Dodaj do ulubionych

Kłopot z kopiowaniem zdjęć z plików jpeg do Worda

14.10.12, 22:56
Muszę skopiować obrobione zdjęcia do ksiązki, którą zapisuję w Wordzie (książka ma zdjęcia nieobrobione, no i naturalnie tekst; chodzi mi o wymianę zdjęć na już gotowe), by potem przekonwertować ją do pliku pdf, tworząc ebooka.
Jednak ani ikonki jpegowe z poszczególnymi zdjęciami, ani małe zdjęcia, które powstały z takich ikonek, nie kopiuja się w pliku Word - tworzy się napis w ramce jakiejś takiej cienkiej i niechlujnej, na przykład: KON ZDJ.1. - gotowe.JPG , i basta.
Tak samo "nie daje sie" skopiować dużego zdjęcia powstałego przez kliknięcie w małe zdjęcie albo ikonkę jpeg z zapisanym w niej zdjęciem - zdjęcia pod którym widoczne są malutkie ikonki: Nastepny obraz (Strzałka w lewo) Poprzedni obraz (Strzałka w prawo) Rozmiar dopasowany optymalnie... Rozmiar rzeczywisty... Powiększ... Pomniejsz... .............. Gdy kliknę w ikonkę Kopiuj do..., tworzy mi się ikonka jpeg, i gdy na nią kliknę, otwiera się duże zdjęcie z ikonkami u dołu, i tak w kółko.
Czyli nie mogę po prostu skopiować zdjecia do pliku Word z książką.
W komputerze, który miałem poprzednio, wstawiałem zdjęcia do ww. pliku bez problemu.

Jaki popełniam błąd? Jak trzeba mi wstawiać zdjęcia do ww. Worda?smile

Z góry dziękuję za pomoc.smile)
Obserwuj wątek
    • bogatka1 Re: Kłopot z kopiowaniem zdjęć z plików jpeg do W 15.10.12, 00:08
      Jeśli wstawiasz zdjęcia z własnego dysku, to ścieżką:
      Wstaw > Rysunek > Z Pliku, otwiera się okienko, zaznaczasz na niebiesko to zdjęcie do wstawienia, i klikasz przycisk Wstaw. Zdjęcie jest już na stronie Worda, w tym miejscu, gdzie była migająca kreska.

      Ale Ty piszesz o wklejaniu, czyli kopiujesz skąd?
      Jeszcze jedna sprawa, to dostosowanie wielkości zdjęcia wstawianego na stronę książki, do jej wymiarów..
      • bogatka1 Re: Kłopot z kopiowaniem zdjęć z plików jpeg do W 15.10.12, 12:07
        Aniu, chyba nie zauważyłaś opcji wyboru języka na początku instalacji.
        Usuń program PS CS5 i zainstaluj jeszcze raz, uważając na wybór języka polskiego.

        lub
        Należy usunąć lub zmienić nazwę pliku c:\Program Files (x86)\Adobe\Adobe Photoshop CS5.1\Locales\pl_PL\Support Files\tw10428.dat

        lub
        1. Włącz Adobe Photoshop CS5
        2. Wejdź w Edycja
        3. Wejdź w / Preferencje
        4. Kliknij Ogólne
        Wszystko to możesz wykonać skrótem CTRL + K ( czyli otworzy ci się to co wyżej.
        - Następnie z lewego menu wybieramy Interfejs i na dole pisze język: Angielski
        Wybrać z listy Polski.

        lub
        Nie zmieniaj języka, bo większość tutoriali jest w języku angielskim,
        w necie przetłumaczone nazwy z angielskiego na polski, ja zrobiłam sobie ściągę opcji PS angielski -polski -francuski i wydrukowałam.
        a jeśli korzystasz z tłumaczenia tutoriala, na polski, to i tak nazwy opcji są w języku angielskim.
    • bogatka1 Re: Plik - Format >Rysunek >Formatowanie >Układ 26.11.12, 01:59
      Plik
      wlodekbar 25.11.12, 19:18 Odpowiedz
      Witaj .
      Pozwoliłem sobie przesłać Ci maila, gdyż dołączyłem plik.
      I chciałbym jeszcze zapytać oto, jak przesunąć w prawo zdjęcie; czasem się udaje (pulsująca kreseczka u dołu zdjęcia i po lewej), czasem nie
      A czasem mimo że jest ta kreseczka, zdjęcia nie można "pchnąć: w prawo.
      • wlodekbar Re: Plik - Format >Rysunek >Formatowanie 28.11.12, 23:55
        Dziekuję smile

        Styl przylegający nie dostarcza mi jednakże możliwości umieszczenia zdjęcia Klenczona do góry tak, by dół fotografii był nieco wyżej niż dół zdjęcia Seweryna, a u góry byłoby dwa razy wi.ęcej miejsca (Seweryn-Klenczon niz u dołu.
        I - jak sie robbi screeny, zapomniałemwink
        • bogatka1 Tabele Word oraz Kompresja obrazów w GIMP 29.11.12, 05:45
          To może wyjściem byłoby wstawienie zdjęć do tabeli?
          Wtedy opis zdjęcia jest stabilnie związany ze zdjęciem, a całość zakotwiczona.
          O tabelach: www.google.com/search?client=opera&q=wstawi%C4%87+obrazek+do+tabeli+Word&sourceid=opera&ie=utf-8&oe=utf-8&channel=suggest

          Aby zmniejszyć wagę pliku jpeg w Gimpie:
          Każde zmniejszenie rozmiaru, lub wykadrowanie zdjęcia zmniejsza jego wagę.
          z 4.4: Pomoc - Kompresja obrazów GIMP
          Jeśli masz zdjęcia, które zajmują dużo miejsca na dysku, można zmniejszyć tę przestrzeń, nawet bez zmiany wymiarów obrazu.
          Format JPG posiada adaptacyjny system kompresji, który umożliwia zapisywanie w różnych poziomach kompresji.
          Minusem jest to, że mniej miejsca zajmuje obraz, tym więcej szczegółów z oryginalnego obrazu stracenia. Należy również pamiętać, że powtarzane oszczędności w formacie JPG powoduje coraz większą degradację obrazu.
          Aby zaoszczędzić obraz jako plik JPG, Plik → Zapisz jako (w Gimp 2.8 Wyeksportuj),
          klikasz następnie Wyeksportuj u dołu okna do zapisywania, aby otworzyć okno dialogowe do kompresowania:

          https://i50.tinypic.com/5miu7p.jpg
          Po kliknięciu na zaznaczony +, masz dodatkowe ustawienia.

          Zaznaczasz podgląd, i przesuwasz suwakiem, a na zdjęciu widzisz, dokąd możesz się posunąć.
          Jakość 75 to rozsądny obraz, używa znacznie mniej miejsca na dysku, który z kolei ładuje się znacznie szybciej na stronie internetowej.
          Chociaż obraz jest nieco zdegradowany, bo zmniejszona jest jego jakość, dopuszczalne jest zgodnie z przeznaczeniem.

          i jeszcze konwersja online, mnie osobiście bardzo podoba się:
          tools.dynamicdrive.com/imageoptimizer/index.php Online do kompresji zdjęć jpg, png, gif, nawet dziesięciokrotnie.

          PS. Problemy dotyczące pisania książki lepiej, żeby były w tym jednym wątku smile
              • wlodekbar Re: I co z tym dalej zrobić? bt 19.12.12, 20:36
                U mnie też strona się otwiera, ale co zrobic dalej, by uzyskać z pliku word lpik odf, tam są małe literki, a ja mam przemęczone oczy..smile.
                Jesli mogłabys mnie poprowadzić, napisać w co w jakiej kolejności klikać, by uzyskać nowy plik, byłbym Ci wdzięczny.
                    • bogatka1 W jaki sposób dokonać konwersji doc Word na PDF 20.12.12, 17:31
                      Jaki masz antywirus? Mój avast nie krzyczy, normalnie otwiera, dla Ciebie skopiuję:

                      W jaki sposób dokonać konwersji dokumentu na plik PDF
                      Pliki PDF to bezpieczeństwo i wygoda - można je otworzyć na niemal każdym komputerze. a ich waga pozwala przesyłać je dużymi ilościami za pomocą poczty elektronicznej. Oto dwa przykłady, jak utworzyć plik PDF z już istniejącego dokumentu.

                      Pliki PDF (Portable Document Format) są łatwe do udostępniania i drukowania, ponieważ większość komputerów posiada oprogramowanie niezbędne do ich przeglądania. Jednak pliki PDF nie tylko chronią formatowanie czcionek i całego pliku, ale również dodają pewien poziom bezpieczeństwa, ponieważ są trudne do zmodyfikowania. Przeglądanie i drukowanie plików PDF jest proste - wystarczy posiadać darmowy program Adobe Reader www.idg.pl/ftp/adobe.reader.html . Jednak konwersja innego typu plików na PDF wymaga osobnego programu. Na szczęście istnieje kilka płatnych i darmowych opcji. Zaprezentujemy proces konwersji do pliku PDF z użyciem programu Microsoft Word oraz darmowego narzędzia PDF reDirect. www.pcworld.pl/ftp/pdf.redirect.html

                      Konwersja dokumentów do formatu PDF w Microsoft Word 2010

                      1. W dokumencie, którego konwersji chcesz dokonać, kliknij na Plik i wybierz opcję Zapisz jako.

                      2. Podaj nazwę pliku w polu Nazwa pliku, a następnie wybierz opcję PDF z rozwijanego menu o tytule Zapisz jako typ.

                      https://i49.tinypic.com/2d0e1s8.jpg Konwersja do plików PDF - zapisywanie dokumentu w formacie PDF za pomocą programu Microsoft Word

                      3. Wybierz ustawienia jakości: Standardowo lub Minimalny rozmiar.

                      4. Kliknij na przycisku Opcje, aby zapoznać się z funkcjami, które mogą wpłynąć na plik wyjściowy. Na przykład: aby w pliku PDF uzyskać podgląd zmian i komentarzy, należy wybrać opcję Znaczniki druku. Kiedy już skończysz wybór opcji, które chcesz zawrzeć w pliku, kliknij OK.

                      5. Kliknij na przycisku Zapisz. Jeśli chcesz od razu po zapisaniu podejrzeć plik, to upewnij się, że zaznaczona jest opcja Otwórz plik po opublikowaniu.

                      Dla programu Microsoft Word 2007 możesz pobrać darmowe rozszerzenie nazwane Microsoft Save as PDF or XPS www.microsoft.com/en-us/download/details.aspx?id=7 . Po pobraniu i zainstalowaniu tej aktualizacji, możesz skorzystać z powyższych instrukcji, aby przekonwertować dokumenty do formatu PDF. W jeszcze starszych wersjach programu Microsoft Word, będziesz mógł znaleźć opcję Zapisz jako PDF w dialogu drukowania.

                      Używanie narzędzia dedykowanego do tworzenia plików PDF

                      Z zainstalowanym na komputerze programem print-to-PDF, możesz transformować strony internetowe, dokumenty czy nawet obrazy w pliku typu PDF. Niektóre programy trzeciej strony przeznaczone do wykonywania tego typu operacji są dostępne nawet online. My jednak zademonstrujemy proces tworzenia pliku PDF z użyciem programu PDF reDirect firmy EXP Systems. Program jest kompatybilny z systemami Windows XP, Windows Vista oraz Windows 7.

                      1. Udaj się do menu Drukuj programu, którego używasz.

                      2. Z dostępnych opcji wybierz jako drukarkę program PDE reDirect.

                      https://i46.tinypic.com/10zv090.jpg Konwersja do plików PDF - drukowanie dokumentu do pliku formatu PDF

                      3. Kliknij OK, aby uruchomić program PDF reDirect.

                      4. W oknie PDF reDirect możesz nazwać swój plik, wybrać miejsce, w którym zostanie zapisany, określić poziom jakość, a nawet dodać hasło, które będzie potrzebne, aby go otworzyć. Kiedy wszystkie wstępne opcje są gotowe, kliknij przycisk Zapisz (Save), aby wygenerować plik PDF.

                      https://i47.tinypic.com/11rbyq1.jpg
                      Konwersja do plików PDF - interfejs programu PDF reDirect

                      Sprawdzanie utworzonego pliku PDF z rzeczywistym

                      * Zachowaj swój oryginalny plik przed konwersją go na typ PDF. Przywracanie pliku PDF do jego oryginalnej postacie i formatu jest bardzo rzadko zadaniem czystym i prostym, a edycja pliku PDF może być bardzo trudna.

                      * Zazwyczaj pliki PDF z konwersji bardzo wierni odtwarzają oryginalny dokument. Jednak w niektórych przypadkach konwersja zakłóca położenie lub też pomija niektóre z elementów. Na przykład PDF stworzony ze strony internetowej może pominąć obracające się grafiki czy reklamy. W takich przypadkach warte rozważenia jest zrobienie zrzutu ekranu i poddanie konwersji dopiero wykonanego obrazu, zamiast dokumentu z aktywnymi elementami graficznymi.


    • bogatka1 Re: Konwersja jpg na pdf 23.12.12, 16:16
      www.softonic.pl/s/konwersja-jpg-na-pdf możesz coś dla siebie wybrać.

      jpeg-to-pdf.softonic.pl/ Konwersja obrazków do formatu PDF.
      Jest łatwy w użyciu, ale długo trwa, bo nie można przekształcić więcej niż jedno zdjęcie naraz.
      JPEG to PDF to darmowy i użyteczny program, dzięki któremu zamienisz obrazek JPG na PDF.

      Program jest niezmiernie prosty w użyciu i posiada tylko jedno menu. Wystarczy podać w jakim katalogu znajduje się zdjęcie JPG i gdzie zapisać je po przekształceniu w PDF. Jeszcze tylko jedno kliknięcie i zrobione!

      JPEG to PDF pozwala także ustawić pozycję zdjęcia w gotowym PDF. Zależnie od Twojego wyboru fotografia znajdzie się na górze lub dole kartki, po jej lewej lub prawej stronie. Oprócz tego możesz też wybrać czy rozmiar obrazka także ma zostać przekształcony.
      Jeśli potrzebujesz dodać obrazek do dokumentu PDF, zrobisz to błyskawicznie dzięki aplikacji JPEG to PDF.

      pixillion.softonic.pl/ Edycja i konwersja wielu zdjęć jednocześnie
      i jeszcze free-image-converter.softonic.pl/
    • bogatka1 Re: Znak wodny - Logo albo napis na zdjęciu 04.01.13, 02:42
      Może się jeszcze przyda, przekopiowałam z wątku archiwizowanego:

      Obrazek albo napis na zdjeciu na allegro
      wlodekbar 02.02.12, 00:20 Odpowiedz
      Witaj Czy nie wiesz moze, jak wstawic ww.?
      Na forum Gazety.pl Internet podano mi taki link:
      forum.gazeta.pl/forum/w,37,132942743,132944243,Re_Obrazek_napis_na_zdjeciu_allegro.html
    • bogatka1 Re: Flip Image - konwersja do PDF i więcej 24.01.13, 18:42
      www.giveawayoftheday.com/flip-image/?utm_source=feedburner&utm_medium=email&utm_campaign=Feed%3A+giveawayoftheday%2Ffeed+%28Giveaway+of+the+Day%29 free jeszcze 14 godzin 22 min.

      Flip Image www.flipbuilder.com/flip-image/ opis
      www.flipbuilder.com/demo/flip_image.swf tutorial

      https://i50.tinypic.com/2i26n6.jpg
    • bogatka1 Re: Podskakujące zdjęcie 02.02.13, 21:32
      wlodekbar napisał:
      > Chcę ustawić zdjęcie na stronicy po prawej, a ono mi "skacze" do góry, :pzyklej
      > ając się do górnej krawędzi.
      > Co z ttym zrobic?
      > Układ jest przylegający.

      Przesuń zdjęcie dużo niżej,
      a na poprzedniej stronie kliknij klawisz Enter ze dwa razy.
      Po tym zdjęcie nie powinno chwytać się krawędzi i można będzie ustawić w zaplanowanym miejscu.

      Albo tak: www.pcworld.pl/news/378896/Wstawianie.obrazkow.do.dokumentu.Worda.html polecam punkt 5.
      • wlodekbar Re: Podskakujące zdjęcie 02.02.13, 22:10
        Dziekuję smile.
        Ta odpowiedź będzie "siedziała" tutaj, a ja będę o tym pamiętał.
        Stał się cud, nad Wisłą: zdjęcie przestało wydziwiać bez mojej ingerencji, gdy otworzyłem teraz plik na nowo.
    • bogatka1 Re: PDFZilla 12.02.13, 12:44
      www.giveawayoftheday.com/pdfzilla-1211/?utm_source=feedburner&utm_medium=email&utm_campaign=Feed%3A+giveawayoftheday%2Ffeed+%28Giveaway+of+the+Day%29 free tylko dzisiaj jeszcze 20 godz 20 min.
      To jeden z najlepszych konwerterów PDF.

      DOC – MS Word
      RTF – Rich Text Format
      TXT – Plain Text
      BMP – Bitmap Image
      JPG – JPEG Image
      GIF – Graphics Interchange Format
      TIF – Tagged Image File Format
      HTML – HyperText Mark-up Language File
      SWF – Shockwave Flash Format

      www.pdfzilla.com/tutorial.html Tutorial do PDFZilla.
    • bogatka1 Re: 3D Page Flip PDF Editor 18.02.13, 12:45
      www.giveawayoftheday.com/3dpageflip-pdf-editor/?activate 3DPageFlip PDF Editor daje kompletny zestaw narzędzi do edycji, montażu i rozmieszczanie stron w plikach PDF.

      Wysłany: 18 lutego 2013 00:00 CET oferta free jeszcze 20 godzin.

      3DPageFlip PDF Editor daje kompletny zestaw narzędzi do edycji, montażu i rozmieszczanie stron w plikach PDF. Możesz użyć potężny program do wstawienia, klonować, ekstrakt, zastąpić, usuwanie, obracanie, zmiana kolejności stron, dodać zabezpieczenia, zakładki, znak wodny, linki, załączniki, edytować znaczniki tekstowe, komentarze i tak dalej. 3DPageFlip PDF Editor tworzy dokumenty zgodne z Adobe Acrobat Reader w wersji 5 lub nowszej.

      3DPageFlip PDF Editor zapewnia tworzenie wysokiej jakości w formacie PDF, manipulacji, opisywania, scalania i formy funkcjonalnie w jednym wygodnym opakowaniu w przystępnej oprogramowania.
    • grafoman.pl podziwiam 21.02.13, 04:32
      Tak sobie czytam ten wątek opisujący "moje boje" i podziwiam autora, za jego wszystkie opisane tu starania, naprawdę. Ja ze swej strony nie wyobrażam już sobie składania czegokolwiek (np. właśnie książki) w Wordzie. Kiedy niegdyś ("wieki temu") korzystałem jeszcze z tego narzędzia (nawet do zwykłego pisania pism), zawsze dobijała mnie jego dość spora nieprecyzyjność i utrudniona/niedokładna kontrola nad tekstem - jego wynikowym kształtem, formatem i łamem, szczególnie jeśli w grę wchodziły dodatkowo umieszczane obiekty typu schematy czy właśnie zdjęcia.

      Pozdrawiam,
      grafoman
        • grafoman.pl Re: podziwiam 21.02.13, 09:35
          Patrząc na daty postów w tym wątku to odnoszę wrażenie, że na "mój etap" jest już raczej za późno, bo prawdopodobnie trzeba by własciwie zacząć całą książkę składać od nowa, w innym programie. Od razu uprzedzam, że profesjonalne programy do składu tekstu tanie nie są, ale oferują o wiele więcej precyzji i możliwosci niż taki Word. Dlatego, jak napisałem, podziwiam.

          Pozdrawiam,
          grafoman
          • bogatka1 Re: podziwiam 21.02.13, 09:58
            Też podziwiam, tym bardziej, ze w tych czasach niewielu udaje się mieć profity z książki.
            Jeśli nawet, to dystrybucja i reklama oraz inne obciążenia nie pozostawiają wiele autorowi.

            Moja książka przeleżała już 9 lat. Chyba też czas ją pokazać. I dlatego uczyłam się grafiki, a teraz uczę się budowy strony, więc to będzie w moim zamierzeniu taka forma chyba ebooka.
            • grafoman.pl Re: podziwiam 21.02.13, 10:11
              bogatka1 napisała:
              > Też podziwiam, tym bardziej, ze w tych czasach niewielu udaje się mieć profity
              > z książki.

              Obecne czasy są ogólnie cięzkimi dla typowych ksiązek literackich. Prędzej sprzedają się poradniki.

              > Moja książka przeleżała już 9 lat. Chyba też czas ją pokazać. I dlatego uczyłam
              > się grafiki, a teraz uczę się budowy strony, więc to będzie w moim zamierzeniu
              > taka forma chyba ebooka.

              Prawdopodobnie nie odkryję Ameryuki, ale ebook ze stroną internetową ma niewiele wspolnego. Przy składzie książek obowiązuja "nieco" inne zasady. Korzystając z podanego linka w podpisie autora wątku, doszedłem do strony, która umozliwia publikację i zyski z ebooków, których autorami są "zwykli ludzie". Obejrzałem parę próbek, okazały się własnie robione w Wordzie. Muszę przyznać, że nie wyglądało to za ciekawie, parę razy włos mi stanął na głowie gdy zobaczyłem podstawowe błędy składu.

              Pozdrawiam,
              grafoman
              • bogatka1 Re: podziwiam 21.02.13, 11:06
                W 2007 roku podczytywałam forum Wydawnictwa i ich obyczaje, ale wtedy nie było tam tematu składu książki, nie przyszło mi nawet do głowy, aby szukać takiego tematu, na zasadzie: autor jest od pisania, a wydawca od spraw technicznych.

                W tamtym roku też udało mi się wydrukować na drukarce HP tę swoją książkę napisaną w Wordzie, w formacie A5,
                za bindowanie zapłaciłam po około 10 zł i jedną z nich dałam do recenzji Maciejowi Szczawińskiemu z Katowic.
                Wszystko dobrze, ale zamarzyło mi się dodać do książki własną grafikę.

                Tutaj jest kilka porad, może Włodek skorzysta: www.mybook.pl/10/0

                Z tego, co piszesz, wynika, że jesteś dobrym fachowcem nie tylko w informatyce,
                ale także znasz się na wydawaniu książek.
                Jak dobrze, że tu jesteś Grafomanie.
                • wlodekbar Re: podziwiam 21.02.13, 13:21
                  "Końcowy układ tekstu oraz liczba stron po składzie zawsze są inne niż w dostarczonym przez autora pliku."
                  Jednak, gdy wstawię plik pdf do self-publishing, nic sie nie zmieni.
                • grafoman.pl Re: podziwiam 21.02.13, 20:12
                  bogatka1 napisała:

                  > W 2007 roku podczytywałam forum Wydawnictwa i ich obyczaje, ale wtedy nie było
                  > tam tematu składu książki, nie przyszło mi nawet do głowy, aby szukać takiego t
                  > ematu, na zasadzie: autor jest od pisania, a wydawca od spraw technicznych.

                  No bo własnie tak jest - autorzy nie zajmują się składem, oni tylko przynoszą gotowy tekst. Na dobry odbiór książki przez czytelnika skład ma duży wpływ. Autorzy literaccy zwykle mają pasje humanistyczne, natomiast skład często opiera się na technice, więc są to dwa nieco różne światy.

                  > Tutaj jest kilka porad, może Włodek skorzysta: www.mybook.pl/10/0

                  Jest tam taki cytat: "Wszelkie niedoróbki edytorskie zostaną usunięte podczas profesjonalnego składu." Te porady które podajesz służą przygotowaniu książki do własnie takiego składu. Jesli ktoś chce samemu składać to powinien, z tego co widzę, zrobić samemu to co na stronie jest wymienione jako "robić nie należy" (i wiele innyhc rzeczy) - z tym że Word, jak pisałem, jest dość niewygodnym i topornym narzędziem do tego i będą prawdopodobnie wychodzić różne kwiatki. Co gorsza, jeśli autor zdecyduje się kiedyś na profesjonalny skład (np. przy drugim wydaniu książki, czego nie należy nigdy wykluczać) to po takich poprawkach przy pierwszym wydaniu, komuś, kto będzie miał się tym zająć, opadną ręce.

                  > Z tego, co piszesz, wynika, że jesteś dobrym fachowcem nie tylko w informatyce,
                  > ale także znasz się na wydawaniu książek.

                  Z przyczyn zawodowych musiałem się zaznajomić ze wszystkimi podobnymi regułami.

                  Pozdrawiam,
                  grafoman
    • bogatka1 Re: Win PDF Editor 10.04.13, 13:32
      www.winpdfeditor.com/index.html WinPDFEditor strona producenta

      www.giveawayoftheday.com/winpdfeditor/?utm_source=feedburner&utm_medium=email&utm_campaign=Feed%3A+giveawayoftheday%2Ffeed+%28Giveaway+of+the+Day%29 WinPDFEditor dzisiaj można pobrać free, jeszcze przez 19 godzin.
      Wygląda interesująco, bo ma narzędzia edycyjne.
    • bogatka1 Jak zniwelować spacje... 30.05.13, 09:04
      Jak zniwelować spacje...
      Autor: wlodekbar ☺ 29.05.13, 20:25
      Mam pliki z tekstami nowej książki - o fotografii reportażowej.
      Szkopuł w tym, że zapomniałem, jak się zmniejsza spacje - chcę zniwelować spacje pomiędzy częściami tekstu (są zamiast akapitów), zamiast tego zrobić akapity.

      Tu znajdziesz:
      www.wydawnictwo-lena.pl/poradnik.html Poradnik dla autorów
      Błędy, których należy unikać, przygotowując teksty do publikacji.

      ...i tu: www.pcworld.pl/news/87897/Blyskawiczne.usuwanie.enterow.z.dokumentu.html Sposób jest bajecznie prosty: zamiast naciskać naprzemiennie strzałkę w dół i klawisz [Backspace] lub [Del], powinniśmy wykonać co następuje. W otwartym oknie dokumentu naciśnijmy [Ctrl]+[H], następnie wybierzmy Więcej -> Specjalny -> Znaki akapitu (w niektórych wersjach MS Worda jest to po prostu Znaki specjalne -> Znak końca akapitu).
      Do górnego pola powinno wstawić się charakterystyczne lustrzane odbicie "P", czyli znak końca akapitu (potocznie zwany "enterem"). Wtedy w dolnym polu wpiszmy spację (już z klawiatury) i wciśnijmy Zamień wszystkie.

      ...i jeszcze tu: www.zsjordanow.neostrada.pl/tabul.htm Spacje, wcięcia, tabulatory

      Spacje

      v Spacji używa się do rozdzielania wyrazów, natomiast nie należy ich stosować do wyrównywania tekstu, rozmieszczania tekstu w wierszu (np. rozpoczynania pisania od dowolnego miejsca wiersza) wykonywania wcięć pierwszego wiersza akapitu czy całych akapitów. Do tych celów można wykorzystać tabulatory, suwaki na linijce lub spacje twarde.

      v Formatowanie tekstów za pomocą spacji może przysparzać problemów podczas zmiany parametrów formatowania tekstu. Mało jest wówczas możliwości automatyzowania tych czynności. Poza tym, jeśli tekst lub liczby mają być rozmieszczone równo w kolumnach, to nawet wstawienie takiej samej liczby spacji niekoniecznie musi spowodować, że będą one równo rozmieszczone, zwłaszcza na wydruku.

      Wcięcia

      Wcięcie wyznacza odległość tekstu od marginesów (lewego lub prawego). Wcięcie może również określać odległość, na jaką tekst wychodzi poza marginesy.

      W poprawnie zredagowanym tekście akapit powinien być wyróżniony wcięciem pierwszego wiersza. Najlepiej wykonać je za pomocą odpowiedniego suwaka na linijce lub w opcji Format/Akapit Można wykonywać wcięcie całego akapitu z lewej lub/i z prawej strony. Ustawione wcięcia można zmienić w całym tekście albo w jego fragmencie.

      Tabulatory

      Tab * Tab * Tab * Tab * Tab * Tab *Tab

      Tabulator wyznacza pozycję w wierszu, do której przesunie się kursor tekstowy i tekst zapisany po jego prawej stronie.

      v Tabulatory stosuje się do przesuwania tekstu w określone miejsce wiersza - głównie do umieszczania tekstu w kolumnach, gdy nie stosuje się zapisu w tabeli.

      v Po naciśnięciu klawisza TAB wprowadzany jest znak tabulacji, a tekst zostaje przesunięty do miejsca określonego właśnie przez tabulator ( *). Jest to również znak biały.

      v Tabulatory widoczne są na linijce. Zwykle można ustawić dwa podstawowe typy tabulatorów

      - domyślny (małe odcinki pod skalą linijki),

      - specjalny: prawy, lewy, środkowy, dziesiętny.

      Tabulator prawy i dziesiętny stosuje się głównie do poprawnego wyrównania liczb w kolumnach; lewy i środkowy - głównie do tekstów.

      Nie zaleca się wykonywania wcięcia pierwszego wiersza akapitu klawiszem Tab. Znak tabulacji to dodatkowy znak pamiętany w tekście. Połączenie dwóch akapitów spowoduje, że znak ten znajdzie się w środku tekstu i trzeba go będzie, oczywiście, skasować.

      Spacje twarde (łączące,nierozdzielające)

      Tylko w szczególnych przypadkach w programach, w których redaguje się teksty, do wykonywania wcięć czy przesuwania tekstu używa się spacji twardych.

      Spacje twarde zamiast zwykłych stosuje się w przypadku spójników pozostawionych na końcu wiersza, a także w zapisie tytułów naukowych, dat, liczb z jednostkami itp., aby umknąć rozdzielenia ich na dwa wiersze. Można również twardą spacją zabezpieczyć wspomniane wyżej napisy przed nadmiernym rozciągnięciem podczas justowania tekstu, kiedy to spacje zwykłe ulegają powiększeniu.
      • wlodekbar Re: Jak zniwelować spacje... 30.05.13, 22:48
        Ja tak zrobiłem...:

        "...i tu: www.pcworld.pl/news/87897/Blyskawiczne.usuwanie.enterow.z.dokumentu.html Sposób jest bajecznie prosty: zamiast naciskać naprzemiennie strzałkę w dół i klawisz [Backspace] lub [Del], powinniśmy wykonać co następuje. W otwartym oknie dokumentu naciśnijmy [Ctrl]+[H], następnie wybierzmy Więcej -> Specjalny -> Znaki akapitu (w niektórych wersjach MS Worda jest to po prostu Znaki specjalne -> Znak końca akapitu).
        Do górnego pola powinno wstawić się charakterystyczne lustrzane odbicie "P", czyli znak końca akapitu (potocznie zwany "enterem"). Wtedy w dolnym polu wpiszmy spację (już z klawiatury) i wciśnijmy Zamień wszystkie. " i cały tekst wyszedł mi jednym ciągiem.
        O tak; wklejam fragment:

        4. Krótkie wprowadzenie w świat fotografii reportażowej spacja Trudno sobie dziś wyobrazić świat bez fotografii.spacja Dlaczego jest w nim wszechobecna?spacja Bo jest ona – w tym tkwi jej wartość i siła – dokładnym, „lustrzanym” odbiciem fizycz-nie istniejącej rzeczywistości. Patrząc na portret męża stanu, na fotografię biegnącego po zwycięstwo lekkoatlety, na zdjęcie kraksy samochodowej, nie mamy najmniejszej wątpliwoś-ci, że tak a nie inaczej wyglądają sfotografowane osoby, że tak a nie inaczej „prezentował się” samochodowy wypadek. Są to prawdy tak oczywiste, że aż śmiesznie o nich pisać. Czynię to jednak po to, by podkreślić doniosłość niekłamanego autentyzmu, bezwzględnej prawdy, któ-ra jest atrybutem fotografii.spacja Technika wiernego przenoszenia wycinków rzeczywistości na obraz, technika fotogra-ficzna, została, jak wiadomo, wykorzystana między innymi do informowania ludzi i społe-czeństw o faktach politycznych, społecznych, gospodarczych, kulturalnych. Do informowania w ogóle o życiu ludzkim. Ten dział fotografii, który przedstawia to życie autentycznie, prawdziwie i „na gorąco” opowiada o bliźnich, społeczeństwach i ich funkcjonowaniu, nazy-wamy właśnie fotografią reportażową. Obiega ona cały cywilizowany świat, wiele agencji fotograficznych i prasowych oraz reporterzy indywidualni przekazują fotograficzną informac-ję do najodleglejszych zakątków kuli ziemskiej. Naturalnie fotografią reportażową parają się i amatorzy - miliony miłośników fotografii na całym świecie rejestruje najczęściej życie swych bliskich i znajomych, choć nierzadko dokumentują również to, co ma miejsce poza „własnym podwórkiem”, poza własnymi środowiskami. Jest to też istotny rozdział fotografi-cznej twórczości.spacja Fotografia reportażowa nie sprowadza się oczywiście li tylko do roli suchej informacji, prostej relacji, raportu o czymś, co miało miejsce, co się działo, czy co się"

        Jednak fdy chcę przenieść tekst od słowa po słowie spacja, które teraz powstało, skacze mi on niżej niż o jeden wiersz, czyli znów powstaje to samo, co pierwotnie. A ja tych własnie spacji pragnę się pozbyć.smile
    • bogatka1 Re: Kłopot z kopiowaniem zdjęć z plików jpeg do W 02.07.13, 01:06
      Jak ze stronicy w Wordzie zrobić obrazek JPEG?
      Autor: wlodekbar ☺ 01.07.13, 23:25
      Chcę część stronic książki w stawić do Fotosika.pl, a stamtąd podawać linki zainteresowanym.
      PS A czy łatwiej zrobić najpierw stronicę w PDF, a z niej JPEG?
      PS2 Stronicę, jedną, w PDF też będę chciał zrobić (by przesłać ją do drukarni,;oni mi przyślą próbkę).

      Najprościej, to zrobić screen:
      - masz na ekranie stronę, którą chcesz zaprezentować,
      - wciskasz klawisz PrtSc,
      - otwierasz Gimpa i klikasz Wklej.
      - Kadrujesz i zapisujesz z rozszerzeniem .jpg i strona jest jako zdjęcie.
      W Gimpie można zapisać także z rozszerzeniem PDF.

    • bogatka1 Re: Kłopot z kopiowaniem zdjęć z plików jpeg do W 03.07.13, 19:44
      Jak to nie przyjmuje?
      Może chodzi o to, że nie obejmuje całej strony, jeśli masz mały monitor,
      to robisz dwa razy csreen, a potem te screeny łączysz w Gimpie.
      Trzeba wtedy wejść w Obraz > Wymiary płótna i zmienić wysokość y na większą, a szerokość bez zmiany.

      W Gimpie wkleisz każdy screen.
      Kadrujesz ten screen i zapisujesz jako jpg
      I ten obrazek jpg wysyłasz do Fotosika.
          • wlodekbar Re: Kłopot z kopiowaniem zdjęć z plików jpeg do W 04.07.13, 01:17
            Dziękuję za dovre słowo, akurat jest mi potrzebnesmile).
            Z droższej maszyny bdb druk - 1 egz. (środek) plus minus 33,50 za egz. (A5, str. ok.120) przy nakł.20 egz.
            Z tańszej maszyny gorszy druk (ale może czysty, przyzwoity) - 1. egz. circa 21 zł.
            Papieru nie ustaliłem, ale drukarnia polecona przez znajomą i znaną poetkę, która tam drukuje, więc, mam nadzieję, wyliczono, oszacowano (telefonicznie) odpowiedzialnie).
            ---
            Jestem trochę nieprzytomny w te upały, napisz, proszę, bo nie bardzo rozumiem, jak z pdf zrobić taką całą stronice, by im wysłać mailem. Albo z Worda. Czyli jak zrobic plik graficzny, Nie wiem, czy ze Screenu da się całą stronę zrobić.
            Napisz, proszę, krok po kroku.
Inne wątki na temat:

Popularne wątki

Nie pamiętasz hasła

lub ?

 

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się

Nakarm Pajacyka