Dodaj do ulubionych

Szybka kolej Olsztyn-Wroclaw. A co na to Radom??

IP: 212.149.48.* 21.03.02, 15:08
W dzisiejszej "Rz" opisany jest projekt budowy szybkiej kolei laczacej Olsztyn
z Wroclawiem, przez Warszawe i Lodz. Planowana predkosc srednia na wiekszosci
odcinkow to 160km/h, na niektorych az 200km/h. Dzieki temu z Warszawy do Lodzi
mozna by sie dostac w ciagu 45 minut, a do Wroclawia w okolo 2 godziny.

Co ciekawe, szacuje sie, ze koszt odcinka W-wa - Wroclaw wynioslby okolo 8-10
mld zlotych. Daje to z grubsza jakies 30 mln PLN na kilometr. Tym samym mozna
obliczyc, ze analogiczne polaczenie Radomia z Warszawa kosztowaloby jakies 3
mld zlotych, a cala trasa Warszawa-Krakow rowniez 8-10 mld zlotych.

Kolej nie ma tych pieniedzy, ale mowi sie o mozliwosci skorzystania z pieniedzy
UE. Mowi sie ponadto o tej trasie jako czesci budowy siatki szybkich polaczen
miedzy glownymi miastami Polski.

I tu jest nasza szansa ale przede wszystkim zadanie dla nas. Nie mozna
dopuscic, zeby plany szybkiej kolei z Warszawy do Krakowa zakladaly jakakolwiek
inna trase niz przez Radom i Kielce!!! Stracilismy autostrade i nie stac nas na
utrate kolei!! Jeszcze nie jest za pozno! W innym razie te dwa regiony (Radom i
Kielce) beda skazane na degeneracje na kolejne dziesieciolecia!!

Czy miasto cos robi w tej sprawie??
Obserwuj wątek
    • Gość: Tomek Re: Szybka kolej Olsztyn-Wroclaw. A co na to Radom?? IP: *.radom.pl 21.03.02, 18:40
      >
      > I tu jest nasza szansa ale przede wszystkim zadanie dla nas. Nie mozna
      > dopuscic, zeby plany szybkiej kolei z Warszawy do Krakowa zakladaly jakakolwiek
      >
      > inna trase niz przez Radom i Kielce!!! Stracilismy autostrade i nie stac nas na
      >
      > utrate kolei!! Jeszcze nie jest za pozno! W innym razie te dwa regiony (Radom i
      >
      > Kielce) beda skazane na degeneracje na kolejne dziesieciolecia!!
      >
      > Czy miasto cos robi w tej sprawie??

      Chciałbym cię poinformować, że szybkie połączenie kolejowe między Warszawą a
      Krakowem już istnieje i jest to tzw CMK (Centralna Magistrala Kolejowa). Jeżdzą
      nią ekspresy, intercity i eurocity (wszystkie) z Warszawy do Krakowa. Nie sądzę
      więc, żeby dla pociągów pospiesznych i osobowych, czyli dla zwykłych szarych
      ludzi budowano drugie takie połączenie. Szkoda, że Radom nie znajduje się gdzieś
      na trasie pomiedzy Wawą a Łodzią. Wtedy byłoby inaczej!

      • Gość: jdk Re: Szybka kolej Olsztyn-Wroclaw. A co na to Radom?? IP: 212.149.48.* 21.03.02, 19:31
        Tomku! Wiem, ze pociagi do Krakowa jezdza przez CMK. Otoz chodzi o to, ze _nie
        musza_ tamtedy jezdzic!! Nie dosc, ze najkrotsza droga z Warszawy do Krakowa
        prowadzi przez Radom i Kielce (jest to krocej o jakies 50km), to do tego te dwa
        cwiercmilionowe miasta i regiony je otaczajace potrzebuja takiej inwestycji jak
        powietrza!

        Jaki pozytek z szybkiego pociagu jadacego po polach? Jesli trasa via Radom i
        Kielce mialaby takie same parametry jak CMK, wowczas dzieki temu, ze jest
        krotsza niz CMK, bylaby szybsza w polaczeniu Warszawa-Krakow! Zakladajac nawet,
        ze bedzie miala gorsze parametry (niech ma te 160 km/h), to i tak czas podrozy
        bylby porownywalny - w najgorszym razie nieco dluzszy.

        A do tego dochodza korzysci w postaci:
        - zakrojonych na szeroka skale inwestycji w dwoch zacofanych regionach.
        - szybkiego polaczenia Radomia (45 minut do godziny) i Kielc (1:15 do poltorej
        godziny) z Warszawa - pomysl o skutkach w odniesieniu do bezrobocia w tych
        miastach, mobilnosci sily roboczej itp.
        - powrotu Radomia i Kielc do rangi duzych i waznych miast Polskich - odwrocenie
        dotychczasowego negatywnego trendu

        To tyle. Ktos ma cos przeciw?



        Zreszta sama CMK wymaga remontu, zwlaszcza zeby doprowadzic do parametrow 200
        km/h.
        • Gość: Radomir Re: Szybka kolej Olsztyn-Wroclaw. A co na to Radom?? IP: *.radom.cvx.ppp.tpnet.pl 21.03.02, 20:29
          Obawiam się, że na pieniądze z UE na modernizację linii Warszawa-Radom nie
          możemy liczyć. Wszystkie pieniądze jakie daje nam Zachód idą na modernizację
          linii od Słubic do Terespola, ewentualnie mogą pójść na CMK i jej przedłużenie
          do Gdańska. Aha, dostaliśmy jeszcze pieniądze na odprawy dla zwalnianych
          pracowników PKP. Prawda niestety jest brutalna-Radom leży na uboczy głównych
          szlaków kolejowych i tak już pozostanie. Linia Warszawa-Kraków, przez Radom i
          Kielce, została przez władze PKP skazana na degradację i o żadnej modernizacji
          w przyszłości nie ma nawet mowy. Na linii tej będą prowadzone jedynie drobne
          prace zabezpieczające infrastrukturę. W efekcie czas jazdy na tym odcinku
          będzie się wydłużał, ponieważ aby zapewnić bezpieczeństwo jazdy będą
          wprowadzane nowe ograniczenia prędkości.
          PS. Jedyna nadzieja, że kiedyś premierem zostanie radomianin.
          • Gość: jdk Re: Szybka kolej Olsztyn-Wroclaw. A co na to Radom?? IP: 212.149.48.* 21.03.02, 20:53
            Masz racje przy zalozeniu, ze nic sie nie bedzie w tym kierunku robic - czyli
            ze bedzie tak, jak jest teraz. Siedzimy i czekamy, az cos nam spadnie, i z gory
            godzimy sie ze smutnym losem. Zabrali nam wojewodztwo - trudno. Ominely nas
            autostrady - trudno. Ominie nas kolej - trudno. Z takim podejsciem nic sie nie
            zrobi!!

            A ja sie pytam: dlaczego wlasnie przez Radom i Kielce nie ma isc szybka kolej
            do Krakowa, tylko polami via CMK? Dlaczego Unia Europejska daje na trase Berlin-
            Moskwa, a nie ma dac tutaj? Moze trzeba ja zmusic? Moze trzeba ja przekonac?
            Wlasnie o to chodzi, zeby to zrobic, bo z siedzenia i zrzedzenia nic na pewno
            nie wyjdzie.

            P.S. Przestaje sie dziwic, ze w Radomiu nic nie wychodzi, jesli nawet pomysl
            szybkiej kolei nie jest w stanie skupic wokol siebie paru osob :(
            • Gość: Radomir Re: Szybka kolej Olsztyn-Wroclaw. A co na to Radom?? IP: *.radom.cvx.ppp.tpnet.pl 21.03.02, 21:47
              Jestem jak najbardziej za tym, aby Radom został połączony z Warszawą i
              Krakowem szybką koleją. Ale...Ale wiem co nieco o sytuacji PKP i po prostu
              realnie oceniam sytuację. UE da pieniądze tam, gdzie widzi jakąś korzyść dla
              siebie, a nie oszukujmy się, linia kolejowa przez Radom nie jest dla nich
              żadnym interesem. CKM ma tą przewagę, że jest w dużo lepszym stanie
              technicznym, a linia radomska z jej prędkościami bardziej przypomina kolej z
              czasów Franciszka Józefa. Jeszcze kilka lat temu pociąg pospieszny pokonywał
              trasę Radom-Skarżysko (40 km) poniżej 30 minut, obecnie pociąg ekspresowy
              jedzie 35 minut. Linia Warszawa-Kraków leży w zasięgu działania 3 Zakładów
              Linii Kolejowych (Warszawa, Kielce, Kraków), a wkrótce prawdopodobnie dojdzie 4
              w Skarżysku. Zakładu w W-wie teren ten zupełnie nie interesuje, pozostałe może
              i chciałyby coś zrobić, ale nie mają za co, mogą tylko łatać doraźnie co gorsze
              dziury. Aby wydusić jakieś pieniądze dyrekcje tych zakładów musiałyby zacząć
              działać wspólnie i stworzyć lobby na rzecz linii Warszawa-Kraków przez Radom
              przy wsparciu lokalnych samorządów leżących przy tej linii. To się nie uda.
              Zakłady kolejowe zajęte są nie kończącą się restrukturyzacją, która pożera
              kolejne pieniądze, a samorządy myślą już o nadchodzących wyborach. Możemy
              poruszać ten temat na forum latami, a i tak ich nie zmusimy do wspólnego
              działania.
              Pozdrawiam
              • Gość: GammaRay Re: Szybka kolej Olsztyn-Wroclaw. A co na to Radom?? IP: *.chemia.pk.edu.pl 22.03.02, 16:42
                Gość portalu: Radomir napisał(a):

                > Jestem jak najbardziej za tym, aby Radom został połączony z Warszawą i
                > Krakowem szybką koleją. Ale...Ale wiem co nieco o sytuacji PKP i po prostu
                > realnie oceniam sytuację. UE da pieniądze tam, gdzie widzi jakąś korzyść dla
                > siebie, a nie oszukujmy się, linia kolejowa przez Radom nie jest dla nich
                > żadnym interesem. CKM ma tą przewagę, że jest w dużo lepszym stanie
                > technicznym, a linia radomska z jej prędkościami bardziej przypomina kolej z
                > czasów Franciszka Józefa. Jeszcze kilka lat temu pociąg pospieszny pokonywał
                > trasę Radom-Skarżysko (40 km) poniżej 30 minut, obecnie pociąg ekspresowy
                > jedzie 35 minut. Linia Warszawa-Kraków leży w zasięgu działania 3 Zakładów
                > Linii Kolejowych (Warszawa, Kielce, Kraków), a wkrótce prawdopodobnie dojdzie 4
                >
                > w Skarżysku. Zakładu w W-wie teren ten zupełnie nie interesuje, pozostałe może
                > i chciałyby coś zrobić, ale nie mają za co, mogą tylko łatać doraźnie co gorsze
                >
                > dziury. Aby wydusić jakieś pieniądze dyrekcje tych zakładów musiałyby zacząć
                > działać wspólnie i stworzyć lobby na rzecz linii Warszawa-Kraków przez Radom
                > przy wsparciu lokalnych samorządów leżących przy tej linii. To się nie uda.
                > Zakłady kolejowe zajęte są nie kończącą się restrukturyzacją, która pożera
                > kolejne pieniądze, a samorządy myślą już o nadchodzących wyborach. Możemy
                > poruszać ten temat na forum latami, a i tak ich nie zmusimy do wspólnego
                > działania.
                > Pozdrawiam

                Tutaj potrzeba kogos na fotelu marszalka wojewodztwa lub wojewody o radomskim rodowodzie (no i takiego ktory
                nie sprzeda radomia za 5 groszy). Gosc taki byl (Kuzmiuk) i zalatwil miedzy innymi szmal na E7, niestety juz go nie ma
                i nie zanosi sie ze na szczeblu regionu byl ktos wplywowy i przychylny naszym interesom. O szczeblu wyzszym
                lepiej nie mowic, bo lokalni dzialacze partii aktualnie rzadzacej to w Stolicy po prostu cienkie bolki bez wplywow.
                Wyjatkiem jest wspomniany Kuzmiuk, tyle ze chwilowo wplyw tego goscia na histori gospodarcze jest marginalny.

                Zgadam sie jeszcze z jednym - siedzenie na tylku z mysla ze nic sie nie uda to nie jest zadne wyjscie.

        • Gość: Tomek Re: Szybka kolej Olsztyn-Wroclaw. A co na to Radom?? IP: *.radom.pl 23.03.02, 13:47
          Gość portalu: jdk napisał(a):

          > Tomku! Wiem, ze pociagi do Krakowa jezdza przez CMK. Otoz chodzi o to, ze _nie
          > musza_ tamtedy jezdzic!! Nie dosc, ze najkrotsza droga z Warszawy do Krakowa
          > prowadzi przez Radom i Kielce (jest to krocej o jakies 50km), to do tego te dwa
          >
          > cwiercmilionowe miasta i regiony je otaczajace potrzebuja takiej inwestycji jak
          >
          > powietrza!
          >
          > Jaki pozytek z szybkiego pociagu jadacego po polach? Jesli trasa via Radom i
          > Kielce mialaby takie same parametry jak CMK, wowczas dzieki temu, ze jest
          > krotsza niz CMK, bylaby szybsza w polaczeniu Warszawa-Krakow! Zakladajac nawet,
          >
          > ze bedzie miala gorsze parametry (niech ma te 160 km/h), to i tak czas podrozy
          > bylby porownywalny - w najgorszym razie nieco dluzszy.
          >
          > A do tego dochodza korzysci w postaci:
          > - zakrojonych na szeroka skale inwestycji w dwoch zacofanych regionach.
          > - szybkiego polaczenia Radomia (45 minut do godziny) i Kielc (1:15 do poltorej
          > godziny) z Warszawa - pomysl o skutkach w odniesieniu do bezrobocia w tych
          > miastach, mobilnosci sily roboczej itp.
          > - powrotu Radomia i Kielc do rangi duzych i waznych miast Polskich - odwrocenie
          >
          > dotychczasowego negatywnego trendu
          >
          > To tyle. Ktos ma cos przeciw?
          >
          >
          >
          > Zreszta sama CMK wymaga remontu, zwlaszcza zeby doprowadzic do parametrow 200
          > km/h.

          Tka, masz rację i popieram cie całkowicie. Tylko nasze władze tego nie rozumieją
          • Gość: Yahagi Szybka kolej Warszawa-Krakow via Kielce-Radom IP: *.kielce.tpsa.pl 26.03.02, 17:53
            Też byłbym zainteresowany takim projektem... tylko, że nie bardzo widzę
            mozliwości jego realizacji. Pech Kielc i Radomia polega na tym, że istnieje już
            CMK; w związku z tym następuje sprzeczność interesów K&R kontra
            Łódź/Śląsk/Częstochowa no i wszystko co po drodze... Kraków chyba nie do końca
            jest zainteresowany sprawą, bo oni połączenie już mają; zyskaliby nie wiecej
            jak 20 minut, więc nie bardzo mają o co walczyć.

            Żeby to zaskoczyło, żeby była alternatywą, musiałaby to być linia, która na
            całej długości miałaby prędkość przejazdową 200 km/h albo i lepiej. Wtedy
            zainteresowałby się Kraków, bo wtedy byłoby juz to może 40 minut, a może nawet
            45...

            Tylko ból polega na braku wspólnego 'lobby' kielecko-radomskiego. W wielu z nas
            (a najczęściej w 'NICH' - tam na górze) drzemie przeświadczenie, że w układach
            K - R nie ma możliwości na jakąkolwiek współpracę, ... bo dawniej to było to a
            tamto... No i politycy i włodarze nawet nie próbują coś działać wspólnie,
            bo 'może się to spotkać z brakiem akceptacji społecznej'.... No i cierpimy na
            tym wszyscy.
            No i tu pojawia się kwestia: czy Radom byłby gotów poprzeć i głosować 'za'
            projektami, które w _pośredni_ sposób wpłynęłyby na potrzebę budowy nowoczesnej
            linii kolejowej przez Kielce i Radom ? Podkreslam _pośrednio_. W tej chwili
            jest trochę szumu dookoła dawnej LH-S. Pisałem o tym w:
            www.gazeta.pl/alfa/home.jsp?
            dzial=0511&forum=KIELCE&wid=1334898&aut=+Yahagi&aid=1334898

            Gdyby taki terminal o jakim pisałem 'miał' powstać np. w Jędrzejowie, no to
            byłby to argument za unowocześnieniem również 'naszej' kolei, tej
            normalnotorowej, i to zarówno w stronę Krakowa jak i Warszawy. Te kontenery
            musiałyby w jakiś sposób 'rozjeżdżać' się po kraju. Kto wie ? może byłby też
            ruch pasażerski ? A więc byłby to argument za modernizacją linii kolejowej
            Kraków - Warszawa (również trasy E77). Byłaby taka potrzeba, bo wymusiłaby to
            sytuacja (zgadza się ?)... oczywiście gdyby terminal 'Jędrzejów' powstał. Ale
            żeby powstał - potrzebne jest 'wsparcie'; obawiam się że Kielce same takiego
            pomysłu nie byłby w stanie przeforsować. Zdecydowanie bardziej prawdopodobne
            byłoby postawienie czegoś takiego w Sławkowie; bo Śląsk z całą pewnościa
            umiałby się o to postarać.

            No i tu pytanie: czy Radom poparłby taki projekt ? Ja (szczerze) wątpię. Na
            forum poruszalismy już temat wspólnego województwa i -uważam- jest on na chwilę
            obecną zamknięty
            www.gazeta.pl/alfa/home.jsp?
            dzial=0511&forum=RADOM&wid=1114849&aut=+Yahagi&aid=1114849

            Tylko jak przełamać stare uprzedzenia ? Bo to one pośrednio powodują, że
            cierpimy na tym wszyscy....

            • Gość: GammaRay Re: Szybka kolej Warszawa-Krakow via Kielce-Radom IP: *.chemia.pk.edu.pl 27.03.02, 11:03
              Gość portalu: Yahagi napisał(a):


              > Gdyby taki terminal o jakim pisałem 'miał' powstać np. w Jędrzejowie, no to
              > byłby to argument za unowocześnieniem również 'naszej' kolei, tej
              > normalnotorowej, i to zarówno w stronę Krakowa jak i Warszawy. Te kontenery
              > musiałyby w jakiś sposób 'rozjeżdżać' się po kraju. Kto wie ? może byłby też
              > ruch pasażerski ? A więc byłby to argument za modernizacją linii kolejowej
              > Kraków - Warszawa (również trasy E77). Byłaby taka potrzeba, bo wymusiłaby to
              > sytuacja (zgadza się ?)... oczywiście gdyby terminal 'Jędrzejów' powstał. Ale
              > żeby powstał - potrzebne jest 'wsparcie'; obawiam się że Kielce same takiego
              > pomysłu nie byłby w stanie przeforsować. Zdecydowanie bardziej prawdopodobne
              > byłoby postawienie czegoś takiego w Sławkowie; bo Śląsk z całą pewnościa
              > umiałby się o to postarać.
              >
              > No i tu pytanie: czy Radom poparłby taki projekt ? Ja (szczerze) wątpię.

              JAk pokazuje przyklad Stowarzyszenia na Rzecz Budowy Trasy Ekspresowej E7 sa i w radomiu i w kielcach ludzie
              umiejacy myslec ponad uprzedzeniami. Mysle ze gdyby usiasc do rozmow z pewnoscia wieksza czesc bylaby za.
              Ostatecznei Radom nic na tym nie traci ze w Jedrzejowie powstanie taki terminal. Problem tylko w tym, ze
              parlamentarzysci radomscy pamietaja dobrze sprawe dworca PKS w Radomiu (nawet ostatnio jedna z tych osob
              wspominala o tej sprawie). A jedynymi ktorzy podczas glosowania w komisjach sejmowych byli przeciw przyznaniu
              pieniedzy na ta potrzebna inwestycje byli niestety parlamentarzysci ziemi swietokrzyskiej.

Nie pamiętasz hasła

lub ?

 

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się

Nakarm Pajacyka