problemu z ich wykupem. W wariancie 2 jest więcej
                budynków do wykupienia od prywatnych włascicieli niż w wariancie 1.
                Następne co mnie uderzyło po oczach, to brak sensu zakrzywiania
                trasy i omijania byłego Zwaru. Przecież w wariancie 1 nic nie trzeba
                omijać, na drodze nie stoi zaden pomnik zieleni, ani żaden zabytek,
                więc pytam po co? Po to tylko aby garstka pseudokupców mogła dalej
                handlować drożyżną w brudnych budach? To chyba jest arument nie na
                miejscu.
                W wariancie drugim będzie bardzo dużo do wycięcia drzew, które rosą
                tam od dziesiątków lat i tworzą wspaniały pas zieleni - dając nam
                tlen i chroniąc przed chałasem. Dopiero wycięcie tych drzew
                spowoduje degradację środowiska. W okolicach ulicy północej jest
                lasek, czasami mozna tam spotkać bażanty, tak jak w lasku od strony
                kanałku.
                Czy ktoś z Was drocy kupcy wziął to pod uwagę, czy macie w głębokim
                poważaniu przyrodę. Was interesuje tylko stara drewniana buda.
                Mam nadzieję (i zrobię wszystko co mogę), że wygra wariant tańszy
                (budowa m.in. z moich podatków) i bardziej przyjazdny środowisku.
                Jeśłi boicie się o "rozdzielenie" Międzylesia, to ono i tak jest
                rozdzielone, a poszerzenie ulicy nic tu nie zmieni. wystarczą dwa
                przejścia dla pieszych (przy romdzie koło Pożaryskiego i przy
                torach) tak jak jest teraz. Ew. można pokusić się o kładkę dla
                pieszych na wys. Urzędu dzielnicy lub okolicy i mamy super
                rozwiązanie. Ja nie widzę problemu.
                Ja wiem czemu nasi wspaniali pseudokupcy walczą o wariant 2. Otóż
                większość z nich prowadzi działalność w komunalnych budynkach i z
                chwilą wybrania wariantu 2 będą potem nękać nasz urząd, aby
                wyremontować im budynki lub wybudować nowe, bo są własnością miasta
                i że szpecą wizerunek itd. I w ten sposób będą mieli upieczone 2
                gąski na jednym ogniu - będą prowadzić dalej swój małoetyczny biznes
                w odnowionych lub nowych budynkach z naszych pieniędzy. Powiem
                krótko - cwaniacy.
                Więc drodzy mieszkańcy Międzylesia, nie dajcie się zwieść słowom
                obrońcom wariantu 2, oni chcą nas popprostu wyrolować. Taka jest
                prawda i tylko od nas zależy, czy się damy garstce pseudokupcom,
                cwaniakom, czy też nie.
                Do boju, ślijmy do Urzędu pisma z poparciem wariantu 1, tzn.
                poszerzenia Żegańskiej, bez żadnych przesunięć na północ.
          • Gość: O znowu??:)) Re: Żegańska trasą tranzytową dla TIRów IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 26.10.09, 16:02
            Panie Piotrze, Teraz stal sie Pan miedzylesianką? Watek, w którym został pan zdekonspirowany zręcznie Pan wyciszyl, a teraz znowu udaje pan mieszkanca?
            Otoz prosze userow: Tzw anonimowi userzy prostestujący przeciwko modernizacji ul. Zeganskiej, to osoby, stojace za włascielami terenow Zwaru, ktore chca zbuwac tam wbrew planom zagospodarowania przestrzennego ogromne centrum handlowe. Chca , by tunel i trasa przebiegaly przez jego srodek. Zaproponiwaly one nawet, ze same pokryja koszt budowy tunelu. Teraz przed wyborami sprawa jest wyciszana, zeby nie bylo skandalu.
            Osoby te zostaly zdemaskone 10 dni temu. Momentalnie zaprzestaly tam dyskusji, topiąc watek, ba nawet umieszczajac fauszywy plik z wirusem jako link do planu.
            Teraz w drugim podobnym watku, liczac ,że temat zostal zapomniany, probuja udawac zatroskanych mieszkancow od poczatku...
            Troche to zalosne...
            • Gość: Międzylesianka Re: Żegańska trasą tranzytową dla TIRów IP: *.jjs-isp.pl 27.10.09, 08:52
              Nie wiem kim jest pan Piotr i rozbawił mnie ten komentarz. Trasa to nie jest
              budka z piwem i chyba warto o tym mówić i dyskutować. Rozważyć za i przeciw.
              Mieszkam od urodzenia w Międzylesiu i nie w okolicach planowanej trasy, ale
              temat ważki. poza tym wiem; gdzie miał przebiegać zjazd z trasy na zaporze - tak
              zwaną Nowozwoleńską. został zostawiony korytarz nawet. Mam prawo się dziwić, że
              nagle postawnowino wyburzyć pół Międzylesia. I tak jak już inni pisali -
              niezbędnie konieczne jest rozwiązanie skrzyżowania z torami. I to od wielu lat.
              Dziwiłam się wybudowaniu PB w tym miejscu - choć dziś chętnie korzystam:)Po
              prostu indolencja wieloloetnia urzędników wawerskich nie nastawia do ich decyzji
              postawą pełną zaufania. i tyle
              • qszyhu Re: Żegańska trasą tranzytową dla TIRów 28.10.09, 16:10
                Gość portalu: Międzylesianka napisał(a):

                > poza tym wiem; gdzie miał przebiegać zjazd z trasy na zaporze -
                tak zwaną Nowozwoleńską. został zostawiony korytarz nawet. Mam prawo
                się dziwić, że nagle postawnowino wyburzyć pół Międzylesia.

                Nowozwoleńska miała wpadać w Zwoleńską, więc nic w tej sprawie sie
                nie zmieniło. Przejrzyj plany na stronie SISKOM
        • Gość: andrzej Przeprawa wzdłuż Północnej . IP: *.centertel.pl 05.11.09, 23:15
          Nie zakopać ... a przeprojektować przeprawę na dwupasmówkę wzdłuż
          ul. Północnej ... zamiast wciskać ją w centrum Międzylesia.

          Do tego:

          a/ otworzyć natychmiast oba przejazdy kolejowe ... ten w Aninie i
          ten dawny vis a vis salonu Toyoty w Radości (tańsze to niż budowa
          tunelu)

          b/ ocalić Zwoleńską i Żegańską jako ulice lokalne o obecnej
          pojemności

          c/ dwupasmówkę wzdłuż Północnej puścić górą nad obecną Zwoleńską i
          dalej do mostu na Zaporze.

          Proste, logiczne, przemyślane i przyjazne dla lokalnej społeczności.
          Na szczęście już coś ruszyło w tej sprawie.
            • miedzylesianin1 Re: Przeprawa wzdłuż Północnej . 06.11.09, 08:40
              Chcemy nowej, poszerzożonej Żegańskiej. Koniec
              Jeśli jakiś inwestor chce wybudować jakieś centrum handlowe na
              terenie byłego Zwaru, to niech buduje, ale napewno nie może
              przechodzić przez te centrum główna ulica Międzylesia. Byłby to
              jeszcze większy absurd. Jak sobie wyobrażasz taki bezkolizyjny ruch
              przez takie centrum handlowe? Przeciez tam będzie ciągle duży ruch
              samochodów, będą odbywały się dostawy dowaru, klienci bedą
              przyjeżdżać i odjeżdżać. Przecież przejazd przez takie centrum
              wymusi wybudowanie dodatkowych "uliczek". I znowu bedzie jeden
              wielki korek, bo ktos wjeżdża, a ktoś wyjeżdża, a pan Józio
              przywiózł towar i stanął na ulicy, aby go wyładować ;-) Tak to
              będzie wyglądać.
              Jedynym sensownym wyjściem jest dwupasmowy, poszerzony odcinek
              Żegańskiej. Za tym przemawia i ekonomia i zdrowy rozsądek.
              Chyba, ze Pan Andrzej chce zarobić na miejskiej kasie, czyli na
              naszych podatkach? Jeśli tak, to niech napisze to wprost, a nie robi
              ludziom bańki mydlane.