Dodaj do ulubionych

Odpowiedź radnej Agaty Świstowskiej

09.09.04, 09:55
Szanowni Państwo !
Średnia moja dieta radnego wynosi około 576 zł i uważam, że nie jest to
wygórowana wysokość diety, jak na warunki Naszego Miasta. Biorę udział w
pracach Komisji Budżetowo-Gospodarzej i uczestniczę w Sesjach Rady Miasta
Marki. Za odbywanie dyżurów radni nie otrzymują diet. Mogę z czystym
sumieniem powiedzieć, że zajęłam się wszystkimi sprawami, z którymi
bezpośrednio do mnie zwrócili się Mieszkańcy Marek. Poświęcam bardzo dużo
czasu na pracę w samorządzie. Przygotowuje się do Komisji, Sesji, raz w
tygodniu objeżdżam całe Marki, aby sprawdzić co zostało zrobione z tego, co
zostało zaplanowane. Byłam Wiceprzewodniczącą Rady Miasta Marki,
zrezygnowałam z tej funkcji ze względu na całokształt tego, co się dzieje w
Radzie. Uważałam, że przyszedł czas, żeby powiedzieć stanowcze NIE i żeby
złożyć tę rezygnację. Głosowałam przeciwko udzieleniu Burmistrzowi
absolutorium. Jestem osobą niezależną, mającą swoje zdanie i taką pozostanę
do końca. Sama krytykuje i sama nie boję się słów krytyki. Każda krytyka jest
potrzebna, jeżeli jest konstruktywna i oparta na faktach.
Szanowny MAN72 nasza dyskusja zaczęła się od tego, że chciałam, żeby Pan
przekazał mi swoje pisma, kierowane do ZTM, a Pan stwierdził, że radni "za
dużo zarabiają". Moim zdaniem albo chcemy coś dobrego zrobić i mobilizujemy
siły i nieważne dla mnie jest, Kto z nas, będzie miało większą zasługę. Ważne
jest, żeby komunikacja autobusowa dobrze funkcjonowała. Jeżeli poruszamy
temat "Marki dzielnicą Warszawy", to zastanówmy się spokojnie co możemy
zyskać, a co stracić. Jeżeli Szanowny MAN 72 pisze, że jest więcej plusów i
jest do tego przekonany, to niech jako Mieszkaniec Marek, coś z tym zrobi np.
napisze wniosek, który poprą inni Mieszkańcy Marek.
Jeżeli do siebie wzajemnie będziemy podchodzić z agresją i nieufnością to nic
dobrego z tego nie przyjdzie. Zgoda buduje, a niezgoda rujnuje.
Dlatego szkoda czasu na wymyślanie podtekstów, przeprowadzanie śledztw, tam
gdzie nie ma czego szukać Szanowny Panie Jerzy Krajewski.
Moje intencje były jasne. Jest źle, że Mieszkańcy Marek nie przychodzą na
Komisje, Sesje i dyżury. I pytanie. Dlaczego ? Co należy zrobić ? W jaki
sposób nawiązać porozumienie z Mieszkańcami Marek? Co zrobić, żeby nie
utożsamiali Swoich Radnych jako "Onych, oderwanych od realnego życia
Mieszkańców Marek" , ale potraktowali Ich z odrobiną szacunku? Spróbujmy ze
sobą rozmawiać i dlatego pomimo słów krytyki pod moim adresem nie zrezygnuje
z bycia radną, ponieważ wybrali mnie Mieszkańcy Marek. Szanowny Panie Jerzy
Krajewski nie zerwałam dialogu z Mieszkańcami Marek, bo jestem osobą nie
tylko jak Pan, kiedyś napisał "miłą", ale przede wszystkim konsekwentną, a na
podsumowanie przyjdzie jeszcze stosowny czas.
Pozdrawiam wszystkich serdecznie, łącząc wyrazy szacunku radna Agata
Świstowska
Obserwuj wątek
    • popr komunikacja 09.09.04, 14:59
      Pani Radno.
      Poniewaz 15-go nie moge zjawic sie na spotkaniu z przedstawicielami ZTM i czesc
      pomyslow wymaga Panstwa zastanowienia jako wladz gminy w zwiazku z tym prosze
      zastanowic sie nad kilkoma watkami ktore skladam do przemyslenia na Pani rece
      na tym forum i mailem:

      Zwykly mieszkaniec marek placi 20PLN/miesiac za dojazd do pracy niz mieszkaniec
      warszawy (strefa podmiejska). (jeszcze wiecej 'doklada' placac za bilety
      jednorazowe czy miesieczne)

      a) jesli rozwarzaja Panstwo jako gmina po czesci finansowanie lini 805 i 718
      proponowalbym (jako ze wowczas dzialacie z pozycji sily gdyz placicie)
      wynegocjonowanie aby przystanki lini 805 (i 718 na tym odcinku) nie byly strefa
      miejska. strefa miejska nie musi pokrywac sie z granica miasta czego przykladem
      jest obecna granica - w zwiazku z tym zmiana taka jest mozliwa.

      b) prosze sie takze jako gremium naszego miasta zastanowic nad przykladem
      Lomianek i Dziekanowa - ktore stworzyly wlasna linie (gminna). przyklad
      powyzszy pokazuje ze jako mieszkancy okolic W-wy placimy drozej za przejaz - w
      zwiazku z tym w przypadku uruchomienia takiej lini czesc mieszkancow zamiast
      posiadania biletow sieciowych(podmiejskich) wykupilaby tylko bilety miejskie a
      roznice przeznaczylaby na bilety w transporcie gminnym - nawet jesliby ona bylo
      ciut wieksza w skali miesiaca. a czesc kosztow tej lini ponioslaby gmina. Czesc
      lini moznaby przeksztalcic w autobusy szkolne i moze z tej strony uczknac
      jakies fundusze - mysle ze to kwestia pomyslow i potem rozpisania przetargu.
      Lomianki i Dziekanow dzieki temu maja autobus nocny.

      - Moze poprostu czas porozmawiac z ZTM z pozycji sily a nie odwrotnie :)). W
      koncu skoro autobusysa przepelnione to nie wierze ze sa nierentowne.

      c) najwazniejsze postulaty nas mieszkancow:
      - czestsze kursy w godzinach porannych w roku szkolnym w dni powszednie. Prosze
      kiedys zobaczyc ile osob jezdzi naszym transportem - a osiedla i domy powstaja
      jak grzyby po deszczu.
      - moze autobus nocny - ale to juz marzenia .....

      Z powazaniem Sylwester mieszkaniec Marek.
      • k.bychowski Re: komunikacja 09.09.04, 15:25
        popr napisał:
        > W koncu skoro autobusysa przepelnione to nie wierze ze sa nierentowne.
        Ja tam wierzę w możliwości ZTM ;-)
        Proszę zwrócić uwagę że przejazd 718 z dw Wileńskiego do Marek jest ponad dwa
        razy droższy niż na tej samej trasie autobusem prywatnym. Poza tym Marki
        jeszcze dopłacają do 718 i 805.
        Też uważam że trzeba rozważyć rezygnację z ich "usług" oraz dofinansowanie
        biletów miesięcznych na liniach prywatnych.
        Poza tym, moim zdaniem, dofinansowany autobus z Marek nie musiałby jeździć do
        dw Wileńskieo. Można się zastanawiać nad linią do:
        * CH Marki
        * pętla autobusowa Bródno-Podgrodzie
        * Metro - dw Gdański - (wersja marzyciela)
        • man72 Re: komunikacja 09.09.04, 16:04
          k.bychowski napisał:

          > Ja tam wierzę w możliwości ZTM ;-)
          > Proszę zwrócić uwagę że przejazd 718 z dw Wileńskiego do Marek jest ponad dwa
          > razy droższy niż na tej samej trasie autobusem prywatnym. Poza tym Marki
          > jeszcze dopłacają do 718 i 805.

          Tylko że prywatny autobus od M1 praktycznie nie staje aż do Dw.Wileńskiego, a
          jedzie ja wariat.

          > Też uważam że trzeba rozważyć rezygnację z ich "usług" oraz dofinansowanie
          > biletów miesięcznych na liniach prywatnych.

          Jak Marki stać, aby miesięcznie każdemu pasażerowi dać 90zł do biletu jako
          refundację to prosze bardzo.

          > Poza tym, moim zdaniem, dofinansowany autobus z Marek nie musiałby jeździć do
          > dw Wileńskieo. Można się zastanawiać nad linią do:
          > * CH Marki
          > * pętla autobusowa Bródno-Podgrodzie
          > * Metro - dw Gdański - (wersja marzyciela)

          A ja proponuje odrazu pętle "Ursus Niedźwidek" albo "PKP Jeziorki".
          • k.bychowski Re: komunikacja 10.09.04, 08:45
            man72 napisał:
            > Tylko że prywatny autobus od M1 praktycznie nie staje aż do Dw.Wileńskiego, a
            > jedzie ja wariat.

            I to niby ma tłumaczyć, że prywatny jest ponad dwukrotnie tańszy?
            Jak by Ci tu powiedzieć co by Cię nie obrazić...

            > Jak Marki stać, aby miesięcznie każdemu pasażerowi dać 90zł do biletu jako
            > refundację to prosze bardzo.

            Okazuje się że matematyka na poziomie podstawowym też nie jest
            Twoją mocną stroną. Skąd wziąłeś 90zł??
            Dodam dla ułatwienia że rozmawiamy o komunikacji Marki-Warszawa
            • man72 Re: komunikacja 11.09.04, 16:20
              k.bychowski napisał:

              > Okazuje się że matematyka na poziomie podstawowym też nie jest
              > Twoją mocną stroną. Skąd wziąłeś 90zł??
              > Dodam dla ułatwienia że rozmawiamy o komunikacji Marki-Warszawa

              Jak bede musiał kupić bilet po Warszawie moje koszty wzrosną o 90zł - ja ich
              napewno nie dopłace.


      • man72 Re: komunikacja 09.09.04, 16:12
        popr napisał:

        > Zwykly mieszkaniec marek placi 20PLN/miesiac za dojazd do pracy niz mieszkaniec
        >
        > warszawy (strefa podmiejska). (jeszcze wiecej 'doklada' placac za bilety
        > jednorazowe czy miesieczne)

        Na tym polega strefa podmiejska, że stawka rośnie dwa razy - tak jest w całej
        Polsce i na całym świecie.



        > a) jesli rozwarzaja Panstwo jako gmina po czesci finansowanie lini 805 i 718
        > proponowalbym (jako ze wowczas dzialacie z pozycji sily gdyz placicie)
        > wynegocjonowanie aby przystanki lini 805 (i 718 na tym odcinku) nie byly strefa
        >
        > miejska. strefa miejska nie musi pokrywac sie z granica miasta czego przykladem
        >
        > jest obecna granica - w zwiazku z tym zmiana taka jest mozliwa.

        Wtedy ZTM będzie chciał refundacji za zmianę granicy biletowej

        >
        > b) prosze sie takze jako gremium naszego miasta zastanowic nad przykladem
        > Lomianek i Dziekanowa - ktore stworzyly wlasna linie (gminna). przyklad
        > powyzszy pokazuje ze jako mieszkancy okolic W-wy placimy drozej za przejaz - w
        > zwiazku z tym w przypadku uruchomienia takiej lini czesc mieszkancow zamiast
        > posiadania biletow sieciowych(podmiejskich) wykupilaby tylko bilety miejskie a
        > roznice przeznaczylaby na bilety w transporcie gminnym - nawet jesliby ona bylo
        >
        > ciut wieksza w skali miesiaca. a czesc kosztow tej lini ponioslaby gmina. Czesc
        >
        > lini moznaby przeksztalcic w autobusy szkolne i moze z tej strony uczknac
        > jakies fundusze - mysle ze to kwestia pomyslow i potem rozpisania przetargu.
        > Lomianki i Dziekanow dzieki temu maja autobus nocny.

        Tylko dlaczego Łomianki jako jedna z pierwszych gmin podpisała porozumienie z
        ZTM na funkcjonowanie linii 701, jak ich komunikacja jest niby taka wspaniała?

        >
        > - Moze poprostu czas porozmawiac z ZTM z pozycji sily a nie odwrotnie :)). W
        > koncu skoro autobusysa przepelnione to nie wierze ze sa nierentowne.

        ZTM dysponuje budżetem prawie 800mln.zł rocznie, a Marki ledwo co 33 mln. -
        zgadnij kto jest silniejszy?

        > c) najwazniejsze postulaty nas mieszkancow:
        > - czestsze kursy w godzinach porannych w roku szkolnym w dni powszednie. Prosze
        >
        > kiedys zobaczyc ile osob jezdzi naszym transportem - a osiedla i domy powstaja
        > jak grzyby po deszczu.

        Tu się zgadzam.

        > - moze autobus nocny - ale to juz marzenia .....

        Nie istnieje takie coś jak nocna linia podmiejska. Są tylko takie linie prywatne.

        • popr Re: komunikacja 09.09.04, 16:23
          Panie man72
          Jest pan niereformowalnym zwolennikiem ZTM nieswiadomym ze Gmina i tak PLACI za
          te linie i ze ZTM NIE JEST monopolista.

          Gminy ktora ma DOPLACAC do komunikacji nie obchodzi zbytnio co jest w calej
          polsce dlatego ze jest to tylko wylacznie kwestia uzgodnien.

          co do refundacji. Patrz wyzej.

          linia 701- prosze spojrzec na plan okolic i trase tego autobusu a potem sie
          udzielac skoro jak widac w zyciu Pan nawet tam nie byl.

          Budzet - czesc budzetu ZTM pochodzi od wladz stolicy i Marek - kto broni
          przesunac te fundusze przynajmniej Mareckie i RADZYMINSKIE !!

          "Nie istnieje takie coś jak nocna linia podmiejska. Są tylko takie linie
          prywatne" - wciaz powtarzam - jest pan zaslepiony ZTM i ich niezmiennoscia i
          tradycja - a ja poprostu mam ich w d..... jak powoli wiekszoc mieszkancow Marek.
          • man72 Re: komunikacja 09.09.04, 17:31
            popr napisał:

            > linia 701- prosze spojrzec na plan okolic i trase tego autobusu a potem sie
            > udzielac skoro jak widac w zyciu Pan nawet tam nie byl.

            Ja w Łomiankach przebywam praktycznie całe weekendy, więc trochę wiem o czym
            pieszę nie tylko na podstawie mapy i plotek.
            Łomianki mogły po linii Ł i Ł Bis zrobić linię np. Ł3 - ale tego nie zrobiły.
            Wie Pan dlaczego? - mieszkańcy tamtych rejonów stanowczo sprzeciwili sie takich
            chęciom władz Łomianek i zagrozili zbieraniem podpisów o odwołanie tamtejszej
            Rady Miasta jeżeli taka decyzja zapadnie.


            > Budzet - czesc budzetu ZTM pochodzi od wladz stolicy i Marek - kto broni
            > przesunac te fundusze przynajmniej Mareckie i RADZYMINSKIE !!

            Łomianki już prowadza rozmowy, aby na linie Ł i Ł Bis zamienić w tradycyjne
            linie podmiejskie ZTM, bo do tej pory to tabor ich "prywatnej" komunikacji jest
            tak stary że już się sypie, a na nowy nie ma pieniędzy, ani chętnej firmy żeby
            te linie przejąć.

            A tam na marginesie to Marki płacą ledwo 330tys, a budżet ZTM to prawie 800mln.
            - różnica jest widoczna.
            Za 330tys to spalają ropy autobusy w trzech zajezdniach w ciągu 1 dnia.

            I tak na koniec - po Pana wypowidziach odrazu widać, że o funkcjonowaniu
            komunikacji podmiejskiej to Pan wie niewiele i nie widzi minusów takiego
            rozwiązania.
            ZTM był, jest i będzie, a prywatny przewoźnik powie po 6 miesiącach że mu się
            takie linie nie opłacają i że nasz burmistrz może w d*** pocałować i od
            nastepnego miesiąca zwija interes, a pasażerowie niech sobie robią co chcą.

            Naprawdę ja lubię rozmawaić o komunikacji (nawet mam swoje forum o tej
            tematyce), ale do tej pory spotykałem prawie zawsze ludzi, którzy potrafili
            przewidywać minusy swoich teorii i jak coś pisali to potrafili to dokładnie
            udowodnić i podać przykłady które już istnieją.

            Dlatego pozwoli Pan, że nie będe już prowadził dalej korespondencji z Panem,
            gdyż moim zdaniem szkoda na to czasu, a link do tego wątku zamieszcze na
            stosownym forum, aby ludzie będący fachowcami mogi go sobie poczytać.
            • k.bychowski Re: komunikacja 10.09.04, 09:01
              man72 napisał:

              > ZTM był, jest i będzie,

              Chyba to sobie wydrukuję wołami i powieszę na ścianie w ramach "złotej myśli"

              > a prywatny przewoźnik powie po 6 miesiącach że mu się
              > takie linie nie opłacają i że nasz burmistrz może w d*** pocałować i od
              > nastepnego miesiąca zwija interes, a pasażerowie niech sobie robią co chcą.

              Wobec tego należy wszystkie prywatne firmy upaństwowić, ponieważ prywatne
              mogą się nagle zwinąć - i co my biedni byśmy wtedy zrobili????
              • man72 Re: komunikacja 11.09.04, 16:24
                k.bychowski napisał:

                > Wobec tego należy wszystkie prywatne firmy upaństwowić, ponieważ prywatne
                > mogą się nagle zwinąć - i co my biedni byśmy wtedy zrobili????

                Inaczej byś gadał, gdyby nagle prywatny przewoźnik się zabrał z Marek, a ZTM nie
                chciał ponownie dać tu swoich linii.


                • kidiabel Re: komunikacja 13.09.04, 13:11
                  ale jest i druga strona medalu:
                  - co mówia ludzie z tarchomina dla ktorych mogę sie mylić ale został rozkład
                  letni częstotliwosci kursów bodajże 508.

                  To tez tak jakby sie zwinał :)))
        • k.bychowski Re: komunikacja 10.09.04, 08:52
          man72 napisał:
          > Tylko dlaczego Łomianki jako jedna z pierwszych gmin podpisała porozumienie z
          > ZTM na funkcjonowanie linii 701, jak ich komunikacja jest niby taka wspaniała?

          A co ma jedno do drugiego????
          A uważasz, że skoro Łomianki szybko podpisały porozumienie z ZTM to ich
          komunikacja jest do kitu???
          Mógłbyś, jako Wielki Znawca Komunikacji, wytłumaczyć nam maluczkim
          tajemniczy związek jednego z drugim?

          > ZTM dysponuje budżetem prawie 800mln.zł rocznie, a Marki ledwo co 33 mln. -
          > zgadnij kto jest silniejszy?

          A Marki bawią się z ZTM w przeciąganie liny???
          • man72 Re: komunikacja 11.09.04, 16:22
            k.bychowski napisał:


            > A uważasz, że skoro Łomianki szybko podpisały porozumienie z ZTM to ich
            > komunikacja jest do kitu???
            > Mógłbyś, jako Wielki Znawca Komunikacji, wytłumaczyć nam maluczkim
            > tajemniczy związek jednego z drugim?

            Gdyby Łomianki uznały, że ich komunikacja jest taka wspaniała, to nie podpisały
            by porozumienia z ZTM, a w miejsce linii 701 puściły swoją linię lokalną -
            dlaczego tego nie zrobiły już napisałem.
      • popr Re: komunikacja Wyszkow-Radzymin-Marki 09.09.04, 21:17
        Panie man72.

        To raczej dyskusja z Panem jest niewdzieczna sprawa gdyz kazda krytyke firmy
        ZTM traktuje Pan jak krytyke wlasnej osoby.

        Dla mnie jedyna istotna kwestia jest standard mojej podrozy do pracy i powrot z
        niej.
        Nie ma dla mnie znaczenia ile pali autobus i ile wynosza poszczegolne budzety
        firm a tylko cena mojego biletu i szybkosc z jaka jestem w stanie dotrzec na
        swoje stanowisko i zaoszczedzic sobie nerwow.
        Przedtawilem wersje alternatywna i nie prosilem Pana o zdanie gdyz powyzszy
        post nie byl adresowany do Pana.
        Mysle ze Pani Radna szerzej zna tematykle budzetu i jego gospodarnosci oraz
        zasad konkurencyjnosci niz Pan gdyz z Pana tonu przebija brak zrozumienia dla
        zwyklych pasazerow jadacych do pracy ktorzy czesto nie sa nawet w stanie
        zmiescic sie do wspanialych i nowoczesnych autobusow o wysokim standardzie
        podrozy i bezpieczenstwie jazdy.
        Panska polityka monopolisty przypomina mi raczej ministra propagandy albo
        rzecznika prasowego firmy ZTM.
        Nie musze wiedziec ani znac sie na komunikacji autobusowej. Nie musze wiedziec
        ilu kierowcow jezdzi autobusami i czym sie roznia poszczegolne modele
        ikarusow , jelczow czy innych typow pojazdow naziemnych tak jak Pan
        przypuszczam nie potrafilby podac wlasnymi slowami roznicy pomiedzy całką w
        sensie (R) i w sensie (C) (podpowiedz: matematyka wyzsza - zaawansowana)
        Ale Pan w zyciu codziennym z matematyka ma doczynienia na poziomie dodawania i
        mnozenia (choc z tego co sie orientuje pracuje Pan w US) natomiast ja
        komunikacja ZTM jezdze codziennie - i pomimo Pana zapewnien mam wrazenie ze
        akurat Pan do stalych pasazerow nie nalezy.
        W zwiazku z tym moge nalezycie docenic caly urok naszej komunikacji i w dni
        powszednie i w soboty i w niedziele. A glownym urokiem tej wspanialej podrozy
        jest myslenie czy dzisiaj na obiad beda sardynki czy tez moze kotlet mocno
        zbity i dobrze wytluczony.
        Widze takze ze nie rozroznia Pan slowa 'propozycja' lub tez slowa 'pomysl' od
        slowa 'realizacja' gdyz jesliby Pan je rozroznial wowczas nie krytykowalby Pan
        w napastliwy i bardzo ordynarny sposob pomyslow.
        Proponuje aby na tym Pana 'wspanialym' forum propagujacym monopol firmy ZTM i
        innych monopolistycznych przewoznikow udzielal sie Pan bardzo wylewnia a nam
        zwyklym i szarym mieszkancom slicznych Marek pozwolil troszeczke ponarzekac na
        wspanialy (a jakze!) standard naszej codziennej drogi do Pracy.
        Mysle takze ze Pana hobby bo tak to nalezy nazwac nie uprawnia Pana do
        narzucania polityki naszej gminy i decydowania o przyszlosci naszej gminy
        pozostawmy to naszej Pani radnej,burmistrzowi i pozostalym czlonkom szanownego
        DEMOKRATYCZNIE wybranego gremium wladz Mareckich.
        Proponuje takze aby niezwlocznie udal sie Pan do najblizszej przychodni
        okulistycznej celem dokladnego badania wzroku (moze wlacznie z dnem oka i
        mozgu) aby widok scisnietych pasazerow w tych autobusach i pedzacych autobusow
        konkurencji (tez zaladowanych po brzegi) na ulicy Pilsudskiego nie byl dla Pana
        normalny a kojarzyl sie raczej z niechlubnymi czasami PRL-u.
        Chcialbym takze zaznaczyc ze ja, moja zona oraz spora czesc naszych znajomych
        chetnie sprzedamy wozenie naszych szanownych tylkow innemu przewoznikowi niz
        nasz Wspanialy Zółto-Czerwony ZTM.

        podpisano:

        Sylwester - mieszkaniec Marek zglaszajacy chec poparcia dla polaczonej
        komunikacji Wyszkowa-Radzymina i Marek.

        ---------------------------------
        Pieprzony Operator z Piekła Rodem
    • popr 2 09.09.04, 15:06
      moze jeszcze daloby sie przeksztalcic linie 120 lub 132 lub 112 lub 126 w
      podmiejska i puscic przez Grodzisk a nastepnie ulica sosnowa a potem
      pilsudzskiego i spowrotem na trase torunska - wowczas mysle ze tez
      rozladowaloby czesc ruchu w poczatkowych markach a to roznica moze 3
      przystankow .....
      • man72 Szok 09.09.04, 15:43
        Tam sobie czytam te wasz pomysły jakie piszecie Pani radnej i powiem krótko -
        jestem w szoku. Takich rewelacji nie czytałem już dawno - a już na wielu forach
        wsród fachowców od komunikacji byłem.
        Refundacje za bilety ulgowe jakie Marki musiały by płacić prywatnemu
        przewoźnikowi poszły by w miliony złotych rocznie.

        Do k.bychowski - już wielokrotnie pokazałeś, że o komunikacji to ty wiesz tyle
        co ślepy o kolorach. Już raz zrobiłem ci test w postaci paru podstawowych pytań
        i nie potrafiłeś odpowiedzieć na żadne z nich.

        • popr Re: Szok 09.09.04, 16:10
          Panie man72
          Skoro Lomianki i Dziekanow stac na cos takiego to stac i Marki i Radzymin.

          Pozytym kazdy z pasazerow 'przeplaca' za komunikacje podmiejska 20 PLN/miesiac.
          Zalozmy ze stalych normalnych biletow jest 1000 * 20 = 20 000
          W skali roku dla tych 1000 osob jest to 240 000 PLN
          A to tylko dla tysiaca osob - a mysle ze jest nas pasazerow duzo duzo duzo
          wiecej ..... i to liczymy tylko od strony pasazerow.

          Powtarzam wciaz:
          - skoro Lomianki i Dziekanow stac to gwarantuje panu ze nasz gminy tez !!!
          ZTM nie istnialo zawsze w Markach i istniec zawsze nie musi. Jest to drastczne
          wyjscie ale dla tamtych Gmin okazalo sie jedynym. Bardzo mozliwe ze dla naszej
          takze - mieszkancy tamtych gmin nie narzekaja.
          Prosze zauwazyc ze dolaczylem RADZYMIN - jest to bardzo duza populacja ludzi
          ktorzy na codzien dojezdzaja do warszawy liniami prywatnymi. Z ich strony
          gwarantuje ze beda ucieszeni gdyz za kazdym razem dzien w dzien placa 5pln
          (chyba)

          Pan jako czlowiek zafascynowany ZTM jako instytucja nie zdaje sobie chyba
          sprawy ze zyjemy w systemie konkurencji i handlu i nie jest to jedyna
          instytucja przewozowa w naszej okolicy i nas jako gminy zbytnio nie obchodza
          ich wewnetrzne ustalenia i animozje wewnatrz - ze tego sie nie da , tak nie
          mozna itp.
          Jestesmy ich potencjalnym klientem ktorego tak jak w przypadku Łomianek i
          dziekanowa moza STRACIC.
          Skoro ten przewoznik nie moze nam zagwarantowac uslug na wymaganym przez nas
          poziomie - czas sie rozejrzec moze za innym dostarczycielem.
          Tak jak bylo w innym watku napisane - skoro gmina i tak doplaca - to moze
          doplacac do czegos z czego ludzie beda zadowoleni ??
          Pozatym szukac pieniedzy mozna na rozne sposoby - chocby od hipermarketow
          ktorych po drodze jest cala masa i ktore (carrefur) maja wlasna linie i mysle
          ze tez sa zainteresowane pozyskaniem klientow z radzymina skoro daja BEZPLATNA
          linie - wystarczy chciec i pomyslec a nie krytykowac wszystkie pomysly i
          mowic :
          ze sie nie da
          ze duzo kosztuje
          ze oni sie nie zgodza

          Co do tych milionow :
          To wlasnie My jako gmina i mieszkancy po czesci generujemy te miliony ..... i
          PLACIMY za ta komunikacje ......


          a co do slow to sie nie da .......... gdyby sie nie dalo to wciaz bysmy
          siedzieli w jaskiniach i walilibysmy sie maczugami po lbach.
    • jerzykrajewski7 Re: Odpowiedź radnej Agaty Świstowskiej 09.09.04, 17:50
      Droga Pani Radno!

      Dziękujemy za konkretne odpowiedzi na niektóre pytania. Wznowiła Pani dialog i
      to cieszy.
      Rodzą się jednak kolejne pytania. Mnie na przykład bardzo
      interesuje "całokształt tego, co się dzieje w Radzie", który skłonił Panią do
      rezygnacji z zaszczytnej funkcji wiceprzewodniczącej Rady Miasta. Czy może Pani
      wskazać kilka elementów, tego całokształtu, które najbardziej Panią denerwują?

      Być może ma Pani rację, że jestem zbyt podejrzliwy. Mam jednak swoje powody. Na
      przykład sama była Pani świadkiem, jak stronniczy był podobno niezawisły sędzia
      Sądu Rejonowego w Wołominie w mojej sprawie. Była Pani na sali jako widz na
      pierwszej rozprawie i słyszała Pani pewnie, jak sędzia podyktował
      (podpowiedział) Januszowi Werczyńskiego, jakimi słowami ma opisać swoje uczucia
      po opublikowaniu przeze mnie jesienią 2002 r. w "Głosie Mareckim" doniesienia
      do prokuratury przeciw Werczyńskiemu. Dla mnie te podpowiedzi były nie do
      przyjęcia, podważały bezstronność sądu.

      Niewielu jest ludzi, którym ufam. Właściwie tylko najbliższej rodzinie - żonie,
      moim rodzicom i siostrom. Gdy widzę cos dziwnego, odbiegającego od normy,
      staram się zrozumieć, dlaczego tak jest. A śledztw dziennikarskich już dawno
      nie prowadziłem. Ostatnie dotyczyło podejrzeń o korupcje w Urzędzie Miasta
      Marki. Ostatni raz sprawdzałem informacje w tej sprawie w 2002 r. Ostatnio
      tylko rzucam okiem na niektóre informacje z Marek. Na śledztwa nie mam czasu. A
      nawet gdybym go znalazł, szkoda byłoby mi go tracić. Od prowadzenia śledztw mam
      policje i prokuraturę. Na to płacę podatki.


      Pozdrawiam

      Jerzy Krajewski

      PS. Chciałbym spotkac się z Panią. Nie znam jednak nowego adresu i telefonu do
      Pani kancelarii. Również informacja telefoniczna nie ma telefonu kancelarii na
      Pani nazwisko. Proszę podać mi telefon do siebie mailem: jerzy-krajewski@wp.pl.

    • rafal.redel Re: Dlaczego? 09.09.04, 23:11
      agata29 napisała:
      (...)
      > Jest źle, że Mieszkańcy Marek nie przychodzą na
      > Komisje, Sesje i dyżury. I pytanie. Dlaczego?
      (...)
      Odpowiedź na pytanie "dlaczego?" jest w moim przypadku (i chyba nie tylko w
      moim) prosta - np. sesje rady odbywają się o godzinie 13-tej, tak więc osoba
      pracująca na pełny etat na ma szans w nich uczestniczyć. Nie twierdzę, że ten
      stan rzeczy dałoby się zmienić (bo tego nie wiem) - po prostu odpowiadam na
      pytanie "dlaczego?" ;-)
      • jerzykrajewski7 Re: Dlaczego? 09.09.04, 23:20
        Ja też chodziłbym na posiedzenia Rady Miasta, gdyby odbywały się póżniej, np.
        od 16.00.

        Dlaczego odbywaja się wcześniej? Jeden z argumentów - bo urzędnicy miejscy nie
        chcą zmienić godzin sowje pracy, wolą pracowac od 8 do 16. A czasami sa
        niezbedni, by cos wyjasnic radzie.
        O terminach posiedzeń decyduje jednak rada. Gdyby przegłosowała, że posiedzenia
        rozpoczynają się o 17, nawet burmistrz musiałby siedzieć z radnymi do 19-20,
        gdyby zaszła taka potrzeba.



        Pozdrawiam

        Jerzy Krajewski
        • agata29 Re: Odpowiedź radnej A. Świstowskiej i zaproszenie 10.09.04, 08:58
          Szanowni Państwo!
          Dziękuję, że zaczęliśmy rozmawiać. Spotkajmy się w sobotę 11.09.2004 r. o godz.
          12.00 na przystanku autobusowym przy Al.J.Piłsudskiego róg Sosnowej (przystanek
          w kierunku Warszawy), żeby porozmawiać na temat funkcjonowania komunikacji
          autobusowej.
          Pozdrawiam radna Agata Świstowska

          P.S. Szanowny Panie Jerzy Krajewski wielokrotnie sesje Rady Miasta, które
          rozpoczynały się o godz. 13.00 kończyły się po godz. 21.00
          • popr Re: Odpowiedź radnej A. Świstowskiej i zaproszeni 10.09.04, 10:09
            Pani Agato.
            niestety mimo najszczerszych checi w ciagu najblizszych 2 tygodni jestem
            praktycznie niedostepny w 'normalnych' godzinach. Moje zobowiazania nie
            pozwalaja mi na to :(.
            Dlatego tez zamiescilem tutaj wczesniejszy ciut nieprzemyslany to przyznaje
            post dotyczacy komunikacji gdyz 15-ty wrzesnia sie zbliza a moja niedostepnosc
            powoduje ze jest to jedyna mozliwosc zabrania przezemnie glosu w tej waznej dla
            mnie i innych sprawie.
            Dlatego tez jesli to mozliwe .... dzisiaj wieczorem lub jutro rano umiescic
            tutaj oraz przeslac na Pani maila moje uwagi dotyczace naszej komunikacji ktore
            jako jej uzytkownik niestety mam.
            Postaram sie takze aby uwagi te byly bezstronne i w formie zestawienia i
            punktowe - natomiast ich wartosc pozostawiam Pani decyzji...

            Z powazaniem Sylwester.

    • popr ZTM-do p.Radnej i ekspertow komunikacji i innych 10.09.04, 14:51
      Pani Radna i pozostali ktorych witam mniej laskawie.
      Jestem od 3 lat mieszkancem Marek natomiast moja zona oraz jej rodzina
      mieszkaja tutaj cale zycie.
      Pamietaja czasy kiedy za ich domem pasly sie krowy i inne fajne zwierzaki.
      niestety czas ten bezpowrotnie minal gdyz przyszla do nas cywilizacja a wraz z
      nia jeden z jej objawow czyli problemy komunikacyjne.
      tutaj mamy poruszyc tematy zwiazane z komunikacja masowa. Moim zdaniem
      nastepujace zasadnicze problemy tj:

      - zbyt mala liczba autobusow w godzinach szczytow powodujaca przeciazenie lini
      - niepunktualnosc w godzinach szczytow.

      -------------
      • popr CD : ZTM-do p.Radnej i ekspertow komunikacji i inn 10.09.04, 14:57
        Jedyna kwestia wazna jest za ile sprzedac nas pasazerow ktorych liczba lacznie
        z tych 3 miejsowosci jest liczona w tysiacach - czyli i potencjalny zysk tez
        moze byc duzy - jak widac na przykladzie autobusow prywatnych (moze z nimi tez
        nawiazac wspolprace - maja fajny - rzeklbym luksusuowy tabor w porownaniu z
        ZTM). I kto zechce nas kupic - nas w sensie te 3 duze gminy i nie zedrzec.
        Mysle ze wiekszosc mieszkancow Marek chetnie wystawi tez i swoje szanowne
        siedzenia na sprzedaz.

        Dla mnie jest sytucaja jasna albo ZTM zacznie sie wywiazywac ze swoich
        obowiazkow albo trzeba zrezygnowac z ich uslug.
        Natomiast jesli zacznie sie wywiazywac ze swoich zadan to nie mam nic przeciwko
        ich uslugom - ale MUSZA sie wywiazywac.

        Prywatne moje zdanie jest wszakze : ze zawsze trzeba miec atu w rekawie - a
        takim atu jest wlasnie proba 'zdefiniowania' i realizacji tego lub innego
        pomyslu.

        A jak widac np radzymina - nie zasypuje gruszek w popiele i czesc pasazerow ZTM
        zaczyna kozytac z ich uslug.

        -------
        • popr Pomysly 10.09.04, 15:10
          Pomyslow takze mi nie brakuje. Jak czesc z tych rzeczy mozna zrealizowac i
          uatrakcyjnic dla np reklamodawcow.

          ale wszystko sie rozbija o checi - musi byc chęć choc zbadania sprawy od strony
          naszych gmin - wowczas moge pomoc.

          Sylwester.
          • zetkalg Re: Pomysly 11.09.04, 12:35
            Cała Prawda:
            dlaczego autobusy linii 718 i 805 jeżdżą tak jak jeżdżą?
            1) jest to celowa polityka ZTM aby "zarżnąć" linie podmiejskie i odzyskac po
            cięciach rozkładu jazdy wozy do obsługi miesjkiej. Jest to robione złośliwie
            nie tylko w Markach ale we wszystkich podwarszawskiech gminach co widać
            najbardziej na przykładzie Piaseczna (709) i autobusów odjeżdżających w
            kierunku Janek a także Białobrzegów.
            Jakie "działania" się stosuje aby zniechęcić pasażerów?
            1) sztuczne zawyżanie czasu przejazdów, aby autobusy się wlekły albo kierowcy
            opóźniali odjazdy (chociażby z Czarnej Strugi) powodując fikcyjność rozkładów
            jazdy. Jazda 35 km/h męczy po prostu pasażerów (i kierowców też, bo oni cały
            czas muszą uważać żeby nie stracić premii za przyspieszenie)
            Wtedy ludzie sobią mówią: A ja p...e taką jazdy i wolą prywaciarza.
            2) Fatalna częstotliwość w godzinach wieczornych najczęsciej ale w przypadku
            718 będzie to cały tydzień
            3) zwiększenie ilości przystanków (akurat na 718 na pewno powinny odpaść:
            Krynoliny, Tużycka, Kościeliska, Jórskiego, Al. Soliedarnośći Kosmowskiej)
            przecież linia podmiejska ma pełnić zadanie szybkiego przewozu ludzi z poza
            Warszawy do Miasta.
            O innych przypadkach tu nie wspomnę bo kaurat Marek to nie dotyczy
            W ZTM za rozkłady Linii Podmiejskich odpowiada jedna osoba: Nijaki p.
            Włodzimierz D. To on złośliwie i nieudolnie układa te rozkłady jazdy, więc to
            jest osoba odpowiedzialna za całe zło
            UM w Markach Powinien wystąpić przede wszystkim o:
            -Pomiar i skrócenie czasu przejazdu (jest on ewidentnie za długi chociażby na
            odcinku: Struga-PIłsudskiego)
            Wyrzucenie zbędnych przystanków na Terenie Warszawy i skrócenie czasu przejazdu
            na całej dlugości trasy (mniej przystanków-krótszy czas przejazdu)
            -W związku z przesunięceim się szczytu komunikacyjnego popołudniowego z godz
            13:30-18:30 na 14:30-20:30 wydłużenie godzin kursowania linii 805 do ok. godz
            20:20
            przesunięcie ostatniego odjazdu linii 718 z 23:05 na 23:20 (skoro 8/508 ma
            zjazd 0:40 to czemu 718 nie może mieć 0:35) Można na upartego na 23:25 pzresunąc
            przesunięcie pierszego kursu 718 na 4:30
            -w dni świąteczne żeby jeżdziły solówki co ok 24 min zamiast przegubów co 35
            minut. Najlepiej zeby to był ajent bo mniejsze koszty utrzymania linii
            Najprosciej jest doprowadzic dodatkowa linię do Marek linię 132. tylko tą można
            przekształcić w Podmiejską (np w 728)> trzeba by było: 120 wydłużyć na Manki
            Wojdy a 132 jako 728 poprowdzić Lewandów-Marki: Kosciuszki-Okólna... np do
            Marek FOC. Szybkie połaczenie z Zeraniem a Stamtad mnostwo Tramów i Busów. to
            zawsze dodatkowa linia z czestotliwoscia w sam raz jak na Marki
            Prosze to przemyslec i zastanowic sie powaznie nad tym
            Podrawiam serdecznie

            • man72 Re: Pomysly 11.09.04, 12:57
              zetkalg napisał:

              > Cała Prawda:
              > dlaczego autobusy linii 718 i 805 jeżdżą tak jak jeżdżą?
              > 1) jest to celowa polityka ZTM aby "zarżnąć" linie podmiejskie i odzyskac po
              > cięciach rozkładu jazdy wozy do obsługi miesjkiej. Jest to robione złośliwie
              > nie tylko w Markach ale we wszystkich podwarszawskiech gminach co widać
              > najbardziej na przykładzie Piaseczna (709) i autobusów odjeżdżających w
              > kierunku Janek a także Białobrzegów.
              > Jakie "działania" się stosuje aby zniechęcić pasażerów?
              > 1) sztuczne zawyżanie czasu przejazdów, aby autobusy się wlekły albo kierowcy
              > opóźniali odjazdy (chociażby z Czarnej Strugi) powodując fikcyjność rozkładów
              > jazdy. Jazda 35 km/h męczy po prostu pasażerów (i kierowców też, bo oni cały
              > czas muszą uważać żeby nie stracić premii za przyspieszenie)
              > Wtedy ludzie sobią mówią: A ja p...e taką jazdy i wolą prywaciarza.
              > 2) Fatalna częstotliwość w godzinach wieczornych najczęsciej ale w przypadku
              > 718 będzie to cały tydzień
              > 3) zwiększenie ilości przystanków (akurat na 718 na pewno powinny odpaść:
              > Krynoliny, Tużycka, Kościeliska, Jórskiego, Al. Soliedarnośći Kosmowskiej)
              > przecież linia podmiejska ma pełnić zadanie szybkiego przewozu ludzi z poza
              > Warszawy do Miasta.
              > O innych przypadkach tu nie wspomnę bo kaurat Marek to nie dotyczy
              > W ZTM za rozkłady Linii Podmiejskich odpowiada jedna osoba: Nijaki p.
              > Włodzimierz D. To on złośliwie i nieudolnie układa te rozkłady jazdy, więc to
              > jest osoba odpowiedzialna za całe zło
              > UM w Markach Powinien wystąpić przede wszystkim o:
              > -Pomiar i skrócenie czasu przejazdu (jest on ewidentnie za długi chociażby na
              > odcinku: Struga-PIłsudskiego)
              > Wyrzucenie zbędnych przystanków na Terenie Warszawy i skrócenie czasu przejazdu
              >
              > na całej dlugości trasy (mniej przystanków-krótszy czas przejazdu)
              > -W związku z przesunięceim się szczytu komunikacyjnego popołudniowego z godz
              > 13:30-18:30 na 14:30-20:30 wydłużenie godzin kursowania linii 805 do ok. godz
              > 20:20
              > przesunięcie ostatniego odjazdu linii 718 z 23:05 na 23:20 (skoro 8/508 ma
              > zjazd 0:40 to czemu 718 nie może mieć 0:35) Można na upartego na 23:25 pzresuną
              > c
              > przesunięcie pierszego kursu 718 na 4:30
              > -w dni świąteczne żeby jeżdziły solówki co ok 24 min zamiast przegubów co 35
              > minut. Najlepiej zeby to był ajent bo mniejsze koszty utrzymania linii
              > Najprosciej jest doprowadzic dodatkowa linię do Marek linię 132. tylko tą można
              >
              > przekształcić w Podmiejską (np w 728)> trzeba by było: 120 wydłużyć na Mank
              > i
              > Wojdy a 132 jako 728 poprowdzić Lewandów-Marki: Kosciuszki-Okólna... np do
              > Marek FOC. Szybkie połaczenie z Zeraniem a Stamtad mnostwo Tramów i Busów. to
              > zawsze dodatkowa linia z czestotliwoscia w sam raz jak na Marki
              > Prosze to przemyslec i zastanowic sie powaznie nad tym
              > Podrawiam serdecznie
              >

              Pierwsza osoba pisząca sensownie na temat i znająca się na rzeczy. Witam
              serdecznie i podpisuje się rękami i nogami pod twoim postem.

                • man72 Re: Pomysly 11.09.04, 13:06
                  zetkalg napisał:

                  > MAN 72 chyba wie o kogo chodzi...;)

                  Jak się domyślam jesteś moim ulubionym sąsiadem z Legionowa, tylko pod innym
                  nickiem.
                  PS. Poznałem po tym 132 :)


                • man72 Re: Pomysly 11.09.04, 13:12
                  zetkalg napisał:

                  > tylko jedna osoba na FOrum ZTM miała jakąś ciepłą wizję komunikacji w Markach,
                  > MAN 72 chyba wie o kogo chodzi...;)

                  Czekałem aż wkońcu dostanę posiłki, bo ja sam niosę na tym forum "kaganek
                  oświaty" o funkcjonowaniu komunikacji miejskiej, ale sam na wszystko nie jestem
                  wstanie odpowiedzieć, a takich co piszą takie rzeczy ża aż oczy bolą patrzeć nie
                  brakuje.

                  PS.Wieczorem ma się tu pojawić Mahony więc będzie nas trzech.!!!


                  • zetkalg Re: Pomysly 11.09.04, 13:16
                    czyli reasumując:
                    wniosek o:
                    1) skrócenie czasu przejazdu ubu linii-krótszy czas przejazdu-łatwiej się
                    układa rozkład jazdy
                    2)wydłużenie godzin kursowania obu linii
                    3)wyrzucenie czesci zbednych przystanków na terenie wawy (ale to nie jest
                    priorytet)
                    4) Doprowadzenie do Marek Jeszcze jednej linii i to by było chyba 132-> 728
                    wtedy nie trzeba by było 805-> 7xx
                    • man72 Re: Pomysly 11.09.04, 14:46
                      Obecnie w Markach potrzebna jest jedna zmiana - większa częstotliwość i szybsza
                      jazda autobusów. Kwestia przerobienia 132 w linię podmiejską jest narazie tylko
                      w fazie planów i to bardzo dalekich.

                      PS. Pewnie to ciebie zainteresuje, ale nasi "fachowcy od komunikacji" w UM chcą
                      zmieniać trasę 805 w Markach. Nie muszę chyba pisać co o tym pomyśle sądze.
                      • radna Re: Pomysly 11.09.04, 19:19
                        man72 napisał:

                        > Obecnie w Markach potrzebna jest jedna zmiana - większa częstotliwość i
                        szybsza
                        > jazda autobusów. Kwestia przerobienia 132 w linię podmiejską jest narazie
                        tylko
                        > w fazie planów i to bardzo dalekich.
                        >
                        > PS. Pewnie to ciebie zainteresuje, ale nasi "fachowcy od komunikacji" w UM
                        chcą
                        > zmieniać trasę 805 w Markach. Nie muszę chyba pisać co o tym pomyśle sądze.


                        Panie man72:

                        a moze by Pan tak pomogl "fachowcom od komunikacji" w UM skoro zna sie Pan na
                        tym? Pisze to bez sarkazmu. Ja nie czuje sie fachowcem od komunikacji miejskiej
                        i chetnie slucham tego, co mowia ludzie bardziej kompetentni niz ja.

                        Wczesniej pytal Pan, gdzie jest osiedle rownie duze jak to przy obecnej petli
                        805. Przy Malachowskiego mieszka juz ok. 4,5 tys. osob. Wokol tez sa osiedla i
                        domy wielorodzinne (Wspolna i okololice, Pilsudskiego, na Duzej za rok
                        zamieszka okolo 1.2 tys. nowych mieszkancow. Stad pomysl, aby oprocz
                        zwiekszenia czestotliwosci kursow 718, wydluzyc trase 805.

                        Pozdrawiam

                        Malgorzata Babiuch
                        • kidiabel Moje odczucia 11.09.04, 19:47
                          Ja mam mieszane odczucia.
                          Pan man72 jest totalnym zwolennikiem lini 805 718 jak i innych. Prawda jest
                          taka ze nie da powiedziec zlego slowa na ZTM osobom ktore nie sa dla
                          niego 'ekspertami' w jego mniemaniu rzecz jasna.

                          Przeczytalem dosyc uwaznie posty i tu i na jego forum itp. i niestety mam
                          wrazenie ze sam takze nie ma zbyt konstuktywnych pomyslow. Jego glówną bronią
                          jest przytakiwanie osobom z branży i kontrowanie wszelkich pomysłów spoza niej.
                          Co widac w tym wątku.

                          Powiem szczerze man72 - jest to bardzo nieładne zachowanie.

                          Moze pomysl Pana 'popr' jest rewolucyjny ale nie oznacza to że jest bardzo zly.
                          Powody dla których nie jest zły podał własnie sam man72 na spółkę z
                          kolegą 'zetlg' (czy cos takiego)

                          Otóz z państwa wypowiedzi jasno wynika że ZTM prowadzi politykę MONOPOLISTYCZNĄ.
                          Do czego prowadzi taka polityka widać po stanie naszej PKP oraz po środkach
                          cenowycvh których używa TP SA.

                          Popieranie autobusow MZA itp ma jedna zasadniczą wadę która Panowie byli
                          zauważyć ale nie podsumować:
                          - pewnym osobom w ZTM zależy na tym aby linie podmiejskie były takie a nie inne.
                          Należy sobie zadać pytanie:
                          - Dlaczego.
                          Odpowiedź jest oczywista:
                          - Pieniądze.
                          Proponuje zastanowić sie nad rewelacjami GW i tym co ostatnio napisała na temat
                          planowanych 'intratnych' lini ZTM.

                          Dlatego proszę mi odpowiedzieć na jedno myślę że dla Panów bardzo proste
                          pytanie:
                          - Czy są Państwo pewni i mogą zagwarantować że ZTM zrezygnuje z polityki
                          monopolisty która ma teraz miejsce i która tak naprawdę jest dla nas wszystkich
                          niekorzystna.

                          Jeśli odpowiedź brzmi 'Nie' a tak brzmieć powinna z logicznego punktu widzenia
                          to myślę że jest zarazem odpowiedzią na pytanie dlaczego ludziom nawet nie
                          znającym się na rzeczy wpadają takie pomysły jak panu 'popr'-owi.
                          Dlatego proszę bardzo aby Panowie któży znają sie teoretycznie na rzeczy
                          zamiast krytykować propozycję innych wysunęli własne które pozwolą miastu Marki
                          nie być we władzy monopolisty lub aby przedsiębiorstwo ZTM nie mogło takiej
                          polityki prowadzić.

                          Mam nadzieję że przychylą się Państwo do mojej prośby gdyż w przeciwnym razie
                          Państwa dziecinne animozje i kłótnie pomiędzy Panami do niczego nie prowadzą.

                          Z poważaniem mieszkaniec Marek.
                          • kidiabel Re: Moje odczucia 11.09.04, 19:50
                            Mam wrażenie że odpowiedź na moje pytanie z poprzedniego wątku mogłaby pomóc
                            Pani Radnej i burmistrzowi w prowadzeniu polityki z ZTM dlatego myślę że
                            odpowiedź na to pytanie jest bardzo pożądana z Państwa strony.

                          • zetkalg Re: Moje odczucia 11.09.04, 20:24
                            hm nie wiem jak kolega MAN ja tego nie ukrywam ze ZTM jest beznadziejnym
                            monopolistą, ale chodziło mi o to że niestety trzeba zrobić dobrą minę do złej
                            gry, bo nie wszytskich stać na droższe bilety ( i jednocześnie umożliwiające
                            podróż po całej Warszawie, a wózkach z małymi dziećmi już nie wspomnę)
                            Wg moich obliczeń bez dodatkowej linii więcej kursów dla marek to 15 % obecnej
                            kwoty za 718 i 805. ile to będzie?
                            • kidiabel Re: Moje odczucia 13.09.04, 09:06
                              ja sie np zastanawialem czy np nie powinno byc punktu w umowie pomiedzy ZTM a
                              Gmina na temat maksymalnego opoznienia - kontrolowac latwo bo przystanek jest
                              przy ratuszu :))
                              A w przyszlosci uzaleznienia ilosci autobusow od tloku w autobusach ale w tym
                              przypadku sprawa jest totalnie beznadziejna .....
                          • zetkalg Re: POtrzebny mi Mail Albo p. radnej albo p. Mana 11.09.04, 20:31
                            mam ułożone nowe rozkłady 718 i 805 włącznie z wyliczeniami i chce je z kimś
                            skonsultować częstotliwość co 18 minut w sczczycie obu skoordynowanych linii
                            czyli co 9 zamiast 11 naprzemian
                            w międzysczycie co 25
                            wydłużenie godzin kursowania 805 ostatni rano do wawy 8:50
                            ostatni do Marek 20:15
                            pierwszy 718 4:30 z Marek ostatni do Marek 23:20
                            czestotliwosc w ds co 24 minuty zamiast co 35
                            całość stanowi o 15% drożej
                            • radna Re: POtrzebny mi Mail Albo p. radnej albo p. Mana 12.09.04, 07:55
                              Do zetkalg:

                              Nie jestem specjalistka (wiec nie mnie Pan zapewne mial na mysli), ale zywo
                              interesuje mnie ta sprawa (cala rada miasta i burmistrz sie tym bardzo
                              interesuja. Bardzo bym chciala zapoznac sie z tym, co Pan zrobil. Jak
                              informowala na forum radna Agata Swistowska, w najblizsza srode o 13-ej bedzie
                              sesja poswiecona problematyce komunikacji. Moze zechcialby Pan przyjsc?

                              Moj e-mail: gosiababiuch@interia.pl
                              Jesli Pan woli, prosze skorzystac z adresu rady miasta.

                              Pozdrawiam

                              Malgorzata Babiuch



                          • man72 Re: Moje odczucia 27.09.04, 16:56
                            kidiabel napisał:

                            > Dlatego proszę mi odpowiedzieć na jedno myślę że dla Panów bardzo proste
                            > pytanie:
                            > - Czy są Państwo pewni i mogą zagwarantować że ZTM zrezygnuje z polityki
                            > monopolisty która ma teraz miejsce i która tak naprawdę jest dla nas
                            wszystkich
                            >
                            > niekorzystna.

                            ZTM jest bardzo poważnym graczem, który wyciąga z budżetu Warszawy setki
                            milionów złotych , z których musi się rozliczyć.
                            Z ZTM można się dogadać, ale trzeba znać granice i wyczuć miejsce, kiedy trzeba
                            sobie powiedzieć pas. Z linii podmiejskich ZTM nie zrezygnuje, a obserwując
                            obecne jego poczynania staje się coraz bardziej skłonny do rozmów.



                        • man72 Re: Pomysly 27.09.04, 16:49
                          radna napisała:

                          > Panie man72:
                          >
                          > a moze by Pan tak pomogl "fachowcom od komunikacji" w UM skoro zna sie Pan na
                          > tym? Pisze to bez sarkazmu. Ja nie czuje sie fachowcem od komunikacji
                          miejskiej
                          >
                          > i chetnie slucham tego, co mowia ludzie bardziej kompetentni niz ja.

                          Komunikacja miejska jest jak jajko, z którym trzeba się obchodzić bardzo
                          delikatkie, bo wystarczy jedna zła korekta rozkładu i może być dyża katastrofa.




                          • radna Re: Pomysly 27.09.04, 23:17
                            man72 napisał:

                            > Komunikacja miejska jest jak jajko, z którym trzeba się obchodzić bardzo
                            > delikatkie, bo wystarczy jedna zła korekta rozkładu i może być dyża
                            katastrofa.

                            MB: To wie nawet taki laik, jak ja. Ale czy to znaczy, że nawet nie warto
                            niczego sugerować specjalistom od układania rozkładów z ZTM?

                            Pozdrawiam, Małgorzata Babiuch
                            • man72 Re: Pomysly 28.09.04, 10:18
                              radna napisała:

                              > MB: To wie nawet taki laik, jak ja. Ale czy to znaczy, że nawet nie warto
                              > niczego sugerować specjalistom od układania rozkładów z ZTM?

                              Zawsze warto sugerować ZTM jakieś nasze pomysły, ale nie wolno się przy nich
                              upierać, bo wtedy nasze miasto traci w oczach jako wiarygodny partner w oczach
                              ZTM.

                • zetkalg Re: Pomysly 11.09.04, 16:33
                  bedziesz musiał mi podac swojego maila wieczorem, wysle ci 2 pliki w excelu,
                  wydrukuj i zanies radnej do konsultacji. tam bedzie esencja 718 i 805:)
        • popr opozniena 10.09.04, 15:50
          Aby nie bylo watpliowosci - autobusy spoznialy sie takze w POPRZEDNIM roku
          szkolnym czyli nie jest to tylko wina remontu wiaduktu ale sztywnej zasady ZTM
          ze autobus w korku czy nie jedzie tak samo co podobno w odczuciu ZTM jest
          sprawa normalna, ale dla mnie niewyjasnionym cudem ze przez tyle lat ZTM tego
          nie widzi .... i ktorego chyba nawet nasz proboszcz nie jest w stanie wyjasnic
          chyba ze uzyje slowa 'Boski' wowczas zgodze sie ze to 'cud Boski'......

          ----
          informacja o stalym czasie jazdy i jego niezmiennosci pochodzi od naszego
          lokalnego 'eksperta' pana man72 - dziekujemy

          ---------------------------------
      • kidiabel Re: Odpowiedź radnej Agaty Świstowskiej 13.09.04, 13:09
        ja sie zastanawialem co mozna zrobic w druga strone. I stwierdzilem ze powinno
        sie wymoc jakims punktem punktualnosc autobusow .... uzalezniajac od tego
        wielkosc tego haraczu .... moze w postaciu co 2-miesiecznych transz ..... z
        wyrywkowa kontrola jak przyjezdzaja na przystanek przy prezydium ..... ale to
        chyba nierealne - ale moze warto ryzykowac :)))

        • agata29 Re: Odpowiedź radnej Agaty Świstowskiej 16.09.04, 08:40
          Szanowni Państwo!
          Bardzo dziękuję za wszystkie propozycje, postulaty, uwagi, dotyczące
          funkcjonowania komunikacji autobusowej w Naszym Mieście. Państwa uwagi zostały
          przedstawione w dniu 15 września 2004 r. na spotkaniu z Panem Bogusławem
          Borzymem Koordynatorem Działalności Przewozowej ZTM w Warszawie. Jest to
          oczywiście etap wstępny i prace nad wypracowaniem dobrego modelu funkcjonowania
          komunikacji autobusowej powinny się toczyć.
          Dziękuję również innym Radnym, którzy dostrzegli, jak ważną sprawą jest dobre i
          sprawne funkcjonowanie komunikacji autobusowej.
          Mam nadzieję, że rozpoczęta rozmowa na temat funkcjonowania komunikacji
          miejskiej będzie trwała dalej i w końcu problem zatłoczonych autobusów będzie
          tylko przeszłością.
          Pozdrawiam radna Agata Świstowska
          • man72 Re: Odpowiedź radnej Agaty Świstowskiej 27.09.04, 21:25
            agata29 napisała:

            > Dziękuję również innym Radnym, którzy dostrzegli, jak ważną sprawą jest dobre
            i
            >
            > sprawne funkcjonowanie komunikacji autobusowej.
            > Mam nadzieję, że rozpoczęta rozmowa na temat funkcjonowania komunikacji
            > miejskiej będzie trwała dalej i w końcu problem zatłoczonych autobusów będzie
            > tylko przeszłością.
            > Pozdrawiam radna Agata Świstowska

            Mam takie jedno małe pytanie:
            Czy byli radni, którzy nie chcieli wydać pieniędzy na dodatkowe kursy? Czy może
            Pani podać ich ewentualne nazwiska?
            Myślę że taka informacja bardzo przyda się mieszkańcom Marek i będą wiedzieli
            którzy z radnych nie chcą uszanować woli mieszkańców miasta.


            • radna Re: Odpowiedź radnej Agaty Świstowskiej 28.09.04, 00:00
              man72 napisał:

              > Mam takie jedno małe pytanie:
              > Czy byli radni, którzy nie chcieli wydać pieniędzy na dodatkowe kursy? Czy
              może
              >
              > Pani podać ich ewentualne nazwiska?
              > Myślę że taka informacja bardzo przyda się mieszkańcom Marek i będą wiedzieli
              > którzy z radnych nie chcą uszanować woli mieszkańców miasta.
              >

              MB: Proszę wybaczyć, że się wtrącam, ale kolejny raz pojawiła się na forum
              sugestia, że władze miasta nie liczą się z potrzebami mieszkanców, lub - w
              najlepszym wypadku - tych potrzeb nie znają, no i oczywiście nic nie robią.

              Sprawa komunikacji nie pojawiała się po raz pierwszy w świadomości burmistrza i
              radnych w lipcu tego roku. Prace nad nią trwają właściwie stale od wielu lat.
              Kiedy na początku kadencji zwróciłam sie do burnistrza z prośbą, by zajął się
              tym tematem, otrzymałam teczkę z korspondencją UM z ZTM (regularną, lecz o dość
              smutnej dla miasta wymowie). Podobnie było, gdy w lipcu tego roku poprosiłam
              burmistrza o umieszczenie kwestii poprawy komunikacji w programie wrześniowej
              sesji. Okazało się wówczas, że rozmowy na temat dodatkowych kursów już są
              prowadzone. Jak Pan widzi, i bez "poganiania" przez mieszkanców burmistrz robi
              coś, by sytuację poprawić. To tak gwoli sprawiedliwości, bo nie chcę sobie
              przypisywać cudzych zasług.
              Na wrześniowym spotkaniu z dyrektorem Borzymem z ZTM rozmawialiśmy o dalszych
              krokach, jakie można podjąć, by systematycznie usprawniać komunikację z
              Warszawą (pamiętając np. o tym, że z każdym rokiem rośnie liczba mieszkanców
              Marek - potencjalnych użytkowników komunikacji miejskiej).

              Pozdrawiam, radna Małgorzata Babiuch


              • man72 Re: Odpowiedź radnej Agaty Świstowskiej 28.09.04, 10:53
                radna napisała:

                > man72 napisał:
                >
                > > Mam takie jedno małe pytanie:
                > > Czy byli radni, którzy nie chcieli wydać pieniędzy na dodatkowe kursy? Cz
                > y
                > może
                > >
                > > Pani podać ich ewentualne nazwiska?
                > > Myślę że taka informacja bardzo przyda się mieszkańcom Marek i będą wiedz
                > ieli
                > > którzy z radnych nie chcą uszanować woli mieszkańców miasta.
                > >
                >
                > MB: Proszę wybaczyć, że się wtrącam, ale kolejny raz pojawiła się na forum
                > sugestia, że władze miasta nie liczą się z potrzebami mieszkanców, lub - w
                > najlepszym wypadku - tych potrzeb nie znają, no i oczywiście nic nie robią.
                >
                > Sprawa komunikacji nie pojawiała się po raz pierwszy w świadomości burmistrza
                i
                >
                > radnych w lipcu tego roku. Prace nad nią trwają właściwie stale od wielu lat.
                > Kiedy na początku kadencji zwróciłam sie do burnistrza z prośbą, by zajął się
                > tym tematem, otrzymałam teczkę z korspondencją UM z ZTM (regularną, lecz o
                dość
                >
                > smutnej dla miasta wymowie). Podobnie było, gdy w lipcu tego roku poprosiłam
                > burmistrza o umieszczenie kwestii poprawy komunikacji w programie wrześniowej
                > sesji. Okazało się wówczas, że rozmowy na temat dodatkowych kursów już są
                > prowadzone. Jak Pan widzi, i bez "poganiania" przez mieszkanców burmistrz
                robi
                > coś, by sytuację poprawić. To tak gwoli sprawiedliwości, bo nie chcę sobie
                > przypisywać cudzych zasług.
                > Na wrześniowym spotkaniu z dyrektorem Borzymem z ZTM rozmawialiśmy o dalszych
                > krokach, jakie można podjąć, by systematycznie usprawniać komunikację z
                > Warszawą (pamiętając np. o tym, że z każdym rokiem rośnie liczba mieszkanców
                > Marek - potencjalnych użytkowników komunikacji miejskiej).

                Ale ja wcale nie twierdze, że w naszym UM nic się w tej sprawie nie robi.
                Chodziło mi jedynie o nazwiska ewentualnych radnych, którzy nie głosowali za
                przeznaczeniem dodatkowych pieniędzy na komunikację publiczną. (Nie było w moim
                pytamiu żadnych ukrytych intencji).
                • radna Re: Odpowiedź radnej Agaty Świstowskiej 30.09.04, 21:24
                  niepokorny72 napisał:

                  > O Pani M.Babiuch -Przewodnicząca Komisji Rewizynej zamiast kontrolować broni
                  > swojego Burmistrza nawet o godz. 00.00. A to się dzieje MAN 72.

                  Panie Niepokorny72:

                  1) Komisja Rewizyjna ma prawo wykonywać czynności kontrolne w Urzędzie Miasta i
                  jego jednostkach organizacyjnych tylko w godzinach pracy tych instytucji (tak
                  stanowi Statut Miasta Marki). Żadna z nich nie pracuje w nocy.
                  Jeśli Pan uważa, że KR powinna pracować w nocy, to proszę złożyć wniosek do
                  burmistrza w sprawie wydłużenia czasu pracy urzędu i podległych mu jednostek.

                  2)Burmistrz miasta jest w takim stopniu mój, jak i innych mieszkańców Marek
                  (jeśli trzymamy się frazeologii typu mój/nasz prezydent, kraj, miasto...), więc
                  i Pan może mówić o p. Werczyńskim jako o swoim burmistrzu, jeśli mieszka Pan w
                  Markach. Jeśli ma Pan na myśli inne znaczenie tego związku frazeologicznego
                  (swój jako będący właśnoscią, podlegający władzy...), to mnie Pan przecenił.

                  3)Jeśli zrozumiał Pan moją wypowiedź jako obronę burmistrza, to mnie to nie
                  martwi, choć akurat miałam inną intencję - chciałam powiedzieć, że dodatkowe
                  autobusy byłyby od października nawet gdybym (pod wpływem wypowiedzi
                  forumowiczów) nie monitowała w tej sprawie. Nie moja to zasługa - ot, co.

                  Pozdrawiam

                  Małgorzata Babiuch
              • man72 Re: Odpowiedź radnej Agaty Świstowskiej 28.09.04, 10:21
                k.bychowski napisał:

                > A mógłbyś nam łaskawie zakomunikować jaka jest
                > "wola mieszkańców miasta"?

                Wolą większości mieszkańców Marek jest chęć wydania większych pieniędzy na
                komunikację publicznę - czego wyraz dają bardzo wymownie na tym forum.



                • rafal.redel Re: Większość 28.09.04, 11:24
                  man72 napisał:
                  > Wolą większości mieszkańców Marek jest chęć wydania większych pieniędzy na
                  > komunikację publicznę - czego wyraz dają bardzo wymownie na tym forum.

                  W kwestii formalnej - w dyskusjach na forum uczestniczy na bieżąco najwyżej
                  kilkadziesiąt osób. Do większości mieszkańców Marek jeszcze daleko.
Inne wątki na temat:

Popularne wątki

Nie pamiętasz hasła

lub ?

 

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się

Nakarm Pajacyka