Dodaj do ulubionych

w co zainwestować na ok.3 lata?

18.05.07, 21:03
witam.proszę o radę-jestem początkująca w tej materii...chciałabym ulokować
ok.80 tys.zł.na 3 lata.byłam u doradcy,zaproponował Skandię(tylko...) i myslę
nad PM 1(portfel zrównoważony modelowy)?
Co fachowcy na to-jakies inne propozycje?to na razie jedyna propozycja,którą
mam i oczywiście za wcześnie na decyzje-ale czy w ogóle warto myśleć?
proszę o konkrety-chciałabym porównać-co innego ma podobne warunki,ale lepiej
wypada w stopach zwrotu?
z gory przepraszam za niefachowość-patrz 1 zdanie...
pozdrawiam.
Obserwuj wątek
    • axel40 Re: w co zainwestować na ok.3 lata? 18.05.07, 22:19
      Odpowiem w ten sposób.Dotyczy to wszystkich osób piszących typu jak,gdzie
      zainwestować.
      Niefachowość nie zwalnia od myślenia.Najpierw edukacja,poznanie mechanizmu jak
      działa giełda,co to jest i czym się to je.Tragedią może się skończyć
      inwestowanie ,czy to w fundusze ,czy też w akcje nie mając zielonego pojęcia o
      tym.Napewno wielu nie pamięta z nowych chętnych na zyski po 100% rocznie
      ,korekty w ubiegłym roku,kiedy akcje spadły po 30% i więcej.Wielu zainwestowało
      wtedy na samej górce,bo przecież hossa ma trwać w nieskończoność.A co będzie jak
      teraz z tych 80000 stracisz w miesiąc 24000(30%)?Do kogo będziesz mieć
      pretensje?Do doradcy,bo tak Ci powiedział?Tylko i wyłącznie musisz mieć do
      siebie.Ty podejmujesz decyzje i to są twoje pieniądze.Jaką masz gwarancje,że
      doradca,czy na forum ktoś ci dobrze podpowie gdzie zainwestować?
      Najpierw edukacja,żeby nie było płaczu i zgrzytania zębów,bo głębsza korekta
      zbliża się dużymi krokami.
      I jest mi przykro za taki komentarz,ale być może pomoże lepiej ostrzec niż pogrążyć.
      Na forum jest stosunkowo dużo informacji jak wybierać fundusze,gdzie
      inwestować,tylko trzeba trochę chęci do poszukania i poczytania.