Dodaj do ulubionych

Pioneer Akcji Polskich- pyta nowicjusz

18.08.07, 10:32
Co o nim sądzicie? Jak na razie to spadek. Pytam bo jestem nowicjuszem, a włożyłem 35 000zł i jak na razie to zamiast powyżej 35 000zł to mam 27 000zł. Wybierać czy cierpliwie czekać na koniec korekty? Bardzo proszę o jakąś poradę,ponieważ w tym roku rozpoczynam studia i pieniądze, które inwestuję maja mi pomóc w utrzymaniu się na studiach (koszta stancji,jedzenia itd.- zresztą sami wiecie jakie jest drogie życie studenta).
Obserwuj wątek
    • grzzal Re: Pioneer Akcji Polskich- pyta nowicjusz 19.08.07, 08:19
      najbardziej banalne pytanie (choc moze irytujace) - dlaczego nie sprawdziles PRZED kupnem, wszystkiego. A przede wszystkim nie stworzyles planu na najgorszą ewentualnosc.
      Pionner Akcji POlskich zachowuje sie jak zdecydowana wiekszosc naszych funduszy akcyjnych - nasladuje indeks.
      Od poczatku swojej kariery jest nieco lepszy niz WIG20 i nieco gorszy niz WIG
      W najgorszym roku stracil 16% (2001)
      W najgorszym okresie 3-letnim stracil ok. 30%
      w najgorszym okresie całym (40 miesiecy) stracił 38% - tzw obsunięcie kapitału

Ja wiem, ze to tylko liczby, ale daja przede wszystkim pojecie o ryzyku.

Na pocieszenie - srednirocznie (w dlugim okresie) zarabial 16,5% (przy zmiennosci 22%, co juz pokazuje, ze mozna oczekiwac strat)

NIe sluchaj cudzych rad. Sam podejmij decyzje, zwlaszcza ze teraz, przy tych stratach znasz juz swoje reakcje.
    • newyork40 Re: Pioneer Akcji Polskich- pyta nowicjusz 19.08.07, 09:50
      Dzięki!Poprostu chciałem jeszcze przeczytać/usłyszeć opinię innej osoby,która ma pojęcie o inwestycjach. Bo to co mówią w banku nie zawsze musi być zgodne z prawdą. Sam nigdy wcześniej nie inwestowałem, a patrząc na wyniki jakie osiągał dotychczas wydaje mi się, że warto zainwestować.
      Miłego dnia!
    • sylwek07 do newyork40 23.08.07, 11:54
      a kiedy kupiles ten fundusz?jak teraz to bedzie Ci trudno to odrobic