Dodaj do ulubionych

gdzie mozna uczyc sie gry poza szkola muzyczna?

22.03.12, 15:19
moge was prosic o podpowiedz? jestem laikiem , slepcem we mgle wink
to tak w sprawie mojego watku czy 6 latke poslac do szkoly
przeczytalam w ktoryms watku o szkole Yamaha czy Suzuki, ale czy to jest sama nauka gry na instrumencie - tak jakby lekcje prywatne, czy tez sa tam lekcje muzyki wg programu szkoly muzycznej?

Obserwuj wątek
    • werbena11 Re: gdzie mozna uczyc sie gry poza szkola muzyczn 22.03.12, 21:32
      Moje dzieci ucza sie gry na skrzypcach metoda Suzuki.
      To zupelnie inna metoda niz w szkole muzycznej - dzieci poczatkowo ucza sie grac, bez nut - dopiero pozniej ucza sie czytac nuty. To w analogii do faktu, ze czlowiek najpierw sie uczy mowic, a dopiero potem czytac smile Ale za to muzykalnosc moich corek przez te 2-3 lata niesamowicie urosla, graja ze sluchu rozne melodie, szukaja nut.
      Na zajeciach Suzuki oprocz lekcji indywidualnej 30 min tygodniowo (u starszych dzieci dluzej) dzieci spotykaja sie na lekcjach grupowych, maja szanse czesto wystepowac grupowo i solo (moje dziewczyny nie maja problemu z wyjsciem na scene i zagraniem zadnego, chociaz na poczatku problemy byly ogromne).
      Jest nacisk na piekne brzmienie, od najmlodszego dziecka, wiec moje corki byly zaskoczone, ze na koncercie w sm dzieci graly nieczysto. Dzieci Suzuki tez czasem zagraja nieczysto, ale to slysza i sie poprawiaja.
      Sa warsztaty, wspolne granie, lekcje grupowe z nauczycielami z Polski i ze swiata. Pedagogika na najwyzszym poziomie.
      W ogole Suzuki to cala filozofia, ja moglabym o tym godzinami smile W kazdym razie dla mnie, matki Suzuki, to piekna przygoda w zyciu smile
      • lizzy9 Re: gdzie mozna uczyc sie gry poza szkola muzyczn 22.03.12, 22:37
        Werbeno, pieknie napisalas!