Dodaj do ulubionych

Lotnisko Ben Gouriona - Jerozolima

04.07.07, 18:35
Laduje rano o o 4 am i teraz pytanie jak dostac sie do Jerozolimy i ile
potrzeba mi forsy?
Wiem, ze sa dwa warianty
I taksówka zbiorcza czyli minibus nie wiem skad odchodzą i ile kosztuja
II to pociagiem do TA i potem autobusem do Jerozolimy tez nie wiem ile
kosztuje
Nie mam duzego bagazu dwa male plecaki Nocleg mam w Tower to podobno w centrum
Obserwuj wątek
    • tut_ets1 Re: Lotnisko Ben Gouriona - Jerozolima 05.07.07, 09:31
      Wiesz co, w tak rannych godzinach polecalabym ci pocag do TA a stamtad autobus
      do J'limy. Bo nie wiem, gdzie na nowym lotnisku sa autobusy i gdzie sa taksowki
      zbiorowe (minibusy). Wiem, gdzie sa zwykle taksowki (przy zejsciu do pociagu),
      ale ci beda chcieli zedrzec jak najwiecej z turystow, wiec stanowczo nie polecam. :)

      Mozesz tez dojechac pociagiem z Ben Guriona do Tel Aviv Merkaz
      www.israrail.org.il/english/index.html
      BG TA
      04:53 05:05
      05:23 05:38

      cena 12 szekli
      Jak widzisz pociag jedzie z 10-15 minut.

      Po wyjscu z pociagu, w strone dworca autobusowego, spytaj kogos, gdzie jest
      autobus nr 480 do Jerozolimy.

      Pierwszy odjezdza o 05:50, nastepny o 06:15 i kolejne co kwadrans. Bilety
      autobusowe w Izraelu kupuje sie u kierowcy. Autobus jedzie godzine do
      Jerozolimy. A kiedy wysiadziesz na dworcu autobusowym w Jerozolimie, idz na
      skaner, aby nie kazali ci otwierac walizek i nie przekpywali ich zawartosci. Po
      wyjsciu z dworca wez taksowke do hotelu. Powinna kosztowac nie wiecej niz 20-25
      szekli.
                  • karolinosz Re: Lotnisko Ben Gouriona - Jerozolima 08.07.07, 22:31
                    to sa minibusy. i trzeba czekac, az sie zapelni, tak wiec czasami to potrwa.
                    i tak, przy okazji, to hotel Tower jest rzeczywiscie w centrum, tez niedaleko
                    mieszkalam, prawie tuz przy Bramie Damascenskiej.
                    udanego pobytu :) az zazdroszcze - uwielbiam Izrael :)
                    • jasio211 Re: Lotnisko Ben Gouriona - Jerozolima 08.07.07, 22:58
                      Dzieki chyba juz wszystko wiem albo mi sie tak wydaje ale moja wiedza jest
                      czysto ksiąkowo - przewodnikowa
                      Byłem w różnych miejscach ale tak sprzecznych opinii jak o Izraelu nigdy nie
                      miałem
                      Ciesze się ze Ci sie podoba to może tak źle nie będzie Spotkałem różnych
                      mieszkańców Izraela a do wizyty w tym kraju namówiła mnie dziewczyna, którą
                      spotkałem na promie w Tajlandii (ale ona była mieszkanką Tel Aviwu).
                      Natomiast zorganizowanych wyjazdów nie cierpie (Teraz w prawo stary dom a w
                      lewo nowy, Pani Basiu znów pani zaspała i wszyscy na pania czekamy)
                      • karolinosz Re: Lotnisko Ben Gouriona - Jerozolima 09.07.07, 08:11
                        tak, rozumiem calkiwicie brak checi do wyjazdu grupowego :) jak pierwszy raz
                        jechalam sama do Izraela, to na dodatek mnie wszyscy przestrzegali, ze sama to
                        sobie nie dam rady, i tam ciagle walcza i moge juz nie wrocic. itp itd. tak
                        wiec wszystkim odpowiadalam, ze gdzie najlepiej zginac jak nie w Ziemi Swietej?
                        i to ucinalo dyskusje :)
                        w kazdym badz razie, moje doswiadczenia z Izraelem, sa jak najbardziej
                        fascynujace i wspaniale - oczywiscie, mialam jakies niemile zdarzenia, ale nie
                        wiecj niz w innych krajach, w ktorych podrozowalam, a moze nawet i mniej.
                        Ludzie bardzo przyjazni i skorzy do rozmow, i poznawania drugiej osoby to juz
                        dla mnie bardzo duzo, a w Izraelu ci tego dostatek :)
                        powodzenia!
                        • tut_ets1 Re: Lotnisko Ben Gouriona - Jerozolima 09.07.07, 09:21
                          >jak pierwszy raz
                          > jechalam sama do Izraela, to na dodatek mnie wszyscy przestrzegali, ze sama to
                          > sobie nie dam rady, i tam ciagle walcza i moge juz nie wrocic. itp itd. tak
                          > wiec wszystkim odpowiadalam, ze gdzie najlepiej zginac jak nie w Ziemi Swietej?

                          Hehe... Ja bylam tu po raz pierwszy SAMA - przyjechalam na kilka miesiecy do
                          kibucu - w czasie II Wojny w Zatoce Perskiej (USA_IRAK, w 2003). Dali nam maski
                          przeciwgazowe i kazali z nimi chodzic wszedzie. Ale nie balismy sie. :) Widzac
                          KOJACO-ODDZIALUJACY spokoj i opanowanie izraelczykow w tej sytuacji i my
                          (wolontariusze z roznych krajow) bylismy spokojni...

                          > Ludzie bardzo przyjazni i skorzy do rozmow, i poznawania drugiej osoby to juz
                          > dla mnie bardzo duzo, a w Izraelu ci tego dostatek :)

                          Dokladnie tak jest!!
                          Tego mi pozniej w Polsce bardzo brakowalo... Wiec wrocilm tutaj :))
                      • tut_ets1 :) 09.07.07, 09:15
                        > Byłem w różnych miejscach ale tak sprzecznych opinii jak o Izraelu nigdy nie
                        > miałem

                        Kazdy ma inna opinie i wrazenia, w zaleznosci od typu wycieczki na ktorym byl. A
                        ci, ktorzy nie byli - nie ma znaczenia, co powiedza, bo maja wiedze
                        teoretyczna. Nie ma to jak ZOBACZYC i DOSWIADCZYC... na wlasnej skorze. :)

                        > Ciesze się ze Ci sie podoba to może tak źle nie będzie

                        Hehe... Zobaczysz, to opowiesz... :) Zaloze sie, ze nie bedziesz zalowal i ze
                        wrocisz tu jeszcze nie raz. ;) Zazwyczaj wiele osob powraca, bo sa pod
                        wrazeniem. Mowie patrzac na znajomych. :D
                  • tut_ets1 Re: Lotnisko Ben Guriona - Jerozolima 09.07.07, 09:09
                    To taksówki-minibusy. Zazwyczaj 10-15 osobowe.


                    Karolinosz ma racje, jest to firma NESHER TAXI, wiecej o ich cenach:

                    Tel Aviv - Ben Gurion Intl (TLV):
                    Location: 19 km/12 Miles E of Tel Aviv, 50km/31 Miles W of Jerusalem.
                    By Taxi: By Day to the city ILS 90 and 115 at night. Taxis can be found near the
                    arrivals hall. The Nesher Company (0)2 623 1231 runs a shared taxi service
                    between the airport and Jerusalem, charging a fixed rate per passenger.
                    www.toandfromtheairport.com/israel.html

                    Tu masz jeszcze inna opinie, ze strony holtelu Mount of Olives:

                    "Getting to Jerusalem from the airport is not as painful as it seems. There are
                    reasonable alternatives to a private taxi. The most common is called a "shurut"
                    or "sherut" which is essentially a shared taxi (van). The shurut service at Ben
                    Gurion Airport is operated by a company called "Nesher". These taxis are
                    available 24 hours a day to major cities such as Jerusalem and Tel Aviv. They
                    can easily be found just outside the main arrival terminal. The cost per person
                    is approx. $10.00 USD.

                    Of course there are advantages and disadvantages using the Nesher taxi system.
                    The obvious advantage for a sole traveller (one or two people) is price. For
                    first time visitors, small groups of three or more people, late night arrivals,
                    Shabbat arrivals, or those arriving with heavy luggage should definately reserve
                    a private taxi."
                    www.mtolives.com/transport/shurut.htm
Inne wątki na temat:

Popularne wątki

Nie pamiętasz hasła

lub ?

 

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się

Nakarm Pajacyka