Dodaj do ulubionych

małe firmy a trendy w logistyce

18.06.06, 21:40
W dobie dzisiejszych przemian rynkowych i skłonności firm do outsorcing-u
nieuniknione jest to by korzystać z firm oferujących usługi logistyczne.
Czy macie w tym jakieś doświadczenie?, ew. jakiego operatora logistycznego
polecacie?
Obserwuj wątek
    • arnie71 Re: małe firmy a trendy w logistyce 19.06.06, 10:50
      Faktycznie trend jest widoczny, natomiast nie zawsze małej firmie opłaca się
      zmiana na "dużego" operatora logistycznego. Zalezy tez od zakresu obslugi bo
      jesli tylko transport to pewnie tak, daje to gwarancje podstawienia samochodow
      i unikniecia kar;
      jesli calosciowa obsluga firmy czyli magazynowanie transport jakies operacje na
      stoku to pewnie konieczny jest spory rzedu kilku tysiecy palet wolumen. W
      swojej dotychczasowej pracy korzystalem z kilku firm transportowych tj Equus,
      FransMaas, Raben, Spedpol, i mniejszych przewoznikow rowniez ale w zakresie
      obslugi magzynowej dla mnie nigdy nie bylo to oplacalne.
    • max754 Re: małe firmy a trendy w logistyce 19.06.06, 13:29
      witam,

      zgadzam się z Arnie71 - wszysko zależy od potrzeb danej firmy. Generalnie
      operator logistyczny w całości może przynieść wymierne korzyści firmie jesli ta
      ma zapotrezbowanie na taką formę całościowa outsourcingu. Jeśli w potrzeby
      wlaczamy magazynowanie to faktycznie taki operator może zredukować koszty, a co
      może jeszcze wazniejsze zagwarantowac obsluge na oczekiwanym poziomie poparta
      stosownym kontraktem. Jesli chodzi o ptzyklady firm to wystarczy spojrzec na
      rankingi logistycznym potentatow aby zlozyc zapytanie: co roku kilku operatorow
      pokazuje sie w pierwszej 5 - Wincanton, FM Logistic, Kuhne&Nagel, Raben,
      Schenker, DHL.
      Jesli natomiast firma jest "mala" co tez jest pojeciem wzglednym to w
      wiekszosci przypadkow chodzi o operacje zwiazane scisle z samym trasportem i tu
      mozemy sie pokusic o kilka zakresow: przewozy całopojazdowe w kraju i
      zagranicy, przesylki drobnicowe - paletowe krajowe i zagraniczne oraz tzw
      kurierka czyli przesylki paczkowe. Z tych usług korzysta prawie kazda firma (bo
      z uslug kurierskich korzystaja nawet firmy pogranicza finansowego). I tutaj w
      zaleznosci od kontaktow danej firmy moze,y rozpatrywac koniecznosc/slusznosc
      korzystania z operatora logistycznego. Jesli dana firma ma kontrakt na dostawe
      np czesci samochodowych tzw just in time gdzi kary za nietrminowa dostawe sa
      znaczace dla firmy badz wogole sa to z pewnoscia warto pokusic sie o umowe z
      operatorem czy spora/renomowana firmą przewozowa. Z kolei jesli mamy do
      czynienia z przesylkami nie wymagajacymi takiego zabezpieczenia w kontrakcie to
      nalezy poszukac firmy ktora takie przesylki realizuje w standardzie na rynku
      czesto moze to byc nawet firma transportowa czy spedycyjna LOKALNA, gdzie byc
      moze wlasciciel danej firmy zna wlasciciela tejze firmy przewozowej. I tutaj
      znow odsylam do rankingow - jesli chcemy wspolpracowac z firma znana na rynku,
      jesli szukamy lokalnej to nalezy takowej po prostu poszukac w swoim regionie.
      ----------------------------------------------------------------------------
        • arnie71 Re: małe firmy a trendy w logistyce 09.10.06, 18:56
          Czy ja sie polecam jako znawca? tak bym siebie nie określił. Po prostu pracuje
          w branży blisko 10 lat i miałem okazję (i nadal) pracować w firmach z działki
          TSL - na tej podstawie jak i aktualnej pracy moge stwierdzić, że znam aktualne
          problemy, zagadnienia, zmiany w przepisach, stawkach, kierunki rozwoju branży.
          Ale stale poszerzam wiedzę i chcę się czegoś nowego dowiedzieć jak i podzielić -
          stąd to forum

          pozdrawiam i zapraszam do odwiedzzania
          MaX
      • spedytorka Re: małe firmy a trendy w logistyce 14.08.06, 15:26
        interesuje :D
        mnie jako spedytorkę od lat co najmniej 6ciu..
        często sie zastanawiam w mojej pracy ( w dość dużej korporacji tranpostrowo -
        logistycznej pracuję) czy firmy korzystające z naszych usług zdają sobie sprawę
        ile przepłacają korzystając właśnie z dużych firm..
        my wynajmujemy do roboty te mniejsze zazwyczaj o 50 eur taniej..
        a wogóle najbardziej się jednak opłaca własny transport - no chyba, żę w grę
        wchodzą głównie przesyłki drobnicowe - wtedy najlepiej zlecić wszystko komuś
        spoza - najlepiej faktycznie duzemu graczowi na rynku ..
        • arnie71 Re: małe firmy a trendy w logistyce 09.10.06, 19:00
          witam,

          wydaje mi się że niektóre faktycznie nie wiedzą, natomiast większośc płaci
          świadomie ze względu na możliwośc gwarancji realizacji zamówień przez
          operatorów - mówię o sytuacji gdy podpisany zostaje kontakt (umowa); w
          przeciwnym wypadku (gdy nie ma umowy) nawet duży operator nie podstawi
          samochodu - pewnie w podbramkowej sytuacji dla firmy - bo będzie podstawiał
          samochody właśnie innym firmom z którymi podpisał umowe - zadeklarował się na
          określoną ilośc samochhodów dziennie.
          Powyższe dotyczy FTL.
          W zakresie drobnicy z kolei wydaje się koniecznym aby firma posiadała sieć
          terminali czy oddziałów jesli mówimy o drobnicy międzynarodowej - takich
          warunków często nie spełniaja małe firmy transportowe

          pozdrawiam
          MaX

Popularne wątki

Nie pamiętasz hasła

lub ?

 

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się

Nakarm Pajacyka