jk_75
05.02.13, 21:36
Moja córka niedawno skończyła 7 lat. Niedługo po ukończeniu 5 roku życia zdjagnozowano u niej padaczkę w postaci napadów nieświadomości (podczas badania EEG na 25 min. 14 ataków). Od tego czasu jest pod stałą opieką neurologa; początkowo brała Conwulex, ale nie wyeliminował do końca ataków; lekarz wymienił go na Petinimid, który zadziałał i córka brała go w dawce 2x 250 mg. Obecnie dawke zwiększono do 3 dawek na dobę, poniewaz zaczęły znowu pojawiać się pojedyncze ataki. Zdaniem lekarza problem mógł dotyczyć niedostosowania dawki do masy ciała. Teraz czekamy na efekty.
Problem, który chciałabym poruszyć dotyczy natomiast rozwoju intelektualnego dzieci z tym typem padaczki. Córka ma ogromne problemy z zapamiętywaniem ( zna pojedyncze litery i cyfry), pamięcią słuchową (zapamiętanie wiersza, czy 2-zwrotkowej piosenki jest ponad jej siły), ma wadę wymowy nazywaną afazja amnestyczną (problemy z aktualizacją słów, agramatyzmy, mały zasób słownictwa; czasami trudno ją zrozumieć),itp. Najwiekszym, wg mnie problemem jast jednak jej infantylizm, zachowuje sie jak dziecko zdecydowanie młodsze, powtarza zerówkę i w szkole zaczyna być problem, bo dzieci nie chcą sie z nią bawić, niestety nie dorównuje im poziomem wiedzy, szybkością reakcji... poza tym trudno z nią rozmawiać, bardzo powierzchownie podchodzi do poruszanych tematów, nie poszerza swojej wiedzy, a jeśli już to często zapomina tego, czego sie dowiedziała. Ma problemy z rozumieniem zasad, norm, które dzieci w jej wieku rozumieją i je opanowały (przyczyna- skutek, konsekwencja różnych działań), skraca dystans do dopiero poznanych osób, wchodzi im na kolana i nijak nie może zrozumieć, że nie powinna tego robić.
Czy sa to cechy dziecka z tym typem padaczki? Czy spowodowane są tym typem padaczki? i przede wszystkim, czy nastąpi kiedyś poprawa.
Córka jest w szkole integracyjnej jako dziecko orzeczeniowe, ma opiekę terapeuty si, logopedy, pedagoga specjalnego, rehabilitanta; dwarazy w tygodniu chodzi na zajęcia z terapeutą pedagogicznym i jeszczedo poradni psych-ped na zajęcia dla dzieci z odroczonym obowiązkiem szkolnym. Pomimo tego wszystkiego efekty sa mizerne...
Bardzo prosze o Wasze doświadczenia, strasznie mnie to martwi...