Dodaj do ulubionych

Sadków czy Lublinek - porównanie

IP: *.lodz.mm.pl 25.06.03, 02:03
Jezeli nasze miasto(Lodz)zaprzepasci ta niepowtarzalna szanse
jaka istnieje po ustanowieniu polaczen miedzynarodowych przez
linie Ryanair to pozostaje nam drodzy lodzianie tylko jedna
rzecz:Usiasc za kierownica traktora i zaorac to nasze
miasto...Jest mi zal patrzec jak wszyscy wazniejsi inwestorzy
omijaja nasze miasto szerokim lukiem...Oczywiscie po za
hipermarketami...Ale one wyzadzily wiecej szkody niz
pozytku.Apeluje do wszystkich osob odpowiedzuialnych za
Inwestycje Ryanair na LUBLINKU Ludzie zrobcie wszystko a moze i
jeszcze wiecej zeby za wszelka cene doprowadzic do sciagniecia i
zatrzymania tego inwestora w Lodzi...Jezeli mozecie to odklejcie
swoje"popo" od stolkow i na kolanach szukac sponsorow!!!Lodz
musi sie odrodzic - bo jezeli juz sie siegnelo dna to mozna isc
tylko ku gorze!!
Obserwuj wątek
      • Gość: rrr Re: Sadków czy Lublinek - porównanie IP: *.komtech.com.pl 25.06.03, 10:16
        Moj przedmowca najprawdopodobniej sam nie wie co mówi jeśli
        chodzi o położenie Radomia. Kwestia drogi do Warszawy to jedno.
        Drugie to czas przejazdu, po ostatnich modernizacjach 60 min. a
        w najblizszych latach jest szansa na skrócenie. Ponad to jest
        jeszcze kwestia bliskości położenia takich ośrodków jak Kielce
        (45 min) Lublin (ok. 70 min) Piotrków Tryb. (60 min) a nawet
        Łódź (120 min). Zdecydowanie położenie biznesowe jest po stronie
        Radomia, ale kwestie polityczne (Miller)po stronie Łodzi.
        Dodatkowo należy wspomnieć o takiej kwestii, połączenia kolejowe
        również gwarantują dojazd do wspomnianych miast (poza Łodzią i
        Piotrkowem) w czasie 60 min. Skądinąd wiadomo że Simens jest
        poważnie zainteresowany inwestycją w szybką trasę kolejową
        pomiędzy Radomiem a Warszawą, a przyczynkiem do szybkiej
        realizacji będzie decyzja o utworzeniu lotniska. Poza tym Łodz
        jest tak wielkim miastem że wstyd jej przynosi oglądanie się na
        Warszawę. Chcecie być pod Warszawą to zrezygnujcie ze swojego
        województwa i przyłączcie się do Mazowsza.
        • Gość: MarcinK Re: Sadków czy Lublinek - porównanie IP: 126.102.21.* 25.06.03, 10:23
          Wiem co mówię. Skrzyżowanie A-8, A-1, A-2 ma być koło Łodzi. Jeżeli zaczniemy
          liczyć takie miasta jak Piotrków to oczywiście ich ilość będzie duża, ale
          liczba mieszkańców mała. Łódź i Warszawa za to stworzą duopolis o liczbie
          mieszkańców około 5 mln. Poza tym jedna droga dwupasmowa to ciut mało - z Łodzi
          do Warszawy juz mozna dojechac dwupasmówką... i co z tego?>

          MK
          • isoxazolidine Re: Sadków czy Lublinek - porównanie 25.06.03, 10:49
            O autostradach mowi sie od dziesieciu lat ale na razie ich nie ma. Bardziej zaczyna to przypominac polowanie na
            czarownice. A trasa warszawa-Radom juz teraz modernizuje sie w szybkim tempie. Nie licze tu juz innych inwestycji
            drogowych obslugujacych lotnisko w samym radomiu bo podobnych w Lodzi pewnie tez nie brakuje. Autor artykulu
            pominal pare waznych rzeczy - miedzy innymi fakt, ze pare lat temu przeniesiono Urzad Celny w bezposrednie
            sasiedztwo lotniska. To niby detal ale szereg takich detali zebranych do kupy moze miec znaczenie. Tymczasem
            czytajac artykul z GW mozna odniesc wrazenie ze prawdopodobni sluzb celnych w radomiu nie ma wogole i takze
            ten temat trzeba by realizowac od nowa. Uprzedzajac odpowiedz dodam - wiem, w Lodzi te sprawy sa juz
            zalatwione.

            pozdr.
                    • Gość: aLBERT Re: Sadków czy Lublinek - porównanie IP: *.coco.pl 25.06.03, 14:59
                      A co ma zmienić? Na połączenia z Warszawą nie narzekamy: mamy znacznie lepsze
                      niż Radom kolejowe, poza tym komfortowe lotnicze za 90 zł (30 min). Tylko tyle,
                      ze nie jest to nasze jedyne dobre połączenie - mamy także bardzo dobre i
                      szybkie połączenie z największym skupiskiem ludności w Polsce - Śląskiem -
                      autostrada i droga ekspresowa. No i oczywiście Łódź jako drugie miasto w
                      Polsce, ośrodek kultury i nauki i aglomeracja pięć razy większa od Radomia jest
                      sama w sobie atrakcyjnym rynkiem dla przewozów lotniczych. Warto także dodać,że
                      nieopodal lotniska znajduje się stacja kolejowa PKP Łódź - Lublinek, o której w
                      rankingu nie wspomniano, a z której mozna uruchomić bezpośrednie połączenie z
                      Warszawą.
                          • Gość: rrr Re: Sadków czy Lublinek - porównanie IP: *.komtech.com.pl 25.06.03, 15:20
                            Drogi adwersażu! Chyba grubo się mylisz odnośnie czasu przejazdu
                            z Radomia do Warszawy. Poza tym pamietaj że duży inwestor jakim
                            jest Simens jest gotowy zainwestować we własne połączenie
                            pomiędzy Radomiem a Warszawą. Jak zapewne wiesz w UE takie
                            inwestycje są możliwe.
                            Łódz niewątpliwie ma swoje atuty ale obiektywnie patrząc Radom
                            ma ich o wiele więcej.
                            Odnośnie rozwoju Łodzi to przeczytaj sobie mój poprzedni wywód,
                            faktem jest ze ostatnio wiele mówi sie o Łodzi ale wiadomo
                            dlaczego, już niedługo takiego poparcia nie będziecie mieli a
                            wtedy argumentacja już będzie musiała być czysto biznesowa.
                            • Gość: Albert Re: Sadków czy Lublinek - porównanie IP: *.coco.pl 25.06.03, 15:42
                              Gość portalu: rrr napisał(a):


                              Poza tym pamietaj że duży inwestor jakim
                              > jest Simens jest gotowy zainwestować we własne połączenie
                              > pomiędzy Radomiem a Warszawą. Jak zapewne wiesz w UE takie
                              > inwestycje są możliwe.

                              Radom będzie pierwszym miastem w UE, któremu simens wybuduje linie kolejową!

                              > Łódz niewątpliwie ma swoje atuty ale obiektywnie patrząc Radom
                              > ma ich o wiele więcej.
                              > Odnośnie rozwoju Łodzi to przeczytaj sobie mój poprzedni wywód,
                              > faktem jest ze ostatnio wiele mówi sie o Łodzi ale wiadomo
                              > dlaczego, już niedługo takiego poparcia nie będziecie mieli a
                              > wtedy argumentacja już będzie musiała być czysto biznesowa.


                              A Radom to wielki potencjał biznesowy! Nie obrażając Radomia, nawet po upadku
                              przemysłu lekkiego Łódź i tak ma o wielokrotnie większy potencjał ekonomiczny
                              niz Radom. Nie mówiąc już o innych kwestiach, zresztą porównywanie Radomia z
                              Łodzią nie mam sensu, bo to miasta zupełnie innego kalibru. To nie ma nic
                              wspólnego z polityką, ale Łódź to milionowa aglomeracja, a Radom 200-tysięczna.
                              A Radom nie jest dynamicznie rozwijającym się miastem, tylko upadłym osrodkiem
                              przemysłowym, który po przemianach nie pozbierał się na nogi. I to lotnisko
                              może przyciągnąć mu dopiero inwestorów, a nie jest tak, że w jest ono potrzebne
                              dla biznesu aktualnie, bo tego biznesu po prostu tam nie ma. A Łódź też
                              przeżywała kryzys po upadku przemysłu lekkiego, ale nie została tak
                              zdegradowana jako miasto, bo pełni funkcje metropolitarne: kulturalne, naukowe
                              i inne, które są charkterystyczne dla wielkich ośrodków miejskich.
                            • Gość: MarcinK Re: Sadków czy Lublinek - porównanie IP: 126.102.21.* 25.06.03, 15:48
                              Gość portalu: rrr napisał(a):

                              > Drogi adwersażu! Chyba grubo się mylisz odnośnie czasu przejazdu
                              > z Radomia do Warszawy.

                              Najkrótsze połączenie Radom-Warszawa to 1h40min, Łódź-Warszawa to 1h44min.

                              > Poza tym pamietaj że duży inwestor jakim
                              > jest Simens jest gotowy zainwestować we własne połączenie
                              > pomiędzy Radomiem a Warszawą.

                              W Łodzi Siemens miał inwestować w dwa połączenia, teraz prywatna grupa
                              kapitałowa chce inwestować w linię Wrocław-Warszawa przez Łódź (trasą przez
                              Łowicz) o szybkości 300km/h, a poza tym PKP ma poprawić prędkość na trasie
                              Łódź-Warszawa przez Koluszki do 160km/h. Łódź już teraz ma połączenie z Warszawą
                              dwiema liniami kolejowymi.

                              >> Łódz niewątpliwie ma swoje atuty ale obiektywnie patrząc Radom
                              > ma ich o wiele więcej.

                              Nie obrażając Radomia jak miasto pięciokrotnie mniejsze, bez własnego
                              województwa, o znacznie mniejszej sile nabywczej może być obiektywnie
                              bardziej atrakcyjne? Łódź to drugie miasto w Polsce i trzecie pod
                              względem siły nabywczej.



                              > Odnośnie rozwoju Łodzi to przeczytaj sobie mój poprzedni wywód,
                              > faktem jest ze ostatnio wiele mówi sie o Łodzi ale wiadomo
                              > dlaczego, już niedługo takiego poparcia nie będziecie mieli a
                              > wtedy argumentacja już będzie musiała być czysto biznesowa.

                              No własnie patrz wyżej. I pamiętaj, że z Łodzi jest wszędzie tak samo
                              blisko - do dużych miast (powyżej 500.000 mieszk.). Jak zapewne wiesz EU
                              wspiera rzowój takich właśnie aglomeracji.

                              Pozdrawiam, Marcin
        • hubar Re: Sadków czy Lublinek - porównanie 25.06.03, 18:42
          Gość portalu: rrr napisał(a):
          > Zdecydowanie położenie biznesowe jest po stronie
          > Radomia, ale kwestie polityczne (Miller)po stronie Łodzi.
          --
          Nie bądź śmieszny. Biznes to chyba tam gdzie się opłaca, gdzie są szanse na
          rzwój, gdzie jest w każde miejsce w Polsce blisko... w porównaniu dwóch miast,
          lepiej wychodzi Łódź. Politycznie... Miller, hehe, no niby tak.


          > Dodatkowo należy wspomnieć o takiej kwestii, połączenia kolejowe
          > również gwarantują dojazd do wspomnianych miast (poza Łodzią i
          > Piotrkowem) w czasie 60 min. Skądinąd wiadomo że Simens jest
          > poważnie zainteresowany inwestycją w szybką trasę kolejową
          > pomiędzy Radomiem a Warszawą, a przyczynkiem do szybkiej
          > realizacji będzie decyzja o utworzeniu lotniska.
          --
          Ciekawe skąd masz takie informacje. Nie wiem co to za firma o której mówisz,
          ale wiem, że Siemens ma centrum badawcze we Wrocławiu i że jest bardzo
          zaintwresowane połączeniem Wrocławia z Wawą przez Łódź! Dodatkowo, sama linia
          Łódź-Wawa też jest na oku tej firmy. Dodatkowo planuje się modernizację tej
          linii kolejowej tak aby w 2004-2005 była ona przystosowana do poruszania się
          szybkich kolei.


          > Poza tym Łodz
          > jest tak wielkim miastem że wstyd jej przynosi oglądanie się na
          > Warszawę. Chcecie być pod Warszawą to zrezygnujcie ze swojego
          > województwa i przyłączcie się do Mazowsza.
          --
          Ten fragment świadczy jak głupi jesteś.
    • Gość: Marcin K Re: Sadków czy Lublinek - porównanie IP: 126.102.21.* 25.06.03, 08:48
      I jeszcze jedno. Czemu jako plus Sadkowa podano szybki dojazd
      samochodem z centrum, a w przypadku Lublinka nie? Z samego
      centrum na Lublinek jedzie się około 7 minut.

      MK

      PS Chyba ranking nie jest do końca rzetelny, ale i tak daje
      pojęcie, że wbrew słowom prezydenta Radomia, Sadków nie ma wcale
      lepsze infrastruktury (szczególnie radionawigacyjnej) niż Łódź
      i że inwestycje na Sadkowie muszą być większe niż na Lublinku.
    • Gość: cc Re: Sadków czy Lublinek - porównanie IP: *.org 25.06.03, 09:48
      Wydaje mi się, że nie do końca rozumiecie działania Ryanair. Oni nie inwestują
      w lotniska, lotniska inwestują w nich. Tak jak w Charleroi w Belgii. Ale
      najważniejsze jest to, czy władze miasta mają pieniądze na rozbudowę lotniska i
      chcą je wydać. Bo lotnisko ruszy może za 2 lata, a wtedy to może już będą inne
      rządy :)
    • Gość: s Re: Sadków czy Lublinek - porównanie IP: 81.15.170.* 25.06.03, 11:24
      Myślę, że bardzo dobrą okazją do promocji pomysłu rozbudowy
      lotniska na Sadkowie jest AIR SHOW.Może władze Radomia mogłyby
      sie postarać o wizytę przedstawicieli zarówno rządu, prezydenta
      jak i przedstawicieli firmy Ryanair, który mógłby ocenić
      organizację oraz poznać zalety lotniska w praktyce.Ważne jest
      zaangażowanie wszystkich sił rządzących w Radomiu, ale także
      np.uczelni wyższych(Słyszałem, że Politechnika Radomska
      przedstawiała jakieś projekty do offsetu).Kropiwnicki mógł
      zorganizować jakieś spotkanie w Łodzi.NIECH NASI WŁODARZE TEŻ
      POKAŻĄ,ŻE COŚ POTRAFIĄ ZAŁATWIĆ DLA NASZEGO MIASTA.
      • isoxazolidine Re: Sadków czy Lublinek - porównanie 24.02.04, 09:29
        poki co jego potencjał jest bardzo wysoki - porównaj np. pas startowy w radomiu
        i łodzi. a linia radom-wawa tez bedzie modernizowana (wiec kolejny argument
        upada). no i wreszcie radom obsluzy tekze lubelskie (gdzie brak jakiegokolwiek
        cywilnego lotniska) i kieleckie (na tamtejszym masłowie moga ladowac mała
        avionwetki i szybowce).
    • Gość: MarcinK Re: Sadków czy Lublinek - porównanie IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 16.04.04, 23:56
      Trochę newsów z Łodzi

      miasta.gazeta.pl/lodz/1,35136,2024086.html
      Lublinek przed rozbudową - po spotkaniu forumowiczów Gazety

      Joanna Blewąska 15-04-2004, ostatnia aktualizacja 16-04-2004 10:26

      56 mln złotych dostanie łódzki Lublinek. Pieniądze będą przeznaczone na
      rozbudowę terminalu. Docelowo port obsługiwać ma nawet 500 tys. pasażerów
      rocznie!

      To prawie 50 razy więcej niż w ubiegłym roku. Oczywiście liczba podróżujących
      nie wzrośnie natychmiast. - Ale możemy być optymistami - uważają
      forumowicze "Gazety", którzy codziennie w internecie dyskutują o losach
      Lublinka.

      Wiedzę i zaangażowanie internautów doceniły władze Lublinka. I zaprosiły ich na
      spotkanie w porcie. Na pytania forumowiczów odpowiadał Leszek Krawczyk, prezes,
      oraz Michał Marzec, dyrektor lotniska.

      - Dawno nie słyszeliśmy tak wielu dobrych wiadomości - cieszy się Paweł Melcer,
      forumowicz.

      Wiadomo już, że łódzki port dostanie w przyszłym roku z Urzędu Lotnictwa
      Cywilnego 56 mln złotych na rozbudowę terminalu.

      Dlatego już w maju ogłoszony zostanie przetarg na architektoniczne koncepcje
      powiększenia lotniska.

      Właśnie rozstrzygnięty został konkurs na rozbudowę drogi kołowania i
      powiększenie płyty postojowej. Wygrała firma z Poznania, która już w czerwcu
      zaczyna prace budowlane. Trwają rozmowy z trzema przedsiębiorstwami, które chcą
      przedłużyć drogę startową. - Do 7 maja wybierzemy najlepszą ofertę - mówi
      prezes Krawczyk.

      Pas wydłużony zostanie do 2100 metrów (z 1443). - To umożliwi lądowanie dużych
      samolotów - takich, jakimi latają tani przewoźnicy- zapewnia dyrektor Marzec.

      Realny termin przedłużenia drogi to sierpień tego roku. Tani przewoźnicy (mówi
      się o Ryanair, Easy-Jet i Germanii) mogliby wejść do Łodzi wiosną przyszłego
      roku. Wtedy też zaczęłyby latać czartery do Basenu Morza Śródziemnego.

      Forumowiczów "Gazety" martwi nieco mała frekwencja w uruchomionych przed dwoma
      tygodniami lotach do Kolonii. Średnio są to cztery osoby na rejs. - Trochę
      mniej niż przewidywały linie lotnicze EAE - przyznaje prezes Krawczyk.

      Niemcy liczyli, że w pierwszym półroczu latać będzie średnio 6, a w drugim 9
      pasażerów.

      - Ale więcej chętnych powinno być latem, szczególnie, że EAE planują wprowadzić
      weekendowe promocje - dodaje prezes.

      Ta sama linia zastanawia się nad uruchomieniem połączenia z Łodzi do Berlina. -
      To bardzo dobre miejsce na przesiadki i loty dalej, w najdalsze zakątki świata -
      ocenili internauci.

      Sam Airberlin - bardzo popularny tani przewoźnik - lata z berlińskiego lotniska
      do 50 miast w Europie, a także także m.in. do wakacyjnych kurortów jak Luksor,
      Hurgada czy Sharm el Shelkh w Egipcie.
Inne wątki na temat:

Popularne wątki

Nie pamiętasz hasła

lub ?

 

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się

Nakarm Pajacyka