Dodaj do ulubionych

Usprawnienia życia dla Markowian - Komunikacja

17.06.09, 22:13
Co powiecie o pomyśle, aby jeden z autobusów po otwarciu Trasy W-Z
jeździł na Plac Bankowy i zawracał pod warszawskim ratuszem? Dobry
dojazd do metra. Jeżeli o mnie chodzi takie rozwiązanie skłoniłoby
mnie do przesiadki do zbiorkomu – zawsze jeden samochód mniej do
tworzenia korków :) Może science fiction, brak pieniędzy na nowe
połaczenia, etc ale od czegoś trzeba zacząć. I może zredukować
liczbę przystanków na Radzymińskiej do tych istotnych dla nas?
Jakieś pomysły?

Obserwuj wątek
    • elf831 Re: Usprawnienia życia dla Markowian - Komunikacj 17.06.09, 22:31
      Jeden...
      i w zasadzie nie pomysł a uwaga.
      Bardziej uważni zdążyli usłyszeć lub przeczytać że polityka miasta stołecznego
      jest taka aby autobusy podmiejskie nie wieżdżały do centrum . A dopiero i
      wyłącznie autobusy miejskie mają poruszać się po ścisłym centrum.
      Takie stanowisko było, jest i będzie prezentowane przez stolicę a więc i ZTM.
      koszty nie mają tu znaczenia.

      Poza tym to świetny pomysł z tym Bankowym.

      Pozdrawiam
    • am5 Re: Usprawnienia życia dla Markowian - Komunikacj 19.06.09, 13:44
      Pomysł jest jak najbardziej samo nasuwający się, skoro nocny autobus podąża podobną trasą. Jest jeszcze jedna możliwość dotarcia do metra. Autobus 732 dojeżdża teraz do Żerania, a wystarczyłoby tę trasę lekko przedłużyć do pętli Metro-Marymont. Oczywiście najlepiej byłoby skierować go najkrótszą drogą do wyżej wymienionej pętli.
      • mokedy Re: Usprawnienia życia dla Markowian - Komunikacj 20.06.09, 11:31
        Pomysł niezły, ale czy to by nie zmniejszyło częstości kursowania autobusów w
        markach, chodzi mi o to, czy np. jak teraz w przeciągu jednej godziny są np. 4
        autobusy to czy ich ilość się nie zmniejszy z racji wydłużonej trasy. poza tym
        ile będzie wynosił czas przejazdu. Nie wiem jak inni, ale ja wolałabym przesiąść
        się do tramwaju na wileńskim byleby tylko bez korków, a więc szybciej dojechać
        do metra. Analogicznie w drodze powrotnej.
    • abu-lafia Re: Usprawnienia życia dla Markowian - Komunikacj 21.06.09, 19:07
      zaje..swietny pomysl!!!!!!!!!
      nawet, jesli pojawia sie glosy z gory skazujace go na niepowodzenie
      warto cos robic, proponowac, bo im wiecej bedziemy glsono o czyms
      mowic tym wieksze prawdopodobienstwo na to, ze zauwaza naszze
      potrzeby. Udalo sie obronic przed jarmarkiem ze stadionu "za
      miedza", moze uda sie lepiej skomunikowac z W-wa :-) podpisuje sie
      obiema rekami, nogami itede... Moze byloby warto zrobic z tego
      oficjalna inicjatywe spoleczna?
    • papi.mk Re: Usprawnienia życia dla Markowian - Komunikacj 22.06.09, 22:30
      Pomysł, oczywiście, świetny, ale słyszałem o nim już jakieś 2 lata
      temu;( Jak już zostało wspomniane: nie ma szans, żeby autobusy
      podmiejskie wjeżdżały do ścisłego centrum; poza tym, na Placu
      Bankowym nie możliwe jest zrobienie pętli autobusowej, bo autobus
      nie ma możliwości zawrócenie i skierowania się z powrotem na al.
      Solidarności w kierunku Pragi (zakazy skrętu). ZTM ma jeden wielki
      argument, a mianowicie, z Marek wystarczy jedna przesiadka by dostać
      się na Plac Bankowy, a 190, które nominalnie zaczyna trasę w Markach
      jedzie bezpośrednio. Przedstwiciele ZTMu, jeśli nie przejadą się w
      godzinach szczytu z Marek na Bankowy i odwrotnie nie zrozumieją, że
      mimo wszystko taka podróż nie należy do komfortowych.
      ZTM nieprzychylnie patrzy też na dublowanie się tras, a z Marek
      prawie wszystkie autobusy jeżdzą Radzymińską.
      A jeśli chodzi o 732 to przydałoby się zadziałać, aby przedłużyć
      trasę do metra Marymont. Najlepszym rozwiązaniem, za którym optuję
      to uruchomienie nowej linii, która zaczynałaby swój bieg na starej
      pętli Marki FOC, dalej przez wyremontowaną ul. Okólną i Grodzisk do
      metra Marymont.
    • logan.marki Re: Usprawnienia życia dla Markowian - Komunikacj 23.06.09, 19:00
      Przepraszam że odpisuje na kilka wypowiedzi w jednym miejscu, ale tak mi łatwiej ;-)

      O linii na pl. Bankowy możemy zapomnieć. Jak wrócą tramwaje na most
      Śląsko-Dąbrowski (a to już po wakacjach)znowu tramwaje zaczną jeździć w szczycie
      co minutę, i średnio co 3-4 minuty poza szczytem i w dni wolne. I dojazd nimi
      na/z Bankowego na Wileński zajmie kilka minut.
      ZTM już dawno wywalił z tego mostu praktycznie wszystkie linie autobusowe -
      zostało już tylko 190 i 410. 190 na pewno kiedyś zostanie podzielone, i od
      strony Marek będzie jeździć tylko do Dw. Wileńskiego ale za to bardzo często. A
      410 to linia, która jeździ tylko w DP, więc na nią ZTM przymyka oko.
      Linia 718/805 zapewnia obecnie idealne połączenie do pociągów na Wschodnim, i
      zapewnia m.in możliwość przedostania się w dosłownie 10 minut od wejścia na
      peron do Śródmieścia pociągiem. Czego chcieć więcej?

      Co do linii 732 to jej wydłużanie gdziekolwiek zawsze będzie kosztem
      zmniejszenia kursów - bo ZTM nie ma taboru.
      A wszystkim fascynatom jej docierania do metra Marymont polecam przesiadkę w
      500/527 - w 15 minut będziecie na Gdańskim, a w tym czasie 732 czasami ledwo
      dociera od ratusza na Targówku do ulicy Wysockiego takie są korki. Pchanie jej
      dalej niż na Żerań to zrobienie z rozkładu fikcji.
      Tak samo fascynatom zmiany jej trasy przez Trasę Toruńską polecam najpierw
      zobaczenie jak żałośnie puste jeździ po identycznej trasie linia 132, a potem
      zapytajcie się co na Wasze pomysły mają do powiedzenia tłumy młodzieży i osób
      pracujących którzy przesiadają się na Kondratowicza, oraz tabuny emerytów którzy
      całe dnie walą 732 na badania do szpitala Bródnowskiego oraz na bazarek przy
      Kondratowicza. Pomyślcie czasem trochę bardziej perspektywicznie poza czubek własnego nosa - to naprawdę nie boli.
      • oszczepnikos Re: Usprawnienia życia dla Markowian - Komunikacj 23.06.09, 20:59
        Też odpisze na kilka w jednym miejscu - mea kulpa ;)

        To dobrze, że się powtarza - oznacza to tylko, że wart jest
        głębszego przemyślenia.

        Z tego co wiem remont trasy W-Z zakłada stworzenie pasa tramwajowo-
        autobusowego. Przed remontem autobusy nie mogły korzystać na moście
        z torowiska ze względu na słabą konstrukcję i stały w korku wraz z
        nami. Między innymi z tego powodu ZTM zrezygnował z autobusów na tym
        odcinku. Po remoncie cześć linii pewnie przywrócą, mogą pojawić się
        nowe. Dlatego warto po raz kolejny poruszyć ten temat i postarać się o lepszy dojazd do centrum dla nas.

        Osobiście wołałbym autobus, który zahacza o metro ponieważ jest ono
        kręgosłupem komunikacyjnym stolicy. Bez przesiadek, to dodatkowa
        strata czasu. Jeżeli chodzi o dojazd do Śródmieścia przez Dworzec
        Wschodni to odcinek DWileński - DWschodni autobus rzadko przejeżdża
        w rozkładowe czasie 4-6 minut. Podróż od DWschodniego do
        DWileńskiego niekiedy trwa 30 minut. To co opisałeś, jest dobrym
        połączeniem ze śródmieściem(wykorzystanie pociągu), jeżeli komuś nie
        zależy na czasie ale nie w przypadku codziennych dojazdów i powrotów
        z pracy.

        Remont WZ zakłada skrócenie czasu przejazdu od DWileńskiego do Placu
        Bankowego do 5 minut (dla tramwaju - autobusy poruszające się po
        trasie będą musiały dotrzymać im "kroku"). Przed remontem dużo
        większy sens miała przesiadka do tramwaju - ponieważ autobus i tak
        utkwiłby w korku na moście. Od września będzie inaczej - dlatego warto powalczyć o nową trasę albo modyfikację istniejącej.

        Jeżeli chodzi o 732 - nie mam zdania nigdy nie korzystałem. Ale taka
        idea fixe:
        rok 2011. autobus MdM (MarkiDoMetra albo odwrotnie), zatrzymujący
        się w Makach na wszystkich przystankach, potem skręcający w Trasę
        Toruńską (już jako drogę S), zatrzymujący się na 1-2 przystankach na
        odcinku Węzeł Marki - Metro Marymont :) Jako nowa linie nie jako
        modyfikacja 732!

        Logan.marki tutaj nie chodzi tutaj odbieranie komuś czegokolwiek.
        Ilość autobusów w posiadaniu ZTM stale się zwiększa, transport
        publiczny jest w coraz lepszym stanie. Przecież kiedyś w Markach
        funkcjonował jeden autobus do Dworca Wschodniego.
        Chodzi bardziej o usprawnienie tego co jest i zastanowienie się co
        jeszcze jest potrzebne. Zebrać opinie, uwagi i pomyśleć co dalej.
        A "tłumy młodzieży i osób pracujących którzy przesiadają się na
        Kondratowicza, oraz tabuny emerytów" też mogą się wypowiedzieć.

        Trzeba postarać się o takie konsultacje z ZTM jak w przypadku Wawra!

        pzdr
          • oszczepnikos Re: Usprawnienia życia dla Markowian - Komunikacj 23.06.09, 21:21
            Nie ma za wiele do opowiadania, ponieważ jeszcze nie zamknięto etapu
            nadsyłania uwag. Jest to chyba pierwsze - ja nigdy wcześniej o czymś
            takim nie słyszałem - działanie ze strony ZTMu.

            Znajomi mieszkający w okolicy zebrali się wraz z sąsiadami i ostro
            mailują i wydzwaniają.

            www.ztm.waw.pl/wawer-konsultacje.php
            pzdr
              • logan.marki Re: Usprawnienia życia dla Markowian - Komunikacj 24.06.09, 18:03
                Jestem całym sercem za rozwojem transportu publicznego w Markach.
                Stoję tylko na jednym stanowisku: nie wolno niszczyć tego co jest, i ma się bardzo dobrze (a swoje twierdzenie popieram tym, że żadna z naszych linii na
                brak pasażerów nie narzeka, więc o czymś to świadczy).

                Jeżeli ktoś ma jakieś nowe pomysły, to niech nie próbuje ich realizować niszcząc
                to co jest, ale niech przekona naszego Burmistrza aby znalazł, i wyasygnował
                odpowiednie dodatkowe środki z budżetu naszego miasta na ten cel. A łatwo nie
                będzie, bo nasz Burmistrz twierdzi, że i tak za dużo wydajemy.

                Szczególnie spodobał mi się pomysł linii do stacji PKP w Zielonce. Taka linia
                zapewniłaby dojazd zarówno do Warszawy, jak i do Wołomina. Mogłaby być ciekawym
                dodatkiem do tego co mamy teraz.

                I na koniec odniosę się do odpowiedzi na mój poprzedni post: nie prawdą jest że
                przesiadki na Wschodnim nie są alternatywą dla dojazdu na Bankowy. Szczególnie
                teraz widać jak dużo mieszkańców Marek zamiast się przebijać przez remontowany
                most jedzie na dworzec, i tam maszerują do pociągów. Często rano autobusy na
                718/805 dojeżdżają na Wschodni z nawet osobami stojącymi!
                Ja korzystam z tego połączenia regularnie, i śmieję się z tych osób którzy
                usiłują przebijać się przez Warszawę autobusami czy samochodami. Ja wsiadam na
                Wschodnim (a pociągów jest tyle że jeden pogania drugi), i po 15 minutach jestem
                na Zachodnim.

                Pociągi z przesiadką na Wschodnim dla mieszkańców Marek to bardzo dobra, i coraz popularniejsza alternatywa o czym świadczy rosnące zainteresowanie.
                Tylko wielu pasażerów jeszcze przeraża ta cała mnogość relacji pociągów, ale po
                wstępnym przełamaniu strachu idzie już gładko ;-)
                • oszczepnikos Re: Usprawnienia życia dla Markowian - Komunikacj 24.06.09, 22:08
                  Cieszę się, że obydwaj się zgadzamy co do tego, że trzeba rozwijać
                  transport publiczny w Markach :)

                  Faktycznie bezsensem jest niszczenie tego, co dobrze funkcjonuje i z
                  czego jest zadowolona grupa Makowian. Ale trzeba również pomyśleć o innych mieszkańcach, dla których obecne rozwiązania nie są wystarczające, i można wprowadzić lepsze.

                  Zaproponowana przez Ciebie trasa faktycznie jest idealnym
                  rozwiązaniem, szczególnie jeżeli ktoś tak jak Ty potrzebuje dostać
                  się w okolice Dworca Zachodniego, czy nawet dalej w okolice Żwirki i
                  Wigury, czy Rakowca. Pchanie się autobusem czy samochodem w tamtym
                  kierunku z Marek to udręka i strata czasu. Faktycznie bardzo dużo
                  osób korzysta z tego połączenia - a jeżeli są tacy, którzy jeszcze
                  tego nie robią, to powinni skorzystać z Twojej podpowiedzi :)

                  Z drugiej strony musisz przyznać, że bardzo dużo osób przesiada się
                  pod Dworcem Wileńskim, ponieważ muszą się dostać w inne części
                  Warszawy. Znaczna część z nich korzysta aktualnie z linii
                  zastępczych i dojeżdża właśnie do metra, a po otwarciu mostu będą
                  przesiadać się do tramwaju. Na pewno byliby zadowoleni, gdyby bez
                  przesiadki mogli dostać się w to samo miejsce. Wprowadzenie pasa dla
                  autobusów i tramwajów spowoduje, że takie rozwiązanie będzie miało
                  sens.

                  Jeżeli chodzi o środki na komunikację miejską z budżetu naszego
                  miasta - zawsze będzie o nie trudno. Ale ilość i jakość połączeń
                  będzie się poprawiała z roku na rok. Przepychanki pomiędzy ZTM a
                  Burmistrzem będą zawsze. ZTM będzie chciał dostać ile tylko się
                  będzie dało, a Burmistrz będzie chciał wydać możliwie najmniej. I
                  nie ma w tym nic dziwnego. Nawet jeżeli jakaś linia będzie rentowna,
                  to ZTM z chęcią weźmie dotację. Należy jednak pamiętać, że ZTM nie
                  jest firmą nastawioną na zysk i ma do spełnienia cel publiczny.

                  Wydaje mi się, że zbliżające oddanie mostu, jest dobrym momentem o powalczenie o kolejne usprawnienia, dla kolejnej grupy Makowian :)

                  pzdr
                  • logan.marki Re: Usprawnienia życia dla Markowian - Komunikacj 25.06.09, 17:53
                    Mam już małe sukcesy na koncie w kwestii przekonywania innych do pociągów, i
                    przesiadania się na Wschodnim.
                    Pamiętam swoje pierwsze dni gdy tylko zacząłem korzystać z tego środka
                    transportu. Poszedłem pierwszego dnia na peron, a tam co pociąg to innej
                    relacji. Niby gdy ktoś potrzebuje poruszać się na odcinku W-wa Wschodnia - W-wa
                    Zachodnia to żadna filozofia bo pasuje każdy pociąg, ale już gdy chciałem
                    dojechać na staję w innym miejscu Warszawy czy okolic to musiałem zapoznać się z
                    tych schematem: www.mazowieckie.com.pl/site.php5/getFile/2841
                    I teraz to już idzie jak z płatka. Dojadę na bilecie ZTM pociągiem praktycznie
                    wszędzie gdzie tylko są tory ;-)
                    • sasanka195 Re: Usprawnienia życia 25.06.09, 18:10

                      To coś dodam, pewnego razu wsiadłam do pociągu na Wschodnim na południe Europy,
                      na korytarzu stał sobie pewien niespokojny pan.
                      Pociąg sobie jedzie, a na Zachodnimpędzi- ten pan także zaczął pędzać po
                      korytarzu krzycząc" Dlaczego nie zatrzymuje się na Zachodnim, ja mam na 18ą do
                      pracy!!!!
                      Po kilku kwadransam przyszedł konduktor, skasował nieszczęśnika na grubą sumę i
                      uświadomił, że może wysiąść w Katowicach, powrót będzie miał na szóstą rano na
                      Zachodniej.
                      Życzę wszystkim dobrych wyborów



                      >>Niby gdy ktoś potrzebuje poruszać się na odcinku W-wa Wschodnia - W-wa
                      Zachodnia to żadna filozofia bo pasuje każdy pociąg,
                      • logan.marki Re: Usprawnienia życia 25.06.09, 18:35
                        Jak ktoś nie odróżnia pociągu SKM czy Kolei Mazowieckich od składu
                        dalekobieżnego PKP InterCity czy PKP Przewozy Regionalne to jego problem.

                        Pociągi w ramach wspólnego biletu startują do centrum z przedostatniego peronu
                        (patrząc od strony Kijowskiej), a od strony Śródmieścia kończą na ostatnim
                        peronie. Proste jak drut.
                        • logan.marki Re: Usprawnienia życia 25.06.09, 18:56
                          Dla przykładu:
                          Tak wygląda pociąg SKM Warszawa (obowiązuje pełna taryfa ZTM na całej trasie):
                          rail.phototrans.eu/14,14422,0.html
                          A tak wygląda pociąg Kolei Mazowieckich (obowiązują wszystkie bilety ZTM poza
                          jednorazowymi w strefie obowiązywania wspólnego biletu):
                          rail.phototrans.eu/14,37143,0.html
                          Dla porównania tak wyglądają składy PKP InterCity:
                          rail.phototrans.eu/14,37842,0.html
                          A tak składy PKP Przewozy Regionalne (obecnie tabor przejęło IC, i wszystkie
                          relacje międzywojewódzkie poza nielicznymi wyjątkami są obsługiwane przez
                          jednego przewodnika kolejowego): rail.phototrans.eu/14,37903,0.html

                          Jak ktoś nie widzi różnicy, to powinien udać się do okulisty.
                          Dodać należny, że pociągi SKM\KM oraz IC\PR nigdy nie stają na tych samych
                          peronach więc nie ma fizycznej możliwości wsiąść omyłkowo do złego ;-)
                • kilkujadek Re: Usprawnienia życia dla Markowian - Komunikacj 25.06.09, 11:32
                  Co do połączenia z PKP Zielonka.
                  Pomysł dobry, ale:
                  Fabryczna w szczytach porannym i popołudniowym jest zakorkowana, nawierzchnia w kiepskim stanie i dość wąsko - czy ZTM będzie chciał puścić tędy autobus?
                  Za rondkiem (dość niewygodnym dla autobusów) ul. Marecka też nie jest w najlepszym stanie.
                  Wiem, to nie argument - "J" jeździ jeszcze gorszą trasą a jakoś sobie radzi. Tyle, że "J" to prywatne rzęchy, a ZTM musiałby tam swój "wypieszczony" tabor posłać.
                  Taka linia byłaby całkowicie POZA granicami Warszawy - zatem ZTM nie ma interesu w tworzeniu takiej linii. Chyba, że prywatny przewoźnik, który wszedłby w umowę zbiorową z ZTM i KM o wspólny bilet.
                  • logan.marki Re: Usprawnienia życia dla Markowian - Komunikacj 25.06.09, 11:43
                    W przypadku linii z Marek do PKP Zielonka w grę wchodzi tylko i wyłącznie
                    prywatny przewoźnik, który będzie honorował bilety ZTM, i sprzedawał opcjonalnie
                    tylko swoje bilety jednorazowe (czyli tak jak jest obecnie w Lesznowoli). ZTM na
                    pewno nie wyśle taboru kursującego na ich obecnych liniach.

                    Zresztą UM Zielonka nosi się z zamiarem uruchomienia u siebie podobnej linii,
                    która miałaby dowozić ludzi z terenu miasta do tamtejszej stacji - można by więc
                    połączyć oba projekty, wszak razem zawsze taniej ;-)

                    O przepustowość ulic bym się nie martwił. Odpowiednio ułożony rozkład może
                    uwzględniać okresowe utrudnienia w ruchu rekompensując to odpowiednio długimi
                    postojami na krańcach.

                    Ale zejdźmy na ziemię... Burmistrz ma już zapewne przygotowaną wzniosłą przemowę
                    jak to dużo płacimy na komunikację publiczną, jakie przed nami są wydatki, i
                    dlaczego nas nie stać ;-)
    • niezmarek Re: Usprawnienia życia dla Markowian - Komunikacj 25.06.09, 11:32
      Bardzo zły pomysł jeśli chodzi o realność i rozwiązanie.
      Niektórym pasażerom wydaje się, że trzeba postawić autobus i wio. Dobrze już
      ktoś tu napisał a gdzie pętla ??? W nieskończoność ma jechać ??? Co z
      regularnością ??? Jaki wpływ na rozkład ??? Pamiętajmy, że dojazd z Marek do dw.
      Wschodniego jest obecnie często wykorzystywanym połączeniem z przesiadką do kolejki.
      Problem tkwi w naszym wygodnictwie.

      NIE LUBIMY SIĘ PRZESIADAĆ.

      POLUBMY PRZESIADKI.

      Najlepiej posadzić swoje cztery litery i wymagać od komunikacji zawiezienia
      prosto do biura. Problem ten dotyczy także 732. Po co puszczać ten autobus na
      metro marymont? Jaki jest tego sens? Teraz przyjeżdżając na żeran mamy pewność,
      że autobus przyjedzie o czasie. Czy ktoś może się podzielić ze mną odczuciami
      jak się jeździ w szczycie z metra marymont ? Osobiście zdarza mi się jeździć na
      nowodwory z metra marymont w przedziale 15 - 17 i wiem co tam się dzieje.
      Przecież obecnie dostając się na żerań za pomocą 732 można się przesiąść w 132
      na metro marymont w 112 i 156 na metro słodowiec (przystanek żeromskiego).
      Maksymalnie czekając 4 minuty a wiem to z doświadczenia. Już nie wspomnę o
      możliwości przesiadki wcześniej w tramwaj. Fakt obecnie przy brakach linii
      tramwajowych spowodowanych remontami za mało jest tam opcji.
      Jest jedna zasada w ztm mianowicie autobusy podmiejskie nie przekraczają Wisły i
      tak już raczej zostanie. Ewentualna zmiana nastąpi za kilka lat jak otworzą most
      północny i dzisiejszy most grota zostanie wyremontowany wtedy stare zwyczaje
      zostaną zmienione.
      • am5 Re: Usprawnienia życia dla Markowian - Komunikacj 25.06.09, 12:19
        Tiaaa...

        Tyle lat minęło a ten tekst ciągle aktualny :(

        -Ja to proszę pana mam bardzo dobre połączenie.Wstaję rano,
        za piętnaście trzecia. Latem to już widno.Za piętnaście trzecia jestem ogolony,
        bo golę się wieczorem,śniadanie jadam na kolację,więc tylko wstaję i wychodzę.
        -No ubierasz się pan
        -W płaszcz jak pada.Opłaca mi się rozbierać po śniadaniu?
        -Aaaa...fakt.
        -Do PKS mam pięć kilometry.O czwartej za piętnaście jest PKS.
        -I zdanżasz Pan?
        -Nie, ale i tak mam dobrze, bo jest przepełniony i nie zatrzymuje się.
        Przystanek idę do mleczarni, to jest godzinka. Potem szybko wiozą mnie do
        Szymanowa.Mleko, wiesz pan, ma najszybszy transport, inaczej się zsiada. W
        Szymanowie zsiadam, znoszę bańki i łapię EKD. Na Ochocie w elektryczny, do
        Stadionu. A potem to mam już z górki, bo tak:119, przesiadka w trzynastkę,
        przesiadka w 345 i jestem w domu. To znaczy w robocie. I jest za piętnaście
        siódma. To jeszcze mam kwadrans.To jeszcze sobie obiad jem w bufecie.To po
        fajrancie już nie muszę zostawać,żeby jeść, tylko prosto do domu i góra 22.50
        jestem z powrotem. Golę się, jem śniadanie i idę spać
        • kruk_djuk Re: Usprawnienia życia dla Markowian - Komunikacj 25.06.09, 16:47
          też lubię komedie ale jestem także realistą. Nie można przyrównywać sytuacji
          bohatera z Misia do komunikacji podmiejskiej w Markach. Takie psioczenie nie ma
          sensu. Idę w zakład że jeśli nawet ktoś mądry wymyśli w jaki sposób można puścić
          autobus 718 przez most na plac bankowy to przejazd tam bez przesiadki a z
          przesiadką to kwestia różnicy dwóch minut czyli dojścia powolnym krokiem z
          przystanku autobusowego na drugi. Faktycznie 2 minuty dziennie zbawią nasze
          życie. Niektórzy to mogliby się myć dłużej dwie minuty dziennie a oszczędzono by
          niektórym pasażerom niemiłych efektów specjalnych.

          Dlatego powtarzam dojazd z Marek nie jest zły chyba, że się jeździ samochodem ;)
          ale jako gorący zwolennik komukacji miejskiej jestem nawet za rygorystycznymi
          zmianami w centrum miasta takimi jak w Londynie. Zamkniecie dla samochodów
          prywatnych i opłaty za wjazd. Tam normą jest, że prezesi dużych korporacji
          jeżdżą normalnie metrem. Tylko u nas już byle jaki "aktywizator" jeździ jakimś
          kaszlakiem do pracy. ehhh I bardzo proszę nie mówcie mi że jesteśmy zacofani i
          lata w prl spędziliśmy bo zmiany trzeba wprowadzać a na efekty czekać...

          NIE BÓJMY SIĘ PRZESIADAĆ
          • logan.marki Re: Usprawnienia życia dla Markowian - Komunikacj 25.06.09, 17:17
            Podpisuje się obiema rękami pod Twoją wypowiedzi, oraz usera "niezmarek". Ja już
            nawet nie bardzo miałem ochotę pisać wcześniej te oczywiste rzeczy - a Wam się
            chciało ;-)

            Prawda jest taka, że ZTM nawet prywatne linie wywalił już częściowo z mostu
            Śląsko-Dąbrowskiego np. X-sa z Ząbek. Nawet swoje linie wytrzebił praktycznie do
            zera, a te co zostały kursują tak jak kursują bo na razie ZTM nie ma na nich
            innego pomysłu.
            Wspomniany most ma się zamienić docelowo w przeprawę dla uprzywilejowanych
            tramwajów, z ograniczonym ruchem transportu indywidualnego po jednym pasie w
            każdą stronę.

            Mieszkańcy np. Legionowa, Piastowa, Halinowa, Otwocka z zazdrością patrzą na
            nasze linie, bo nie ma innych linii która by dojeżdżały tak blisko ścisłego
            centrum jak nasze 718/805. Mamy z Wileńskiego dosłownie o rzut beretem do metra,
            do którego tramwajem będzie się po remoncie jeździć w 5-6 minut. Czego ludzie
            chcecie więcej?

            Identyczna sytuacja jest z linią 732 - możliwości przesiadek z niej do linii
            biegnących bezpośrednio do metra jest na pęczki. W wielu przypadkach wystarczy
            wysiąść z 732 i na dokładnie tym samym przystanku wsiąść do innej linii.



            • kruk_djuk Re: Usprawnienia życia dla Markowian - Komunikacj 26.06.09, 13:05
              l.jasia5 napisała:

              > kruk_djuk napisał:
              >
              > > też lubię komedie ale jestem także realistą. Nie można
              > przyrównywać sytuacji
              > > bohatera z Misia ...
              >
              > gwoli sprostowania, to nie "Mis" ale "Co mi zrobisz, jak mnie
              > zlapiesz" :)

              Racja zgadzam się przepraszam za błąd i dzięki za poprawę.
              Lubię czasami komedie ale jak widać ekspertem nie jestem zwłaszcza od polskich.
    • konono Re: Usprawnienia życia dla Markowian - Komunikacj 25.06.09, 21:46
      każda linia autobusowa w markach jest cenna, ale 732 przez bródno i nowe osiedla
      na białołęce to porażka, czy to aby napewno jest linią dla mieszkańców marek za
      którą mamy płacić, carrefour powinien ją sponsorować. szpital, kostnica,
      cmentarz, um marki i ud targówek jest po drodze to fakt, jakoś nie widzę
      przepełnienia tego autobusu w markach, może się mylę jechałem nim parę razy.
      moja koleżanka z pracy jeździ codziennie z tłuszcza 1h 30 min , ja z marek do
      fabryki 1h 40min jak nic się nie spier..li albo genialny urzędnik nie wysadzi
      drogi w powietrze. pracujemy w tym samym miejscu na woli i korzystamy z
      komunikacji warszawskiej, ale do warszawy jedziemy ja np. autobusem 805, a ona
      pociągiem na wileński, jadąc samochodem ok. 6 jest ok. jadę 30 minut na pragę.
      ale w pracy jestem za wcześnie za to mi nie chcą płacić, mój kolega do pracy
      dojeżdża pkp z radomia 2h 40 min , dalszy komentarz jest zbyteczny.
      linia autobusowa do zielonki jest trafionym pomysłem, najszybszy transport jest
      po torach i się nie spaźnia. a jakby tak jeszcze na wschodni albo gdański SKM-ką
      i dalej po torach - bajka
      kluczem do normalności jest most toruński, bunkry na wale pomorskim stoją i będą
      stały bez remontu, most toruński to pomnik perelowskiego partactwa. oczekuję
      dnia z komunikatem, że sorry ale zamykamy do remontu. to będzie D-day i wtedy
      nie będzie potrzebny atak terrorystyczny, to będzie takie biblijne pole bitwy,
      warszawski armagedon.
      popieram kierunek zielonka, koncepcja jest słuszna
      • am5 Re: Usprawnienia życia dla Markowian - Komunikacj 26.06.09, 09:31
        Oczywiście każdy patrzy subiektywnie, coś, co dla jednego jest jasne i proste dla drugiego jest trudne, zawiłe a nawet niedorzeczne. Nikt nie kwestionuje jasnych stron dokonań ZTM-u, jednak życie idzie naprzód i w naszym wspaniałym mieście mieszka coraz więcej osób, którzy mają potrzebę szybkiego dostania się do metra. Nie jest to potrzeba abstrakcyjna, gdyż dla innych miejscowości jest przez ZTM realizowana. Tłumaczenie niemożności mniej lub bardziej logicznymi zasadami jest mocno zasmucające.
        • l.ruta Re: Usprawnienia życia dla Markowian - Komunikacj 30.06.09, 21:21
          am5 napisał:

          > Oczywiście każdy patrzy subiektywnie, coś, co dla jednego jest
          jasne i proste d
          > la drugiego jest trudne, zawiłe a nawet niedorzeczne. Nikt nie
          kwestionuje jasn
          > ych stron dokonań ZTM-u, jednak życie idzie naprzód i w naszym
          wspaniałym mieśc
          > ie mieszka coraz więcej osób, którzy mają potrzebę szybkiego
          dostania się do me
          > tra. Nie jest to potrzeba abstrakcyjna, gdyż dla innych
          miejscowości jest przez
          > ZTM realizowana. Tłumaczenie niemożności mniej lub bardziej
          logicznymi zasadam
          > i jest mocno zasmucające.
          Ciekawa dyskusja- mysle ze ZTM przygotuje warianty poprawy obslugi
          komunikacyjnej Marek /i nie tylko-powiazanie z Zabkami jest
          nieuniknione/ Jednak cala komunikacja podmiejska opiera sie na
          zasadzie dofinansowania /w granicach gminy/ i ilosc
          linii,czestotliwosc podstawowo zalezy od wkladu wlasnego gminy.
          Warszawa daje 15% swojego budzetu na komunikacje. Poprawa w
          Markach ,niestety musi opierac sie na zwiekszeniu doplaty ze strony
          gminy, a mowienie o liniach rentownych lub nierentownych to absurd-
          przeciez bilet ZTM obowiazuje na calej sieci i tylko 40% kosztow
          calej komunikacji w aglomeracji pokryte jest z wplywow z
          biletow.Sensownym rozwiazaniem wydaje sie wariant 'lesznowolski',
          ktory jest najtanszy dla budzetow gmin. Tym tropem juz ida :
          Jablonna,Piastow,Piaseczno,Sulejowek,Wolomin,Zielonka,Kobylka,rowniez
          Zabki,dlatego warto przekonac burmistrza do wlaczenia sie do tej
          inicjatywy.Rozwiazaniem problemu od strony finansowania komunikacji
          w aglomeracji bylaby ustawa metropolitarna.
          Pozdrawiam Leszek Ruta
          • logan.marki Re: Usprawnienia życia dla Markowian - Komunikacj 01.07.09, 00:15
            Dziękuje Panie Leszku że zabrał pan głos w dyskusji.
            Marki się bardzo intensywnie rozrastają. Czasy gdy wystarczył autobus tylko
            przez al. Piłsudskiego i to wszystkich zadowalało odeszły już do lamusa. Teraz
            przed Markami stoi wyzwanie polegające na zorganizowaniu transportu dowożącego
            do al. Piłsudskiego z bardziej odległych rejonów miasta np. os.Zieleniec czy
            cmentarz na ul. Bandurskiego czy wspomniana linia z Marek do stacji PKP w Zielonce.
            Można to zrobić właśnie w oparciu o wspomniany przez Pana model "Lesznowolski",
            bo raz że taniej, a dwa to mniejsze wymagania odnośnie parametrów dróg i
            oszczędność taboru. Idealne rozwiązanie właśnie na takie linie lokalne.
            A że takie zapotrzebowanie na komunikację istnieje świadczy przystanek w rejonie
            ul.Okólnej dla linii 732 - niby na uboczu, a w godzinach szczytu potrafi się tam
            na każdy kurs zebrać po 20 osób, a poza szczytem i w dni wolne bynajmniej
            autobus też tam nigdy na pusto nie staje. Zapotrzebowanie na komunikację poza
            główną ulicą miasta więc istnieje bardzo duże

            Tylko jak Pan trafnie zauważył wymaga to zaangażowania dodatkowych środków
            finansowych. Niestety zdaniem włodarzy naszego miasteczka nas jest na lepszą
            komunikację nie stać. Pewnie na finansowanie od 1.09 linii 738 do Radzymina
            pieniądze (w ciężkich bólach) znajdą, ale obawiam się że zamknie to na długie
            lata temat rozwoju transportu nas.

      • niezmarek Re: Usprawnienia życia dla Markowian - Komunikacj 26.06.09, 14:02
        konono napisała:

        > każda linia autobusowa w markach jest cenna, ale 732 przez bródno i nowe osiedl
        > a
        > na białołęce to porażka, czy to aby napewno jest linią dla mieszkańców marek za
        > którą mamy płacić, carrefour powinien ją sponsorować. szpital, kostnica,
        > cmentarz, um marki i ud targówek jest po drodze to fakt, jakoś nie widzę
        > przepełnienia tego autobusu w markach, może się mylę jechałem nim parę razy.

        Oj nie mogę się zgodzić niestety z tą opinią. Widać że chyba nie masz dzieci w
        wieku gimnazjalnym (zresztą ja też nie bo za młody jestem). Spora część
        młodzieży właśnie dojeżdża na Bródno do szkół zwłaszcza do gimnazjum (do liceum
        także ale tu chyba mniejszy odsetek). Wiem, że w niektórych klasach w gimnazjum
        np przy Targówek-Ratusz w większości klas dzieci z Marek to 70%.

        Minusem 732 jest to, że jedzie tylko przez pół Marek. Skoro nie chcą przedłużyć
        to chociaż mogliby zsynchronizować z 718 tak żeby można było się przesiadać.
        Różnica niestety tylko 2 minut ale zawsze jakaś.

        Oczywiście to że nie dojeżdża do metra nie uważam za minus. Wręcz przeciwnie bo
        ratuje punktualność tej linii.
      • niezmarek Re: Usprawnienia życia dla Markowian - Komunikacj 26.06.09, 14:16
        konono napisała:

        > stały bez remontu, most toruński to pomnik perelowskiego partactwa. oczekuję
        > dnia z komunikatem, że sorry ale zamykamy do remontu. to będzie D-day i wtedy
        > nie będzie potrzebny atak terrorystyczny, to będzie takie biblijne pole bitwy,
        > warszawski armagedon.
        > popieram kierunek zielonka, koncepcja jest słuszna

        I tu też nie mogę się zgodzić z takimi proroctwami. Zresztą mamy taką
        mentalność, że tylko potrafimy jęczeć. Zamykano wiadukt na Andersa to była
        przecież ogólna tragedia. I co ??? Postawiono zastępczy obiekt i jest spokój.
        Remontowano torowisko na moście poniatowskiego też miała być tragedia a ja
        szybciej jeździłem do centrum niż przed remontem bo tyle było połączeń na trasie
        w-z. Teraz też zamykano w-z i lament był w telewizji. Fakt jedzie się dłużej
        parę minut ale nie zostaliśmy pozbawienie braku połączeń i informacji. Prawda
        jest taka, że krzywda zawsze dzieje się tylko i wyłącznie kierowcom. Dni mostu
        Grota są policzone i wszyscy się modlą o to aby wytrzymał do oddania mostu
        północnego. Ale jak zostanie zamknięty wcześniej to tylko i wyłącznie aby nie
        wydarzyła się tragedia tak jak mogło się to stać na andersa gdyby nie gwałtowna
        i natychmiastowa reakcja.
        A co do stanu konstrukcji mostu czyli więcej piasku niż cementu nie będę się
        wypowiadał no bo przecież są ludzie którzy myślą jeszcze, że w prlu było lepiej
        to czemu on się sypie ;) ????
    • oszczepnikos Re: Usprawnienia życia dla Markowian - Komunikacj 21.07.09, 14:25
      Ciekawy artykuł na temat metrobusów:

      miasta.gazeta.pl/warszawa/1,95190,6837625,Rewolucja_w_komunikacji__metrobusy_co_3_minuty.html

      W skrócie:
      190 będzie jeździć co 5 minut (a może nawet częściej) obecnie
      kursuje co około 10 minut w godzinach szczytu.
      Zamiast obecnych 6 kursów na godzinę będzie co najmniej 12 :)

      Wielka szkoda, że autobus ten dojeżdża tylko do M1, z drugiej strony
      należy zwrócić uwagę na fakt, że linia ta będzie wykorzystywać
      wyremontowany bus-tram pas na trasie WZ. Dzięki takiemu rozwiązaniu,
      czas dojazdu do metra z Marek może się skrócić.

      Moim zdaniem Metrobusy to kolejny bardzo dobry pomysł ZTM, i Pana
      Leszka Ruty.

      pozdrawiam
      • tadek1947 Parkuj i jedź 05.11.09, 19:42
        www.ztm.waw.pl/parkujijedz.php?c=116&l=1

        A może by tak za " Praktikerem" wymusić taki parking???
        Linia bezpośrednia do 4 śpiących, lub plac Bankowy???
        • zorra1 Re: Parkuj i jedź 06.11.09, 15:23
          Dokładnie o tym samym ostatnio myślałem. Aż się prosi, żeby za Praktikerem
          wybudować P+R. Dla mnie ideałem byłoby zostawiać samochód koło Praktikera i
          przesiadać się w autobus. Może jakaś petycja albo cuś?
        • niezmarek Re: Parkuj i jedź 26.11.09, 16:22
          miejsce idealne zresztą parking przy M1 to taki nielegalny P-R ale wiadomo jakby
          zrobili coś pod szyldem ZTM to i bezpiecznie można zostawić. Tylko do kogo
          należy ta ziemia? Podobno kiedyś chcieli tam przenieść handel ze stadionu.
Inne wątki na temat:

Popularne wątki

Nie pamiętasz hasła

lub ?

 

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się

Nakarm Pajacyka