Dodaj do ulubionych

Projekt zmian w komunikacji miejskiej

18.11.03, 22:32
Gotowy jest projekt zmian w komunikacji miejskiej sporządzony w ramach KRPZ

LINIA 4 – wprowadzenie dodatkowego przystanku Kwiatkowskiego /
Grzecznarowskiego w kierunku Firleja. Jako miejsce postojowe można wydzielić
część prawego pasa ul. Kwiatkowskiego, tuż przy jego końcu – nie jest
wymagana budowa zatoki. Czas przejazdu linii nie powinien się zmienić. Zmiana
ta usprawni w znaczny sposób komunikację z Centrum Handlowym M1, gdyż
przystanki Jana Pawła II / Sandomierska i Grzecznarowskiego / Śląska znajdują
się z znacznej odległości od Centrum, a dwie linie to stanowczo za mało do
obsługi takiej wielkości marketu. Poza tym odległośc między przystankami Jana
Pawła II / Sandomierska a Kwaiatkowskiego jest spora.

LINIA 6 – skrócenie trasy ulicami Żwirki i Wigury, Kusocińskiego, Chrobrego
(ominięcie ul 11 Listopada i części Chrobrego) wraz z utworzeniem dodatkowego
przystanku Chrobrego / Kusocińskiego w kierunku Milejowic. Nieduży ruch na
tej części ul Chrobrego nie wymusza budowy zatoki. Odległość między
Kusocińskiego a przystankami Chrobrego / Sowińskiego jest nieduża, więc nie
powinno być problemów ze skróceniem trasy. Osoby przesiadające się na linie
jadące na Michałów i do centrum, dotychczas robiące to na przystanku
Chrobrego / Sowińskiego, będa mogły zrobic to na Kusocińskiego, Żwriki i
wigury lub 25 Czerwca. Czas przejazdy skróci się o 1-2 minuty.


LINIA 8 – wydłużenie kursów, wykonywanych dotychczas do pęli Os. Wośniki do
pętli przy ul Londyńskiej - potrzeba skomunikowania nowej części osiedla.
Wzrost czasu przejazdu o 1 minutę.

LINIA 10 – ograniczenie wydłużonych kursów go pętli Gołębiów Garbarnia. Część
kursów nagminnie jeździ pusta.

LINIA 13 – wydłużenie linii w dni wolne od pracy w godzinach 9 – 17 ulicami
Aleksandrowicza, Warszawską, Ofiar Firleja do pętli Firlej Cmentarz. W
przypadku spadku frekwencji na linii 4 ograniczenie częstotliwości tejże
linii do 30 minut.

LINIA 16 – skrócenie trasy ulicami Struga, Chrobrego (bezpośredni skręt).
Przejazd przez Struga, Żwirki i Wigury i Kusocińskiego nie jest potrzebny,
gdyż komunikację z tymi rejonami zapewniają linie 13 i 17, 26 częściowo
pokrywające się z trasą linii 16. W związku z tym czas przejazdu skraca się o
4 minuty będzie wynosił 21.

LINIA 17 – likwidacja wahadeł ulica Młyńską. Przystanki na Młyńskiej są
bardzo słabo oblegana, a nieduża odległość do przystanków na Starokrakowskiej
nie komplikuje komunikacji z ulicą Młyńską.

LINIA 27 – Wydłużenie trasy ulicami 25 Czerwca, Prażmowskiego, Traugutta do
dworca PKP w celu lepszego skomunikowania Sadkowa, Kiedrzyna, Małęczyna i
ulic Średniej, Kaszubskiej, Lubelskiej i okolicznych z centrum miasta i
dworcem PKP.

LINIA 20, kursująca na trasie: MALENICE, Malenicka, Słowackiego,
Grzecznarowskiego, Dowkonta, Poniatowskiego, Dworzec PKP, Poniatowskiego,
Dowkonta, 1905 roku, Limanowskiego (z powrotem Łukasika), Wierzbicka,
Warsztatowa, Potkanowska, Starokrakowska, Stalowa, POTKANÓW. Linia kursuje
tylko w dni powszednie w szczycie z czasem przejazdu 35 min (częstotliwość 45
min) Do obsługi potrzebne są dwie brygady szczytowe. Pierwsza kursuje w
godzinach 5-10 i 13-17.30, druga 6-9 i 13-16.30.
Linie może być utworzona tylko w razie udostępnienia przez właścicieli
działek przy ul. Malenickiej pod budowę pętli.

LINIA POSPIESZNA 110
jak na: komunikacja.radom.pl/?
akcja=informacje&PHPSESSID=e02d335e937ff1723c3f55c092d231f1#5

Zmiana nazw przystanków
Bulwarowa I --> Bulwarowa / Pośrednia
Warsztatowa --> Warsztatowa / Potokowa
Chrobrego / Os. Akademickie --> Chrobrego / Rapackiego
Struga / Os. Nad Potokiem --> Struga / Szklana
Os. Gołębiów (przelotowy) --> Struga / Andersa

Utworzenie przystanku Limanowskiego / Maratońska dla linii 13, 14, 16, 25, E
w kierunku centrum.


Zapraszam do dyskusji.
Obserwuj wątek
    • Gość: czytelnik Re: Projekt zmian w komunikacji miejskiej IP: 66.98.130.* 19.11.03, 23:04
      Każdy w tym mieście w zależności od tego gdzie mieszka a gdzie pracuje czy uczy
      się itp. itd., ma swoje zdanie o tym jak powinny przebiegać trasy poszczególnych
      linii a więc oprócz NIEZWYKŁEJ WAGI TWOJEGO GŁOSU W TEJ SPRAWIE jest jeszcze co
      najmniej 199.999 podobnych projektów a funkcjonować może tylko jeden.
      Biorąc pod uwagę także to, że część ludzi wyjątkowo mocno i nieustająco odczuwa
      własne powołanie do zbawiania świata w tym zakresie (wygląda mi na to, że
      należysz do nich) oraz to, że gdzie dwóch Polaków tam trzy zdania, projektów
      tych jest pewnie znacznie więcej niż 199.999.
      W związku z tym idź po rozum do głowy i daj sobie siana. Stać Cię na więcej.
    • Gość: Gość Re: Projekt zmian w komunikacji miejskiej IP: *.ats.pl 20.11.03, 09:46
      > LINIA 4 – wprowadzenie dodatkowego przystanku Kwiatkowskiego /
      > Grzecznarowskiego w kierunku Firleja. Jako miejsce postojowe można wydzielić
      > część prawego pasa ul. Kwiatkowskiego, tuż przy jego końcu – nie jest
      > wymagana budowa zatoki. Czas przejazdu linii nie powinien się zmienić. Zmiana
      > ta usprawni w znaczny sposób komunikację z Centrum Handlowym M1, gdyż
      > przystanki Jana Pawła II / Sandomierska i Grzecznarowskiego / Śląska znajdują
      > się z znacznej odległości od Centrum, a dwie linie to stanowczo za mało do
      > obsługi takiej wielkości marketu. Poza tym odległośc między przystankami Jana
      > Pawła II / Sandomierska a Kwaiatkowskiego jest spora.


      Popieram.

      > LINIA 6 – skrócenie trasy ulicami Żwirki i Wigury, Kusocińskiego, Chrobre
      > go
      > (ominięcie ul 11 Listopada i części Chrobrego) wraz z utworzeniem dodatkowego
      > przystanku Chrobrego / Kusocińskiego w kierunku Milejowic. Nieduży ruch na
      > tej części ul Chrobrego nie wymusza budowy zatoki. Odległość między
      > Kusocińskiego a przystankami Chrobrego / Sowińskiego jest nieduża, więc nie
      > powinno być problemów ze skróceniem trasy. Osoby przesiadające się na linie
      > jadące na Michałów i do centrum, dotychczas robiące to na przystanku
      > Chrobrego / Sowińskiego, będa mogły zrobic to na Kusocińskiego, Żwriki i
      > wigury lub 25 Czerwca. Czas przejazdy skróci się o 1-2 minuty.


      Jesi juz skracamy, nalezaloby sie zastanowic, czy 6 nie moglaby jechac
      bezposrednio Malczewskiego > Struga > 25 Czerwca. Mozliwosci przesiadki i tak
      sa - ale jak znam zycie to odezwa sie studenci, ze nie maja polaczenia z
      Politechnika (nawet przy tym mniejszym wariancie skrocenia trasy).
      >
      >
      > LINIA 8 – wydłużenie kursów, wykonywanych dotychczas do pęli Os. Wośniki
      > do
      > pętli przy ul Londyńskiej - potrzeba skomunikowania nowej części osiedla.
      > Wzrost czasu przejazdu o 1 minutę.

      Jak najbardziej za.

      > LINIA 10 – ograniczenie wydłużonych kursów go pętli Gołębiów Garbarnia. C
      > zęść
      > kursów nagminnie jeździ pusta.

      Tutaj z pewnoscia sie zgodze. Pozostaje tylko pytanie, czy nie wystarcza kursy
      na granicy zmian w garbarni (6,14,22?). Godziny odjazdow (i przyjazdow)
      nalezaloby napewno uzgodnic z kierownictwem garbarni.

      >
      > LINIA 13 – wydłużenie linii w dni wolne od pracy w godzinach 9 – 17
      > ulicami
      > Aleksandrowicza, Warszawską, Ofiar Firleja do pętli Firlej Cmentarz. W
      > przypadku spadku frekwencji na linii 4 ograniczenie częstotliwości tejże
      > linii do 30 minut.


      Przydaloby sie. Chociaz nie wiem, czy nie lepiej byloby wprowadzic wydluzone
      kursy na Firlej tylko w okresie letnim (ew. od marca do pazdziernika + 1/2
      listopad) - bo w zimie to z pewnoscia komunikacje na Firlej zapewnia linia 4 i
      to w nadmiarze.

      >
      > LINIA 16 – skrócenie trasy ulicami Struga, Chrobrego (bezpośredni skręt).
      >
      > Przejazd przez Struga, Żwirki i Wigury i Kusocińskiego nie jest potrzebny,
      > gdyż komunikację z tymi rejonami zapewniają linie 13 i 17, 26 częściowo
      > pokrywające się z trasą linii 16. W związku z tym czas przejazdu skraca się o
      > 4 minuty będzie wynosił 21.

      Od poczatku mowilem, ze tak powinno byc. Bez sensu jest to "wahadlo" - zapewne
      po to, zeby wypelnic luke po 6 - ale w tym wypadku nie ma to uzasadnienia.

      >
      > LINIA 17 – likwidacja wahadeł ulica Młyńską. Przystanki na Młyńskiej są
      > bardzo słabo oblegana, a nieduża odległość do przystanków na Starokrakowskiej
      > nie komplikuje komunikacji z ulicą Młyńską.

      Pewnie ze tak. Jak ktos sie przejdzie 3 minuty - nic mu sie nie stanie. A
      autobus nie musi dojezdzac w kazdy zakamarek.

      >
      > LINIA 27 – Wydłużenie trasy ulicami 25 Czerwca, Prażmowskiego, Traugutta
      > do
      > dworca PKP w celu lepszego skomunikowania Sadkowa, Kiedrzyna, Małęczyna i
      > ulic Średniej, Kaszubskiej, Lubelskiej i okolicznych z centrum miasta i
      > dworcem PKP.


      Byc moze idea dobra - ale gorsze wykonanie. Bo wtedy 27 sie pokrywa z 2 - mimo
      niewielkiej czestotliwosci 27 to jednak troche bez sensu. Moznaby sie ew.
      zastanowic nad wariantem 27 - 25 Czerwca > Traugutta > Żeromskiego > Reja >
      Mireckiego (ew. Malczewskiego > Wernera). Kwestia dobrego uzasadnienia.

      >
      > LINIA 20, kursująca na trasie: MALENICE, Malenicka, Słowackiego,
      > Grzecznarowskiego, Dowkonta, Poniatowskiego, Dworzec PKP, Poniatowskiego,
      > Dowkonta, 1905 roku, Limanowskiego (z powrotem Łukasika), Wierzbicka,
      > Warsztatowa, Potkanowska, Starokrakowska, Stalowa, POTKANÓW. Linia kursuje
      > tylko w dni powszednie w szczycie z czasem przejazdu 35 min (częstotliwość 45
      > min) Do obsługi potrzebne są dwie brygady szczytowe. Pierwsza kursuje w
      > godzinach 5-10 i 13-17.30, druga 6-9 i 13-16.30.
      > Linie może być utworzona tylko w razie udostępnienia przez właścicieli
      > działek przy ul. Malenickiej pod budowę pętli.

      Po 1 - petli nie bedzie, o czym juz wielokrotnie mowiono i pisano. Po 2 - nie
      sadze, zeby wiele osob ta linia jezdzilo po obecnej trasie. Jesli juz -
      proponowalbym raczej skierowanie na Malenicka 11 z Idalina. Zreszta takie
      koncepcje sie pojawialy i moim zdaniem sa one jak najbardziej sluszne. Tylko
      czy Idalin oddalby 11? Watpie...

      >
      > LINIA POSPIESZNA 110
      > jak na: komunikacja.radom.pl/?
      > akcja=informacje&PHPSESSID=e02d335e937ff1723c3f55c092d231f1#5
      >

      Na forum toczyla sie dyskusja na ten temat - trasa nie jest do konca optymalna
      i nalezaloby ja jeszcze skorygowac.

      > Utworzenie przystanku Limanowskiego / Maratońska dla linii 13, 14, 16, 25, E
      > w kierunku centrum.


      Zgadzam sie. Sam nie raz musialem zasuwac pod PKS na przystanek, co jest
      dosc "upierdliwe" - tymbardziej, ze miejsce na przystanek pod kosciolem jest.
      • Gość: Wojtek Re: Projekt zmian w komunikacji miejskiej IP: *.radom.leased.ids.pl 27.11.03, 15:30
        Odnosnie tego projektu zmian, ustalam, co nastepuje:
        -jest zywcem sciagniety z FORUM na www.komunikacja.radom.pl z watku "Tomka"
        -istnieje takze mozliwosc, ze to jest wlasnie post Tomka z pozniejszymi
        zmianami, gdyz projekt pierwotny byl nie do przyjecia
        -projekty calosciowe sa nie do realizacji-co najwyzej projekty czastkowe,
        stopniowe wprowadzajace caly projekt
        -musza byc gleboko uzasadnione, a niektore z tych nie sa.
        -probowac zawsze trzeba.
        -uwazam, ze wlasciwa dyskusja na tematy komunikacji miejskiej, w kotrej bira
        udzial osoby lepiej zorientowane od "postronnych" toczy sie wlasnie na
        www.komunikacja.radom.pl

        Z powazaniem WM

Popularne wątki

Nie pamiętasz hasła

lub ?

 

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się

Nakarm Pajacyka